چطور مادری شاد باشم

 
helpkade
چطور مادری شاد باشم
چطور مادری شاد باشم

داشتن کودک می تواند منبع بزرگی از شادی و خوشحالی در زندگی شما باشد، اما می تواند استرس زیادی برای والدین داشته باشد اگر احساس خستگی زیادی دارید، می توانید یاد بگیرید که چطور خود را سالم نگه دارید. یاد بگیرید چطور به عنوان یک والد مسئول، شادتر و سالم تر باشید و نیز کاری که می توانید برای خودتان انجام دهید تا ذهن خود را سالم نگه دارید.

بیشتر با بچه های خود صحبت کنید

سعی کنید خودتان را جای کودکان قرار دهید اگر شما بتوانید آنچه را که آن ها فکر می کنند را درک کنید می توانید مادری باشید که به عقیده فرزندش احترام می گذارد با این روش کودک به شما احترام متقابل می گذارد.

همانطور که کودکان شما بزرگ تر می شوند، ممکن است متوجه شوید که کم تر و کم تر حرف می زنند و یا وابستگی شان به آنها کمتر می شود این می تواند سخت باشد، اما سعی کنید آن را نشانه مستقل بودن آن ها تلقی کنید آن ها در حال رشد به سمت فرد حقیقی هستند اگر به شما نیاز دارند، خودتان را در دسترس قرار دهید اما در زندگی آن ها دخالت نکنید.

چطور مادری شاد باشم

بگذارید بچه ها خودشان باشند

صبر، وقتی که مادر می شوید یک ضرورت است اگر با یک کودک پنج ساله خونسردی خود را از دست بدهید، شما تنها یک فرد عصبانی هستید به جای آن، به خودتان یادآوری کنید که کودکان برخی اوقات آزار دهنده هستند آن ها به این شکل خواهند بود هرچه کم تر به یک نسخه ایده آل از روشی که آن ها باید رفتار کنند برسید، شما و کودک راضی تر خواهید بود.

قبول کنید آنچه که کودکان هستند و بیش از اندازه تلاش نکنید که آن ها را تغییر دهید می توانید رفتار آن ها را به روش های کمی تحت تاثیر قرار دهید اما نمی توانید آن ها را به چیزی تبدیل کنید که نیستند بچه ها را در آغوش بگیرید وادامه دهید.

گاهی در فضایی آرام باشید

گاهی اوقات دنیا بیش از حد تحمل ناپذیر به نظر می رسد اگر از تمام مسئولیت های خود خسته شده اید ممکن است بخواهید کمی بررسی کنید اما ترفند واقعی شادی به عنوان مادر، ماندن در اتاق است بگذارید راضی باشید که با حضور مثبت خود برای کودکان آنها را تامین می کنید. بهترین مادری باشید که می توانید باشید.

اگر زمان آرامی برای خودتان دارید، ممکن است اطراف کودک خود باشید در اتاق نشیمن بنشینید و یا کتاب تان را بخوانید، اگر این نحوه استراحت شما است .

گاهی بی خیال آنها شوید

مادرانگی نباید مجازات و قوانین داشته باشد به خاطر داشته باشید که شما مسئول این کار هستید. با کودکان خود صحبت کنید و روی زندگی خود سرمایه گذاری بیشتری کنید زمانی که شما مجبورید آن ها را مجازات کنید، زمان بگذارید و توضیح دهید که چه کار می کنید و چرا این کار را انجام می دهید، بنابراین آن ها شما را به عنوان یک فرد عصبانی در نظر می گیرند.

تصمیم بگیرید بچه های خود را سرگرم کنید

به بیان ساده، هر چه بیشتر بتوانید در زندگی کودکان سرمایه گذاری کنید، افراد شادتر خواهند شد با کودکانتان بازی و با آن ها صحبت کنید و سعی کنید بفهمید که در حال بازی چه کاری انجام می دهند همانطور که کودکان بزرگ تر می شوند، هنوز هم مهم است که زمان با کیفیت را با آن ها سپری کنید آن ها را به کاری وادار نکنید که به آن علاقه مند نیستید بگذارید آن ها تصمیم بگیرند که شما با هم چه کار می کنید.

البته بازی کردن با یک کودک پنج ساله جالب ترین چیز در دنیا نیست، بنابراین راهی برای بودجه بندی زمان پیدا کنید با کودک خود 15 دقیقه روزانه بازی کنید.

کمک بگیرید

مادر بودن سخت است، به خصوص اگر این کار را خودتان انجام بدهید گاهی اوقات یک روستا برای بزرگ کردن یک بچه لازم است شما به یک شبکه حمایتی نیاز دارید که بتوانید بر آن تکیه کنید اگر احساس می کنید استرس دارید از دیگران بخواهید شما را کمک کنند.

اگر برای چند ساعت به کسی نیاز دارید که کودک را نگه داری کند، با اعضای خانواده، دوستان، همسایگان و دیگران صحبت کنید حتی نیم ساعت هم می تواند جان شما را نجات دهد اگر بتوانند از آنها مراقبت کنند، برای مراقبت از کودکان خود پول پرداخت کنید.

پدر او را درگیر کنید، مشارکت پدر در زندگی فرزندان آن ها مزایای بسیاری برای کودکان دارد، بلکه برای شما به عنوان یک مادر نیز مفید است و شما را حمایت می کند و به عنوان یک خانواده شما را به هم نزدیک تر می کند.

یک شب برای سرگرمی داشته باشید

حداقل هفته ای یک بار یا یک شب تاریخی در نظر بگیرید این کار به شما کمک می کند احساس شادی کنید و خوشحال بمانید یک شب از کودکان مراقبت کنید و بگذارید کودکان شما بدانند که این یک چیز منظم است بچه های شما با این ترتیب می توانند خوش بگذرانند بگذارید وقتی بیرون هستید، یک فیلم ببینند و یک پیتزا بخورند متناوبا، شبی را ترتیب دهید که بچه های شما با پدربزرگ و مادربزرگ صرف کنند و یا با یک دوست یا یک همسایه بمانند.

بر حفظ سلامت رابطه خود تمرکز کنید

مهم است که زمان کافی را صرف کار بر روی رابطه خود کنید داشتن کودک می تواند رابطه عاشقانه ایجاد کند و برای سلامتی و شادی شما کاملا مهم است اگر در زندگی بدی قرار داشته باشید خوشبختی و کودکان به نوبه خود آسیب خواهند دید آن را به یک اولویت تبدیل کنید.

سرگرمی پیدا کنید

تربیت کودک زمان زیادی را می طلبد اما نباید کل زندگی شما را درگیر کند سرگرمی پیدا کنید که بتوانید در عرض دو ساعت در یک هفته زمان صرف انجام این کار کنید، بعد از این که کودکان شما می خوابند مهارتی جدید انتخاب کنید که بتوانید از وظایف اصلی والدین کنار بکشید یاد بگیرید که با یک ابزار بازی کنید، اگر خیلی تمایل دارید ورزش کردن را شروع کنید.

اگر شروع به دویدن کنید، این می تواند 15 تا 20 دقیقه در هفته باشد که کاملا با استرس مبارزه می کند.

اگر شاغل نیستید برنامه ریزی کنید که زمان را مرتب کنید تا بتوانید کار پاره وقت انجام دهید. حتی 10 ساعت در هفته می تواند به شما کمک کند احساس کنید که یک گروه اجتماعی جدید و مسئولیت دارید واقعا می تواند کمک کند.

هر روز استراحت کنید

حتی اگر فقط یک ساعت در روز باشد که ورزش انجام می دهید یا 10 دقیقه می تواند تمام تفاوت را در مورد احساسی که برای بقیه روز دارید احساس کنید این باعث خوشحالی شما خواهد شد آن را به یک اولویت جدی تبدیل کنید.

روزانه، یک فنجان چای داخل ایوان، یا یک کتاب خوب با یک لیوان نوشیدنی داشته باشید.

ارزش خود را بدانید

مهم نیست که شما آرایشگر، راننده تاکسی، خدمتکار، متخصص تعمیرات اسباب بازی، مدیر مالی، یا آشپز باشید، شما فوق العاده هستید و خانواده تان بدون شما تکمیل نیست به عنوان یک مادر باید ارزش خود را مشخص کنید بدانید حتی زمانی که کاری با ارزش انجام نمی دهید مهم هستید.

چنانچه در نمناک اشاره کرده ایم مهم ترین چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که ارزش شما نباید توسط کس دیگری غیر از خودتان تعیین شده باشد شما غیرقابل جایگزین هستید.

فهم احساسات و برچسب زدن به آن

نکته ای که به شما کمک می کند مادر شادتر باشید، تقریبا برچسب زدن بلافاصله بر احساسات است این کار را با استفاده از یک یا دو کلمه برای توصیف اینکه چه احساسی دارید انجام دهید. شروع کنید:”احساس می کنم …”.

دلیل این نکته این است که وقتی استرس دارید، مغز شما گوش به زنگ می شود در این حالت، حتی کوچک ترین ناراحتی در روز نیز به یک تهدید بزرگ برای زندگی تعبیر می شود با برچسب زدن به احساسات خود با کلمات، مغزبهتر عمل خواهد کرد.

مرتب تمیز کردن

چطور مادری شاد باشم

اگر مثل بیشتر مادران هستید،کثیفی را دوست ندارید درست است؟ آشفتگی می تواند روحیه ما را کاهش دهد؛ بنابراین شما باید منظم باشید تا از وضعیت بد اجتناب کنید در عین حال، به کودکانتان آموزش دهید تا خودشان را تمیز کنند می توانید به آن ها اجازه دهید که کثیفی ایجاد کنند، اما همیشه به آن ها اجازه دهید تا خودشان تمیز کنند. این کار های روتین تاثیرات باور نکردنی دارد

با این حال، مطمئن شوید تمیز کردن را به آنها در موقعیت مناسب قبل از ناهار یا خواب بگویید. نه تنها این عادت خانه شما را تمیزتر و منظم تر می سازد، بلکه باعث می شود که احساس شادی بیشتری بکنید.

 

لباس های ساده انتخاب کنید

شاید این نکته به مادر شادترشدن ارتباطی نداشته باشد اما در واقع، مرتبط است.

شما باید لباس هایی را برای فرزندان خود بخرید که به راحتی با هم تطبیق دارند برای مثال، یک رنگ مشابه را انتخاب کنید تا بتوانید از گشتن در کمد برای پیدا کردن آیتم هایی که با آن تطابق دارند اجتناب کنید.

به طور منظم لباس های خود را هرچند ماه بررسی کنید تا چیزهایی را که مناسب نیستند را کنار بگذارید (چون کودکان سریع رشد می کنند)و سپس آن لباس ها را به بستگان و یا خیریه اهدا کنید به عبارت ساده تر، باید کمد لباس را ساده نگه دارید.

برنامه روزانه خود را ساده کنید

برای اینکه احساس شادی کنید، باید فعالیت های برنامه ریزی شده را ساده کنید برای انجام این کار، ابتدا باید به برنامه زمانبندی و وظایف تان در خانه بپردازید و سپس کارها را به فرد دیگر محول کنید این کار فضای بیشتری را در برنامه شما ایجاد می کند و همچنین به افراد دیگر احساس تعلق یک خانواده را می دهد.

به یاد داشته باشید که وسایل کمتر به معنی هرج و مرج کم تر است. بنابراین، کم تر استرس خواهید داشت زندگی روزانه با وظایف می تواند افسردگی، اضطراب را بیشتر کند. بنابراین، وقتی همه به شما کمک می کنند، زندگی برای شما (مادر)و کل خانواده بهتر خواهد شد .

پیش از پیش برنامه ریزی کنید و همیشه آماده باشید

این تقریبا برای همه چیز اتفاق می افتد باید از قبل به برنامه خود نگاه کنید تا ببینید چه کار باید بکنید با این روش، می توانید برای فعالیت ها یا رویدادهای اولیه آماده شوید و از عجله کردن اجتناب کنید وقتی آماده هستید، همه چیز راحت تر خواهد شد به عنوان مثال، وعده های خود را شب قبل آماده کنید .

بگذارید زندگی پیش برود

خوب، ممکن است از این نکته شوکه شوید، اما هیچ کس کامل (از جمله شما)نیست. بنابراین زمانی که یک نفر یا یک چیز خراب می شود ، آن را تایید و برای جلوگیری از آن در آینده هر گونه اصلاحات ضروری را انجام دهید و به سادگی آن را رها کنید از نگه داشتن آن و بزرگ کردن آن خودداری کنید.

از طرف دیگر، همچنین باید به رها کردن آنچه که دیگر به شما کمک نمی کند، مانند مقایسه و یاس، نگرانی بیش از حد، احساس گناه و غیره. کاملا مطمئن باشید که دیگر به شما و خانواده تان کمکی نمی کند.

قدردانی کنید

مادران شاد اغلب می دانند قدردانی دریچه قلب را باز می کند می توانید این را برای اعضای خانواده به یک عادت تبدیل کنید همه افراد در اطراف میز صحبت و از زندگی خود سپاسگزار هستند این قدردانی اعضای خانواده از یکدیگر حس دوست داشتن و احترام را درخانه بالا می برد.


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

مادر با شاد و سرزنده بودن زندگی بهتر و با کیفیتی را تجربه میکند

 

قطعا هر بچه ای دوست داره مادر شاد و سرزنده ای داشته باشه و همینطور خود مادر با سرزنده بودن زندگی بهتر و با کیفیتی رو تجربه میکنه. خانواده با مادر پر انرژی ثمره ی بهتر و مفید تری داره و کودکان سالم و پویایی به جامعه تحویل میده و قطعا آینده ی بهتری در انتظار این کودکانه چرا که با روحیه بهتری پرورش پیدا میکنن و شخصیت سالمتری خواهند داشت. در ادامه عادتهای مناسب برای اینکه یک مادر شاد باشید رو در اختیارتون میذارم.

چطور مادری شاد باشم

 

برای نگهداری از کودکتون از دیگران کمک بگیرید 

مادران شاداب نمیترسند از خانواده و دوستان کمک بگیرند. و ازشون با گفتن کلمه ی ” لطفا” درخواست کنن تا کودکشون رو برای مدت کوتاهی نگه دارن تا به همراه همسرشون به تفریح برن. رفتن به سینما یا رستوران برای صرف شام برای سه یا چهار ساعت زمان زیادی نیست اما میتونه شما رو برای یک هفته شارژ کنه و در طول هفته مادر شادابی باشید.

 

پیاده روی روزانه یادتون نره 

شاید خونتون کوچیکه، شاید شرایط زندگیتون خوب نیست و نمیتونید اونطور که دلتون میخواد از زندگی لذت ببرید و انرژی کسب کنید، اما یادتون نره شما یه منبع انرژی به نام خورشید و هوای تازه دارید. رفتن به یه پارک کوچیک و نشستن زیر نور خورشید میتونه حالتون رو خوب کنه. اگه به پارک میرید افراد شاداب رو شناسایی کنید و باهاشون حتی برای مدت کوتاهی هم صحبت بشید، این کارا میتونه شما رو شاداب نگه داره.

 

بازیهای سرگرم کننده با کودکان 

برای لذت بردن از زندگی حتما لازم نیست مقدار زیادی پول و زمان هزینه کنید بهتون خوش بگذره، کافیه که در هفته دو روز موقع غروب آفتاب کنار کودکتون بشینید و باهاش قلعه شنی درست کنید و یا خاک بازی کنید و یا گل بکارید و به باغچه برسید.

 

چطور بعد از بارداری به هیکل قبلی برگردیم؟ 

اکثر افراد در دوران بارداری دچار اضافه وزن میشن و بعد از زایمان تمایل دارن اون وزن رو کم کنن. در این مطلب نکاتی رو برای کم کردن وزن بعد از بارداری بیان میکنیم….

 

با گذر زمان خطوط و چروک هایی روی صورت پیدا میشن. بهتره که به اندازه نه بیش از حد به پوست و موهاتون رسیدگی کنید زیبا باشید و لبخند بزنید با اینکار علاوه بر اینکه بچه ها به داشتن مادری شاد و با نشاط افتخار میکنن، همسرتون هم دوست داره کنار شما باشه و از نشاط شما و خانواده لذت میبره.

 

برنامه ای برای خواب کافی داشته باشید 

شاید کم خوابی در سنین جوانی یک حُسن به نظر بیاد اما اگه شادی و نشاط شما نسبت به قبل کمتر شده و کسل هستید، سعی کنید یه روال خاص داشته باشید تا تعادل روحی پیدا کنید و کم کم نشاط به زندگیتون اضافه بشه. مسئله ای که وجود داره و باید اصل قراربگیره طراوت خانواده است.

 

با ورزش میتونید یک مادر شاد و پرانرژی باشید 

وقتی مادری شاد و پرانرژی رو میبینید شاید به ذهنتون خطور کنه که حتما زندگی خوبی داره و یا اگه مشکلات داره تحت درمان روانپزشکه و داروهای نشاط آور مصرف میکنه، اما خیلیها اینطور نیستن. خیلی از مادران برای مقابله با مشکلات، نیازی به دارو ندارن و از ورزش که مادر سلامتیست بهره میبرن. شما هم میتونید در منزل به همراه کودکتون ورزش کنید و علاوه بر سلامتی نشاط رو هم به کودکتون هدیه بدید.

 

با همسایه ها دوست باشید یا یک دوست صمیمی داشته باشید 

دوست شدن و محبت کردن به اطرافیان باعث خوب شدن حال شما میشه. دعوت یک همسایه برای صرف عصرانه به خونتون میتونه یکی از چیزایی باشه که حالتونو خوب میکنه و بهتون شادابی میده. معمولا مادران بسیار شاد یک هم صحبت و دوست صمیمی دارن که گاهی با او درد و دل کنن و یا در بحران های زندگی یا شخصی همراه و کمکشون باشن.

 

چشم و هم چشمی ممنوع 

مادران شاد هیچ وقت در مسائل مادی مقایسه و رقابت نمیکنن، نه ماشین نه خونه نه بچه ها و به هیچ چیز جدید و عجیب حسادت نمیکنن. تنها چیزی که براشون مهمه شادی و صمیمیت و نشاط خانوادست که بهترین ثروته.

 

کارهای غیر معمول بکنید 

مادران شاد گاهی برای خودشون هدیه یا گل میخرن و گاهی همسرشون رو به شام دعوت میکنن و یا شرایط رو برای سورپرایز کردن همسر فراهم میکنن تا تفریح دو نفره ای داشته باشن.

 

این نیز بگذرد 

برای شاد بودن داشتن دل خالی از کینه و اندوه لازمه. برای آرامش خودتون باید ببخشید و بدیها رو فراموش کنید. گاهی مشکلات و سختیها شما رو نارحت میکنه در این هنگام به چند سال آینده زمانی که این مشکلات به طور کامل رفع شده فکر کنید و با این نگاه که این مسئله هم میگذره به خودتون دلداری بدید و خوبیهای زندگی رو به یاد بیارید.

 

منبع: دونفره

 

چطور مادری شاد باشم

والدین نگران بخوانند


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


همین حالا وکیل بگیر

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تغییر حالت روز و شب

دکتر افسانه امین غفوری

2019-02-26
بیماری های روانی و روانشناسی, خانه داری, مدیتیشن و آرامش

ارسال دیدگاه
3,791 بازدید

مادر شاد : مادر یکی از بزرگترین نعمت های الهی است که وجود پرمهرش می تواند سایه بان امنی برای خانواده و اجتماع باشد.

گروه پارسی طب ضمن تبریک روز مادر در این مقاله سعی دارد روشهایی مناسب برای اینکه یک مادر شاد باشید را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید زمینه ساز حفظ سلامت و پویایی جامعه باشید.

مادران شاد و سرزنده، زندگی با کیفیت و بهتری را برای خانواده فراهم می آورند و کودکان سالم و پویایی به جامعه تحویل می دهند.

چطور مادری شاد باشم

معمولاً لحظات شادی که مادران در کنار فرزندانشان سپری می کنند و به همراه آنها شادی می‌کنند، بسیار مختصر است،

ولی همین لحظات کم و اندک آن‌قدر قوی و نیرومند هستند که می‌توانند با خود حس خوشبختی و شادی را به همراه بیاورند.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

قبل از اینکه به معرفی گام های مثبت برای تبدیل شدن به یک مادر شاد بپردازیم به دو مسئله مهم توجه نماید:

 

از یک یا دو کلمه برای توصیف احساس خود استفاده کنید.

به عنوان مثال من احساس نا امیدی می کنم.

مغز کوچکترین ناراحتی های روزمره را به عنوان تهدیدی برای بقا تفسیر می نماید. هنگامی که شما تحت استرس قرار می گیرید آمیگدال مغز فعال می شود.

بنابراین علامت گذاری احساسات در چند کلمه برای حل و فصل کردن مشکلات باعث تحریک کمتر مرکز هیجانی مغز می گردد و شما کمتر احساس ناراحتی، استرس و اضطراب خواهید نمود.

اینکه شما “احساس عصبانیت می کنید”  در مقایسه با “من عصبانی هستم” بسیار متفاوت است.

کلمه اضافی احساس به شما کمک می نماید تا احساسی که از حس خودتان تجربه کرده اید جدا کنید.

برچسب زدن احساسات روش مناسبی برای آرام نمودن خودتان است.

برای خارج شدن احساسات منفی و مادر شاد بودن این ۳ کار را انجام دهید.

برای اطمینان از اینکه عجله نکرده اید شمارش “یک هزار و دو هزار و سه هزار ” را انجام دهید.

شما رفته رفته احساس آرامش می کنید. زیرا معمولاً تنفس عمیق باعث می شود که:

و بدین ترتیب می توان عوامل فیزیولوژیک موثر در تشدید خشم و عصبانیت را کنترل کرد.

دور کردن خود از منبع عصبانیت، چه مکان و چه شخص، یک مهارت مدیریت عصبانیت است که می توانید از آن برای آرام کردن خود و مادر شاد بودن، استفاده کنید.

برای انجام این کار، شما می توانید چشمان خود را ببندید و خود را به یک مکان آرام منتقل کنید و یا به سادگی حرکت کنید تا خشم شما فروکش نماید.

این نکته را از شماره ۱ به خاطر داشته باشید زمانی که احساسات منفی را تجربه می کنید، آمیگدال مغز مانند یک زنگ خطر واکنش نشان مید هد و هر چیزی را به عنوان تهدید تفسیر می نماید.

برای اینکه بخواهید مادر شادی باشید باید میزان آمیگدال مغز را کاهش دهید. یکی از راهکارها این است که یک دوست عزیز، فرزند و یا مادر خود را ببوسید.

وقتی این عمل را انجام میدهید مواد شیمایی شادی زا مانند اکسایتوسین و سروتونین جریان می یابد. این ها مواد شیمیایی هستند که باعث بهبود خلق و خوی شما می شود. به طور خاص، اکسی توسین واکنش پذیری آمیگدال را کاهش می دهد.

ورزش باعث تقویت اندورفین می شود، که یک ماده شیمیایی است که به مبارزه با استرس کمک می کند.

ورزش همچنین باعث می شود بدن شما یک پروتئین مخصوص به نام BDNF را آزاد نماید.

این پروتئین مانند یک سوئیچ مجدد برای مغز است، بنابراین معمولاً پس از ورزش احساس راحتی و شادی بیشتری دارید.

بنابراین پس از عصبانیت فعالیت بدنی انجام دهید.

خواب خوب و کافی شبانه در روحیه خوب و شاد داشتن تأثیر می‌گذارد.

اگر بتوانید شب‌ها به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید، بی‌شک تفاوت بزرگی که در شما ایجاد می‌شود را تجربه خواهید کرد.

اما چنانچه نتوانید شب‌ها استراحت لازم را داشته باشید، در طول روز خسته و بی‌حوصله هستید و حتی برای انجام اصلی‌ترین و ضروری‌ترین کارها نیز انرژی لازم را ندارید.

دکتر افسانه امین غفوری

برچسباخلاق و موفقیت

2020-03-03

2020-01-18

2020-01-09

ضررهای خانه تکانی: انجام حجم وسیعی از کارهای منزل و خانه تکانی های سنگین، توسط …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور مادری شاد باشم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

رژیم غذایی دکتر کرمانی

مادر شدن آن هم برای بار اول درست مانند این است که در عمیق ترین نقطه ی استخر بدون لاستیک نجات رهایتان کنند، فقط تلاش می کنید سرتان را بالا آب نگه دارید. در یک لحظه کل زندگی تان تغییر می کند، و در این لحظه، اهمیت به خود بسیار مهم می شود.۱۰ توصیه برای شما داریم که قدردان نعمت مادر شدن باشید، و بتوانید با کمک این توصیه ها کیلوهای اضافه شده در دوران بارداری را کم کنید.

سلامت و تندرستی خود و کودکتان را به اولویت شماره یک تبدیل کنید. این زمانی است که شما اجازه ی کامل دارید تا همه چیز را کنار بگذارید و تمرکزتان را روی شادی و سلامتی خود و فرشته ی کوچکی که به او زندگی بخشیدید بگذارید. در حال حاضر هیچ چیزی مهم تر از این نیست.

وقتی خانواده و دوستان می پرسند که چگونه می توانند کمک کنند، به آنها بگویید! تلاش نکنید همه چیزها را خودتان به تنهایی مدیریت کنید. در مورد اینکه دیگران چگونه می توانند کمکتان کنند کاملا رک باشید، برای مثال برنامه ریزی کنید تا دو روز در هفته آنها پیش کودک بمانند تا شما بتوانید به کلاس ورزش بروید. به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده اجازه دهید چند ساعت حواسش به بچه باشد و خودتان را به یک ماساژ یا استراحت میهمان کنید. از مادربزرگ های بچه بخواهید در کار پخت و پز یا کارهای خانه کمکتان کنند. برای گفتن اینکه چه چیزهایی لازم دارید کاملا رو راست باشید. بعضی افراد خانواده شاید دوست داشته باشند بیایند و بچه را نگه دارند – و این میتواند خیلی کمک کننده باشد – اما اگر فقط برای انجام بعضی کارها به آنها نیاز دارید و میخواهید وقتتان را روی برآوردن نیازهای کودک تازه متولد شده بگذارید حتما به آنها بگویید.

چطور مادری شاد باشم

گاهی می توانید از افراد دیگر غیر از خانواده و دوستان کمک بگیرید. مثلا می توانید فردی را برای تمیز کردن خانه استخدام کنید، و یا خرید های خود را از فروشگاه هایی که پیک دارند سفارش دهید تا برایتان بیاورند. استفاده از این منابع می تواند زندگی را برایتان آسان تر کند.

می توانید از تجربیات مادران دیگر استفاده کنید اما چطور؟ شاید بین دوستان و خانواده کسی مثل خود را پیدا کنید، یا حتی میتوانید در بعضی گروه ها عضو شوید چه به صورت اینترنتی و چه به صورت ملاقات گروهی. جایی را پیدا کنید که بتوانید سوال های خود را بپرسید و پاسخی درست و قانع کننده دریافت کنید.

هر طور ممکن است باید این کار را انجام دهید. چه بچه را کنار خود بخوابانید چه در تخت خودش فرقی نمی کند باید آنقدر آزمون و خطا کنید تا شیوه ای که هم برای خود و هم برای خانواده راحت تر است دستتان بیاید. شما در این زمان به خواب احتیاج دارید پس هر زمان بچه را خواباندید تا جایی که ممکن است شما هم استراحت کنید و بخوابید.

 

در طول روز آب زیاد بنوشید، من هر روز در خانه دوبار یک پارچ بزرگ آب را پر می کنم، و همیشه به خود یادآوری می کنم تا آب بنوشم، این مسئله در صورت شیرده بودن شما بیش از پیش مهم می شود.

تابستان ها سالاد می تواند کارتان را ره بیاندازد، زمستان شاید بیشتر به سمت آرام پز ها بروید، مهم این است که کار را ساده کنید. اسموتی می تواند انتخاب خوبی برای صبحانه باشد، با یخ و میوه های منجمد در تابستان، بدون یخ و با میوه های تازه در زمستان تا زیاد سرد نباشد.

 

اگر هوا خوب است بیرون بروید و تا جایی که می توانید پیاده روی کنید. به محض اینکه از پزشک خود اجازه حرکت گرفتید، سعی کنید هر روز به مدت ۳۰ دقیقه یا یک ساعت پیاده روی کنید. این کار کمک می کند وزن کم کنید، عضلات هسته ای را تقویت کنید و دیاستازیس رکتی را بهبود ببخشید ( در برخی زنان هنگام زایمان عضلات شکم دچار جدا شدگی می شود ) پس کودک خود را داخل کالسکه بگذارید و کار را شروع کنید، وقتی پیاده روی می کنید کودکتان نیز چرت می زند پس این کاریست دو سر برد.

تا جایی که می توانید از شیر خودتان به کودک بدهید. بدون در نظر گرفتن مزایای فراوانی که برای کودکتان دارد، شیردهی می تواند روزانه ۵۰۰ کالری بسوزاند. همچنین شیر دادن به کودک رابطه ای فوق العاده بین هر دوی شما ایجاد می کند.

۴۰ هفته طول می کشد تا کودک خود را بزرگ کنید و به ثبات برسانید، بازگشت به اندام قبل از بارداری نیز می تواند به همین اندازه طول بکشد. اما همین موقع نیز ممکن است اوضاع مثل قدیم نباشد. اما نگاهی به کودک شیرین خود بیاندازید و بدانید مهمترین چیز سلامتی شماست تا بتوانید از او مراقبت کنید. تمام مدت به یاد داشته باشید شما توانایی این را دارید تا از قبل نیز قوی تر شوید!

 

بیشتر بخوانید:

بهترین غذاها برای افزایش شیر مادران شیردهقصد باردار شدن دارید؟ از این غذاها کمک بگیرید

 

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

با توجه به توصیه پزشکان، زمانیکه مادران در وضعیت خوبی از نظر روحی و جسمی قرار داشته باشند، می توانند فرزند سالمی را به دنیا بیاورند و تربیت کنند. شاید برای تو هم جالب باشد که بدانی با انجام چند راهکار و نکته ساده می توانی مادری پرانرژی و شادتر باشی. با ما همراه باش تا به بررسی این نکات بپردازیم:۱. مصرف شکلات بالای ۶۵ درصد در وعده صبحانه باعث تولید هورمون شادی در بدن می شود.۲. شب ها و زمانیکه بچه ها به خواب رفتند، یک دوش آب گرم علاوه بر کاهش استرس، منجر به رفع انقباض عضلات می شود.۳. هر دو هفته یک بار برای خودت یک هدیه کوچک بخر. حتی یک لاک ناخن. بدین ترتیب دوست داشتن خود را یادآوری می کنی.۴. بوی شیرینی و نان خانگی نقش بسیار موثری را در افزایش شادی ایفا می کند و می توانی هر از چند گاهی زمانی را به پخت شیرینی اختصاص بدهی.۵. زمانیکه به نوزاد خود شیر می دهی بهتر است تمام حواس تو در همان لحظه باشد تا احساس بهتری را تجربه نمایی.۶. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه ات زمانی که استرس داری، باعث می شود سطح اضطراب کاهش یابد.۷. نگاه کردن به کودکت زمانیکه بازی می کنند یا در حال انجام فعالیتی است، حس بسیار خوشایندی را در تو ایجاد خواهد کرد.۸. زمانیکه ناراحت هستی می توانی لباس مورد علاقه خود را بپوشی، به خودت برسی و با همسرت برای یک قرار ملاقات دو نفره برنامه ریزی کنی.۹. انجام ورزش هایی مانند یوگا و شنا را فراموش نکن.

سلامت خانواده ، راه کارهایی برای شاد بودن در خانواده در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

چطور مادری شاد باشم

چگونه یک مادر شاد باشیم؟

قطعا هر بچه ای دوست داره مادر شاد و سرزنده ای داشته باشه و همینطور خود مادر با سرزنده بودن زندگی بهتر و با کیفیتی رو تجربه میکنه. خانواده با مادر پر انرژی ثمره ی بهتر و مفید تری داره و کودکان سالم و پویایی به جامعه تحویل میده و قطعا آینده ی بهتری در انتظار این کودکانه چرا که با روحیه بهتری پرورش پیدا میکنن و شخصیت سالمتری خواهند داشت. در ادامه عادتهای مناسب برای اینکه یک مادر شاد باشید رو در اختیارتون میذارم.

 

برای نگهداری از کودکتون از دیگران کمک بگیرید

مادران شاداب نمیترسند از خانواده و دوستان کمک بگیرند. و ازشون با گفتن کلمه ی ” لطفا” درخواست کنن تا کودکشون رو برای مدت کوتاهی نگه دارن تا به همراه همسرشون به تفریح برن. رفتن به سینما یا رستوران برای صرف شام برای سه یا چهار ساعت زمان زیادی نیست اما میتونه شما رو برای یک هفته شارژ کنه و در طول هفته مادر شادابی باشید.

 

پیاده روی روزانه یادتون نره

شاید خونتون کوچیکه، شاید شرایط زندگیتون خوب نیست و نمیتونید اونطور که دلتون میخواد از زندگی لذت ببرید و انرژی کسب کنید، اما یادتون نره شما یه منبع انرژی به نام خورشید و هوای تازه دارید. رفتن به یه پارک کوچیک و نشستن زیر نور خورشید میتونه حالتون رو خوب کنه. اگه به پارک میرید افراد شاداب رو شناسایی کنید و باهاشون حتی برای مدت کوتاهی هم صحبت بشید، این کارا میتونه شما رو شاداب نگه داره.

 

بازیهای سرگرم کننده با کودکان

برای لذت بردن از زندگی حتما لازم نیست مقدار زیادی پول و زمان هزینه کنید بهتون خوش بگذره، کافیه که در هفته دو روز موقع غروب آفتاب کنار کودکتون بشینید و باهاش قلعه شنی درست کنید و یا خاک بازی کنید و یا گل بکارید و به باغچه برسید.

 

چطور بعد از بارداری به هیکل قبلی برگردیم؟

اکثر افراد در دوران بارداری دچار اضافه وزن میشن و بعد از زایمان تمایل دارن اون وزن رو کم کنن. در این مطلب نکاتی رو برای کم کردن وزن بعد از بارداری بیان میکنیم….

با گذر زمان خطوط و چروک هایی روی صورت پیدا میشن. بهتره که به اندازه نه بیش از حد به پوست و موهاتون رسیدگی کنید زیبا باشید و لبخند بزنید با اینکار علاوه بر اینکه بچه ها به داشتن مادری شاد و با نشاط افتخار میکنن، همسرتون هم دوست داره کنار شما باشه و از نشاط شما و خانواده لذت میبره.

 

برنامه ای برای خواب کافی داشته باشید

شاید کم خوابی در سنین جوانی یک حُسن به نظر بیاد اما اگه شادی و نشاط شما نسبت به قبل کمتر شده و کسل هستید، سعی کنید یه روال خاص داشته باشید تا تعادل روحی پیدا کنید و کم کم نشاط به زندگیتون اضافه بشه. مسئله ای که وجود داره و باید اصل قراربگیره طراوت خانواده است.

 

با ورزش میتونید یک مادر شاد و پرانرژی باشید

وقتی مادری شاد و پرانرژی رو میبینید شاید به ذهنتون خطور کنه که حتما زندگی خوبی داره و یا اگه مشکلات داره تحت درمان روانپزشکه و داروهای نشاط آور مصرف میکنه، اما خیلیها اینطور نیستن. خیلی از مادران برای مقابله با مشکلات، نیازی به دارو ندارن و از ورزش که مادر سلامتیست بهره میبرن. شما هم میتونید در منزل به همراه کودکتون ورزش کنید و علاوه بر سلامتی نشاط رو هم به کودکتون هدیه بدید.

 

با همسایه ها دوست باشید یا یک دوست صمیمی داشته باشید

دوست شدن و محبت کردن به اطرافیان باعث خوب شدن حال شما میشه. دعوت یک همسایه برای صرف عصرانه به خونتون میتونه یکی از چیزایی باشه که حالتونو خوب میکنه و بهتون شادابی میده. معمولا مادران بسیار شاد یک هم صحبت و دوست صمیمی دارن که گاهی با او درد و دل کنن و یا در بحران های زندگی یا شخصی همراه و کمکشون باشن.

 

چشم و هم چشمی ممنوع

مادران شاد هیچ وقت در مسائل مادی مقایسه و رقابت نمیکنن، نه ماشین نه خونه نه بچه ها و به هیچ چیز جدید و عجیب حسادت نمیکنن. تنها چیزی که براشون مهمه شادی و صمیمیت و نشاط خانوادست که بهترین ثروته.

 

کارهای غیر معمول بکنید

مادران شاد گاهی برای خودشون هدیه یا گل میخرن و گاهی همسرشون رو به شام دعوت میکنن و یا شرایط رو برای سورپرایز کردن همسر فراهم میکنن تا تفریح دو نفره ای داشته باشن.

 

این نیز بگذرد

برای شاد بودن داشتن دل خالی از کینه و اندوه لازمه. برای آرامش خودتون باید ببخشید و بدیها رو فراموش کنید. گاهی مشکلات و سختیها شما رو نارحت میکنه در این هنگام به چند سال آینده زمانی که این مشکلات به طور کامل رفع شده فکر کنید و با این نگاه که این مسئله هم میگذره به خودتون دلداری بدید و خوبیهای زندگی رو به یاد بیارید.

 

 

چطور مادری شاد باشم

چگونه مادری آرام باشم

 

 

 ده اصل اساسی برای پدر و مادر خوب بودن

رشد تربیتی کودک مهمترین کار در هر جامعه ای است زیرا ” کودکان آینده ما هستند” و والدین بیشترین تأثیر را در رشد آنان ایفا ‌مینمایند . بسیاری از والدین در جستجوی یافتن راه حلی هستند که نشان دهند چطور ‌میتوان والدین خوبی بود؟

اگر چه هر خانواده ای منحصر به فرد است و نمی توان پاسخ یکسانی یافت. به هر جهت ‌میدانیم که رشد تربیتی کودک کار دشوار است و اغلب والدین ‌میخواهند تلاش کنند تا در این راه بهترین باشند . والد بودن یکی از مهمترین حیطه های تحقیقی در شاخه های علوم اجتماعی است و مطالعات بسیاری در دهه های گذشته توسط محققان انجام گرفته که صدها هزار خانواده را شامل ‌میشود

 

چگونه ‌میتوان به این سؤالات پاسخ داد؟

یک کودک موفق کیست؟

اصول والدین خوب بودن چیست؟

 

به کودکی موفق ‌میگویند که :

۱- مهربان و مؤدب باشد ، دوستانه رفتار کند و حس همدردی داشته باشد.

۲- در قبال دیگران احساس مسؤلیت ‌میکند ، در کارها مشارکت دارد، اخلاقی و منطقی عمل ‌میکند.

۳- با شادی به زندگی ‌مینگرد ، دلسوز است و عاشق خانواده و زندگی کردن است.

۴- باهوش ، بلند پرواز ، مصمم ، مطمئن ، صبور و پایدار است.

۵- با هر شرایطی ‌میتواند خود را سازگار کند، توانایی کنترل خویش را دارد و اعتماد به نفس دارد.

۶- به سختی کار ‌میکند تا اهداف بلند پروازانه اش را به دست آورد.

۷- توانایی به دست آوردن اهدافش را دارد.

 

– اصول پیشنهادی جهت پدر و مادر خوب بودن :

برای تربیت کودک سالم ، خوشحال و موفق ، ما والدین باید علم و مهارت پدر و مادر خوب بودن را یاد بگیریم ، اگر چه با وجود اصول حاکم جهت پدر و مادر خوب بودن باز هم والدین کامل بودن محال است ولی مصمم هستیم تا بهترین باشیم.

 

در این جا خلاصه ی ده اصل اساسی برای پدر و مادر خوب بودن اشاره شده است که عبارتنداز :

۱- آگاه باشیم که پدر و مادر بودن نیاز به تلاش دارد :

هر روز درباره رفتارهایتان به عنوان یک والد خوب فکر کنید . خودتان را به خاطر بیاورید که چگونه با فرزندتان رفتار کردید تا بر او اثر بگذارید ، و سعی کنید که از تجارب گذشته تان پند بگیرید و همان طور که مسئولید با یادگیری بهتر ، رفتارتان را بهبود ببخشید.

 

۲- برای آن دسته از فعالیتهایتان که مرتبط با کودک شما است اولویت بالایی قائل شوید :

برای والدین شاغل ، کاری پر زحمت و چالش برانگیزی است . به هر جهت بایستی زمانتان را مدیریت کنید ، کار کردن شما همچون راهی است که فرزندتان در ابتدای آن راه قرار دارد و گاهی این بدان معناست که علائق و نیازهای شما قربانی نیازهای فرزندتان شود، اگر چه گاهی این گونه خود را اغنا ‌میکنید که هدف از کار کردنم رفاه مالی فرزندم ‌میباشد در حالی که برای کودک شما بهتر است به همان نسبت که به شرایط جسمانی او توجه دارید به شرایط روحی او نیز توجه ویژه ای بنمایید.

 

۳- عاشق فرزندتان باشید اما نه خیلی زیاد:

چند بار در روز احساس عاطفه و گرمی را به کودکتان نشان دهید. به طور نمونه بارها او را بغل کنید و در آغوش خود بفشاریدش . اگر چه در فرهنگهای مختلف روشهای گوناگونی وجود دارد ، به یاد داشته باشید اگر فرزندتان کار اشتباهی انجام داد و قانونی را در خانواره نقض کرد ، باید به او روش درست را تذکر دهید و به جای انتقاد از کودک از رفتار و کارش  انتقاد کنید نه خود کودک را.

 

۴- قوانین ویژه ی خانوادگی وضع کنید:

در جامعه ما قوانینی وجود دارد که به فرزندتان کمک ‌میکند تا در مدرسه و دنیای واقعی موفق عمل کند. به عنوان یک والد لازم است که قوانین خانوادگی وضع کنید تا فرزندتان یاد بگیرد که چطور خود را مطابق آن قوانین مدیریت کند.

 

برای این که فرزند بهتری داشته باشید بایستی سه سؤال در هر زمان برایتان روشن باشد:

– فرزندم کجاست ؟

– با او چه کسی است ؟ و چه ‌میکند؟

 

۵- بر قوانین خانوادگی وضع شده پافشاری نمایید:

لازم است قوانین وضع شده روشن و ثابت باشند. در غیر این صورت فرزندتان گیج خواهد شد و نمی تواند به طور جدی به آنها عمل کند. قوانین خانوادگی را برای فرزندتان توضیح دهید و نشان دهید که اقتدارتان بیشتر منطقی است نه آن که زور و قدرت بر آن حاکم است . طبق این روش فرزندتان کمتر دچار چالش قرار ‌میگیرد توجه نمایید که هم پدر و هم مادر هر دو با هم فرزندشان را طبق قوانین یکسانی تربیت کند ، پس لازم است تا هر دو والد قوانین یکسانی وضع کنند و به آن عمل کنند.

 

۶- تصمیمی که ‌میگیرید را برای فرزندتان توضیح دهید:

با توجه به آنکه فرزندتان تجربه و علمی را که شما در زندگی استفاده ‌میکنید را ندارد. نیاز است که به آنچه فکر ‌میکنید و تصمیمی را که گرفته اید ، با حوصله برای او توضیحاتی بدهید و لازم است که در همه ی مراحل مختلف رشدی ( در سنین مختلف ) از روشی که برای او قابل فهم است استفاده کنید.

 

۷- از تنبیه کردن شدید و خشن اجتناب نمایید:

بر اساس تحقیقات به عمل آمده در تمامی اشکال تنبیهاتی که والدین استفاده ‌میکنند ، تنبیه بدنی و جسمانی بیشترین عوارض جانبی را ایجاد ‌میکند. بچه هایی که تنبیه بدنی بیشتری ‌میشوند در برخورد با کودکان دیگر از خشونت بیشتری در حل مسائلشان استفاده ‌میکنند و علت آن تقلید از والدینشان است.

 

۸- وظیفه پدر و مادر بودنتان را با توجه به تناسب  مراحل مختلف رشدی کودکتان انتخاب کنید:

یک کودک در مراحل مختلف رشدی نیازهای گوناگونی دارد. شیوه های رفتاری که والدین برای یک کودک نوپا استفاده ‌میکنند از شیوه های برخورد با یک نوجوان باید متفاوت باشد. به عنوان یک والد لازم است که مراحل مختلف رشدی کودکان را بیاموزید و وظایفتان را با توجه به مراحل رشدی کودکتان در نظر بگیرید.

 

۹- به فرزندتان احترام بگذارید:

بچه ها نسبت به دیگران همان رفتاری را خواهند داشت که والدینشان نسبت به آنان دارند. فکر کنید فرزندتان شخصی است همچون افراد دیگر که احتیاج دارد مورد احترام قرار گیرد، همان طور که شما نیاز دارید مورد احترام قرار گیرید. با ادب با او صحبت کنید، به عقاید او احترام بگذارید ، زمانی که او با شما صحبت ‌میکند به دقت به حرفهایش گوش دهید و همانند یک دوست با او برخورد کنید.

 

۱۰- مستقل بودن را به کودکتان بیاموزید:

ترغیب کودک به مستقل بودن ، اگرچه برای کودک آزادی عمل به وجود ‌میآورد و در کنار آن محدودیتهایی را نیز دارد ولی به کودکتان یاد ‌میدهد که کنترل خویش را که یکی از کلیدهای موفقیت در زندگی است را در خودش تقویت نماید همواره به این نکته توجه نمایید که استقلال ، تمرد یا سرکشی نیست پس تفاوت بین تمرد و مستقل بودن را برای فرزندتان توضیح دهید. استقلال داشتن بخشی از طبیعت انسان است که فرد ‌میخواهد کنترل داشتن بر چیزهای دیگر را احساس کند نه این که به وسیله دیگران کنترل شود.

به خاطر آورید که فرزندتان توانایی کنترل کردن را دارد بنابراین لازم است ادامه ی روند آنرا یاد بگیرد.

 

 

نکاتی درباره مادر شاد بودن

 

منبع: دونفره / ایران ناز / بیتوته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

خرید فالوور اینستاگرام

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

عکس پروفایل شاد

عکس امام رضا

متن عاشقانه

صبح بخیر عاشقانه

شب بخیر عاشقانه

دیلیت اکانت اینستاگرام

دیکته شب کلاس اول

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

❤️مادر بودن، ﻫﻤﻪ ﺟﻮﺭﻩ ﺍﺵ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ؛ ﻭﻟﯽ ﻣﺎﺩﺭﻫﺎی شاد و باهوش بهترند!

چطور مادری شاد باشم

ﺁﻥ ها كه ﺑﺎ ﺩﻭﺳﺘﻬﺎﯾﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﺳﻔﺮ؛ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﻭ خود ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻓﺮﻡ ﻧﮕﻪ میدارند! ﺁﻥ ﻣﺎﺩﺭﻫﺎ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺗﻪ ﺩﻝ ﻣﯽ ﺧﻨﺪﻧﺪ، ﺑﺎﺯﯾﮕﻮﺷﻨﺪ ﻫﻤﺎﻧﻘﺪﺭ ﮐﻪ ﻣﺎﺩﺭﻧﺪ، ﻣﻌﺸﻮﻕ ﻭ ﻫﻤﺴﺮ ﻭ ﮐﻮﺩﮎ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﻣﺎﺩﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻋﻤﺮ، ﺑﺎ ﯾﮏ ﺑﺸﻘﺎﺏ ﻏﺬﺍ ﻭ ﯾﮏ ﺩﯾﮓ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺩﻟﺸﻮﺭﻩ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﻧﻤﯽ ﺍﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺑﺎ ﮔﻔﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﻠﻪ، ﯾﮏ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮔﻨﺎﻩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﻭﺍﺭ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ : “ﻣﻦ ﻫﻤﻪ ﺯﻧﺪﮔﯿﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﭘﺎﯼ ﺷﻤﺎﻫﺎ ﺭﯾﺨﺘﻢ”!

ﻣﺎﺩﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻋﻼﯾﻖ ﺷﺨﺼﯽ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ، ﻧﻘﺎﺷﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﺳﺎﺯ ﻣﯽ ﺯﻧﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﮐﻬﻨﺴﺎﻟﯽ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺩﻭﺳﺖ ﻭ ﺁﺷﻨﺎ ﻭ ﺗﻔﺮﯾﺢ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﺎ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺳﺮﺷﺎﺭ ﺍﺯ ﺑﻐﺾ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺭ ﭼﺎﺭﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ﻏﻤﺒﺎﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﻨﺸﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻫﺎﯼ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻭ ﻣﻼﻝ ﺭﺍ ﺑﺎ ﮔﻠﻪ ﺍﺯ ﺑﯽ ﻣﻬﺮﯼ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭَﺝ ﻧﺰﻧﻨﺪ؛ ﺁﻥ ﻣﺎﺩﺭﻫﺎﯼ ﮐﻤﯿﺎﺑﯽ ﮐﻪ “ﺯﻧﺪﮔﯽ” میکنند و میگذارند ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﻫﻢ ” ﺯﻧﺪﮔﯽ” ﮐﻨﻨﺪ، ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻨﻨﺪ، ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﻧﺪ تا بزرگ شوند.

من ترجیح میدهم که اینطور مادری باشم… من فکر میکنم مادر شدن پایان زندگی که نیست! شروعی از جنسی تازه و با طراوت است! مگر چه میشود اگر مادرها روزگار دختر بودنشان را بعد از دنیا آمدن بچه ها به صندوقچه خاطراتشان نسپارند؟

❤️من دوست دارم اینطور مادری باشم. 

منم دوس دارم  

منم دوس دارم ولی تا این مادره فاصلم زیاده..

منم همینطور ولی دارم تلاش می کنم 

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

همه دوس دارن این شکلی باشن ولی خسته ایم خسسسسسته😧

با این همه حساسیت و استرس فکر نکنم یه همچین مادری بشم

منم باید اینجوری باشم 😍

منم دوست دارم برم باشگاه ولی بچه 1سالشه فعلا

تا حدود زیادی مخالفم…من با اختیار خودم مادر شدم  و خودم  همچین مسئولیت بزرگ و خطیری رو به عهده گرفتم….درسته باید مادرشادی بود اما در وهله اول فرزندم اولویت زندگی منه..من باید به نحوه احسن تمام تلاشمو برای تربیت اون به کار بگیرم خیلی جاها از خودم بگذرم و موجود دوست داشتنی که ضعیف و بی دفاعه و من تمام پشت و پناهشمو به ثمر برسونم

نزديكم به همچين مادري

  

منظورشون اينه كه يك مادر در درجه اول بايد شاداب و سرحال باشه كه بتونه با آرامش به بچه رسيدگي كنه

مادر با طراوت و باهوش و با حوصله بهترین مادر دنیاست 💗💚💜💙💛

منم تقریبا همینطورم

تازه گاهی اوقات با همسرم دوتایی میریم ددر بدون بچه ها

واقعا محدودم نکردن اصلا

به همین خاطر پسرم خیلی بااعتماد به نفس شده

و کارای شخصیشو خودش انجام میده

من ایشالا همچین مادری میشم😊

چون وقتی میتونم بچمو واقعا دوست داشته باشم ک خودمو اول دوست داشته باشم برا خودم حوصله کنم تا برا بچمم بتونم خوب حوصله کنم

مادر بیحال و بی نشاط قطعا نمیتونه مادر شادی برا بچش باشه

چطور مادری شاد باشم

چیز نشدنی ای نیست

من قطعا همین جوری میشم💪🏻

از دو سال قبل دارم تلاش میکنم در جهت مثبت تغییر کنم

و همین الانش با اکثر خانم های متاهل دور وبرم خیلی فرق دارم، در کنار رابطه خوب با همسرم، به همه علائقم میرسم

دوستا وتفریحات واهداف شخصی خودم رو دنبال میکنم

مدام مطالعه میکنم، ذارم ساز یاد میگیرم، زبان میخدنم، ورزش میکنم، مسافرت مجردی با دوستام میرم گاهی، به خودم میرسم و…

یک مادر شاد و قوی فرزندان شایسته تری تربیت میکنه تا یک مادر ضعیف و شکننده بسیار دلسوز.چون مادری که اعتماد به نفس داره و به خودش اهمیت میده الگوی بهتریه

زندایی من همچین مادریه…سه تا پسر داره یکی از یکی بهتره…اصن نفهمید چطور بزرگ شدن…واسه خودش جوون مونده

آخه چطور میشه با دوستام برم سفر پس بچم چی….یا باشگاه و خیلی چیزای دیگه با وجود بچه تقریبا غیر ممکنه ..فوقش اطرافیان چند ساعت نگهش دارن اونم اگه بتونن..به نظرم بعد از مادرشدن اولویت با بچه هست

این به معنای بی مسئولیتی نیس

حتی از نظر روانشناسی هم اینکه مادر همه هم وغمش بجه اش باشه اصلا درست نیس

والدین با رفتار وسبک زندگی خودشون بیشترین تاثیر رو روی تربیت بچه هاشون دارن

مادری که انقدر خوب وبا کیفیت زندگی میکنه، درست زندکی کردن رو به بچه هاش یاد میده

هر سه چهار ماه، یه بار، اخر هفته بچه بمونه پیش باباش، مامان با دوستاش بره یه مسافرت دو روزه مثلا

البته این بعد از دو سالگی بچه ممکنه

قبلش میشه مثلا دو روز در هفته بچه دو ساعت بمونه پیش باباش یا مادر بزرگش و… مامان بره باشگاه

یا حتی مامان تو خونه مرتب وهدفمند ورزش کنه

یا کالسکه بچه رو برداره بره پیاده روی و…

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

چطور مادری شاد باشم
چطور مادری شاد باشم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *