چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

 
helpkade
چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم
چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

www.724press.com/science/9239

فرمت PDF یکی از محبوب‌ترین فرمت‌های حال حاضر است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. اما یکی از ایراداتی که می‌توان به این فرمت گرفت، سخت بودن ویرایش داده‌های درون آن است. یکی از متداول‌ترین چالش‌هایی که کاربران در هنگام ویرایش یک فایل پی‌دی‌اف با آن مواجه می‌شوند، امکان وارد کردن متن جدیدی به فایل است. خوشبختانه به لطف ابزارهای موجود می‌توان چنین کاری انجام داد؛ منتهی چنین ویژگی درنسخه‌های پولی برخی ابزارهای موجود گنجانده شده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین روش‌های اضافه کردن متن به فایل PDF بپردازیم. با ما همراه باشید.

با ارائه مجموعه آفیس ۲۰۱۳، برنامه ورد نیز قادر به ویرایش متن موجود در فایل‌های PDF شد.

نکته: ممکن است فایل پی‌دی‌اف در هنگام اجرا در برنامه Word دچار تغییرات کوچکی شود.

مطلب مرتبط: آشنایی با بهترین برنامه‌های رایگان ویرایش PDF

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

برای ویرایش متن موجود در فایل PDF توسط برنامه ورد باید مراحل زیر را دنبال کنید:

زمانی که می‌خواهید از یک ویرایشگر رایگان برای اضافه کردن متن به یک فایل پی‌دی‌اف استفاده کنید، دو گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. در این مطلب ما قصد داریم از ویراشگر آنلاین رایگان فایل‌های پی‌دی‌اف (Sejda) که با سیستم‌عامل‌های ویندوز و مکینتاش سازگار است، استفاده کنید.

مطلب مرتبط:‌ آموزش ترکیب دو فایل PDF با استفاده از برنامه Preview در مک

ترفند: ویرایشگر Sejda از سرویس‌های دراپ‌باکس و گوگل درایو پشتیبانی می‌کند.

www.724press.com/science/9239

پیشنهاد ویرایشگر آنلاین Sejda واقعا عالی بود
عاااااالی
ممنون

تبلیغات حداکثر ۱۶۰ در ۶۰۰

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید


چگونه به یک فایل PDF متن اضافه کنیم؟Downloads-icon


چگونه به یک فایل PDF متن اضافه کنیم؟Downloads-icon


آشنایی با بهترین برنامه‌های رایگان ویرایش PDFDownloads-icon


آموزش ترکیب دو فایل PDF با استفاده از برنامه Preview در مکDownloads-icon


ویرایشگر آنلاین SejdaDownloads-icon


LifewireDownloads-icon


ایمیل برای دوستانDownloads-icon


Downloads-icon


نحوه افزودن متن به فایل ‏PDF‏ ‏Downloads-icon

گویا آی تی – متفاوت ترین مجله اینترنتی …

ویرایش فایل pdf یکی از جمله کارهایی است که بسیاری از تدوین کنندگان فایل های پی دی اف، تمایلی به آن ندارند، اما به هر دلیل شما شاید لازم داشته باشید تا یک فایل pdf را به صورت شخصی و برای خودتان، نشانه گذاری کنید، و یا دور برخی جملات خط بکشید و حتی رنگ فونت ها را تغییر دهید. در این مطلب قصد داریم با کامل ترین راهنمای ویرایش فایل pdf به شما یاد دهیم تا تحت هر پلتفرمی چگونه فایل های پی دی اف را ویرایش کنید.

معمولا در رابطه با ویرایش فایل pdf از ما سوال می شود که:

.innerads a{background-color:transparent}.innerads a:active,.innerads a:hover{outline:0}.innerads *{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads *:before,.innerads *:after{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads a{color:#337ab7;text-decoration:none}.innerads a:hover,.innerads a:focus{color:#23527c;text-decoration:underline}.innerads a:focus{outline:5px auto -webkit-focus-ring-color;outline-offset:-2px}.innerads *{padding:0;margin:0}.innerads a{text-decoration:none !important;color:#7a7a7a}.innerads a:hover{color:#000}.innerads ul{list-style:none;list-style-type:none;margin:0}.innerads .articlebody a{color:#F12D2E !important}.innerads{border:1px solid #ccc;border-right:none;border-left:none;position:relative;margin:10px 0}.innerads a{color:#9c9c9c !important}.innerads div{top:20px;transform:rotate(90deg);position:absolute;font-size:14px;color:#9c9c9c}.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}@media (max-width: 767px){.innerads div{top:30px;font-size:10px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0;font-size:10px}}@media (min-width: 768px) and (max-width: 991px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 992px) and (max-width: 1279px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 1550px){.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}}

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

و سوالاتی نظیر این.

در این مطلب سعی می شود، به تک تک سوالات کاربران در رابطه با ویرایش فایل پی دی اف، پاسخ دهیم.

 

همانطور که می دانید تقریبا تمام وب سایت هایی که امکان ویرایش فایل pdf را ایجاد می کنند، غیر ایرانی و غیر فارسی هستند. بنابراین اگر شما بخواهید، با وب سایت های ویرایش فایل pdf آنلاین، فایل های خود را ویرایش کنید، حداقل در بخش نوشتاری و نوشتن روی فایل pdf با مشکل مواجه می شوید.

من با بررسی چندین ابزار ویرایش فایل pdf آنلاین توانسته ام ابزاری پیدا کنم که از قدرت خوبی برخوردار است و به شما این اجازه را می دهد با یک فونت فارسی روی آن بنویسید.

البته این فونت شاید برای شما چنان جذاب نباشد، اما به هر حال ابزاری است که کمک می کند با فونت فارسی روی فایل پی دی اف بنویسید.

 

pdfescape.com وب سایتی است که به شما امکان ویرایش فایل pdf به صورت آنلاین می دهد. بدین صورت می توانید با کلیک بر این گزینه، وارد سایت شوید و فایل خود را ویرایش کنید.

 

برای این که با روش و نحوه ویرایش فایل pdf آشنا شوید

برای شروع ویرایش فایل pdf کافی است روی این لینک کلیک کنید

به محض ورود به این سایت، وب سایت مربوطه تشخیص می دهد که شما از چه پلتفرمی استفاده می کنید. خواه ویندوزی باشید یا غیر از آن، این ابزار در لحظه اول ۲ راه پیش روی شما قرار می دهد:

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید نسخه آنلاین و ویندوزی این نرم افزار ویرایش پی دی اف، از امکانات مختلفی بهره مند است.

 

ابزار ویرایش فایل pdf  آنلاین pdfescape تحت مرورگرهای مختلفی پشتیبانی می شود. این موضوع کمک می کند که شما برای ویرایش pdf خود با آن نیاز به مرورگر خاصی نداشته باشید. این ابزار بر روی مرورگرهای اینترنتی زیر کار می کند:

نسخه آنلاین این ادیتور فایل pdf دارای امکانات خاصی است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از جمله مزایای این ویرایشگر فایل pdf آنلاین است که از فونت فارسی ( محدود ) نیز پشتیبانی می کند.

 

برای شروع کار کردن با این ویرایشگر آنلاین pdf، ابتدا اینجا را کلیک کنید

همانطور که گفتیم، شما با دو انتخاب روبرو خواهید بود.

با توجه به تصویر بالا روی آپشن سمت چپ کلیک کنید تا وارد ویرایشگر آنلاین pdf شوید

در ابتدا، مطابق ان چه که در بالا مشاهده می کنید، ۴ امکان به شما داده می شود، که به تناسب نیاز خود می توانید از ان استفاده کنید.

برای ویرایش آنلاین pdf شما به گزینه ۲ یا ۳ نیاز دارید. پس فایل پی دی اف خود را که قصد دستکاری در آن دارید را به کمک بخش ۲ یا ۳ به نرم افزار آنلاین مربوطه فراخوانی کنید.

بعد از شروع به آپلود فایل مورد نظر خود، مدت زمانی باید صبر کنید تا فایل pdf مورد نظر آپلود شود:

 

زمانی که فایل مورد نظر آپلود شد، پی دی اف شما در محیط ویرایشگر باز می شود. صفحات ابتدایی از پی دی اف را در وسط صفحه سایت مشاهده می کنید و امکانات ویرایشی فایل نیز در سمت چپ دیده می شود.

 

از جمله امکانات ویرایشی برای فایل های pdf آنلاین در این ابزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

به منظور نوشتن متن روی فایل pdf به صورت آنلاین می توانید چنانچه گفته شد ابتدا فایل پی دی اف خود را باز کنید.

در ادامه، در قسمت insert، گزینه text را انتخاب کنید

 

بعد از این کار، ویرایشگر فایل پی دی اف به شما اجازه می دهد که یک تکست باکس بکشید و متن خود را در داخل آن بنویسید:

 

حالا می توانید متن خود را در باکس مورد نظر بنویسید:

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

 

با توجه به آن چه که می بینید، ما در فایل پی دی اف مورد نظر متنی را نوشته ایم و تا حد توان آن را ویرایش کرده ایم. از جمله امکانانی که می توانید بر  روی نوشته های خود در اختیار داشته باشید شامل موارد زیر می شود:

نوار ابزار این ویرایشگر به صورت زیر است ( برای متن )

 

بدین صورت می توانید به راحتی، بر روی هر بخش از فایل پی دی اف متن بنویسید.

 

امکاناتی که برای ویرایش فایل pdf به صورت آنلاین نیاز دارید را در بخش قبل توضیح دادیم. اما اگر می خواهید بدانید که بعد از این مورد، چگونه می توانید بر روی متن ویرایشی خود کارهایی انجام دهید، باید بدانید که شما امکان حذف و جابجایی متن به راحتی بر روی فایل پی دی اف دارید:

اگر بر روی باکس مورد نظر راست کلیک کنید، چند آپشن به شما داده می شود که شامل موارد زیر است:

 

این آپشن ها بدین معنی است که شما می توانید:

در نهایت اگر این شی و تکست باکس را نخواهید می توانید با راست کلید و حذف، و یا با کلیک کردن بر سطل زباله، آن را حذف کنید.

دقت کنید که قبل از زدن روی سطل زباله، همان باکسی را انتخاب کنید که قصد حذف آن را دارید چرا که گاهی با ازدیاد باکس ها این مشکل به وجود می آید که به اشتباه باکس مهمی را انتخاب و آن را حذف می کنید.

 

 

یکی دیگر از دلایل استفاده از ویرایشگر pdf این است که بتوان تصاویری را به بخش های مختلفی از فایل اضافه کنیم. برای این کار این ویرایش گر نیز به کمک ما می آید. کافی است از طریق بخش insert این بار هم image انتخاب کنیم:

 

در این جا امکانی به شما داده می شود تا فایل های تصویری خود را انتخاب کنید و به کمک یکی از دو روش زیر یعنی:

فایل را به ویرایش گر فراخوانی کنید

 

اگر در هنگام ویرایش فایل پی دی اف بخواهید، لینک های تو کار در صفحه ها ایجاد کنید یا این که به صفحات اینترنتی دیگری لینک دهید، این کار توسط ابزارهای انلاین به خوبی امکان پذیر است.

 

این لینک گذاری در وب سایتی که در حال اموزش آن هستیم به دو صورت است:

لینک گذاری به صفحات اینترنتی در ویرایش فایل pdf آنلاین

هنگامی که د حال ویرایش فایل pdf هستید، اگر قصد دارید، در صفحه یا صفحاتی لینک یک صفحه از سایت یا آدرس سایتی را قرار دهید این کار به راحتی امکان پذیر است:

برای این کار، بعد از آپلود پی دی اف به داخل ویرایشگر انلاین، ابتدا، به گزینه insert بروید و بعد گزینه link را انتخاب کنید.

 

در عکس بالا دو حالت را مشاهده می کنید:

در بخش url، به شما امکان داده شده تا در باکس مورد نظر، یک آدرس و یا url را بنویسید و لینک مورد نظر را به صفحه ای از صفحات وب ایجاد کنید

اما در بخش page، شما امکان انتخاب بین صفحات پی دی اف دارید:

 

در این جا، یک منوی باز شونده داریم که شمار صفحات را نشان می دهد ( در این جا فایلی که من آپلود کرده ام ۲۳ صفحه دارد. ) بنابراین وقتی من بخواهم لینک ایجاد کنم می توانم یکی از این ۲۳ صفحه را انتخاب کنم.

 

اگر هنگام ویرایش فایل پی دی اف بخواهید فرم ایجاد کنید، این کار هم به راحتی امکان پذیر است.

برای این کار لازم است که ابتدا فایل پی دی اف را روی نرم افزار انلاین ویرایش pdf بارگزاری کنید.

در ادامه به منوی insert بروید و گزینه form field را انتخاب کنید

 

اگر روی این گزینه کلیک کنید، امکان کشیدن اجزای فرم، به شما داده می شود:

 

در این بخش به شما امکان داده می شود تا به کمک یک منوی کشویی باز شوند، امکانات لازم برای کشیدن اجزای فرم را در اختیار داشته باشید.

این برنامه ویرایشگر فایل pdf امکان می دهد که اجزای فرم را به صورت زیر در دسترس داشته باشید:

 

برای این که بدانید المان های داخلی عکس بالا در ابزار فرم ساز فایل پی دی اف چگونه است، یکی را تست می کنیم.

ابتدا این منو را باز کرده و گزینه radio را انتخاب می کنیم

این ویژگی کمک می کند دکمه های رادیویی ایجاد کنیم و آن را ویرایش کنیم.

با کلیک بر ایت گزینه، دکمه رادیویی، روی صفحه پی دی اف قرار می گیرد:

 

 

وقتی که دکمه رادیویی را ایجاد کردید، می توانید ان ها را:

 

در نهایت آن ها را مرتب کنید ( به کمک کشیدن و حرکت دادن المان های ایجاد شده )

به کمک امکاناتی که در بخش insert وجود دارد می توانید برخی از المان های دیگر نظیر:

نیز به فایل خود اضافه کنید

 

بدین صورت آموزش نحوه ویرایش pdf در بخش insert تمام شد. این بخش به شما کمک می کند تا اشیایی را به صفحه اضافه کنید.

امکان دیگری که معمولا کاربران به دنبال ان هستند امکانات حاشیه نویسی و تکمیلی روی فایل پی دی اف است. برای این منظور باز هم ما از وب سایت pdfescape که پیشتر به آن پرداختیم استفاده می کنیم.

هنگامی که بخواهید متنی را در فایل پی دی اف هایلایت کنید نیاز به یک ویرایشگر خوب پی دی اف دارید. به کمک وب سایت pdfescape به شما یاد می دهیم تا نحوه هایلایت کردن متن در پی دی اف را یاد بگیرید.

ابتدا فایل پی دی اف خود را به برنامه فراخوانی کنید

بعد از این، به تب annotate بروید.

 

اینجا امکانات مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند بتوانید به راحتی، هایلایت گذاری کنید.

مشخص کنید که می خواهید دقیقا کجای متن از پی دی اف را هایلایت کنید.

در ادامه، به تب annotate رفته و گزینه highlight را انتخاب کنید. روی متن، می توانید یک باکس ایجاد کنید. بعد از ایجاد باکس مستطیلی دور متنی که قصد هایلایت کردن آن دارید، ان را رها کنید تا وضعیت به چیزی شبیه به عکس زیر تبدیل شود:

 

در عکس بالا می توانید هایلایت زرد روی متن را مشاهده کنید. شما می توانید محدوده را به طبق نظر و خواست خود انتخاب کنید.

اگر تمایل داشته باشید می توانید با کلیک بر بخش هایلایت شده ( راست کلیک ) آن را تغییر دهید و حذف کنید.

 

برای افزودن یادداشت به متن و صفحات pdf باز هم می توانید از همین وب سایت و بخش annotate استفاده کنید.

برای این منظور، مشخص کنید که می خواهید این یادداشت آشکار را کجا بچسبانید.

بعد از طریق همین منو روی گزینه اول از سمت راست کلیک کنید تا امکان ایجاد یادداشت فراهم شود :

 

بعد از این، روی هر جای صفحه که دوست دارید، باکس بکشید و کلیک کنید تا امکان ایجاد نوت چسبیده فراهم شود:

 

در ادامه وقتی که یادداشت را ایجاد کردید، یک المان نشان گر نوت و یادداشت روی صفحه قرار می گیرد که اگر روی ان کلیک کنید می توانید، نوت و یادداشت نوشته شده را ببینید.

دقت کنید که می توانید محل نمایش یادداشت را در هر جای صفحه به انتخاب خود مشخص کنید. شاید دوست داشته باشید نشانه گر سمت چپ صفحه باشد و نوت و یادداشت سمت راست ( مثل عکس زیر ) و یا اینکه دقیقا کنار هم باشند ( مثل عکس قبلی )

 

گزینه insert note که در همین منو قرار دارد دقیقا همین کار را انجام می دهد با این تفاوت که، شکل نوت ابتدایی که به محض کلیک بر آن، نوت و یادداشت اصلی آشکار می شود، تفاوت دارد:

 

تمام امکانات و چیزهایی که می خواهید روی این دو نشانه گر و نوت ها انجام دهید برای هر دو یکسان است.

 

برای این که بخواهید دور متن خط بکشید و یا اصطلاحا کادر کشی کنید، از همین منو می توانید استفاده کنید. برای این منظور باز هم مشخص کنید که می خواهید دقیقا دور کدام بخش از متن را کادر بکشید.

بعد از این از منوی annotate گزینه rectangle را انتخاب کنید و دور متن را کادر بکشید و خروجی را مشاهده کنید:

 

و

 

آن چه در عکس بالا می بینید، خروجی حاصل از کشیدن کادر دور متن است. شما می توانید به کمک نوار ابزار مربوط به این بخش هنگام ادیت فایل پی دی اف، به راحتی:

از جمله امکانات دیگر برای این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

می توانید به کمک این سه ویژگی، زیر متن را خط بکشید، همچنین روی متن خط بکشید و یا دور متن گردی بکشید.

 

برای این که بتوانید صفحات فایل پی دی اف را مدیریت کنید می توانید به سادگی به کمک امکاناتی که در منوی page وجود دارد، کاری کنید که صفحه های فایل پی دی اف به انتخاب شما قرار گیرند.

امکاناتی نظیر:

از جمله امکاناتی است که به کمک این فایل امکان پذیر است:

 

در نهایت وقتی که تمام ویرایش های لازم را روی فایل پی دی اف ایجاد کردید می توانید به کمک گزینه ذخیره و دانلود چنانچه در عکس زیر مشاهده می کنید، فایل خود را در فضایی مشخص از هارد دیسک سیستم خود، ذخیره کنید و از آن استفاده کنید

 

این ویرایشگر آنلاین pdf دارای امکاناتی است که به شما کمک می کند فایل خود را در بیشترین وضعیت ممکن ویرایش کنید.

همچنین تاکید می کنیم که امکان افزودن متن فارسی، به فایل پی دی اف در این ویرایشگر انلاین pdf امکان پذیر است.

 

اگر شما از ان دسته از افرادی هستید که می خواهید به کمک، یک نرم افزار اندرویدی فایل pdf خود را ویرایش کنید، باید به شما بگوییم که خوشبختانه در حال حاضر ابزارهای اندرویدی زیادی برای مشاهده و ویرایش فایل پی دی اف در گوشی اندرویدی وجود دارد. اما در این میان برخی ابزارها و نرم افزار ویرایش pdf اندرویدی بولد تر هستند.

در زیر لیستی از بهترین نرم افزارهای ویرایش پی دی اف اندرویدی معرفی می کنیم:

 

هر چند برای گوشی های آیفون نیز شمار زیادی نرم افزار ویرایش فایل pdf وجود دارد اما از آن جا که بین کاربران اندروید و آیفون، نرم افزار ویرایش pdf با نام Foxit رواج بیشتری دارد به شما توصیه می کنیم که این نرم افزار را مورد استفاده قرار دهید

بسیاری از کاربران معتقدند که به کمک این برنامه ویرایش فایل pdf نتوانسته اند روی گوشی خود ویرایش های لازم را ایجاد کنند. از این رو می توانید از دیگر ویرایشگرهای فایل pdf اندرویدی و آیفون استفاده کنید.

 

Adobe Acrobat یکی از شناخته شده ترین برنامه های مطالعه فایل های پی دی اف است اما معمولا از ویژگی ویرایشی فایل پی دی اف در آن کمتر کسی مطلع است. ویرایش فایل pdf با کامپیوتر به کمک این نرم افزار ساده ترین کاری است که معمولا برای ویرایشگران صورت می گیرد.

Adobe Acrobat به شما کمک می کند که بتوانید ویرایش های لازم را روی آن اعمال کنید و فایل خود را ذخیره کنید و بارها از آن استفاده کنید.

 

برای ویرایش پی دی اف با Adobe Acrobat می توانید

بدین صورت می توانید فایل پی دی اف خود را به کمک آدوبی اکروبات ریدر، ویرایش کنید.

نکته: دستورالعمل هایی که گفته شد، روی ۴ ورژن از این برنامه قابل اعمال است:

ورژن های اخیر، با کمک نوار ابزار و منوی tools و استفاده از گزینه Edit Text & Images به شما کمک می کنند که بتوانید به راحتی فایل پی دی اف خود را ویرایش کنید.

آن چه در زیر مشاهده می کنید بخش Edit PDF است که در سمت راست قرار دارد:

 

نرم افزار Adobe Acrobat خوشبختانه برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک وجود دارد و به شما کمک می کند، به ساده ترین شکل از آن استفاده کرده وموفق به ویرایش فایل pdf با کامپیوتر شوید.

 

یک روش ساده و البته کاملا موثر که من بارها از آن برای ویرایش فایل pdf انگلیسی و فارسی استفاده می کنم این است که به کمک ابزارهای انلاین و یا غیر آنلاین، ابتدا فایل را به فایل word تبدیل می کنم و بعد آن را ویرایش می کنم.

این کار برای ویرایش تمام فایل های پی دی اف انگلیسی صد در صد امکان پذیر است.

برای ویرایش فایل پی دی اف فارسی، نیز ابزارها و نرم افزارهایی وجود دارد که من از آن ها استفاده کرده ام و گاها تا ۱۰۰ درصد به من اجازه می دهد تا یک فایل پی دی اف را به wprd تبدیل کنم.

برای تبدیل pdf به word نرم افزارهای انلاین زیادی وجود دارد اما برخی حتی قادرند تا عکس را هم به فایل word تبدیل کنند.

این لیست بهترین وب سایت ها برای تبدیل pdf به word است:

بیشتر بخوانید: آموزش تبدیل فایل pdf به word

در صورتی که بتوانید فایل را به فایل word تبدیل کنید قادر خواهید بود به راحتی، فایل را از هر نظر ویرایش کنید و بعد آن را در قالب فایل pdf ذخیره کنید.

 

ویرایش فایل pdf رمز دار یکی از مهم ترین معضلاتی است که دارندگان فایل های پی دی اف محافظت شده، دارند. معمولا چنین فایل هایی که رمز دار هستند و با پسورد محافظت می شوند، برای ویرایش با مشکل مواجه هستند. برای حل این مشکل ما یک ترفند برای ویرایش فایل pdf محافظت شده داریم.

 

از بین روش های مختلفی که تا کنون برای این کار توصیه شده، بهترین و ساده ترین شیوه این است که فایل pdf را به کمک یک نرم افزار رفع تحریم کنیم!

این نرم افزار ویرایش pdf محافظت شده PDFelement نام دارد.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

PDFelement به دو شیوه به شما کمک می کند که موفق به ویرایش فایل های pdf رمز دار شوید:

در ادامه هر دو این روش را به شما آموزش خواهیم داد:

 

برخی از پی دی اف هایی که به دست ما می رسد به گونه ای محافظت شده که رمز عبوری دارند. نرم افزارهای ویرایشگر پی دی اف، به راحتی این اجازه را نمی دهند که بتوانید، با وجود یک رمز عبور یا پسورد بر روی فایل pdf، بتوانید آن ها را ویرایش کنید.

برای همین منظور نیاز به ابزاری برای ویرایش pdf رمز دار، داریم تا در این باره با ما همکاری کند و اجازه دهد بلایی بر سر رمز آن بیاوریم.

نرم افزار ویرایش pdf به نام PDFelement دقیقا همین کار را برای ما می کند.

در این روش برای ویرایش پی دی اف رمز دار، PDFelement به ما کمک می کند که به محض باز کردن این فایل رمزدار، که با پسورد محافظت می شود، رمز آن تغییر کند.

دستور کار نیز چنین است:

ابتدا PDFelement را نصب و راه اندازی کنید

بعد از باز کردن نرم افزار PDFelement به بخش Open File بروید

از طریق این بخش می توانید فایل پی دی اف را به برنامه وارد کنید و فراخوانی کنید. کاربرانی که از مک استفاده می کنند نیز باید در این مرحله روی عبارت Open File کلیک کنند.

 

بعد از این که، فایل را باز کردید، یک نوتیفی دریافت می کنید که باید رمز عبور صحیحی داشته باشید، برای این منظور گزینه Enable Editing را بزنید.

با این کار یک رمز عبور جدید ایجاد می کنید و بعد Edit را می زنید تا ویرایش های لازم را روی فایل پی دی اف اعمال کنید.

در ویرایش فایل پی دی اف رمز دار، با این روش می توانید متن را تغییر دهید، عکس ها را تعویض یا جابجا کنید و آن ها را تغییر اندازه دهید و کارهای دیگری روی متن ایجاد دهید.

 

PDFelement  ابزاری است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید انواع محتوا را با هم مخلوط کنید و ترکیب کنید و در نهایت یک فایل پی دی اف ایجاد کنید. این فایل ها حتی می توانند شامل صفحات وب و حتی تصاویر epub نیز باشند.

 

شاید شما یک پی دی اف رمز دار دارید که نیاز شدیدی به ویرایش آن دارید و از طرفی، رمز آن را فراموش کرده اید! خب این فاجعه است اما این نرم افزار کوچک به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی، فایل پی دی اف را ویرایش پذیر کنید.

ابتدا نرم افزار PDF Password Remover را روی سیستم خود نصب کنید ( برای دانلود کلیک کنید )

این نرم افزار را دانلود و روی سیستم مک یا ویندوزی خود نصب کنید و اجرا کنید

کاربران ویندوزی می توانند با کلیک بر دکمه Add Files فایل پی دی اف خود را به این نرم افزار فراخوانی کنند

اما کاربران مک لازم است که با دراگ کردن و دراپ کردن، فایل را روی برنامه بیندازند، تا نرم افزار به صورت اتوماتیک اجرا شود.

در مرحله بعدی مشخص کنید که می خواهید پی دی اف تان در کجا ذخیره شود. آدرس مورد نظر را ست کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

در نهایت روی دکمه Start کلیک کنید تا عملیات به خوبی انجام شود.

با این کار، برخی از محدودیت های فایل پی دی اف برداشته می شود و شما می توانید فایل نهایی را به راحتی ویرایش کنید

 

برای این که موفق به ویرایش فایل pdf در ورد شوید، یک روش این است که ابتدا فایل را توسط ابزارهایی که وجود دارد به فایل word تبدیل کنید. این روش پیش تر توضیح داده شد.

اما شیوه دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می کند بتوانید فایل خود را ویرایش کنید.

برای انجام این کار دستورات زیر را یکی یکی دنبال کنید:

ابتدا نرم افزار ورد را باز کنید

از طریق منوی فایل file گزینه open را کلیک کنید

بعد از زدن open، محل ذخیره سازی فایل پی دی اف خود را پیدا کرده و روی فایل پی دی اف کلیک کنید

با انجام این کار، ورد از شما می خواهد که تکلیفش را مشخص کنید و اگر می خواهید فایل مورد نظر را بخوانید، آن را به یک فایل قابل ویرایش تبدیل کنید.

در این جا یک نوتیفی ارسال می شود که سه گزینه دارد. شما باید روی ok کلیک کنید

در نهایت با این کار، نرم افزار ورد به شما کمک می کند که بتوانید فایل مورد نظر را به راحتی باز کنید، و در حالت قابل ویرایش آن را مشاهده کنید.

در این مرحله می توانید ویرایش ها را روی فایل انجام دهید و بعد، آن را با نام دلخواه و در قالب pdf ذخیره کنید.

 

اگر شما به منبع اصلی و اولیه یک فایل پی دی اف دسترسی ندارید و نیاز دارید تا ویرایش هایی را روی آن انجام دهید بهترین کار استفاده از مرورگر و یک اپلیکشن آنلاین است.

ترفندی که این بار برای ویرایش فایل پی دی اف به شما یاد می دهیم، صرفا برای پی دی اف هایی کاربرد دارد که تشکیل یافته از متن هستند و اجزای آن به پیچیدگی ترکیب، نمودارها و متن ها و عکس ها و غیره نیست.

برای این منظور دستورات زیر را یکی یکی دنبال کنید

ابتدا وارد وب سایت onedrive.com شوید

بعد از ورود به این سایت، باید اطلاعات اکانت Microsoft خود را وارد کنید.

وقتی که اطلاعات کاربری را وارد کردید می توانید حالا فایل پی دی اف را از دسکتاپ خود به داخل صفحه OneDrive  بفرستید.

کمی صبر کنید تا فایل پی دی اف، به داخل OneDrive  لود شود.

دقت کنید که بعد از لود شدن فایل به صورت ۱۰۰ درصد، بقیه کارها را انجام دهید. برای این منظور با دابل کلیک، فایل پی دی اف را باز کنید

توجه کنید که در این وضعیت شما تنها در حال مشاهده هستید و نمی توانید هنوز ویرایشی روی فایل pdf ایجاد کنید.

در نوار ابزار، گزینه ای وجود دارد به نام Edit in Word، روی این گزینه کلیک کنید، و در پاسخ به سوالی که این برنامه از شما برای تبدیل فایل به word می پرسد، عبارت yes را بزنید.

با انجام این کار شما نهایت دسترسی خواهید داشت تا بتوانید فایل را از هر جهتی که نیاز دارید مورد ویرایش قرار دهید.

بعد از این که ویرایش های لازم را انجام دادید می توانید دوباره آن را به نسخه pdf تبدیل کنید و از آن با شکل و فرمت و شمایل جدید استفاده کنید. البته توجه کنید که این ویرایش نسخه ای از فایل پی دی اف اصلی است و نسخه اولیه کماکان با همان شکل و شمایل اولیه برای اطمینان بیشتر باقی می ماند.

 

گوگل درایو هم از ان دسته ابزارهایی است که ما از آن به وفور استفاده می کنیم اما شاید از خیلی از ویژگی های آن مطلع نباشیم. مثلا یکی از ویژگی های گوگل درایو یا همان گوگل داکیومنت قدیمی، این است که می توانید فایل پی دی اف را در آن به صورت فایل ورد باز کنید!

مزیت این کار صرفا تغییر فرمت نیست بلکه شما با این کار می توانید به سادگی، ویرایش های لازم را روی فایل pdf تان ایجاد کنید.

برای استفاده از این ترفند، لازم است که یک حساب گوگلی داشته باشید. مثلا عضو جیمیل شوید.

بعد از این کار، وارد گوگل درایو شوید.

در گوگل درایو می توانید به کمک دکمه upload file هر نوع فایل را وارد این سرویس کنید. شما به اندازه کافی فضا دارید تا بتوانید فایل های خود را به آن فراخوانی کنید.

در این مثال، یک فایل پی دی اف را به گوگل درایو فراخوانی می کنیم و اجازه می دهیم تا فایل اپلود شود.

بعد از آپلود شدن، می توانید حالا آن را در صفحه اصلی و اولیه گوگل درایو ببینید.

اگر قصد خواندن فایل به صورت پی دی اف دارید می توانید روی آن کلیک کنید  ( دابل کلیک ) تا آن را به صورت پی دی اف مشاهده کنید. اما اگر قصد ویرایش محتویات آن را دارید، می توانید با استفاده از گزینه open with اجازه دهید تا در قالب فایل word آن را مشاهده کنید.

بعد از این، گوگل درایو، فایل پی دی اف را به فایل متنی ورد تبدیل می کند و به شما اجازه می دهد که هر ویرایشی که می خواهید روی آن انجام دهید و در نهایت آن را به صورت یک فایل پی دی اف ذخیره کنید.  آموزش کامل این ترفند ویرایش فایل pdf با گوگل درایو را از این جا بخوانید.

در این مقاله سعی بر آن شد تا با معرفی انواع روش های ویرایش فایل pdf به شما کمک کنیم که به هر طریقی که شده، بتوانید این شیوه ها را تست کنید و به هدف اصلی خود دست یابید. در صورتی که برای این منظور، از ابزار خاصی استفاده می کنید توصیه ما به شما این است که نظر و تجربه کاربری خود را در بخش نظرات بنویسید.

.innerads a{background-color:transparent}.innerads a:active,.innerads a:hover{outline:0}.innerads *{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads *:before,.innerads *:after{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads a{color:#337ab7;text-decoration:none}.innerads a:hover,.innerads a:focus{color:#23527c;text-decoration:underline}.innerads a:focus{outline:5px auto -webkit-focus-ring-color;outline-offset:-2px}.innerads *{padding:0;margin:0}.innerads a{text-decoration:none !important;color:#7a7a7a}.innerads a:hover{color:#000}.innerads ul{list-style:none;list-style-type:none;margin:0}.innerads .articlebody a{color:#F12D2E !important}.innerads{border:1px solid #ccc;border-right:none;border-left:none;position:relative;margin:10px 0}.innerads a{color:#9c9c9c !important}.innerads div{top:20px;transform:rotate(90deg);position:absolute;font-size:14px;color:#9c9c9c}.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}@media (max-width: 767px){.innerads div{top:30px;font-size:10px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0;font-size:10px}}@media (min-width: 768px) and (max-width: 991px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 992px) and (max-width: 1279px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 1550px){.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}}

چگونه از صفحه گوشی اندروید خود فیلم بگیریم؟

چگونه تماس های Skype خود را ضبط کنیم؟

نحوه استفاده از Google Maps در Apple Watch

چگونه حساب LinkedIn خود را ارتقا و یا حذف کنیم؟

چگونه حساب Snapchat خود را حذف کنیم؟

نحوه استفاده از ویژگی تشخیص موسیقی Shazam در iOS 14

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار فناوری

امکان دو برابر شدن آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران

اعلام آمادگی چین برای توزیع جهانی واکسن/واکسن کرونای چین در…

ساخت اسپری بینی که از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

حذف عجیب اعلام آمار کرونای ایران از اخبار رسانه ملی | اوضاع…

آموزش‌ها

چگونه از صفحه گوشی اندروید خود فیلم بگیریم؟


چگونه تماس های Skype خود را ضبط کنیم؟


نحوه استفاده از Google Maps در Apple Watch


چگونه حساب LinkedIn خود را ارتقا و یا حذف کنیم؟

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.


برای دانلود این نرم افزار کلیک کنیدDownloads-icon


برای دانلود نرم افزار کلیک کنیدDownloads-icon


برای دانلود این برنامه کلیک کنیدDownloads-icon


برای دانلود کلیک کنیدDownloads-icon


برای دانلود کلیک کنیدDownloads-icon


کلیک کنیدDownloads-icon


برای ورود به این سایت کلیک کنیدDownloads-icon


رای ورود به این سایت کلیک کنیدDownloads-icon


آموزش تبدیل فایل pdf به wordDownloads-icon


برای دانلود این نرم افزار کلیک کنیدDownloads-icon


برای دانلود کلیک کنیدDownloads-icon


آموزش کامل این ترفند ویرایش فایل pdf با گوگل درایو را از این جا بخوانید.Downloads-icon


PDFDownloads-icon


pdf editorDownloads-icon


pdfescape.comDownloads-icon


بازیابی رمز عبورDownloads-icon


نام کاربری یا ایمیل *


کلمه عبور *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


ورود

بسیاری از شرکت ها متن های قراردادی خود را در فرمت پی دی اف برای طرف قرارداد ارسال می کنند و فرد گیرنده لازم است که بخش های خالی از قرارداد را پر کند و یا در انتهای آن امضای خود را درج کند. در این موارد، ارسال کننده با فرستادن یک فایل پی دی اف برای شما که قابلیت ویرایش دارد، کار را برایتان آسان می کند؛ اما این موضوع همواره صادق نیست و خیلی مواقع فایل های پی دی اف استاتیک که قابلیت ویرایش ندارند ارسال می شوند. این بدان معنی است که می  بایست ابتدا فایل پی دی اف را پرینت کنید، جاهای خالی آن را پر کنید، بار دیگر آن را اسکن کنید و در انتها فایل پی دی اف را برای طرف ارسال کننده ایمیل و یا فکس کنید.  خبر خوب این است که راهی ساده برای پر کردن جاهای خالی درون فایل های پی دی افی که قابلیت ویرایش ندارند، وجود دارد.  شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به اسکنر و پرینتر فایل های پی دی اف خود را با استفاده از Adobe Acrobat Reader ویرایش کنید.

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

Adobe Acrobat Reader برنامه ای برای نمایش دادن فایل های پی دی اف است ولی با این حال می توان آن را برای ویرایش این فایل ها هم به کار گرفت. برای این منظور می بایست ابتدا برنامه Adobe Acrobat Reader را باز کنید و با استفاده از ابزار Fill & Sign به ویرایش و اضافه کردن متن و امضا به فایل پی دی اف خود بپردازید.  این برنامه می توانید با هر برنامه رسم شکلی همانند paint و … یکپارچه شده تا هر شکل دلخواهی که روی آنها رسم می شود را دانلود کرده و روی فایل پی دی اف خود آپلود کنید. روند کار بسیار ساده و طی چند گام قابل انجام است. چنانچه نیاز دارید فایل های پی دی اف (PDF) خود را به سادگی و با استفاده از برنامه ویرایش پی دی اف رایگانی مثل Adobe Acrobat Reader ادیت کنید، می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید. در ادامه روش کار را توضیح خواهیم داد.

چنانچه برنامه Adobe Acrobat Reader روی پی سی و لپ تاپتان نصب نیست،  می توانید آن را با کلیک روی لینک دانلود Adobe Acrobat Reader دانلود کنید. پس از دانلود و نصب برنامه، آن را باز کرده و فایل پی دی اف مورد نظر خود را با دو بار کلیک کردن روی آن باز کنید.

دانلود-و-باز-کردن-فایل-روی-برنامه

با کلیک کردن روی زبانه View و سپس Tools می توانید ابزار Fill & Sign را در جدول سمت راست صفحه برنامه مشاهده کنید. برای دیدن این جدول، باید روی زبانه View کلیک کردن و با رفتن به قسمت Show/Hide بر روی Tools Pane کلیک کنید.

روند کار همانند خط زیر می باشد:

View<—Show/Hide<—Tools Pane<—Fill & Sign

مشاهده-ابزار-برنامه-Adobe-Acrobat-Reader

 پس از کلیک روی Fill & Sign می بینید که این جعبه ابزار به صورت یک پنجره پاپ آپ باز می شود و می توانید ماوس را روی بخش های خالی پی دی اف که قصد پر کردن آنها را دارید، ببرید. بر روی بخش های مورد نظر برای وارد کردن متن و یا امضا کلیک کنید.

کار-با-ابزار-Fill-&-Sign

هر متنی که دوست دارید آن را به فایل پی دی اف وارد کنید را در محل دلخواه درج کنید. پس از تایپ کردن متن مورد نظر، می توانید آن را انتخاب کرده و با کلیک کردن روی a اندازه آن را کوچکتر کنید و یا با کلیک کردن روی A اندازه متن را افزایش دهید. اگر فونت متن وارده را دوست ندارید و یا می خواهید آن را پاک کنید، بر روی آیکون سطل زباله 

نوشتن-و-ویرایش-متن-مورد-نظر

برای خارج شدن از مد و حالت متن، بر روی هر نقطه دلخواه از پی دی اف کلیک کنید.  در هر نقطه دلخواهی که قصد وارد کردن متن دارید کلیک کرده و روند گام 3 و 4 را تکرار کنید.

خارج-شدن-از-از-مد-و-حالت-Text

 برای اضافه کردن امضا به فایل پی دی اف می بایست گام های زیر را طی نمایید:

پس از وارد کردن متون مورد نظر به فایل پی دی اف، نوبت به اضافه کردن امضا می رسد. بر روی آیکون امضا که در بخش جعبه ابزار Fill & sign دیده می شود کلیک کنید و سپس بر روی دستور Add Signature کلیک نمایید.

انتخاب-امضا-از-جعبه-ابزار

در این زمان پنجره ای به شما نمایش داده می شود که شامل 3 گزینه برای انتخاب است. می توانید امضای خود را تایپ کنید و در این صورت برنامه حالت دستخط به متن تایپ شده شما می دهد. می توانید تنها نام خود را تایپ کنید تا برنامه آن را به صورت دستخط نمایش دهد. اگر استایل امضایتان برای شما مهم نیست، بر روی منوی Change Style کلیک کنید تا استایل های متفاوت برایتان نمایش داده شود.

تایپ-کردن-امضا

اگر از سیستمی استفاده می کنید که صفحه نمایش لمسی داردف می توانید امضای خاص خود را با هر استایلی که دوست دارید بکشید.

کشیدن-امضا

 شما می توانید تصویری از امضای خود را که اسکن شده است و یا با استفاده از هر برنامه گرافیکی کشیده شده و در فرمت فایل گرافیک .png , .jpg و … ذخیره شده است را به برنامه اضافه کنید.

آپلود-کردن-امضا-روی-فایل-پی-دی-اف

برای این منظور تنها می بایست روی آیکون تصویر کلیک کنید تا بتوانید فایل ذخیره ای امضا را فراخوانی کنید.

هر یک از گزینه های موجود دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر امضای اضافه شده همان چیزی است که آن را می خواهید، بر روی گزینه Apply که در بخش پایینی و راست تصویر اضافه کردن امضا می بینید کلیک کنید تا امضا به فایل PDF شما اضافه شود. این امضا به صورت پیش فرض به عنوان امضای شما و در برنامه ذخیره خواهد شد و می توانید از آن بر روی هر فایل PDF دیگری که با برنامه Adobe Acrobat Reader باز می کنید،استفاده نمایید.

تایید-امضا

خوب به فایل PDF برمی گردیم. ماوس را بر روی مکان دلخواه درج امضا قرار دهید و روی آن کلیک کنید. حال می توانید سایز و اندازه امضای خود را کوچک و یا بزرگ کنید و یا آن را پاک کنید و امضای جدیدی را ایجاد کنید.

قرار-دادن-امضا-در-مکان-دلخواه

برای اضافه کردن امضای خود به هر فایل پی دی اف دیگری، می بایست ابتدا روی آیکون امضا کلیک کرده و از میان گزینه های نمایش داده شده یکی از امضاهای ذخیره شده خود را انتخاب کنید. پس از اضافه کردن متن و امضا به فایل پی دی اف، آن را ذخیره کنید. در این مرحله می توانید با قرار دادن نامی متفاوت برای فایل امضا شده، آن را از نمونه خالی و اصلی متفاوت نمایید.

اضافه-کردن-یک-امضای-از-قبل-ذخیره-شده-به-فایل-PDF

اضافه کردن و درج امضا به اسناد PDF یکی از اصلی ترین چیزهایی است که بیشتر کاربران به دنبال انجام آن هستند. به عنوان مثال ، اگر از طرف یک کارفرمای جدید یک قرارداد خرید دریافت کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را امضا کنید. بدون ابزار مناسب، امضای شما بر روی این سند الکترونیکی می تواند دردسر باشد. در گذشته مردم فرم را چاپ می کردند ، آن را پر می کردند ، آن را اسکن می کردند و دوباره ارسال می کردند. اما در حال حاضر گزینه های بسیاری برای قرار دادن امضا در PDF وجود دارد.

در حالی که ده ها ابزار ویندوز وجود دارد که به شما امکان می دهد امضا کنید ، در اینجا نحوه انجام این کار با استفاده از Foxit Reader ، یک ابزار رایگان و محبوب ویرایش و ویرایش PDF ارائه شده است.

در زیر به بهترین نرم افزارهای رایگان برای درج امضا به اسناد PDF اشاره شده است:

فرم ها معمولاً در فرمت PDF استفاده و به اشتراک گذاری می شوند. فرم هایی که شما دانلود می کنید، پرینت می گیرید با خودکار ان را پر می کنید و به صورت حضوری به پیشخوان رفته و آن را ارسال می کنید. اما این روزها فرم هایی در قالب PDF وجود دارند که با ویرایشگر پی دی اف امکان پر کردن آنها به صورت الکترونیکی وجود دارد. برای این اینکار

برای ایجاد یکی از این فایل های PDF قابل ویرایش به وب سایت JotForm بروید و مراحل زیر را انجام دهید:

فایل مورد نظر را در Acrobat باز کنید. در کادر سمت راست بر روی ابزار ویرایش PDF کلیک کنید. روی متن یا تصویر مورد نظر برای ویرایش کلیک کنید. با استفاده از انتخاب های موجود از لیست Objects، تصاویر را اضافه کنید، جابجا کنید و یا تغییر اندازه دهید.

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

این مراحل را دنبال کنید:

اگر در نقاط مختلف کشور یا جهان دفاتر دارید و نیاز به همکاری با اسناد دارید، تبادل اسناد به طور مداوم از طریق ایمیل و کار بر روی جدیدترین پیش نویس بسیار دشوار است. حتی افرادی که در همان طبقه یا در همان ساختمان کار می کنند، می توانند اسناد خود را به این روش در اختیار یکدیگر قرار دهند و ویرایش کنند.

Google Docs and Sheets به شما امکان می دهد تا در زمان واقعی با یکدیگر همکاری کنید، ابزاری برای تأمین اسناد در اختیار شما قرار می دهد و فایل های شما را بصورت آنلاین ذخیره می کند. این باعث می شود چندین کاربر به طور همزمان ویرایش یک سند را انجام دهند و فوراً شاهد تغییر باشند. اکنون Google’s Answer گوگل به پردازش کلمه و ذخیره آنلاین فایلها بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و می توانید PDF ها را در این چارچوب ذخیره و ویرایش کنید.

خودتان یک سند را پر کنید و امضا کنید

کار نکردن این ابزار به این دلیل است که همه فرم های PDF قابل پر کردن نیستند زیرا سازندگان فایل های PDF خود را به فرم های قابل ادیت و تعامل تبدیل نمی کنند. به عبارت دیگر ، آنها عمداً PDF را طراحی می كنند كه توسط همه كاربران قابل پر شدن یا امضا نیست. این نوع فرم ها تحت عنوان flat form شناخته می شوند.

برای اضافه کردن امضا در چنین نوع اسناد PDF ابتدا اسناد را از حالت محدود شده خارج کنید. پس از اتمام کار ، با کمک Adobe Acrobat Pro DC، سند را امضا کنید.

 

kookmobileoffice@gmail.com

02167319-02165011022-02166757579-02166761969-02165011024

متفاوت اندیشیده ایم.

امروزه به همراه داشتن نرم افزارهای ویرایش فایل PDF یک امر ضروری تلقی می‌شود. اگر به دنبال نرم افزار و یا سایت ویرایش PDF هستید، با این مقاله از پلازامگ همراه باشید.

فرمت PDF طی چند سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین فرمت‌های ذخیره اسناد تبدیل شده است. یکی از دلایل این محبوبیت، انسجام در متن و تصاویر و عدم بهم‌ریختگی آن موقع به اشتراک گذاری آن است. با افزایش کاربری، نیاز به ادیت فایل پی دی اف نیز بیش از پیش حس می‌شود و اکنون جزو نیازهای ضروری است. نرم افزارهای متنوعی برای این عمل وجود دارد اما هرکدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند که با توجه به نوع نیاز، باید به سراغ نرم افزار مخصوص آن رفت. بطور کلی روش‌های ساده‌ای برای ادیت فایل پی دی اف، افزودن توضیح یا اضافه کردن تصاویر به اسناد PDF وجود دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. برای آموزش بوک مارک کردن، کامنت گذاری و رمز گذاشتن روی فایل‌های PDF می‌توانید به این مطلب پلازامگ مراجعه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید: 

 

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

 

 

اگر شما با دیگران فایل‌هایی را به اشتراک می‌گذارید و اگر می‌خواهید که این فعالیت در امنیت کامل انجام گیرد، قطعا به نرم افزارهای PDF نیاز پیدا خواهید کرد. در اینجا  5 دلیل برای استفاده از نرم افزارهای PDF وجود دارد:

1.‌‌‌ نرم افزار PDF جهانی است.

وقتی یک فایل با پسوند Doc می‌سازید، هرکس دیگری که نیاز به باز کردن آن داشته باشد، باید همان نرم افزار با همان فونت که با آن فایل را ساختید داشته باشد. اگر اینطور نباشد، مجبور به تبدیل فایل به فرمت دیگری هستند که باعث خرابی فایل Doc خواهد شد. حتی کوچک‌ترین تفاوت بین ورژن نرم افزارها (مثل Word) نیز باعث می‌شود که فایل بطور صحیح روی سیستم شخص مقابل اجرا نشود. خب باید بگوییم که در نرم افزارهای PDF قضیه اینطور نیست!

2. نرم افزارهای PDF کاملا امن هستند.

سایر نرم افزارها فقط یک قفل معمولی برای فایل دارند اما در PDF این‌گونه نیست. در نرم افزار PDF می‌توانید برای هر بخش رمز گذاری کنید و تعیین کنید که چه کسانی می‌توانند به فایل دسترسی داشته باشند. می‌توانید تعیین کنید که چه کسانی نتوانند فایل را ویرایش و یا حتی پرینت کنند. شما حتی می‌توانید تعیین کنید که چه کسانی مجاز به دیدن تمام بخش‌های PDF هستند!

3. فایل‌های PDF قابل جستجو هستند.

در فایل‌های PDF می‌توانید دنبال هر محتوایی که مد نظرتان هست باشید و با دقت و راحتی مطالب مورد نظرتان را پیدا کنید.

4. کارکردن با PDF آسان است.

فرقی ندارد مدیر یک شرکت باشید یا کارمند یک اداره یا یک شهروند معمولی. نرم افزار PDF به تمامی نیازهای شما پاسخ خواهد داد و نوع طراحی خاص آن باعث می‌شود تا هر شخصی از هر قشری بتواند به راحتی با آن کار کند.

5. نرم افزار PDF به متن منتهی نمی‌شود.

با این نرم افزار می‌توانید عکس، ویدئو و یا حتی فایل صوتی را نیز در فایل PDF جای دهید و برای استفاده، با دیگران به اشتراک بگذارید.

پس با این حساب، استفاده از برنامه PDF یک امر حیاتی برای کاربران اینترنت و کامپیوتر محسوب می‌شود.

اولین و معروف‌ترین نرم افزار خواندن و ویرایش فایل PDF، نرم افزار Adobe Acrobat Pro DC است. این نرم افزار 20 سال پیش معرفی شد و امروز به یکی از استاندارد‌های نرم افزار ویرایش PDF تبدیل شده است. این نرم افزار جدا از امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد، جزو معدود نرم افزارهای معتبری است که هم برای ویندوز و هم برای سیستم عامل مک در دسترس قرار گرفته. این نرم افزار به حدی پیشرفت کرده که اکنون در گوشی‌های هوشمند برای تبدیل فایل PDF به HTML یا فایل‌های مایکروسافت آفیس (Word, Excel, Power Point) نیز در دسترس است. نرم افزار Adobe Acrobat Pro DC را می‌توان بهترین نرم افزار ویرایش PDF دانست. این نرم افزار از ویرایش PDF فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. نسخه موبایل این نرم افزار، قابلیت ویرایش فایل PDF در اندروید را نیز به کاربر می‌دهد.

اگر نیاز به ویرایش فایل PDF دارید، PDF-XChange Editor یک گزینه ایده‌ال است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد متن را دوباره تایپ، حذف و فرمت کنید و در صورتی که فونت متن PDF در دستگاه شما موجود نباشد، این برنامه به خوبی خود را با این امر وفق می‌دهد. شما همچنین می‌توانید کامنت اضافه کرده و فایل PDF را بریده و صفحات آن را استخراج کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های PDF-XChange Editor توانایی استفاده از OCR برای تشخیص متن در فایل اسکن شده است که برای مواردی که به نسخه دیجیتال متن دسترسی ندارید، به کار می‌آید. برخی از ویژگی‌هایی که در منوها و نوار ابزار دیده می‌شوند تنها برای نسخه پولی کاربرد دارند اما شما به راحتی می‌توانید موس خود را روی یک آیکون ببرید تا از پولی بودن آن ویژگی مطلع شوید. اگر شما از ویژگی‌های پولی برنامه استفاده کنید، یک واترمارک در صفحات فایل شما ظاهر خواهد شد.

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی و حرفه‌ای در زمینه خواندن و ویرایش PDF، نرم افزار Foxit Reader است. این نرم افزار جزو سبک ترین و بهترین نرم افزارهای ویرایش و ادیت PDF است که بدون دردسر و رایگان در دسترس همگان است. Foxit Reader می‌تواند کامنت‌هایی که در هر بخش برای محتوای فایل گذاشته شده را نشان دهد و حتی متن را برای شما بخواند. اگر افزونه مخصوص آن را برای گوگل کروم یا فایر فاکس نصب کنید، این نرم افزار می‌تواند فایل پی دی اف را درون مرورگر نشان دهد.

از ویژگی‌های جالب این نرم افزار، تبدیل فایل Word به PDF بدون نیاز به هیچ‌گونه نرم افزار یا افزونه خاص است که بطور رایگان با نصب Foxit Reader به سیستم شما اضافه می‌شود. برای این‌کار کافیست پس از نصب برنامه، بر روی فایل Word مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Convert to PDF را انتخاب کنید. پس از چند ثانیه فایل PDF شما آماده است!

نسخه موبایل نرم افزار Foxit Reader فراتر از قبل رفته و تکنولوژی ConnectedPDF را به میان آورده است. این ویژگی که منبای آن بر اساس فضای ذخیره‌سازی ابری است، این قابلیت‌ها را دارد:

نسخه موبایل نرم افزار Foxit Reader قابلیت ویرایش فایل PDF در اندروید را نیز دارد.

اما مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس و به طور خاص Word ابزار دیگری برای ویرایش فایل PDF است که البته چنین امکانی تنها در ورژن‌های 2016 و 2019 این نرم‌افزار وجود دارد. برای این منظور پس از اجرای مایکروسافت وُرد، روی سربرگ File کلیک کرده و از طریق آپشن Open، فایل مدنظر برای ویرایش را انتخاب کنید. به این ترتیب آن فایل PDF در پنجره‌ای مجزا باز شده و همانند یک سند معمولی Word امکان ویرایش محتوای آن فراهم می‌شود. در پایان هنگام ذخیره‌ی فایل (Save as) فرمت PDF را انتخاب کنید تا به فایل PDF ادیت شده‌ خود دست پیدا کنید. نسخه موبایل و ویندوز نرم افزار Word، قابلیت ویرایش PDF فارسی را نیز دارد.

 

پی دی اف فرمت پیش فرض اسناد مهم است. چه بخواهید یک فرم پر کنید یا نوشته خود را به کسی بدهید، دیگر لازم نیست برنامه خاصی نصب کنید. با استفاده از وب اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی خواهد شد، می‌توانید هر آنچه می‌خواهید، در هر زمان و هر جا به راحتی انجام دهید.

برای ویرایش فایل PDF آنلاین پس از آپلود کردن یک فایل پی دی اف در گوگل درایو (Google Drive)، از طریق مسیر New -> File Upload ، فایل مدنظر را انتخاب کرده و از امکانات پرشمار Google Docs برای ادیت کردن آن استفاده کنید. پس از اعمال تغییرات دلخواه می‌توانید فایل را دوباره با فرمت PDF ذخیره و دانلود کنید.

 

 

 

Sejda ابزارهای مناسبی را برای ادیت PDF در اختیار شما قرار می‌دهد اما تنها یک مشکل کوچک دارد؛ اگر بعد از سه ساعت هنوز هم با آن کار می‌کنید و فایل خود را ذخیره نکرده‌اید، فایل شما به صورت خودکار حذف می‌شود. البته سه ساعت زمان زیادی برای ویرایش PDF است ولی باز هم باید این نکته را فراموش نکنید.

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

در این ویرایشگر می‌توانید متن، تصویر و لینک اضافه کرده و اشکال بیضی و مستطیلی شکل اضافه کنید. یک گزینه Whiteout هم وجود دارد که صرفا یک مستطیل را بدون حذف هرگونه اطلاعات، روی متن می‌کشد. گزینه OCR هم وجود ندارد و شما نمی‌توانید از آن برای ادیت متن اسکن شده استفاده کنید.

بعد از اینکه کار ویرایش PDF تمام شد، روی گزینه Apply Changes کلیک کرده و می‌توانید فایل را دانلود کنید، به دراپ باکس یا گوگل درایو بفرستید، حذف کنید یا به یک لینک قابل اشتراک گذاری دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که این لینک بعد از 7 روز حذف می‌شود.

 

یکی از کارهایی که بیشتر از همه لازم است انجام دهیم نوشتن یا پر کردن یک فایل PDF است. بهترین برنامه‌های پی دی اف در ویندوز، macOS، لینوکس یا Chrome OS اجازه چنین کاری را نمی‌دهند؛ یعنی شما با استفاده از این برنامه ها نمی‌توانید فایل پی دی اف را دست کاری کرده و به آن چیزی اضافه کنید. در چنین مواقعی بهترین انتخاب Paperjet است.

برای استفاده از این وب سایت ابتدا باید در آن عوض شوید و سپس فایل مورد نظر را در سایت آپلود کنید. سایت به صورت خودکار فیلدهایی برای نوشتن در فایل اضافه خواهد کرد. اگر تکست باکس جایی که می‌خواهید نبود، می‌توانید خودتان اضافه کنید. فونت، سایز و رنگ متن خود را می‌توانید به دلخواه تغییر دهید. اگر فرمی که می‌خواهید پر کنید نیاز به عکس دارد، مانند فرم درخواست پاسپورت، سایت به شما امکان می‌دهد تا تصویر خود را اضافه کنید.

البته توجه کنید که این سایت کاملا رایگان نیست. شما فقط اجازه دارید ده فایل در ماه را به صورت رایگان ویرایش کنید. برای فایل های بیشتر باید ماهانه پنج دلار بپردازید. اگر کار شما تماما بر اساس فایل‌های پی دی اف باشد، پرداخت این مبلغ بصرفه خواهد بود. شاید هم ترجیح دهید که از برنامه‌های دیگر استفاده کنید. در هر صورت این سایت یکی از بهترین سایت‌های ویرایشگر پی دی اف است.

 

اکثر ابزارهای آنلاین و وب سایت‌های ویرایشگر PDF تنها امکان ویرایش فایل PDF موجود را به شما می‌دهند. اما فرض کنید بخواهید فایل پی دی اف یک فرم، سند یا قرارداد ایجاد کنید؛ در این صورت بهترین گزینه پیش روی شما سایت Jotform خواهد بود. Jotform یک وب اپلیکیشن عالی و بی‌نقص برای ایجاد فایل‌های پی دی اف از قالب‌های پیش‌فرض است.

قالب‌های پیش‌فرض موجود در سایت، مهم‌ترین و متمایزترین نکته قوت این سایت است. سایت قالب‌های مختلف را با نظم در گروه‌های مختلف مرتب کرده است. برای مثال در این سایت قالب‌های مربوط به گواهینامه، رضایت نامه، توافق نامه، قرارداد، سوابق کاری، برنامه‌ریزی رویدادها، دعوتنامه، فاکتور، درخواست کار، قرارداد اجاره، سوابق پرشکی، ارزیابی عملکرد، درخواست بورس تحصیلی و بلیط وجود دارد. هر گروه چند قالب مختلف دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. یا تنها در سایت جستجو کرده و فرمت مناسب را بیابید.

زمانی که قالب مورد نطر خود را یافتید، آن را در ویرایشگر سایت باز کنید. هر قسمت از قالب را به دلخواه تغییر دهید. تنها چیزی که اجازه تغییر آن را نخواهید داشت واترمارک سایت خواهد بود. برای خلاصی از این واترمارک باید حق اشتراک از سایت را پرداخت کرده باشید.

همان‌طور که گفتیم، ویرایش فایل PDF کار آسانی نیست. برای حاشیه نویسی می‌توانید از برنامه‌هایی چون Microsoft Edge ،Google Chrome و یا macOS Preview استفاده کنید. وب سایت Sumnotes یادداشت‌های شما را جمع کرده و در یک فایل به شما نشان خواهد داد.

یک فایل پی دی اف در وب سایت آپلود کنید. این سایت تمام یادداشت‌های موجود در فایل را نشان خواهد داد. در لیست نشان داده شده می‌توانید به سرعت یادداشت مورد نظر خود را بیابید یا از یکی به دیگر بروید. هر یادداشتی را که می‌خواهید می‌توانید کپی-پیست کنید، یا تمام فایل‌ها را یک جا در یک فایل DOC یا TXT جمع کرده و دانلود کنید یا اگر لازم بود می‌توانید یادداشتی را از پی دی اف حذف کنید.

استفاده از این سایت یک راه حل راحت و آسان برای گردآوری یادداشت هاست. با این سایت مطمئن خواهید شد که هیچ کدام را ندیده رد نشده‌اید.

این وب سایت‌ها تمام کارهایی که یک شخص در رابطه با فایل PDF دارد را به راحتی انجام می‌دهند. از این رو که تمام این موارد آنلاین هستند، لازم نیست برنامه‌ای نصب کنید اما اگر در محیط کار یا درس خود بسیار با این فایل‌ها سر و کار دارید بهتر است از برنامه‌های قدرتمند ویرایش پی دی اف و یا برنامه‌های آفلاین استفاده کنید که در ابتدای مقاله معرفی کردیم.

 

بطور کلی در این مقاله سعی کردیم ابتدا دلایل منطقی برای استفاده از نرم افزار‌ ویرایش فایل PDF بیاوریم و سپس در 2 بخش، نرم افزار‌های مناسب برای خواندن و ویرایش کردن پی دی اف بصورت آفلاین و 5 سایت برای ویرایش PDF آنلاین را معرفی کنیم. هرکدام از این نرم افزارها و وب اپلیکیشن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و در این مقاله نیز سعی کردیم با بین کردن ضعف‌ها و نقاط قوت هرکدام، شما را در تصمیم‌گیری راهنمایی کنیم.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا توانستید برنامه ویرایش PDF مورد نظرتان را از این لیست پیدا کنید یا از برنامه دیگری استفاده می‌کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


روش‌های ساده‌ایDownloads-icon


به این مطلب پلازامگ مراجعه کنیدDownloads-icon


آموزش بوک مارک کردن ، کامنت گذاری و رمز گذاشتن روی فایل های PDFDownloads-icon


JotformDownloads-icon


gizbotDownloads-icon


techradarDownloads-icon


foxitsoftwareDownloads-icon


PDFDownloads-icon


Downloads-icon


آموزش نحوه ذخیره صفحات وب به صورت PDF در مرورگرهای دسکتاپ …Downloads-icon


Downloads-icon


آموزش تبدیل پی دی اف به پاورپوینت در کامپیوتر، گوشی …Downloads-icon

در ادامه سری آموزش های کاربردی نرم افزار ورد، نحوه تبدیل فایل ها به پی دی اف و ویرایش آنها در ورد را به شما آموزش می دهیم. فایل PDF فایلی است که بر روی هر کامپیوتری قابل مشاهده است. زمانی که می خواهید یک متن را برای شخصی بفرستید مفید است ولی مطمئن نیستید که آیا آن شخص word را دارد یا نه. فایل های PDF برای مشاهده به جای ویرایش طراحی شده اند، بنابراین برای موقعیت هایی که نسخه ی نهایی را در اختیار دارید و به هیچ گونه تغییری نیاز ندارد، ایده آل هستند. با این حال، اگر نیاز به ویرایش فایل PDF به هر دلیلی داشتید، برنامه ی word 2010-2016 امکان ویرایش آن و تغییر آن به یک word را به شما می دهد.

تبدیل فایل PDF به سند word ممکن است برخی از گرافیک ها و محتویات را متفاوت به نظر برساند یا به طور کلی ناپدید کند و در حال حاضر هیچ نرم افزاری وجود ندارد که فایل های پی دی اف زبان فارسی را بهتر از نرم افزار ورد، ویرایش کند یا به ورد تبدیل کند(این را مطمئن باشید!).

یک روش ساده تر برای ویرایش فایل های PDF: آسان ترین راه تبدیل pdf متن فارسی به word بدون بهم ریختگی (آموزش تصویری)

بعد از اتمام انتقال و ویرایش فایل PDF ، نیاز به این دارید که آن را به عنوان سند word یا فایل PDF ذخیره کنید. بسته به شرایط هر گزینه ممکن است بهتر از دیگری باشد.

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

PDF: اگر مایل نیستید تغیرات زیادی را به سند وارد کنید یا اگر می خواهید از این مسأله مطمئن شوید که فایل در هر کامپیوتری باز می شود ، آن را به عنوان فایل PDF ذخیره کنید.

Word document: اگر می خواهید باز هم تغییراتی وارد کنید یا دیگر افرادی می خواهند آن را ویرایش کنند. فایل به صورت Word document ذخیره کنید . در هر زمان که بخواهید می توانید آن را به صورت فایل PDF ذخیره کنید.

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح بفرمایید تا در حد امکان به آن پاسخ دهیم.

آموزش نحوه ایجاد و تغییر لیست های نشانه دار در نرم افزار Word

چگونه در نرم افزار ورد باچندین شکل و رنگ، کادر بگذاریم؟

آموزش رسم و ویرایش انواع شکل ها در نرم افزار ورد (فلش، بیضی و…)

سلام
بعد از انتقال فایل pdf به وورد پنجره ای باز میشه که حروف ریز لاتین هست و فایل اصلی رو به حروف لاتین تبدیل میکنه
چه طور باید برشگردونم به متن فایل اصلی

اون بالا ۳ تا گزینه داره سمت چپی رو بزنید بعد اوکی رو بزنید تا عادی بشه سولل من اینه که چطوری باید روش با موس بنویسم

اون قسمت Enable Editing رو بزن میشه متن رو ویرایش کرد

سلام (این سوال من هم هست)
بعد از انتقال فایل pdf به وورد پنجره ای باز میشه که حروف ریز لاتین هست و فایل اصلی رو به حروف لاتین تبدیل میکنه
چه طور باید برشگردونم به متن فایل اصلی

بله این سوال من هم هست….دقیقا مشکل بالایی ها رو دارم..آقا شما که مطلب میزارید و راهنمایی مکنید خیلیی ممنونم ولی پاسخ بدین…

سلام
سپاس از آموزش ارزنده شما
برای شما آرزوی توفیق روزافزون را دارم

سلام.فایل پی دی اف من مثل تصویر روی ورد آمده و نمیتوانم متن آن را ویرایش کنم

متشکرم

پکیج فونت های فارسی را دانلود و روی سیستم خود اینستال نمایید تا مشکل برطرف شود.

سلام من به وورد انتقال دادم و ویرایش هم کردم متاسفانه کلیه نوشته های متن برعکس شده لاتین نشده ها فارسی ولی برعکس و موقع سیو هم همونطوری سیو میکنه تشکر میکنم اگه راهنمایی بفرمایین.با تشکر از راهنماییهاتون

این روش فقط برای مقاله های لاتین خوبه!!!

سلام وقتتون بخیر من فایل مورد نظرمو از پی دی اف به ورد تبدیل کردم با راهنمایی شما ولی ۱سوال دارم اگه بخوام بخشی از اون و حذف کنم باید چیکارکنم؟

سلام از این نرم افزار استفاده کنید. (کلیک کنید)

سلام ممنون از بذل علمی شما مهندس عزیز

سلام-ضمن تشکر ازمطالب مفیدی که ارائه کرده اید می خواستم عرض کنم من هم تمام موارد راانجام داده ام فونت های فارسی راهم نصب کردم ولی همچنان صفحه به صورت عکس بوده وقابل ویرایش نیست لطفا راهنمایی فرمایید متشکرم.

سلام این فایل پی دی اف شما به صورت عکس می باشد نه نوشته و نمی توان آن را به صورت نوشتاری درآورد.

سلام. من نمیدونم چطوری باید یه صفحه جدید توی پی دی اف بازکنم. لطفا راهنمایی کنید. سپاس.

بنده باورد بهم ریخت با سایت آنلاین درست شد

ببخشید من با فایر فاکس پی دی اف ها مو باز میکنم اونموقع باید چکار کنم؟

فرقی نمی کنه فایل ها رو با چی باز میکنید. فایل رو باید داخل ورد باز کنید

سلام ممنون از راهنمایی شما. فقط یک سوال داشتم بعد از تبدیل به پی دی اف ، اگر بخواهیم word دیگری با ویرایش متفاوت را به pdf تبدیل و به pdf قبلی اضافه کنیم چکار باید کرد

سلام ممنون از لطف تان اما وقتی فایل پی دی اف را به ورد تبدیل میکنم نمتوانم در آن تغییرات ایجاد کنم میشه در ای مورد بگویید چی کار کنیم ممنون تان میشوم.

سلام
من از نرم افزار nitro استفاده می کنم. امروز متوجه شدم میشه به کمک این نرم افزار فایل pdf رو به word تبدیل کرد. فایل ها متن انگلیسی مشکل و تغییر زیادی ندارن و فایل های متن فارسی هم بعد تبدیل ممکن خراب بشن که با تغییر فونت داخل word متنشون قابل استفاده و تغییر میشه!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان آلمانی

روش یادگیری زبان

افزایش اعتماد به نفس

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

روشهای موفقیت

آموزش کیک و شیرینی

آموزش تقویت مغز

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !پ

© استفاده از مطالب سریع آسان تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد. سلامتی-زیبایی

تبلیغــات     تماس با ما


آسان ترین راه تبدیل pdf متن فارسی به word بدون بهم ریختگی (آموزش تصویری)Downloads-icon


۵۰ کلید میانبر کاربردی نرم افزار Word + دانلود pdfDownloads-icon


سلام از این نرم افزار استفاده کنید. (کلیک کنید)Downloads-icon


۵۰ کلید میانبر کاربردی نرم افزار Word + دانلود pdf آموزش تصویری (۲۰۰۷-۲۰۱۶)Downloads-icon


واسه همه چی جا هست!

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف 

 

PDF از مهم‌ترین فرمت‌های مربوط به اسناد الکترونیکی به شمار می‌آید که چه در محیط کاری و چه در کارهای شخصی جایگاه شاخصی دارد. 

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

خاصیت اصلی و دلیل محبوبیت این فرمت هم این است که سند ایجاد شده با آن، همه‌جا و روی هر دستگاهی یکسان دیده می‌شود، اما همین قابلیت بسیار کاربردی باعث ضعف در جنبه دیگری شده است: ویرایش. فایل‌های پی‌دی‌اف واقعا برای تغییر طراحی نشده و زمانی که این نیاز پیش می‌آید، ویرایش آنها به سرراستی فرمت‌های دیگر نیست. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم چه راهکارهایی برای ویرایش این فرمت جالب و سرسخت وجود دارد!

 

 برنامه ویرایش فایل های pdf

 

راهکار جامع از خالقان پی‌دی‌اف

فرمت پی‌دی‌اف برای نخستین‌بار‌توسط شرکت ادوبی معرفی شد، بنابراین طبیعی است که برای کار با این فرمت سراغ همین شرکت برویم. نرم‌افزار ادوبی آکروبات به اندازه کافی مشهور است و بسیاری از کاربران با آن آشنایی دارند. نسخه جدید آن یعنی آکروبات پرو DC

(Adobe Acrobat Pro DC) بهترین گزینه برای انجام عملیات مختلف روی فایل‌های پی‌دی‌اف از جمله ویرایش آنهاست. (حواستان باشد این را با آکروبات Reader که صرفا برای مشاهده فایل‌هاست اشتباه نکنید!)

 

هنگامی که یک فایل پی‌دی‌اف را در این نرم‌افزار باز می‌کنید، روی ابزار Edit PDF کلیک کنید تا به حالت ویرایش بروید که به شما اجازه می‌دهد محتوای فایل را تغییر دهید.

در این وضعیت می‌توانید متن را ویرایش کنید، برخی المان‌ها را تغییر اندازه دهید (با استفاده از ابزارهای Objects) و موارد بسیار دیگری مانند لینک‌ها، پس‌زمینه و … نیز امکان ویرایش خواهند داشت.

 

نرم‌افزار آکروبات پرو برخلاف آکروبات ریدر رایگان نیست و برای استفاده از آن باید لایسنس خریداری کرد، ولی اگر عجله‌ای می‌خواهید فایلی را همین الان ویرایش کنید،‌ می‌توانید نسخه آزمایشی هفت روزه آن (goo.gl/pKUp7G) را با تمام امکانات امتحان کنید.

 

ایجاد و ویرایش فایل های pdf

 

ویرایش ساختار با سام پی‌دی‌افی!

اگر هدفتان بیشتر تغییرات ساختاری در فایل‌های پی‌دی‌اف است تا ویرایش‌های محتوایی، PDFsam نرم‌افزار مناسب شماست. این برنامه در اصل یک ابزار استخراجی است که به وسیله آن می‌توانید صفحاتی را در یک فایل پی‌دی‌اف جابه‌جا کنید، از داخل آن حذف کرده یا حتی از فایلی به فایل دیگر منتقل کنید تا سندی را که مورد نظرتان است، بسازید. علاوه بر این، امکاناتی چون تقسیم فایل بر اساس پارامترهای مختلف یا چرخش صفحات از جمله قابلیت‌های مفید PDFsam به حساب می‌آیند.

 

 

محیط PDFsam سرراست و کار با آن برای کاربران در هر سطحی آسان است. حداقل تا وقتی که عملیات در حد همین جابه‌جایی‌ها و تولید سریع یک پی‌دی‌اف از یک یا چند فایل دیگر باشد. اما اگر بخواهید سراغ مواردی چون تغییر متن، رزولوشن یا رنگ‌ها بروید، دیگر چندان نمی‌توانید روی آن حساب کنید! البته به جز نسخه basic آن که رایگان است (pdfsam.org/pdfsam-basic)، یک نسخه enhanced هم با امکانات بیشتر دارد، ولی کار با آن سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود.

 

 ابزارهای ویرایش فایل های pdf

 

آچار فرانسه‌ای به نام PDF XChange

نرم‌افزار رایگان PDF-XChange Editor فهرست بلند بالایی از موارد قابل ویرایش در یک فایل پی‌دی‌اف را دارد که از بعضی جنبه‌ها حتی آکروبات ادوبی را هم پشت سر می‌گذارد. از تقسیم و ویرایش محتوایی بگیرید تا کامنت گذاشتن و ترجمه! این نرم‌افزار همچنین از پلاگین‌ها برای کدهای جاوا اسکریپت، بک‌آپ فایل، تعبیه عکس و کلی قابلیت‌های دیگر پشتیبانی می‌کند که با خرید لایسنس پیشرفته آن امکان‌پذیر می‌شود.

 

خبر خوش در مورد PDF-XChange آن است که به احتمال زیاد ابزار مناسب برای انجام دقیق کاری را که مد نظر دارید پیدا می‌کنید، اما خبر بد؟ در میان انواع و اقسام ابزارها، پیدا کردن این ابزار مناسب ممکن است کمی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید طول بکشد،‌ بخصوص اگر برای بار اول با نرم‌افزار کار می‌کنید! این نرم‌افزار را می‌توانید از این سایت دانلود کنید:

 -pdf-xchange.eu/pdf-xchange

editor/index.htm

 

 ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف

 

ویرایشگر آنلاین Sejda

اگر به دانلود برنامه خاصی برای ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف علاقه ندارید، ویرایشگرهای آنلاینی مثل Sejda برای شماست. این سرویس (sejda.com/pdf-editor) به شما اجازه می‌دهد متن داخل یک پی‌دی‌اف را ویرایش کنید، آن را دیجیتالی امضا کرده، تصویر یا شکل به آن اضافه کنید و روی متن کامنت بگذارید. Sejda محدودیت‌هایی هم دارد: حداکثر 200 صفحه برای پی‌دی‌اف‌های قابل ویرایش و حجم فایل هم نباید بیش از 50مگابایت باشد، اما حسی به من می‌گوید درصد زیادی از فایل‌های پی‌دی‌افی که من و شما با آنها سر و کار داریم، با این محدودیت‌ها فاصله دارند، درست می‌گویم؟ بنابراین اگر مشکلی با آپلود و ویرایش آنلاین و سپس دانلود دوباره فایلتان ندارید، Sejda می‌تواند گزینه بسیار خوبی برایتان باشد.

 

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

تبدیل برای ویرایش

برای ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف دومسیر کلی وجود دارد؛ یکی تغییر آنها در داخل خودشان و به همان صورتی که هستند که در متن اصلی راهکارهایش را بیان کردیم. مسیر دوم این است که ابتدا فایل را به فرمتی که ویرایش‌پذیرتر باشد (مثلا فرمت فایل‌های وُرد، docx) تبدیل کنیم، سپس تغییرات مورد نظر را اعمال کرده و دوباره به یک فایل پی‌دی‌اف جدید تبدیل کنیم. اگر همان فرمت docx را در نظر بگیریم، قسمت اصلی کار تبدیل فایل پی‌دی‌اف به این فرمت خواهد بود.

 

برای این کار از چند نرم‌افزار می‌توانیم استفاده کنیم. نرم‌افزار اول همان آکروبات پرو است که در متن اصلی توضیح دادیم. همان‌طور که شما در وُرد از قسمت Export برای گرفتن خروجی پی‌دی‌اف از docx استفاده می‌کنید، اینجا برعکس در بخش Export فایل وُرد را انتخاب می‌کنید تا نرم‌افزار فایل پی‌دی‌اف بازشده در آن را به یک فایل docx تبدیل کند. برنامه دیگری که می‌توانید برای تبدیل از آن کمک بگیرید، خود وُرد است!

 

وُرد به‌صورت مستقل امکان باز کردن فایل‌های پی‌دی‌اف را دارد و هنگام انجام این کار، دیالوگی مبنی بر تبدیل فایل به فرمت وُرد نمایش داده می‌شود که با تائید آن، فایل پی‌دی‌اف‌تان به docx تبدیل شده و برای ویرایش آماده می‌شود. اما اگر نخواستید از هیچکدام از این دو برنامه استفاده کنید، گزینه سوم نرم‌افزار مستقلی برای انجام کار تبدیل است. یکی از حرفه‌ای‌ترین برنامه‌ها در این زمینه،‌ Able2Extract Professionalاست که امکان تبدیل پی‌دی‌اف به انواع و اقسام فرمت‌ها از وُرد و اکسل گرفته تا حتی فایل اتوکد را دارد!

 

این نرم‌افزار رایگان نیست، اما می‌توانید به وسیله نسخه آزمایشی هفت روزه آن (goo.gl/euGCJD) کارِتان را راه بیندازید. در مورد ویرایش با تبدیل، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید آن است که با توجه به ساختار یک فایل پی‌دی‌اف، تبدیل آن به فرمتی مثل docx لزوما کامل و دقیق نیست و بسته به نوع فایل (مثلا فایل‌های با تصاویر یا گرافیک زیاد)، ممکن است خطای زیادی داشته باشد. بنابراین باید بر اساس فایلتان انتخاب کنید که ویرایش را چگونه انجام دهید. اگر فایلتان ساده و تا حد زیادی فقط متن است، احتمال تبدیل درست آن بالاست و می‌توانید از این مسیر آن را ویرایش کنید، اما اگر فایل پیچیده و با تصاویر و اشکال مختلف دارید، بهتر است ابتدا ویرایش داخل فایل را امتحان کنید.

 

منبع:jamejamonline.ir 

چند گام بالاتر


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


خرید قسطی انواع سمعک بدون بهره


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟


خرید اولین لپ تاپ تاشو بازار

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021



راه‌هایی برای ویرایش فایل های PDF
Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


چگونه پی دی اف بسازیم؟Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


ویرایش پی‌دی‌اف با آفیس 2013Downloads-icon


Downloads-icon


آموزش بوک مارک کردن، کامنت گذاری روی فایل های PDFDownloads-icon

استفاده از فرمت رایج پی‌دی‌اف (PDF)، روش بسیار خوبی برای گردآوری و انتشار اطلاعات و اسناد الکترونیکی است. سخت‌ترین بخش استفاده از پی‌دی‌اف، ایجاد تغییرات در درون آن است. پی‌دی‌اف‌ها برای ویرایش طراحی نشده‌اند و برای انجام این کار نیاز به برنامه مخصوص است. در این پست، سه گزینه از بهترین روش‌های ویرایش یک فایل پی‌دی‌اف را برای شما معرفی می‌کنیم.

فرمت پی‌دی‌اف، توسط شرکت ادوبی (Adobe) ساخته شده است. منطقی است برای ویرایش پی‌دی‌اف از برنامه‌ی «Adobe Acrobat» استفاده کنیم. استفاده از این گزینه، مزیت‌هایی دارد. ابزارهای ویرایش Adobe، قدرتمندترین و راحت‌ترین روش را برای ایجاد تغییرات سریع پی‌دی‌اف فراهم می‌کنند. اگرچه، با توجه به مدل اشتراکی فعلی این برنامه و قفل بودن اکثر ابزارها (نیاز به پرداخت برای دسترسی به قابلیت‌های اضافی)، دسترسی به این ابزارها در طول زمان دشوارتر شده است.

برای استفاده از این روش، باید به فضای ابری اسناد ادوبی (Adobe Document Cloud – DC) دسترسی داشته باشید. در صورتی که شرکت یا خود شما بودجه پرداخت اشتراک Adobe را دارید، مشکلی نیست. تنها کافی ست به حساب کاربری خود بروید و مراحل ویرایش را انجام دهید. اگر به فضای ابری Adobe دسترسی ندارید، مراحل انجام کار پیچیده‌تر می‌شود. در صورتی که به ویرایش تنها یک فایل پی‌دی‌اف احتیاج دارید، از نسخه رایگان آزمایشی فضای ابری Adobe استفاده کنید. در این صورت، بدون هزینه اضافی، به ابزارهای موردنیاز خود دسترسی در یک مدت محدود دسترسی خواهید داشت. مراحل ویرایش در Adobe Acrobat به صورت زیر است:

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

مرحله اول: در برنامه Adobe Acrobat، روی گزینه «File» بروید و با انتخاب گزینه «Open» پی‌دی‌اف موردنظر خود برای ویرایش را باز کنید. محتوی پی‌دی‌اف در صفحه به نمایش در می‌آید.

مرحله دوم: بر روی ابزار «Edit PDF» کلیک کنید. این گزینه در قسمت راست سربرگ‌های نوار ابزار قرار دارد. این گزینه را انتخاب کنید تا به حالت تعاملی (Interactive) بروید. در این حالت، اجازه انتخاب محتویات پی‌دی‌اف خود را خواهید داشت.

مرحله 3: تغییرات دلخواه خود را ایجاد کنید. می‌توانید متن را ویرایش کنید، ایرادات نوشتاری را پیدا کنید، بیشتر عناصر موجود در متن را تغییر اندازه دهید (با استفاده از ابزار اشیا – Object Tools) و تغییرات بیشتری را انجام دهید. ایجاد پس‌زمینه، پیوند، سرتیتر و مجموعه ابزارهای دیگر نیز در اینجا قابل اعمال خواهند بود. با استفاده از این ابزارها، شما تقریباً هر کاری که بخواهید را می‌توانید انجام دهید. (قابل ذکر است که نسخه تلفن همراه این نرم‌افزار موجود است.)

برنامه‌های تحت وب، گزینه‌های متنوعی را برای ویرایش سریع پی‌دی‌اف فراهم می‌کنند. اکثر این برنامه‌ها رایگان بوده و برای استفاده یا دانلود بر روی مرورگر شما در دسترس هستند. ابزارهای ویرایش این برنامه‌ها نسبت به «Adobe Acrobat» بسیار محدود است، با این حال، گزینه مناسبی برای ویرایش ساده‌تر پی‌دی‌اف به حساب می‌آیند. برنامه‌های زیادی برای با قابلیت ویرایش پی‌دی‌اف وجود دارند. در این جا برخی از گزینه‌های مناسب را برای کمک به شما معرفی می‌کنیم.

اگر هدف شما بررسی صفحات پی‌دی‌اف برای ایجاد اسناد پیچیده‌تر است، برنامه «PDFsam» چیزی است که به آن احتیاج دارید. این برنامه، یک ابزار استخراج است که برای جدا کردن و تغییر هر صفحه موردنظر در یک فایل پی‌دی‌اف یا بین پی‌دی‌اف‌های مختلف استفاده می‌شود. در نهایت، فایل مدنظرتان ساخته می‌شود. شما می‌توانید پی‌دی‌اف‌ها را با توجه به نشانه‌گذاری (bookmark)، اندازه یا حدود سفارشی برای صفحه تقسیم‌بندی کرد.

رابط کاربری PDFsam ساده بوده و یادگیری آن برای تازه‌کاران آسان است. با این حال، این برنامه فقط برای جابجایی محتوای فایل‌های پی‌دی‌اف سروکار دارد. این نرم‌افزار، برای انتشار اسناد بزرگ و ساخت سریع خروجی فایل پی‌دی‌اف، مفید است. اگرچه، برای تغییرات بیشتر مانند تغییر رنگ، درست کردن کیفیت، نشان دادن اشتباهات نوشتاری و غیره، PDFsam مناسب نیست. نسخه پیشرفته این نرم‌افزار،«PDF Xchange Editor Plus»، عملکردهای ویرایشی بیشتری دارد. این نسخه دارای پیچیدگی‌های بیشتری بوده و یادگیری آن برای افراد تازه‌کار زمان‌بر است.

این بسته نرم‌افزاری رایگان، «PDF Xchange Editor» و «PDF Xchange Editor Plus» را با فهرست بلندبالایی از ابزارهای ویرایش صفحات پی‌دی‌اف ارائه می‌کند. این نرم‌افزارها از برخی جهات کامل‌تر از Adobe Acrobat است. برش، ادغام، ویرایش، ترجمه به زبان‌های دیگر، اضافه کردن نظر، اضافه کردن پیوندهای (Link) خارجی فایل، تنها بخشی از قابلیت‌های این نرم‌افزار است. PDF Xchange، قابلیت اضافه کردن پلاگین (Plugin) برای موتورهای جاوا اسکریپت (JavaScript engines)، پشتیبان گیری فایل‌ها، قرار دادن تصویر، تمبرهای سفارشی، کار با گوگل درایو (Google Drive) و مجموعه کاملی از ویژگی‌ها (در صورت خرید نسخه کامل) را دارد.

به عبارت دیگر، شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار، دقیقه ویرایش مد نظر خود را روی فایل پی‌دی‌اف انجام دهید. جنبه منفی ویژگی‌های زیاد این نرم‌افزار، وقت‌گیر بودن یادگیری و اعمال دقیق ویرایش مد نظر شما است، مخصوصاً اگر تازه‌کار باشید.

برنامه «PDFescape»، تنها در محیط وب قابل استفاده است. این برنامه از مرورگرهای رایج، نظیر کروم (Chrome)، فایرفاکس (Firefox)، سافاری (Safari) و اپرا (Opera) پشتیبانی می‌کند. این برنامه قابلیت استفاده بیشتری نسبت به PDFsam دارد اما همچنان به عنوان یک ابزار رایگان فوق ساده، برای ویرایش سریع پی‌دی‌اف به حساب می‌آید. فایل پی‌دی‌اف خود را به درون سایت ارسال کنید (با محدودیت حجم 10 مگابایتی و حداکثر 100 صفحه‌ای برای فایل ارسالی). بعد از ارسال فایل، امکان استفاده از تعدادی ابزار برای انجام ویرایش‌های ساده را خواهید داشت. ویرایش بخش‌های نوشتاری فایل، ایجاد اشکال پی‌دی‌افی جدید در درون فایل، یادداشت نویسی در سند و اعمال کلمه عبور امنیتی به فایل از گزینه‌های قابل دسترس در این برنامه است. این برنامه زمانی مناسب است که بیشتر جزئیات کار انجام شده باشد اما طرح و محتوای فایل نیاز به تغییر داشته باشد.

اگر کار با پی‌دی‌اف‌ها برای شما راحت نیست یا می‌خواهید بدون یادگیری برنامه‌های جدید، تغییرات جزئی زیادی را روی یک متن ایجاد کنید، تبدیل فایل پی‌دی‌اف گزینه مناسبی است. پی‌دی‌اف به فرمت‌های دیگر تبدیل کنید و آن‌ها را در یک نرم‌افزار راحت‌تر یا مناسب‌تر برای خود ویرایش کنید. مشکل اصلی این روش، امکان ایجاد مشکل و از دست رفتن برخی از بخش‌ها، با تغییر محل نشانه‌گذاری، متن و تصویر است.

پیشنهاد ما، استفاده از برنامه‌های تبدیل‌کننده اختصاصی پی‌دی‌اف، مانند «Able2Extract» و «Professional 11» است. این برنامه‌ها، پی‌دی‌اف را به فرمت‌های CSV، ورد (Word)، پاورپوینت (PowerPoint)، اتوکد (AutoCAD) و حتی فرمت‌های اکسل (Excel) نیز تبدیل می‌کنند. علاوه بر این، امکان تبدیل دوباره فایل‌های ویرایش شده به پی‌دی‌اف نیز وجود دارد که تا حدی نسبت به گزینه اول (استفاده از Adobe Acrobat) ایمن‌تر است.

اگر می‌خواهید فایل پی‌دی‌اف خود را تبدیل کنید، Adobe Acrobat نیز امکان تبدیل پی‌دی‌اف به فایل‌های ورد، اکسل و پاورپوینت را فراهم می‌کند. در صورت امکان، این کار بهترین گزینه برای تبدیل پی‌دی‌اف است. تبدیل فرمت Adobe، دقیق‌تر از دیگر برنامه است.

 

منبع

حسین زبرجدی دانا (+)

«حسین زبرجدی دانا»، کارشناس ارشد مهندسی استخراج معدن است. فعالیت‌های علمی او در زمینه تحلیل عددی سازه‌های مهندسی بوده و در حال حاضر آموزش‌های مهندسی عمران، معدن و ژئوتکنیک مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 56 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دمتونگرررررررررررررررررررررم عالی بوووود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹


دانلود ویدیوDownloads-icon


منبعDownloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


pdfDownloads-icon


PDF Xchange SuiteDownloads-icon


PDFescapeDownloads-icon


PDFsamDownloads-icon


تبدیل pdf به wordDownloads-icon

در این مقاله از وب سایت کالی بویز قصد داریم آشنایی مختصری با PDF داشته باشیم و با ابزار‌های خواندن و ویرایش آن آشنا ‌شویم. PDF مخفف شده عبارت “Portable Document Format” است که امروزه اکثر مردم به صورت مرتب با آن کار می‌کنند و در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین ابزار‌هایی که مردم به آن اعتماد دارند و از آن استفاده می‌کنند تبدیل شده است. pdfها برای ذخیره اسناد مورد استفاده قرار می‌گیرند و در همه جا به راحتی قابل دریافت و ارسال هستند. اگر شما تا به حال سعی کرده‌ باشید یک فایل pdf را ویرایش کنید احتمالا به این نتیجه رسیده‌اید که ویرایش آن بسیار سخت‌تر از یک فایل Word است زیرا pdfها به هیچ وجه برای ویرایش شدن طراحی نشده‌اند.

برای اولین بار شرکت Adobe در سال 1992 pdf را معرفی کرد، ایده این شرکت برای معرفی pdf این بود که همانطور که روی کاغذ می‌نویسیم بتوانیم روی صفحه نمایش کامپیوتر‌ها هم نوشته ایجاد کنیم.

قرار بود pdf یک نسخه چاپی الکترونیکی از نوشته باشد، همانطور که نمی‌توان عبارت چاپ شده روی کاغذ را تغییر داد pdf نیز قابل تغییر نبود. اما زمان زیادی از این موضوع نگذشته بود که مردم درخواست ویرایش pdfها را کردند مثلا می‌خواستند لوگو قدیمی محصولات خود را با لوگو جدید آن جایگزین کنند یا اینکه در فونت، رنگ، سایز و … نوشته تغییر ایجاد کنند. بنابراین با احساس این نیاز در جامعه سازندگان نرم‌افزار شروع به ساخت و طراحی ابزار‌هایی برای ویرایش pdf کردند. با اینکه ابزار‌های ویرایش pdf در بازار عرضه شدند اما هنوز هم ویرایش آن به راحتی ویرایش یک فایل Word نیست (اما این کار قابل انجام است)

قالب pdf قبل از استفاده گسترده از آن فقط در صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گرفت و همانطور که گفته شد یک جایگزین الکترونیکی برای صفحات کاغذی چاپ شده بود، همه می‌دانند اگر یک متن روی کاغذ چاپ شده باشد نمی‌توان وسط آن چند خط اضافه کرد یا چیزی از آن کم کرد. بیایید به عنوان مثال فرض کنیم این کار قابل انجام باشد اگر بخواهیم متنی را به متن قبلی اضافه کنیم برای اینکه کل نوشته خراب نشود نیاز به تغییر سایز نوشته یا تغییر سایز صفحه نوشته است ما در این آموزش نکاتی را برای انجام این کار بیان می‌کنیم اما نباید انتظار داشته باشید که با انجام این کار به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

در حالی که بسیاری از نرم‌افزار‌ها تحت عنوان ویرایشگر pdf به بازار عرضه می‌شوند اما توانایی ایجاد تغییر در متن اصلی را ندارند و فقط می‌توانند نوشته ای را روی نوشته‌های دیگر ایجاد کنند. وقتی شما با این ابزار‌ها نوشته جدیدی را در متن ایجاد می‌کنید شبیه این است که متن قبلی را در زیر یک شیشه قرار داده‌اید و نوشته جدید را روی شیشه نوشته‌اید.

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم

یک ویرایشگر pdf واقعی به شما این امکان را می‌دهد که در متن اصلی نوشته تغییر ایجاد کنید، نوشته ای را حذف کنید و یا نوشته‌ای را به آن اضافه کنید به گونه‌ای که کسی قادر به تغییر در آن نباشد (مگر اینکه از یک ویرایشگر واقعی pdf استفاده کند!)

شما می‌توانید با خرید اشتراک از نرم‌افزار‌های ویرایشگر pdf حرفه‌ای مثل Adobe Acrobat DC از ویژگی‌های منحصر به فرد این نرم‌افزار مثل تطبیق قلم در تصاویر اسکن شده استفاده کنید. اما برای بسیاری از اهداف می‌توانید از ویرایشگر‌های ارزان‌تر مثل PDF-Exchange در ویندوز و از Preview در macOS استفاده کنید باید بدانید تکنیک‌های اساسی برای ویرایش pdf در همه ویرایشگر‌ها یکسان است اما ممکن است رابط گرافیکی آن‌ها متفاوت باشد.

نرم افزار Adobe Acrobat DC یک ویرایشگر pdf حرفه‌ای با یک واسط گرافیک عالی و ابزار‌هایی تنظیم شده برای ویرایش متن و تصاویر در pdf است، برای ویرایش یک فایل pdf در این ویرایشگر پس از باز کردن آن در نرم‌افزار باید از منوی Tools گزینه Edit PDF را انتخاب کنید با انتخاب این گزینه در حاشیه هر عنصر(متن، تصویر و …) pdf شما یک کادر آبی به نمایش در می‌آید و برای تغییر هر قسمت کافی است روی آن کادر آبی مورد نظر کلیک کنید و متن را اصلاح کنید. مثالی در زیر آورده‌ایم که در آن تصمیم به تغییر تیتر یک جدول داریم.

با استفاده از نوار کناری (سمت راست) شما می‌توانید تمام قالب بندی نوشته خود را کنترل کنید کار‌هایی مثل تغییر سایز فونت، تغییر فاصله بین حروف و کلمات، فشرده سازی متن، تغییر رنگ متن و … را انجام دهید و اگر شما یک تصویر را در pdf خود انتخاب کنید می‌توانید آن را برش دهید، سایز آن را تغییر دهید، آن‌ را با یک عکس دیگر جایگزین کنید یا اینکه در یک ویرایشگر عکس آن تصویر را جداگانه ویرایش کنید.

ما گفتیم که اصول کلی ویرایش pdf در تمام ویرایشگر‌ها یکسان است و گفتیم که Adobe Acrobat DC یک ویرایشگر pdf حرفه‌ای و در عین حال گران می‌باشد، در این قسمت تصمیم داریم بررسی مختصری بر ویرایشگر PDF-Exchange داشته باشیم.

پس از باز کردن pdf مورد نظر در این ویرایشگر در منوی Toolbar باید روی گزینه Edit کلیک کنید سپس آن قسمتی از pdf را که تصمیم به ویرایش آن دارید انتخاب کنید (به عنوان مثال متن، تصویر یا شکل) مثلا در تصویر زیر تصمیم به جایگزین کردن عکسی دیگر به جای عکس مورد نظر را داریم.

توجه کنید که در این ویرایشگر یک گزینه پیش فرض وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد تا عناصر متنی را به صورت بلوک ویرایش کنید (باید بدانید اگر این گزینه خاموش باشد ویرایشگر فقط امکان ایجاد تغییر در بلوک‌های چند کلمه‌ای را می‌دهد و ممکن است این کار باعث ایجاد فاصله‌هایی ناخواسته در بین کلمات شود)

در این ویرایشگر می توانید به سادگی روی متن مورد نظر کلیک کرده و تغییرات موردنظر را ایجاد کنید، می‌توانید از نماد چرخ دنده در گوشه پایین سمت چپ به منوی Properties Pane دسترسی پیدا کرده و تنظیمات قلم و تراز پاراگراف را انجام دهید اما به این نکته هم توجه کنید که بسیاری از گزینه‌ها که در ویرایشگر Adobe Acrobat DC وجود دارند را نمی‌توانید در PDF-Exchange پیدا کنید.

مهم نیست از چه ویرایشگری برای تغییر پی‌دی‌اف خود استفاده می‌کنید، اما نباید انتظار کاری آسان با یک ویرایشگر کلمه را داشته باشید. وقتی که شما یک خط کامل را در پاراگراف تغییر می‌دهید ممکن است تراز متن شما به هم بخورد و فاصله خالی‌ای بین انتهای خط و سمت راست پاراگراف ایجاد شود، برای حل این مشکل و مشکلات مشابه کافی است پاراگراف را انتخاب کرده و روی آن راست کلیک کنید و در منوی بازشونده وارد تنظیمات تراز پاراگراف شوید و گزینه justify را انتخاب کنید، این کار باعث می‌شود تنظیمات تراز پاراگراف درست شود.

همچنین درج یک علامت نقل قول می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در تراز بندی پاراگراف شود. ویرایشگر‌های PDF نمی‌توانند نقل قول‌های هوشمند را پردازش کنند و برای حل این مشکل شما باید یک علامت نقل قول مستقیم را از جایی دیگر کپی کرده و در مکان مورد نظر جایگذاری کنید.

در ویرایشگر PDF-Exchange مانند هر ویرایشگر دیگری می‌توانید سایز بلوک‌های متنی را تغییر دهید، تصاویر را نیز می‌توان با استفاده از راست کلیک کردن روی آن‌ها تغییر اندازه، تعویض یا اصلاح کرد.

نرم افزار Adobe Acrobat DC پیشرفته ترین ویرایشگر پی‌دی‌اف دنیاست. این نرم افزار می‌تواند به راحتی با پی‌دی‌اف‌هایی که توسط برنامه‌هایی مثل ورد، اکسل و … ایجاد شده‌اند را تغییر دهد. یک قابلیت بسیار خوب این ویرایشگر این است که وقتی متنی را به نوشته قبلی اضاف می‌کنیم ویرایشگر به صورت اتوماتیک سایز و فونت نوشته را متناسب با نوشته‌های اطرافش تطابق می‌دهد.

ویرایشگر Acrobat دارای یک ویژگی شگفت‌انگیز است که در هیچ ویرایشگر مشابهی وجود ندارد و آن این است که اگر از این نرم‌افزار برای ویرایش تصویری اسکن شده از یک کتاب یا مجله قدیمی استفاده می‌کنید و در آن از فونتی استفاده شده که قدمتش به صد سال می‌رسد و در حال حاضر چنین فونتی وجود ندارد، این ویرایشگر به شما این امکان را می‌دهد که تصویر را با استفاده از همان فونت ویرایش کنید. نرم افزار این کار را با استفاده از یک تشخیص نوری (OCR) روی تصویر و ساختن یک قلم از کاراکتر‌هایی که وجود دارند انجام می‌دهد. وقتی PDF را ویرایش می‌کنید Acrobat از فونت تازه ساخته شده برای تطابق با متن اطراف نیز استفاده می‌کند. در تصویر زیر برای نوشتن حرف “A” از فونت جدید استفاده کرده‌ایم و همانطور که می‌بینید نرم‌افزار تمام تیتر را متناسب با همان فونت تغییر داده است.

ما به شما قول داده بودیم که ویرایش pdf با استفاده از ویرایشگر‌های رایگان مثل Adobe Acrobat Reader یا Preview در macOS را آموزش دهیم، برای انجام این کار در ویندوز شما باید درایو پرینتر Bullzip PDF را نصب کنید که نصب آن برای استفاده‌های شخصی رایگان است. (ممکن است سایر پرینتر‌های pdf رایگان به خوبی کار نکنند!)

در ویرایشگر Acrobat Reader عناصر خود را (جعبه‌های متن، خطوط، نکات برجسته و …) روی pdf ایجاد کنید و سپس pdf را در درایو Bullzip PDF کپی کرده، در نتیجه تغییرات ایجاد شده در pdf مانند نسخه اصلی آن خواهند شد و دیگر به راحتی قابل تغییر نیستند.

در سیستم عامل macOS فایل pdf خود را در نرم افزار Preview باز کرده و تغییرات خود را اعمال کنید و سپس آن را با استفاده از گزینه Save as Postscript در یک مکان مناسب ذخیره کنید و سپس فایل ذخیره شده را باز کرده و فرمت آن‌ را به PDF تغییر دهید بعد از آن تغییرات اعمال شده نیز به صورت فایل در آمده و قابل تغییر نیستند.

البته بسیاری دیگر از ویرایشگرها و سیستم عامل های دیگر نیز وجود دارند که نیاز به تغییر pdf در آن‌ها نیز احساس می‌شود اما به دلیل خسته کننده شدن این مقاله ما از پرداختن به آن‌ها خودداری می‌کنیم. می‌توانید در بخش نظرات سوالات خود را راجع به موارد دیگر بیان کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

آیا حساب کاربری ندارید؟


pdfDownloads-icon


لینکدین Downloads-icon


Downloads-icon


ذخیره سایت در قالب PDFDownloads-icon

چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم
چطور به پی دی اف متن اضافه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *