چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

 
helpkade
چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم
چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

یکی از مشکلات عجیب و آزاردهنده که هر کاربر کامپیوتر ویندوز ممکن است بعد از نصب ویندوز یا آپدیت با آن مواجه شود “مشکل قطع یانداشتن صدا در ویندوز است”. مشکل قطع صدا به این معنا است که سیستم شما هیچ صدایی را از کارت صدا پخش نمی کند . قطع شدن صدا ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که امروز در انزل وب به ۶ روش حل مشکل قطع بودن صدا در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ ، ۸ و ۷ می پردازیم.

How to Resolve No Sound on Windows Computer

علاوه بر مشکلات سخت افزاری سیستم گاهی ممکن است تنظیمات صدا در ویندوز شما دچار مشکل شود. امروز ۶ راه حل متفاوت را به شما معرفی می کنیم که اگر صدای ویندوز شما قطع شده است با استفاده از آنها مشکل قطع صدا در سیستم حل می شود.

برای این کار مطمن شوید آیکن صدای ویندوزتان مات نیست. آیکن صدای ویندوز کوچک است و کنار آیکن ساعت در سمت راست قرار گرفته است. شما از طریق این آیکون می توانید ببینید که آیا صدای سیستم مات هست یا نه. روی آیکن صدا در سیستم کلیک کنید و سپس دکمه اسپیکر که به صورت pop-up ظاهر می شود را برای خارج شدن از ماتی کلیک کنید.

اگر شما آیکن صدا ندارید یا علامت ضربدر روی آیکون صدا دارید احتمالا درایور صدای شما نصب نیست.چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

اتصال هدفن یا اسپیکر به کامپیوتر را بررسی کنید و مطمن شوید که اسپیکر یا هدفن کاملا وصل شده است و کابل ها و کانکتورها خراب نیستند.

مطمن شوید که اسپیکر شما در پشت کیس کامپیوتر به پورت درستی وصل شده است. پورت سبز عموما برای اسپیکرهای اکسترنال استفاده می شود در حالی که پورت های نارنجی و سیاه برای احاطه صدا و توالی صدا استفاده می شود و پورت صورتی برای میکروفن است.

مطمن شوید که اسپیکرها روشن هستند و چک کنید که کنترلرهای ولوم در اسپیکر به اندازه کافی چرخانده شده است به طوری که صدا شنیده شود.

قبلا در انزل وب نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون را با کابل های HDMI را آموزش دادیم. یک مشکل مشترک کاربران HDMI این است که وقتی کابل HDMI وصل شده است صدا ندارند. یک راه حل ساده جدا کردن و وصل مجدد کابل HDMI است که باید از دستگاه playback device پیش فرض به دستگاه HDMI سوئیچ کند.

روی آیکن اسپیکر کلیک راست کنید و playback device را انتخاب کنید. اگر شما چند تا اسپیکر (مانند هدفن ها، اسپیکرها و یک تلویزیون) را وصل کرده باشید، ممکن است خروجی را اشتباه انتخاب کرده باشید. شما می توانید playback device را در این منو انتخاب کنید.

اسپیکری را که می خواهید استفاده کنید در سربرگ playback انتخاب کنید. دستگاه هایی که وصل هستند را Ready (آماده) می گوییم و پورت هایی که هیچ چیزی به آنها وصل نیست را “Not plugged in” می نامیم. دستگاه پیش فرض یک چک مارک سبز خواهد داشت.

اگر شما از طریق HDMI وصل شدید، دستگاه HDMI را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.

روی دکمه set default کلیک کنید. این گزینه دستگاه های انتخاب شده را به عنوان دستگاه های خروجی کامپیوتر شما ست خواهد کرد.

تنظیمات اسپیکر را ریست کنید. برای حل مشکل تنظیمات اسپیکر را ریستور کنید.

در سربرگ playback اسپیکرهایی که به کامپیوتر وصل کردید را انتخاب کنید

روی دکمه properties کلیک کنید و سپس سربرگ advanced را انتخاب کنید

Restore defaults را انتخاب کنید و دو باره اسپیکر تان را تست کنید.

مایکروسافت غالبا فایل های بروزرسانی را برای ویندوز منتشر می کند که می تواند مشکلاتی که شما با صدا دارید را حل کند. مطمن شوید که شما بروزرسانی را انجام داده اید که این می تواند به روند عیب یابی شما کمک کند.

منوی start را باز کنید و در کادر جستجو عبارت windows update را تایپ کنید و بعد از یافتن آن را باز کنید.

اگر هیچ لیست بروزرسانی وجود نداشت روی دکمه check for update کلیک کنید. ویندوز برای بروزرسانی هایی که شما نصب نکردید سرچ می کند.

روی لینک  view available updates کلیک کنید. ممکن است چند گزینه برای بروزرسانی وجود داشته باشد پیشنهاد می شود تمام بروزرسانی های موجود را نصب کنید. جعبه ای که در بالای لیست قرار دارد را چک کنید و تمام بروزرسانی های موجود را انتخاب کنید.

روی دکمه install updates  کلیک کنید. اگر ویندوز بروزرسانی های جدیدی پیدا کرد، شما می توانید شروع به نصب آنها کنید. برای شروع دانلود و نصب بروزرسانی های موجود روی install updates کلیک کنید. بسته به تعداد بروزرسانی هایی که شما نصب می کنید مدت زمانی طول می کشد تا نصب کامل شود. بعد از نصب شما نیاز به ریبوت کردن سیستم تان دارید.

بعد از نصب بروزرسانی ها صدای کامپیوتر را دوباره تست کنید.

از منوی start کنترل پنل را پیدا کنید. اگر از ویندوز ۱۰ و ۸ استفاده می کنید روی دکمه start کلیک راست کنید و کنترل پنل را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید پست بررسی و راهنمای کامل استفاده از ویندوز ۸ را مطالعه بفرمایید.

روی گزینه find and fix problems یا troubleshooting کلیک کنید.

چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

Troubleshoot audio playback را انتخاب کنید. عیب یابی صدا شروع خواهد شد.

خروجی که شما می خواهید عیب یابی کنید را انتخاب کنید. عیب یاب خروجی های مختلف موجود در کامپیوتر شما را نمایش خواهد داد. یکی از آنهایی که با آن مشکل دارید را انتخاب کنید و next را انتخاب کنید.

صبر کنید تا عیب یابی تمام می شود. همه خطاها به طور اتوماتیک حل می شوند و گزارشی به شما نمایش داده خواهد شد

Device manager را باز کنید. Device manager یک کاربردی ویندوز است که به شما اجازه می دهد تمام سخت افزارهایی که روی سیستم شما نصب شده است را ببینید و مدیریت کنید. دستگاه هایی که به درستی کار نمی کنند علامت زده شده است. برای باز کردن Device manager دکمه های ویندوز و R را فشار دهید و devmgmt.msc را تایپ و اینتر کنید

دسته sound ,video and game controllers را باز کنید. روی دستگاه صوتی تان دابل کلیک کنید. ار دستگاه صوتی شما به درستی کارنکند یک آیکن ! یا ? کوچک خواهد داشت.

روی سربرگ Driver کلیک کنید و update driver را انتخاب کنید.برای اینکه ویندوز به صورت آنلاین برای درایورهای درست سرچ کند گزنیه search automatically for update driver software را انتخاب کنید. اگر درایورها پیدا شوند به طور اتوماتیک دانلود و نصب می شوند.

اگر Device Manager  نام دستگاه را نشان ندهد شما می توانید آی دی سخت افزار دستگاه را برای پیدا کردن مدل و کارخانه استفاده کنید. روی سربرگ Details در پنجره properties دستگاه کلیک کنید. Hardware ids را از لیست کرکره ای انتخاب کنید. روی بالاترین مورد راست کلیک کنید و copy را انتخاب کنید و آن را در جستجوی وب برای پیدا کردن مدل دستگاه صدایتان پیست کنید.

صفحه support سازنده را نگاه کنید و مدل دستگاه تان را در باکس جستجو وارد کنید. لیستی از درایور های موجود برای دستگاه نمایش داده می شود که میتوانید آنرا متناسب با نسخه ویندوز خود دانلود کنید.

برخی از سازنده های کارت های صوتی مطرح که میتوانید از سایت آنها درایور مربوط را دانلود و نصب کنید:

درایور را دانلود کنید. برخی از درایورها با فرمت ZIP و برخی دیگر با فرمت INF هستند. اگر گزینه های متعددی وجود دارد یکی از آنها را برای نسخه ویندوز خود دانلود کنید. در صورتی که فایل فشرده شما خراب است پیشنهاد می کنیم پست چگونه فایل های خراب RAR را تعمیر ، ریکاوری و یا فایل های سالم را از آن جدا کنیم ؟ را مطالعه بفرمایید.

فایلی را که دانلود کردید را اجرا کنید. به طور اتوماتیک درایور برای شما نصب می شود و ممکن است کامپیوتر شما ریستارت شود.

اگر فرمت درایور به صورت ZIP یا INF باشد شما باید به صورت دستی درایور را از طریق Device Manager  نصب کنید

فایل را از حالت فشرده خارج کنید

Device Manager را باز کنید و روی audio device دو بار کلیک کنید

سربرگ Driver را کلیک کنید و دکمه Update Driver را کلیک کنید.

Browse my computer for driver software را انتخاب کنید و فایل INF را که دانلود کردید و از حالت فشرده خارج کردید را انتخاب کنید و بعد از نصب سیستم را ریبوت کنید.

روی دکمه start کلیک کنید و روی command prompt راست کلیک کنید و run as administrator را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید پست ۱۷ دستور مهم و ضروری Run ویندوز که هر کاربر باید بداند را مطالعه بفرمایید. اگر از ویندوز ۱۰ و ۸ استفاده می کنید روی دکمه start راست کلیک کنید و command prompt را انتخاب کنید

net localgroup Administrators /add networkservice را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید.

net localgroup Administrators /add localservice را تایپ کنید و اینتر را فشاردهید

در نهایت کامپیوتر را ریستارت کنید و مجددا اگر مشکل شما حل نشده باشد نیاز به نصب مجدد ویندوز دارید ، برای اینکار پست آموزش کامل تصویری و گام به گام نصب ویندوز از روی فلش مموری و آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ – بخش اول : نصب و نگاه کلی را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا شما راه حل دیگری برای حل مشکل قطع شدن و نداشتن صدا در ویندوز می شناسید؟ تجربه و پیشنهاد خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


عالی بود ممنون.مشکلم حل شد

متشکرم بابت مطلب مفیدتون
کاربردی بود و مشکل حل شد

دستتون درد نکنه
مطالبتون عالی بود
مشکلم حل شد

راه حل ۴ را انجام دادم و مشکلم حل شد ممنون

تشکر از مطلب خوبتون

سایت شما عالیه
ممنون بابت مطالب عالی شما

سلام وقت بخیر.ببخشید من اسپیکرم مشکلی نداره روی سیستم دیگه کارمیکنه توی راهحل دومتون که میخوام برم وقتی که به playback میرسه گزینه پاینش باید یک اسپیکر باشه که یک تیک سبزم بغلش خورده ولی ازمن یک فلش قرمز پایین سمت چپش خورده همین نمیزاره که من ادامه کارو پیش ببرم لطف میکنین بگین چطوری من درستش کنم

سلام لطفا لطفا جواب بدید من دوتا بلندگو به دارم جفتشون درست کار میکردن اما یک روز یکی شون قطع و اون یکی تا الان درسته چیکار کنم جفتش درست شه ممنون

سلام ممنون و سپاسگزارم دوست عزیز

سلام دو یه روزی میشه که کامپیوترم یهو وسط پخش فیلم یا اهنگ صدا رو قطع میکنه بعدم خودش اخطار میده ری استارت کنم تا دوباره صدا پخش شه کارت صداش رو هم چک کردم مشکلی نداره
میشه بهم بگید چیکار کنم جدا دارم کلافه میشم

سلام
ممنون از مطالب عالی تون
مشکل من بعد از ماه ها برطرف شد
درایور صدام رو آپدیت کردم مشکل حل شد

سلام نمی چیشده که کامبیوترم بلندگو رو با دیجیتال آیودی عوضی گرفته حتی وقتی هم هیچ جکی صدایی هم بهش وصل نیست باز دیجیتال اییودی رو میاره دیگه خیلی کلافه شدم نمیدونم چی کار کنم

خیلی خیلی ازتون مچکرم واقعا عزیزید خیلی خیلی عزیز هستید من همیشه شما را دنبال میکنم و دوستتون دارم

سلام من تازه ویندوز ۷ عوض کردم کلا سیستمم صدا نداره از منیجر نگاه میکنم اخطار صدا نیست ولی سیستم هر فایل فیلم یا موزیک باز میکنم میگه صئا وجود ندارد راه حل چیه ؟

ویندوزت روعوض کن

لطفاجواب بدید

سلام صدای اسپیکرکامپیوترم صداش خیلی تیزتازگی اینجوری شده چکاربایدبکنم

دمتون گرم واقعا..داشتم روانی میشدم

خیلی متشکرم از آموزشتون خدا خیرتون بده

خداقوت عالی بود

من کیسم برای اسپیکر دوستم صدارو پخش میکنه
و هیچ مشکلیم نداره آیکون اسپیکرم پایین صفحه مشکلی نداره
ولی با اسپیکر خودم اصلا هیچ صداییو پخش نمیکنه.در ضمن اسپیکرم سالمه و هیچ مشکلی نداره
ولی نمیدونم چرا صدایی از کامپیوتره من در نمیاد

نمیدونم چطور تشکر کنم من راه حل ۳ رو انجام دادم وکار کرد . تشکر فراوان

درود بر شما عالی بود

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

پشتیبانی محصولات

مشاهده منو

خانه » آموزش کامپیوتر به شیوه ای سریع و آسان – برترین مطالب آموزش کامپیوتر » حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کند

چگونه می توانیم مشکل صدا کامپیوتر را حل کنیم هنگامی که بلندگو آن کار نمی کند؟ خواندن این مقاله از فرازسافت راه را به شما نشان خواهد داد.

حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کندچطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

آیا این تجربه را داشته اید که لپ تاپ یا کامپیوتر خود را بوت و یا آن را از حالت خواب خارج کرده باشید اما به هر دلیلی هنگامی که ویندوز آن بالا می آید و یا موزیک و ویدیویی را پخش می کنید صدایی آن پخش نشود؟ این سوال ذهن شما را درگیر خواهد کرد که مشکل چیست؟ در جواب باید گفت این مشکل می تواند مربوط به تنظیمات صوتی یا بلندگو سیستم باشد و یا اینکه اگر از هدست استفاده می کنید احتمال دارد که مشکل مربوط به آن است.

در این مقاله از فرازسافت ما قصد داریم به آموزش حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کند بپردازیم. با ما همراه باشید تا با راه حل های ارائه داده شده آشنا شوید و بتوانید به راحتی مشکل صدا کامپیوتر خود را حل کنید.

همچنین بخوانید: آموزش خاموش کردن صداهای اضافی و پیش فرض ویندوز

استفاده از رایانه ای که هیچ صدایی از آن پخش نمی شود کمی عجیب و غریب به نظر می رسد! شما متوجه این امر مهم نخواهید شد تا زمانی که صدای کامپیوترتان به صورت ناگهانی قطع شود.

در حقیقت با قطع شدن صدا در کامپیوتر ، یک بخش اساسی از آن را از دست می دهید که بیشتر در هنگام تماشای فیلم ، بازی کردن و پخش موزیک به این امر پی خواهید برد.

برای این کار چندین مورد را می توان بررسی کرد. اگر صدا بطور تصادفی صامت شد احتمال دارد که نقص از بلندگو سیستم باشد. یا ممکن است که شما به یک هدست متصل شده باشید که آن را فراموش کرده اید. گاهی اوقات به ریستارت کردن کامپیوترتان مشکل حل خواهد شد اما برخی از مشکلات با راه اندازی مجدد سیستم نیز باز هم حل نخواهند شد. در ادامه راه حل هایی را برای حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کند را به شما نشان خواهیم داد پس همچنان با ما همراه باشید.

یکی از محتمل ترین حالت هایی که برای قطع صدای کامیپوتر وجود دارد این است که به صورت اتفاقی صدا آن را خاموش کرده باشید. این اتفاق می تواند به راحتی با فشار دادن یک دکمه و یا یک کلید میانبر در صفحه کلید افتاده باشد و یا حتی ممکن است به دلیل کاهش بسیار زیاد صدای سیستم رخ داده باشد.

برای خارج کردن صدای سیستم از حالت صامت یا بی صدا ، شما باید کار خود را از پخش یک فایل صوتی یا تصویری شروع کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا صدا کامپیوتر شما مجددا راه انداز شود و دوباره کار کند.

روش دیگر این است که کلید قطع صدا را در صفحه کلید خود شناسایی کنید و سپس آن را فشار دهید. در یک صفحه کلید به سبک چند رسانه ای (multimedia) ، این کلید در ردیف بالا  در کنار سایر کنترل های پخش دیگر قرار دارد. در صفحه کلید لپ تاپ معمولا این کلید با فشار دادن یکی از کلیدهای Fn اعمال خواهد شد.

یکی از راه حل های دیگر این است که جک بلندگو کامپیوتر سیستم خود را بررسی کنید.

جک بلندگو کامپیوتر را بررسی کنید

در حالی که شما از هدفون های سیمی و یا مجموعه ای از بلندگوهای خود با رایانه کار می کنید ، همه آن ها به یک جک ۳٫۵ میلی متری مرسوم به کامپیوتر وصل می شوند و این باید به سوکت صوتی وصل شود که به درستی جک را به پورت صحیح متصل می کند و برای برخی از صداهای خارجی سیستم شما حیاتی است.

در سیستم های قدیمی تر ، یک پورت میکروفون می تواند در کنار سوکت بلندگو/ هدفون یافت شود. به این ترتیب ، زمان لازم است تا اطمینان حاصل شود که بلندگو شما مانند یک میکروفون غول پیکر عمل نمی کند.

 در سیستم های مدرن ، به خصوص لپ تاپ­ ها ، میکروفون ها و هدست ها همان پورت چند منظوره را به اشتراک می گذارند.

در دسکتاپ رایانه های رومیزی مجهز به کارت صدا که با مادربورد سازگار نیستند، شما باید بررسی کنید که آیا این دستگاه به درستی جایگزین شده است یا نه. این به معنای باز کردن کیس و شناسایی کارت صدا است. می توانید آن را در شکاف های PCI یا PCI-e پیدا کنید.

اگر کارت مادربورد به درستی وصل شده باشد ، چراغ پاور آن روشن می شود زمانی که کامپیوتر خاموش است. به این حال ، اگر از جک صوتی بر روی کیس کامپیوتر خود استفاده می کنید ، در داخل به کارت صدا متصل است و شما باید آن را بررسی کنید.

اگر از بلندگوهای خارجی استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که این دستگاه ها روشن هستند. چراغ های سبز یا قرمز LED نشان دهنده اتصال بلندگوها به برق هستند.

اگر همه چیز رو به راه است اما هنوز صدایی وجود ندارد ، ممکن است مشکل از پورت های اتصال باشد. فقط تا زمانی که یک پورت مناسب داشته باشید ، شما قادر خواهید بود بلندگوها را به کامپیوتر یا تلفن خود متصل کنید.

برخی از صفحه نمایش های HD کابل HDMI  را پشتیبانی نمی کنند. به این ترتیب ، ممکن یک سناریو وجود داشته که در آن نمایشگر HDMI را استفاده کنید که صدا را پخش نمی کند. راه حل این کار این است که یک کابل صوتی را از کامپیوتر به نمایشگر اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که جک صوتی به صدا صوتی در پورت وصل شده است.

شما همچنین باید در ویندوز تایید کنید که HDMI صوتی انتخاب شده است. برای انجام این کار به این صورت عمل کنید ، ابتدا بخش Settings را باز کنید می توانید از کلید میانبر Win + I استفاده کنید. سپس:

Ease of access> Audio> Change other sound settings and selecting the Playback tab.

اگر یک دستگاه صوتی HDMI به کامپیوتر شما متصل است ، شما باید گزینه Digital Output Device (HDMI) را ببینید. خب حالا آن را انتخاب کرده و در پایین پنجره بر روی گزینه Set Default کلیک کنید. اکنون باید صدا آن آزاد و پخش شود.

اگر تمام بخش های سخت افزاری سیستم خود را بررسی کردید اما هنوز مشکل صدا کامپیوتر برطرف نشده است ، شما باید نگاهی به راه حل های قسمت نرم افزاری سیستم خود داشته باشد.

آپدیت کردن ویندوز می تواند منجر به خراب شدن درایورهای کارت صدا سیستم شما شود. راه حل این است که شما یا باید درایورهای خود را آپدیت کنید و یا باید به تنظیمات قبلی بازگردید.

برای دسترسی به این قسمت سخت افزاری باید از طریق Device Manager عمل کنید. ابتدا بر روی منو Start راست کلیک کرده و گزینه Device Manager را انتخاب کنید. سپس ، در بخش Expand Sound, video and game controllers  دستگاه صوتی خود را شناسایی کنید. معمولا گزینه Intel(R) Display Audio نشان دهنده دستگاه صوتی است.

خب اکنون بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Update driver را انتخاب کنید. پس از آپدیت درایور باید آن را نصب کنید. اگر نمی خواهید آن را نصب کنید ، شما ابتدا باید از گزینه Uninstall device استفاده کنید. سپس بر روی گزینه Action کلیک کرده و در نهایت Scan را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که اگر از یک هدست USB یا کارت صدا USB استفاده می کنید ، از همین تنظیمات می توانید برای آپدیت USB drivers استفاده کنید.

هنگامی که یک کابل را به کامپیوتر خود متصل می کنید ، واضح است که یک دستگاه به سیستم شما متصل است. اما با بلوتوث احتمال فراموشی آن وجود دارد. برای مثال هنگامی که یک هدفون را به لپ تاپ خود متصل می کنید ، این را همیشه به یاد داشته باشید که که دستگاه پخش را تعویض نکنید. چرا که نتیجه این خواهد شد که به جای اینکه صدا از بلندگو سیستم پخش شود از هدفون یا هدست پخش خواهد شد.

بنابراین اگر شما از بلوتوث هدست استفاده می کنید ، به یاد داشته باشید که وقتی دستگاه استفاده نمی کنید ، آن را خاموش و از کامپیوتر خود جدا کنید. همچنین بر روی آیکون صدا در نوار وظیفه ویندوز کلیک کرده و یک خروجی صدا متفاوت را انتخاب کنید.

 

در صورتی که همانند تصویر بالا بر روی آیکون صدا علامت ضربدر وجود دارد این به مشکل به احتمال زیاد از عدم شناسایی کارت صدا سیستم می باشد.

معمولا از این دور روش زیر می توانید این مشکل را مرتفع کنید البته ناگفته نماند که برخی از روش هایی که در بالا گفته شد هم می توانند این مشکل را برطرف کنند.چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

اگر سی دی که درایوهای سیستم را نصب می کند را دارید می توانید افدام به نصب مجددا کارت صدا و یا همه درایوهای دیگر کنید. در غیر اینصورت می توانید از درایو پک استفاده کنید. می توانید نرم افزار درایو پک را از اینترنت دانلود کرده و نصب کنید.

 

برای این کار ابتدا به کنترل پنل مراجعه کرده و در صورتی که دو نرم افزار زیر را پیدا کردید حذف کنید :

 

 

پس از حذف دو نرم افزار بالا سیستم را ریستارت کرده و Device Manager را باز کنید.

 

پس از باز کردن این بخش بر روی گزینه Scan for hardware changes کلیک کنید

بعد از انجام این مراحل می بایست سیستم شما بصورت اتوماتیک مشکل علامت قرمز آیکون صدا را برطرف کند.

 

اگر تمام راه­ حل های بالا را بررسی کردید و مشکل صدا کامپیوتر حل نشده است ، احتمال دارد که بلندگو شما معیوب شده باشد و باید آن را تعمیر و یا حتی تعویض کنید.

در این مقاله آموزشی از فرازسافت به آموزش حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کند پرداختیم. در این آموزش به معرفی راه هایی برای حل مشکل صدا کامپیوتر پرداختیم و به توضیح آن ها پرداختیم. امیدواریم که این آموزش نیز مورد توجه شما واقع شده باشد. با دیگر آموزش ها و محصولات ما در فرازسافت همراه باشید.

کاملترین نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی رو همین حالا امتحان کن !


اطلاعات بیشتر

ممنون از مطالب مفیدتون

دمتون گرم با روش اخر جواب داد

سلام با روش آخر درست شد خیلی ممنون

خوشحال شدیم، پاینده باشید

چطور کارت صدارا دانلود کنم

سلام من هندزفری مو به کیس وصل کردم ولی هیچ علامتی نداره که وصلش کردم و نمیتونم از هندزفریم استفاده کنم مشکلش چیه؟

سلام من قبل از اینکه وارد بازی بشم صدا درست بود ولی رفتم توی بازی صدا نبود. حتی فیلم ها و موزیک ها هم صدا نداشتن. چکار کنم؟

با سلام و احترام
خروجی صدا رو بررسی بفرمایید و حتی الامکان سیستم رو بروزرسانی بفرمایید

اقا دمت گرم کارمونو را انداختی

خیلی ممنون صدا از اولشم بهتر شد خیلی ممنون.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تایپ ده انگشتی را قورت بده !هم اکنون این کتاب ارزشمند را دانلود کنید

گاوصندوق محافظ قدرتمند فایل‌هانرم افزاری قدرتمند برای محافظت از فایل‌های ارزشمند شما در برابر سرقت، هک شدن، کپی شدن، حذف، مشاهده و سایر دسترسی‌های غیر مجاز. با این نرم افزار کامپیوتر خود را به یک گاوصندوق مجهز کنید

تنظیمات صدا Sound در ویندوز 7 (WINDOWS 7):

Adjust the Volume (تنظیمات صدا):

برای تنظیم صداهای دستگاه های صوتی و صداهای پیش فرض ویندوز از این برنامه استفاده می شود.

اگر صوتی در کامپیوتر خود پخش کنیم جهت افزایش صدا می توانیم بر روی علامت بلندگو موجود در ناحیه Notification area (اطلاع رسانی) سمت راست پایین صفحه Desktop کلیک کنیم.

 

چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

 

بر روی تصویر آیکن بلندگو کلیک چپ می کنیم.

 

 

با کلیک کردن بر روی علامت بلندگو لغزنده ای مستطیل شکل مشاهده می شود با قرار دادن اشاره گر ماوس بر روی لغزنده و فشردن کلیک چپ ماوس بر روی آن و حرکت ماوس در همان راستا موجب کاهش (حرکت لغزنده به سمت چپ) و یا افزایش (حرکت لغزنده به سمت راست) صدا می شود.

 

 

بر روی دکمه Start کلیک چپ می کنیم.

 

 

از منوی ظاهر شده از سمت راست پنل بر روی Control panel کلیک چپ می کنیم.

 

 

پنجره Control panel ظاهر می گردد. حال در این پنجره بر روی آیکن Sound کلیک می کنیم.

 

 

پنجره Sound ظاهر می گردد. این پنجره دارای چهار سربرگ و یا زبانه می باشد.

 

 

سربرگ Playback :

در این سربرگ دستگاه های پخش کننده صدا که روی سیستم قرار می گیرند نمایش داده می شوند در صورتی که چند دستگاه پخش کننده صدا در سیستم داشته باشیم یکی از این دستگاه ها با علامت تیک سبز رنگ مشخص شده است که نمایانگر دستگاه پخش کننده صدای پیش فرض می باشد.

 

 

با کلیک بر روی تصویر آیکن Speakers دکمه Configure روشن می شود.

 

 

چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

بر روی دکمه Configure کلیک چپ می کنیم. پنجره Speaker Setup ظاهر می گردد.

 

 

در ابن پنجره می توانیم تعداد کانال های صوتی را مشخص کنیم. همچنین می توانیم درستی عملکرد بلندگوهای چپ و راست سیستم را با کلیک بر روی دکمه Test بررسی نماییم.

سربرگ Recording :

در این سربرگ دستگاه های ضبط صدا که روی سیستم موجود هستند نمایش داده می شوند.

 

 

سربرگ Sounds :

در این سربرگ می توانیم صداهای مختلف برای رویدادهای ویندوز تعریف و تعیین کنیم. در قسمت Sound Scheme مجموعه ای از صداها قرار دارد که برای رویدادهای ویندوز به کار برده می شوند.

 

 

در صورتی که بخواهیم صدای بخصوصی را به یکی از رویدادهای ویندوز (مثل بسته شدن برنامه) بدهیم مراحل زیر را انجام می دهیم.

ابتدا از ناحیه Program Events رویداد Close Program (مورد انتخاب جهت توجیه موضوع می باشد هر رویدادی از موارد موجود را می توانیم به اختیار انتخاب کنیم) را انتخاب می کنیم.

 

 

در ناحیه Sound بر روی فلش رو به پایین کلیک چپ می کنیم.

 

 

لیستی کشوئی از صوت های از پیش تعریف شده در سیستم موجود می باشد می توانیم یکی از آن ها را به اختیار انتخاب نماییم.

 

 

بعد از انتخاب صوت با کلیک بر روی دکمه Test می توانیم صوت را پخش کنیم. در صورتی که بلندگوهای سیستم شما فعال باشد این صدا شنیده می شود.

 

 

در صورتی که بخواهیم صدایی خارج از این لیست انتخاب کنیم لازم است بر روی دکمه Browse کلیک چپ نماییم.

 

 

در پنجره ظاهر شده به آدرس صدای مورد نظر خود می رویم.(توجه داشته باشید فرمت صدای انتخابی حتما باید .wav باشد ).

 

 

با انتخاب صدای مورد نظر بر روی آن کلیک کرده و سپس بر روی Open کلیک می کنیم.

 

 

صوت انتخابی در ناحیه Sounds قرار می گیرد.

با کلیک بر روی دکمه Test می توانیم صوت انتخابی را پخش کنیم. (اگر صدایی شنیده نمی شود از اتصال بلندگوها به سیستم مطمعن شوید.)

 

 

در انتها با کلیک بر روی دکمه Apply و سپس Ok صوت انتخابی برای آن رویداد انتخاب می شود.

 

 

چون این صوت را برای بستن برنامه انتخاب کرده ایم با بستن هر برنامه و فعال بودن صدای بلندگو های سیستم این صوت شنیده می شود.

و اگر تصمیم داشته باشیم صوت انتخابی را حذف کنیم لازم است دوباره به سربرگ Sound مراجعه کنیم.

سپس از ناحیه Program Events بر روی رویدادی که صدا اختصاص داده ایم کلیک می کنیم .

 

 

سپس با کلیک بر روی فلش رو به پایین Sound گزینه None را انتخاب می کنیم.

 

 

سپس جهت اعمال تغییرات ابتدا بر روی Apply و سپس بر روی Ok کلیک می نماییم.

 

 

با این عمل صوت انتخابی برای این رویداد حذف می شود و هر بار هر برنامه ای بسته شود صوتی پخش نمی گردد.

سربرگ Communications :

در این سربرگ تنظیماتی صورت می گیرد که اگر از کامپیوتر خود جهت دریافت تماس های تلفنی استفاده می کنیم، سایر صداها به طور خودکار تنظیم گردد.

 

 

Mute all other sounds: با انتخاب این گزینه تمام صدا ها قطع می شود.

Reduce the volume of other sounds by 80%: با انتخاب این گزینه میزان بلندی صداها 80% کاهش می یابد.

Reduce the volume of other sounds by 50%: با انتخاب این گزینه میزان بلندی صداها 50% کاهش می یابد.

Do nothing: با انتخاب این گزینه میزان بلندی صداها هیچ تغییری نمی کند

 

ممنون عالی بود توضیحات کامل بود

سلام هرکاری میکنم نصب نمیشه وصل نمیشه تنظیماتش پیشم کاملن بهم ریخت اگه میشه کمک کنید

مرسی خیلی ممنون واقعا کارم راه افتاد تشکر

بسیار عالی و جامع است سپاس در موارد دیگر هم حتما راهنمایی فرمایید

سلام خسته نباشید اگه تو قسمت Sound گزینه Speaker نداشت چکار کنم بی زحمت راه حل بگید

یه سوال صدای لبتاب من قطع شده اولش دیدم که لوگوی اسپیکر تو تنظیمات عوض شده ولی لوگوی هدفون نبود کلا یه لوگوی دیگه بود. تو قسمت playback device هم کلا speaker دیگه نیست بجاش دوتا گزینه که یکیش speakers and headphone و یکیشم hcommunications headphonse من چیکارکنم

سلام مال من فیلم و آهنگش صدا نداره لطفا راهنمایی کنید

سلام ببخشید … من اشتباهی همه سربرگ هاشو حذف کردم ….میشه بگین چه جوری اینا رو برگردونم؟؟🙏🙏🙏

سلام شما میتونین کلیک راست کنین و گزینه ها رو انتخاب کنین بعد روی هدفونی یا علامتی که اومده کیلیک کن بعد برو تنضیماتش رو تغیر بده درست میشه

سلام در قسمت playback کامپیوترم گزینه ی(ایکون)speaker وجود نداره ،باید چی کار کنم؟هیچ کدوم از راه حل ها هم برای مشکل صدای کامپیوترم جواب نداد

سلام توی قسمت playback و recording من خالیه چطوری باید این دستگاه های پخش صدا رو بیارم؟

سلام من ایکون اسپیکرم توی PLAY BACK میاد ولی تیک نداره CONFIGURE کارنمیکنه باید چیکار کنم

روش راست کلیک کن و گزینه ی enable رو بزن

سلام. وقتی روی اسپیکر راست کلیک می کنیم گزینه های test، setغیر فعال است و تیک سبز نمی خورد .

خیلی عالی دمتون گرم و خسته نباشید

سلام وقت بخیر . ویندوز 7 من هنگام ضبط فایل تصویری با نرم افزار، صدای هوا زیاد داره. بوست رو هم روی صفر گذاشتم. فقط مشکل اینجاست در تنظیمات میکروفون قسمت microphone properties ،بین گزینه ها مورد enhancement موجود نیست تا بتونم همون دوگزینه اکو و نویز رو تیک بزنم. چطور میتونم بهشون دسترسی داشته باشم؟ مشکل از ویندوز منه یا کارت صدامه یا تنظیمات دیگر میکروفونه.. لطفا راهنماییم کنید سپاس

مرسی خوب بود

سلام من ویندوز ۷ لب تاپم از وقتی ویندوزش پرید بعد ک درست شد صدای فیلم ها آهنگها در نمیاد رو قسمت صدا هم وقتی میرم علامت لبتاپی هست ک پشتش اسپیکر هستش باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنید

سلام.ببخشید. من هندزفری به کامپیوتر زدم. بعد از اینکه هندزفری رو درآوردم مثلا یک آهنگ میزارم موزیک پخش میشود ولی صدای خواننده درنمیاد. لطفا راهنمایی کنید.

چرا دکمه Configure خاموش است لطفا کمکم کنید.

اگه علامت اسپیکر نمی یومد چی چکار کنیم configur درست شه

سلام چطور میشه کارت صدای پیش فرض را تغیر داد

سلام .ببخشید کامپیوتر من تمام صداهاش درسته جز صداهای افکت ویندوز.تمام تنظیمات رو هم انجام دادم و در قسمت sound روشن هست.اما همچنان صدای افکتها قطعه.چیکار کنم؟

سلام این مطلب خیلی خوب بود . ولی من یه مشکل دارم . توی قسمت رکوردینگ روی میکروفون دابل کلیک کردم و یه صفحه برام اومد و قسمت device usage رو گذاشتم روی dont use this device الان وقتی میرم توی قسمت رکوردینگ دیگع چیزی به نام میکروفون نمیبینم

سلام من وقتی هدفون رو وصل می‌کنم صدا نمیاد دلیلش چیه؟ هدفون سالمه روی گوشی کار میکنه

فهمیدی به منم بگو

playback رو میزنم خالیه چی کار کنم

سلام من میخوام از هندزوری بجای میکروفون استفاده کنم که وقتی درس استاد را میشنوم بتوانم جواب بدم کلیه مراحل را انجام دادم ولی پورت صورتی نمیشود چکارکنم

سلام خسته نباشید یا باید با هندزفری صحبت کنید یا باید بشنوید من خودم همین مشکل شما را داشتم ولی الان درست شده .

با اسپیکر خود کامپیوتر گش بده و هندفری را به اون سوراخ پشت کامپیوتر کنار سوراخ مال اسپیکر وصل کن تا بتونی با هندزفری صحبت کنی منظورم به اون سوراخ صورتی هست . من همین کار را کردم مشکل حل شد . حالا امتحان کنید یا میشه یا نه

با سلام من این بلندگو رو حواسم نبود Disbale زدم الان نیست باید چیکار کنم ؟؟ لطفا کمک کنید

با سلام در ویندوز 7، پایین صفحه، دست راست، کنار ساعت، روی آیکون بلندگو علامت ضربدر قرمز زده شده و وقتی روی آن کلیک میکنم صفحه رفع اشکال باز میشود و فعالیتهایی انجام میشود ولی بی فایده ست و ضربدر قرمز همچنان باقیست، لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام من یه سوال داشتم باند کامپیوترم موقع پخش اهنگ یا هر صدای دیگه ای خیلی حالت بومب بومب داره حتی وقتی صدای اهنگ هم پایینه ولی این بومب بومش کل خونه میپیچه که باعث آزار بقیه است. چیکار کنم این حالت بومب بومب از بین بره؟

سلام کسی میدونه. من یک بار رفتم تو صدا بلندگوی سیستمم حذف شد هر کار میکنم نمیتونم دوباره بیارمش . کسی میدونه مشکل چیه . الان هیچ صدای پخش نمیشه واسم

سلام من هدفونم کار نمیکرد مجبور شدم برم توي تنظیماتش و درست هم شد اما بعد چند دقیقه جوری شد که نه اسپیکرم کار میکنه نه هدفون . اون قسمت پایین مربوط به صدا هم یک ضربدر کنارش اومد و وقتی میزنم که برم تو تنظینات میزنهdetesting problems و. وقتی هم که مراحل رو طی میکنم دوباره همونجوریه:( راه حل بدین پلیزززز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ایمیل یا نام کاربری

رمزعبور

یاد آوردی به من

آیا رمزعبورتان را فراموش کردید؟

نام کاربری

ایمیل

رمزعبور

تأیید رمزعبور

کوتاه درباره آموزش 365 : بنیاد آموزش 365 با هدف در اختیار گذاشتن آموزش های تخصصی به صورت رایگان آغاز به کار کرد. از شروع فعالیتمان تا کنون با صدها دوره آموزشی رایگان با قدرت به کار خود ادامه داده و هر روز دوره های جدیدی به وب سایت اضافه می گردد.

لطفاً با اشتراک گذاری و معرفی این وب سایت به دوستانتان ما را در بهبود و گسترش دوره های آموزشی یاری کنید.

اگر در خصوص مشکل قطع شدن صدا در ویندوز 7 سوالی داشتید

اگر در خصوص مشکل قطع شدن صدا در ویندوز 7 سوالی داشتید

یکی از رایج ترین مشکلات کاربران ویندوز قطع شدن صدای کامپیوتر هنگام عوض کردن ویندوز و یا آپدیت سیستم است . اکثر مواقع اولین فکری که به ذهن شما میرسد نصب نبودن کارت صدا است که برای رفع این مشکل مطالعه مقاله نصب کارت صدا را به شما دوستان عزیز توصیه می کنیم ، اما ممکن است مشکل صدا در ویندوز کامپیوتر شما علت های دیگری هم داشته باشد ، در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم به رفع مشکل قطع شدن صدا در ویندوز و تنظیمات صدای کامپیوتر در ویندوز بپردازیم .

 

اگر صدای کامپیوتر شما قطع شده است ، ابتدا باید اتصالات را چک کنید و مطمئن شوید که سیم ها را به پورت های درستی متصل کرده اید سپس تنظیمات صدای کامپیوتر در ویندوز را به روش های زیر چک کنید .چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

 

روش اول
بررسی کنید که کابل های بلندگو و هدفون به درستی وصل شده باشد ، می توانید مقاله رفع مشکل کار نکردن میکروفن در ویندوز 10 را مطالعه کنید . کامپیوتر های جدید دارای 3 و یا تعداد بیشتری پورت هستند :
– پورت میکروفون
– پورت خط ورودی
– پورت خط خروجی

 

 

روش دوم
باید آیکون صدا را چک کنید ( سمت راست پایین صفحه ) ، اگر Mute بود آن را فعال کنید . سپس با انجام مراحل زیر چک کنید که اسپیکر شما خروجی انتخاب شده توسط سیستم شماست :
– از منو start وارد قسمت control panel شوید .
– بر روی sound کلیک کنید .
– در پنجره باز شده سربرگ playback را انتخاب کنید .
– در این قسمت پخش کننده هایی که به سیستم شما متصل هستند نمایش داده می شود ، اسپیکر خود را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید ، روی آن دوبار کلیک کنید پنجره speakers properties باز می شود ، سر برگ advanced را انتخاب کنید .
-به قسمت default format نگاه کنید ، داخل یک منو کشویی فرکانس صدای اسپیکر شما نمایش داده شده است ، آن را تغییر دهید . اگر 24 bit بود آن را به 16bit تغییر دهید و برعکس .
– بر روی گزینه test کلیک کنید . با انجام این کار صدایی از بلندگو پخش می شود که نشان دهده درست شدن آن است .
– تمام فرکانس های موجود در منو کشویی را test کنید تا فرکانس اسپیکر خود را پیدا کنید .

 

 

روش سوم
در صورتی که از کابل HDMI استفاده کرده اید ، بررسی کنید که به درستی وصل شده باشد . سپس باید از طریق تنظیمات صدای کامپیوتر در ویندوز بررسی کنید که HDMI به صورت پیش فرض انتخاب شده باشد . برای این کار مراحل زیر را انجام دهید :
– بر روی آیکون صدا که در پایین سمت راست کنار آیکون ساعت قرار دارد راست کلیک کنید .
– گزینه Playback devices را انتخاب کنید .
– در سر برگ playback گزینه HDMI را انتخاب کنید .
– بر روی  Set Default کلیک کنید . در آخر بر روی OK کلیک کنید .

 

روش چهارم
کارت صدا را بررسی کنید . همانطور که در مقاله نصب کارت صدا گفتیم ، برای آپدیت کارت صدا باید مراحل زیر را انجام دهیم :
– وارد Control panel شوید .
– گزینه system را انتخاب کنید .
– وارد قسمت device manager شوید .
– گزینه Sound, video and game controllers را انتخاب کنید .
– گزینه realtek high definition audio را انتخاب کنید .
– در پنجره باز شده جدید به سر برگ driver بروید .
– روی update driver کلیک کنید . ممکن است چند گزینه برای به روز رسانی باشد .
– بهتر است تمام به روز رسانی هارا انجام دهید .

 

 

روش پنجم
– وارد قسمت start شوید .
– در قسمت Run ، command prompt را تایپ کنید و Enter را بزنید .
– در پنجره باز شده جدید net localgroup Administrators /add localservice را تایپ کنید و enter را بزنید .
– سیستم خود را restart کنید .

 

 

 

اگر در صورت انجام روش هایی که گفته شد باز هم صدایی از سیستم شما شنیده نشد ، ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشد . برای رفع مشکل قطع صدا در ویندوز باید اسپیکر ها را چک کنید که سالم باشد ، ممکن است هدفون که اتصالی دارد را متصل کرده باشد و یا ممکن است پورت یا جک های میکروفن  و هدفون کامپیوتر شما خراب باشد . علت سخت افزاری دیگر قطع صدا در ویندوز می تواند خرابی ای سی در مادربرد باشد . برای شناخت مادر برد ، مقاله فهمیدن مشخصات مادر برد را مطالعه کنید . در صورت مشکل سخت افزاری سیستم شما نیاز به تعمیر دارد .

 

 

مشکل قطع صدا در لپ تاپ می تواند سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد . رفع مشکل قطع صدا در ویندوز لپ تاپ دقیقا همانند کامپیوتر است و هیچ فرقی ندارد . تنها روش های مرحله به مرحله ای که گفته شد بسته به ویندوز لپ تاپ کمی متفاوت است اما قابل فهم است و به راحتی می توانید آن را رفع کنید .

 

 

اگر در خصوص مشکل قطع شدن صدا در ویندوز 7 سوالی داشتید

اگر در خصوص مشکل قطع شدن صدا در ویندوز 7 سوالی داشتید


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور با هزینه هر دقیقه 3000 تومان) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره تلفنی هیواتک بهره مند گردید.

سایت مشاوره هیواتک یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787800-021 تماس حاصل فرمایید.

تماس از کل کشور : ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ — تماس از تــهران : ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸   صبح   الی   ۱  شب

برای اتصال اسپیکر به کامپیوتر، لازم است یک سری مراحل را به صورت گام به گام طی کنید تا اسپیکر شما به درستی نصب شود، در این مقاله نحوه اتصال اسپیکر به کامپیوتر را به صورت مرحله ای بررسی کرده ایم.

در حالی که یک لپ تاپ معمولا دارای اسپیکرهای داخلی است، اما اکثر رایانه های رومیزی از این امکان محروم اند.

بنابراین، اگر میخواهید صداها را از رایانه خود بشنوید، احتمالا باید اسپیکر ها را متصل کنید.

بلندگو یا اسپیکر از جمله سخت افزارهای مرتبط با کامپیوتر هستند سیگنال های الکتریکی تقویت شده توسط تقویت کننده را تبدیل به ارتعاشات هوا می کنند که برای گوش انسان قابل شنیدن باشد. هدف اسپیکر تولید صدا است که توسط انسان یا یک شنونده قابل شنیدن باشد.

اسپیکر برای اولین بار در دهه 20 ساخته شد. این
بلندگو یا اسپیکر قدیمی از یک میدان مغناطیسی برای حرکت یک سیم پیچ یا آهنربا که
به دیافراگم متصل بود استفاده می کرد.چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

اسپیکرها در اندازه و انواع مختلفی وجود دارند. این دستگاه صوت ورودی را از کامپیوتر یا گیرنده صوتی دریافت می کند.  که این صوت می تواند آنالوگ یا دیجیتال باشد.

شما نیاز دارید:

در ادامه مراحل گام به گام اتصال اسپیکر به کامپیوتر را بررسی خواهیم کرد.

اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر خاموش است.

اسپیکر ها را به سوکت برق متصل کنید.

محل اتصال جک 3.5mm متصل به کابل در پشت بلندگو را تعیین کنید، شما از این جک برای اتصال اسپیکر به کامپیوتر خود استفاده می کنید.

در پشت کیس کامپیوتر، تعدادی از سوکت های کوچک و دور رنگی قرار گرفته است. اسپیکر خود را به یکی از آن ها متصل کنید، معملا از سوکت سبز رنگ استفاده می شود.

همچنین ممکن است با یک نماد هدست مشخص شود یا با ‘Audio out’ علامت گذاری شود.

جک را به این سوکت بطور محکم فشار دهید تا یک اتصال خوب برقرار شود.

اما اگر به خوبی متصل نکنید، سوئیچ به کارت صدا در مادربرد رایانه متصل نخواهد شد و البته فشار بیش از حد شما می تواند به آن آسیب برساند.

در برخی از تنظیمات اسپیکر، یک ساب ووفر اضافی وجود دارد، بلندگوی سوم که بزرگتر است و صدای باس را ارائه می دهد.

قبل از اتصال جستجو کنید و متوجه شوید که آیا کامپیوتر شما این نوع اسپیکر را پشتیبانی می کند.

اگر مجهز به چنین قابلیتی بود می توانید با استفاده از کد گذاری رنگ ها، جک سبز رنگ را به سوکت سبز رنگ، جک سیاه را به سوکت سیاه و… در پشت کیس متصل کنید.

رایانه و اسپیکرهای خود را روشن کنید و کنترل صدا را تنظیم کنید.

احتمالا هنگامی که کامپیوتر خود را روشن می کنید، یک صدای کوتاهی را پخش خواهد کرد، که در این صورت می توانید اطمینان حاصل کنید اسپیکر ها به درستی متصل شده اند.

اما اگر این اتفاق نیفتاد، نگران نباشید.

علاوه بر این، کامپیوترباید اسپیکر ها را شناسایی کند و در این صورت است که پاسخ خواهدداد.

احتمالا می گوید: درایور جدید شناسایی شده است و از طریق یک پروسه راه اندازی کوتاه اجرا می شود.

شما باید بر روی «YES» کلیک کنید تا اجازه دهید تغییرات مناسب را انجام دهد.

برای تست اینکه متوجه شوید آیا اسپیکر های شما در حال کار هستند، یک موسیقی اجرا کنید.

همچنین ممکن است شما هنگام اجرای عملکرد های ساده ای مانند دریافت یک ایمیل یا باز کردن یک پنجره متوجه صداهایی شوید.

به تنظیمات دستگا خود بروید و روی Device کلیک کنید.

اطمینان حاصل کنید که در منو تنظیمات دکمه بلوتوث شما روشن است.

اکنون با روشن کردن بلوتوث کامپیوتر، می توانید با بلوتوث اسپیکر خود جفت شوید.

راهنمای اسپیکر بلوتوث خود را چک کنید تا ببینید که چگونه این کار انجام می شود به عنوان مثال در مدل های مختلف دستورالعمل ها متفاوت است.

اکنون شما لیستی از دستگاه های قابل کشف را برای جفت شدن دارید، نام دستگاه خود را پیدا کنید و بر روی گزینه Connect کلیک کنید.

اینگونه اسپیکر شما به کامپیوتر متصل خواهد شد.

پس از اطمینان از درستی مراحل طی شده، می توانید از اسپیکر بلوتوث متصل شده به کامپیوترتان استفاده کنید.

با توجه به مطالب گفته شده در رابطه با نحوه اتصال اسپیکر به کامپیوتر در این مقاله، شما می توانید به راحتی و بدون دردسر اسپیکر خود را به کامپیوتر متصل کنید.

سلام. یعنی می خواید از اونا به عنوان اسپیکر برای سیستم استفاده کنید؟

سلام، من ضبط و باند قدیمی دارم از این سی دی پلیرها، میخوام به سیستم وصل کنم ولی گیج شدم.

با سلام. کابل های اکستندر یا افزایشی، برای مواقعی به کار می رن که طول کابل ما کوتاهه. با استفاده از این کابل ها که معمولا یک سرشون مادگی و یک سرشون نری هست، میشه طول کابل رو بیشتر کرد.

سلام و خسته نباشید
کابل اکستندر به چه دردی میخوره؟؟؟

خروجی اسپیکر دستگاه شما، تغییر کرده. به طور پیشفرض در ویندوز 10 وقتی فیش صدا رو از کیس قطع و وصل کنید، خروجی جدید جایگزین میشه. یه بار این کار رو انجام بدید، اگر نشد، نحوه تنظیم خروجی صدا در ویندوز رو سرچ کنید و مراحل گفته شده رو دنبال کنید.

سلام ببخشید قسمت sound کامپیوتر تنظیماتش بهم ریخته کنار اسپیکر یه تیک قرمزه و هر کار میکنم درست نمیشه چه کار کنم؟
به جاش یه چیز دیگه تیک سبزه که هیچ صدایی ندارهچطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

سلام. دوباره هدفون رو به کامپیوتر وصل کنید. اگر هدفون هم صدا نداشت، به این معنیه که احتمالا جک 3.5 میلی متری صدا خراب شده. در غیر اینصورت، احتمالا مشکل نرم افزاری هست و تنظیمات صدای سیستم طوری تغییر کرده که اسپیکر رو تشخیص نمیده.

با سلام
من اسپیکرم کارمی کرد ولی یه بار خواستم
هدفون رو وصل کنم بعد سیم اسپیکر رو در اوردم بعد خواستم اونو بزارم سرجاش منضورم سیم اسپیکر رو به کامپیوتر وصل کنم دیگه اصلا صدا پخش نمیکنه ولی وقتی سیم اسپیکر رو به به گوشی وصل میکنم پخش میکنه

سلام. با تهیه یک کابل اکستندر یا افزایش طول AUX ، بدون نیاز به بریدن سیم، می تونید مشکلتون رو حل کنید.

با سلام . ممنون از مطالب خوبتون . سیم بین دو اسپیکر دسکتاپم کوتاهه ، راهی هست سیم ببرم و بلندتر کنم ؟ نوع سیمش چیه؟

با سلام. احتمالا مشکل از جک های صدای کارت صدای سیستم هست. چون قدیمی هست، ممکنه نشناسه ورودی صدا رو.
یک کارت صدای پورتیبل USB که هزینه چندانی نداره تهیه کنید و اسپیکر رو به اون وصل کنید ببینید جواب می گیرید یا نه

سلام وقت بخیر
اسپیکر من با گوشی آهنگ پخش میکنه ولی با سیستم که قدیمی هستش پخش نمیکنه یا خیلی ضعیف حتی ویندوز هم عوض کردم ولی نشد .کارت صدا هم نصبه

سلام وقت بخیر صدای سیستم من چند مدتیه که از خروجی ایدیو اوت نصف ونیمه در میاد (انگار اسپیکر سوخته باشه )در صورتی که در ویندز اکس پی سوکت صدا را به خروجی دیگه میزنم (نارنجی)صدای بسیار عالی داره ولی این عمل در ویندز سون جوتب نمیده لطفا راهنمایی کنید

سلام .خدا پدر و مادرتو بیامرزه . من نمیدونستم باید کامپیوتر خاموش باشه .دمت گرم

سلام. این مشکل می تونه چند عامل داشته باشه: فاصله نزدیک اجزای سیستم صوتی به مانیتور یا کیس، عدم وجود منبع تغذیه جداگانه برای سیستم صوتی و استفاده از درگاه یو اس بی برای تغذیه، وجود مشکل نرم افزاری و …

سلام و خسته نباشید
من موقع پخش آهنگ وقتی ولومو باس رو زیاد میکنم بعد چند دقیقه صفحه مانیتور شطرنجی میشه صدا میپره، خواستم ببینم ایراد از کجا میتونه باشه؟ با تشکر

سلام. معمولا بله. اسپیکرها دارای آمپلی فایر جدا برای تقویت صدای خروجی هستن و نیروی لازم برای راه اندازی این آمپلی فایر از طریق آداپتور و یا در برخی موارد، از طریق کابل اتصال USB تامین میشه. ضمن اینکه در مدل های همراه، این نیرو از طریق باتری تامین میشه.

سلام
اسپیکر ادابتور جدا میخواهد

با سلام مجدد. ممنون از اینکه وقت گذاشتید و پاسخم رو دادید.
چه جوری باید بفهمم کارت صدای سیستم خروجی مستقیم اسپیکر داره یاAUX ؟
کارت صداش ان بورده و مدل مادربورد Intel Desktop Board DG965RY هست.

یه اسپیکر قدیمTVM از اون سه تیکه ها که ساب ووفر داره قبلا به سیستم وصل بود و خروجی صدا داشت.
ساب ووفر اون یه خروجی هدفون داره … این اسپیکر مورد نظرم رو به خروجی هدفون ساب ووفر هم وصل میکنم صدا نداره .

سلام. احتمالا این مشکل مربوط میشه به تنظیمات خروجی صدا در سیستم دسکتاپتون. یعنی باید برید به قسمت تنظیمات صدا در ویندوز و خروجی رو درست تنظیم کنید تا صدا از اسپیکر پخش شه. اگر باز هم درست نشد، یک اسپیکر دیگه رو به سیستم متصل کنید تا سلامت سخت افزار کارت صدای کامپیوتر رو تست کرده باشید.

سلام. اسپیکر ها به تنهایی کیفیت لازم رو ندارن و در اصل قسمت آمپلی فایر یا همون تقویت کننده صداشون، در بخش ساب ووفر قرار داره که باعث میشه صدا، بلند و با کیفیت پخش بشه. اگر کارت صدای کامپیوتر شما دارای خروجی مستقیم اسپیکر باشه (نه خروجی AUX) یعنی کارت صداتون خودش قابلیت تقویت صدا رو داره، وگرنه حتی اگر اسپیکرها رو مستقیم به کامپیوتر متصل کنید، صدای ضعیف و بسیار بی کیفیتی رو خواهید شنید.

سلام
این مدل اسپیکر رو از دیجی کالا خرید کردمhttps://www.digikala.com/product/dkp-362163/%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%AB%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D8%B2%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D9%84-s5
مشکلم اینه که وقتی با کابلAUX به موبایل یا لپ تاپ وصلش میکنم صدا میده … ولی وقتی به کامپیوتر دسک تاپ وصل میکنم صدا نداره … نمی دونم چی کارش کنم چون هدف خریدم استفاده به عنوان اسپیکر دسک تاپ بود…
ممنون میشم راهنماییم کنید. ویندوزم 10 هست…

سلام من دو عدد اسپیکر و یک ساب ووفر دارم. ساب ووفر خراب شده. چگونه میتونم اسپیکرهارو مستقیم به کامپیوتر وصل کنم؟ چون الان با اتصال به ساب ووفر راه میفتن.

با سلام من برام قبلش با هندزفری کار میکرد کیسم صدا پخش مسشد ولی الان صدا بلنده بلنده ولی صدایی پخش نمیشه

با سلام. دو احتمال وجود داره. یا خروجی کابل ها دچار قطعی شده، یا برد اسپیکر در قسمت ولوم ها یا سایر بخش ها دچار مشکل شده. در واقع مشکل شما سخت افزاری هست. برای اطمینان می تونید اسپیکر رو به دستگاه دیگه ای مثل گوشی یا تلویزیون متصل کنید، اگر باز هم این مشکل وجود داشت، قطعا مشکلتون سخت افزاری هست.

با سلام. تا اونجا که من می دونم، کارت صدا فقط یه خروجی مشخص میده و فرقی نداره که اون خروجی رو به چه ورودی دستگاهی متصل کنی. به عبارت دیگه، اگر قدرت اسپیکرهای شما خیلی زیاد باشه، اما خروجی کارت صدا قدرتش کم باشه، نهایت خروجی شما، میشه خروجی کارت صدا. پس فشار خاصی روی کارت صدا نخواهد اومد. فقط نمی تونید از حد اکثر قدرت اسپیکرها استفاده کنید.

سلام خسته نباشید اسپیکر من صدا داشت ولی یکدفعه صداش بصورت ته چاهی فقط از بیس صدا میاد اسپیکرصدا نداره کابلهاهم درست نصب شده کارت صدا رو حذف دباره نصب کردم ولی نشد ممنون میشم

سلام. آیا میشه از اسپیکرهای microlab که برای pc استفاده میکردم برای لپ تاپ هم استفاده کنم. یادمه موقع خرید لپ تاپ فروشنده میگفت این کار رو نکن چون به کارت صدای لپ تاپ فشار میاد و اونو از کار میندازه.

متشکر از شما 🌹

سلام ممنون از مطالب مفید و عالیتون خیلی مفید بود

با سلام. احتمالا درایور صدا به درستی نصب نشده

سلام قبل از عوض کردن ویندوز بلند گوها کار میکرد ولی الان که ویندوزمو ۱۰ کردم کار نمیده مشکلش چیه؟

سلام من کامپیوتر قدیمی ولی قبلی جدید بود ولی اسپیکر کار نمیکنه

سلام. واضح تر بفرمایید: یعنی چی جدا شدن؟ یعنی سیمشون از محل اتصال به کیس جدا شده یا همونطور که به سیستم وصل بودن، ناگهان دیگه کار نمی کنند؟

با سلام
من اسپیرهارو چند سال پیش وصل کردم و تا الان هیچ مشکلی نداشتن فقط ازچند ماه پیش تا الان هر چند وقت یکبار پارازیت مینداختن اما امروز خود به خود جدا شدن و هر کاری کردم وصل نشدن چیکار بای بکنم؟؟؟؟ ویندوزمم ۷ 32bit هست

با سلام. به احتمال بسیار زیاد، درایور کارت صدای سیستم برای ویندوز شناخته نشده. درایور رو نصب کنید نرم افزارشو

سلام من کامپیوترمو به ویندوز 10 ارتقا دادم ولی اسپیکرم قطع شد
نمیدونم چرا ولی قبل از ارتقا اسپیکر کار میکرد

می تونید برای این مورد از این مقاله ای که لینکش رو در زیر قرار دادم، استفاده کنید دوست عزیز.

نحوه اسمبل و بستن قطعات کامپیوتر

من وسایل کامپیوتر رو نمی دانم چگونه موس و کیس وغیره را از پشت وصل کنم

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.


تماس:31072101-051

طراحی توسط آییژ – کلیه حقوق محفوظ است


Downloads-icon

اغلب رایانه‌ها دارای دستگاه‌های ضبط و بازپخش صدا از قبیل کارت‌های صوتی، میکروفن، هدفون و اسپیکر (داخلی یا بیرونی) هستند. با استفاده از برنامه Sound در کنترل پنل می‌توان تنظیمات این دستگاه‌ها را کنترل کرد. همچنین امکان سفارشی‌سازی جلوه‌های صوتی و تعیین کلیپ‌های صوتی مختلف برای رویداد‌های سیستم از قبیل خالی کردن سطل بازیافت ویندوز و یا پیام‌های خطا وجود دارد. در این راهنما با تنظیمات صدا در ویندوز 7 آشنا می‌شویم.

برای مشاهده تنظیمات صدا در ویندوز 7 به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Adjust System Volume (under Sound) بروید.

بخش Volume Mixer امکان تنظیم صدای اصلی (سمت چپ) را فراهم می‌سازد. همچنین به طور مستقل می‌توانید حجم صدای برنامه‌هایی که در سمت راست ظاهر می‌شوند را کنترل کنید. برای اجرای سریع تنظیمات صدا در ویندوز 7 و باز کردن سریع میکسر می‌توانید روی آیکون Volume در ناحیه نوتیفیکیشن سیستم، راست-کلیک کرده و گزینه Open Volume Mixer را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید روی آیکون Volume در ناحیه نوتیفیکیشن تسک‌بار کلیک کنید.

چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

این اسلایدر حجم صدا را برای اسپیکرها یا هدفون‌ها کنترل می‌کند. برای کاهش حجم صدا، اسلایدر را به سمت پایین بکشید یا این که می‌توانید روی دکمه Mute کلیک کنید تا صدا قطع شود. اگر آیکون حجم صدا در ناحیه نوتیفیکیشن نمایش نمی‌یابد، روی ناحیه خالی نوتیفیکیشن راست-کلیک کرده و گزینه Customize Notification Icons را انتخاب کنید. سپس گزینه Turn System Icons On or Off را انتخاب کرده و Volume را روشن کنید. اشاره‌گر ماوس را روی آیکون ولوم ببینید تا سطح کنونی صدا و همچنین دستگاه‌های بازپخش صدا را بینید.

در این بخش از مقاله تنظیمات صدا در ویندوز 7 به توضیح تنظیمات دستگاه‌های بازپخش صدا می‌پردازیم. برای پیکربندی دستگاه‌های بازپخش صدا به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Sound > Playback بروید و یا روی آیکون Volume در ناحیه نوتیفیکیشن راست-کلیک کرده و گزینه Playback Devices را انتخاب کنید.

آیکون ولوم یک منوی میانبر برای دسترسی سریع به کارکردهای صوتی دستگاه فراهم می‌سازد. همچنین می‌توانید روی منوی استارت ویندوز کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت sound را وارد کرده و سپس Sound را از میان نتایج نمایش یافته انتخاب کنید. در ادامه روی یک دستگاه در فهرست نتایج راست-کلیک کرده و یک دستور را انتخاب کنید تا بتوانید دستگاه را پیکربندی یا تست کنید و یا مشخصه‌های آن را بررسی کرده و تغییر دهید.

منوی میانبر دستگاه بازپخش امکان راه‌اندازی دستگاه را که معمولاً اسپیکر یا هدفون است فراهم می‌سازد. برای مشاهده گزینه‌های بیشتر روی options کلیک کنید. زمانی که از تنظیمات راضی بودید، در هر کادر محاوره‌ای که باز است روی OK کلیک کنید.

در این بخش از مقاله تنظیمات صدا در ویندوز 7 به توضیح تنظیمات دستگاه‌های رکورد صدا می‌پردازیم. برای پیکربندی دستگاه‌های ضبط صدای رایانه باید به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Sound > Recording بروید و همچنین می‌توانید روی آیکون ولوم صدا در ناحیه نوتیفیکیشن سیستم راست-کلیک کرده و گزینه Recording Devices را انتخاب کنید. سپس روی یک دستگاه از فهرست موارد نمایش یافته راست-کلیک کرده و دستوری را جهت پیکربندی یا تست این قطعه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مشخصه‌های دستگاه را بررسی کرده و یا تغییر دهید.

منوی میانبر دستگاه ضبط صدا امکان راه‌اندازی دستگاه را که معمولاً یک میکروفن یا ورودی صوتی است فراهم می‌سازد. برای مشاهده مشخصه‌های بیشتر روی Options کلیک کنید. در نهایت باید روی دکمه OK در همه کادرهای محاوره‌ای باز کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

بسته به این که سخت‌افزار صوتی سیستم شما چگونه است، ممکن است همه یا برخی از این دستگاه‌ها یا موارد دیگر را در زبانه‌های Playback و Recording که اشاره کردیم، ببینید:

برای پیکربندی صدای سیستم به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Sound > Sounds بروید و یا روی آیکون ولوم در ناحیه نوتیفیکیشن راست-کلیک کرده و Sounds را انتخاب کنید. برای انتخاب گروه از پیش‌تعریف‌شده جلوه‌های صوتی یک شما را از لیست بازشدنی Sound Scheme انتخاب کنید.

امکان انتخاب یا قطع کردن هر صدا به صورت منفرد و یا استفاده از یک شمای صوتی برای اعمال گروهی از صداها به صورت یکپارچه وجود دارد. برای تغییر صدای یک رویداد خاص، روی آن رویداد در لیست Program کلیک کرده و سپس صدا را از لیست بازشدنی Sounds انتخاب کنید. همچنین می‌توانید رویداد را انتخاب کرده و روی ‌Browse کلیک کنید تا صدای دیگری را با فرمت ‎.wav از روی سیستم انتخاب کنید. علاوه بر این دو روش امکان انتخاب None از لیست بازشدنی صداها نیز وجود دارد که موجب می‌شود صدا حذف شود.

برای بررسی صدای انتخاب شده برای یک رویداد خاص، آن رویداد را در Program انتخاب کرده و روی ‌Test کلیک کنید. برای ذخیره یک شمای صوتی تغییر یافته، روی Save As کلیک کرده و نامی را وارد کنید و سپس OK را بزنید. برای حذف یک شمای صوتی سفارشی‌شده آن شما را انتخاب کرده و روی Delete بزنید. توجه کنید که شما تنها امکان حذف شماره‌ی ایجاد شده از سوی خودتان و یا شماهای نصب شده را دارید و شماهای ویندوز قابل حذف شدن نیستند. در نهایت پس از این که کارتان تمام شد، روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

برای این که کنترل ولوم یک دستگاه صوتی حتی زمانی که صدایی پخش نمی‌کند هم دیده شود، روی آیکون ولوم در ناحیه نوتیفیکیشن تسک‌بار راست-کلیک کرده و گزینه Volume Control Options را انتخاب کنید. برای این که در زمان داشتن یک تماس صوتی مبتنی بر کامپیوتر صدای ویندوز قطع شود یا حجم صداهای دیگر مانند موسیقی کاهش یابد، باید به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Sound > Communications بروید.

فایل‌های wav را در پوشه WindowsMedia قرار دهید تا در لیست صداهای سیستمی نمایش یابند. برای مشاهده مشخصه‌های یک دستگاه صوتی به منوی Start > Devices and Printers یا منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers بروید و روی آیکون دستگاه صوتی دابل-کلیک کنید.

کادرهای انتخاب مربوط به هر دستگاه صوتی که می‌خواهید صدایش را حتی در زمان عدم پخش صدا تنظیم کنید، انتخاب نمایید. برای نمونه می‌توانید مطمئن شوید که وقتی از هدفون به صدای اسپیکر سوئیچ می‌کنید، صدای بلندی نخواهید داشت. در این مطلب با تنظیمات صدا در ویندوز 7 آشنا شدیم. امیدواریم نکات و موارد مطرح شده در این نوشته برای شما مفید بوده باشند. همچنین اگر با خروجی صدای کامپیوتر خود در ویندوز با مشکل مواجه هستید می‌توانید مطلبی که در همین رابطه با عنوان درست کردن صدای کامپیوتر در ویندوز در مجله فرادرس به انتشار رسیده است را مطالعه کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 6 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

بسیاری از کاربران بلندگوهای رایانه ای را برای اطمینان از بهترین کیفیت صدا هنگام گوش دادن به موسیقی و یا تماشای فیلم خریداری می کنند. دستگاه های ساده فقط باید متصل شوند و بلافاصله شروع به کار با آنها کنند، و دستگاه های گرانقیمت تر، نیاز به دستکاری های بیشتری دارند. در این مقاله، نگاهی دقیق تر به روند اتصال و تنظیم بلندگوها بر روی یک کامپیوتر انجام خواهیم داد.

محتوا

در بازار مدل های بسیاری از سخنرانان از تولید کنندگان مختلف با تعداد زیادی از عناصر و توابع اضافی وجود دارد. فقط پیچیدگی دستگاه بستگی به روند اتصال و پیکربندی تمام اجزای ضروری دارد. اگر برای انتخاب دستگاه مناسب دشوار است، توصیه می کنیم مقاله ما را در این موضوع مطالعه کنید، که در لینک زیر میتوانید آن را مطالعه کنید.

همچنین ببینید: نحوه انتخاب سخنرانان برای رایانه شماچطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

اولین گام این است که بلندگوها را به کامپیوتر وصل کنید. در پانل جانبی مادربرد، همه اتصالات لازم برای اتصال وجود دارد. توجه داشته باشید که رنگ سبز رنگ باشد. گاهی اوقات نیز کتیبه “Line OUT” در بالای آن نشان داده شده است. کابل را از بلندگو ها بیرون بیاورید و آن را به این اتصال وصل کنید.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که اکثر موارد کامپیوتر در قسمت جلویی نیز یک خروجی صوتی مشابهی دارند. شما می توانید از طریق آن متصل شوید، اما گاهی اوقات به کیفیت صدا منجر می شود.

اگر بلندگوها قابل حمل و از طریق کابل USB متصل شوند، باید آن را به پورت آزاد وارد کنید و دستگاه را روشن کنید. بلندگوهای بزرگ نیز باید به یک منبع برق وصل شوند.

همچنین ببینید: بلندگوهای بی سیم را به لپ تاپ وصل کنیم

قبل از تنظیم یک دستگاه به تازگی متصل شده، باید مطمئن شوید که تمامی کدک ها و رانندگان برای انجام کار صحیح در سیستم، برای پخش موسیقی و فیلم در دسترس هستند. اول از همه، توصیه می کنیم که درایورهای نصب شده را چک کنید و این روند به شرح زیر انجام می شود:

در اینجا شما باید خط را با راننده صوتی پیدا کنید. اگر از دست رفته است، آن را در هر راه مناسب نصب کنید. دستورالعمل های دقیق را می توان در مقالات ما در لینک های زیر یافت می شود.

جزئیات بیشتر: دانلود و نصب درایور صدا برای Realtekدانلود و نصب درایور برای رابط صوتی M-Track M-Track.

گاهی اوقات کامپیوتر موسیقی را پخش نمی کند. اکثر اینها به دلیل کدک های خراب است، اما علل این مشکل می توانند بسیار متنوع باشند. در مقاله ما در لینک زیر در مورد اصلاح مشکلات با پخش موسیقی در رایانه خود مطالعه کنید.

جزئیات بیشتر: رفع مشکل پخش موسیقی بر روی رایانه

اکنون که اتصال برقرار شده است و تمامی درایورها نصب شده اند، می توانید به پیکربندی سیستم های بلندگوهای متصل شده بروید. این فرایند به سادگی انجام می شود، تمام کاری که باید انجام دهید این است که چند اقدام را تکمیل کنید:

در این جادوگر تنظیم، تنها چند اقدام انجام می شود که صدا را بهبود می بخشد، اما شما می توانید با ویرایش دستی پارامترها به نتایج بهتر دست یابید. شما می توانید این کار را با توجه به این دستورالعمل انجام دهید:

پس از تغییر پارامترها قبل از خروج، فراموش نکنید که بر روی «اعمال» کلیک کنید تا تنظیمات تمام شود.

اکثر کارت های داخلی ساخته شده از استاندارد HD Audio استفاده می کنند. رایج ترین بسته نرم افزاری در حال حاضر است Realtek hd audio . با کمک این نرم افزار پخش و ضبط شده است. و شما می توانید این را به صورت دستی این کار را انجام دهید:

اگر تنظیمات و قابلیت های داخلی ساخته شده در Realtek HD برای شما کافی نیست، توصیه می کنیم از نرم افزار صدای شخص ثالث استفاده کنید. قابلیت های آنها بر این فرآیند متمرکز شده و به شما اجازه می دهد تا انواع مختلفی از گزینه های پخش را ویرایش کنید. شما می توانید در مورد مقالات خود در لینک زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

جزئیات بیشتر: برنامه های تنظیم صدانرم افزار تقویت صوتی کامپیوترچطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

گاهی اوقات اتصال کاملا صاف نیست و متوجه می شوید که هیچ صدایی در کامپیوتر وجود ندارد. دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد، اما ابتدا باید اتصال، دکمه برق و منبع تغذیه را به بلندگو ها بررسی کنید. اگر مشکل این نبود، شما باید یک بررسی سیستم انجام دهید. تمام دستورالعمل ها برای حل مشکل با صدای گمشده در مقالات موجود در لینک زیر یافت می شود.

همچنین ببینید: صوتی کامپیوتر را روشن کنیددلایل عدم صدا بر روی کامپیوتر ما مشکلات صدا را حل می کنیم ویندوز XP ، ویندوز 7 ، ویندوز 10

امروز ما جزئیات پروسه نحوه پیکربندی بلندگوها در رایانه با ویندوز 7، 8، 10 گام به گام همه اقدامات لازم را بررسی کردیم و در مورد امکان ویرایش پارامترهای پخش صحبت کردیم. امیدواریم مقاله ما برای شما مفید باشد و شما موفق به درستی اتصال و تنظیم ستون ها شدید.

به نظر شما چه عواملی موجب قطع شدن صدای کامپیوتر می شوند؟ این مشکل رایج و متداول، می تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی برای کاربران شده و کار آنها را مختل نماید. خوشبختانه دلایل مشخصی برای بروز این ایراد وجود دارد و به راحتی می توان آن را برطرف نمود. در ادامه مقاله امروز ، پاسخ های جمع و کاملی را برای سوال “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟ ” به شما همراهان عزیز ارائه خواهیم نمود.

چنانچه مشکل از قطعات سخت افزاری باشد، با ترمیم آنها برطرف خواهد شد. اما گاهی مشکلات صدا به دلیل وجود یک ایراد نرم افزاری ایجاد می شود که در این شرایط، نیاز به تعمیرات تخصصی نرم افزاری و اصلاح سیستم عامل و برنامه ها خواهد بود. اگر راه حل ها و ترفندهایی که در ادامه ذکر می شوند، منجر به رفع مشکل صدا نداشتن کامپیوتر نشد، می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر از تیم تعمیر کامپیوتر نمایندگی دل کمک بگیرید.

برای اینکه بدانیم “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟” باید چند احتمال را در نظر گرفته شود؛ کارشناسان مرکز تعمیرات کامپیوتر دل توصیه می کنند چنانچه کامپیوتر دل شما صدا نداشت، ابتدا موارد زیر را چک کنید:

ممکن است جواب این سوال که “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟” در فیش اتصال اسپیکر باشد. قبل از هر چیز لازم است بدانید که  فیش اسپیکر کامپیوتر دل، دارای سه قسمت بوده و صدا را به صورت استریو دریافت و به اسپیکر ها منتقل می کند. چنانچه این فیش به درستی به کارت صوتی وصل نشده باشد، یکی از اسپیکرها کار نمی کند؛ در این شرایط حتی ممکن است هیچ صدایی شنیده نشود.

برای پی بردن به این موضوع که “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟” لازم است بدانید که برخی از کارتهای صوتی موجود در کامپیوتر دل، نرم افزار کنترلی مجزایی دارند. این نرم افزارها همزمان با نصب کارت صوتی بر روی سیستم نصب می شوند و آیکون آنها در قسمت کنترل پنل قرار می گیرد؛ این احتمال وجود دارد که قطعی صدای کامپیوتر مربوط به این قسمت باشد؛ آن را چک کنید و مطمئن شوید.چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم

در کامپیوتر دل، همچون دیگر سیستم های کامپیوتر، تنظیمات صدای ویندوز در بخش کنترل پنل قرار دارد؛ برای پی بردن به جواب سوال “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟”، به کنترل پنل بروید و فولدر”Sound and Audio Devices ” را باز کنید. در تب اول و در قسمت “Device Volume” بر روی “Advanced” کلیک کرده و دقت کنید که اهرم بخش “Wave ” بالا باشد و تیک ” Mute ” هم نخورده باشد.

یکی از اصلی ترین پاسخ های سوال “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟” می تواند خرابی اسپیکر باشد؛ اسپیکر خود را به دستگاه دیگری وصل نموده و از سلامت آن مطمئن شوید. در صورت عدم وجود مشکل در اسپیکر، موارد دیگر را چک نمایید.

برخی برنامه ها و نرم افزارهای پخش کارت های کپچر و یا TV می توانند موجب قطع صدای سیستم کامپیوتر دل شوند؛ در صورت ورود به این برنامه ها و یا خروج از آنها، آیکون بلندگو را که در کنار آیکون ساعت قرار دارد چک کنید و از قطع نبودن صدای کامپیوتر این مورد اطمینان حاصل نمایید.

ممکن است کارت صدای کامپیوتر دل از حالت نصب خارج شده باشد و کاربر را با سوال “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟” مواجه کند؛ چنانچه در قسمت Sound and Audio Devices “” در کنار آیکون بلندگو، نام کارت صدای کامپیوتر دل شما نیامده بود، کارت صدا از حالت نصب خارج شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، پاسخ سوال “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟” را می توانید از این طریق نیز بیابید: کامپیوتر دل ممکن است از کارتهای صوتی چندکاناله بهره مند باشد. این کارت های صوتی تنظیماتی دارند که به سبب آن ها می توان صدا را از فیش های Line in و نیز Microphone خارج کرد؛ در نتیجه کاربران می توانند صدا را به طور همزمان از ۴ و یا حتی ۶ اسپیکر بشنوند. باید بدانید که در جواب سوال “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟” ، تنظیمات این کارت ها می تواند بسیار مهم باشد. پس در بخش کنترل پنل سیستم خود، این تنظیمات را چک کنید.

دقت داشته باشید که موارد گفته شده تنها بخشی از پاسخ های احتمالی برای این پرسش است که “چرا کامپیوتر صدا ندارد؟”. در صورت بروز این مشکل برای کامپیوترتان و چنانچه تمامی موارد بالا بدون مشکل باشند، حتما باید از یک فرد متخصص و با تجربه در زمینه ی کامپیوتر کمک بگیرید؛ مهندسین ما در مرکز کامپیوتر دل، با تکیه بر تخصص و تجربه ی خود در زمینه ی مشکلات کامپیوتر، به شما کمک خواهند کرد تا بدانید که چرا کامپیوترتان صدا ندارد.

برای حل مشکل قطع شدن صدای کامپیوتر ، اول باید دلیل بروز این ایراد را شناسایی کنید. گاهی برنامه صدا در سیستم دچار ایراد می شود و فرایند پخش صدا را با مشکلاتی مواجه می سازد. به هم ریختن تنظیمات این بخش نیز می تواند منجر به قطع شدن صدا گردد. در این صورت، با اصلاح تنظیمات می توان مساله را به راحتی برطرف نمود. بروز رسانی درایور صدا و نصب مجدد آن هم می تواند تا حد زیادی به رفع مشکل کمک کند.

اما در شرایطی که هیچ از این روش ها منجر به رفع مشکل قطع شدن صدای کامپیوتر دل نشود، احتمال آسیب دیدگی کارت صدا وجود داشته و نیاز به تعمیر یا تعویض این قطعه می باشد. کارت صدا یکی از اجزای مادربرد است و تعمیر یا تعویض آن نیاز به مهارت بالایی دارد. معمولا پس از تعویض این قطعه، مشکل برطرف شده و صدای کامپیوتر به حالت عادی باز می گردد. یک راه حل عملی دیگر برای برطرف کردن مشکل مورد بحث هم این است که اتصالات اسپیکر و بلندگوها را بررسی کنید؛ گاهی تنها دلیل قطعی صدا، قطع شدن یا درآمدن این کابل ها است.

نمایندگی دل با توجه به اصل مشتری مداری و به لطف خداوند، سال هاست که مرکز منتخب کاربران و همکاران می باشد. مدیریت نمایندگی دل به منظور ارتقاء سطح کیفی خدمات ارائه شده، واحدهای مجزایی را برای ارائه ی هریک از خدماتش در نظر گرفته است. در هریک از این واحد ها یکی از محصولات دل تعمیر می شود. بدیهی است که در چنین شرایطی، تمرکز تعمیرکاران بالاتر رفته و خدمات ارائه شده، از کیفیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

شعبه امیرآباد ( اکسپرس ) : اتوبان جلال ال احمد – روبروی دانشگاه تربیت مدرس – نرسیده به چمران شمال – خیابان پروانه – کوچه چهارم – پلاک 9

شعبه مرکزی : ستارخان – بین شادمهر و بهبودی – کوچه نجاری – پلاک ۱۸ – طبقه همکف

شعبه سعادت آباد: بلوار اصلی سعادت آباد – نبش خیابان 31 و 33 – پلاک 2 – طبقه دوم

شعبه فرجام (دارای پارکینگ) : خیابان فرجام غربی – بین اتوبان باقری و سراج – پلاک 201 -ساختمان مرکز سخت افزار ایران

شعبه میرداماد ( پارکینگ در پلاک 45 ) : بلوار میرداماد – میدان مادر – خیابان شاه نظری – کوچه دوم – پلاک ۳۵ – واحد ۲

شعبه تجریش (کلیک برای پارکینگ): میدان تجریش – ابتدای خیابان ولیعصر – جنب بانک سپه – پلاک۳۰۹۴ (ساختمان ولیعصر) – طبقه ۴ – واحد ۲۰

شعبه پیروزی: خیابان پیروزی – سه راه سلیمانیه – خیابان شاه آبادی – رو به روی مسجد یاسین – پلاک۳۵۵

شعبه ولیعصر: میدان ولیعصر – نبش کوچه شقایق – ورودی اداری A مجتمع ایرانیان – طبقه اول – واحد ۱۹

شعبه کرج: کرج – شاهین ویلا – خیابان نهم غربی – نبش کوچه قنات – ساختمان زاگرس – طبقه چهارم

چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم
چطور صدای کامپیوتر را وصل کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *