چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم
چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

آیا شما هم دوست دارید که استایل ورزشکاری و جذاب داشته باشید و بدون کمترین زحمتی چند کیلو لاغرتر به‌نظر برسید؟ همان‌طورکه می‌دانید، ظاهر و استایل بدن اهمیت بسیار زیادی دارد (تیپ بدنی من چیست؟). مهم‌ترین نکته در مورد ظاهرتان این است که درست ایستادن و درست نشستن شما باعث می‌شود که حداقل ۱۰ سال جوان‌تر به‌نظر برسید! اکثر مردم معتقد هستند که ظاهر سالم، نشان‌دهنده سلامت باطنی فرد نیز هست.(چطور خوش استایل شویم؟)

متأسفانه این در حالی است که بسیاری از ما به ظاهرمان اهمیتی نمی‌دهیم. این عارضه بیشتر در بین زنان ایرانی شایع بوده و متاسفانه بیشتر زنان دچار اختلالات قامتی هستند؛‌ مانند شانه‌های خمیده، قوز پشت و افزایش گودی کمر که در صورت برطرف‌نشدن، منجربه بروز مشکل در زانو و کمر نیز خواهد شد. البته جای نگرانی نیست؛ این مشکل قابل رفع بوده و با اضافه‌کردن تمرینات ورزشی خاص و تمرینات کششی به برنامه ورزشی روزانه‌تان، می‌توانید این مشکل را به کلی برطرف کرده و استایل ورزشکاری داشته باشید.(بهترین برنامه ورزشی برای تناسب ‌اندام کل بدن)

 

استایل ورزشکاری و داشتن بدنی بدون مشکل، زمانی اتفاق می‌افتد که عضلات قوی داشته باشید تا از تغییر شکل بدنتان جلوگیری کند. یعنی زمانی‌که عضلات بدن و مفاصلتان تعادل داشته باشند و استخوان‌های بدنتان را حمایت کنند، دیگر بدنتان تغییر شکل نخواهد داد و بدنی خوش‌فرم و ورزشکاری خواهید داشت. این تنها یکی از مزیت‌های ورزش‌کردن بوده و علاوه‌بر این کارهای روزمره‌تان مانند لباس شستن و آشپزی و بالا و پایین رفتن از پله را نیز آسان‌تر انجام خواهید داد.

 

اگر درست نایستید یا ننشینید، مفاصل بدنتان (مانند شانه‌ها، کمر، لگن، زانوها و مچ پا) به‌خوبی روی هم سوار نشده و عضلات‌تان کارایی لازم را نخواهند داشت.

با گذشت زمان، بعضی از عضلات شما قوی‌تر خواهد شد؛ در حالی‌که عضلات دیگر ضعیف شده و تحلیل رفته‌اند، این یعنی تعادل عضلانی و استایل بدنی‌تان به‌طور کلی به‌هم خواهد خورد.

این همه ماجرا نیست؛ با گذشت زمان، بازهم عضلات شما قوی‌تر شده و عضلات ضعیف کاملاً تحلیل می‌روند و درنتیجه به مفاصلتان فشار بیشتری وارد خواهد شد که بعدها منجربه بروز دردهای زانو و آرتروز و کمردرد خواهد شد. پس بهتر است این عدم تعادل را با ورزش درمان کنید.

 

کافی است تمرینات ورزشی و کششی که در پایین به آنها اشاره کرده‌ایم را سه بار در هفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید. دقت داشته باشید که تنفس اهمیت بسیاری دارد. تمرینات کششی را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ادامه داده و همچنین هرکدام از حرکات قدرتی را در سه ست، ۱۲ بار تکرار کنید.

نکته: در حین انجام حرکات، تمام توجه شما باید به صاف‌بودن بدنتان باشد.

 

اولین قدم برای رسیدن به استایل ورزشکاری، باید با قوی‌تر کردن عضلات هسته بدن (ماهیچه راست شکم ـ همان عضلاتی که شکمتان را شش تکه می‌کنند)، عضلات کمر و لگن شروع کنید. تقویت این عضلات باعث می‌شود که صاف بایستید و تعادلتان بیشتر شود.

 

 

حرکت کرانچ (عضلات راست شکمی و همه حرکات کرانچ باعث تقویت عضلات هسته بدنتان خواهند شد)؛

پلانک پهلو (عضلات شکمی)؛

کرانچ با چرخش؛

خم‌شدن به پهلو؛

پلانک؛

کشش کمر با توپ؛

شنا روی توپ تعادلی.

یکی از شایع‌ترین مشکلات قامتی، شانه خمیده است که به‌خاطر نشستن طولانی پشت میز و رایانه اتفاق می‌افتد. به‌طور کلی اگر در حین انجام کارهای روزانه‌تان، از تماشای تلویزیون گرفته تا رانندگی، کمرتان را صاف نگه ندارید، این کار موجب بروز قوز کمر خواهد شد. می‌توانید برای رفع این مشکل از تمرینات درگیرکننده شانه‌ها استفاده کنید تا با قوی‌تر شدن این عضلات، به‌صورت طبیعی این مشکل برطرف شود.

 

حرکت فلای دمبل برعکس

پارویی با کش

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

حرکات کشش بالاتنه (شانه‌ها، زیر بغل)

حرکت کشش عضله چهارسر (چهارسر، ران‌ها)

پلویس (لگن) ممکن است نسبت به مفاصل ران به طرف جلو یا عقب چرخش داشته باشد؛ این چرخش لگن به حول محور مفاصل ران را با نام تیلت (قدامی) می‌شناسند. اگر لگن به سمت عقب رفته باشد، تیلت پشتی (خلفی) گفته می‌شود. برای برطرف‌کردن این عارضه، تمرینات زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

 

تمام حرکات مربوط به هسته بدن

حرکت پل

حرکت پشت ران روی توپ

جمع‌کردن پا با توپ

حرکت کشش چهارسر ران ایستاده (چهارسر، لگن)

 

مشکل سر و گردن به جلو امروزه شیوع بسیاری پیدا کرده است که علت بروز این حالت، نشستن و ایستادن‌های طولانی بوده که باعث می‌شود گردن به جلو آمده و کوتاه‌تر شود.

حرکات کششی گردن

چرخش گردن با فوم رولر

نکات پایانی

به‌خاطر داشته باشید که تغییر استایل بدن و رسیدن به تناسب اندام و استایل ورزشکاری، در یک شب اتفاق نخواهد افتاد (چگونه با فیتامین، به ورزش علاقمند شدم). پیشنهاد ما برای دستیابی شما به این هدف جذاب، انتخاب اولین برنامه ورزشی آنلاین فیتامین در کنار رژیم غذایی دکتر کرمانی است.

 

لینک منبع

این حرکات ورزشی با حرکات ترکیبی کمکتان می کند بدنی تراشیده، جوان، قوی و محکم داشته باشید. این بار تمرینات را روی ناحیه باسن مشتمرکز می کنیم چون بسیاری از …

کش بدنسازی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت عضلات بدن محسوب می‌شود؛ به‌خصوص قسمت‌هایی مانند عضلات اطراف شانه‌ها و مفاصل مختلف بدن که پایداری و استحکام در آنها کمی دشوار …

راز تبدیل سینه‌های کوچک به عضلات سینه حجیم و قوی چیست؟ شاید بعضی‌ها تصور می‌کنند که تمرین ویژه‌ای از طرف موجودات سیاره شوارتزنگر باید آموزش داده شود تا شخصِ بدنساز …

 

اجزا طبیعت نه تنها باعث شگفتی و زیبایی هستند بلکه می توان با آنها بازی کرد، و در ارتباط و هماهنگی با آنها بود.

بالا رفتن از درخت نسبت به بالا …

آیا دارای عضلات بازوی خوش فرمی هستید و همیشه موقع پوشیدن لباس های آستین کوتاه، خودتان را داخل آینه برانداز می کنید؟ اگر این طور نیست و یکی از دغدغه …

تمرین ماکروسایکل یک برنامه تمرینی هوشمندانه است که به چهار قسمت تقسیم می شود. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای از این برنامه کمک می گیرند، اما حتی ورزشکاران تازه کار نیز …

تمرین کردن سخت است اما داشتن چربی بر روی شکم بسیار سختتر است.

کاری از گروه فیتامین

وقتی تمام تمرکزمان بر روی باسن است، گاهی بخش های کناری آن را فراموش می کنم، یعنی داخل ران ها. در ادامه چند حرکت و تکنیک پیلاتس که برای افزایش …

هیچ راهی وجود ندارد که بتوان با آن اندام خاصی از بدن را کوچک کرد، اما نکاتی هست که با عمل به آن می توان شانه ها را کوچک کرد. …

ایجاد یک برنامه تمرینی همه جانبه برنامه ای که ضربان قلب را بالا ببرد و هم زمان تمام گروه عضلات را قوی بکند یک کار ظریف است.

تمرینات چرخشی یک محیط …

هیپ یا لگن از سه بخش اصلی ساخته شده است. آنها هم چون واحدهای پیچ و مهره هستند اما چون انبوهی از عضلات در جلو و عقب و پهلو ها …

آیا تا به‌حال چیزی درمورد تمرینات کگل شنیده‌اید؟‌ چه افرادی باید این تمرینات را انجام دهند؟ اگر شما هم در هنگام اجابت مزاج دچار مشکل می‌شوید، بدانید که تنها نیستید …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

چه حرکات خوبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

خانه » تمرین » استایل بدنی خود را بشناسید!

آیا تمایل دارید درباره 3 استایل بدنی رایج بیشتر بدانید؟ می‌خواهید استایل بدنی خود را بشناسید؟

هر استایل بدنی، با 2 اصطلاح قدرت و ضعف توضیح داده می‌شود که هر بدن قدرت و ضعف مخصوص به خود را دارد.

اختیار با شماست که با قدرت و ضعف بدنی خودتان کار کنید و یا بدنتان را با یکی از این 3 نوع استایل پرورش دهید. در ادامه این مقاله به توضیح این مطالب خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله از مجله فیت شیپ می خوانید:

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

فهرست مطالب این مقاله

این نوع از بدن‌ها را در هر نقطه‌ای از باشگاه بدنسازی می‌توان پیدا کرد. این افراد اغلب زیر میانگین وزنی هستند و ظاهری لاغر دارند.

اکتومورف‌ها سوخت و ساز بدنی بسیار بالایی دارند و اغلب از اشتهای زیاد و وزن کم، شکایت دارند.

اگر نیاز است که این نوع ورزش‌ها را انجام دهید سبک “اچ آی آی تی” مناسب شما است.

پیشنهاد مطالعه : ما در مقاله‌ای جامع با عنوان ” ۵ گام برای بدنسازی افراد لاغر ” به صورت کاملا اختصاصی، روش‌های تمرین برای اکتومورف‌ها را شرح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، آن‌را مطالعه کنید.

این استایل بدنی درست در نقطه مقابل اکتومورف‌ها قرار دارد.

این افراد ظاهرشان بزرگتر نشان می‌دهد و چربی بالا و توده ماهیچه‌ای ناچیزی دارند.

کاهش وزن برای این گروه دشوار است حتی اگر برای این کار چندین رژیم غذایی مختلف را امتحان کنند.

بازشناسی این استایل بدنی بسیار ساده است. او همه جا قابل دیدن است و وزن مناسبی دارد.

این نوع از استایل بدنی، بین اندومورف و اکتومورف قرار دارد و ویژگی هردو نوع را نشان می‌دهد.

این افراد اسکلت بزرگتری دارند (همانند اندومورف) و همانند اکتومورف، درصد چربی بدنی‌شان پایین است.

درواقع این نوع از استایل بدنی، نوعی است که خواهان بسیاری دارد.

شاید با خواندن تا اینجای این مقاله، به نظرتان برسد، این امکان وجود ندارد که شما ترکیبی از 3 استایل بدنی باشید، ولی ممکن است!

عجیب است که دقیقا در اندازه یکی از استایل‌های بدنی باشید؟ احتمالا می توانید تنها با یکی از این دو سازگار باشید ولی هنوز هم توانایی دریافت ویژگی های دو شکل دیگر را دارید.

در واقع این احتمال که یکی از این سه شکل خالص باشید بسیار کمیاب است.

اینکه یک اکتومورف قد کوتاه باشید برای شما یک امتیاز عالی خواهد بود تا در مسابقات سوارکاری شرکت کنید درحالی‌که یک اندومورف خالص ممکن است شما را مناسب برای ورزش کشتی کند.

سبک‌های بدنی خالص، مزیت‌های زیادی نسبت به سبک‌های ترکیبی دارند.

برای نمونه شکل زیر یک اکتومورف خالص در سمت چپ و یک مزومورف خالص را در سمت راست را نشان می دهد و ترکیب این 2 نوع استایل، 2 بدن میانی است.

خوشبختانه این معرفی مختصر و سریع در 3 استایل بدنی به شما کمک می کند تا به تناسب دلخواهتان برسید.

هر کدام از این 3 استایل بدنی، باید رژیم غذایی و تمرینی متفاوتی را برای خود در نظر بگیرند.

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

یعنی برای برنامه نوشتن به تیب های بدنی هم باید توجه کرد؟ علاوه بر مشخصه های هورمونی و نوع تار های عضلانی؟

بله تیپ بدنی.شرایط کار و تغذیه و….

سلام من این مطلبو خوندم یکم گیج شدم ۱۸سالمه قدم ۱۷۶ و وزنم حدود ۹۵کیلو هست تو یه سایتی برای اندازه استخوان مطلبی گذشته بود که دور مچ که تقسیم به وزن میکردیم اگر کمتر ۹.۶میشد درشت استخوان به حساب میومدیم من دور مچم ۲۰سانتی متر هست وقتی تقسیم کردم جز درشت استخوان بودم و پارسال وزنم حدود ۸۳کیلو بود اما به دلیل کنکور از باشگاه فاصله گرفتم ۱۲ کیلو اضافه کردم به نظر شما بدن من اندروموف هست یا مزوموف؟

سلام روزتون بخیر
برای اینکه تیپ بدنیتون دقیق مشخص بشه باید به یک سری سوالات پاسخ بدید. به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ از طریق تلگرام و واتس اپ پیام بدید همکاران من راهنماییتون میکنن.

با سلام خدمت شما
سایت بسیار خوبی دارین
میخواستم بپرسم چه راه کار هایی رو به من میتونید بدین برا اضافه وزن ؟
قد۱۷۴ وزن ۶۳ نوع تیپ بدنی من اکتومورف

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

بهترین راه برای اضافه کردن وزن، اینه که با تمرینات قدرتی مثل بدنسازی یا تمرینات با تراباند، عضلاتتون رو تحت فشار قرار بدید و در کنارش تغذیه خوبی هم داشته باشید تا به نوعی مواد مورد نیاز بدنتون تامین بشه
البته تمام این موارد نیاز به محاسبات داره و زمانی میتونید بهترین نتیجه رو بگیرید که از برنامه ای با چشم انداز بلند مدت تبعیت کنید.
به عنوان مثال این موضوع که ترکیب درشت مغذی هایی مثل پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها چقدر و چطور در برنامه غذایی شما باشه، میان وعده تمرینیتون چقدر و چه چیزی باشه، میزان مواد غذایی و کالری مصرفیتون چقدر باشه و … مربوط به برنامه غذاییه.
از طرفی این موضوع هم خیلی مهمه که برنامه تمرینی شما چطور باشه که به عنوان مثال بیشترین تاثیر رو روی هورمون های سازنده بدن شما (هورمون های آنابولیک) داشته باشه. این ها گوشه ای از مواردی بودن که در برنامه های غذایی و تمرینی بسیار مهم هستن و رعایت این جزئیات در تنظیم برنامه راهبردی، فرق بین نتیجه گیری و عدم نتیجه رو رقم میزنه.
در مجموع پیشنهادم اینه که از برنامه ای تنظیم شده توسط مربی ورزشی و متخصص غذایی تبعیت کنید. برای راهنمایی بیشتر میتونید از طریق گفتگوی داخل سایت با پشتیبانی صحبت کنید یا از طریق تلگرام با آدرس @F_shape در تماس باشید

سلام .ممنون میشم راهنماییم کنین .من۶ماه پیش بدنسازی شروع کردم قدم ۱۸۵و وزنم ۸۷بود مربی باشگاه برام ۴جلسه تمرین وزنه و یک جلسه هوازی واسه شکم و پهلو که داشتم نوشت بعد از برنامه سومم بهم توصیه کرد هوازیه خودمو شدت بیشتری بدم الان وزنم شده ۷۹.مربیه میگه تیپ بدنیم اکتومورفه بهشون گفتم چرا وزنم کاهش پیدا کرد ایشون گفتن هوازی رو کمتر انجام بدید و تغذیه رو بهتر کنید .ببخشید شاید خندتون بگیره ولی موندم که باید افزایش وزن داشته باشم یا کاهش وزن .خودم دوست دارم اگه افزایش وزنی داشته باشم همراه با عضله باشه .مربی میگه من به هیچ مکملی نیاز ندارم فقط میگه رژیم غذاییم رو تقویت کنم کمکم کنید فیت شیپ

در کل راهنمایی مربیه شما تو این زمینه که رژیم غذایی رو تو اولویت قرار بدید قابل تحسینه. البته ایشون بازم باید پیشنهاد میکردن که بهترین راهنما برای تغذیه شما، متخصص تغذیه هست.
اما درمورد اینکه باید کاهش وزن داشته باشید یا افزایش… به طور کلی هدف هر کسی اینه که افزایش عضله داشته باشه و کاهش چربی. بهترین کار اینه که شما اول باید چربی هاتون رو کاهش بدید، وقتی کاملا چربی ها رو کاهش دادین وارد فاز عضله سازی بشید.
چنین اهدافی حتما حتما باید با یک سری برنامه های بلند مدت همراه باشن. چون مسئله ای نیست که ظرف مدت کوتاهی بشه به هدفش رسید.
ضمن اینکه الان که شما کاهش وزن داشتید، این مسئله خیلی مهمه که ببینیم کاهش وزن شما از چربی بوده یا عضله! معمولا کسایی که برنامه غذایی خوبی ندارن،ممکنه همراه چربی کلی از عضلات ارزشمند خودشون رو هم از دست بدن!

در جواب پاسخ شما .کاهش وزنم به دلیل کاهش چربی هایه شکم .پهلو بوده .از لحاظ رشد عضلاتم نسبت به قبل راضیم تفاوت رو احساس میکنم .

خیلی نتجه خوبی گرفتین برای مدت ۶ ماهه. بهتون تبریک میگم. البته امیدوارم از افراط و تفریط پرهیز کنید تا آسیب نبینید.
ضمن اینکه خیلی خوب میشه اگه دقیق تر به فکر تغذیتون باشید.

سلام خسته نباشید من والیبال بازی میکنم درباره تیپ بدنیم خیلی تحقیق کردم من۱۵سال سن ۷۹ وزن ۱۸۵ قد من خانواده پدرم اندومورف هست ولی ۲ تا از عمو هام اکتومورف قد کوتاه از این طرف خانواده مادریم مزومورف و اکتومورف هستن یکی از دایی هام دومتر بود و هیکل خوبی داشت من الان نمیدونم از چه برنامه ای باید استفاده کنم چون خصوصیات ۳ تاشم دارم

سلام.
تیپ بدنی تو سن ۱۵ سالگی چندان به طور کامل مشخص نیست. چون شما همچنان در حال رشد هستین و مدام وضعیت بدنیتون دچار تغییر میشه.
بهرحال با دونستن اندازه دور مچ و یک سری اطلاعات دیگه میشه به طور تقریبی تیپ بدنی شما رو حدس زد، یا اینکه با مشاهده بدن خودتون.
اما نکته مهمتر اینکه برنامه ورزشی ای که تنها با در نظر گرفتن تیپ بدنی باشه، چندان کار اصولی نیست. مخصوصا برای شما که دارید حرفه‌ای ورزش می‌کنید. موارد زیاد دیگه ای هم هستن که باید برای تنظیم برنامتون در نظر گرفت که یک مربی خودش تمام این موارد رو در نظر میگیره.

من الان چاقم. حالا بهتره اول لاغر بشم بعد بدنسازی برم و عضله سازی کنم؟ یا اینکه الان برم عضله سازی کنم بعد برم لاغر کنم؟ یا اصلاً چربی سوزی و عضله سازی همزمان شدنی هست یا نه؟

بستگی به هدف نهایی شما داره. به عنوان مثال اینکه بخواید در مسابقه شرکت کنید یا اینکه خیر فقط خوش اندام بشید.
حتی به اینکه در حال حاضر حجم ماهیچه و چربی شما چه میزان هست هم ممکنه بستگی داشته باشه.
بهتره از مربی یا متخصص تغذیه مشاوره تخصصی بگیرید

سلام من سرشانم ۴۰ دور کمرم ۷۲ و شانه از باسن پهن تره.اما فقط دور نافم چربی اضافه داره.آیا من مزومورف هستم؟

سلام روزتون بخیر
لطفا به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ پیام بدید. همکاران من راهنماییتون میکنند. باید برای تشخیص دقیق استایل بدنیتون یک پرسشنامه رو پر کنید.

سلام. من ۵۴ ک.گ وزن، با قد ۱۵۵ س.م هستم. تیپ بدنی هم اندومورف هست. برای کاهش چربی و بالطبع وزنم چه ورزشی رو انجام بدم؟

با خیلی ورزش‌ها میشه وزن رو کاهش داد. این روزا یکی از بهترین متدهای تمرینی، تمرین اینتروال هست که البته باید مطمئن باشید از نظر سلامتی واجدشرایط هستین که این تمرینات رو انجام بدید. چون برای هر کسی مناسب نیست و حتما باید متخصص فیزیولوژی ورزشی شرایط شما رو چک کنه و بر اساس اون براتون برنامه تنظیم بشه. از ورزش های خوب دیگه که میتونن به شما در کاهش وزن کمک کنن، ترکیب تمرین با وزنه و تمرینات هوازی هست. البته تمرین با وزنه هم باید طوری تنظیم بشه که بیشتر به کاهش چربی کمک کنه و با کسی که هدف دیگه‌ای داره متفاوته.
اما در کل با خیلی ورزش‌های دیگه و راه‌های افزایش تحرک میشه به لاغری کمک کرد. نکته مهم و اساسی اینه که رژیم غذایی شما حرف اول رو میزنه و اگه تغذیه خوبی نداشته باشید، هرچقدرم ورزش کنید اون نتیجه باب میلتون رو نمیگیرید.

سلام خسته نباشید من وزنم ۵۱ کیلو گرم قدم ۱۷۹
میخواستم ببینم چه کارایی بایدبکنم تا وزنم افزایش پیداکنه درکنارش بدنم هم عضلانی بشه

به طور خلاصه و مفید، باید عرض کنم سه عامل برای رسیدن به هدف شما نقش دارن:
۱- خواب خوب (۸ ساعت خواب شبانه مفید که میتونید جزئیات رو در مطلب “خواب خوب و عضله سازی” بخونید)
۲- رژیم غذایی مناسب افزایش وزن که بهتره از متخصص تغذیه بگیرید. مطلب “چگونه افزایش وزن داشته باشیم” رو بخونید تا با کلیات ماجرا آشنا بشید.
۳- تمرین خوب و مفید که البته از هر نوع میتونه باشه اما برای هدف شما بهترینش بدنسازی هست. توصیه میکنم برای درک بیشتر اهمیت این موضوع و همچنین یادگیری بهتر برای شروع مسیر، مطلب “اصول بدنسازی” رو مطالعه کنید.
در نهایت شما تمامی این موارد رو میتونید از متخصص تغذیه و مربی ورزشی به صورت شخصی سازی شده دریافت کنید؛ اون هم به صورت آنلاین. برای این منظور در باشگاه مجازی فیت شیپ ثبت نام کنید.

سلام
من قدم ۱۵۶ و وزنم ۴۸ کیلوعه
فکر میکنم اندومورف باشم اما شکم و پهلو اصلا ندارم حیکلم تناسب داره میخاستم ببینم چیکار کنم که فیت بشم و وزنم باید چقدر بشه

سلام … برای دریافت مشاوره و راهنمایی درمورد دریافت برنامه غذایی و ورزشی با شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تماس بگیرید یا به همین شماره از طریق تلگرام پیام بدید. همکاران من راهنماییتون میکنند. الان در حال حاضر طبق BMI وزن شما در محدوده نرمال هستش ولی وزن ایده التون میتونه ۵۵ کیلو باشه.

سلام من هرچقد که بررسي ميکنم بازم ننيتونن بدنمو بشناسم بين اندومورف و مزومورف يکيه ولي نميتونم خوب تشخيص بدم لطفا کمکم کنين باتشکر.

سلام روزتون بخیر. لطفا اندازه قد، عرض شانه، عرض لگن، طول پا و اندازه کف سر تا پایین کمرتون رو ارسال کنید تا در این مورد راهنماییتون کنیم.

سلام و عرض احترام
بنده با ۲۲ سال سن و قد حدودی ۱۷۶ وزنم تقریبا ۸۷ کیلو هستش و اضافه وزن دارم چربی های دور کمرم شامل شکم و پهلو و بالای باسنم هست و بدنم هم خیلی شله چون بخاطر درس و مشکلاتم فرصت ورزش کردن نداشتم و تیپ بدنیم مزومورف هستش و تازه هم تمرین رو شروع کردم خواستم ببینم ۶ روز در هفته برای شروع خوبه و این شش روز رو باید چیکار کنم که ضمن چربی سوزی کم کم عضله سازی هم بکنم و ضمنا چقدر زمان لازمه تا به قد و وزن ایده آل همراه با فیتنس و بدن بدون چربی برسم؟

ممنون از سایت عالی تون

سلام و درود
برای دریافت مشاوره و راهنمایی درخصوص برنامه ورزشی میتونید با شماره تماس ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تماس بگیرید و یا از طریق تلگرام به همین شماره پیام بدید.همکاران من راهنماییتون میکنند.

سلام.خدا قوت. بنده ۱۹۰ قدمه و ۷۰ کیلو وزنم ۲۰ سالمه و ژنتیکی قوی و درشت هستیم….خودمم عضله و استخوانم و بسیار قوی. چربی اصلا….حالا موندم با توجه به قد و وزنم اکتومورفم یا مزومورف ؟یا هنو سنم زوده برا این سوال؟

سلام و درود
مزومورف تیپ افراد با قد متوسط و حجیم است که خب این در مورد شما با قد ۱۹۰ و ۷۰ کیلو اصلا صدق نمیکنه. پس تیپ بدنی شما در حال حاضر میتونه اکتومورف باشه.

سلام من ۱۷ سالمه و قدم ۱۶۹
وزنم ۳ماه پیش ۹۴ بود الا وزنم شده ۷۸ با تمرین و رژیم میخواستم ببینم که بدن من چه تیپ بدنیه و چقد دیگه احتیاج به چربی سوزی دارم

سلام روزتون بخیر
با این اطلاعات کم نمیتونم در مورد تشخیص تیپ بدنیتون کمکتون کنم. ولی تقریبا ۱۰ کیلو اضافه وزن دارید که با یک رژیم و برنامه ورزشی مناسب میتونید به راحتی کاهش وزن داشته باشید.

سلام من مطالبو خوندم ولی ب نتیجه ای نرسیدم . شما میتونید بگید من چ نوع تیپ بدنی دارم .
قدم ۱۷۵ وزنم تازگی وزن نکردم ولی بین ۷۵ تا ۸۰ کمی از باشگاه دوری کردم و پرخوری کردم کمی پهلوهام چربی دارن و شکم گرفتم ولی شکمم از زیر لباس زیاد معلوم نیست و درضمن استخون بندیم فکر کنم ضعیفه چون دور مچم خیلی کوچیکه نظر شما چیه ؟؟؟

سلام با این ویژگی هایی که گفتین میشه گفت تقریبا مزومورف هستید

سلام تیپ بدنی من چیزی بین اکتومورف و مزومورفه لاغزرم اشتهامم زیاده ولی شونه ام بزرگه و کمرم باریکه.من تمریناتمو طبق کدوم تیپ انجام بدم؟

سلام تیپ بدنی شما اکتومزو هست.با توجه به اینکه کدام تیپ بدنی در شما غالب هست نوع تمرینات مشخص می شود.به نظر تیپ غالب شما مزومورف است.

سلام من ۱۸ سالمه قد۱۹۰ وزن ۹۱ عرض شانه ۴۰ بدنم به سرعت وزن میگیره اما اصلا لاغر یا جحیم نمیشم نمیشم .بنظر شما تیپ بدنی من اندومورفه؟؟ ومی خواستم بدونم تیپ بدنی من برای ورزش های قدرتی مثل پرتاب دیسک یا بدنسازی قدرتی مناسبه یا نه؟؟؟

سلام وقتتون بخیر
تیپ بدنی شما باید به دقت بررسی بشه ولی به نظر مزومورف هستید _تیپ بدنی مزومورف برای پرتاپ دیسک و وزنه مناسب است.

سلام.
۱۷۸ قدم هست و وزنم۶۵ .۱۷ ساله هستم.
پهنای شانه ام ۴۳ هستش
الان من در کدوم دسته هستم؟؟

سلام روزتون بخیر
برای تشخیص دقیق تیپ بدنیتون نیازه یک پرسشنامه رو تکمیل کنید به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تلگرام یا واتس اپ پیام بدید همکاران من راهنماییتون میکنند.

سلام من ۱۶ سالمه وزنم ۵۹ و قدم ۱۷۸ هست و فکر میکنم هنوز بلوغ من تمام نشده چون ریش در نیاوردم
دور مچ من اندازش ۱۶ هست حدودا
اینطور که معلومه من اکتومورف هستم ولی پدر و مادر من و خوانواده پدر و مادرم کسی مثل من لاغر نیست من چیکار بکنم تا مثل پدر و مادرم از استخوان بندی مناسبی برخوردار بشم لطفا راهنمایی کنید من رو ممنون

سلام روزتون بخیر
برای تشخیص تیپ بدنی باید یک پرسشنامه دقیق رو پر کنید.

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

خانه » تمرین » استایل بدنی خود را بشناسید!

آیا تمایل دارید درباره 3 استایل بدنی رایج بیشتر بدانید؟ می‌خواهید استایل بدنی خود را بشناسید؟

هر استایل بدنی، با 2 اصطلاح قدرت و ضعف توضیح داده می‌شود که هر بدن قدرت و ضعف مخصوص به خود را دارد.

اختیار با شماست که با قدرت و ضعف بدنی خودتان کار کنید و یا بدنتان را با یکی از این 3 نوع استایل پرورش دهید. در ادامه این مقاله به توضیح این مطالب خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله از مجله فیت شیپ می خوانید:

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

فهرست مطالب این مقاله

این نوع از بدن‌ها را در هر نقطه‌ای از باشگاه بدنسازی می‌توان پیدا کرد. این افراد اغلب زیر میانگین وزنی هستند و ظاهری لاغر دارند.

اکتومورف‌ها سوخت و ساز بدنی بسیار بالایی دارند و اغلب از اشتهای زیاد و وزن کم، شکایت دارند.

اگر نیاز است که این نوع ورزش‌ها را انجام دهید سبک “اچ آی آی تی” مناسب شما است.

پیشنهاد مطالعه : ما در مقاله‌ای جامع با عنوان ” ۵ گام برای بدنسازی افراد لاغر ” به صورت کاملا اختصاصی، روش‌های تمرین برای اکتومورف‌ها را شرح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، آن‌را مطالعه کنید.

این استایل بدنی درست در نقطه مقابل اکتومورف‌ها قرار دارد.

این افراد ظاهرشان بزرگتر نشان می‌دهد و چربی بالا و توده ماهیچه‌ای ناچیزی دارند.

کاهش وزن برای این گروه دشوار است حتی اگر برای این کار چندین رژیم غذایی مختلف را امتحان کنند.

بازشناسی این استایل بدنی بسیار ساده است. او همه جا قابل دیدن است و وزن مناسبی دارد.

این نوع از استایل بدنی، بین اندومورف و اکتومورف قرار دارد و ویژگی هردو نوع را نشان می‌دهد.

این افراد اسکلت بزرگتری دارند (همانند اندومورف) و همانند اکتومورف، درصد چربی بدنی‌شان پایین است.

درواقع این نوع از استایل بدنی، نوعی است که خواهان بسیاری دارد.

شاید با خواندن تا اینجای این مقاله، به نظرتان برسد، این امکان وجود ندارد که شما ترکیبی از 3 استایل بدنی باشید، ولی ممکن است!

عجیب است که دقیقا در اندازه یکی از استایل‌های بدنی باشید؟ احتمالا می توانید تنها با یکی از این دو سازگار باشید ولی هنوز هم توانایی دریافت ویژگی های دو شکل دیگر را دارید.

در واقع این احتمال که یکی از این سه شکل خالص باشید بسیار کمیاب است.

اینکه یک اکتومورف قد کوتاه باشید برای شما یک امتیاز عالی خواهد بود تا در مسابقات سوارکاری شرکت کنید درحالی‌که یک اندومورف خالص ممکن است شما را مناسب برای ورزش کشتی کند.

سبک‌های بدنی خالص، مزیت‌های زیادی نسبت به سبک‌های ترکیبی دارند.

برای نمونه شکل زیر یک اکتومورف خالص در سمت چپ و یک مزومورف خالص را در سمت راست را نشان می دهد و ترکیب این 2 نوع استایل، 2 بدن میانی است.

خوشبختانه این معرفی مختصر و سریع در 3 استایل بدنی به شما کمک می کند تا به تناسب دلخواهتان برسید.

هر کدام از این 3 استایل بدنی، باید رژیم غذایی و تمرینی متفاوتی را برای خود در نظر بگیرند.

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

یعنی برای برنامه نوشتن به تیب های بدنی هم باید توجه کرد؟ علاوه بر مشخصه های هورمونی و نوع تار های عضلانی؟

بله تیپ بدنی.شرایط کار و تغذیه و….

سلام من این مطلبو خوندم یکم گیج شدم ۱۸سالمه قدم ۱۷۶ و وزنم حدود ۹۵کیلو هست تو یه سایتی برای اندازه استخوان مطلبی گذشته بود که دور مچ که تقسیم به وزن میکردیم اگر کمتر ۹.۶میشد درشت استخوان به حساب میومدیم من دور مچم ۲۰سانتی متر هست وقتی تقسیم کردم جز درشت استخوان بودم و پارسال وزنم حدود ۸۳کیلو بود اما به دلیل کنکور از باشگاه فاصله گرفتم ۱۲ کیلو اضافه کردم به نظر شما بدن من اندروموف هست یا مزوموف؟

سلام روزتون بخیر
برای اینکه تیپ بدنیتون دقیق مشخص بشه باید به یک سری سوالات پاسخ بدید. به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ از طریق تلگرام و واتس اپ پیام بدید همکاران من راهنماییتون میکنن.

با سلام خدمت شما
سایت بسیار خوبی دارین
میخواستم بپرسم چه راه کار هایی رو به من میتونید بدین برا اضافه وزن ؟
قد۱۷۴ وزن ۶۳ نوع تیپ بدنی من اکتومورف

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

بهترین راه برای اضافه کردن وزن، اینه که با تمرینات قدرتی مثل بدنسازی یا تمرینات با تراباند، عضلاتتون رو تحت فشار قرار بدید و در کنارش تغذیه خوبی هم داشته باشید تا به نوعی مواد مورد نیاز بدنتون تامین بشه
البته تمام این موارد نیاز به محاسبات داره و زمانی میتونید بهترین نتیجه رو بگیرید که از برنامه ای با چشم انداز بلند مدت تبعیت کنید.
به عنوان مثال این موضوع که ترکیب درشت مغذی هایی مثل پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها چقدر و چطور در برنامه غذایی شما باشه، میان وعده تمرینیتون چقدر و چه چیزی باشه، میزان مواد غذایی و کالری مصرفیتون چقدر باشه و … مربوط به برنامه غذاییه.
از طرفی این موضوع هم خیلی مهمه که برنامه تمرینی شما چطور باشه که به عنوان مثال بیشترین تاثیر رو روی هورمون های سازنده بدن شما (هورمون های آنابولیک) داشته باشه. این ها گوشه ای از مواردی بودن که در برنامه های غذایی و تمرینی بسیار مهم هستن و رعایت این جزئیات در تنظیم برنامه راهبردی، فرق بین نتیجه گیری و عدم نتیجه رو رقم میزنه.
در مجموع پیشنهادم اینه که از برنامه ای تنظیم شده توسط مربی ورزشی و متخصص غذایی تبعیت کنید. برای راهنمایی بیشتر میتونید از طریق گفتگوی داخل سایت با پشتیبانی صحبت کنید یا از طریق تلگرام با آدرس @F_shape در تماس باشید

سلام .ممنون میشم راهنماییم کنین .من۶ماه پیش بدنسازی شروع کردم قدم ۱۸۵و وزنم ۸۷بود مربی باشگاه برام ۴جلسه تمرین وزنه و یک جلسه هوازی واسه شکم و پهلو که داشتم نوشت بعد از برنامه سومم بهم توصیه کرد هوازیه خودمو شدت بیشتری بدم الان وزنم شده ۷۹.مربیه میگه تیپ بدنیم اکتومورفه بهشون گفتم چرا وزنم کاهش پیدا کرد ایشون گفتن هوازی رو کمتر انجام بدید و تغذیه رو بهتر کنید .ببخشید شاید خندتون بگیره ولی موندم که باید افزایش وزن داشته باشم یا کاهش وزن .خودم دوست دارم اگه افزایش وزنی داشته باشم همراه با عضله باشه .مربی میگه من به هیچ مکملی نیاز ندارم فقط میگه رژیم غذاییم رو تقویت کنم کمکم کنید فیت شیپ

در کل راهنمایی مربیه شما تو این زمینه که رژیم غذایی رو تو اولویت قرار بدید قابل تحسینه. البته ایشون بازم باید پیشنهاد میکردن که بهترین راهنما برای تغذیه شما، متخصص تغذیه هست.
اما درمورد اینکه باید کاهش وزن داشته باشید یا افزایش… به طور کلی هدف هر کسی اینه که افزایش عضله داشته باشه و کاهش چربی. بهترین کار اینه که شما اول باید چربی هاتون رو کاهش بدید، وقتی کاملا چربی ها رو کاهش دادین وارد فاز عضله سازی بشید.
چنین اهدافی حتما حتما باید با یک سری برنامه های بلند مدت همراه باشن. چون مسئله ای نیست که ظرف مدت کوتاهی بشه به هدفش رسید.
ضمن اینکه الان که شما کاهش وزن داشتید، این مسئله خیلی مهمه که ببینیم کاهش وزن شما از چربی بوده یا عضله! معمولا کسایی که برنامه غذایی خوبی ندارن،ممکنه همراه چربی کلی از عضلات ارزشمند خودشون رو هم از دست بدن!

در جواب پاسخ شما .کاهش وزنم به دلیل کاهش چربی هایه شکم .پهلو بوده .از لحاظ رشد عضلاتم نسبت به قبل راضیم تفاوت رو احساس میکنم .

خیلی نتجه خوبی گرفتین برای مدت ۶ ماهه. بهتون تبریک میگم. البته امیدوارم از افراط و تفریط پرهیز کنید تا آسیب نبینید.
ضمن اینکه خیلی خوب میشه اگه دقیق تر به فکر تغذیتون باشید.

سلام خسته نباشید من والیبال بازی میکنم درباره تیپ بدنیم خیلی تحقیق کردم من۱۵سال سن ۷۹ وزن ۱۸۵ قد من خانواده پدرم اندومورف هست ولی ۲ تا از عمو هام اکتومورف قد کوتاه از این طرف خانواده مادریم مزومورف و اکتومورف هستن یکی از دایی هام دومتر بود و هیکل خوبی داشت من الان نمیدونم از چه برنامه ای باید استفاده کنم چون خصوصیات ۳ تاشم دارم

سلام.
تیپ بدنی تو سن ۱۵ سالگی چندان به طور کامل مشخص نیست. چون شما همچنان در حال رشد هستین و مدام وضعیت بدنیتون دچار تغییر میشه.
بهرحال با دونستن اندازه دور مچ و یک سری اطلاعات دیگه میشه به طور تقریبی تیپ بدنی شما رو حدس زد، یا اینکه با مشاهده بدن خودتون.
اما نکته مهمتر اینکه برنامه ورزشی ای که تنها با در نظر گرفتن تیپ بدنی باشه، چندان کار اصولی نیست. مخصوصا برای شما که دارید حرفه‌ای ورزش می‌کنید. موارد زیاد دیگه ای هم هستن که باید برای تنظیم برنامتون در نظر گرفت که یک مربی خودش تمام این موارد رو در نظر میگیره.

من الان چاقم. حالا بهتره اول لاغر بشم بعد بدنسازی برم و عضله سازی کنم؟ یا اینکه الان برم عضله سازی کنم بعد برم لاغر کنم؟ یا اصلاً چربی سوزی و عضله سازی همزمان شدنی هست یا نه؟

بستگی به هدف نهایی شما داره. به عنوان مثال اینکه بخواید در مسابقه شرکت کنید یا اینکه خیر فقط خوش اندام بشید.
حتی به اینکه در حال حاضر حجم ماهیچه و چربی شما چه میزان هست هم ممکنه بستگی داشته باشه.
بهتره از مربی یا متخصص تغذیه مشاوره تخصصی بگیرید

سلام من سرشانم ۴۰ دور کمرم ۷۲ و شانه از باسن پهن تره.اما فقط دور نافم چربی اضافه داره.آیا من مزومورف هستم؟

سلام روزتون بخیر
لطفا به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ پیام بدید. همکاران من راهنماییتون میکنند. باید برای تشخیص دقیق استایل بدنیتون یک پرسشنامه رو پر کنید.

سلام. من ۵۴ ک.گ وزن، با قد ۱۵۵ س.م هستم. تیپ بدنی هم اندومورف هست. برای کاهش چربی و بالطبع وزنم چه ورزشی رو انجام بدم؟

با خیلی ورزش‌ها میشه وزن رو کاهش داد. این روزا یکی از بهترین متدهای تمرینی، تمرین اینتروال هست که البته باید مطمئن باشید از نظر سلامتی واجدشرایط هستین که این تمرینات رو انجام بدید. چون برای هر کسی مناسب نیست و حتما باید متخصص فیزیولوژی ورزشی شرایط شما رو چک کنه و بر اساس اون براتون برنامه تنظیم بشه. از ورزش های خوب دیگه که میتونن به شما در کاهش وزن کمک کنن، ترکیب تمرین با وزنه و تمرینات هوازی هست. البته تمرین با وزنه هم باید طوری تنظیم بشه که بیشتر به کاهش چربی کمک کنه و با کسی که هدف دیگه‌ای داره متفاوته.
اما در کل با خیلی ورزش‌های دیگه و راه‌های افزایش تحرک میشه به لاغری کمک کرد. نکته مهم و اساسی اینه که رژیم غذایی شما حرف اول رو میزنه و اگه تغذیه خوبی نداشته باشید، هرچقدرم ورزش کنید اون نتیجه باب میلتون رو نمیگیرید.

سلام خسته نباشید من وزنم ۵۱ کیلو گرم قدم ۱۷۹
میخواستم ببینم چه کارایی بایدبکنم تا وزنم افزایش پیداکنه درکنارش بدنم هم عضلانی بشه

به طور خلاصه و مفید، باید عرض کنم سه عامل برای رسیدن به هدف شما نقش دارن:
۱- خواب خوب (۸ ساعت خواب شبانه مفید که میتونید جزئیات رو در مطلب “خواب خوب و عضله سازی” بخونید)
۲- رژیم غذایی مناسب افزایش وزن که بهتره از متخصص تغذیه بگیرید. مطلب “چگونه افزایش وزن داشته باشیم” رو بخونید تا با کلیات ماجرا آشنا بشید.
۳- تمرین خوب و مفید که البته از هر نوع میتونه باشه اما برای هدف شما بهترینش بدنسازی هست. توصیه میکنم برای درک بیشتر اهمیت این موضوع و همچنین یادگیری بهتر برای شروع مسیر، مطلب “اصول بدنسازی” رو مطالعه کنید.
در نهایت شما تمامی این موارد رو میتونید از متخصص تغذیه و مربی ورزشی به صورت شخصی سازی شده دریافت کنید؛ اون هم به صورت آنلاین. برای این منظور در باشگاه مجازی فیت شیپ ثبت نام کنید.

سلام
من قدم ۱۵۶ و وزنم ۴۸ کیلوعه
فکر میکنم اندومورف باشم اما شکم و پهلو اصلا ندارم حیکلم تناسب داره میخاستم ببینم چیکار کنم که فیت بشم و وزنم باید چقدر بشه

سلام … برای دریافت مشاوره و راهنمایی درمورد دریافت برنامه غذایی و ورزشی با شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تماس بگیرید یا به همین شماره از طریق تلگرام پیام بدید. همکاران من راهنماییتون میکنند. الان در حال حاضر طبق BMI وزن شما در محدوده نرمال هستش ولی وزن ایده التون میتونه ۵۵ کیلو باشه.

سلام من هرچقد که بررسي ميکنم بازم ننيتونن بدنمو بشناسم بين اندومورف و مزومورف يکيه ولي نميتونم خوب تشخيص بدم لطفا کمکم کنين باتشکر.

سلام روزتون بخیر. لطفا اندازه قد، عرض شانه، عرض لگن، طول پا و اندازه کف سر تا پایین کمرتون رو ارسال کنید تا در این مورد راهنماییتون کنیم.

سلام و عرض احترام
بنده با ۲۲ سال سن و قد حدودی ۱۷۶ وزنم تقریبا ۸۷ کیلو هستش و اضافه وزن دارم چربی های دور کمرم شامل شکم و پهلو و بالای باسنم هست و بدنم هم خیلی شله چون بخاطر درس و مشکلاتم فرصت ورزش کردن نداشتم و تیپ بدنیم مزومورف هستش و تازه هم تمرین رو شروع کردم خواستم ببینم ۶ روز در هفته برای شروع خوبه و این شش روز رو باید چیکار کنم که ضمن چربی سوزی کم کم عضله سازی هم بکنم و ضمنا چقدر زمان لازمه تا به قد و وزن ایده آل همراه با فیتنس و بدن بدون چربی برسم؟

ممنون از سایت عالی تون

سلام و درود
برای دریافت مشاوره و راهنمایی درخصوص برنامه ورزشی میتونید با شماره تماس ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تماس بگیرید و یا از طریق تلگرام به همین شماره پیام بدید.همکاران من راهنماییتون میکنند.

سلام.خدا قوت. بنده ۱۹۰ قدمه و ۷۰ کیلو وزنم ۲۰ سالمه و ژنتیکی قوی و درشت هستیم….خودمم عضله و استخوانم و بسیار قوی. چربی اصلا….حالا موندم با توجه به قد و وزنم اکتومورفم یا مزومورف ؟یا هنو سنم زوده برا این سوال؟

سلام و درود
مزومورف تیپ افراد با قد متوسط و حجیم است که خب این در مورد شما با قد ۱۹۰ و ۷۰ کیلو اصلا صدق نمیکنه. پس تیپ بدنی شما در حال حاضر میتونه اکتومورف باشه.

سلام من ۱۷ سالمه و قدم ۱۶۹
وزنم ۳ماه پیش ۹۴ بود الا وزنم شده ۷۸ با تمرین و رژیم میخواستم ببینم که بدن من چه تیپ بدنیه و چقد دیگه احتیاج به چربی سوزی دارم

سلام روزتون بخیر
با این اطلاعات کم نمیتونم در مورد تشخیص تیپ بدنیتون کمکتون کنم. ولی تقریبا ۱۰ کیلو اضافه وزن دارید که با یک رژیم و برنامه ورزشی مناسب میتونید به راحتی کاهش وزن داشته باشید.

سلام من مطالبو خوندم ولی ب نتیجه ای نرسیدم . شما میتونید بگید من چ نوع تیپ بدنی دارم .
قدم ۱۷۵ وزنم تازگی وزن نکردم ولی بین ۷۵ تا ۸۰ کمی از باشگاه دوری کردم و پرخوری کردم کمی پهلوهام چربی دارن و شکم گرفتم ولی شکمم از زیر لباس زیاد معلوم نیست و درضمن استخون بندیم فکر کنم ضعیفه چون دور مچم خیلی کوچیکه نظر شما چیه ؟؟؟

سلام با این ویژگی هایی که گفتین میشه گفت تقریبا مزومورف هستید

سلام تیپ بدنی من چیزی بین اکتومورف و مزومورفه لاغزرم اشتهامم زیاده ولی شونه ام بزرگه و کمرم باریکه.من تمریناتمو طبق کدوم تیپ انجام بدم؟

سلام تیپ بدنی شما اکتومزو هست.با توجه به اینکه کدام تیپ بدنی در شما غالب هست نوع تمرینات مشخص می شود.به نظر تیپ غالب شما مزومورف است.

سلام من ۱۸ سالمه قد۱۹۰ وزن ۹۱ عرض شانه ۴۰ بدنم به سرعت وزن میگیره اما اصلا لاغر یا جحیم نمیشم نمیشم .بنظر شما تیپ بدنی من اندومورفه؟؟ ومی خواستم بدونم تیپ بدنی من برای ورزش های قدرتی مثل پرتاب دیسک یا بدنسازی قدرتی مناسبه یا نه؟؟؟

سلام وقتتون بخیر
تیپ بدنی شما باید به دقت بررسی بشه ولی به نظر مزومورف هستید _تیپ بدنی مزومورف برای پرتاپ دیسک و وزنه مناسب است.

سلام.
۱۷۸ قدم هست و وزنم۶۵ .۱۷ ساله هستم.
پهنای شانه ام ۴۳ هستش
الان من در کدوم دسته هستم؟؟

سلام روزتون بخیر
برای تشخیص دقیق تیپ بدنیتون نیازه یک پرسشنامه رو تکمیل کنید به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تلگرام یا واتس اپ پیام بدید همکاران من راهنماییتون میکنند.

سلام من ۱۶ سالمه وزنم ۵۹ و قدم ۱۷۸ هست و فکر میکنم هنوز بلوغ من تمام نشده چون ریش در نیاوردم
دور مچ من اندازش ۱۶ هست حدودا
اینطور که معلومه من اکتومورف هستم ولی پدر و مادر من و خوانواده پدر و مادرم کسی مثل من لاغر نیست من چیکار بکنم تا مثل پدر و مادرم از استخوان بندی مناسبی برخوردار بشم لطفا راهنمایی کنید من رو ممنون

سلام روزتون بخیر
برای تشخیص تیپ بدنی باید یک پرسشنامه دقیق رو پر کنید.

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

خانه » تمرین » استایل بدنی خود را بشناسید!

آیا تمایل دارید درباره 3 استایل بدنی رایج بیشتر بدانید؟ می‌خواهید استایل بدنی خود را بشناسید؟

هر استایل بدنی، با 2 اصطلاح قدرت و ضعف توضیح داده می‌شود که هر بدن قدرت و ضعف مخصوص به خود را دارد.

اختیار با شماست که با قدرت و ضعف بدنی خودتان کار کنید و یا بدنتان را با یکی از این 3 نوع استایل پرورش دهید. در ادامه این مقاله به توضیح این مطالب خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله از مجله فیت شیپ می خوانید:

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

فهرست مطالب این مقاله

این نوع از بدن‌ها را در هر نقطه‌ای از باشگاه بدنسازی می‌توان پیدا کرد. این افراد اغلب زیر میانگین وزنی هستند و ظاهری لاغر دارند.

اکتومورف‌ها سوخت و ساز بدنی بسیار بالایی دارند و اغلب از اشتهای زیاد و وزن کم، شکایت دارند.

اگر نیاز است که این نوع ورزش‌ها را انجام دهید سبک “اچ آی آی تی” مناسب شما است.

پیشنهاد مطالعه : ما در مقاله‌ای جامع با عنوان ” ۵ گام برای بدنسازی افراد لاغر ” به صورت کاملا اختصاصی، روش‌های تمرین برای اکتومورف‌ها را شرح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، آن‌را مطالعه کنید.

این استایل بدنی درست در نقطه مقابل اکتومورف‌ها قرار دارد.

این افراد ظاهرشان بزرگتر نشان می‌دهد و چربی بالا و توده ماهیچه‌ای ناچیزی دارند.

کاهش وزن برای این گروه دشوار است حتی اگر برای این کار چندین رژیم غذایی مختلف را امتحان کنند.

بازشناسی این استایل بدنی بسیار ساده است. او همه جا قابل دیدن است و وزن مناسبی دارد.

این نوع از استایل بدنی، بین اندومورف و اکتومورف قرار دارد و ویژگی هردو نوع را نشان می‌دهد.

این افراد اسکلت بزرگتری دارند (همانند اندومورف) و همانند اکتومورف، درصد چربی بدنی‌شان پایین است.

درواقع این نوع از استایل بدنی، نوعی است که خواهان بسیاری دارد.

شاید با خواندن تا اینجای این مقاله، به نظرتان برسد، این امکان وجود ندارد که شما ترکیبی از 3 استایل بدنی باشید، ولی ممکن است!

عجیب است که دقیقا در اندازه یکی از استایل‌های بدنی باشید؟ احتمالا می توانید تنها با یکی از این دو سازگار باشید ولی هنوز هم توانایی دریافت ویژگی های دو شکل دیگر را دارید.

در واقع این احتمال که یکی از این سه شکل خالص باشید بسیار کمیاب است.

اینکه یک اکتومورف قد کوتاه باشید برای شما یک امتیاز عالی خواهد بود تا در مسابقات سوارکاری شرکت کنید درحالی‌که یک اندومورف خالص ممکن است شما را مناسب برای ورزش کشتی کند.

سبک‌های بدنی خالص، مزیت‌های زیادی نسبت به سبک‌های ترکیبی دارند.

برای نمونه شکل زیر یک اکتومورف خالص در سمت چپ و یک مزومورف خالص را در سمت راست را نشان می دهد و ترکیب این 2 نوع استایل، 2 بدن میانی است.

خوشبختانه این معرفی مختصر و سریع در 3 استایل بدنی به شما کمک می کند تا به تناسب دلخواهتان برسید.

هر کدام از این 3 استایل بدنی، باید رژیم غذایی و تمرینی متفاوتی را برای خود در نظر بگیرند.

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

یعنی برای برنامه نوشتن به تیب های بدنی هم باید توجه کرد؟ علاوه بر مشخصه های هورمونی و نوع تار های عضلانی؟

بله تیپ بدنی.شرایط کار و تغذیه و….

سلام من این مطلبو خوندم یکم گیج شدم ۱۸سالمه قدم ۱۷۶ و وزنم حدود ۹۵کیلو هست تو یه سایتی برای اندازه استخوان مطلبی گذشته بود که دور مچ که تقسیم به وزن میکردیم اگر کمتر ۹.۶میشد درشت استخوان به حساب میومدیم من دور مچم ۲۰سانتی متر هست وقتی تقسیم کردم جز درشت استخوان بودم و پارسال وزنم حدود ۸۳کیلو بود اما به دلیل کنکور از باشگاه فاصله گرفتم ۱۲ کیلو اضافه کردم به نظر شما بدن من اندروموف هست یا مزوموف؟

سلام روزتون بخیر
برای اینکه تیپ بدنیتون دقیق مشخص بشه باید به یک سری سوالات پاسخ بدید. به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ از طریق تلگرام و واتس اپ پیام بدید همکاران من راهنماییتون میکنن.

با سلام خدمت شما
سایت بسیار خوبی دارین
میخواستم بپرسم چه راه کار هایی رو به من میتونید بدین برا اضافه وزن ؟
قد۱۷۴ وزن ۶۳ نوع تیپ بدنی من اکتومورف

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

بهترین راه برای اضافه کردن وزن، اینه که با تمرینات قدرتی مثل بدنسازی یا تمرینات با تراباند، عضلاتتون رو تحت فشار قرار بدید و در کنارش تغذیه خوبی هم داشته باشید تا به نوعی مواد مورد نیاز بدنتون تامین بشه
البته تمام این موارد نیاز به محاسبات داره و زمانی میتونید بهترین نتیجه رو بگیرید که از برنامه ای با چشم انداز بلند مدت تبعیت کنید.
به عنوان مثال این موضوع که ترکیب درشت مغذی هایی مثل پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها چقدر و چطور در برنامه غذایی شما باشه، میان وعده تمرینیتون چقدر و چه چیزی باشه، میزان مواد غذایی و کالری مصرفیتون چقدر باشه و … مربوط به برنامه غذاییه.
از طرفی این موضوع هم خیلی مهمه که برنامه تمرینی شما چطور باشه که به عنوان مثال بیشترین تاثیر رو روی هورمون های سازنده بدن شما (هورمون های آنابولیک) داشته باشه. این ها گوشه ای از مواردی بودن که در برنامه های غذایی و تمرینی بسیار مهم هستن و رعایت این جزئیات در تنظیم برنامه راهبردی، فرق بین نتیجه گیری و عدم نتیجه رو رقم میزنه.
در مجموع پیشنهادم اینه که از برنامه ای تنظیم شده توسط مربی ورزشی و متخصص غذایی تبعیت کنید. برای راهنمایی بیشتر میتونید از طریق گفتگوی داخل سایت با پشتیبانی صحبت کنید یا از طریق تلگرام با آدرس @F_shape در تماس باشید

سلام .ممنون میشم راهنماییم کنین .من۶ماه پیش بدنسازی شروع کردم قدم ۱۸۵و وزنم ۸۷بود مربی باشگاه برام ۴جلسه تمرین وزنه و یک جلسه هوازی واسه شکم و پهلو که داشتم نوشت بعد از برنامه سومم بهم توصیه کرد هوازیه خودمو شدت بیشتری بدم الان وزنم شده ۷۹.مربیه میگه تیپ بدنیم اکتومورفه بهشون گفتم چرا وزنم کاهش پیدا کرد ایشون گفتن هوازی رو کمتر انجام بدید و تغذیه رو بهتر کنید .ببخشید شاید خندتون بگیره ولی موندم که باید افزایش وزن داشته باشم یا کاهش وزن .خودم دوست دارم اگه افزایش وزنی داشته باشم همراه با عضله باشه .مربی میگه من به هیچ مکملی نیاز ندارم فقط میگه رژیم غذاییم رو تقویت کنم کمکم کنید فیت شیپ

در کل راهنمایی مربیه شما تو این زمینه که رژیم غذایی رو تو اولویت قرار بدید قابل تحسینه. البته ایشون بازم باید پیشنهاد میکردن که بهترین راهنما برای تغذیه شما، متخصص تغذیه هست.
اما درمورد اینکه باید کاهش وزن داشته باشید یا افزایش… به طور کلی هدف هر کسی اینه که افزایش عضله داشته باشه و کاهش چربی. بهترین کار اینه که شما اول باید چربی هاتون رو کاهش بدید، وقتی کاملا چربی ها رو کاهش دادین وارد فاز عضله سازی بشید.
چنین اهدافی حتما حتما باید با یک سری برنامه های بلند مدت همراه باشن. چون مسئله ای نیست که ظرف مدت کوتاهی بشه به هدفش رسید.
ضمن اینکه الان که شما کاهش وزن داشتید، این مسئله خیلی مهمه که ببینیم کاهش وزن شما از چربی بوده یا عضله! معمولا کسایی که برنامه غذایی خوبی ندارن،ممکنه همراه چربی کلی از عضلات ارزشمند خودشون رو هم از دست بدن!

در جواب پاسخ شما .کاهش وزنم به دلیل کاهش چربی هایه شکم .پهلو بوده .از لحاظ رشد عضلاتم نسبت به قبل راضیم تفاوت رو احساس میکنم .

خیلی نتجه خوبی گرفتین برای مدت ۶ ماهه. بهتون تبریک میگم. البته امیدوارم از افراط و تفریط پرهیز کنید تا آسیب نبینید.
ضمن اینکه خیلی خوب میشه اگه دقیق تر به فکر تغذیتون باشید.

سلام خسته نباشید من والیبال بازی میکنم درباره تیپ بدنیم خیلی تحقیق کردم من۱۵سال سن ۷۹ وزن ۱۸۵ قد من خانواده پدرم اندومورف هست ولی ۲ تا از عمو هام اکتومورف قد کوتاه از این طرف خانواده مادریم مزومورف و اکتومورف هستن یکی از دایی هام دومتر بود و هیکل خوبی داشت من الان نمیدونم از چه برنامه ای باید استفاده کنم چون خصوصیات ۳ تاشم دارم

سلام.
تیپ بدنی تو سن ۱۵ سالگی چندان به طور کامل مشخص نیست. چون شما همچنان در حال رشد هستین و مدام وضعیت بدنیتون دچار تغییر میشه.
بهرحال با دونستن اندازه دور مچ و یک سری اطلاعات دیگه میشه به طور تقریبی تیپ بدنی شما رو حدس زد، یا اینکه با مشاهده بدن خودتون.
اما نکته مهمتر اینکه برنامه ورزشی ای که تنها با در نظر گرفتن تیپ بدنی باشه، چندان کار اصولی نیست. مخصوصا برای شما که دارید حرفه‌ای ورزش می‌کنید. موارد زیاد دیگه ای هم هستن که باید برای تنظیم برنامتون در نظر گرفت که یک مربی خودش تمام این موارد رو در نظر میگیره.

من الان چاقم. حالا بهتره اول لاغر بشم بعد بدنسازی برم و عضله سازی کنم؟ یا اینکه الان برم عضله سازی کنم بعد برم لاغر کنم؟ یا اصلاً چربی سوزی و عضله سازی همزمان شدنی هست یا نه؟

بستگی به هدف نهایی شما داره. به عنوان مثال اینکه بخواید در مسابقه شرکت کنید یا اینکه خیر فقط خوش اندام بشید.
حتی به اینکه در حال حاضر حجم ماهیچه و چربی شما چه میزان هست هم ممکنه بستگی داشته باشه.
بهتره از مربی یا متخصص تغذیه مشاوره تخصصی بگیرید

سلام من سرشانم ۴۰ دور کمرم ۷۲ و شانه از باسن پهن تره.اما فقط دور نافم چربی اضافه داره.آیا من مزومورف هستم؟

سلام روزتون بخیر
لطفا به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ پیام بدید. همکاران من راهنماییتون میکنند. باید برای تشخیص دقیق استایل بدنیتون یک پرسشنامه رو پر کنید.

سلام. من ۵۴ ک.گ وزن، با قد ۱۵۵ س.م هستم. تیپ بدنی هم اندومورف هست. برای کاهش چربی و بالطبع وزنم چه ورزشی رو انجام بدم؟

با خیلی ورزش‌ها میشه وزن رو کاهش داد. این روزا یکی از بهترین متدهای تمرینی، تمرین اینتروال هست که البته باید مطمئن باشید از نظر سلامتی واجدشرایط هستین که این تمرینات رو انجام بدید. چون برای هر کسی مناسب نیست و حتما باید متخصص فیزیولوژی ورزشی شرایط شما رو چک کنه و بر اساس اون براتون برنامه تنظیم بشه. از ورزش های خوب دیگه که میتونن به شما در کاهش وزن کمک کنن، ترکیب تمرین با وزنه و تمرینات هوازی هست. البته تمرین با وزنه هم باید طوری تنظیم بشه که بیشتر به کاهش چربی کمک کنه و با کسی که هدف دیگه‌ای داره متفاوته.
اما در کل با خیلی ورزش‌های دیگه و راه‌های افزایش تحرک میشه به لاغری کمک کرد. نکته مهم و اساسی اینه که رژیم غذایی شما حرف اول رو میزنه و اگه تغذیه خوبی نداشته باشید، هرچقدرم ورزش کنید اون نتیجه باب میلتون رو نمیگیرید.

سلام خسته نباشید من وزنم ۵۱ کیلو گرم قدم ۱۷۹
میخواستم ببینم چه کارایی بایدبکنم تا وزنم افزایش پیداکنه درکنارش بدنم هم عضلانی بشه

به طور خلاصه و مفید، باید عرض کنم سه عامل برای رسیدن به هدف شما نقش دارن:
۱- خواب خوب (۸ ساعت خواب شبانه مفید که میتونید جزئیات رو در مطلب “خواب خوب و عضله سازی” بخونید)
۲- رژیم غذایی مناسب افزایش وزن که بهتره از متخصص تغذیه بگیرید. مطلب “چگونه افزایش وزن داشته باشیم” رو بخونید تا با کلیات ماجرا آشنا بشید.
۳- تمرین خوب و مفید که البته از هر نوع میتونه باشه اما برای هدف شما بهترینش بدنسازی هست. توصیه میکنم برای درک بیشتر اهمیت این موضوع و همچنین یادگیری بهتر برای شروع مسیر، مطلب “اصول بدنسازی” رو مطالعه کنید.
در نهایت شما تمامی این موارد رو میتونید از متخصص تغذیه و مربی ورزشی به صورت شخصی سازی شده دریافت کنید؛ اون هم به صورت آنلاین. برای این منظور در باشگاه مجازی فیت شیپ ثبت نام کنید.

سلام
من قدم ۱۵۶ و وزنم ۴۸ کیلوعه
فکر میکنم اندومورف باشم اما شکم و پهلو اصلا ندارم حیکلم تناسب داره میخاستم ببینم چیکار کنم که فیت بشم و وزنم باید چقدر بشه

سلام … برای دریافت مشاوره و راهنمایی درمورد دریافت برنامه غذایی و ورزشی با شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تماس بگیرید یا به همین شماره از طریق تلگرام پیام بدید. همکاران من راهنماییتون میکنند. الان در حال حاضر طبق BMI وزن شما در محدوده نرمال هستش ولی وزن ایده التون میتونه ۵۵ کیلو باشه.

سلام من هرچقد که بررسي ميکنم بازم ننيتونن بدنمو بشناسم بين اندومورف و مزومورف يکيه ولي نميتونم خوب تشخيص بدم لطفا کمکم کنين باتشکر.

سلام روزتون بخیر. لطفا اندازه قد، عرض شانه، عرض لگن، طول پا و اندازه کف سر تا پایین کمرتون رو ارسال کنید تا در این مورد راهنماییتون کنیم.

سلام و عرض احترام
بنده با ۲۲ سال سن و قد حدودی ۱۷۶ وزنم تقریبا ۸۷ کیلو هستش و اضافه وزن دارم چربی های دور کمرم شامل شکم و پهلو و بالای باسنم هست و بدنم هم خیلی شله چون بخاطر درس و مشکلاتم فرصت ورزش کردن نداشتم و تیپ بدنیم مزومورف هستش و تازه هم تمرین رو شروع کردم خواستم ببینم ۶ روز در هفته برای شروع خوبه و این شش روز رو باید چیکار کنم که ضمن چربی سوزی کم کم عضله سازی هم بکنم و ضمنا چقدر زمان لازمه تا به قد و وزن ایده آل همراه با فیتنس و بدن بدون چربی برسم؟

ممنون از سایت عالی تون

سلام و درود
برای دریافت مشاوره و راهنمایی درخصوص برنامه ورزشی میتونید با شماره تماس ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تماس بگیرید و یا از طریق تلگرام به همین شماره پیام بدید.همکاران من راهنماییتون میکنند.

سلام.خدا قوت. بنده ۱۹۰ قدمه و ۷۰ کیلو وزنم ۲۰ سالمه و ژنتیکی قوی و درشت هستیم….خودمم عضله و استخوانم و بسیار قوی. چربی اصلا….حالا موندم با توجه به قد و وزنم اکتومورفم یا مزومورف ؟یا هنو سنم زوده برا این سوال؟

سلام و درود
مزومورف تیپ افراد با قد متوسط و حجیم است که خب این در مورد شما با قد ۱۹۰ و ۷۰ کیلو اصلا صدق نمیکنه. پس تیپ بدنی شما در حال حاضر میتونه اکتومورف باشه.

سلام من ۱۷ سالمه و قدم ۱۶۹
وزنم ۳ماه پیش ۹۴ بود الا وزنم شده ۷۸ با تمرین و رژیم میخواستم ببینم که بدن من چه تیپ بدنیه و چقد دیگه احتیاج به چربی سوزی دارم

سلام روزتون بخیر
با این اطلاعات کم نمیتونم در مورد تشخیص تیپ بدنیتون کمکتون کنم. ولی تقریبا ۱۰ کیلو اضافه وزن دارید که با یک رژیم و برنامه ورزشی مناسب میتونید به راحتی کاهش وزن داشته باشید.

سلام من مطالبو خوندم ولی ب نتیجه ای نرسیدم . شما میتونید بگید من چ نوع تیپ بدنی دارم .
قدم ۱۷۵ وزنم تازگی وزن نکردم ولی بین ۷۵ تا ۸۰ کمی از باشگاه دوری کردم و پرخوری کردم کمی پهلوهام چربی دارن و شکم گرفتم ولی شکمم از زیر لباس زیاد معلوم نیست و درضمن استخون بندیم فکر کنم ضعیفه چون دور مچم خیلی کوچیکه نظر شما چیه ؟؟؟

سلام با این ویژگی هایی که گفتین میشه گفت تقریبا مزومورف هستید

سلام تیپ بدنی من چیزی بین اکتومورف و مزومورفه لاغزرم اشتهامم زیاده ولی شونه ام بزرگه و کمرم باریکه.من تمریناتمو طبق کدوم تیپ انجام بدم؟

سلام تیپ بدنی شما اکتومزو هست.با توجه به اینکه کدام تیپ بدنی در شما غالب هست نوع تمرینات مشخص می شود.به نظر تیپ غالب شما مزومورف است.

سلام من ۱۸ سالمه قد۱۹۰ وزن ۹۱ عرض شانه ۴۰ بدنم به سرعت وزن میگیره اما اصلا لاغر یا جحیم نمیشم نمیشم .بنظر شما تیپ بدنی من اندومورفه؟؟ ومی خواستم بدونم تیپ بدنی من برای ورزش های قدرتی مثل پرتاب دیسک یا بدنسازی قدرتی مناسبه یا نه؟؟؟

سلام وقتتون بخیر
تیپ بدنی شما باید به دقت بررسی بشه ولی به نظر مزومورف هستید _تیپ بدنی مزومورف برای پرتاپ دیسک و وزنه مناسب است.

سلام.
۱۷۸ قدم هست و وزنم۶۵ .۱۷ ساله هستم.
پهنای شانه ام ۴۳ هستش
الان من در کدوم دسته هستم؟؟

سلام روزتون بخیر
برای تشخیص دقیق تیپ بدنیتون نیازه یک پرسشنامه رو تکمیل کنید به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تلگرام یا واتس اپ پیام بدید همکاران من راهنماییتون میکنند.

سلام من ۱۶ سالمه وزنم ۵۹ و قدم ۱۷۸ هست و فکر میکنم هنوز بلوغ من تمام نشده چون ریش در نیاوردم
دور مچ من اندازش ۱۶ هست حدودا
اینطور که معلومه من اکتومورف هستم ولی پدر و مادر من و خوانواده پدر و مادرم کسی مثل من لاغر نیست من چیکار بکنم تا مثل پدر و مادرم از استخوان بندی مناسبی برخوردار بشم لطفا راهنمایی کنید من رو ممنون

سلام روزتون بخیر
برای تشخیص تیپ بدنی باید یک پرسشنامه دقیق رو پر کنید.

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

خانه » تمرین » استایل بدنی خود را بشناسید!

آیا تمایل دارید درباره 3 استایل بدنی رایج بیشتر بدانید؟ می‌خواهید استایل بدنی خود را بشناسید؟

هر استایل بدنی، با 2 اصطلاح قدرت و ضعف توضیح داده می‌شود که هر بدن قدرت و ضعف مخصوص به خود را دارد.

اختیار با شماست که با قدرت و ضعف بدنی خودتان کار کنید و یا بدنتان را با یکی از این 3 نوع استایل پرورش دهید. در ادامه این مقاله به توضیح این مطالب خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله از مجله فیت شیپ می خوانید:

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

فهرست مطالب این مقاله

این نوع از بدن‌ها را در هر نقطه‌ای از باشگاه بدنسازی می‌توان پیدا کرد. این افراد اغلب زیر میانگین وزنی هستند و ظاهری لاغر دارند.

اکتومورف‌ها سوخت و ساز بدنی بسیار بالایی دارند و اغلب از اشتهای زیاد و وزن کم، شکایت دارند.

اگر نیاز است که این نوع ورزش‌ها را انجام دهید سبک “اچ آی آی تی” مناسب شما است.

پیشنهاد مطالعه : ما در مقاله‌ای جامع با عنوان ” ۵ گام برای بدنسازی افراد لاغر ” به صورت کاملا اختصاصی، روش‌های تمرین برای اکتومورف‌ها را شرح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، آن‌را مطالعه کنید.

این استایل بدنی درست در نقطه مقابل اکتومورف‌ها قرار دارد.

این افراد ظاهرشان بزرگتر نشان می‌دهد و چربی بالا و توده ماهیچه‌ای ناچیزی دارند.

کاهش وزن برای این گروه دشوار است حتی اگر برای این کار چندین رژیم غذایی مختلف را امتحان کنند.

بازشناسی این استایل بدنی بسیار ساده است. او همه جا قابل دیدن است و وزن مناسبی دارد.

این نوع از استایل بدنی، بین اندومورف و اکتومورف قرار دارد و ویژگی هردو نوع را نشان می‌دهد.

این افراد اسکلت بزرگتری دارند (همانند اندومورف) و همانند اکتومورف، درصد چربی بدنی‌شان پایین است.

درواقع این نوع از استایل بدنی، نوعی است که خواهان بسیاری دارد.

شاید با خواندن تا اینجای این مقاله، به نظرتان برسد، این امکان وجود ندارد که شما ترکیبی از 3 استایل بدنی باشید، ولی ممکن است!

عجیب است که دقیقا در اندازه یکی از استایل‌های بدنی باشید؟ احتمالا می توانید تنها با یکی از این دو سازگار باشید ولی هنوز هم توانایی دریافت ویژگی های دو شکل دیگر را دارید.

در واقع این احتمال که یکی از این سه شکل خالص باشید بسیار کمیاب است.

اینکه یک اکتومورف قد کوتاه باشید برای شما یک امتیاز عالی خواهد بود تا در مسابقات سوارکاری شرکت کنید درحالی‌که یک اندومورف خالص ممکن است شما را مناسب برای ورزش کشتی کند.

سبک‌های بدنی خالص، مزیت‌های زیادی نسبت به سبک‌های ترکیبی دارند.

برای نمونه شکل زیر یک اکتومورف خالص در سمت چپ و یک مزومورف خالص را در سمت راست را نشان می دهد و ترکیب این 2 نوع استایل، 2 بدن میانی است.

خوشبختانه این معرفی مختصر و سریع در 3 استایل بدنی به شما کمک می کند تا به تناسب دلخواهتان برسید.

هر کدام از این 3 استایل بدنی، باید رژیم غذایی و تمرینی متفاوتی را برای خود در نظر بگیرند.

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

یعنی برای برنامه نوشتن به تیب های بدنی هم باید توجه کرد؟ علاوه بر مشخصه های هورمونی و نوع تار های عضلانی؟

بله تیپ بدنی.شرایط کار و تغذیه و….

سلام من این مطلبو خوندم یکم گیج شدم ۱۸سالمه قدم ۱۷۶ و وزنم حدود ۹۵کیلو هست تو یه سایتی برای اندازه استخوان مطلبی گذشته بود که دور مچ که تقسیم به وزن میکردیم اگر کمتر ۹.۶میشد درشت استخوان به حساب میومدیم من دور مچم ۲۰سانتی متر هست وقتی تقسیم کردم جز درشت استخوان بودم و پارسال وزنم حدود ۸۳کیلو بود اما به دلیل کنکور از باشگاه فاصله گرفتم ۱۲ کیلو اضافه کردم به نظر شما بدن من اندروموف هست یا مزوموف؟

سلام روزتون بخیر
برای اینکه تیپ بدنیتون دقیق مشخص بشه باید به یک سری سوالات پاسخ بدید. به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ از طریق تلگرام و واتس اپ پیام بدید همکاران من راهنماییتون میکنن.

با سلام خدمت شما
سایت بسیار خوبی دارین
میخواستم بپرسم چه راه کار هایی رو به من میتونید بدین برا اضافه وزن ؟
قد۱۷۴ وزن ۶۳ نوع تیپ بدنی من اکتومورف

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

بهترین راه برای اضافه کردن وزن، اینه که با تمرینات قدرتی مثل بدنسازی یا تمرینات با تراباند، عضلاتتون رو تحت فشار قرار بدید و در کنارش تغذیه خوبی هم داشته باشید تا به نوعی مواد مورد نیاز بدنتون تامین بشه
البته تمام این موارد نیاز به محاسبات داره و زمانی میتونید بهترین نتیجه رو بگیرید که از برنامه ای با چشم انداز بلند مدت تبعیت کنید.
به عنوان مثال این موضوع که ترکیب درشت مغذی هایی مثل پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها چقدر و چطور در برنامه غذایی شما باشه، میان وعده تمرینیتون چقدر و چه چیزی باشه، میزان مواد غذایی و کالری مصرفیتون چقدر باشه و … مربوط به برنامه غذاییه.
از طرفی این موضوع هم خیلی مهمه که برنامه تمرینی شما چطور باشه که به عنوان مثال بیشترین تاثیر رو روی هورمون های سازنده بدن شما (هورمون های آنابولیک) داشته باشه. این ها گوشه ای از مواردی بودن که در برنامه های غذایی و تمرینی بسیار مهم هستن و رعایت این جزئیات در تنظیم برنامه راهبردی، فرق بین نتیجه گیری و عدم نتیجه رو رقم میزنه.
در مجموع پیشنهادم اینه که از برنامه ای تنظیم شده توسط مربی ورزشی و متخصص غذایی تبعیت کنید. برای راهنمایی بیشتر میتونید از طریق گفتگوی داخل سایت با پشتیبانی صحبت کنید یا از طریق تلگرام با آدرس @F_shape در تماس باشید

سلام .ممنون میشم راهنماییم کنین .من۶ماه پیش بدنسازی شروع کردم قدم ۱۸۵و وزنم ۸۷بود مربی باشگاه برام ۴جلسه تمرین وزنه و یک جلسه هوازی واسه شکم و پهلو که داشتم نوشت بعد از برنامه سومم بهم توصیه کرد هوازیه خودمو شدت بیشتری بدم الان وزنم شده ۷۹.مربیه میگه تیپ بدنیم اکتومورفه بهشون گفتم چرا وزنم کاهش پیدا کرد ایشون گفتن هوازی رو کمتر انجام بدید و تغذیه رو بهتر کنید .ببخشید شاید خندتون بگیره ولی موندم که باید افزایش وزن داشته باشم یا کاهش وزن .خودم دوست دارم اگه افزایش وزنی داشته باشم همراه با عضله باشه .مربی میگه من به هیچ مکملی نیاز ندارم فقط میگه رژیم غذاییم رو تقویت کنم کمکم کنید فیت شیپ

در کل راهنمایی مربیه شما تو این زمینه که رژیم غذایی رو تو اولویت قرار بدید قابل تحسینه. البته ایشون بازم باید پیشنهاد میکردن که بهترین راهنما برای تغذیه شما، متخصص تغذیه هست.
اما درمورد اینکه باید کاهش وزن داشته باشید یا افزایش… به طور کلی هدف هر کسی اینه که افزایش عضله داشته باشه و کاهش چربی. بهترین کار اینه که شما اول باید چربی هاتون رو کاهش بدید، وقتی کاملا چربی ها رو کاهش دادین وارد فاز عضله سازی بشید.
چنین اهدافی حتما حتما باید با یک سری برنامه های بلند مدت همراه باشن. چون مسئله ای نیست که ظرف مدت کوتاهی بشه به هدفش رسید.
ضمن اینکه الان که شما کاهش وزن داشتید، این مسئله خیلی مهمه که ببینیم کاهش وزن شما از چربی بوده یا عضله! معمولا کسایی که برنامه غذایی خوبی ندارن،ممکنه همراه چربی کلی از عضلات ارزشمند خودشون رو هم از دست بدن!

در جواب پاسخ شما .کاهش وزنم به دلیل کاهش چربی هایه شکم .پهلو بوده .از لحاظ رشد عضلاتم نسبت به قبل راضیم تفاوت رو احساس میکنم .

خیلی نتجه خوبی گرفتین برای مدت ۶ ماهه. بهتون تبریک میگم. البته امیدوارم از افراط و تفریط پرهیز کنید تا آسیب نبینید.
ضمن اینکه خیلی خوب میشه اگه دقیق تر به فکر تغذیتون باشید.

سلام خسته نباشید من والیبال بازی میکنم درباره تیپ بدنیم خیلی تحقیق کردم من۱۵سال سن ۷۹ وزن ۱۸۵ قد من خانواده پدرم اندومورف هست ولی ۲ تا از عمو هام اکتومورف قد کوتاه از این طرف خانواده مادریم مزومورف و اکتومورف هستن یکی از دایی هام دومتر بود و هیکل خوبی داشت من الان نمیدونم از چه برنامه ای باید استفاده کنم چون خصوصیات ۳ تاشم دارم

سلام.
تیپ بدنی تو سن ۱۵ سالگی چندان به طور کامل مشخص نیست. چون شما همچنان در حال رشد هستین و مدام وضعیت بدنیتون دچار تغییر میشه.
بهرحال با دونستن اندازه دور مچ و یک سری اطلاعات دیگه میشه به طور تقریبی تیپ بدنی شما رو حدس زد، یا اینکه با مشاهده بدن خودتون.
اما نکته مهمتر اینکه برنامه ورزشی ای که تنها با در نظر گرفتن تیپ بدنی باشه، چندان کار اصولی نیست. مخصوصا برای شما که دارید حرفه‌ای ورزش می‌کنید. موارد زیاد دیگه ای هم هستن که باید برای تنظیم برنامتون در نظر گرفت که یک مربی خودش تمام این موارد رو در نظر میگیره.

من الان چاقم. حالا بهتره اول لاغر بشم بعد بدنسازی برم و عضله سازی کنم؟ یا اینکه الان برم عضله سازی کنم بعد برم لاغر کنم؟ یا اصلاً چربی سوزی و عضله سازی همزمان شدنی هست یا نه؟

بستگی به هدف نهایی شما داره. به عنوان مثال اینکه بخواید در مسابقه شرکت کنید یا اینکه خیر فقط خوش اندام بشید.
حتی به اینکه در حال حاضر حجم ماهیچه و چربی شما چه میزان هست هم ممکنه بستگی داشته باشه.
بهتره از مربی یا متخصص تغذیه مشاوره تخصصی بگیرید

سلام من سرشانم ۴۰ دور کمرم ۷۲ و شانه از باسن پهن تره.اما فقط دور نافم چربی اضافه داره.آیا من مزومورف هستم؟

سلام روزتون بخیر
لطفا به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ پیام بدید. همکاران من راهنماییتون میکنند. باید برای تشخیص دقیق استایل بدنیتون یک پرسشنامه رو پر کنید.

سلام. من ۵۴ ک.گ وزن، با قد ۱۵۵ س.م هستم. تیپ بدنی هم اندومورف هست. برای کاهش چربی و بالطبع وزنم چه ورزشی رو انجام بدم؟

با خیلی ورزش‌ها میشه وزن رو کاهش داد. این روزا یکی از بهترین متدهای تمرینی، تمرین اینتروال هست که البته باید مطمئن باشید از نظر سلامتی واجدشرایط هستین که این تمرینات رو انجام بدید. چون برای هر کسی مناسب نیست و حتما باید متخصص فیزیولوژی ورزشی شرایط شما رو چک کنه و بر اساس اون براتون برنامه تنظیم بشه. از ورزش های خوب دیگه که میتونن به شما در کاهش وزن کمک کنن، ترکیب تمرین با وزنه و تمرینات هوازی هست. البته تمرین با وزنه هم باید طوری تنظیم بشه که بیشتر به کاهش چربی کمک کنه و با کسی که هدف دیگه‌ای داره متفاوته.
اما در کل با خیلی ورزش‌های دیگه و راه‌های افزایش تحرک میشه به لاغری کمک کرد. نکته مهم و اساسی اینه که رژیم غذایی شما حرف اول رو میزنه و اگه تغذیه خوبی نداشته باشید، هرچقدرم ورزش کنید اون نتیجه باب میلتون رو نمیگیرید.

سلام خسته نباشید من وزنم ۵۱ کیلو گرم قدم ۱۷۹
میخواستم ببینم چه کارایی بایدبکنم تا وزنم افزایش پیداکنه درکنارش بدنم هم عضلانی بشه

به طور خلاصه و مفید، باید عرض کنم سه عامل برای رسیدن به هدف شما نقش دارن:
۱- خواب خوب (۸ ساعت خواب شبانه مفید که میتونید جزئیات رو در مطلب “خواب خوب و عضله سازی” بخونید)
۲- رژیم غذایی مناسب افزایش وزن که بهتره از متخصص تغذیه بگیرید. مطلب “چگونه افزایش وزن داشته باشیم” رو بخونید تا با کلیات ماجرا آشنا بشید.
۳- تمرین خوب و مفید که البته از هر نوع میتونه باشه اما برای هدف شما بهترینش بدنسازی هست. توصیه میکنم برای درک بیشتر اهمیت این موضوع و همچنین یادگیری بهتر برای شروع مسیر، مطلب “اصول بدنسازی” رو مطالعه کنید.
در نهایت شما تمامی این موارد رو میتونید از متخصص تغذیه و مربی ورزشی به صورت شخصی سازی شده دریافت کنید؛ اون هم به صورت آنلاین. برای این منظور در باشگاه مجازی فیت شیپ ثبت نام کنید.

سلام
من قدم ۱۵۶ و وزنم ۴۸ کیلوعه
فکر میکنم اندومورف باشم اما شکم و پهلو اصلا ندارم حیکلم تناسب داره میخاستم ببینم چیکار کنم که فیت بشم و وزنم باید چقدر بشه

سلام … برای دریافت مشاوره و راهنمایی درمورد دریافت برنامه غذایی و ورزشی با شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تماس بگیرید یا به همین شماره از طریق تلگرام پیام بدید. همکاران من راهنماییتون میکنند. الان در حال حاضر طبق BMI وزن شما در محدوده نرمال هستش ولی وزن ایده التون میتونه ۵۵ کیلو باشه.

سلام من هرچقد که بررسي ميکنم بازم ننيتونن بدنمو بشناسم بين اندومورف و مزومورف يکيه ولي نميتونم خوب تشخيص بدم لطفا کمکم کنين باتشکر.

سلام روزتون بخیر. لطفا اندازه قد، عرض شانه، عرض لگن، طول پا و اندازه کف سر تا پایین کمرتون رو ارسال کنید تا در این مورد راهنماییتون کنیم.

سلام و عرض احترام
بنده با ۲۲ سال سن و قد حدودی ۱۷۶ وزنم تقریبا ۸۷ کیلو هستش و اضافه وزن دارم چربی های دور کمرم شامل شکم و پهلو و بالای باسنم هست و بدنم هم خیلی شله چون بخاطر درس و مشکلاتم فرصت ورزش کردن نداشتم و تیپ بدنیم مزومورف هستش و تازه هم تمرین رو شروع کردم خواستم ببینم ۶ روز در هفته برای شروع خوبه و این شش روز رو باید چیکار کنم که ضمن چربی سوزی کم کم عضله سازی هم بکنم و ضمنا چقدر زمان لازمه تا به قد و وزن ایده آل همراه با فیتنس و بدن بدون چربی برسم؟

ممنون از سایت عالی تون

سلام و درود
برای دریافت مشاوره و راهنمایی درخصوص برنامه ورزشی میتونید با شماره تماس ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تماس بگیرید و یا از طریق تلگرام به همین شماره پیام بدید.همکاران من راهنماییتون میکنند.

سلام.خدا قوت. بنده ۱۹۰ قدمه و ۷۰ کیلو وزنم ۲۰ سالمه و ژنتیکی قوی و درشت هستیم….خودمم عضله و استخوانم و بسیار قوی. چربی اصلا….حالا موندم با توجه به قد و وزنم اکتومورفم یا مزومورف ؟یا هنو سنم زوده برا این سوال؟

سلام و درود
مزومورف تیپ افراد با قد متوسط و حجیم است که خب این در مورد شما با قد ۱۹۰ و ۷۰ کیلو اصلا صدق نمیکنه. پس تیپ بدنی شما در حال حاضر میتونه اکتومورف باشه.

سلام من ۱۷ سالمه و قدم ۱۶۹
وزنم ۳ماه پیش ۹۴ بود الا وزنم شده ۷۸ با تمرین و رژیم میخواستم ببینم که بدن من چه تیپ بدنیه و چقد دیگه احتیاج به چربی سوزی دارم

سلام روزتون بخیر
با این اطلاعات کم نمیتونم در مورد تشخیص تیپ بدنیتون کمکتون کنم. ولی تقریبا ۱۰ کیلو اضافه وزن دارید که با یک رژیم و برنامه ورزشی مناسب میتونید به راحتی کاهش وزن داشته باشید.

سلام من مطالبو خوندم ولی ب نتیجه ای نرسیدم . شما میتونید بگید من چ نوع تیپ بدنی دارم .
قدم ۱۷۵ وزنم تازگی وزن نکردم ولی بین ۷۵ تا ۸۰ کمی از باشگاه دوری کردم و پرخوری کردم کمی پهلوهام چربی دارن و شکم گرفتم ولی شکمم از زیر لباس زیاد معلوم نیست و درضمن استخون بندیم فکر کنم ضعیفه چون دور مچم خیلی کوچیکه نظر شما چیه ؟؟؟

سلام با این ویژگی هایی که گفتین میشه گفت تقریبا مزومورف هستید

سلام تیپ بدنی من چیزی بین اکتومورف و مزومورفه لاغزرم اشتهامم زیاده ولی شونه ام بزرگه و کمرم باریکه.من تمریناتمو طبق کدوم تیپ انجام بدم؟

سلام تیپ بدنی شما اکتومزو هست.با توجه به اینکه کدام تیپ بدنی در شما غالب هست نوع تمرینات مشخص می شود.به نظر تیپ غالب شما مزومورف است.

سلام من ۱۸ سالمه قد۱۹۰ وزن ۹۱ عرض شانه ۴۰ بدنم به سرعت وزن میگیره اما اصلا لاغر یا جحیم نمیشم نمیشم .بنظر شما تیپ بدنی من اندومورفه؟؟ ومی خواستم بدونم تیپ بدنی من برای ورزش های قدرتی مثل پرتاب دیسک یا بدنسازی قدرتی مناسبه یا نه؟؟؟

سلام وقتتون بخیر
تیپ بدنی شما باید به دقت بررسی بشه ولی به نظر مزومورف هستید _تیپ بدنی مزومورف برای پرتاپ دیسک و وزنه مناسب است.

سلام.
۱۷۸ قدم هست و وزنم۶۵ .۱۷ ساله هستم.
پهنای شانه ام ۴۳ هستش
الان من در کدوم دسته هستم؟؟

سلام روزتون بخیر
برای تشخیص دقیق تیپ بدنیتون نیازه یک پرسشنامه رو تکمیل کنید به شماره ۰۹۳۷۴۱۵۲۰۸۳ تلگرام یا واتس اپ پیام بدید همکاران من راهنماییتون میکنند.

سلام من ۱۶ سالمه وزنم ۵۹ و قدم ۱۷۸ هست و فکر میکنم هنوز بلوغ من تمام نشده چون ریش در نیاوردم
دور مچ من اندازش ۱۶ هست حدودا
اینطور که معلومه من اکتومورف هستم ولی پدر و مادر من و خوانواده پدر و مادرم کسی مثل من لاغر نیست من چیکار بکنم تا مثل پدر و مادرم از استخوان بندی مناسبی برخوردار بشم لطفا راهنمایی کنید من رو ممنون

سلام روزتون بخیر
برای تشخیص تیپ بدنی باید یک پرسشنامه دقیق رو پر کنید.

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.


چگونه عضله سازی کنیمامروزه همه خانم‌ها و آقایان علاقه‌مند به حفظ تناسب اندام و حتی فراتر از آن، یعنی عضله سازی و بدن سازی هستند و رفته رفته این علاقه بیشتر و بیشتر می‌شود. درست است که حفظ تناسب اندام و داشتن بدن فیتنسی، عالی است ولی برخی از افراد آن قدر این خواسته را زیاد احساس می‌کنند که از انواع مکمل‌ها و … استفاده می‌کنند که برای بدنشان مضر هستند. یادتان باشد که هدف از ورزش و فیتنس و … ابتدا باید سلامتی باشد و سپس زیبایی ظاهری. وقتی صحبت از فیتنس می‌آید، همه یاد عضله سازی می‌افتند، بدنی سفت و ورزیده! ولی به این راحتی‌ها هم نیست و سوال پیش می‌آید که چگونه عضله سازی کنیم؟ در ادامه این مطلب، به جواب “چگونه عضله سازی کنیم” می‌رسیم. با ما همراه باشید.

چگونه عضله سازی کنیم ؟ بعضی از افراد ممکن است حتی بعد چند سال ورزش و بدنسازی باز هم بدن عضلانی نداشته باشند و میزان چربی آن‌ها بالا باشد. داشتن بدن عضلانی هم برای آقایان و هم خانم‌ها سخت و دشوار است. ولی اکثر افراد می‌خواهند یک شبه به این خواسته دست پیدا کنند و به همین دست به کاراهای خطرناکی می‌زنند که ممکن است سلامتی‌شان را به خطر بیندازند. شما اگر می‌‌خواهید بدنی سفت و عضلانی داشته باشید باید تلاش کنید و نکات اساسی برای رسیدن به آن را به کار گیرید. این نکات اصلی را بررسی می‌کنیم:

اصول کلی برای عضله سازی

قدم اول، تغذیه اصولی و مناسب :

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

چگونه عضله سازی کنیم؟ اولین قدمی که باید برای داشتن بدن عضلانی رعایت کنید، تغذیه مناسب و اصولی است. انتظار نداشته باشید که با خوردن فست فود و چیپس و پفک  و … می‌توانید بدن عضلانی داشته باشید. می‌توانیم بگوییم که ۷۰% از فیتنس و عضله سازی به رژیم غذایی شما بستگی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم روزانه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری مصرف کنید و همچنین میزان مصرف پروتئین خود را افزایش دهید و برعکس، میزان کربروهیدرات را مخصوصا ساعت ۶ به بعد کاهش دهید. در طول روز وعده غذایی بیشتری بخورید منتهی با مقدار کمتر.

هیچ وقت گرسنه نمانید و طوری برنامه رژیم غذایی‌تان را تنظیم کنید که حتی ساعتی را هم گرسنه نمایید در عوض خوراکی‌های مفید مانند میوه و سبزی میل کنید.

قدم دوم، تمرین منظمی داشته باشیدفدم دوم در جواب سوال چگونه عضله سازی کنیم این است که برای داشتن بدن سفت و عضلانی، باید تمرینات مرتب و منظمی داشته باشید این گونه که ۳ بار در هفته وزنه بزنید و تمرینات قلبی و عروقی منظمی را انجام دهید برای این که نتیجه بهتری بگیرید شدن تمرینات کم و طول آن را بیشتر کنید. هر چقدر که مدت زمان آن بیشتر باشد چربی بیشتری می‌سوزد.

ولی به معنا نیست که مدت زمان خیلی زیادی کار کنید چون اگر افراط کنید ممکن است حجم ماهیچه را هم از دست بدهید حدود ۱ ساعت تا ۹۰ دقیقه برای تمرینات عضلاتی بهتر و کافی است.

باید حتما برای تمرینات بدنی خودتان برنامه ریزی داشته باشید بدون برنامه به هیچ وجه به نتیجه دلخواهتان نمی‌رسید باید با اصول و برنامه‌ای که مربیان ورزشی آموزش می‌دهند، پیشرفت تا در نهایت یک بدن خوش فرم و عضلانی داشته باشید.

قدم سوم، به مقدار کافی استراحت کنیدشاید این مورد خیلی توجه‌تان را جلب نکرده باشد ولی عامل مهمی برای داشتن تناسب اندام و بدن عضلانی است. برای خوش فرم بودن باید خواب و استراحت کافی و منظمی داشته باشید! باید مابین ست‌ها و تمرینات به بدنتان استراحت کافی بدهید.

باید بدانید که تمرین زیاد هم مانند این است که اصلا تمرین نکرده است. پس بهتر است بین ست‌ها یک دقیقه و قبل از انجام تمرینات مشابه عضلات ۴۸ ساعت استراحت دهید. خواب کافی و منظم هم عامل مهمی است باید بین ۶ تا ۸ ساعت کاملا بخوابید و در آرامش کامل باشید.

چگونه عضله بسازیم ، نکات مهم و کاربردی

هر روز بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشیدیک دفترچه تمرین تهیه کنید و برنامه و تمرینات خود را در آن بنویسید و مقایسه کنیدحرکات ورزشی را با دقت انجام دهید، نه خیلی تند و نه خیلی آرامهر روز ۵ وعده میوه و سبزی میل کتید چون چربی‌ها را از بین می‌برند.در خودتان هر روز انگیزه ایجاد کنید مثلا هر روز عکس کسانی که فیتنس کار هستند را ببینید.اگر تجربه کافی ندارید حتما از یک مربی ورزشی کمک بگیرید.در طول روز مصرف کربوهیدرات را بیشتر کنید.هر روز به مقدار لازم آجیل، کره بادام زمینی، روغن زیتون، روغن ماهی و … میل کنید.در باشگاه جو رقابتی مثبتی ایجاد کنید.

عضله سازی در بانوان سخت‌تر است؟

شنیده‌اید که عضله سازی در بانوان سخت‌تر از عضله سازی در آقایان است؟ به نظر شما درست است؟ چرا؟ متخصصان می‌گویند زنان نسبت به مردان کربوهیدرات یعنی گلوکز بیشتر می‌سوزانند و چربی کمتر! همچنین بدن خانم‌ها تمایل بیشتری برای ذخیره چربی از خود نشان می‌دهد که این باعث افزایش درصد چربی بدن می‌شود ولی باید بگوییم که داشتن چربی برای بانوان مزیت است چون از این چربی‌ها در دوران شیردهی و بارداری استفاده می‌شود. بنابراین شما نباید برای داشتن بدن عضله‌ای خیلی تلاش کنید این زیبا نیست که خانم‌ها مانند آقایان بدن تکه تکه داشته باشند ولی تناسب اندام شرط زیبایی شماست. پس ورزش کنید برای سفت و خوش فرم کردن بدنتان تلاش کنید ولی بدانید که مفهوم بدن عضله‌ای برای خانم‌ها متفاوت از آقایان است.

در آقایان شکم شش تکه، بازوهای برجسته و … متناسب و فیتنسی است ولی در خانم‌ها همین که شکم چربی اضافی نداشته باشد و پا، سینه، بازو و … اندازه متناسبی داشته باشد کافی است پس به دنبال شکم سیکس پک نباشید که مناسب آقایان است نه خانم‌ها!

در آخر به یاد داشته باشید هر کس با ژنتیک و توانایی‌های فیزیکی متفاوت به دنیا آمده است. پس صبور باشید، به اندازه‌ی توانایی‌تان تلاش کنید و اهدافی معقول در سر داشته باشید. با تلاش زیاد مطمئناً خواهید توانست بدنتان را آن طور که دوست دارید بسازید.در ادامه این مطلب ویدئو آموزش ورزش‌های عضله سازی بازو را مشاهده می‌کنید:

منبع: صورتی‌ها


چگونه عضله سازی کنیمامروزه همه خانم‌ها و آقایان علاقه‌مند به حفظ تناسب اندام و حتی فراتر از آن، یعنی عضله سازی و بدن سازی هستند و رفته رفته این علاقه بیشتر و بیشتر می‌شود. درست است که حفظ تناسب اندام و داشتن بدن فیتنسی، عالی است ولی برخی از افراد آن قدر این خواسته را زیاد احساس می‌کنند که از انواع مکمل‌ها و … استفاده می‌کنند که برای بدنشان مضر هستند. یادتان باشد که هدف از ورزش و فیتنس و … ابتدا باید سلامتی باشد و سپس زیبایی ظاهری. وقتی صحبت از فیتنس می‌آید، همه یاد عضله سازی می‌افتند، بدنی سفت و ورزیده! ولی به این راحتی‌ها هم نیست و سوال پیش می‌آید که چگونه عضله سازی کنیم؟ در ادامه این مطلب، به جواب “چگونه عضله سازی کنیم” می‌رسیم. با ما همراه باشید.

چگونه عضله سازی کنیم ؟ بعضی از افراد ممکن است حتی بعد چند سال ورزش و بدنسازی باز هم بدن عضلانی نداشته باشند و میزان چربی آن‌ها بالا باشد. داشتن بدن عضلانی هم برای آقایان و هم خانم‌ها سخت و دشوار است. ولی اکثر افراد می‌خواهند یک شبه به این خواسته دست پیدا کنند و به همین دست به کاراهای خطرناکی می‌زنند که ممکن است سلامتی‌شان را به خطر بیندازند. شما اگر می‌‌خواهید بدنی سفت و عضلانی داشته باشید باید تلاش کنید و نکات اساسی برای رسیدن به آن را به کار گیرید. این نکات اصلی را بررسی می‌کنیم:

اصول کلی برای عضله سازی

قدم اول، تغذیه اصولی و مناسب :

چگونه عضله سازی کنیم؟ اولین قدمی که باید برای داشتن بدن عضلانی رعایت کنید، تغذیه مناسب و اصولی است. انتظار نداشته باشید که با خوردن فست فود و چیپس و پفک  و … می‌توانید بدن عضلانی داشته باشید. می‌توانیم بگوییم که ۷۰% از فیتنس و عضله سازی به رژیم غذایی شما بستگی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم روزانه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری مصرف کنید و همچنین میزان مصرف پروتئین خود را افزایش دهید و برعکس، میزان کربروهیدرات را مخصوصا ساعت ۶ به بعد کاهش دهید. در طول روز وعده غذایی بیشتری بخورید منتهی با مقدار کمتر.

هیچ وقت گرسنه نمانید و طوری برنامه رژیم غذایی‌تان را تنظیم کنید که حتی ساعتی را هم گرسنه نمایید در عوض خوراکی‌های مفید مانند میوه و سبزی میل کنید.

قدم دوم، تمرین منظمی داشته باشیدفدم دوم در جواب سوال چگونه عضله سازی کنیم این است که برای داشتن بدن سفت و عضلانی، باید تمرینات مرتب و منظمی داشته باشید این گونه که ۳ بار در هفته وزنه بزنید و تمرینات قلبی و عروقی منظمی را انجام دهید برای این که نتیجه بهتری بگیرید شدن تمرینات کم و طول آن را بیشتر کنید. هر چقدر که مدت زمان آن بیشتر باشد چربی بیشتری می‌سوزد.

ولی به معنا نیست که مدت زمان خیلی زیادی کار کنید چون اگر افراط کنید ممکن است حجم ماهیچه را هم از دست بدهید حدود ۱ ساعت تا ۹۰ دقیقه برای تمرینات عضلاتی بهتر و کافی است.

باید حتما برای تمرینات بدنی خودتان برنامه ریزی داشته باشید بدون برنامه به هیچ وجه به نتیجه دلخواهتان نمی‌رسید باید با اصول و برنامه‌ای که مربیان ورزشی آموزش می‌دهند، پیشرفت تا در نهایت یک بدن خوش فرم و عضلانی داشته باشید.

قدم سوم، به مقدار کافی استراحت کنیدشاید این مورد خیلی توجه‌تان را جلب نکرده باشد ولی عامل مهمی برای داشتن تناسب اندام و بدن عضلانی است. برای خوش فرم بودن باید خواب و استراحت کافی و منظمی داشته باشید! باید مابین ست‌ها و تمرینات به بدنتان استراحت کافی بدهید.

باید بدانید که تمرین زیاد هم مانند این است که اصلا تمرین نکرده است. پس بهتر است بین ست‌ها یک دقیقه و قبل از انجام تمرینات مشابه عضلات ۴۸ ساعت استراحت دهید. خواب کافی و منظم هم عامل مهمی است باید بین ۶ تا ۸ ساعت کاملا بخوابید و در آرامش کامل باشید.

چگونه عضله بسازیم ، نکات مهم و کاربردی

هر روز بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشیدیک دفترچه تمرین تهیه کنید و برنامه و تمرینات خود را در آن بنویسید و مقایسه کنیدحرکات ورزشی را با دقت انجام دهید، نه خیلی تند و نه خیلی آرامهر روز ۵ وعده میوه و سبزی میل کتید چون چربی‌ها را از بین می‌برند.در خودتان هر روز انگیزه ایجاد کنید مثلا هر روز عکس کسانی که فیتنس کار هستند را ببینید.اگر تجربه کافی ندارید حتما از یک مربی ورزشی کمک بگیرید.در طول روز مصرف کربوهیدرات را بیشتر کنید.هر روز به مقدار لازم آجیل، کره بادام زمینی، روغن زیتون، روغن ماهی و … میل کنید.در باشگاه جو رقابتی مثبتی ایجاد کنید.

عضله سازی در بانوان سخت‌تر است؟

شنیده‌اید که عضله سازی در بانوان سخت‌تر از عضله سازی در آقایان است؟ به نظر شما درست است؟ چرا؟ متخصصان می‌گویند زنان نسبت به مردان کربوهیدرات یعنی گلوکز بیشتر می‌سوزانند و چربی کمتر! همچنین بدن خانم‌ها تمایل بیشتری برای ذخیره چربی از خود نشان می‌دهد که این باعث افزایش درصد چربی بدن می‌شود ولی باید بگوییم که داشتن چربی برای بانوان مزیت است چون از این چربی‌ها در دوران شیردهی و بارداری استفاده می‌شود. بنابراین شما نباید برای داشتن بدن عضله‌ای خیلی تلاش کنید این زیبا نیست که خانم‌ها مانند آقایان بدن تکه تکه داشته باشند ولی تناسب اندام شرط زیبایی شماست. پس ورزش کنید برای سفت و خوش فرم کردن بدنتان تلاش کنید ولی بدانید که مفهوم بدن عضله‌ای برای خانم‌ها متفاوت از آقایان است.

در آقایان شکم شش تکه، بازوهای برجسته و … متناسب و فیتنسی است ولی در خانم‌ها همین که شکم چربی اضافی نداشته باشد و پا، سینه، بازو و … اندازه متناسبی داشته باشد کافی است پس به دنبال شکم سیکس پک نباشید که مناسب آقایان است نه خانم‌ها!

در آخر به یاد داشته باشید هر کس با ژنتیک و توانایی‌های فیزیکی متفاوت به دنیا آمده است. پس صبور باشید، به اندازه‌ی توانایی‌تان تلاش کنید و اهدافی معقول در سر داشته باشید. با تلاش زیاد مطمئناً خواهید توانست بدنتان را آن طور که دوست دارید بسازید.در ادامه این مطلب ویدئو آموزش ورزش‌های عضله سازی بازو را مشاهده می‌کنید:

منبع: صورتی‌ها

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

1261

سلام من اصلا هیکل ندارم ۱۲ سالم هست قدم ۱۶۰ یا ۱۵۷ اما اصلا هیکل ندارم خیلی هم لاغر هستم الان ۴۰ کیلو هستم و اصلا هیکل ندارم خیلی ریزه میزنم

خیلی ممنون از توصیه هایی که کردید واقعا بدردبخور بودن
با تشکر

عالی و خیلی خوب من که راضی بودم

یک متن بسیار عالی بود

مطالب پر بازدید


بیشتر افراد تمایل دارند که بدنی عضلانی داشته باشند ، اما به دلیل داشتن مشغله کاری و دیگر موضوعات وقت انجام ورزش را ندارند ، اکثر افراد فکر می کنند برای داشتن بدن عضلانی باید تمرینات سخت انجام دهند اما باید بدانید که با روش های ساده تر نیز می توان بدن عضلانی داشت.


چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

1) سعی کنید از خوردن کربوهیدرات های ساده قبل از خواب اجتناب کنید. کربوهیدرات های بی ارزش و بی کیفیت کربوهیدرات هائی هستند که با سرشار از قند می باشند و یا تحت عملیات شیمیائی قرار گرفته اند از این گروه کربوهیدرات ها می توان به اکثر نان های سفید غذاهای سرپائی شکلات ها و حتی میوه و آب میوه نیز اشاره کرد. خوردن این نوع غذاها قبل از رفتن به رختخواب ضمن اینکه از چربی سوزی بدن جلوگیری می کنند. باعث می شوند که بدن مستعد ذخیره چربی نیز بشود.

۲) سعی کنید بر حجم عضلات بدن بیفزائید. هر چه قدر بدن ماهیچه ای تر و عضلانی تر باشد به همان نسبت کالری بیشتری حتی در زمان استراحت می سوزاند. کلاً از لحاظ متابولیکی بافت عضله بسیار فعال تر از چربی می باشد. پس سعی کنید حتماً ورزش های با وزنه را هم جزء برنامه خود قرار دهید.

۳) هرگز سعی نکنید که بدن گرسنه و یا از غذا پر شود. واقعیت این است که باید در همه چیز اعتدال را رعایت کرد. پس سعی کنید زمان وعده های غذائی را از قبل مشخص کنید تا به خود گرسنگی ندید و با انجام همین کار هم به نوعی باعث خواهید شد که زیاده خوری نکنید. چون در زمان های معین غذا می خورید و مقدار غذا نیز مشخص می باشد سعی کنید به محض اینکه احساس سیری کردید دست از غذا بکشید و اصلاً سعی نکنید که پرخوری کنید.

۴) تمرینات هوازی را دو برابر کنید. تمرینات هوازی را در دفعات بیشتر انجام دهید و به جای یک تمرین هوازی یک ساعته دو تا تمرین نیم ساعته انجام دهید.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که ۳۰ دقیقه صبح و ۳۰ دقیقه عصر به تمرینات هوازی می پردازند در قیاس با افرادی که یک جلسه یک ساعته به تمرین می پردازند چربی بیشتری می سوزانند.

۵) سعی کنید از غذاهای فیبری بیشتر استفاده کنید اکثر افراد از این گونه مواد به اندازه کافی در طول روز مصرف نمی کنند و واقعیت این است که این یک عادت اشتباه می باشد. فیبرها نه تنها باعث ارتقاء سطح سلامتی می شوند، بلکه به طور محرز باعث افزایش چربی سوزی نیز می شوند.

(سبزیجات با برگ سبز و سالاد بهترین منبع اینگونه مواد می باشند)

اگر پس از خوردن غذا و به خصوص پس از خوردن موادغذائی شیرین و یا غلات (نان و مشتقات آن) احساس خواب آلودگی می کنید جای نگرانی نیست چون بدنتان وضعیت نرمالی دارد. خوردن موادغذائی شیرین باعث می شود که مغز مقدار زیادی neurotransmitter سرتونین تولید کند. این همان ماده ای که شب ها موجب به خواب رفتن مردم می شود خوردن موادغذائی شیرین و مواد دیگری که از آرد تهیه شده اند همچون کیک نان و پاستا باعث می شود که سطح قند خون از میزان نرمال آن تجاوز کند و همین امر موجب می شود که پانکراس مقدار قابل توجهی انسولین ترشح کند و باعث سوق دادن یکی از بلوک های تشکیل دهنده پروتئین به نام تریپتوفان از جریان خون به داخل مغز می شود و در آنجا همین آمینواسید به سرونین تبدیل شده و احساس خواب آلودگی می نماید. اکثر افراد می توانند با محدود کردن موادغذائی حاوی قند و نشاسته از احساس خواب آلودگی پس از غذا خوردن جلوگیری نمایند.در زمان هائی که هوشیار بودن و گوش به زنگ بودن برایتان اهمیت دارد. موادی بخورید که به هیچ وجه باعث بالا رفتن یک مرتبه قند خون نشوند.

۱) سالاد،

۲) خشکبار

۳) گوشت

۴) ماهی

۵) مرغ

اگر روزانه دو وعده سالاد سبزی در برنامه غذایتان ندارید پس هنوز برایتان پیغامی ارسال نشده است.

ـ سه تحقیق جدید خبرهای مفیدی در خصوص مواد شیمیائی موجود در گیاهان و یا همان فیتوکمیکال ها برایمان دارند. ما از این نکته آگاه هستیم که گرچه فرنگی حاوی ماده شیمیائی به نام لیکوین (LYcopene) است که از سرطان پروستات و دیگر سرطان ها جلوگیری می کند. و همچنین اگر قبل از در مرض قرار گرفتن پوست زیر نور آفتاب از این ماده استفاده کنیم حتی باعث ممانعت از آفتاب سوختگی نیز می شود. بدن انسان به لیکوین گوجه فرنگی خام جذب می نماید.

۱) در یک تحقیق به عمل آمده در مرکز مطالعات کشاورزی سربلند مشخص شد که هندوانه یک منبع به مراتب بهتر لیکوین می باشد و همچنین بدن برای جذب لیکوین موجود در آن نیازی به پخته بودن آن ندارد و نوع تازه و خام آن را به آسانی جذب می نماید.

۲) در دومین تحقیق که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفته معلوم شد که گوجه فرنگی حاوی یک ماده بسیار قوی است که موجب دور شدن پشه ها می شود. این محصول به مراتب مؤثرتر از DEET که در بازار موجود است می باشد و به زودی به صورت کرم یا نام ثبت شده lBl ۶۴۲ به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

۳) در آزمایش سوم مشخص شد که ماده استخراج شده از ریشه گیاه چین سنگ (gin seng) در موش های آزمایشگاهی به احساس تر ساختن سلول ها به انسولین از بروز دیابت در آنها جلوگیری می نماید. گیاهان حدود سه میلیارد سال است که بر روی کره زمین وجود دارند. شمار زیادی از گیاهانی که امروز بر روی زمین وجود دارند کمیاب محسوب می شوند. تنها گیاهانی توانسته اند به بقای خودشان ادامه دهند که حاوی مواد شیمیائی بودند که باعث دور کردن حشرات و باکتری ها و ویروس ها و قارچ ها بوده اند.

این گیاهان حاوی آنتی اکسیدان هائی هستند که به آنها در ترمیم شاخ و برگشان کمک می کنند و همچنین دارای عناصری هستند که از رشد ناهمگون سلول ها (سرطان) در آنها جلوگیری می نماید. خیلی از این عناصر که برای گیاهان مفید هستند. برای جانوران دیگر و از جمله انسان نیز که آنها را می خورند. مفید هستند همیشه فروشندگانی وجود دارند که در حال تبلیغ محصولات خود و فروش آنها به ما هستند ولی ما که از مواد شیمیائی موجود در این محصولات خبر نداریم، پس بهترین استراتژی خوردن به وفور گیاهان قابل خوردن می باشد. خوردن قرص به تنهائی نمی تواند کمکی به رفع عارضه ای که بر اثر پیروی از یک رژیم غذائی که سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر و کیک پای سیب همیشه به عنوان پای ثابت آن تلقی می شده بنماید.

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

کریستیانو رونالدو بی‌شک یکی از آماده ترین و خوش‌هیکل‌ترین ورزشکاران دنیا به حساب می‌‌آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛او برای داشتن این بدن روی فرم و همین‌طور شکم عضلانی یا به قول ورزشکاران «شکم شش تکه»‌‌اش که از هر فرصتی برای به رخ کشیدنش استفاده می‌کند، حسابی تمرین می‌کند.

ستاره پرتغالي رئال‌مادريد در كل به سلامت جسم و روحش خيلي اهميت مي‌دهد و اين‌طور كه پيداست دوست دارد هوادارانش هم مثل خودش باشند. به همين خاطر به آنها توصيه‌هايي كرده تا با پيروي از آن، سلامتي و آمادگي جسماني‌شان را تضمين كنند…

ياد بگيريد به ذهن‌تان هم درست مثل بدن‌تان تمرين بدهيد. قدرت ذهني به اندازه قدرت بدني اهميت دارد و به شما در راه رسيدن به اهداف‌تان كمك مي‌كند. منضبط باشيد. حفظ انگيزه و وفادار بودن به برنامه‌هاي روزمره يك نكته كليدي به حساب مي‌‌آيد. من به خودم اجازه ميانه‌روي نمي‌دهم و هميشه خيلي جدي و سختگيرانه كار مي‌كنم.

روي اهداف‌تان تمركز داشته باشيد. اين به شما كمك مي‌كند تا هميشه همه حواس‌تان روي كارتان باشد و در مسير رسيدن به اهداف‌تان حركت كنيد. تمرين كردن در كنار يك نفر ديگر هم كمي حس رقابت به كارتان اضافه مي‌كند.

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

خوب خوابيدن خيلي مهم است و به شما كمك مي‌كند بهترين بهره را از تمرينات‌‌تان ببريد. من خيلي زود به رختخواب مي‌روم و زود هم از خواب بيدار مي‌شوم، به خصوص قبل از بازي‌ها. خواب به عضلات بدن كمك مي‌كند توان‌شان را دوباره بازيابند و اين نكته بسيار مهمي است.

گرم كردن درست قبل از بازي‌ها مانع از بروز مصدوميت مي‌شود. تمرين‌هاي كششي و انجام دو و دوچرخه ثابت خيلي مفيد هستند.

تمرينات را با هم بياميزيد. توصيه من انجام تركيبي از تمرينات ايروبيك (‌دويدن و نرمش كردن) است. كار كردن با وزنه هم از يك طرف تأثيرگذاشتن تمرينات روي تمام نقاط بدن را تضمين مي‌كند و از طرف ديگر قدرت و مقاومت‌تان را بالا مي‌برد. اين نوع تمرينات به حفظ علاقه‌‌تان هم كمك مي‌كند.

داشتن سرعت در تمرينات خيلي مهم است چون جريان خون را تسريع مي‌كند و مقاومت‌‌تان را بالا مي‌برد. ما براي گرم كردن، تمرينات دوي زيادي انجام مي‌دهيم و شما هم اگر در باشگاه يا فضاي آزاد هستيد مي‌توانيد اين را به تمرينات‌‌تان اضافه كنيد.

تمرينات بدنسازي هم براي بالا بردن مقاومت بدن و باقي ماندن روي فرم خيلي اهميت دارد. سعي كنيد اين تمرينات را در بازه‌هاي 30 دقيقه‌اي انجام دهيد و به تدريج كه قدرت بدن‌‌تان بالاتر مي‌رود، تعداد اين بازه‌ها را بيشتر كنيد.

هر جا مي‌توانيد تمرين كنيد. مي‌توانيد تمرينات شكمي‌‌تان را صبح‌ها بعد از بيدار شدن از خواب يا شب‌ها قبل از خوابيدن در اتاق خواب‌تان انجام دهيد. اگر يك برنامه روزانه داشته باشيد، كار براي‌تان راحت‌تر مي‌شود و به انجام اين تمرينات عادت مي‌كنيد.

تمرينات خوب بايد با رژيم غذايي خوب همراه باشد. رژيم من شامل مقدار زيادي پروتئين و كربوهيدرات، ميوه و سبزيجات است. از خوردن غذاهايي كه شكر دارند هم خودداري مي‌كنم. مطمئن شويد آب مورد نياز بدن‌‌تان تأمين مي‌شود. نوشيدن آب خيلي مهم است. از خوردن الكل هم خودداري كنيد.

روي نظم و قاعده غذا بخوريد تا سطح انرژي‌‌تان هميشه بالا باقي بماند. براي داشتن راندمان كاري بالا بايد بدن‌تان را تغذيه كنيد. من بعضي وقت‌ها در طول روز 6 وعده غذا مي‌خورم تا مطمئن شوم بدنم انرژي لازم براي انجام تمرينات در بالاترين سطح ممكن را دارد.

من هميشه موقع تمرين، موسيقي گوش مي‌دهم. موسيقي خوب به آدم انگيزه مي‌دهد و كمك مي‌كند تمرين بهتري داشته باشي.

آرامش داشته باشيد. انجام تمرينات بدني خيلي مهم است اما داشتن زندگي‌اي آرام به شما كمك مي‌كند بيشترين بهره را از جسم و روح‌تان ببريد. من وقت آزادم را به خانواده و دوستانم اختصاص مي‌دهم. اين كار به من آرامش مي‌دهد و ذهنيتم را مثبت نگه مي‌دارد.

 

251 41

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

خرید سرویس قاشق چنگال یکی از خریدهای ضروری و مهم برای آشپزخانه است که می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی چنگالک این سرویس را خریداری کنید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

 

 

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

بزرگی شکم

 

قدیم‌ ها، چاق بودن و شکم بزرگ داشتن نشانه ‌ای بود از اعیان و اشراف بودن. اما این روزها دیگر کسی اضافه وزن را دوست ندارد و بیشتر آدم‌ ها ترجیح می‌ دهند این جمله را از دیگران بشنوند که: ” خوش به حال ‌ات، چه هیکل خوبی داری! ” خوش ‌هیکل بودن این روزها مترادف شده است با باریک ‌اندام بودن و شکمی برآمده نداشتن.

 

این مطلب از هفته نامه سلامت، شما را با 15 تمرین ورزشی آشنا می ‌کند که انجام روزانه ی آن ها می ‌تواند شما را به همین معنا خوش ‌هیکل‌ تر کند.

 

1- روی یک صندلی دسته‌ دار بنشینید. ساعد دست ‌های تان را روی دسته صندلی بگذارید. ران ‌های ‌تان را به هم بچسبانید و سعی کنید پاهای ‌تان را حداقل 6 سانتی‌ متر از سطح زمین بالاتر بیاورید.

 

10 ثانیه در این وضعیت بمانید و دوباره به حالت اول برگردید.

شما باید این حرکت را از 5 مرتبه در روز شروع کنید و کم‌ کم به 20 مرتبه در روز برسانید.

 

2- روی یک بالش به پشت دراز بکشید. دستان خود را در امتداد بدن‌ تان قرار دهید و پاهای ‌تان را به هم بچسبانید. حالا سعی کنید که بدون استفاده از دست، پاهای تان را 15 تا 20 سانتی ‌متر بالا بیاورید و حداقل 5 ثانیه در این وضعیت بمانید. این حرکت هم می ‌تواند از 5 مرتبه در روز شروع ‌شود و به 20 تا 25 مرتبه هم برسد.

 

3- وقتی پیاده‌ روی می ‌کنید، هنگام راه رفتن بدن خودتان را به سمت چپ و راست متمایل کنید. با این کار، هم شکم‌ تان آب می ‌شود و هم پهلوهای‌ تان.

 

4- از حلقه‌ های ورزشی برای کوچک شدن شکم ‌تان استفاده کنید. شما می ‌توانید در ابتدای کار، تنها روزی 2 دقیقه یا 50 بار حلقه بزنید و به مرور زمان حلقه زدن را تا 30 دقیقه هم ادامه دهید.

 

 

5- دراز و نشست یکی از موثرترین و ساده ‌ترین ورزش‌ هایی است که می ‌تواند شکم را کوچک کند.

پس به پشت روی زمین دراز بکشید. دست‌ های‌ تان را پشت گردن خود گره بزنید و هر چند بار که می‌ توانید حرکت دراز و نشست را تکرار کنید و در روزهای بعد، دفعات تکرار حرکت را افزایش دهید.

 

6- هنگام پیاده ‌روی، ضربه‌ های سبک و آرامی را با انگشتان دست به شکم ‌تان وارد کنید. این جوری تحرک ماهیچه‌ های شکم خود را افزایش می ‌دهید و باعث می ‌شوید که آن ها چربی بیشتری بسوزانند.

 

7- به پشت دراز بکشید. یک بالش کوچک زیر پاشنه پاهای‌ تان قرار دهید و دست‌ های‌ تان را در راستای پهلو‌های ‌تان روی زمین بگذارید. دو دمبل نیم تا دو کیلویی در دست بگیرید و سپس دست‌ های تان را به صورت صاف 10 سانتی ‌متر از سطح زمین بالا بیاورید. 10 ثانیه در این حالت بمانید، 5 ثانیه استراحت کنید و این حرکت را حداقل 7 بار در روز انجام دهید.

 

8- همان‌ طور که نشسته ‌اید و مشغول کارهای روزمره ‌تان(مثلا تماشای تلویزیون) هستید، با کف دست خیلی آهسته به شکم خود ضربه بزنید.

 

9 – طناب زدن هم برای کوچک کردن شکم بسیار مفید است، به شرطی که شما حداقل روزی 50 مرتبه طناب بزنید.

 

 

10- زیاد یک جا ننشینید. نشستن طولانی ‌مدت باعث چاق شدن افراد می ‌شود و این چاقی ‌ها هم بیشتر در ناحیه ران پا و شکم رخ می ‌دهد. شاید به همین خاطر باشد که بیشتر رانندگان شکم بزرگی دارند.

 

11- سر پا بایستید. دو دمبل نیم تا دو کیلویی دست ‌تان بگیرید و دست ‌های‌ تان را به حالت عمود با بدن ‌تان قرار دهید. حدود 20 ثانیه در این حالت بمانید و بعد از 10 ثانیه استراحت این حرکت را دوباره انجام دهید. برای هر چه زودتر آب شدن شکم‌ تان باید این حرکت را حداقل روزی 15 مرتبه انجام دهید و به مرور آن را به 30 مرتبه در روز هم برسانید.

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

 

12- در طول روز شکم‌ بندهای سفت و محکم را دور شکم خود ببندید.

 

13- سر پا بایستید. دست ‌های‌ تان را کاملا از هم باز کنید و یک پای ‌تان را از روی زمین بردارید و بدن ‌تان را به سمت جلو و پای بلند شده ‌تان را به سمت عقب متمایل کنید. چند ثانیه در این وضعیت بمانید و در هر مرتبه تکرار، پای بلند شده‌ تان را جا به‌ جا کنید.

 

14- به پشت دراز بکشید.دستان خود را پشت سرتان قلاب کنید و کمی سر و شانه‌ های ‌تان را به سمت جلو متمایل کنید.

این حرکات را در حالی انجام دهید که پاهای ‌تان به صورت عمود با بدن‌ تان قرار دارند.

 

15- به پشت دراز بکشید.

زانوهای ‌تان را کمی خم کنید.دست‌ های‌ تان را پشت گردن ‌تان قلاب کنید و سر و شانه‌ های‌ تان را تا وسط کمر به سمت جلو متمایل كنید.

عیدامسال کجابریم؟پیشنهادهای ارزان سفرنوروز


فروشگاه سیسمونی آنلاین


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟

برترین باشگاه بدنسازی اطرافتان را پیداکنید


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین


دیدنی هایی که تا به حال ندیدید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه اندامی زیبا و شکمی صاف داشته باشیم پارس ناز : شکم صاف و داشتن تناسب اندام  آرزوی هر کسی است. برای داشتن شکم صاف نیازی به رژیمهای سخت و طاقت فرسا ندارید. این بار بدون رژیم های سخت به شکمی صاف اندامی متناسب دست پیدا کنید.

 

هر گاه که حرف از شکم صاف و خوش‌ هیکلی به میان می‌آید، همه به فکر رژیم و ورزش‌های سنگین می‌افتیم. در این‌ که داشتن اندام خوب منوط به رعایت رژیم غذایی و تحرک داشتن است، شکی نداریم. اما نکاتی غیر از این موارد هم هست که می‌توانید با رعایت آنها، به هیکلی بهتر و شکمی صاف‌تر دست یابید.

 چگونه بدون رژیم های سخت شکمی صاف داشته باشیم؟

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

 برای داشتن شکم صاف، صاف بایستید

ژست شما بیش از آن‌که فکرش را بکنید در هیکل‌تان اثر دارد. هنگامی که قوز نمی‌کنید و صاف می‌ایستید، ناخودآگاه ماهیچه‌های شکم‌تان را درگیر می‌کنید. به این ترتیب قدتان بلندتر به نظر می‌رسد و شکم‌تان هم صاف‌تر می‌شود.

 برای داشتن شکم صاف آب بنوشید

هنگامی که آب کافی به بدن نمی‌رسد، بدن احساس خشکی می‌کند و آب زیادی را در خود احتکار می‌کند. به همین دلیل، افرادی که آب نمی‌خورند چیزی حدود دو کیلو در قسمت میان بدن اضافه وزن پیدامی کنند. روزانه حداقل شش لیوان آب بخورید تا به خوش‌اندامی خود کمک کرده باشید.

 برای داشتن شکم صاف زمان کافی در دستشویی بمانید

اگر از آن دسته افراد هستید که عجله شدیدی برای خروج از دستشویی دارید، باید بدانید که با این کار ناخواسته به مغزتان پیغام می‌دهید که نیازی به تخلیه کامل نیست و تنها چیزی که اهمیت دارد، سریع ترک کردن آنجاست. این کار را نکنید. تخلیه کامل از جمله عوامل داشتن شکمی صاف است.

 برای داشتن شکم صاف خوب بجوید

هر لقمه را حداقل 10 مرتبه بجوید و پس از آن، لقمه را فرودهید وگرنه معده و روده دچار سوءهاضمه می‌شود. از این گذشته، فردی که تند غذا می‌خورد مقداری هوا هم فرومی‌دهد که به باد کردن معده و بزرگ شدن شکم منجر می‌شود.

 برای داشتن شکم صاف پروبیوتیک بخورید

خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک ( روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتریها است. بسیاری از این باکتری‌ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته‌ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی بیوتیکهای مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید می‌باشد. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند ) به هضم غذا و در نتیجه خوش‌اندامی شما کمک می‌کنند. ماست، آبدوغ، ترشی کلم، کفیر، موز، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و مارچوبه دارای پروبیوتیک هستند. مصرف آنها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

 برای داشتن شکم صاف راه بروید

روزانه نیم ساعت پیاده‌روی به روند لاغری و مسطح شدن شکم کمک می‌کند. مسیری مناسب را برای خود در نظر بگیرید و هر روز این مسیر را پای پیاده طی کنید. به‌طور کلی از بی‌تحرکی بپرهیزید و تا سرحدامکان برای ساعت‌های متمادی روبه‌روی کامپیوتر و تلویزیون ننشینید.

 برای داشتن شکم صاف آدامس نجوید

جویدن آدامس موجب قورت دادن هوا و پف کردن بدن می‌شود. آدامس را کنار بگذارید و اگر می‌خواهید طعم دهانتان تازه‌تر شود، کمی نعناع بجوید.

 برای داشتن شکم صاف آرام باشید

استرس را کنار بگذارید. روزانه دقایقی را در وان پر از آب ولرم یا زیر دوش آب سرد بگذرانید، موسیقی ملایم گوش کنید و استراحت کافی داشته باشید تا فشارهای روحی از وجودتان کنده شوند. استرس موجب سوءهاضمه و همچنین افزایش هورمون کورتیزول می‌شود که چاقی شکمی را به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

در این مقاله فیت کلاب می‌خواهیم به بررسی تمرینات بدنسازی بپردازیم، امروزه اکثر دوستانی که علاقه‌مند به داشتن اندامی مناسب و ورزیده هستند شروع به انجام تمرینات بدنسازی در باشگاه‌های ورزشی می‌کنند، این افراد به سه دسته تقسیم می‌شوند:

جز هرکدام از این سه دسته که هستید (امیدواریم به هیچ عنوان جز دسته اول نباشید) و یا اگر تصمیم به شروع تمرینات بدنسازی دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

به مجموعه تمرینات ورزشی که فرد برای ساختن اندامی ایده آل در کنار تغذیه درست و استراحت کافی انجام می دهد بدنسازی یا پرورش اندام گفته می شود .

در ورزش بدنسازی افراد در دو گروه جای می گیرند.گروه اول افرادی هستند که در یکی از زیرگروه های این رشته به صورت حرفه ای برای مسابقات آماده می شوند و گروه دوم صرفا برای سلامتی و داشتن اندامی ایده آل وارد این شاخه می شوند.

برای شروع به تمرینات بدنسازی لازم است یک شناخت کلی از استایل و مدل اولیه بدن خود داشته باشید.

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

در تقسیم‌بندی انواع بدن برمبنای تئوری سوماتیپ‌ها، بدن ها در  سه نوع مختلف اکتومورف (ectomorph)، اندومورف(endomorph)، مزومورف(mesomorph) تعریف می‌شود. هرکدام ویژگی‌های معمولی خود را دارند که می‌تواند به شما در تعیین نوع بدنی خود کمک کند و سپس شما قادر خواهید بود بر اساس آن تمرینات بدنسازی و عادات غذایی خود را مطابق با هدف موردنظرتان تنظیم کنید تا با برنامه‌ریزی به ایده آل خود در بحث تناسب‌اندام برسید. البته که باید در این بخش یک نکته مهم را ذکر کنیم آن‌ هم این است که اگر می‌خواهید این روال کاملاً تخصصی و بی‌نقص انجام شود باید این پروسه زیر نظر متخصصین تغذیه، مربیان حرفه‌ای و مشاورین باتجربه انجام شود.

اگر بدنی از نوع اکتومورف دارید، مطمئناً می‌دانید که به دست آوردن ماهیچه و همچنین چربی برای شما بسیار دشوار است. برای اینکه راحت‌تر به عضله سازی برسید، سعی کنید در تمرینات بدنسازی بیشتر حرکات ترکیبی را جایگزین حرکات جز به‌جز کنید تا بتوانید از عضلات بیشتری در تمرینات استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال، تمریناتی که با کمک نیمکت و با استفاده از شانه‌ها و آرنج انجام می‌شود، عضلات موجود در سینه، شانه‌ها و سه سر شما را درگیر می‌کند. در مقابل، حلقه ماهیچه دوسر رانی، حرکتی جداشده است که فقط از همین ماهیچه استفاده می‌کند.

پس درنتیجه تلاش کنید تا با استفاده از هر دو مدل تمرینات بدنسازی تک‌محوری و ترکیبی در کنار هم برای رسیدن به هدفتان ورزش کنید اما باید تمرکز اصلی شما باید روی تمرینات ترکیبی بزرگ باشد و به تمرینات تک عضله‌ای به چشم تمرینات جانبی نگاه کنید.

کسانی که بدنی از نوع اکتومورف دارند، می‌توانند با مصرف کربوهیدرات بیشتری نسبت به اندومورف و مزومورف داشته باشند؛ و معمولاً در بحث تغذیه درگیر نمی‌شوند ولی بااین‌حال، این بدان معنی نیست که شما می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید بخورید بدون آنکه تأثیری بر بدن شما داشته باشد.

در مقالات و نظریات مستند از پزشکان تغذیه و مربیان بدنسازی ذکرشده بهتر است که بیشتر از کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کنید تا احساس سیری طولانی‌تری را برای شما ایجاد کند. همچنین مصرف پروتئین‌ها به عضله سازی شما بسیار کمک می‌کند. ازجمله کربوهیدرات‌های پیچیده می‌توان به برنج قهوه‌ای و نان قهوه‌ای اشاره کرد.

ازآنجاکه شما اکتومورف ها برای رسیدن به اندامی عضلانی و ورزشی با چالشی کمی سخت مواجه هستید، ممکن است در طی روند برنامه‌ریزی تمرینات بدنسازی و تغذیه شما استفاده از مکمل‌های اضافی مفید توصیه شود که باید حتماً توسط متخصصی تغذیه و مربی ورزشی شما باشد.

برای کمک به شوک بدن در از دست دادن چربی، بهتر است برای اندومورف تمرینی هوازی شدید خود را با تمرکز بر تمرینات زمانی مانند HIIT (تمرین با فواصل زیاد) و تمرینات LISS (کاردیو پایدار با شدت کم) انجام دهید.

اندومورف ها باید بدن خود را برای دیدن نتیجه‌گیری مطلوب آموزش دهند و فقط روی یک منطقه تمرکز نکنند.

برای تقویت بیشتر متابولیسم، اندومورف ها باید تمریناتی را انجام دهند که شامل تشدید روند گردش خون با تنفس صحیح باشند. به‌این‌ترتیب، حتی چند ساعت بعد از انجام تمرینات شما متابولیسم بدنی‌تان در حالت مطلوب می‌ماند.

اندومورف ها نیاز به یک برنامه غذایی سخت‌گیرانه‌تر از سایرین دارند. برخلاف اکتومورف ها، افراد با نوع بدن اندومورف باید کربوهیدرات کمتری بخورند و میزان پروتئین بیشتری دریافت کنند. آن‌ها باید از کربوهیدرات‌های ساده مانند نان سفید اجتناب کنند و غذاهای پیچیده‌تری بخورند.

سطح استرس می‌تواند باعث شود که اندومورف ها چربی‌ها را در اطراف شکم خود بیشتر ذخیره کنند. برای کمک به رفع این مشکل، باید سعی کنید در کنار تمرینات و رژیم غذایی که در برنامه‌ریزی خود فعالیت‌هایی که باعث آرامش می‌شود نیز داشته باشید. همچنین، فراموش نکنید اگر اندومورف هستید و می‌خواهید اندامی ایده آل داشته باشید در کنار تمرینات بدنسازی خود، خواب کافی را فراموش نکنید. در مقاله سیکس پک از تاثیر خواب کافی در فرآین ساخت اندامی ایده آل به طور مفصل صحبت کردیم.

شاید به توان گفت که در بین گروه‌های بدنی زیباترین و مناسبترین حالت بدنی متعلق به مزومورف‌ها است.

در بین اکتومورف ها و اندومورف ها نوع بدن مزومورف است. مزومورف ساخت ماهیچه‌ها و از دست دادن چربی را به ترتیب نسبت به اکتومورف و اندومورف آسان‌تر می‌کند.

به همین دلیل است که در نوع بدن مزومورف نیاز نیست برای به دست آوردن نتیجه ایده آل به سراغ وزنه‌های سنگین و یا برنامه‌های فشرده در تمرینات بدنسازی بروید. در حالت کلی اگر مزومورف هستید می‌توانید با انجام تمرینات بدنسازی در سطح متوسط ​​پیشرفت کنید و به هدف مطلوب برسید.

اما با این‌ حال، بهتر است برخی از ورزش‌های هوازی را نیز فراموش نکنید، زیرا باوجوداینکه شما می‌توانید چربی‌ها را از مزومورف راحت‌تر از دست بدهید، اما این موضوع همیشه صددرصدی نیست و باید از ورزش‌های هوازی برای کمک به ضربان قلب و پمپاژ خون استفاده کنید.

اگر نوع بدنی مزومورف دارید، برنامه غذایی شما باید شامل مقادیر مساوی پروتئین و چربی و ​​کربوهیدرات باشد. همان‌طور که در توضیح نوع بدن اکتومورف و اندومورف ذکر کردیم، شما هم باید روی کربوهیدرات‌های پیچیده تمرکز کنید تا به انرژی بدن خود کمک کرده و در یک‌راه پایدار و سالم به‌طور کامل حفظ کنید.

وقتی صحبت از این سه نوع مختلف بدن می‌شود، باید بگوییم قرار نیست شما منحصراً در یک گروه قرار بگیرید و ممکن است بدن شما ترکیبی از دو مدل باشد، پس بازهم تأکید می‌کنیم برای شناخت بهتر سبک بدنی‌تان با متخصصین، مربیان و مشاوران باتجربه در این زمینه صحبت کنید تا با شناختی درست بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

بعد شناخت مدل بدنی‌ای که دارید اگر می‌خواهید اصولی و حرفه‌ای ورزش کنید باید دسته‌بندی‌های رشته بدنسازی را بشناسید و با آن‌ها آشنایی پیدا کنید.

در این سبک، معمولاً قد اهمیت ویژه‌ای دارد و در مسابقات داوران به‌تناسب عرض سرشانه‌ها و عرض کمر امتیاز می‌دهند. هرچه که یک شرکت‌کننده از عرض سرشانه بیشتر و عرض کمر کمتری برخورد باشد ( به بیان ساده حالت V شکل ) از امتیاز و شانس بیشتری برخوردار اســت.

معمولاً افرادی که دارای تیپ بدنی اندومورف هســتند نمی‌توانند در این رشته موفق باشند.

در این زیرگروه، علاوه بر قد، وزن نیز حائز اهمیت است و معمولاً این کشیدگی عضلات و کات‌های عمیق است که داوران را تحت تأثیر قرار می‌دهند. ورزشکاران در این گروه دارای حجم عضلانی بیشتری نسبت به ورزشکاران زیرگروه فیزیک هستند.( به بیان ساده فرم بدنی ورزشکاران در این گروه مانند حرف X هست.)

به خطوطی که در بدن در اثر تفکیک عضلات شکل می‌گیرد گفته می‌شود.

معمولاً افرادی که دارای تیپ بدنی اکتومورف و مزومورف هستند می‌توانند در این رشته موفق باشند.

در این رشته فقط وزن مهم است و معمولاً کوتاه‌قدها در این زیرگروه موفق‌تر هستند.آنچه برای داوران در این گروه مهم است بالانس بدنی، گردی عضلات و کات‌ها هست.

معمولاً در این رشته افرادی که دارای تیپ بدنی اندومورف هستند در این زیر گروه موفق تر هستند اما این به آن معنا نیست که اکتومورف ها و مزومورف ها به سراغ بادی بیلدینگ نمی آیند.

این دسته به فعالیت تخصصی در زمینه وزنه‌ها محدود می‌شود و هدف رکورد زدن درزمینه های وزنه است و خودش به‌عنوان یک‌رشته منحصربه‌فرد فعالیت می‌کند اما طرفداران زیادی ندارد. کاملاً ورزش قدرتی است و بسیار مشابه رشته وزنه‌برداری در واقع هدف در هر دو بلند کرد وزنه در سه حرکت هست. این زیرگروه خودش به دو دسته کلاسیک و با لوازم تقسیم می‌شود. در واقع بالاترین توانایی فرد در مقابله با جاذبـه زمین را پاورلیفتینگ یا وزنه برداری قدرتی می گویند.

معمولاً مزومورف ها و اندومورف ها بیشتر سراغ این زیر گروه می‌روند.

کراس فیت ترکیبی از تمرین مقاومت و سرعت در کنار پلایومتریک انفجاری و وزنه‌برداری به سبک المپیکی و قدرتی، کتل بل، ژیمناستیک و تمرین‌های استقامتی است. در کراس فیت با انجام هرکدام از تمرینات ذکر شده، تناسب اجزای اصلی اندام را هدف قرار می‌گیرد. تناسب ضربان قلب و حرکت ریه‌های شما در حین تنفس، ایجاد استقامت، قدرت و استحکام عضلانی، انعطاف‌پذیری، ذخیره و افزایش نیروی بدنی، سرعت در انجام حرکات، چالاکی، حفظ تعادل، ایجاد هماهنگی و دقت همگی از ویژگی‌ها و مزایای تمرینات کراس فیت هست. در کراس فیت سرعت انجام تمرینات زیاد و فاصله‌های استراحت بسیار کوتاه است. مثل شنا ، دراز نشست و…

معمولاً اندومتر ها در با فعالیت در این زیرگروه سریع‌تر به نتیجه مطلوب خود ( چربی سوزی و عضله سازی) دست پیدا می‌کنند.

در تمام دستگاه‌ها و یا به‌صورت هوازی برای تقویت ماهیچه‌ها یا چربی سوزی انجام می‌شوند.ازجمله تمرینات بدنسازی که در تمام زیرگروه‌ها کاربرد دارد و در ساختن بدنی ‌ایده آل استفاده می‌شود بر اساس عضلات بدن به سه بخش تفکیک می‌شود:

در تمرینات بدنسازی بالاتنه هدف شما ماهیچه‌های جلو و پشت‌بازو، سینه، پشت، ساعد دست، سرشانه، زیر بغل و… هستند و ازجمله تمریناتی که برای تقویت آن‌ها استفاده می‌شود می‌توان به سیم‌کش زیر بغل- نشر جانب – جلو بازو و پشت‌باز (با استفاده از سیم‌کش، هالتر و یا دمبل) – دمبل چکشی – پرس سینه – پرس سرشانه – دیپ پارالل – شراگ با هالتر – بورد پرس – رک پول – فلای دمبل و … اشاره کرد.

در تمرینات بدنسازی ویژه شکم و پهلو هدف شما ماهیچه‌های شکمی و پهلوها و کمر هست.

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

شنا سوئدی – لندماین – شکم کرانچ – چرخش کمر روسی – پلانک – شکم خلبانی و… تمریناتی بسیار مناسب برای این بخش از بدن شما هستند.

لازم است بگوییم در بخش شکم و پهلو معمولاً از تمرینات هوازی که بیشتر استفاده می‌شود زیرا چربی سوزی را به اوج می‌رساند.

در تمرینات بدنسازی پایین‌تنه هدف شما ماهیچه‌های چهار سر زانو، ساق پا، ران پا (دورکننده و نزدیک کننده)، باسن و… هست که معمولاً با تمریناتی ازجمله پرس پا – اسکات  – پشت پا با دستگاه –- هیپ تراست – ددلیفت هدف قرار داده می‌شوند.

البته همان‌طور که در ابتدای مقاله در بخش معرفی سبک بدنی اکتومورف ها گفتیم بعضی از تمرینات بدنسازی ساده و برخی حالت ترکیبی دارند و ماهیچه‌های مختلفی را درگیر می‌کنند ازجمله این تمرینات دوچرخه – تردمیل – اسکی فضایی – پارویی – برپی – طناب زدن – هیپ تراست – پرش (قیچی – جعبه و…)

ددلیفت سومو- رک پول – فلای دمبل و … می باشند.

همچنین تمرینات بدنسازی را می توان بر اساس نوع حرکت نیز دسته بندی کرد ، که در این دسته بندی می توان به تمرینات استقامتی ، هوازی ، وزنه برداری یا پاورلیفتینگ ، کششی ، پلی متریک و… اشاره کرد.

در برخی از تمرینات نام‌برده شده در قسمت بالا نیاز به استفاده از وزنه هست باید دقت کنید تا وزنی که برای وزنه انتخاب می‌کنید صحیح و طبق برنامه و نظر مربی شما باشد تا آسیبی به بدن شما وارد نشود. فراموش نکنید که انتخاب وزنه‌های سنگین‌تر الزاماً نتیجه بهتری را حاصل نمی‌کند.

به طور معمول تمرینات بدنسازی در سه سطح مقدماتی ، متوسط و حرفه ای جای می گیرند.

برای مثال حرکت روی ترمیل با شیب صفر جز تمرینات بدنسازی ساده ، استفاده از تردیمل با تعریف شیب غیر صفر و یا با روش راه رفتن معکوس ،سطح متوسط  و استفاده از تردمیل با شیب معین و انجام تمرینات مربوط به عضلات دست با استفاده از دمبل در روی آن در سطح حرفه ای قرار می گیرد.

امیدواریم بامطالعه این مقاله توانسته باشید کمی با دنیای وسیع و پرطرفدار بدنسازی آشنا شده باشید

فراموش نکنید ورزش کردن باید برای نشاط بخشیدن و تناسب‌اندام و سلامتی شما انجام شود پس با انتخاب یک مجموعه مطمئن در کنار مشاوران و مربیان حرفه‌ای برای اهداف بالا تلاش کنید.

مشاوره ژنتیک

آزمایش ژنتیک

آیا این مسئله برای شما تعجب برانگیز نبوده که چرا برخی از افراد تا این حد فرم بدنی زیبا و متناسبی دارند و برخی افراد آنقدر اندامشان بد است که شما را به یاد گلابی می اندازند؟!

آیا تا کنون توجه کرده اید که شکل و فرم بدن شما با دوستان،همکاران و حتی افراد خانواده تان چقدر متفاوت است؟ این تفاوتها  به این دلیل است که هر فردی با بدن مخصوص به خودش که شکل ویژه ی خود  را دارد به دنیا می آید و بنابراین بسته به زمینه ی ژنتیکی،رژیم غذایی و فعالیت بدنی،فرم بدن هر کسی با دیگران کاملا متفاوت است.اگرچه شکل بدن چیزی است که با آن به دنیا می آیید اما راههایی برای ارتقاء آن نیز وجود دارد.در اینجا روشهایی برای شکل دادن به بدن و زیبا کردن فرم بدنی آورده شده است.البته توجه داشته باشید که اهمیت انجام ورزش منظم بسیار بیشتر است و الزامی به انجام نوع خاصی از ورزش وجود ندارد و قصد ما از بیان این نکات این است که اگر می خواهید،تا حد امکان شکل بدنی متناسبتری به دست آورید.

بدن هر فردی ویژه همان فرد آفریده شده و شکل  بدن هر فردی بر اساس میزان بافت عضلانی و چربی با دیگری متفاوت است.فرم بدنی کاملا تحت تاثیر ژنتیک فرد است.احتمالا بخشی از فرم بدنی شما شبیه والدین یا خواهر و برادر شماست.شکل بدن یک صفت ژنتیکی است و تغییر کلی آن معمولا بسیار مشکل یا غیر ممکن خواهد بود.

این  افراد نسبت به سایرین استخوانهای حجیمتری دارند.این زنان و مردان صورتهای  گرد و پاها و رانهای حجیم دارند.بازو و ساق این افراد کوتاه است و شکل کلی بدن آنها چهارشانه و کوتاه است.بیشتر این افراد دست و پاهای کوتاه و کمر عریضی دارند.کاهش وزن در این افراد مشکلتر است اما این افراد نیز می توانند با ورزش عضلات خود را بسازند و بافت چربی خود را کاهش دهند.

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم

این افراد فرم بدنی ورزشکاری دارند.فرم  بدنی این افراد طوری است که به راحتی بافت عضلانی به دست می آورند.شانه های پهن و کمر باریک  ویژگی این فرم بدنی است.این  افراد متابولیسم سریعی دارند  و کاهش وزن در این افراد راحتتر از گروه قبلی است.

این  افراد شکل بدنی لاغر و خطی دارند.کمر لگن و شانه ی این افراد باریک است و به راحتی وزن  از دست می دهند و بافت چربی کمتری  دارند.به دست آوردن بافت عضلانی در این گروه مشکلتر است. می بینید  که کمترافرادی وجود دارند که دقیقا در این گروهها تقسیم بندی شوند.در واقع بدن بیشتر افراد و احتمالا خود شما ترکیبی از فرمهای بدنی مختلف است. بیشتر افراد  ترکیبی از اکتو- مزومورف و یا اندو- مزومورف هستند.  

حتما متوجه  شده اید که علاوه برنوع فرم  بدن شکل بدن افراد نیز باهم متفاوت است.شکل بدن بر اساس اندازه و ترکیب بندی عضلات شما و  تعادل و نقطه ی ثقل بدن تعیین شده است.مثلا می دانید که مردان و زنان شکل بدنی متفاوتی دارند و البته این تفاوت شکل بدنی از نوعی دیگر بین زنان  و یا بین  مردان نیز وجود دارد. 

قبل از اینکه  شروع به طراحی تمرینات ورزشی برای بخشی از بدن خود کنید بهتر است  شکل بدن خود را بشناسید تا بیشتر  با قابلیتها و محدودیتهای خود آشنا شوید.برای اینکه  بهتر متوجه شکل بدنی شوید  بدن را به دو بخش فرضی  تقسیم می کنیم. اگر بدن انسان  را از طول به دو بخش تقسیم  کنیم تقریبا نیمه ی فوقانی  بالاتر از ناف و نیمه تحتانی  پایینتر از آن قرار می گیرد.

در این  افراد بین قسمتهای فوقانی و  تحتانی تنه توازن و تناسب برقرار است و ناحیه ی کمر باریکتر از بقیه نقاط بدن است.اگر شما چنین شکل بدنی ای دارید می توانید همه  ی عضلات بدن را تقویت کنید و به خصوص اگر عضلات قفسه ی سینه و لگن را بسازید شکل بدنی شما  بهتر می شود. این افراد اندومورف یا مزومورف هستند.

در این  افراد قسمت فوقانی تنه کوچکتر و  قسمت تحتانی بزرگتر است.در این افراد  لگن بزرگتر از شانه ها و قفسه ی  سینه به نظر می رسد و برای متناسب تر شدن تمایل به لاغر شدن در قسمتهای تحتانی دارند تا شکل بدنی آنها متناسب شود.بیشتر این افراد مزومورف  هستند.

قسمتهای فوقانی تنه در این افراد بزرگتر است.این افراد قفسه ی سینه و شکم بزرگتر و لگن کوچکتری دارند و تمایل به کوچک کردن شکم به خصوص در بالای کمر دارند تا شکل بدن متناسب تری به دست آورند. بیشتر این افراد اندومورف یا مزومورف هستند.

افرادی که این شکل بدنی را دارند کاملا لاغر و باریک اندام هستند و تفاوتی بین قسمتهای فوقانی و تحتانی تنه ندارند.در واقع به نظر می رسد شانه ها،کمر و لگن تفاوتی با هم ندارند.این افراد برای تناسب بیشتر باید عضلات شانه ها،قفسه سینه و لگن را بسازند. بیشتر این  افراد اکتو مورف هستند.اگر شما از فرم و شکل بدنی خود راضی نیستید راههایی برای بهتر شدن ویژگیهای بدن  شما وجود دارد.با توجه به ویژگیهای بدنی هر فرد ورزشهایی پیشنهاد  شده که با استفاده از آنها هر شکل  بدنی ای که داشته باشید می توانید به بدن خود شکل و استحکام  کافی را بدهید. 

ورزشهای مقاومتی  و استقامتی می توانند وزن شما را کنترل کنند و تناسب بدنی شما  را حفظ کرده و ارتقا دهند. باید تمرینات متنوع با وزنه ها را تکرار  کنید تا بتوانید حجم عضلانی مناسبی به دست آورید. این ورزشها نیز  مناسب هستند:

ورزشهای مناسب  این افراد باید عضلات نیمه ی فوقانی بدن را بسازند.همچنین می توان برای سوزاندن چربیهای قسمت تحتانی بدن نیز برنامه ریزی کرد.ازحرکات استقامتی وزنه های سبک و حرکات تکرار شونده و متنوع برای ساختن  عضلات بالای تنه استفاده کنید. این ورزشها نیز  مناسب هستند:

ورزشهای ایروبیک برای لاغر شدن تنه و سوزاندن چربی بدن مناسب هستند.با ساختن  عضلات نیمه ی تحتانی تنه می توانید تناسب بیشتری به دست آورید. تمرینات  مقاومتی سبک با تکرار زیاد مناسب  هستند.این ورزشها نیز  توصیه می شود:

ورزشهای استقامتی برای ساختن حجم مناسب عضلات شانه،قفسه سینه و لگن می توانند انجام شوند. برای اینکه شکل بدنی متقارن باید روی گروه عضلاتی که می خواهید حجیم شوند تمرکز کنید.این نرمشها مناسب هستند: 

بیشتر بدانید : بهترین تمرینات ورزشی برای تناسب اندام ساعت شنی

بیشتر بدانید : شکل بدن و سایز اندام ها چه اطلاعاتی در مورد سلامتی تان می دهند؟

بیشتر بدانید : بهترین تمرینات ورزشی برای تناسب اندام گلابی شکل

بیشتر بدانید : حرکات ورزشی که برای افراد بالای 50 سال مضر هستند

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ-دکتر حانیه ترکمانseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم
چگونه استایل بدنی خوبی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *