چگونه بدنی جوان داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بدنی جوان داشته باشیم
چگونه بدنی جوان داشته باشیم

داشتن پوست جوان همیشه بستگی به سن ندارد بلکه روش ها وتکنیک هایی در برنامه ی روزانه وجود دارد که نقش آنها مهم تر از سن است. نکات زیر به طور حتم به شما کمک خواهند کرد تا آن پوست بی عیب و نقصی را که همیشه می خواستید، داشته باشید.

این مهم ترین نکته زیبایی برای داشتن پوستی جوان است.آب تا حدود 65 درصد از بدن شما را تشکیل می دهد.روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا پوست خود را مرطوب نگه دارید. هر جا که می روید یک بطری داشته باشید و پوست خود را از آب محروم نکنید.

جایگزین آب با آب نارگیل؛ سالم تر از نوشیدنی هایی دیگر است که منجر به آزاد شدن سم در بدن می شود.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید که شامل غذاهایی باشد که شامل اسیدهای چرب امگا و آنتی اکسیدان ها هستند. مصرف میوه های تازه مثل پرتقال و هندوانه را افزایش دهید ؛ سبزیجات هم به حفظ درخشش پوست شما کمک می کنند.چگونه بدنی جوان داشته باشیم

از یک روتین مراقبت پوستی پیروی کنید که شامل تمیز کردن، تونینگ و مرطوب کردن است که اینها برای بافت پوست بسیار مهم است.

لایه برداری منظم و روتین داشته باشید. شما می توانید این کار را با استفاده از ماست، بلغور جو و گلاب انجام دهید. در پی مراقبت پوست های طبیعی باشید. به پوست خود مواد شیمیایی سخت نزنید.

با استفاده از کرم های ضدآفتاب در امان باشید. این کار به جلوگیری از چروک زودرس و سرطان پوست کمک می کند. از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. اول از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و بعد از لوازم آرایشی استفاده کنید که عامل حفاظت از آفتاب باشد.

استراحت کنید. اگر خسته هستید و بدن شما به اندازه کافی استراحت نمی کند، این روی پوست شما نشان داده می شود.

از مرطوب کننده خوب برای پوست خود استفاده بکنید، تا به افزایش بازسازی سلول شما کمک کند. برای شب ها، مرطوب کننده غلیظ و کرمی باعث ایجاد شگفتی می شود. از یک ژل زیر چشم استفاده کنید و پوست زیر چشمان خود را بهبود دهید.

سولفات در اغلب محصولات تمیز کننده بازاری وجود دارد، مثل صابون ها و شستشو دهنده های صورت که پوست شما را از روغن های طبیعی جدا می کنند و پوست را خشک، ترد و حتی خارش دار می کنند.

به دنبال محصولاتی بگردید که حاوی پارابن، یولفات و سیلیکون نیستند.

سیگار منجر به چین و چروک، تیرگی و پوست بد می شود. با محیطی که در حال حاضر آلوده است و ویرانی برای روی پوست شما ایجاد می کند، قطعا نمی خواهید به مشکلات پوستی خود آسیب بیشتری وارد کنید.

ورزش منظم برای بدن و پوست سالم ضروری است. یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی عمیقی را امتحان کنید، تا اعصاب خود را آرام نگه دارید. استرس بزرگ ترین دشمن برای پوست است.

آنها را به طور مرتب تمیز کنید و اسفنج های قدیمی را دور بریزید. برس هایی که پر از مواد هستند، ممکن است حاوی باکتری بوده و باعث بروز حمله هایی به پوستتان شوند.

برای تمیز کردن براش ها از شامپو و نرم کننده استفاده کنید. همچنین می توانید از یک قطره ضد عفونی کننده نیز استفاده کنید.

خوب است که به یک متخصص پوست مراجعه کنید، تا درباره مشکلات پوستی خود صحبت کنید.

روکش بالشت خود را به طور مرتب تعویض کنید، روکش بالشت تمام رطوبت پوست شما را از بین می برد و آن را خشک می کند و باعث ایجاد خطوط خواب و چین و چروک می شود. سعی کنید از روکش بالشت های ابریشمی و اطلسی استفاده کنید.

مانیکور و پدیکور، ماساژ و استخرهای آب گرم برای تمدد اعصاب، بدن و پوست عالی هستند و شما را ریلکس می کنند.

درمان های خانگی بی شماری وجود دارند که برای داشتن پوست جوان مورد آزمایش قرار می گیرند.در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک 10 راه سریع و آسان برای شما وجود دارد:

خواص آنتی اکسیدانی عسل, همراه با اسیدهای آمینه, ویتامین ها, مواد معدنی و آنزیم ها, می تواند عسل را به عنوان یک ماده خوراکی و مغذی تبدیل کند.

تسکین بیماری های التهابی را آسان می کند و بازسازی سلولی را تحریک می کند که هر دو برای داشتن پوست جوان ضروری هستند. خاصیت قلیایی این مایع چسبنده به جذب و نگه داشتن پوست کمک می کند.

یک قاشق چای خوری نمک سنگ خرد شده را با دو قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و از آن به عنوان لایه ای برای تمیز کردن سلول های مرده پوست استفاده کنید.

رابطه ای بین زنان هندی و زردچوبه وجود دارد. این یک عامل ضد عفونی کننده, ضد باکتریایی و ضد التهابی است. گردش خون را بهبود می بخشد,با عفونت مبارزه می کند, لکه ها را پاک می کند و خطوط ریز و چروک های ریز را از بین می برد.

همچنین می توانید از آن برای تغذیه پوست، به غذاهای خود بزنید. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری عسل و کمی شیر مخلوط کنید، تا خمیری شکل بگیرد.

از آن به عنوان اسکراب صورت و پوست خود استفاده بکنید. برای تیرگی و پف چشم، از نصف قاشق چای خوری زردچوبه و 2 قاشق چای خوری باترمیلک استفاده کنید.

جو دو سر هنگام ترکیب با آب, به دلیل حضور پلی ساکاریدها, یک ساختار مشابه ژلاتین را تشکیل می دهد. این عمل به عنوان پوشش محافظ روی پوست عمل می کند و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

چربی سالم موجود در جو، از آن یک مرطوب کننده طبیعی می سازد. همچنین برای محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از آفتاب شناخته شده است. دارای خاصیت پاک سازی طبیعی و خواص لایه برداری است تا به نگه داشتن پوست جوان تر کمک کند.

یک پک ضد پیری را با مخلوط کردن دو قاشق غذا خوری جو دو سر و 1 عدد زرده تخم مرغ زده شده و 1 قاشق چایخوری روغن زیتون و آب پرتقال تازه آماده کنید.

آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا روند پیری را کاهش دهید.

ماست از کاهش درخشندگی طبیعی پوست جلوگیری می کند. این ماده لبنی به درمان لکه های سیاه نیز کمک می کند. یک قاشق چای خوری زردچوبه به همراه یک قاشق چای خوری ماست به شما یک اسکراب عالی می دهد.

یک قاشق چای خوری آبلیمو را با دو و نیم قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری ماست مخلوط کنید، تا یک ماسک درخشان کننده پوست آماده کنید. آن را روی صورت خود بمالید و بعد از خشک شدن بشورید.چگونه بدنی جوان داشته باشیم

تنها یک بار مصرف روغن نارگیل خالص در روز کافی است تا پوستی نرم, انعطاف پذیر و درخشان داشته باشید. آن را به آرامی به مدت 10 دقیقه قبل از حمام خود ماساژ دهید، تا نتایج قابل مشاهده ای را ببینید.

می توانید کمی گرمش کنید تا جذب بهتری توسط منافذ پوست داشته باشد. روغن نارگیل حاوی لوریک اسید است, یک ماده ضد میکروبی که به این روغن کمک می کند تا به عنوان یک عامل تمیز کننده عمل کند.

این چربی سالم حاوی موادی مانند آنتی اکسیدان است, به این معنی که استفاده از روغن نارگیل به طور منظم فرآیند پیری را کاهش خواهد داد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

سلول های مرده خود را با 1 قاشق چای خوری شکر، 1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل و عسل و نصف نمک لایه برداری کنید.

لیمو تازه, سموم را از بدن بیرون آورده و به حفظ پوست در برابر لکه ها کمک می کند. لیمو، غنی از پتاسیم و ویتامین c است که آن را قادر می سازد تا با رادیکال های آزاد مبارزه کند, از آسیب جلوگیری کرده و پوست را جوان نگه دارد.

از آبلیمو روی پوست به طور مستقیم بزنید تا از چروک و لکه های تیره خلاص شوید. ماسکی را با مخلوط کردن عسل و آبلیمو با نسبت های مساوی تهیه کنید، تا علائم پیری را کاهش دهید و ظاهر جوان خود را حفظ کنید.

فلفل دلمه ای قرمز, زرد و سبز پر از کلاژن هایی هستند که ویتامین c تولید می کنند. چنانچه در بخش خواص فلفل دلمه در نمناک به صورت کامل توضیح داده شد ویتامین c همراه با حفظ کشش پوست, پوست را از آسیب های اکسیداتیو حفظ می کند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم آب فلفل دلمه ای مزایای ضد پیری دارد. گوشت یک فلفل دلمه ای را بردارید و آن را با 1 قاشق غذا خوری عسل و جو دو سر و 1 قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی تهیه شود.

آن را روی صورت خود بمالید و حدود 15 دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم بشورید. حتی می توانید چند قطره از گلاب را به این ماسک اضافه کنید.

شکلات تلخ پوست شما را جوان تر می کند، اما باید عاری از شکر باشد. شکلات غنی از آنتی اکسیدان هایی است که به عنوان یک عامل ضدپیری طبیعی عمل می کند.

فلاونوئید و آنتی اکسیدان ها از پوست شما در برابر آسیب محافظت می کنند و همچنین الاستیسیته آن را حفظ می کنند. مطالعات نشان می دهد که مصرف 2 تا 3 اونس شکلات تیره با حداقل 70 درصد، این مزایا را به شما می دهد.

دو قاشق غذاخوری پودر شکلات تلخ، نصف فنجان شکر قهوه ای، نصف فنجان روغن نارگیل منجمد و 1 / 3 فنجان روغن بادام را باهم مخلوط کنید، تا اینکه خمیری تهیه شود. از آن به عنوان لایه بردار استفاده کنید.

3/1 فنجان پودر شکلات تلخ را با 1/4 فنجان عسل، 2 قاشق غذا خوری خامه، 3 قاشق چای خوری جو دو سر و پنج عوو توت فرنگی تازه خرد شده مخلوط کنید. انقدر هم بزنید، تا اینکه شبیه به خمیری نرم و صاف شود.

آن را روی پوست خود بمالید و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید. این کار را دو بار در هفته برای داشتن نتایج ایده آل تکرار کنید.

قهوه ممکن است دوست رژیم غذایی شما نباشد، اما فواید زیادی برای پوست دارد و چنانچه در بخش سلامت نمناک می خوانید سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که دارای خواص ضد التهابی هستند.

یک عامل لایه بردار است و همچنین به حفظ انعطاف پذیری و نرمی پوست کمک می کند. عصاره قهوه سرد با عسل و شکر می تواند به عنوان یک تصفیه کننده روزانه به کار رود.

دو قاشق غذاخوری پودر قهوه خالص را با دو قاشق غذاخوری پودر شکلات تلخ و 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و چند قطره شیر و روغن نارگیل را برای تهیه خمیر اضافه کنید.

این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید، تا یک پوست شاداب و جوان تر داشته باشید. اگر پوست شما چرب است از آبلیمو به جای عسل استفاده کنید.

سوال اساسی بیشتر مردم این است که چگونه جوان بمانیم…

همه جا گفته میشه که  سالخوردگی غیر قابل انکار است، اما چرا تا حد ممکن روند پیر شدنمان را به تاخیر نیاندازیم؟

در این مقاله به مرور ۲۰ نکته در رابطه با اینکه چگونه جوان بمانیم و احساس جوانی داشته باشیم را کنار هم جمع آوری کردیم تا از همین امروز شروع کنیم!

همیشه، همیشه، همیشه از کرم ضدآفتابی با حداقل درجه SPF 30 استفاده کنید و مطمئن شوید که قابیت حفاظت چند منظوره دارد (یعنی از پوست در مقابل اشعه های UVA و UVB مراقبت کند). اصلاً اهمیتی ندارد که هوا ابری باشد یا آفتابی- اشعه‌ها همیشه وجود دارند. و یادتان باشد که هر چند ساعت یک‌ بار مجدداً از کرم استفاده کنید تا توان محافظت از پوست شما را داشته باشد.

خرابی ناشی از اشعه های فرابنفش UVA و UVB نور تا حدود ۹۰% با علائم ظاهری پیری در ارتباط است.چگونه بدنی جوان داشته باشیم

اشعه UV باعث شکستن الاستین، بافتی که خاصیت ارتجاعی به پوست می‌دهد، می‌شود همچنین باعث مات و کدر شدن پوست می‌شود، ظاهری شل به پوست می‌دهد، همچنین باعث ایجاد ناهمواریهایی در خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود که همین باعث ایجاد چین و چروک و ایجاد لکه هایی به خاطر سن و سال در پوست شما می‌شود.

آسیب دیدگی به وجود آمده ممکن است تا سالها مشخص نشود به همین دلیل پیش‌گیری به موقع بسیار اهمیت دارد.

جوان و سالم ماندن زمانی که رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی داشته باشید و با انواع غلات همراه باشد، آسان‌تر است.

این مواد، مواد مغذی که باعث کهنسالی سالم چه از نظر درونی و چه از نظر ظاهری در شما می‌شود را فراهم می‌کنند. میوه‌ها و سبزیجات همچنین به جذب مواد مغذی که از بدن در مقابل جذب رادیکالهای آزاد دفاع می‌کنند، کمک می‌کند و باعث میشود تا احساس جوانی داشته باشیم.

می خواهید بدانید که چگونه به صورت طبیعی جوان تر به نظر برسید؟ روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب تصفیه شده بنوشید تا به حد مطلوبی از سلامتی برسید.

کم شدن آب بدن باعث می‌شود تا پوست خشک و چروک شود. آبرسانی مناسب باعث می‌شود که بافت و سلول‌های پوست دوباره پر شوند و باعث جوان‌ تر شدن و ظاهری سالم‌تر برای پوست شما شوند.

مطمئن شوید که هر روز فعالیت بدنی دارید- اخیراً تحقیقات نشان داده است تمرین‌های شدید به خصوص تمرینهای طولانی مدت می‌تواند باعث شود تا سرعت کهنسالی تقریبا یک دهه در بافت سلولی کاهش یابد.

تمرین ورزشی همچنین جریان خون، انتقال اکسیژن و مواد مغذی را برای فعالیت سلولها در بدن – که شامل سلولهای پوست هم می‌شود را افزایش می‌دهد که باعث میشود ظاهری جوان‌تر و احساس جوانی داشته باشیم.

ورزش نیز با حفظ توده عضلانی و قدرت، حفظ حجم مغز به ویژه در مناطقی که کنترل و هماهنگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، همچنبن باعث کاهش گرگرفتگی‌های مرتبط با یائسگی، بهبود حافظه و عملکرد مغز با توجه به سن  و اضافه کردن حدود ۵ سال به طول عمرتان مرتبط است. (چی از این بهتر؟)

۶ دلیلی که چرا زنان باید برای داشتن اندامی زیبا وزنه بزنند

 

مصرف دخانیات یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید با بدن و پوستتان انجام دهید. برای آن‌که جوان به نظر برسید ترک مصرف دخانیات یکی از کارهای تاثیرگذار است.

سیگار و سیگار برگ باعث کاهش ویتامین C بدن، از بین رفتن کلاژن و ایجاد چین و چروک پوست می‌شود.

همچنین مصرف دخانیات باعث خشکی و بی‌آب شدن پوست و به افراد سیگاری چهره‌ای خشک و مات و کدر می‌دهد. افزایش دفعات مصرف دخانیات چین و چروک بسیار زیادی در اطراف لب ایجاد می‌کند.

الکل (البته در حد اعتدال) می‌تواند منافعی برای سلامتی داشته باشد اما مصرف بیش از حد الکل و کافئین تاثیر منفی هم بر روی سلامت و هم بر روی چهره شما می‌گذارد.

الکل و کافئین باعث کم آب شدن پوست و از بین رفتن مواد مغذی و حیاتی بدنتان می‌شود. الکل باعث گشاد شدن رگهای خونی می‌شود و نوشیدن زیاد الکل این مساله را تبدیل به یک مشکل دائمی می‌کند که منجر به ایجاد ظاهری سرخ و قرمز و ایجاد رگهای اسپایدری می‌شود- که برای کسانی که می‌خواهند جوان به نظر برسند اصلا نشانه خوبی نیست.

مراقبت روتین و روزانه از پوست را با پاک‌سازی به کمک لایه‌برداری ملایم شروع می‌کنیم.

از یک مرطوب‌کنند برای آبرسانی به پوست استفاده کنید تا اجازه دهید پوست محکم و انعطاف‌پذیر بماند و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

مواد اولیه‌ ای مانند عصاره چای سبز، ویتامین‌های A، C، E به محافظت از پوست در مقابل رادیکالهای آزاد، افزایش کلاژن و حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کنند.

 

سالخوردگی پوست اثر عوامل بیولوژیکی و محیطی است. در حالی که اولین وسیله دفاعی رژیم غذایی سالم است، بهتر است که از مکمل‌های ضد پیری و مکمل‌های جوانی هم استفاده کنیم تا کمبود مواد غذایی احتمالی جبران شود.

با افزایش سن، حجم صورت به دلیل کم شدن حجم چربی، تراکم استخوان و ماهیچه کم می‌شود و خط و خطوط و همچنین چین و چروک ایجاد شده بیشتر دیده می‌شود.

حالتهای تکراری چهره باعث عمیق تر شدن خطوی اخم می‌شود (منظورخطوط پیشانی است) که باعث ظاهری پیر و عصبانی می‌شود.

علاوه بر این افزایش لک‌های پوست، از بین‌رفتن مویرگها، و جای آکنه‌ها بیشتر به نظر می‌رسند. درمان‌های حرفه‌ای و غیرتهاجمی وجود دارد که می‌تواند روی این عوامل نگران‌کننده تاثیر بگذارند و باعث شوند تا برای مدت طولانی‌تری جوان به نظر برسید. پس با متخصصان پوست در تماس باشید و از انها کمک بگیرید

به یاد داشته باشید که داشتن یک حال خوب درونی، برچهره و ظاهر شما تاثیر زیادی می‌گذارد و شما را جوان و شاداب نگه میدارد

پس سعی کنید تا همیشه شاد و پر از انرژی مثبت باشید. دنیا را ساده بگیرید و روز خود را با حال خوب شروع کنید.

حتما میپرسید چگونه میشود که مشکلاتمان را به کلی فراموش کنیم و شاد باشیم. ببینید دوستان مشکلات برای تمام افراد در سراسر دنیا وجود دارد و هر کسی به نوعی با مسائل گوناگون دست و پنجه نرم میکند اما تنها افرادی میتوانند به راه حل منطقی برسند که با ارامش به مشکلات خود نگاه میکنند و با فکر کردن و گرفتن کمک از مشاورین به حل مشکل میپردازند.

پس دفعه بعد که با مشکلی مواجه شدید یادتان باشد که ارام باشید و با دوستان نزدیکتان یا مشاورین مشورت کنید تا به سرعت مشکلاتتان یکی یکی حل شوند.

۱۰ تا از فواید مهم ورزش کردن

بدن شما نیازمند ذخایر آماده پروتئین است تا کلاژن و الاستین بسازد (مواد لازم برای جوان ماندن پوستتان).

شما نیازی ندارید که به اندازه افراد بدنساز پروتئین مصرف کنید. فقط مصرف یک مقدار کم پروتئین با کیفیت، مانند ماست یونانی ساده و بدون چربی برای صبحانه، لوبیا و یا نخودفرنگی برای ناهار، و مرغ بدون چربی یا ماهی برای شام، هم در هر وعده غذایی کافی است.

۵ دلیل که پروتئین به شما کمک می‌کند لاغر شوید و از چاقی در امان بمانید

همه چربی‌ها بد نیستند – اسیدهای چرب امگا۳ (که در ماهی‌های روغنی، آجیل و غلات یافت می‌شود) با کاهش فرایند بیولوژیک اصلی که با نام کوتاه شدن تلومر شناخته می‌شود که منجر به از بین رفتن بافت و علائم قابل رویت میانسالی می‌شود در ارتباط است.چگونه بدنی جوان داشته باشیم

طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۰۷ انجام شده است ارتباطی میان افزایش مصرف امگا ۳ دریافتی و کاهش خشکی و لاغری پوست در دوران میانسالی در زنان آمریکا وجود دارد.

علاوه بر این، امگا ۳ خواص دیگری مثل خاصیت ضدپیری، محافظت از پوست در مقابل خرابی با افزایش مقاومت پوست نسبت به اشعه UV، محافظت از پوست در مقابل رادیکالهای آزاد، کمک به توقف آنزیم‌های متوقف‌کننده تولید کلاژن، دارای خاصیت تنظیم کننده تعادل مواد ضد التهابی در بدن به نام پروستاگلاندین‌ها می‌شود.

جوان بودن به معنای استرس کمتر است. هر روز زمان کوتاهی را در نظر بگیرید -۱۰ تا ۲۰ دقیقه- تا ریلکس کنید، مدیتیشن یا همان مراقبه انجام دهید یا حتی فقط نفس عمیق بکشید که باعث شود نگرانی ها از بین برود و به شما کمک ‌کند تا جوان و شاداب به نظر برسید.

مطالعات زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که استرس، شامل شرایطی مانند افسردگی درمان نشده، گوشه‌گیری اجتماعی و اضطراب سرعت پیری را افزایش می‌دهد.

استرس باعث کوتاه شدن  تلومر، که از اجزای اصلی DNA است و قسمتی است که با سلامتی، طول عمر و نرخ پیری شخصی در ارتباط است، می‌شود و زمانی که خیلی کوتاه شوند، امکان تولید و بازسازی سلول ها از بین می‌ رود و باعث از بین رفتن بافتهای بدنی شما می‌شود.

مصرف کالری کمتر با طول عمر بیشتر در ارتباط است. در بعضی مطالعات نشان داده شده است که انجام تمرینات وررزشی و محدود کردن کالری مصرفی تولید هورمون تیروئید به نام T3 را کاهش می‌دهد و سوخت و ساز را کم می‌مد و باعث می‌شود فرآیند پیری کاهش یابد.

ژاپنی‌ها پیرترین جمعیت جهان و بیشترین افراد صدساله (صد سال و بیشتر) را در جهان دارند. و فلسفه اصلی آنها برای احساس جوانی و طول عمر بیشتر، رژیم غذایی مناسب و پرهیز از زیاد خوردن است.

“از آن استفاد کنید یا آن را از دست بدهید” این جمله دقیقا درباره فعالیت مغز ما گفته شده است.

با روشی مشابه، تمرین‌های بدنی که باعث سلامتی مغز و بهبود حافظه بلندمدت، حافظه اپیزودیک و تمرکز می‌شوند، تمرینات مغزی ممکن است بتواند مغز شما را آموزش دهد و کاهش شناختی را حتی تا ۱۰ سال بعد ادامه دهد.

با حل جدول، سودوکو، یادگیری زبان یا مهارت جدید، یا نواختن یک ابزار موسیقی جدید و هرآنچه که ذهنتان را درگیر می‌کند، سعی کنید که مغزتان را جوان، شاداب و فعال نگهدارید و از بیماری های الزایمر و فراموشی خود را واکسینه کنید.

 

داشتن وزن مناسب کلید اصلی جوان‌تر به نظر رسیدن و احساس جوانی داشتن است، پس از دست چربی‌های اطراف شکمتان راحت شوید.

رسیدن به میانسالی غیرقابل انکار است- به عبارتی دیگر ایجاد چربی‌های اطراف شکم فقط به معنای میانسالی نیست، اما خطر زوال عقل را می‌تواند سه برابر کند.

افزایش وزن طول عمر را تا ۷ سال کاهش می‌دهد، هنچنین خطر ایجاد مشکلات دیگری مانند دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی را که باعث افزایش خطر مرگ و میر می‌شوند را افزایش می‌دهد. پس برای جوان ماندن با ورزش و رژیم مناسب چربی شکمی خود را کاهش دهید.

۹ راه عالی و کاربردی برای چربی سوزی سریع

 

این یک افسانه نیست، تحقیقات هم نشان داده است که زمانی که خواب کافی نداشته باشید، به نظر دارای جذابیت و سلامتی کمتری هستید و یا ناراحت به نظر می‌رسید. خواب بیشتر به معنای جوان ماندن است.

مطالعات نشان داده است که برای زنان و مردان به طور میانگین خواب شبانه ۶ ساعت یا کمتر باعث کمتر شدن تلومرها و به صورت بیولوژیکی باعث می‌شود تا ۹ سال بیشتر از سن واقعیتان به نظر برسید. نداشتن خواب کافی باعث از بین رفتن بافت مغز و تاثیر منفی بر یادگیری و خافظه می‌شود.

 

مدل خوابیدنتان روی به ‌وجود آمدن چین و چروک صورتتان می تواند تاثیر بگذارد. زمانی که تغییرات ماهیچه‌ها بر خلاف کلاژن است، مثل خندیدن یا اخم کردن، می‌تواند باعث شکستن آن شود. خطوط خواب می‌تواند با مالیده شدن هر شب صورتمان، زمانی که روی بالش است، براثر فشار به تدریج ایجاد شود و خوابیدن به پشت به جای خوابیدن روی صورت یا به پهلو به پیشگیری از ایجاد چین و چروک صورت کمک میکند که همین باعث شادابی و جوانی پوست صورتمان میشود.

داشتن یک شریک در زندگی، چه همسر و چه دوستی مناسب، می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کهنسالی داشته باشد.

هر دو مورد باعث کاهش استرس می‌شوند و عملکرد مغز را بهتر می‌کنند، ایمنی بدن را افزایش می‌دهند و باعث بهتر شدن حال روحی می‌شوند و به ما کمک می‌کنند تا عمر طولانی‌تری داشته باشیم. میتوانید جوان ماندن را نشانه ‌ای برای قدرت عشق در زندگی در نظر بگیرید.

در واقع داشتن درک درستی از خود و میانسالی به طور میانگین تا ۷٫۵ سال به طول عمرتان اضافه می‌کند و افراد بالاتر از ۴۰ سال که مثبت‌اندیش هستند نسبت به سن بیولوژیکشان تا ۲۰% احساس جوان‌تر کرده و سالم و با نشاط تر زندگی میکنند.

پس یادت باشد که جوان بودن هرگز به سن و سال نیست چون میتوانی ۷۰ ساله باشی اما روحیه جوانی ۳۰ ساله و ظاهر فردی ۵۰ ساله و توانایی جوانی ۳۵ ساله را داشته باشی.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قراره اینجا یاد بگیریم که چطور از همه پتانسیل ها و توانمندی هایی که خدا در وجودمون قرار داده به درستی و بطور کامل استفاده کنیم و یک زندگی شاد و پر از سلامتی و موفقیت داشته باشیم و تو این راه بتونیم به بقیه هم کمک کنیم.

مطالبی که در این سایت قرار گرفته در مسیر رشد شخصی (هدف سازی، تقویت اعتماد به نفس، موفقیت، ارتباط موثر) و ساختن بدنی جذاب و سالم هست که بطور کاربردی و عملی در اختیار شما قرار گرفته.

به این امید که بتونیم در طول این مسیر به هم کمک کنیم و جامعه ای زیبا و شاد رو برای خودمون و نسل های آینده خلق کنیم.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


رمز عبور *

مرا به خاطر داشته باش


رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک

 

چگونه بدنی جوان داشته باشیم

در این مقاله 5 راهکار ساده توصیه شده که به شما امکان می‌دهد روند پیری را به تاخیر بیندازید، جوانتر به نظر برسید و جوانی را بیشتر احساس کنید…

 

اولین راهکار مهم و تاثیرگذار مراقبت از پوست است. وقتی سن افزایش می‌یابد،‌ اولین نشانه بارز آن تظاهر چین و چروکهای روی پوست است. با بالا رفتن سن و استفاده از رژیم‌های زیبایی ناصحیح، پوست خشک‌تر و سفت‌تر شده و در نتیجه چروکیده می‌شود. یکی از نشانه‌های قابل توجه پیری خطوط قابل مشاهده در اطراف چشم است. این خطوط می‌توانند یکی از مهمترین پیامدهای آسیب ناشی از تشعشعات خورشیدی باشند. بنابراین با 3 اقدام معمول می‌توان تا حد زیادی از تعداد چروک‌های دور چشم کم کرد که این سه اقدام شامل شست‌وشو و تمیز کردن، مرطوب نگه داشتن پوست و در آخر هم استفاده از مقادیر مناسب کرم‌های ضدآفتاب است. استفاده از روغن زیتون هم می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در برطرف کردن چین و چروک‌ها داشته باشد.

 

راهکار دوم برای جوان ماندن این است که وزن خود را کنترل و ورزش کنید. کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند برای مقابله با افزایش وزن ناشی از بالا رفتن سن باید هر فردی حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت‌های متعادل ورزشی و تحرک بدنی را انجام دهد. این تمرینات می‌تواند در هر زمینه ورزشی مثل یوگا، ایروبیک، شنا و یا دوچرخه‌سواری باشد. دکتر لینا موگره کارشناس ورزشی دراین‌باره می‌گوید: وقتی شما سن 30 سالگی را رد می‌کنید، انجام یک ترکیب مناسب از تمرینات ورزشی مختلف حائز اهمیت است. اگر احساس می‌کنید که شکمتان در حال بزرگ شدن و عضلات سینه‌هایتان در حال شل شدن است احتمالا به این خاطر است که وزنه بلند نمی‌کنید. کلید بهره‌مند شدن از مزایای ورزش، انجام مداوم و منظم تمرینات است، بنابراین ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. همچنین فراموش نکنید که تمرینات و نرمش‌های چهره نیز برای محکم و سالم نگه داشتن عضلات صورت مفید و ضروری است.

 

توصیه سوم دنبال کردن یک رژیم غذایی بر اساس سبزیجات و گیاه خواری است. بدین معنی که در رژیم غذایی شما حتما باید ترکیبی از سبزیجات سبزرنگ، میوه‌ها، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار وجود داشته باشد. باید غذاها و سبزی‌هایی را انتخاب کنید که به اصطلاح نمایشی از رنگ‌های رنگین‌ کمان باشند، یعنی ترکیبی از اسفناج، ذرت، گوجه ‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، توت‌فرنگی، تمشک آبی و انگورها که از تمام رنگ‌های میوه‌ها و سبزی‌ها گزینش شده باشند. همیشه به خاطر داشته باشید که بشقاب غذای شما باید 75 درصد حاوی مواد غذایی گیاهی و باقی‌مانده آن شامل منابع غذایی کم ‌چرب پروتئینی مثل تخم‌مرغ، ماهی و یا گوشت باشد. این رژیم غذایی به شما امکان می‌دهد که با شیاطین دوران پیری مثل پوکی استخوان، دیابت و بیماری‌های قلبی مبارزه کنید.

توصیه چهارم این است که روی مصرف کلسیم به مقدار مناسب تاکید داشته باشید. به گفته متخصصان بهداشت و سلامت، مصرف کلسیم و همچنین ویتامین‌d به پیشگیری از پوکی استخوان که عامل اصلی شکستگی‌های استخوانی در زنان است،‌ کمک می‌کند. به ویژه اگر شما سن 50 سالگی را رد کرده‌اید مصرف دوز روزانه 1200 میلی‌گرم کلسیم ضروری است. منابع غنی از کلسیم شامل فرآورده‌های لبنی کم‌ چرب، شیرسویای غنی شده با کلسیم، آب پرتقال و ماهی‌هایی مثل ماهی آزاد و ساردین هستند. اگر نیاز به مصرف مکمل‌های کلسیم دارید حتما در مورد مقدار و نحوه مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

 

آخرین توصیه که البته بسیار حائز اهمیت است داشتن خواب کافی است. پزشکان توصیه می‌کنند که خواب برای عملکرد مناسب و سالم بدن ما یک فاکتور حیاتی است. در حالی که برخی از ما ممکن است در طول شب به سختی 5 تا 6 ساعت بخوابیم و برخی دیگر 9 تا 10 ساعت خواب شبانه داشته باشد، اما متخصصان تاکید دارند که متوسط خوابی که هر فردی برای سالم ماندن نیاز دارد 7 تا 8 ساعت است. توصیه می‌شود که در طول روز نیز چرت‌های کوتاه 10 تا 15 دقیقه‌ای می‌تواند برای استراحت و ایجاد حس سرحالی و انرژی کافی در شما مفید باشد.

منبع: پرداد

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


به آشپزخونت نظم بده

اگه میخوای برای زودانزالی کاری کنی،کلیک کن

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال


برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


برای همیشه با زودانزالی خداحافظی کن!

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


سبد مواد شوینده با قابلیت نصب


مشاوره تلفنی طلاق


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مراقبت از پوست ، مهم ترین دغدغه بانوان به خصوص دختران است که بخشی از  وقت و هزینه  ماهانه و فصلی آنها به خرید محصولات مراقبتی از کرم پودر و لوسیون گرفته تا آبرسان ها و مرطوب کننده ها و سرم ها اختصاص پیدا می کند. داشتن پوستی شاداب، صاف،  یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان به خصوص بانوان داشته و به  همین  خاطر، بعضا آرزویی  برای  بانوان جوان  به شمار می رود. گزارش امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۱۵ موضوع مهم مراقبتی از رنگ تیره تا روشن آشنا میکند.

(برای داشتن پوست سفید و صاف و یکدست سبک زندگی خود را باید تغییر داد و روش های حرفه ای مراقبتی را جدی گرفت)

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با خواص روغن آرگان برای پوست و مو  آشنا شویدچگونه بدنی جوان داشته باشیم

در اختیار داشتن پوست صاف و شفاف، بیش از آنکه به انواع لوسیون، کرم های پودر، آبرسان ها، مرطوب کننده ها، دستگاه های  چاقی و لاغری متداول این روزها و مسائل  تکنیکال و مدرن  مرتبط  باشد، به سبک زندگی سالم و سبک زندگی سبز  (GREEN LIFE STYLE) مرتبط است. شما نمی توانید صیح تا شب در معرض باد و طوفان و رطوبت و گرد و خاک و انواع و اقسام غذا  های  آماده و حجیم و فست فودی باشید و آن وقت با مراجعه به پزشک متخصص   و استفاده  از بهترین جراحی  های تهاجمی  و کرم  های  شفاف کننده و ضد پیری، معجزه جوان  سازی را انتظار داشته باشید!

هیچ  دم نوش، هیچ کرم پودر، هیچ جراجی تهاجمی  و غیر تهاجمی، هیچ  روش ارگانیک مراقبتی نمی تواند جایگزین سبک زندگی  سالم و سالم زیستن  باشد که تاثیر فوق العاده ای در داشتن پوست زیبا و صاف و شفاف و بدون لک دارد. باید توجه کنید که در  فضای دود آلود و پر  ترافیک و پر استرس زندگی  شهری هموطنان، پوست  به عنوان عنصر  زنده، مرتب در  معرض  آسیب  های روحی  و روانی و جسمی و شیمیایی  قرار دارد و روش  های تکنیکی، تاثیر  موقت دارد.

بنابراین برای در اختیار داشتن پوست صاف، شفاف و یکدست، باید ضمن مراقبت  های پزشکی زیر نظر پزشکان مجرب متخصص  گیاهی و شیمیایی، سبک  زندگی  را باید اصلاح کرد. ما چاره ای نداریم که در عصر مدرن که در  معرض انواع و اقسام  تبلیغات فست فودی و نوشابه های گازدار و زندگی پر نمک و شکر و چربی و کم تحرکی هستیم، روش  دیگری  را برای زندگی و خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم تا هم  عمر بیشتر و هم با کیفیتی داشته باشیم.

حتما در طول زندگی خود افرادی  را مشاهده  کردید که عمر زیادی دارند، اما از ۴۰ تا ۵۰ سالگی، با انواع و اقسام فشار خون، کمر درد، پا درد،  مشکلات مفصلی، عضلانی و امثالهم دست و پنجه نرم  کرده و در سن ۸۰ تا ۹۰  سالگی، همچنان با این مشکلات همراه هستند! وقتی کمی بررسی میکنید متوجه می شوید که ریشه خیلی از مشکلات و بیماری ها و بحران هایی که اطرافین ما در سنین بالا  با آن مواجه  هستند، در سبک زندگی غلط است.

(توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست است که برای سفید و یکدست شدن موثر است)

کسانی  که صبح تا شام، پنیره  و کره پر  چرب، شیره انگور،  غذا  های آماده و سیگا مصرف  می کنند و استفاده  مکرر از خودرو دارند، معمولا  آسیب پذیری بدنی آنها به مراتب  بیش تر از افرادی است  که در سبک زندگی آنها، موارد فوق الذکر وجود ندارد یا به ندرت در دسترس است.

پس، برای در اختیار داشتن  پوست صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف، پیش از هر کاری، سبک زندگی خود را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم  دارد، نوشابه  گاز دار زیاد دارد، غذا  های حجیم و پر چرب زیاد دارد، آب خوردن زیاد ندارد، استراحت کافی ندارد و  . . .  حتما برای داشتن پوست خوب، روی این موارد تجدید نظر کنید و برای تغییر آن،  برنامه  ریزی حرفه ای کنید.

( ماسک توت فرنگی  برای جوان سازی و شادابی )

در عصر مدرن، در  قرن بیست و یکم، برای داشتن  «پوست خوب»  مثل  داشتن دوست خوب، همسر  خوب، کار خوب،  زندگی خوب،  رشته  تحصیلی خوب  و ماشین  خوب، باید «خوب مطالعه»  کرد. خوب  مطالعه کردن و خوب  بررسی کردن، هنری در عصر  دیجیتال  است که متاسفانه  خیلی ها از ان بی بهره  هستند. شما برای داشتن  بهداشت خوب ، باید خوب مطالعه  کردن را یاد بگیرید و با مطالعه آشتی  کنید.

یکی از روش های گیاهی برای در انجام فرآیندهای مراقتبی در کنار سبک زندگی سبز، استفاده از ماسک های طبیعی است.  ماسک  ها  معجزه می  کنند. استفاده از  ماسک های  طبیعی را در  نظر داشته باشید.  ۴ ماسک  را معرفی میکنیم:

از جمله ماسک های پر طرفدار  برای سیستم  های SKIN CARE، می  توان به  ترکیب با  طراوات و معجزه  کننده دارچین و ترکیب آن با لیمو و عسل اشاره  کرد که خاصیت آنتی باکتریال آن سب می شود تا جوش ها پاک شده  و هم  چون فونداسیون آرایشی مطلوب، شادابی را به پوست تقدیم  کرد. برای صافی و شفافی، گزینه  خوبی برای بانوان جوان است. مخلوط  خمیری شکل این مواد  را میتوانید ۲۰ دقیقه استفاده کرده و در مرور زمان، شاهد تغییرات  شگفت انگیزش باشید.

زرد چوبه و آلوئه ورا، به  طور  جداگانه، خواص بسیاری برای سلامت فرد دارند. آن ها در رژیم غذایی  ماهانه در دستور کار  داشته  باشید.  زرد چوبه، از جمله  ادویه  هایی  است که مواد معدنی  بسیاری برای  طراوت و شادابی  پوست داشته  و پلی  ساکارید آن سبب  می شود تا نقش یک سرم را ایفا کند  و سم زدا باشد. وقتی  سموم  زیر لایه ها  قرار بگیرد، شفافیت به کندی انجام می شود و ترکیب  زرد چوبه  و این میوه  خوشمزه مغذی، می تواند  تاثیر  زیادی  در صافی و خاصیت آبرسانی ایفا کند.

شیر با عسل، ترکیبی ساده  اما عالی  برای سیستم های مراقبتی ارزان است. شیر و عسل  در همه خانه ها در دسترس است. می  تواند هم چون یک لایه  بردار قوی عمل کرده و  در روزهای آلوده، نقش  کیمیا برای بازسازی  و باز کردن منافذ را بر  عهده  داشته باشد.

از جمله ماسک های پر طرفدار بین سلبریتی ها،  معجون موز و بادام و آووکادو است. اووکادو برای ما ایرانی ها، میوه ای گران بوده  و خیلی هم در دسترس نیست. اما خواص عالی برای سلامت افراد دارد. این ماسک طبیعی  به دلیل برخورداری از مواد معدنی، شاداب و طراوت، نخستین ارمغان این ترکیب ارزشمند  به شمار می رود که جوش را از بین برد و منافذ را باز  می کند.

پس با دنیای ماسک های طبیعی  (غیر  شیمیایی) آشتی  کنید و برای داشتن  پوستی  صاف و یکدست،  از ان ها به عنوان بخشی  از فرآیند  های مراقبت  پوست  و مو استفاده  نمایید.

پس از  رعایت الزامات  سبک زندگی سبز و سالم و دوری از مواد شیمیایی  در کرم های مراقبی ، می بایست:

(استفاده از کرم های هیدراته طبیعی را فراموش نکنید)

(ماسک خیار را فراموش نکنید که تاثیر معجزه آسایی برای جوان سازی و پاک سازی صورت بانوان و آقایان دارد)

افرادی که از  صورت های شل رنج  می برند و سبک زندگی  سالم  دارند، حتما بایدبه پزشک متخصص مراجعه کنند و از درمان های اینترنتی پر هیز کنند. اما برای  سفت  شدن  صورت، استفاده از سیب زمینی،  خیار و موز  و چای سبز،  به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ومغذی، تاثیر زیادی  روی جوان  سازی و سفت شدن پوست دارد. عصاره خیار کم تر در رژیم غذایی غیر  تابستانی ما ایرانی ها استفاده  می شود. رای سفت شدن پوست همان اندازه  عصاره  خیار تاثیر گذار  است که چای  سبز به دلیل کلاژن سازی  طبیعی ، تاثیر شگفت انگیز به ارمغان می اورد.

اگر میخواهید خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود،  معجون کلم و ماست  را با تخم مرغ فراموش نکنید. مخصوصا اگر موز هم رنده  کنید و در  این معجون  استفاده  کنید،  فوق  العاده است  و شادابی و پاکسازی پوست  با این ماسک افزایش  می یابد .

همان طور که قبلا گفتیم، برای داشتن پوست  شفاف و یکدست، می بایست سبک زندگی خود را سبز کنیم. همانطور  که باید  با مد سبز‌ آشتی کنیم. داشتن پوست زیبا، نیاز یه شفاف  اندیشین و زیبا زیستن  دارد. اگر بخواهیم به صورت نکته وار مواردی را برای داشتن  پوست زیبا  معرفی کنیم، توجه شما را به موارد ۱۰ گانه  ذیل  جلب میکنیم:چگونه بدنی جوان داشته باشیم

(رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت را اینجا بخوانید)

(میراندا کر، عروس رویایی دیور و از مدل های معروف جهان  روزانه ۲ ساعت ورزش میکند)

سفید کردن به خصوص  برای افرادی که با پوست های تیره  و گندمی  مواجه هستند، یکی از دغدغه های مهم است. در کنار روش  های مراقبتی تکنیکال و کرم های  روشن کننده با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی، می توان به مصرف  ویتامین  C، به  منظور  سفید سازی  اشاره کرد. مرکبات  از پرتقال  تا  طالبی و نخود سبز  می تواند  پوست را روشن کند. رتینول در  بافت  پوست وجود دارد. رتینول، ویتامین A  است. پس  هر چه ویتامین آ بخورید ارزشمند است. زرده  تخم مرغ ویتامین آ دارد. برای  همین، مصرف روزانه  ۲ لیوان شیر و ۱  تخم  مرغ  اکیدا توصیه  می شود. هویج و گوجه فرنگی هم  منابع خوب ویتامین آ هستند. البته  به حد و اندازه  و حتی المقدور بدون شکر و نمک مصرف شود.

اگر میخواهید صورت روشنی داشته باشید، کم تر در معرض نور  خورشید  باشید. اگر توجه کنید، زنان و مردانی که در  مناطق  سردسیر جهان مثل اسکاندیناوی، روسیه، کانادا و گرینلند زندگی می  کنند، از پوستان صاف و روشن برخوردار هستند.  استفاده  از کرم  های  ضد آفتاب با حداقل SPF  ۲۰ را  در نظر داشته باشید.  اشعه  UV باعث تیره تر  شدن می شود و توانایی کلاژن سازی  و ترمیم  سلول های  آسیب دیده را به شدت کاهش می دهد.

مراقب محصولات روشن  کننده باشید که با جیوه، به  پوست شما در بلند مدت آسیب می زند.  برای  سفیدی پوست هم توصیه  می شود که آب به مقدار کافی بخورید. بله! برای سفیدی پوست ورزش کنید تا پوست شما  با طراوت باشد. استفاده از  آب لیمو برای شادابی و طراوات پوست اهمیت  دارد و در بلندمدت، سموم پوست را از بین برده  و پوستی شفاف را سبب می شود.

فاکتور زمان را در نظر بگیرید.  ماسک خیار  و ماست و نعناع می تواند گزینه های  خوب تکمیلی  برای  شفافیت و سفیدی پوست در بلند  مدت باشد. البته  ماسک سیب  زمینی هم چون المان های سفید کننده و سفت کننده دارد، توصیه می شود.

برای داشتن پوست شاداب  باید  همه مواردی  که در پاسخ  به  پرسش  های  شش گانه فوق  الذکر را ارائه کردیم در نظر  داشته  باشید. برای  شادابی صورت باید زمان بگذارید. اقدامات  اصلاحی مانند تغییر  سبک زندگی  به  سبک زندگی سبز،  اهمیت  دادن  به ماساژ صورت، پاک  سازی ، از  بین  بردن سلول های مرده و ورزش و خواب کافی  و نوشیدن  آب باید در دستور  کار قرار بگیرد.

پوست برای حفظ شادابی، نیازمند بالانس است بالانسی بین مواد معدنی و مغذی مثل ویتامین ها. بنابراین برای حفظ  شادابی پوست ، از خوردن بیش از اندازه مولتی ویتامین ها پرهیز کنید. همه چیز باید تحت نظر و مشورت و توصیه پزشک بوده و از تجویزه های اینترنتی پرهیز کنید.

یکی از  روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست ، استفاده از مرطوب کننده پس از استحمام با آب ولرم است. این کار به شما کمک میکند تا رطوبت را جذب کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

همواره از استرس،‌  سیگار،‌ مشروبات الکی و غذا های پر چرب و پر نمک و شکر دوری کنید. برای شادابی ، همیشه  از مواد غذایی  رنگی استفاده  کنید  که FITO CHEMICALS دارند. فیتو کمیکالزها در گیاهان و مواد غذایی رنگی مثل توت فرنگی و انگور و فلفل  وجود دارد.

یک حقیقت مهم : برای داشتن پوستی شاداب، شاداب زندگی کنید.

برای پاک سازی صورت علاوه بر مواد آرایشی  و بهداشتی  موجود مثل لایه  بردارها و لوسیون ها و امولوسیون ها و امثالهم، میت وانید از روش های  طبیعی مثل ماسک گذاری استفاده کنید.  روش  های چندگانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

جوش زدن صورت، عامل  منفی  برای  حفظ شادابی و طراوت است. برای جلوگیری از  جوش های  پوستی، موارد  زیر  را در نظر داشته باشید:‌

پوست براق، فقط با براق  کننده ها ایجاد نمیشود.  برای  حفظ  براقی باید سطح  را مرتب  از آلودگی ها دور کرد. باید مرتب  با نوشیدن آب کافی،  هیدراته شدن را تقویت کرد. فرهنگ  ضد آفتاب  زدن و تجدید ضد آفتاب  در طول روز  را در  نظر داشت. خواب کافی  و آب کافی و مطالعه برای  فهمیدن روش  های  ارگانیک  حفظ طراوات پوست ، کمک شایابی به  براق بودن و شفافیت دارد. برای داشتن پوست براق،  از  لایه بردارهای طبیعی استفاده کرده  و خواب  کافی را فراموش  نکنید.  استفاده  از پیاز  و سیب زمینی برای براق  سازی صورت به  خصوص  برای  بانوان مشکل پسند  توصیه  شده است.

داشتن  پاهای زیبا و صاف، از دغدغه  های بهداشتی  بانوان  است.  به منظور داشتن پاهایی زیبا و بی نقص، توصیه  های زیر را در  نظر داشته  باشید:

تغییر  دادن  پوست تیره به  سفیدی، دغدغه ای مهم  به  خصوص درمیان  بانوان جوان است. روشن کردن طبیعی صورت، اهمیت  فراوان دارد.  بازار، مملو  از کرم های مختلف و لوسیون  هایی برای روشن  کردن  پوست  تیره است  که همگی موقتی هست. برای سفید کردن طبیعی رنگ  تیره ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای جوان سازی ، حتما برنامه ریزی کنید و اقدامات بلند مدت نه مقطعی و موقت را در دستور کار قرار دهید. دوری کردن از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی و توجه به استراحت و ورزش  کردن، از  جمله کلیاتی است که باید مد نظر داشت. اما راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی:

هر پوست ، بر اساس جنس و رنگی که دارد باید روش های مراقبتی خاصی را برایش در نظر گرفت.  ارتباطی  بین غذای چرب خوردن  و پوست چرب وجود ندارد. این که  فکر  کنید پوست های چرب،  دیر تر پیر تر  می شود نیز  باور درستی نیست.  عوامل محیطی در کنار  عوامل وراثتی در  چرب  بودن پوست تاثیر گذار است. در بانوان، استفاده مکرر از قرص  های ضد بارداری و آلودگی هوا و رطوبت و استرس، می تواند عاملی  برای چرب  شدن باشد.

پوست های  چرب، نیازمند روش های مراقبتی بیشتری هستند، لذا چنین افرادی، باید بیشتر فرآیند های مراقتبی را مد نظر  قرار بگیرند. پوست های چرب، مستعد آکنه  و جوش  هستند. افراط و تفریط  در شستشوی پوست چرب، عاملی منفی در بهداشت است. متخصصان  به این افراد  توصیه  می کنند که در  شرایط  عادی، از  شستن صورت خود،  بیش از ۳ بار در روز خودداری کنند.

(بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ماسک های طبیعی مثل خیار است)

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده نباید حاوی کومدوژنیک و آکنوژیک باشد تا عامل ایجاد جوش نشود.

اگر محصولات آرایشی خریداری کردید که بر روی آن  ها عنوان بدون چربی قید شده است  نباید شما را فریب دهد. چرا که به هر حال حاوی  چربی است حتی اگر مقدارش  کم باشد. مواردی  که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند  عبارتند از:

چروک  ها به دلایل مختلف  اتفاق می افتند و باید اقدمات پیشگیرانه  ای به منظور کاهش چین و چروک پوست در دستور کار قرار  داد. برای صاف کردن چروک ها، روش های  متعددی وجود دارد.

لیزر  یکی از روش  های از بین بردن چروک های است که به منظور تقویت کلاژن  های زیر  پوست انجام شده  و کار هم  سطح  کردن  نقاط فرو رفته و برجسته را انجام می دهند. از لیزر تراپی زمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کند.

تزریق بوتاکس برای از  بین  بردنچروک ها مثل پیشانی  و خط خنده و خط اخم زیاد  استفاده می شود.  به منظور  انجام بوتاکس، همواره  دقت کنید که در  مراکز مجاز با متریال  اصل و با کیفیت این فرآیند انجام شود تا  سلامت شما تهدید نشود.

اگر چروک عمیق روی  پوست باشد، از  لیفتینگ می توان استفاده کرد.  برای از بین بردن چروک های  سطحی،  می بایست از  روش  های تهاجمی  با بی  حس موضعی  بهره  برد که معمولا به  دلیل  ملتهب  شدن صورت، چند  ماه زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه باز  گردد.

در روش مزوتراپی، از روش های زیبایی است که با تزریق  مواد غذایی با بافت های زیر جلدی  پوست ، باعث رشد و استحکام کلاژن و الاستین می شوند که عاملی برای  شفافیت  و هم چنین کاهش چین و چروک های پوست  است.

همراهان گرامی

اگر برای جوان سازی پوست و پاک سازی  آن تجربه ای دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را با لوکس تهران تجربه کنید.

برای دریافت پاسخ این پرسش ها با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

لوکس تهران

چگونه بدنی جوان داشته باشیم
چگونه بدنی جوان داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *