چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

 
helpkade
چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم
چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

شناسایی سوزش بعد اصلاح بسیار آسان است. پس از اصلاح، پوستتان تحریک می شود، خارش دارد یا سوزش احساس خواهید کرد که حتی می تواند باعث قرمزی پوست شود ؛ مشکلی که احتمالا شما هم آن را تجربه کرده اید، تجربه ای نه چندان خوشایند که در صورت یا بدن شما ایجاد شده است . اما علت چیست و چرا بعد از اصلاح دچار سوزش می شویم؟ هنگامی که دچار چنین وضعیتی شدیم باید چه کنیم ؟ پاسخ این سوالات را در ادامه این بخش از سلامت پوست و موی نمناک عنوان کرده ایم.

 

چه چیزی باعث ویژگی های آزار دهنده سوزش بعد اصلاح با تیغ می شود؟ در وهله اول، یک تیغی که کیفیت ضعیفی دارند یا تیغی که تیز نیست، باعث کند شدن و صدمه زدن به وسیله تیغ می شود.

تیغه های کند معمولا باعث می شود تا شما فشار بیشتری را وارد کنید، در نتیجه باعث سوزش می شود، علاوه بر این، بعضی از دلایل رایج دیگری نیز وجود دارند: 

عادت اصلاح کردن منظم باعث می شود که شما دچار سوزش بعد اصلاح شوید. هنگام اصلاح باید از آب گرم استفاده کنید، بعد با یک کرم اصلاح برای یک دقیقه ترکیب کنید و سپس به آرامی بر روی پوست بمالید تا از علائم کششی روی پوستتان جلوگیری شود. 

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

وقتی که در عصر اصلاح کنید، صورت شما خیلی حساس است، بنابراین خراشیدگی اش آسان می شود. شما باید قبل از صبحانه اصلاح کنید دلیلش این است که در صبح بعد از جویدن، خون به فک، اطراف لب و ابرو فشار می دهد که باعث کاهش آسیب از تیغ اصلاح می شود. 

تمیز کردن صورت قبل از اصلاح به سلامت پوست و همچنین حذف مخاط کمک می کند، که می تواند از نفوذ پذیری آب برای اصلاح آسان تر، جلوگیری کند.  

بسیاری از مردم عادت به اصلاح خشک را دارند، زیرا راحت است. با این حال، این عادت بد ممکن است باعث ایجاد خارش، سوزش پوست، بثورات یا آکنه خفیف اطراف ناحیه اصلاحی شود. 

اگر کرم کافی ندارید یا خیلی کم دارید، پوست شما در معرض تحریک شدگی قرار می گیرد. 

صورت هر فردی متفاوت است، بنابراین مهم است که از مناطق حساس صورت خود آگاهی داشته باشید و از مناطق آسیب پذیر مراقبت کنید. 

جهت اصلاح بر اساس رشد مو است. اگر شما در جهت مخالف اصلاح کنید، منافذ پوست باز می شود و ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

استفاده از تیغ های شکسته می توانند به صورتتان آسیب برسانند، به وسیله یک تار ریش که ناحیه ای از فولیکول های مو بطور ناگهانی خراب می شود. 

مردان این فکر را می کنند که هرچه بیشتر فشار وارد کنند، بیشتر به ریشه مو نفوذ می کنند، اما این طور نیست. 

سوراخ های منافذ پوست پس از اصلاح می توانند پوستی خشک، قرمزی و لکه های پوستی را به دنبال داشته باشند. 

بعضی از محصولات آرایش پس از اصلاح و الکل زدن، باعث قرمزی و درد می شوند. 

تمام مشکلات شما را در هنگام اصلاح را کاهش می داد می کند، اما کرم موبر نیز دارای اشکالاتی است. برای بسیاری از مردان، کرم های موبر باعث ایجاد مشکلات پوستی یا آلرژی می شوند. 

تمیز کردن تیغ ​​ریش تراش بعد از اصلاح باید انجام شود، اما تعداد کمی از مردم متوجه آن میشوند. این کار می تواند به رشد قارچ منجر شود، باکتری هایی که به علت وجود سلول های پوستی در ریش تراش باقی می مانند.

 

اگر پس از اصلاح احساس ناراحتی کنید و بعد از مدت طولانی سوزش بعد اصلاح از بین نرفت، باید به پزشک مراجعه کنید ؛علاوه بر این، پس از مصرف داروهای خانگی، اگر نتیجه ای نداشتند نیز باید به پزشک بروید چراکه وضعیت شما ممکن است بدتر شود. 

 

برای انجام این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

شما می توانید سرکه سیب را با آب مخلوط کنید تا سرکه سیب رقیق شود، اگر به سرکه سیب حساس هستید. بهترین راه برای درمان ،انجام 2 تا 3 بار از این روش در روز است.

 

برای انجام این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

 

توجه:لطفا این درمان را چندین بار در روز انجام دهید تا زمانی که کاهش سوزش انجام شود.

 

شما می توانید این روش را دو بار در روز انجام دهید.

لطفا این روش را 3 بار در روز انجام دهید.

 

شما می توانید این روش را 2 بار در روز، 4-5 روز در هفته انجام دهید.

 

از این مخلوط برای شستشوی پوست آسیب دیده خود استفاده کنید.

این روش 1 بار در روز استفاده شود.

 

شما می توانید این درمان را دو بار در روز انجام دهید.

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

 

شما می توانید این درمان را چند بار در روز اجرا کنید.

 

شما می توانید این درمان را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

 

برای انجام این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، این درمان را دوبار در روز انجام دهید.

 

شما باید از این روش 2 تا 3 بار در روز استفاده کنید.

 

برای اجرای این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

لطفا این روش را 3 بار در روز انجام دهید.

 

شما می توانید این روش را 3 بار در روز برای بهترین اثر انجام دهید.

 

شما می توانید این روش را چند بار در روز برای بهترین نتیجه اجرا کنید.

 

شما می توانید این روش را 3 بار در روز برای کمک به بهبود سریع پوست خود انجام دهید.

 

شما می توانید این درمان را هر 2 ساعت یکبار برای بهترین نتایج به کار ببرید.

 

برای پیاده سازی این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

شما می توانید این درمان را چندین بار در روز اجرا کنید تا زمانی که اثر خیار را ببینید.

 

برای پیاده سازی این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

شما می توانید این روش را دو بار در روز برای بهترین نتیجه اجرا کنید.

 

شما باید از این روش 2-3 بار در روز استفاده کنید.

 

این روال دو بار در روز بعد از اصلاح انجام دهید.

 

 

روغن درخت چای خالص می تواند استفاده شود، اما بسیار قوی است، بنابراین همیشه قبل از استفاده آن را رقیق کنید.

اگر پوست شما حساس است، روغن را با ژل آلوئه ورا یا کرم به نسبت 1:2 رقیق کنید. 

توجه داشته باشید:برخی افراد ممکن است حساسیت به روغن درخت چای داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده از آن در پوست آسیب دیده باید آزمایش انجام دهید.

 

شما می توانید 6-8 قطره روغن اسطوخدوس را در یک روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن زیتون رقیق کنید. سپس، به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

با استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون ضد جوش سرسیاه هستند، آنها را بر روی پوست صدمه دیده خود بزنید. آنها بسیار نرم کننده هستند، در نتیجه کمکی به نرم کردن پوست شما هستند.

روغن زیتون زودتر جذب پوست می شود تا روغن نارگیل، اما هر دو آنها برای ماندن روی پوست مناسب هستند.

 

پودر بچه را روی پوست آسیب دیده خود بزنید. سعی کنید این کار را هر بار قبل از اصلاح انجام دهید.باعث تسکین اثرات می شود. 

این روال را دو بار در روز تکرار کنید. 

 

بعضی از افراد بعد از اصلاح کردن صورت با تیغ مشکلاتی مانند : خارش ، جوش زدن ، دانه های قرمز ، قرمز شدن پوست و حتی حساس شدن پوست برایشان بوجود می آید که بسیار ناخوشایند است . برای جلوگیری از این اینگونه حساسیت های پوستی راههای بسیار ساده ای وجود دارد که با رعایت آنها از شر جوش و دیگر موارد گفته شده ، بعد از اصلاح خلاص خواهید شد . کارهای زیر پیشنهاد میشود.

جالب است بدانید در برخی از محصولات بهداشتی مانند پودر بچه از ذرت خالص استفاده می شود زیرا ذرت از بروز جوش و علائم تحریک ناشی از پوشک جلوگیری کرده و آن را تسکین می دهد.استفاده از آرد ذرت همچنین باعث تسکین سریع خارش پوست می شود.برای درمان خارش بعد از شیو کردن از پودر بچه استفاده کنید یا می توانید مقداری آرد ذرت را با آب مخلوط کرده و خمیر حاصل را روی نواحی مورد نظر بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.قبل از استفاده، مطمئن شوید که هیچ عفونت پوستی نداشته باشید.

از دیرباز از عسل برای درمان زخم و اختلالات پوستی به طور گسترده استفاده شده و خواص ضد التهابی و ضد میکروبی عسل از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است.عسل پوست را صاف و مرطوب کرده و برای کاهش تحریکات پوستی معجزه می کند.برای کاهش تحریک پوستی و خارش ناشی از شیو کردن مقداری عسل طبیعی و ارگانیک را به ناحیه موردنظر مالیده و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

روغن های طبیعی دارای خواص آرام بخشی و ضدالتهابی قوی هستند. روغن زیتون درمان عالی برای ترمیم طبیعی پوست است، روغن درخت چای اثر ضدباکتری برای پوست تحریک شده دارد و روغن ویتامین E به خاطر خواص آنتی اکسیدانی قوی از محبوب ترین درمان های خانگی برای مشکلات انواع پوست محسوب می شود.یکی از این روغن ها را به دلخواه انتخاب کرده و با استفاده از پد پنبه ای دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

2 قاشق چای خوری سرکه سیب را آماده کنید.سرکه سیب را به قسمت سوزش دار بمالید.بگذارید 10 دقیقه بماند به طوری که پوست خشک شود و بعد پوست خود را با آب بشویید.شما می توانید سرکه سیب را با آب مخلوط کنید تا سرکه سیب رقیق شود، اگر به سرکه سیب حساس هستید. بهترین راه برای درمان ،انجام 2 تا 3 بار از این روش در روز است.

3-5 گرم آلوئه ورا را آماده کنید. آلوئه ورا را بشویید و پوست بکنید.آلوئه ورا را به قطعات کوچک ببرید و آن را در یک پارچه قرار دهید.از پارچه ای استفاده کنید تا پوست خود را برای سوزش بعد اصلاح به مدت 10 دقیقه بپوشانید و سپس پوست خود را با آب بشویید.شما می توانید این روش را دو بار در روز انجام دهید.

10 گرم آلوئه ورا و 2 گرم سیر را تهیه کنید.آلوئه ورا و سیر را بشویید.پوست آنها را بکنید و آلوئه ورا را برای 10 دقیقه خیس کنید تا رزین آلوئه ورا کاهش یابد.آلوئه ورا و سیر را مخلوط کنید و برای 5 دقیقه بخار دهید.از این مخلوط استفاده کنید تا قسمت آسیب دیده خود را پوشش دهید و به مدت 10 دقیقه اجازه دهید تا بماند.شما می توانید این روش را 2 بار در روز، 4-5 روز در هفته انجام دهید.

2 قرص آسپرین، یک قاشق چای خوری آب گرم را آماده کنید.قرص آسپرین را در آب گرم بیندازید و صبر کنید تا یک خمیر تشکیل شود.مخلوط بالا را روی منطقه آسیب دیده بزنید.اجازه دهید 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.شما می توانید این درمان را دو بار در روز انجام دهید.

استفاده از کمپرس سرد از روش های ساده و بسیار موثر برای درمان تحریک پوست ناشی از شیو کردن است. مطالعات نشان می دهد درمان با کمپرس سرد باعث کاهش دمای پوست و کاهش فعالیت اعصاب در این ناحیه می شود.توصیه می شود برای درمان سریع قرمزی و خارش پوست بلافاصله بعد از شیو کردن، از کمپرس سرد روی ناجیه استفاده کنید. کافیست تعدادی مکعب یخی را داخل پارچه ای پیچیده و به مدت چند دقیقه روی پوست قرار دهید. اگر یخ در دسترس ندارید از حوله مرطوب استفاده کنید.

شیو کردن و اصلاح با تیغ باعث خشکی و خارش پوست می شود و لازم است بلافاصله بعد از اصلاح، از مرطوب کننده قوی مانند وازلین استفاده کنید.مقداری روغن وازلین به نواحی مورد نظر بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با حوله مرطوب پاک کنید. وازلین از تحریک و خارش پوست بعد از شیو کردن جلوگیری می کند.

تراشیدن ریش یا موهای زائد با تیغ ژیلت یکی از سریع ترین و موثرترین روش های از بین بردن این نوع موها محسوب می شود. هرچند اصلاح با تیغ ژیلت معایب خاص خود را هم دارد و یکی از آن ها، سوزش و خارش بعد از اصلاح می باشد. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی به روش های جلوگیری از خارش، سوزش و جوش بعد از اصلاح با تیغ  بیاندازیم و چند روش ساده برای حل آن ارائه کنیم.

Best Ways to Treat and Prevent Razor Burn

سوزش و خارش بعد از اصلاح با تیغ ژیلت، می تواند باعث ناراحتی و گاهی درد در افراد شود. بعد از این که روش صحیح اصلاح صورت و البته حل مشکل جوش صورت آقایان را یاد گرفتید، این مطلب را دنبال کنید تا روش های ساده رهایی از خارش و حساسیت بعد از تیغ زدن را به شما نشان دهیم.

حساسیت و خارش بعد از اصلاح با تیغ می تواند در تمام نقاط بدن رخ دهد و محدود به صورت نمی شود. موهای زائد زیر بغل و ناحیه تناسلی و به طور کلی هر ناحیه ای که با تیغ اصلاح شود می تواند این حالت را تجربه کند. علائم متعددی پس از اصلاح وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

البته جوش های پوستی و موهای زیرپوستی را باید از موارد بالا که متعاقب اصلاح با ژیلت به وجود می آیند مجزا کرد. توجه داشته باشید که در صورت بروز و تداوم جوش یا هر کدام از موارد بالا، بهتر است با پزشک مشورت کنید و او در صورت نیاز به شما آزمایش های بیشتر را تجویز خواهد کرد.

به طور کلی برای درمان جوش بعد از اصلاح با تیغ ژیلت یا بروز هر کدام از علائم بالا، می توان از روش های ساده اما کاربردی استفاده کرد. این عوارض معمولا خود بهبود شونده هستند و نیاز به کنترل و درمان ندارند، اما با کمک چند روش ساده می توان بهبود آن را تسهیل و تسریع کرد. در ادامه چند روش ساده را برای رفع جوش بعد از ژیلت به شما نشان می دهیم و روی برخی از آن ها بیشتر صحبت می کنیم.

به طور کلی خنک کردن موضع می تواند به کاهش علائمی مانند خارش بعد از تیغ زدن ناحیه تناسلی کمک کند. البته باید گفت که به طور کلی با رها کردن و دست نزدن به ناحیه می توان از علائم بعدی جلوگیری کرد، اما استفاده از کمپرس های سرد و خنک کننده هم مفید می باشد.

کافی است یک پارچه تمیز را زیر آب سرد برده و سپس آن را در محل اصلاح قرار دهید. این کار را حدود ۲۰ دقیقه ادامه دهید و تا هنگامی که پوست شما به آن نیاز داشت، آن را تکرار کنید.

این روش خانگی هم می تواند در رفع جوش بعد از تیغ زدن به شما کمک کند. موادی که در فهرست زیر آورده شده اند با کاهش التهاب و قرمزی پوست، روند بهبود را تسریع می کنند:

گزینه های بالا را می توان به صورت مستقیم به صورت یا باقی نواحی بدن اعمال کرد یا آن ها را به کمپرس های سرد یا پارچه های سرد افزود. البته بهتر است در مصرف این مواد احتیاط کنید و پیش از اعمال آن به نواحی حساس تر مثل نواحی تناسلی آن ها را تست کنید.

برای رفع خارش بعد از تیغ زدن ناحیه تناسلی و دیگر نواحی بدن می توان از چند روغن گیاهی استفاده کرد. این روغن ها می توانند پوست را نرم کنند و رطوبت آن را بالا ببرند؛ این موضوع می تواند حس خارش، درد و سوزش ناحیه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. برخی از روغن های گیاهی شامل گزینه های زیر می شوند:

به جز این روغن ها می توان از افتر شیوها، لوسیون های بدون بو و کرم های مرطوب کننده هم استفاده کرد. باز هم توصیه می شود برای استفاده از این مواد در نواحی تناسلی، ابتدا کمی از آن را در نقطه ای دیگر تست کنید.

از آرد جو دو سر برای رفع مشکلات مختلف پوستی، مخصوصا اختلالات التهابی استفاده می شود. طبق برخی مطالعات و تحقیقات، آرد جوی دو سر حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و می تواند به عنوان یک محلول خانگی برای رفع سوزش بعد از اصلاح به کار رود. می توان وان حمام را با نسبت مطلوب از آرد جو ترکیب کرد و به مدت چند دقیقه در آن قرار گرفت. این روش برای جوش های بعد از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی زنان کاربرد بالایی دارد و در بخش های پایینی بدن بهتر نتیجه می دهد.

جوش شیرین هم در کاهش سوزش و قرمزی پس از اصلاح با تیغ مفید واقع شده است. فقط کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب ترکیب کنید و آن را با استفاده از یک پارچه بر روی صورت خود قرار دهید. هنگامی که پارچه کاملا خشک شد، آن را از روی پوست بردارید و صورت را به طور کامل بشویید. کار را روزانه دو بار تکرار کنید تا مشکل به طور کامل حل شود.

نکته: استفاده از آنتی بیوتیک برای کاهش عفونت بعد از اصلاح لازم و ضروری است و با مراجعه به پزشک می توان از آن ها کمک گرفت.

به طور کلی نمی توان از سوزش بعد از اصلاح جلوگیری کرد و با انجام بهترین نوع اصلاح هم باز دچار این مسئله خواهید شد. اما با دانستن تکنیک ها و استفاده از ابزار مناسب اصلاح، می توان شرایط را به حداقل رساند و سوزش کمتری را تجربه کرد. این نکات را رعایت کنید تا قرمزی و تورم بعد از اصلاح با تیغ را به حداقل برسانید:

در این مطلب آی آر میکس درباره روش های مفید درمان سوزش بعد از اصلاح با تیغ و ژیلت با هم صحبت کردیم و چند روش ساده را به شما نشان دادیم. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

موفقیت در عصر دیجیتال امروزی در گرو استفاده درست و بهینه از غول دنیای مدرن یعنی اینترنت است و بدون ورود به دنیای بی‌نهایت وب، پیروزی در هیچ زمینه‌ای اتفاق نمی‌افتد. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، به عنوان دروازه ورود شما به این بستر بی‌انتها عمل کرده و راه رسیدن به موفقیت را برایتان هموار می‌کنند. در این مقاله شما را با شرکت هاستیدا آشنا کرده و سرویس&z…

پربحث ترین ها

آخرین اخبار ویژه

مشی رسانه‌‌ای درحاشیه ،  خبری – اطلاع رسانی  خواهد بود . این مجموعه خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند ودر انجام وظیفه انسانی ، اخلاقی و رسالت خبر رسانی خود در… ادامه…

تمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری در حاشیه ها محفوظ است. نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری در حاشیه ها بلامانع است.

بعضی از افراد بعد از اصلاح کردن صورت با تیغ مشکلاتی مانند : خارش ، جوش زدن ، دانه های قرمز ، قرمز شدن پوست و حتی حساس شدن پوست برایشان بوجود می آید که بسیار ناخوشایند است . برای جلوگیری از این اینگونه حساسیت های پوستی راههای بسیار ساده ای وجود دارد که با رعایت آنها از شر جوش …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است


اصلاح کردن احساس نرمی موقتی به پوست می دهد. اما در برخی از افراد اصلاح کردن عوارض جانبی خواهد داشت و موجب خارش پوست شان می گردد. جوش های قرمز رنگ التهابی در نزدیکی روزنه های مو، که به آن فولیکول می گویند، بعد از اصلاح می تواند بد تر شود. با مطالعه این مقاله علت ایجاد خارش پوست بعد از اصلاح و آن چه که باید انجام دهید را خواهید آموخت.

وقتی که تیغ های اصلاح برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنید، در واقع تمام موها را از بین نخواهید برد بلکه تنها قمتی را که از پوست خارج شده است را کوتاه می کنید. فولیکول های مو باز هم به رشد خود ادامه خواهند داد و اصلاح موجب تحریک شدن فولیکول های مو خواهد شد. این تحریک شدن فولیکول ها موجب ایجاد خارش بعد از اصلاح می شود.

استفاده از تیغی که کند باشد و یا قبلا مورد استفاده قرار گرفته باشد می تواند بر فولیکول مو نیز تاثیر بگذارد. در نتیجه دیگر موها رشد نخواهند کرد برخی از افراد به این مشکل اصطلاح سوخته شدن مو می گویند.

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

بسته به این که چه قسمتی از بدن را اصلاح کرده اید ( خط بیکینی، ناحیه تناسلی، زیر بغل، ران ها و ….) در آن ناحیه ممکن است حساسیت یا التهاب ایجاد شود. ناحیه تناسلی قسمتی است که بیشتر در این ناحیه احساس خارش ایجاد می شود زیرا بسیار حساس است و موهای این ناحیه کمی ضخیم تر هستند به همین دلیل رشد دوباره آن ها موجب ایجاد خارش در پوست می گردد.

وقتی قسمتی از بدن خود را که زیر لباس قرار می گیرد را اصلاح می کنید، خارش اتفاق خواهد افتاد زیرا کشیده شدن پارچه بر روی پوست تازه اصلاح شده او را حساس خواهد کرد. استفاده از صابون و شوینده های شیمیایی نیز می توانند موجب تحریک شدن پوست تازه اصلاح شده شوند.

اگر پوست خود را اصلاح کرده اید و احساس ناراحتی به دلیل خارش می کنید می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

از کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید:

این کرم استروئیدی  التهاب، تحریک پذیری و خارش را کاهش می دهد. در حالی که این کرم ها را در دوز ها ی بالا و به صورت نسخه ای می توان دریافت کرد اما می توانید از دوز کم آن ها بهره ببرید. در حقیقت ممکن است که این کرم ها در کمد داروهای شما موجود باشد. مراقب استفاده از این نوع کرم ها در نواحی واژنی باشید.

از کمپرس آب گرم برای نواحی که دچار خارش شده اند استفاده کنید.  مقدار کمی نمک دریا به شوینده لباس خود بیفزایید تا خارش بدن تان را کاهش دهد.

برای نرم کردن پوست خود بعد از اصلاح، از مرطوب کننده هایی که خنک کننده و دارای ترکیبات طبیعی هستند استفاده کنید. آلوورا دارای خصوصیت نرم کنندگی و مرطوب سازی پوست است که می توان برای این هدف از آن استفاده کرد. پوست فندوق خاصیت ضد باکتریایی دارد که می تواند از پوست در برابر باکتریها و عفونت مراقبت کند. آلوورا و فندوق هر دو می توانند خارش را از بین ببرند و به پوست آرامش بدهند.

کیسه های چای سفید حاوی تانیک اسید می باشند، که دارای ترکیبات ضد التهابی هستند. اطمینان حاصل کنید که کیسه چای سفید شما به کلی خنک شده باشد. می توانید برای پایین آوردن دمای کیسه های چای آن ها را در یخچال بگذارید.

کیسه های چای را روی پوست خود بگذارید تا زمانی که التهاب و قرمزی پوست شما از بین برود.

پوشیدن بدن درست بعد از اصلاح کردن موجب دو رخ دادن دو اتفاق خواهد شد. اول این که پوست تمیز شما که به تازگی اصلاح شده است به طور مستقیم با پارچه لباس تماس پیدا می کند و موجب تعرق می شود. دوم، شوینده ای که برای لباس های خود استفاده کرده اید اکنون در تماس مستقیم پوست قرار می گیرد و خارش را بدتر خواهد کرد. بهتر است بعد از اصلاح پوست خود را آزاد گذاشته یا از لباس های نخی گشاد استفاده کنید تا خارش از بین برود.

منبع الو دکتر

با جوش های بعد از وکس چه کنیم؟

دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر محمد خدابخشی (دندانپزشکی دیجیتال اختیاریه)

دکتر سید مسعود داودی

مرکز زیبایی و لیزر لادن

دکتر محمد نیکزاد

دکتر محسن پورحقیقی

678 بازدید

817 بازدید

291 بازدید

2466 بازدید

610 بازدید

760 بازدید

326 بازدید

18 بهمن 1399

18 بهمن 1399

18 بهمن 1399

18 بهمن 1399

17 بهمن 1399

17 بهمن 1399

16 بهمن 1399

درمان خانگی خارش بعد از ژیلت صرف نظر از اینکه شما چقدر در استفاده از تیغ مهارت دارید، سوختگی ها، شکاف ها و موهای فرو رفته در پوست، فوق العاده شایع هستند. در اینجا رایج ترین اشتباهاتی که زنان در اصلاح با تیغ انجام می دهند را از زبان متخصصان پوست بیان می کنیم و به شما می گوییم که چگونه دیگر این اشتباهات را انجام ندهید.

آکاایران: درمان خانگی خارش بعد از ژیلت

درمان خانگی خارش بعد از ژیلت

اصلاح کردن فاقد استفاده از کف! هر چند این کار باعث صرفه جویی در زمان می شود اما همیشه باعث ایجاد برجستگی های قرمز کوچکی روی پوست می شود که از بین رفتن آنها چند روز طول می کشد. دکتر Joel Schlessinger، متخصص پوست و مشاور سایت خدمات زیبایی Real self می گوید: ژل ها و کرم های اصلاح برای این ساخته شده اند تا به کمک آن تیغ به آرامی روی پوست لیز بخورد، فاقد هیچ گونه حالت کشیدن یا نیشگون گرفتن پوست. فاقد این ژل ها و کرم ها قطعا دچار سوختگی بعد از اصلاح با تیغ، بریدگی، سوزش و آسیب پوست خواهید شد. استفاده از آب در اصلاح با تیغ نیز بهتر از استفاده نکردن از ژل ها و کرم های اصلاح است.

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

اگر هر روز اصلاح می کنید، باید تیغ تان را هفته ای یکبار دور بیندازید. دکتر Schlessinger می گوید: تیغه های کند به احتمال زیاد باعث برآمدگی ناشی از تیغ، سوزش و شکاف می شوند و تیغه های قدیمی می توانند محل تجمع باکتری شود و عفونت ایجاد کند. اگر اصلاحی نزدیک تر به سطح پوست با کمترین التهاب می خواهید، به تعداد روزهایی که از تیغ فعلی تان استفاده می کنید، به دقت توجه کنید. دکتر Dendy Engelman، متخصص پوست در مرکز تخصصی پوست و جراحی زیبایی شهر منهتن می گوید: قانون کلی این است که اگر احساس می کنید تیغ پوست یا مو را می کشد، آن را دور بیندازید چرا که مثل یک بمب ساعتی است که منتظر تحریک پوستتان است.

این قضیه درست است که این روش ممکن است به شما کمک کند اصلاحی نزدیک تر به سطح پوست و پوست صاف تری بعد از اصلاح با تیغ داشته باشید اما باعث درد نیز خواهد شد. علاوه بر این، نوک کند موها می تواند به جای رشد کردن به سمت بیرون، به سمت داخل پوست رشد کند. امان از موهای فرو رفته در پوست! دکتر Schlessinger می گوید: علی الخصوص افرادی با پوست حساس، بهتر است اصلاح فقط در همان جهت رشد موها انجام دهند. اگر شما مستعد دچار شدن به سوختگی تیغ یا موهای فرو رفته در پوست هستید، از یک ژل یا سرم مخصوص اصلاح که التهاب های ناشی از تیغ زدن را تسکین می دهد، استفاده کنید.

درمان خانگی خارش بعد از ژیلت

دکتر Engelman می گوید: هنگامی که سعی می کنید با سرعت زیاد اصلاح کنید، احتمال بیشتری وجود دارد پوستتان را ببرید، پوستتان را تحریک کنید یا برخی جاها را اصلاح نکنید. در عوض، شما باید برای جلوگیری از هرگونه مشکلات پوستی از حرکات ملایم و نرم استفاده کنید. اگر پوست خود را حتی کمی ببرید احتمالا بیشتر از مقدار مورد انتظاررخونریزی خواهد داشت، بنابراین بهترین کار این است که که ناحیه مورد نظر را فشار دهید تا خونریزی بند بیاد. اگر عجله دارید و وقتتان کم است، یک قابض کوچک روی آن قرار دهید تا جریان خون را بند بیاورد و مقداری ضد عرق روی آن ناحیه بمالید.»

روش درمان جوش و آکنه با چای سبز

در مورد میزان فشاری که باید هنگام تیغ زدن بر پوستتان وارد کنید، به یاد داشته باشید که هر چه کمتر باشد، بهتر است. دکتر Engelman می گوید: هر چه بیشتر به پوستتان فشار وارد کنید، سطح پوست ناهموارتر می شود، چون شما در جاهایی که تیغ پایین می آید، فرورفتگی ایجاد می کنید. بسیاری از تیغ های چند لبه، اصلاحی بسیار تقریبا سطح پوست انجام می دهند و اگر فشار بیش از حد بر آنها وارد کنید، باعث عفونت و رفتن مو در پوست می شوند.

درمان خانگی خارش بعد از ژیلت

دکتر Schlessinger می گوید: بهتر است که به محض بیرون آمدن از حمام، پوستتان را مرطوب کنید، چون استفاده از مرطوب کننده در حالی که پوست هنوز نمناک است کمک می کند تا آنچه در پوست است حفظ شود. اگر پس از اصلاح با تیغ پوست را مرطوب نکنید و این مرحله را نادیده بگیرید، لایه های رویی پوست به علت لایه برداری و اصلاح با تیغ، به سرعت خشک می شود و رطوبت خود را از دست می دهد. دکتر Engelman توصیه می کند که برای کاهش التهاب و قرمزی پوست از یک روغن بدن آبرسان به پوست نیز استفاده کنید.

منبع : bijame.com

حتما بخوانید:  ۶ راهکار ساده برای جلوگیری از پیری پوست

علتی که تیغ زدن باعث خارش پوست می شود این است که زدن موهای بدن با تیغ باعث خشک شدن پوست می‌شود. اکثر افراد معمولاً قبل از تیغ زدن، پوست خود را با کشیدن صابون روی آن نرم می کنند و بعد تیغ را روی پوست می کشند تا بهتر و سریع تر اصلاح بدن انجام شود.

اما صابون زدن قبل از تیغ زدن راه خوبی نیست و خود باعث خشک شدن بیشتر پوست، در نتیجه ایجاد خارش می‌شود. مخصوصاً استفاده از صابون های عطری باعث ایجاد حساسیت و خارش بعد از تیغ زدن می شوند.

برای اینکه پوست بعد از تیغ زدن خشک نشود و خارش ایجاد نکند. برای نرم کردن پوست خود، قبل از تیغ زدن بجای صابون از روغن زیتون استفاده کنید. با استفاده از روغن زیتون بجای صابون برای تیغ کردن موهای زائد :

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم

بعد از تمام شدن اصلاح، بدن خود را با آب و صابون بشورید.

اگر شما هم راهکاری برای اینکه با اصلاح کردن با تیغ؛ پوست آسیب نبیند؛ دارید. تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منو هر وقت به دیگاهم پاسخ داده شد از طریق ایمیلم آگاه کن. شما میتوانید بدون نظردادن، دیدگاه‌های این پست را دنبال کنید. از اینجا مشترک شوید.

عضویت در خبرنامه چاره‌دان: جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

ممنونم :)…

سلام من خودم از این روشا استفاده میکنم همه خوشمزه میشه…

سلام من روش اولی با خامه رو انتخاب کردم. واقعا درست میشه یا…

عالی…

من بودم حتما تو یوتیوب در موردش به انگلیسی سرچ میکردم معمولا…

پیچ ساعت خیلی ریزه هرز شده و با هیچی باز نمیشه تمام نظرات رو…

چاره دان از 1396 تا 1399 فعال بوده است و تمام حقوق محفوظ است.

کپی کردن و نقل مطالب چاره دان به هر شیوه و با هر عنوان، حتی با ذکر منبع مجاز نیست.

ممنونم :)…

سلام من خودم از این روشا استفاده میکنم همه خوشمزه میشه…

سلام من روش اولی با خامه رو انتخاب کردم. واقعا درست میشه یا…

عالی…

من بودم حتما تو یوتیوب در موردش به انگلیسی سرچ میکردم معمولا…

پیچ ساعت خیلی ریزه هرز شده و با هیچی باز نمیشه تمام نظرات رو…

سلام روش هایی که گفته شده بخصوص نوشابه رو امتحان کردید؟…

خواستم دعوتت کنم چاره دان رو دنبال کنی و تازه‌ترین مطالب ما در زمینه آشپزی، خانه‌داری و ترفندهای کاربردی دیگه رو هرهفته داغ در ایمیلت بخوانی…

ایمیل ندارید! از اینستاگرام ما را دنبال کنید.(کلیک کنید) 

چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم
چگونه خارش بعد از ژیلت را از بین ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *