چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

 
helpkade
چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم
چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

در ابتدای یک رابطه، عشق شدید و جدید است، اما بعدا مشکلاتی بوجود می آید. برای قوی بیرون آمدن از این مشکلات، خواندن و انجام این کلید ها به داشتن یک رابطه موفق کمک می کند. همیشه از موفقیت در کسب و کار شنیده اید، اما به آن میزان درباره موفقیت در روابط زیاد نشنیدید. پس چگونه می توان یک رابطه موفق داشت؟این جاده ممکن است ساده نباشد اما ارزشش را دارد. در اینجا چند راهنمایی را آورده ایم.

زمانی که یک رابطه جدید است، همه چیز را از طریق عینک زیبایی می بینید اما در طول زمان، با زندگی روزمره و شناختن یکدیگر می تواند شما را پایین بیاورد. باور کنید یا نکنید، یک رابطه موفق چیزی نیست که تنها در فیلم ها وجود داشته باشد با این حال، شما مجبور به همکاری باهم و حرکت در یک جهت هستید. راهنمایی های این بخش از نمناک می تواند به شما کمک کند ، چه یک رابطه را تازه شروع کرده اید و یا سال هاست که با هم هستید و اکنون مشکلی دارید، این موارد ارزش نگاه کردن را دارند.

1. از وابسته شدن خودداری کنید:

طبیعی است که ابتدا خیلی وابسته و دنبال هم باشید و تمام وقت خود را با شریک زندگی خود صرف کنید. اما بعدا می تواند به وابستگی تبدیل شود:کاملا نیاز به خوشحالی دارد. مستقل بودن به این معنا نیست که شما دوست ندارید که یکدیگر را دوست داشته باشید و یا حس عاطفی از خود نشان دهید، فقط به این معنی است که درک کنید که هر یک از شما سرگرمی و تعهدات خود را دارید ؛ زیاد خوب نیست که مثل چسب به هم وصل باشید متاسفانه، با این حال، بسیاری از مردم نمی توانند از زندگی بدون شریک خود لذت ببرند – این یک اشتباه رایج است!

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

2. همیشه به یکدیگر احترام بگذارید:

مطالعات طولانی مدت ازدواج به ما این کلید را برای یک رابطه موفق می دهد. احترام پایه و اساس هر گونه رابطه است، و یک رابطه عاشقانه قطعا از این موضوع استثنا نیست. احترام به چه معنی است؟ خودتان را جای آنها قرار دهید، آنها را درک کنید و بپذیرید، اجازه دهید خودشان را بیان کنند، اجباری نکنید چیزی جز آنچه هستند باشند، و به آنها نپرید.

3. با خودخواهی خداحافظی کنید :

نیمی از یک زوج بودن به معنی است که در همه زمانی به هر دوتان فکر می کنید چرا که خودخواهی در یک رابطه موفق نیست. معنی آن چیست؟ در زمان های تصمیم گیری به جفتتان فکر کنید، نه فقط خودتان. آینده شما بستگی به این دارد. ما نمی گوییم که نباید خودتان را نادیده بگیرید، بلکه روابط جدی یعنی رسیدن به توافق برای تصمیم گیری است. شبیه یک قرارداد کاری یا هر توافقی دیگری بین دو طرف. به یاد داشته باشید که جهان در در اطراف شما نمی چرخد. دیگران هم نیازهایی دارند. خودخواهی بیشتر در رابطه شما و چند دقیقه طول می کشد تا توجه همسرتان را به خود جلب کنید و صحنه را برای صلح و شادی تغییر می دهید.

4. درباره همه چیز صحبت کنید:

این یکی دیگر از کلید های ارتباط موفق است. حتی اگر موضوعات سختی را که می شناسید که می تواند باعث بحث شود، اما ارزشش را دارد. بسیار مهم است که چیزی را که می خواهید و احساس می کنید رل بروز دهید، مانند شریک زندگی خودتان، و خوب است که بدانید موضوعات جنجالی و دیدگاه های متفاوتتان را مطرح کنید. زندگی همه آفتاب و گل سرخ نیست روابط دارای روحیه و جریان هستند و بنابراین گفتگو ضروری است. پنهان کردن چیزها جواب نمی دهد، زیرا پس از آن توهم رشد می کند و در نهایت ممکن است راه حل دیگری برای این مشکل وجود نداشته باشد.

صداقت و اعتمادپذیری، دو جزء اساسی برای هر رابطه موفقی است. گفتن حقیقت در تمام دوران با وجود عواقب منفی اش، با ارزش است بنابراین پیش بروید و در مورد آن چیزی که تا به حال در دل خود پنهان کرده اید صحبت کنید.

5. همه کار را با هم انجام دهید:

آیا می دانستید که به اشتراک گذاری سرگرمی با شریک زندگی خود، برای شما بسیار خوب است؟ این کار شما را از سقوط به گودال نگه می دارد، از خستگی جلوگیری می کند، و باعث صحبت کردن می شود. به علاوه، به شما کمک می کند تا به راحتی ارتباط برقرار کنید – نه از طریق یک صفحه، بلکه به چشم در چشم و فهمیدن آنچه او فکر می کند. این کار فرصتی برای حمایت از یکدیگر و کمک به دستیابی به اهداف است.

6. سایر روابط را نیز مورد توجه قرار دهید:

این بخش برای داشتن ارتباط موفق نیز مهم است ؛ همیشه تنها دو نفر بودن خوب نبست، بنابراین برنامه ریزی کنید و با هم، به دیدن خانواده بروید، دوستان جدید پیدا کنید، با افرادی که چیزهای مشترکی با شما دارند وقت بگذرانید، به قرارهای چهار نفره (دو زوجی) بروید – دایره شخصی خود را باز کنید. بودن با افراد دیگر باعث می شود که پویایی روزمره شما بهتر شود ؛ از حباب خود خارج می کند و می توانید به از دیوارها بالا بروید. این یک موضوع مکالمه عالی و راه سرگرم کننده برای گذراندن بعدازظهر پنچ شنبه یا آخر هفته خواهد بود.

 

بودن در یک رابطه موفق، اغلب هدف تمام زوج هایی است که تصمیم به باهم بودن گرفته اند. برخی از مواقع رعایت نکاتی به ظاهر بی اهمیت و کوچک، جرقه ای برای جلوگیری از رخ دادن بسیاری از مشکلات است. برخی از این توصیه‌ ها ممکن است ساده به نظر برسند اما نگذارید همین سادگی شما را گول بزند. این سادگی تضمین یک رابطه موفق است.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack؛ رعایت این موارد به ظاهر کوچک اما پراهمیت بسیار مهم است، به همین خاطر ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب به 15 توصیه کاربردی در مورد روابط بین زوج ها بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

بیایید با هم رو راست باشیم، همه ما می دانیم که ازدواج آن کاخ بزرگ آرزوها که در فیلم ها و قصه ها دیده ایم نیست. اگر آرامش در رابطه برای تان یک اصل مهم است چیزهای رویایی مانند سفرهای خارجی متعدد، شام خوردن در رستوران های پنج ستاره و لوکس و … را فراموش کنید. آن ‌ها به همان اندازه که ممکن است فریبنده به نظر برسند، سرمایه ‌گذاری‌ های کوتاه‌ مدتی هستند.

اگر می ‌خواهید رابطه ای خوب با همسرتان داشته باشید، روی چیزهای کوچک و روزمره تمرکز کنید. این دلخوشی های کوچک شاید در کنار آن لحظات لوکس بی معنی به نظر برسند اما می توانند به گونه ای در خاطرتان بماند که حتی شما را در سرد ترین شب ‌ها گرم نگه می ‌دارد.

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

حتما می پرسید منظور من از چیزهای کوچک چیست؟ بیایید به کوچک ترین آن اشاره کنیم، یک فنجان چای یا قهوه! واقعا وقتی همسر شما مشغول به کار است چه چیزی اندازه یک فنجان چای یا قهوه گرم می تواند خستگی اش را رفع کند و لبخندی بر روی لبانش بیاورد؟ همین چای به ظاهر بی اهمیت، می تواند باعث شود تا لحظاتی کنار هم بنشینید و از وجود هم لذت ببرید. این موارد ساده را بی اهمیت تلقی نکنید.

رابطه تان با بهترین دوست هایتان را ببینید، چطور ساعت ها تلفنی با هم صحبت می کنید و می خندید؟ چطور تمام احساسات تان از غم و شادی گرفته تا اتفاقات خوب و بد، را با آن ها به اشتراک می گذارید؟ بسیار خوب رابطه شما و همسرتان هم به این میزان صمیمیت نیاز دارد.

قبل از اینکه زن یا شوهر باشید، برایش یک رفیق باشید، یک رفیق واقعی. طبق تحقیقات انجام شده، در رابطه هایی که زن و شوهر رابطه دوستانه خوبی دارند، به مراتب به هم نزدیک تر هستند و مشکلات بین شان را هم راحت تر حل می کنند.

جان اف هلیول، نویسنده یک مطالعه می گوید: “زمانی که همسران بهترین دوستان همدیگرند، مزایای بهزیستی در ازدواج به دو برابر افزایش پیدا می کند.”

همه آدم ها دوست دارند کسی را داشته باشند که در مواقع نیاز یک گوش شنوا باشد.

جنیفر پریس می گوید: “گاهی اوقات هدف آدم ها از حرف زدن، راهکار خواستن نیست، آن ها فقط می خواهند احساسات شان را با یک نفر در میان بگذارند.”

گوش دادن واقعا یک هنر است. گاهی برخی از مردان فکر می کنند که هدف از شنیدن حرف های همسرشان فقط حل کردن مشکلات اوست، اما واقعا یک زن همیشه این را نمی خواهد. او فقط گاهی می خواهد خیلی خوب به او گوش بدهید، همین.

هنر گوش دادن یکی از مواردی است که نقش مهمی در موفقیت ازدواج دارد، تصور داشتنِ کسی که بدون قضاوت، سرزنش و ارائه راهکار، مانند یک دوست به آدم گوش کند، واقعا لذت بخش است.

می دانم که در دنیای امروز برای پیغام دادن به همسرتان از پیام رسان ها و گوشی موبایل استفاده می کنید، اما باور کنید هیچ چیز مانند خواندن یک نامه عاشقانه لذت بخش نیست. ممکن است قدیمی باشد، اما واقعا رمانتیک است.

کسی که یک نامه عاشقانه را دریافت می کند و آن را باز می کند تا بخواند، تمام کلمات خط به خط آن را از عمق جان لمس می کند و سراسر لذت و عشق می شود.

برای روز ولنتاین امسال، شوهرم از اول فوریه و به مدت ۱۴ روز، هر روز یک نامه ی عاشقانه برای من می نوشت و آن را در مکان‌ هایی قرار می داد که می ‌دانست من آن را پیدا خواهم کرد. واقعا چه راه خوبی برای شروع روز من بود. من واقعا این کار او را به هر هدیه و گل و شکلاتی ترجیح می دهم، چون می توانم تا همیشه این نامه ها را نگه دارم و با هر بار خواندن آن وجودم لبریز از عشق شود.

در قسمت زیر قسمتی از متن نامه فریدا کالو به دیه گو ریورا را برایتان قرار می دهم:

“هیچ احساسی با گرفتن دست های تو قابل مقایسه نیست و هیچ رنگ سبزی به زیبایی رنگ چشمان تو نیست. تمام وجود من پر شده از تو، تو آیینه شب های من هستی. تمام لذت من، پر شدن بهار زندگی از چشمه وجود توست.”

این متن را برای ایده دادن به شما آورده ام، بدیهی است که نامه های شما لازم نیست در این سطح ادبی باشند. برای نوشتن نامه حتما نیازی به جملات ادبی نیست، شما می توانید با کلمات ساده و صمیمی هم عشق تان را به او بروز دهید.

یک راه برای نشان دادن عشق و ایجاد احساسات گرم و دوست داشتنی این است که از آخرین تکه چیپس، شکلات یا هرچیزی که می خورید چشم پوشی کنید و آن را به همسرتان بدهید. این یک ژست کوچک اما فداکارانه است واحساس خوبی در وجود او به وجود می آورد. می دانم، گاهی این کار مخصوصا برای افراد شکمو کمی سخت است، اما به او نشان دهید که به او بیش از خودتان اهمیت می دهید.

تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر از آدمی که روزهای اول ازدواج بودید، فاصله گرفته اید؟ معمولا افراد در اولین روزها و حتی ماه های ازدواج سعی می کنند همیشه مرتب باشند و خوب رفتار کنند و دلخوری به وجود نیاورند، اما به مرور زمان این موضوع رنگ می بازد و افراد از این شخصیت فاصله می گیرند.

به آدم های افرادتان نگاه کنید، چقدر تعداد افرادی که بعد از گذشتن سال ها از ازدواج شان دیگر افزایش وزن و رسیدن به ظاهرشان مثل روزهای اول مهم نیست، زیاد است. به این فکر کنید که اگر دوست دارید همسرتان مثل روزهای اول ازدواج رفتار کند شما هم باید مثل همان دوران رفتار کنید.

اسکات کریستین در مقاله خود، می نویسد: ” چیزهای زیادی در رابطه با ازدواج، وجود دارند که باید مراقب آن ها باشیم. اما بیشتر از هر چیزی دلیل طوفانی شدن هوای رابطه، این است که افراد دیگر مانند سابق مراقب خودشان نیستند. زمانی که دیگر افراد مراقب خودشان نیستند این بی نظمی عاطفی مشکلات زیادی را به وجود می آورد. پس، مراقب خودت باش”

به سلامت تان اهمیت بدهید، ورزش کنید، غذاهایی با ارزش غذایی بالا بخورید، با انگیزه و با نشاط بمانید و گرفتار روزمرگی و خمودگی نشوید.

زمانی که برای اولین بار با هم ملاقات کردید را به یاد دارید؟ چقدر از رفتارها و ظاهر او تعریف می کردید، چقدر برای هر چیز کوچک او را تحسین می کردید. اما حالا چه؟ مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که پس از گذشت چندین ماه یا سال از ازدواج، افراد با خود می گویند من که بارها از او تعریف کردم، او که نظرم را می داند، چرا بازهم تعریف کنم؟ اما این تفکری اشتباه است. باید او را به خاطر خوبی هایش تحسین کنید به این خاطر که این تعریف باعث می شود او احساس خوبی داشته باشد.

این یک یادآوری کوچک است که به او می گوید هنوز هم به نظرتان قابل تحسین است و خوشحالید که با هم هستید. قدردانی کردن اصلا محدودیت ندارد، می توانید از غذایی که پخته تعریف کنید، می توانید به او بگویید که چقدر لباس جدیدی که خریده به او می آید یا بگویید چقدر از موفقیت هایش در زمینه کاری خوشحال هستید. اگر تا به حال از او تعریف نکرده اید، برای امتحان هم که شده یک بار این کار را انجام دهید و چهره شگفت زده او را نگاه کنید و لذت ببرید.

Kim Leatherdale در مقاله خود با عنوان “قدرت تحسین در روابط” می نویسد: “تعریف کردن در همه روابط اهمیت دارد، اما در رابطه دونفره اهمیت آن دو برابر می شود. تعریف و تحسین نشانگر احترام شما به فرد مقابل بوده و یکی از اجزای اصلی ساختمان صمیمیت شماست. تحسین شریک زندگی نشان می دهد که خوبی های او به چشم می آید و شما به خاطر آن ها از او تعریف می کنید. این تعریف کردن ارتباطی صمیمی را شکل می دهد و به شریک زندگی شما کمک می کند تا احساس کند که از طرف شما دیده می شود، مورد توجه قرار گرفته و دوست داشته می شود.”

به طور قطع می توانم به شما بگویم وقتی که این توصیه کوچک را رعایت کنید، قطعا احساس نزدیکی بیشتری با همسرتان خواهید کرد. مثلا تصور کنید او در حال مرتب کردن تخت است شما می روید و از سمت دیگر تخت آن را مرتب می کنید، یا وقتی در حال شستن ظرف هاست یک دستمال برمی دارید و شروع به خشک کردن ظرف ها می کنید، همین کارهای کوچک تاثیر بسیار خوبی بر روی او خواهد گذاشت. از این قبیل کارهای کوچک هزاران هزار کار وجود دارد.

شاید تعجب کنید که چرا این کار را جزء لیست توصیه های مهم آورده ایم، اما بدانید که واقعا مهم است. صرف نظر از تاثیر بوسیدن بر روی احساسات فرد، مطالعات متعدد تاثیر این کار بر سلامت بهتر را نیز تایید کرده اند. متاسفانه بسیاری از زوجین این شکل از محبت را با گذشت زمان کم کم از یاد می برند و بوسیدن یکدیگر جایی در برنامه های روزانه آن ها ندارد.

من با بسیاری از افراد صحبت کرده ام که به من گفته اند که هرگز در طول روز همسرشان را نمی بوسند. به یاد داشته باشید که شاید بوسیدن کار خاصی به چشم نیاید اما همان چند ثانیه می تواند در رابطه شما بسیار تاثیر گذار باشد.

لیزا نویسنده ای است که در مقاله خود در این مورد می نویسد: “ارزش یک بوسه بسیار مهم است، زیرا نشان دهنده شور، صمیمیت و اشتیاق فرد است و نشان می دهد که شما چقدر این فرد را دوست دارید. همین بوسیدن ساده می‌ تواند استرس را کاهش داده و به کاهش اضطراب نیز کمک کند. اهمیت وجود بوسه در عشق ورزی و ازدواج نیز بسیار مهم است. شور و اشتیاق و همه چیزهای دیگر ممکن است طی روزمرگی و در گرفتاری های مربوط به کار و بچه ها از بین برود و بوسیدن می تواند مانند جرقه ای این اشتیاق را زنده نگه دارد. مهم است که به شریک زندگی تان نشان دهید که چقدر برای شما مهم است. یک بوسه سریع قبل از رفتن به محل کار می تواند بسیار بیشتر از چیزی که فکر می کنید تاثیرگذار باشد.”

این بوسه می تواند عاشقانه و پرشور باشد. این راهی است که به شریک زندگی خود می گویید همه چیز خوب است و از این طریق احساسات بدون نیاز به گفتن کلمه بیان می شوند.

اگر شما و شریک زندگی تان پیاده روی های روزانه را در برنامه هایتان بگنجانید، مطمئناً رابطه شما قوی تر می شود. این یک روش عالی برای ارتباط بیشتر است و مطمئناً شما را به هم نزدیک می کند.

قطعا شما و شریک زندگی تان دوقلوهای یکسان نیستید. در واقع، شما شخصی بسیار متفاوت تر از خود انتخاب کرده اید. این یک چیز خوب است. در تفاوت های شما فرصت هایی برای پیشرفت و رشد وجود دارد. به اشتراک گذاشتن دیدگاه های شما با یکدیگر می تواند کاملاً روشن و واضح باشد. ممکن است بسیاری از اوقات با هم موافق نباشید، اما گفتگوهای روشن و باز به شما امکان می دهد تا روش های جدید را بیاموزید.

به عنوان مثال ممکن است شما فردی محافظه کار باشید در حالیکه همسرتان بی پرواست. هر کدام از این ویژگی ها می تواند در شرایط خاص خود، مطلوب باشند. اگر از بُعد منفی به اختلاف نظرات نگاه کنید ممکن است همیشه مشکلاتی به وجود بیاید اما با نگرشی مثبت می توانید از این اختلاف عقیده درس های زیادی یاد بگیرید.

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

نشستن در همان اتاقی که او هم نشسته و خواندن، گوش دادن به موسیقی یا کار کردن بر روی پروژه در کنار هم می تواند آرامش بخش و سرگرم کننده باشد. لازم نیست حتما با هم حرف بزنید، فقط به اشتراک گذاشتن همان فضای سکوت کافی است.

به دنبال راه هایی برای به اشتراک گذاشتن این سکوت باشید و فقط از حضور یکدیگر لذت ببرید.

این یک کار آسان و بسیار با ارزش است. در طول روز به او زنگ بزنید یا پیام بدهید که حتی در حال کار هم در فکرش هستید. لازم نیست مکالمه های طولانی داشته باشید. یک متن ساده با یک ایموجی قلب برای رساندن این مفهوم کافیست. یک تماس کوتاه فقط برای اینکه حالش را بپرسید، یک روش قابل توجهی برای برقراری ارتباط است. از این کار غافل نشوید و از این طریق حس خوبی را مهمان قلب او کنید.

اشتباه کردن جزئی از زندگی روزانه هر فرد و اغلب اجتناب ناپذیر است اما این توصیه کوچک می تواند رابطه شما را نجات دهد و به شما امکان دهد تا به پیش بروید و قوی تر شوید. صرفا به خاطر ارتکاب یک اشتباه او را توبیخ نکنید و در صورتی که به اشتباهاتش پی برده و عذرخواهی کرده، عذرخواهی اش را بپذیرید. من در مورد اشتباهات کوچکی مانند فراموش کردن تاریخ سالگرد ازدواج که ممکن است همه مرتکب شوند صحبت می کنم. زمانی که کشمکش ادامه پیدا می کند تبعات بسیار بدی بر روی رابطه خواهد داشت، پس در صورتی که اشتباهی مرتکب شده که قابل بخشش است، او را ببخشید و از او بگذرید.

این یک توصیه بسیار مهم است. یک رابطه شامل دو نفر و هر یک با یک نقطه‌ نظر متفاوت است. وقتی یکی از شما مرتکب اشتباهی شود، می ‌تواند باعث رنجش دیگری شود. هنر سازش در این مواقع بسیار ارزشمند است.

سازش کردن شما نشانگر چندین نکته است، اول اینکه نشان می دهد که شما پذیرای نظرات او هستید. دوم اینکه، نشان می دهد که شما شریک زندگی خود را دوست دارید و حاضر هستید نیازهای او را هم مدنظر قرار دهید و سوم اینکه تمایل شما به از خود گذشتگی در برابر همسرتان را نشان می دهد.

نظر شما چیست؟ اگر راهی را بلدید که میتواند به بهبود رابطه کمک کند آنرا با سایر کاربران مجله آلامتو به اشتراک بگذارید.

به نظر من بهترین راه برای داشتن یه رابطه خوب صداقت و صمیمیت و داشتن اعتماد بین دو طرف رابطه س ممنون از مقاله خوبتون

سلام من عاشق دختر خاله ام شدم او خیلی خاصه و اصلا بم توجه نمیکنه چکار کنم خیلی دوسش دارم یک درصد به نرسیدن بهش فکر نمیتونم بکنم لطفا راهنماییم کنید

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بااینکه عشق پایه و اساس هر رابطه‌ی عاشقانه است ولی کافی نیست

 

بااینکه عشق پایه و اساس هر رابطه‌ی عاشقانه است ولی کافی نیست. برای داشتن رابطه‌ای سالم، هر دو طرف باید بخواهند که برای آن تلاش کنند. اینجا ۱۸ راه برای استحکام رابطه به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

۱. پذیرش و قدردانی را تمرین کنید. دو رمز عشق درست، پذیرش و قدردانی است. در یک رابطه‌ی درست باید حضور آگاهانه ولی غیرکنترل داشته باشید، درست مثل حضورتان در کنار بقیه‌ی چیزها در طبیعت. همانطور که امکان ندارد به یک درخت سرو نمی‌گوییم که باید سعی کند شبیه درخت نارون باشد. به طبیعت بدون هیچ قضاوتی نگاه می‌کنیم، آن را همانطور که هست پذیرفته‌ایم و قدردانش هستیم.

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

 

۲. درک کنید که همه‌ی رابطه‌ها بالا و پایین‌های خودشان را دارند. درست مثل اینکه نمی توانید انتظار داشته باشید که همیشه حالتان خوب باشد و خوشحال باشید، نمی‌توانید از رابطه‌تان هم توقع داشته باشید که همیشه اوضاعش روبه‌راه باشد. وقتی با کسی وارد یک رابطه‌ی متعهد می‌شوید، باید بدانید که مسیر روبه‌رویتان پر از پستی و بلندی است و باید خودتان را برای آن آماده کنید.

 

۳. از کلمه‌ی «ما» استفاده کنید. محققان دریافته‌اند زوج‌هایی که در زمان صحبت کردن از کلمه‌ی «ما» استفاده می‌کنند، نسبت به آنهایی که از کلمه‌ی «من» استفاده می‌کنند، شادتر، آرام‌تر و به طور کلی از رابطه‌شان راضی‌ترند.  کلمه‌ی «ما» بازی را عوض می‌کند. 

 

حس صمیمیت را در مغز بیشتر کرده و به جای داشتن ذهنیت «من و تو» شما را وارد ذهنیت مبتنی بر همکاری می‌کند. این ذهنیت همکاری باعث می‌شود در نظر همسرمان دوست‌داشتنی‌تر و سخاوتمند‌تر به نظر برسیم.

 

۴. برنامه‌ی سه روزه‌ی قدرشناسی را دنبال کنید. داشتن رویکرد قدرشناسی جانی دوباره به زندگی عشقی شما خواهد داد. تحقیقات نشان داده‌اند که با ابراز قدرشناسی، زوج‌ها حس می‌کنند برای همسرشان دوست‌داشتنی‌ترند و احساس آرامش، نشاط و غرور بیشتری می‌کنند. همچنین همسرانشان را افرادی باملاحظه، بامحبت و علاقه‌مندتر می‌بینند و از کیفیت کلی رابطه‌شان احساس رضایت بیشتری می‌کنند. برای اینکه قدرشناسی بیشتری وارد زندگی‌تان کنید، می‌توانید از این برنامه‌ی سه روزه استفاده کنید:

 

روز اول: سه خصوصیت دلپذیر در همسرتان پیدا کنید و سعی کنید کل روز روی آن سه خصوصیت تمرکز کنید.

 

روز دوم: سه موضوع ناراحت‌کننده درمورد همسرتان پیدا کنید و سعی کنید او را بخاطر این چیزها ببخشید.

 

روز سوم: کل روز سعی کنید درمورد همسرتان فقط کلمات محبت‌آمیز به زبان آورید.

 

به این سه روز به چشم یک برنامه‌ی پاکسازی نگاه کنید که به شما این امکان را می‌دهد احساساتی که باعث خراب شدن رابطه‌تان می‌شود را بیرون بریزید.

 

۵. نسبت ۳ به ۱ را رعایت کنید. در طول روز انواع و اقسام تجربه‌های مثبت و منفی را از سر می‌گذرانیم. درمورد روابطمان هم همینطور است. خیلی‌ها تصور می‌کنند همین که میزان این تجربیات مثبت نسبت به منفی‌ها سنگینی کند همه چیز روبه‌راه است. ولی اینطور نیست. نسبت مثبت‌ها به منفی‌هاست که اهمیت دارد.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که نسبت جادویی در یک رابطه‌ی فوق‌العاده ۳ به ۱ است. یعنی باید میزان تجربیات مثبتتان نسبت به منفی‌ها سه برابر باشد تا بگوییم که رابطه‌تان یک رابطه‌ی سالم است.

 

۶. تازگی رابطه را حفظ کنید. یکی از جنبه‌های مثبت روابط طولانی‌مدت این است که شناخت خوبی نسبت به هم پیدا می‌کنید. جنبه‌ی منفی آن این است که تازگی رابطه ممکن است از بین برود و انسان‌ها عاشق تازگی هستند. ولی زنده نگه داشتن این تازگی در رابطه راه دارد: سعی کنید همیشه فعالیت‌های جدیدی را در کنار هم تجربه کنید. این باعث ایجاد هیجان و عدم‌قطعیت در رابطه می‌شود، حتا اگر طرفتان را مثل کف دست بشناسید.

 

۷. بازیگوشی را در رابطه حفظ کنید. همه‌ی ما صرفنظر از سن عاشق بازی کردنیم. پس این کار را بکنید: با هم تفریح کنید، با هم مسخره‌بازی درآورید، و وقتی کنار هم هستید همه چیز را فراموش کنید. علاوه بر اینها دفعه‌ی بعد که چیزی گفت که ناراحتتان کرد، به جای اینکه حالت دفاعی بگیرید و بدخلقی کنید، سعی کنید جوابش را با یک جوک بدهید.

 

۸. به طرفتان فضا دهید. آرتور شوپنهاور فیلسوف معروف از جوجه‌تیغی برای توضیح یک دوراهی که اغلب در روابط انسانی پیش می‌آید استفاده کرده است. دو جوجه‌تیغی برای اینکه گرم بمانند به همدیگر نزدیک‌تر می‌شوند. ولی اگر خیلی به هم نزدیک شوند با تیغ‌هایشان همدیگر را زخمی می‌کنند. در روابط انسانی هم همینطور است: ما خواستار نزدیکی هستیم ولی از طرف دیگر فضا هم می‌خواهیم. رمز موفقیت این است که آن نقطه‌ی درست را برای ایستادن در رابطه پیدا کنیم که هم گرمای رابطه را احساس کنیم و هم به همدیگر اجازه بدهیم فضای کافی برای خود داشته باشیم.

 

۹. هر روز به همدیگر محبت فیزیکی نشان دهید. مطالعات نشان داده است که محبت فیزیکی فواید بسیار زیادی دارد. باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که به ما حس خوب می‌دهند، فشارخون را پایین می‌آورد، به بیرون ریختن استرس کمک می‌کند، روحیه را بهتر می‌کند و رضایت در طرف را از رابطه بالا می‌برد. نشان دادن محبت فیزیکی می‌تواند به سادگی بوسیدن، گرفتن دست‌های همدیگر، در آغوش گرفتن، نوازش کردن و … باشد.

 

برای داشتن رابطه‌ای سالم، هر دو طرف باید بخواهند که برای آن تلاش کنند

 

۱۰. از رویکرد ع‌ع‌ع استفاده کنید. وقتی همسرتان از دست شما ناراحت است، باید از رویکرد ع‌ع‌ع استفاده کنید. یعنی عذرخواهی، عشق‌ورزی و عهد به جبران. این یعنی:

 

– به همسرتان بگویید که متاسفید که باعث رنجش و ناامیدی‌اش شده‌اید. 

– برای ابراز عشقتان رفتاری محبت‌آمیز از خود نشان دهید، مثلاً بوسیدن و بغل کردن. 

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

– قول دهید که برای جبران رفتار اشتباهتان اقدام می‌کنید.

 

۱۱. روی نقاط مثبت تمرکز کنید. نتیجه‌ی مطالعات نشان می‌دهد که زوج‌های برای خوشحال‌تر بودن به جای تمرکز کردن روی مشکلاتشان، باید روی نقاط مثبت رابطه‌ی خود تمرکز کنند. علاوه بر این، اگر لازم است که از جنبه منفی به رابطه‌تان نگاه کنید، سعی کنید این کار را به صورتی مثبت انجام دهید. مثلاً اگر طرفتان شلخته است، می‌توانید به او بگویید، «اگه بیام خونه و ببینم که خونه مرتبه نمیدونی چقدر خوشحال میشم. وقتی خونه نامرتبه استرس می‌گیرم. به نظرت چکار می‌تونیم براش بکنیم؟»

 

۱۲. آداب و مراسم دونفره داشته باشید. می‌توانید با طراحی یک مراسم دو‌نفره‌ی مخصوص هم رابطه‌تان را مستحکم‌تر کنید. مثلاً هر پنجشنبه شب را می‌توانید با هم بیرون قرار بگذارید، مثل روزهای اول آشنایی. یا اینکه هر روز صبح قهوه‌تان را با هم بخورید یا هر شب قبل از خواب ده دقیقه با هم حرف بزنید.

 

۱۳. حرف‌هایتان را ویراستاری کنید. زوج‌هایی که از به زبان آوردن هر فکری که وارد ذهنشان می‌شود در مواقع بحث و مشاجره خودداری می‌کنند، شادترین زوج‌ها هستند.

 

۱۴. حمایت‌گر باشید. راه‌های زیادی برای حمایت از همسرتان وجود دارد که در زیر به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم:

 

– حمایت عاطفی کنید: وقتی ناراحت است و نیاز به حرف زدن دارد، به حرف‌هایش گوش دهید. 

– تحسینش کنید. 

– اطلاعاتی که لازم دارد را در اختیارش بگذارید. 

– وقتی نیاز به کمک دارد، کمکش کنید. مثلاً وقتی باید برای اضافه‌کاری زمان بیشتر در محل‌کار بماند، در کارهای خانه کمکش کنید.

 

۱۵. به خودتان اجازه دهید که آسیب‌پذیر باشید. شجاعت آسیب‌پذیر بودن  روش ما را برای زندگی، عشق‌ورزی، بچه‌داری و رهبری تغییر می‌دهد. آسیب‌پذیری کلید صمیمیت عاطفی است. آسیب‌پذیری یعنی درمورد احساستان، ترس‌هایتان و نیازهایتان صادق یاشید. یعنی به خودتان اجازه دهید که توسط همسرتان واقعاً دیده شوید.

 

۱۶. «دوستت دارم» را با عمل نشان دهید. با کارهای کوچک و پیش‌پاافتاده به همسرتان نشان دهید که دوستش دارید. در زیر به چند نمونه از این رفتارهای محبت‌آمیز اشاره می‌کنیم:

 

– صبح یک روز سرد زودتر بیدار شوید و ماشینش را از قبل روشن کنید تا گرم شود. 

– وقتی از سر کار به خانه می‌آیید از رستوران محبوبش غذا بگیرید. 

– پانزده دقیقه قبل از او از خواب بیدار شوید تا وقتی وارد آشپزخانه می‌شود صبحانه آماده باشد. 

– وقتی برای خرید بیرون می‌روید برای او یک هدیه سورپرایز بخرید.

 

۱۷. عادلانه بجنگید. اختلاف‌نظرها نیست که روابط را خراب می‌کند، روش برخورد با این اختلاف‌نظرهاست که باعث ویرانی رابطه‌ها می‌شود. مشاجره و اختلاف‌نظر همیشه پیش می‌آید. سوال اینحاست که آیا با رویکرد حل مشکل وارد آن می‌شوید یا با رویکرد تسلط یافتن و زورگویی؟ اگر این کار را بکنید مطمئن باشید که هیچوقت برنده نخواهید بود. اگر رابطه‌تان را به یک رقابت تبدیل کنید، یعنی اگر قرار باشد شما برنده شوید طرفتان باید بازنده باشد. رابطه رقابت نیست، مشارکت است.

 

در زیر به چند مورد از نکات مربوط به جنگ عادلانه اشاره می‌کنیم: 

– بدانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید. 

– دور موضوع بحثتان مرز بکشید تا هر مورد منفی‌ای که در رابطه‌تان اتفاق افتاده را وسط بحث نکشانید. 

– از ترور شخصیتی کردن طرفتان خودداری کنید. 

– گوش دادن فعال را تمرین کنید. سعی کنید حرف‌های طرفتان را در ذهنتان تکرار کنیدتا مطمئن شوید که حرف‌هایش را خوب فهمیده‌اید و اگر چیزی برایتان گنگ بود حتماً از او سوال کنید. 

– محدوده‌ی زمانی تعیین کنید. 

– علاقه‌مند به مصالحه باشید. 

– درمورد روش حل مشکل به توافق برسید.

 

۱۸. هدف‌ مشترک داشته باشید. یک تیم دونفره باشید. با هم هدف‌گذاری کنید، هدف‌هایی که برای هر دوی شما مهم باشد، و برای رسیدن به این اهداف در کنار هم تلاش کنید. هدف‌گذاری مشترک فواید زیر را برایتان خواهد داشت:

 

– مطمئن می‌شوید که هر دو در یک جهت در حال حرکت هستید. 

– پیروزی شما پیروزی او خواهد بود. 

– می‌توانید بعد از هر پیروزی با هم جشن بگیرید.

 

مطالعات نشان داده‌اند که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های خوشبختی تلاش برای رسیدن اهداف معنادار است. یکی از مهم‌ترین مولفه‌های یک رابطه‌ی شاد هم داشتن اهداف مشترک و تلاش برای رسیدن به آنهاست.

 

حرف آخر… 

روابط قوی و مستحکم اتفاقی نیستند. برای داشتن رابطه‌ای سالم و شکوفا باید تلاش کرد. با استفاده از ۱۸ راهکاری که در بالا به آن اشاره کردیم، شروع به تقویت رابطه‌تان کنید. یادتان باشد که داشتن یک رابطه‌ی سالم بخش مهمی از یک زندگی‌ِ شاد و سالم است.

 

منبع: مردمان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


تعیین جنسیت پیش از بارداری


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


طراحی و بازسازی فضای داخلی


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


خرید ماست ساز پونته

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مهم ترین چیزی که معشوق از عاشق می خواهد توجه است

 

چنان که پیش تر اشاره کردم، اگر ادب عشق رعایت نشود، عشق ورزی ناکام خواهدماند و شکست خواهدخورد هرچند ضوابط اخلاقی زیر پا گذاشته نشده باشد. در باب ادب عشق هفت نکته را باید در نظر داشت که رعایت شان تضمینی برای موفقیت عشق خواهدبود. ممکن است یک عیب و نقص اخلاقی در شخص عاشق باشد که اخلاقیت ارتباط عاشقانه را از بین نَبَرد اما این ارتباط را به شکست بکشاند. بنابراین هفت عاملی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم می توانند برآمده از شخصیت روان شناختی یا اخلاقی شخص عاشق باشند و در موفقیت رابطه عاشقانه موثر باشند:

 

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

1. اشتغال بیش از حد عاشق به خود 

گاهی حواس عاشق بیش از حد متوجه خودش است؛ اشتغال به خود یک نقض اخلاقی نیست بلکه یک عیب روان شناختی است. گاهی عاشق آنقدر گرفتار خودش هست و آن قدر ذره بین روی خودش نهاده و آن قدر حواسش به محیط اطرافش نیست که متوجه دگرگونی هایی که در معشوق صورت گرفته نمی شود. معشوق از آن جهت که معشوق است دوست دارد دگرگونی هایی که در او صورت می گیرد، چه دگرگونی های ظاهری و چه دگرگونی های ذهنی، مورد توجه عاشق قرار بگیرد؛ و وقتی این دگرگونی ها مورد توجه عاشق قرار نمی گیرد، برای معشوق نشانه ای است از بی اعتنایی عاشق.

 

این عیب، عشق را آهسته آهسته ناکام می کند و در مقابل، هرچه التفات به معشوق بیش تر باشد، ارتباط عاشقانه استوارتر و موفق تر خواهدبود. به تعبیر سیمون وی، مهم ترین چیزی که معشوق از عاشق می خواهد توجه است، حتی اگر این توجه به معشوق نقادانه باشد.

 

2. خودپسندی عاشق 

در عاشق باید آمادگی ای برای دگرگونی وجود داشته باشد. اگر عاشق آن قدر خودپسند باشد که حاضر به هیچ گونه دگرگون سازی خود نباشد، رابطه عاشقانه آسیب خواهددید. عاشق خودپسند که خود را به کمال و بدون نقص می بیند، مستقیم یا غیرمستقیم به معشوق خود می گوید همینم که هستم و کوچک ترین دگرگونی را نمی پذیرم، و در ارتباط عاشقانه اش به جهت خودپسندی کوچک ترین انعطافی نشان نمی دهد.

 

از جمله انتظارات معشوق از عاشق این است که او هزینه عاشقی خود را بپردازد. و از جمله هزینه های عاشقی همین است که عاشق برای خوشنودی معشوق دگرگونی هایی را در خود روا بدارد. اگر این تلقی به ذهن معشوق متبادر شود که او عاشقی بدون هزینه می خواهد، ارتباط عاشقانه آهسته آهسته سردتر می شود. البته عاشق نمی تواند هرگونه دگرگونی را در خود بپذیرد و این آمادگی برای دگرگونی دو قید دارد.

 

عاشق دو نوع دگرگونی در برابر معشوق را نباید بپذیرد. اول دگرگونی هایی که با ضوابط اخلاقی «خود عاشق» ناسازگار است و دوم دگرگونی هایی که به رگه های هویتی عاشق مربوط می شود. اگر معشوق از عاشق طلب نوعی بی انصافی یا بی عدالتی و ظلم یا بی صداقتی یا خیانت در امانت کند، معشوق باید در برابر این مطالبات منفات کند چون با اخلاق او منافات دارد. به این دلیل که اخلاقی زیستن از موفقیت در عاشقی مهم تر است.

 

رگه های هویتی نیز بر همین سیاق اند. چیزها و ویژگی هایی در زندگی هر فردی هست که آن فرد خودش را با آن چیزها و ویژگی ها تعریف می کند. این رگه های هویتی لزوما هم جنبه اخلاقی ندارند، مثل عادت به مطالعه کتاب، اما اگر من از مطالعه کتاب دست بردارم در این لحظه می میرم و یک موجود دیگری درست می شود که فقط شناسنامه اش و ظاهر و فیزیک بدنش با شخصیت قبلی یکی است.

 

ما نباید کسی را بکشیم و بعد خوشحال باشیم که با جسدش ازدواج کرده ایم یا ارتباط عاشقانه برقرار نموده ایم. خیلی ها به خاطر غلیان عشق شان نسبت به معشوق، در مقام  تعطیل رگه وجود خود برآمده اند و بعدها احساس کرده اند که خسارت عظیمی دیده اند. به زبان ساده تر اگر معشوق من هزینه عشق را یکی از رگه های وجود من قرار بدهد خطای بزرگی کرده است و اگر من نیز به این خواسته تن دهم، خطا کرده ام.

 

3. تنبلی:

تنبلی عاشق ارتباط عاشقانه را ناموفق می کند. آدمی در ارتباط عاشقانه یک سلسله وظایفی نسبت به معشوق خود انجام می دهد و یک سلسله لذاتی از معشوق خودش دریافت می کند. گویی که در هر ارتباط عاشقانه ای یک داد و ستد وجود دارد. عاشق خوبی هایی را به معشوق بدهکار است و خوشی هایی را هم از او طلبکار است.

 

عاشق از آن رو که عاشق است بدهکار است به معشوق نیکی را، و از معشوق طلبکار است خوشی را. اما اگر عاشق تنبل باشد، نه در انجام وظایفی که نسبت به معشوق خود دارد موفق خواهد بود و نه در لذاتی که باید از او دریافت کند. برخی عالمان اخلاق مسیحی تنبلی را یکی از هفت گناه کبیره می دانند که هم به خوبی زندگی طلمه می زند و هم به خوشی زندگی. بنابراین تنبلی، خوبی و خوشی عاشقی را ضعیف می کند.

 

عاشق باید بداند که عشق یکی از ارتباطاتی است که معشوق در زندگی اش دارد

 

4. حرص و ولع و آزمندی در ارتباط عاشقانه 

در یک ارتباط عاشقانه عاشق خواستار چیزهایی در معشوق خود است و به جهت این که تصورش بر این است که آن چیزها، آن خوشی های زندگی، از ناحیه معشوق در اختیار او قرار می گیرد، ممکن است در این خوش باشی به اسراف و حرص و طمع بیفتد. همان طور که آدمی می تواند در خوردن غذا شکمباره شود و پرخوری کند، ممکن است در خواسته هایی که از معشوقش دارد هم به نوعی بارگی و افراط دچار شود.

 

آن که در غذا خوردن افراط دارد فقط به خودش لطمه می زند اما وقتی که عاشق در خوشی هایی که از ناحیه معشوق می خواهد دریافت کند افراط کند به معشوق هم لطمه می زند و این آزار و لطمه آهسته آهسته رابطه عاشقانه را از بین می برد.

 

به تعبیر دیگر رابطه عاشقانه با رابطه ای که آدمی با جمادات و نباتات عالم طبیعت دارد فرق اساسی دارد. آدمی در ارتباطاتی که با نباتات و جمادات دارد هر چقدر زیاده خواه باشد به خودش لطمه می رساند ولی وقتی که طرف مقابل او یک انسان است، زیاده طلبی هایش با مقاوت طرف مقابل رو به روی می شود و ارتباط عاشقانه را کم کم ضعیف می کند. 

 

5. بزدلی و ترسو بودن عاشق 

زندگی معشوق را، جسم یا ذهن و روان یا مناسبات اجتماعی یا مطلوب های اجتماعی او را، همواره خطراتی تهدید می کند و اگر عاشق ترسو باشد و نتواند از معشوق در مواجهه با خطرات پشتیبانی کند، شعله عشق به مرور خاموش می شود. ارتباط عاشقانه وقتی قوت می گیرد که معشوق، عاشق را پشتیبان خود ببیند.

 

وقتی عاشق ترسوست و نمی تواند در مواجهه با خطراتی که معشوق با آن دست و پنجه نرم می کند اقدامی انجام دهد، معشوق از ناحیه عاشق احساس بی پناهی می کند. در مخیله معشوق، عاشق حمایتگر است و معشوق از آن رو که معشوق است این حمایتگری را می خواهد. خیلی وقت ها عاشق واقعا عاشق است اما به دلیل این عیب و نقص روان شناختی ارتباط عاشقانه را نابود می کند. از این نظر عاشقی شجاعت می خواهد و هرچه انسان ها شجاع تر باشند در ارتباط عاشقانه شان موفق تر هستند.

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

 

6. عشق یگانه نیاز نیست 

عاشق باید بداند که عشق یکی از ارتباطاتی است که معشوق در زندگی اش دارد. اگر معشوق وفادار به عاشق باشد، ارتباط عاشقانه اش منحصر به او خواهدبود اما ارتباطاتی که معشوق در زندگی اجتماعی دارد فقط ارتباط عاشقانه اش نیست. معشوق ارتباطات خویشاوندانه، ارتباطات همکارانه و ارتباطات دوستانه دارد و ارتباطاتی هم در حریم خصوصی اش دارد و گاهی می خواهد با خودش باشد.

 

ما در مقام عشق گاهی چنان رفتار می کنیم که گویا معشوق ما فقط یک ارتباط در زندگی اش دارد و فقط از طریق یک ارتباط به لحاظ معنوی و روحی تغذیه می شود و آن هم ارتباط عاشقانه اش با ماست. اگر عاشق در ارتباط عاشقانه اش همه ارتباط های دیگر معشوق را امحا بکند، آهسته آهسته این ارتباط عاشقانه آسیب می بیند. به زبان ساده باید بپذیریم که عشق در عین حال که یکی از نیازهای آدمی است، یگانه نیاز آدم نیست.

  

7. عدم توجه به بی ثباتی جهان 

یگانه واقعیت ثابت عالم طبیعیت بی ثباتی است. هر چیزی در زندگی معروض دگرگونی و تغییر و سیلان و تحول و تطور است. هیچ چیزی نیست که از تغییر و دگرگونی مصون باشد. روز اولی که ارتباط عاشقانه میان دو نفر برقرار می شود، عاشق معشوق را در وضعیت خاصی دیده است. اما عاشق نباید معشوق را در همین کادر قرار دهد و تغییر در ویژگی های معشوقش را برنتابد.

 

معشوق هم به لحاظ جسمانی و هم به لحاظ ویژگی های ذهنی و روانی و هم به لحاظ مناسبات اجتماعی معروض دگرگونی است. اگر عشق من به معشوقم بر عاملی خاص در او متوقف باشد، وقتی این عامل در معرض دگرگونی قرار گرفت، عشق من نیز از بین خواهدرفت.

عاشق باید عشقش به معشوق را بر ویژگی ای منوط کنند که لااقل تا زمانی که ادامه زندگی متصور است به ثبات آن ویژگی کم و بیش اعتماد داشته باشد.

 

هرچه عشق من  بر ویژگی های متغیرتر و سریع الزوال تری بنا شده باشد احتمال این که این عشق از بین برود بیش تر است. ما آدم ها این را می فهمیم که در جهان بی ثباتی به سر می بریم اما درباره معشوق خودمان یک نوع استثنا قائلیم. انگار معشوق ما باید از دایره شمول قوانین حاکم بر انسان ها بیرون باشد. ما سختی دگرگونی های معشوق مان را می پذیریم و این به موفقیت عشق ضربه می زند.

 

از مهم ترین شاخص های توجه به بی ثباتی، یکی هم این است که توجه کنیم که استمرار عشق تا حد فراوانی با وصال منافات دارد. عشق معمولا تا وقتی که به وصال نینجامیده ضمانت بقا دارد اما وقتی به وصال انجامید- البته کم و بیش و به درجات متفاوت- ضمانت بقایش را از دست می دهد. عشق اروتیک به فیزیک بستگی دارد و از همین رو وصال تا حدی قتلگاه عشق است.

 

پس از وصال، برای این که عشق عاشق به معشوق ادامه پیدا کند خوب است که عاشق پس از وصال با تبدل نحوه عاشقی یا استعلای نحوه عاشقی، عشقش را از اروس به فیلیا تبدیل کند. یعین عشقش را به ویژگی هایی معطوف کند که در معشوق وجود دارد و همیشه جزو آرمان های عاشق بوده است. مثلا اگر صداقت یا وفاداری در معشوق او زیاد است، عشقش را معطوف به آن ویژگی ها کند.

 

منبع: ماهنامه اندیشه پویا

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


تعیین جنسیت پیش از بارداری

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


با تشک خوشخواب لذت خوابت روچند برابرکن!


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شروع رابطه عاشقانه آن هم بعد از چندین تجربه شکست به نظر کاری سخت و غیر ممکن می‌آید. شروع و برقراری یک رابطه عاشقانه موفق یک مهارت و هنر است که پیامدهای بسیار مثبتی در زندگی به همراه دارد. داشتن یک رابطه تنها منوط به روزهای اول آشنایی نیست بلکه حفظ رابطه عاشقانه در تمامی طول رابطه نیاز به تلاش دارد. نوع برخورد و جنس ارتباط از همان ابتدای رابطه می‌تواند تعیین کننده نوع ارتباط دو طرف در سال‌های آینده نیز باشد. از این جهت اگر می‌خواهید یک ازدواج و یا رابطه ای گرم داشته باشید، باید در آغاز به مسائل زیادی، توجه داشته باشید. در ادامه به اصول و راه‌های شروع رابطه عاشقانه می‌پردازیم.

برای شروع یک رابطه عاشقانه پیش از آن که کسی را برای چنین ارتباطی کاندید کنید، لازم است مسائلی را پیش خود حل نمایید. هر کسی این امکان را دارد که یک رابطه عاشقانه داشته باشد. نگاه شما به رابطه با جنس مخالف مهم‌ترین عامل تعیین کننده برای نوع رابطه است. اگر فکر می‌کنید امکان شروع یک رابطه عاشقانه را دارید، به 9 نکته زیر توجه کنید:

برای شروع یک رابطه عاشقانه در قدم اول باید از معیارها و خصوصیات ظاهری و شخصیتی فردی که شما را جذب می‌کند، آگاه باشید و براساس آن فردی را برای شروع رابطه عاشقانه انتخاب کنید. پس برای رسیدن به  اهداف خود و برآورده شدن انتظارات‌تان باید قبل از آغاز یک رابطه، شخصیت، تمایلات جنسی و عواطف خود را مشخص کنید. چون شما نمی‌توانید خصوصیات طرف مقابل خود را تغییر دهید تا در رابطه احساس رضایت کنید؛ بلکه باید بر اساس معیارهای خودتان انتخاب درستی داشته باشید. برای انتخاب همسر مناسب نیز شما نیاز به تعیین این معیارها خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب همسر مناسب کلیک کنید. 

در روزهای اولیه آشنایی، سعی کنید شور و شوق زیاد از حدتان را برای قرار گذاشتن کنترل کنید. افراد در یک رابطه توجه و عاطفه می‌خواهند ولی زیادی در دسترس بودن در ابتدای رابطه ناخوشایند است. هفته ای یک یا دو بار دیدار با معشوق کافی است. در صورتی که هر دوی شما، برای دیدن بیشتر یکدیگر مشتاق هستید، می‌توانید تعداد این ملاقات‌ها را بیشتر کنید. با این حال توجه داشته باشید که دیدارهای زیاد، می‌تواند به بی میلی طرف مقابل منجر شود. پس بهتر است در هفته‌های ابتدایی به یکدیگر فرصت دهید تا زمانی برای تصمیم گیری و انتخاب داشته باشید.

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

نداشتن رابطه جنسی در ابتدای رابطه بسیار حائز اهمیت است. پیش زمینه یک رابطه جنسی سالم، شکل گیری صمیمیت، تعهد و اعتماد است. به خصوص اینکه معمولا دختران بعد از برقراری رابطه جنسی به طرف مقابل خود وابسته‌تر می‌شوند و بر عکس مردان ممکن است علاقه اولیه خود را از دست بدهند. همچنین می‌توانید برای اطلاع از رابطه جنسی پیش از ازدواج کلیک کنید.

اینکه بخواهید در شروع یک رابطه عاشقانه روی فرد مقابل خود حس مالکیت داشته باشید یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. حس مالکیت نشان دهنده ناامنی وجودی شماست پس در صورتی که قصد برقراری رابطه طولانی مدت با فردی را دارید، نمایان شدن نشانه‌های حسودی به خصوص در ابتدای رابطه چندان خوشایند نیست. شما نمی‌توانید از کسی انتظار داشته باشید که روابط خودش را محدود کند یا بخواهید از تمام رفت و آمدهایش خبر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حس مالکیت کلیک کنید. 

زمانی که به تازگی رابطه‌ای را با کسی آغاز کرده‌اید، لزومی ندارد که در همان ابتدا جمله جادویی “من عاشقت هستم” را به کار ببرید. عاشقی قبل ازدواج زیبا به نظر می‌رسد، اما در ابتدا از احساس و انتخاب خود مطمئن شوید و به خودتان فرصت دهید و سپس علاقه خود را قاطعانه بیان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عاشقی قبل ازدواج کلیک کنید. 

در اوایل دوستی های قبل ازدواج هر دو طرف برای راضی کردن طرف مقابل‌شان ممکن است کارهایی بکنند. اما زدر ابتدای رابطه لازم نیست هدیه‌های گران قیمت بخرید یا برنامه‌هایی که هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کند، تدارک ببینید. زمانی که در رابطه به حدی از آشنایی و اعتماد رسیدید، مطابق خواسته خود اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  دوستی های قبل ازدواج کلیک کنید. 

اعتماد، قطب اساسی در یک رابطه است. برقراری یک رابطه عاشقانه پایدار نیازمند سخت کوشی و تلاش فراوان است که پیش نیاز آن بنا کردن پایه‌های اعتماد است؛ پس از جانب خود مطمئن شوید که به فرد دیگری احساسی ندارید، سپس رابطه جدید را آغاز کنید. بازسازی رابطه بعد از دروغ گفتن دشوار است چرا که احساسات طرف مقابل جریحه دار می‌شود.

در یک رابطه سعی کنید کمی مرموز باشید. این ویژگی به جذابیت و چالش برانگیز شدن رابطه کمک می‌کند. زمانی که شما از تمام مهره‌های خود استفاده می‌کنید، برای طرف مقابل پیش بینی حرکت بعدی شما کار سختی نخواهد بود که این باعث می‌شود رابطه خسته کننده باشد.

یک رابطه عاشقانه مانند بذری است که باید به تدریح رشد کند و شکوفا شود. پس برای داشتن یک رابطه رومانتیک باید صبور باشید و عجله نکنید. به یکدیگر فرصت دهید تا از عمق گرفتن رابطه تان و شاخ و برگ گرفتن بذر عشقتان در کنار یکدیگر لذت ببرید. در صورتی که قصد ازدواج دارید توصیه می‌شود مقاله شناخت پیش از ازدواج را مطالعه نمایید. 

شروع یک رابطه عاشقانه کار بسیار لذت بخشی است اما ممکن است کمی نگران کننده هم باشد. شروع رابطه اصولی دارد که اگر طبق آن‌ها پیش بروید، احتمال موفقیت رابطه‌تان تا حدود زیادی افزایش پیدا می‌کند. اما در نهایت بهتر است که قبل از شروع هر رابطه‌ای با یک روانشناس صحبت کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های شروع یک رابطه عاشقانه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

رابطه عاشقانه موفق به نظر کار ساده ای میرسد و به همین خاطر همه ی مردم بدون تحقیق و بررسی، با باورهای غلط وارد رابطه عاطفی می شوند و بعد از مدت کوتاهی، رابطه عاشقانه موفق آنها به شکست منجر می شود و تنها دلیل این شکست، مطالعه نکردن است! همه ی مردم جامعه، به محضی که وارد رابطه عاشقانه موفق می شوند، فکر می کنند که خوشبخت ترین انسان روی کره ی زمین هستند، چون در ابتدا همه چیز برای شما خوب به نظر می رسد و چون طرف مقابل خود را به خوبی نمی شناسید، نمی توانید قضاوت درست و یا غلطی در مورد اون کنید! بنابراین تنها راه شما، شانس است! چون بدون تحقیق و بررسی وارد رابطه ی عاطفی شده اید بنابراین اگر خوش شانس باشید که بخت شما خوب است و اگر بد شانس باشید که بدبخت شده اید. اگر به دنبال اطلاعات نوین قانون جذب هستید، به سایت پرورش افکار مراجعه کنید و از مطالب آن لذت ببرید.

چگونه رابطه عاشقانه موفق را خلق کنیم؟

برخی از مردم فکر می کنند که رابطه عاشقانه موفق ، فقط در فیلم ها و سریال ها وجود دارد و آنها خودشان را لایق یک رابطه ی عاطفی زیبا نمی دانند! آنها فکر می کنند که موفقیت و روابطه خوب همواره نصیب افراد خاصی می شود، اما این گونه طرز تفکرات، در سال 2019 کمی خنده دار است و شما باید کمی اعتماد به نفس خودتان را افزایش بدهید و سپس با کمی مطالعه، به راحتی می توانید، جایگاه فعلی خود را در حوزه ی روابط تغییر دهید. اگر در هر حوزه ای فقط یک بار موفقیت کسب کنید، به راحتی می توانید در همه ی حوزه ها به موفقیت ها عظیمی برسید، زیرا اعتماد نفس شما به شکل انفجاری تغییر می کند، برای یادگیری 5 تکنیک قدرتمند دیگر با سایت روابطه سبز همراه باشید.

📷تنها راه تداوم یک رابطه عاشقانه موفق است

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

1- عشق واقعی را در آزادی باید تجربه کرد!

اگر به همسر خود خیلی وابسته هستید و مدام آن را چک می کنید، این موضوع مهم را بدانید که عشق واقعی را باید در آزادی تجربه کرد، 99 درصد خانم ها وقتی دچار شکست عشقی می شوند و به یک روانشناس مراجعه می کنند، می گویند که ما عاشق همسر خود هستیم، ولی نمی دانیم که چرا او از من متنفر است! پاسخ کاملا واضح است، شما عاشق همسراتان نیستید، بلکه فقط وابسته هستید، شما با وابستگی خودتان، هم همسر خود را در قفس زندانی کرده اید و هم آرامش را از خودتان گرفته اید و تا وقتی که احساس وابستگی را از خودتان دور نکنید، نمی توانید طعم لذت بخش زنگی را تجربه کنید.

طبیعی است که در اول ازدواج خیلی وابسته و دنبال هم باشید و تمام زمان خود را با همسر زندگی خود صرف کنید. اما رفتار شما، بعد از مدتی می تواند به وابستگی تبدیل شود و اگر نتوانید عات مخرب خود را ترک کنید، زندگی شما از هم می پاشد! باید یاد بگیرید که مستقل زندگی کنید و در نظر داشته باشید که مستقل بودن به این معنا نیست که شما دوست ندارید که یکدیگر را دوست داشته باشید و یا حس عاطفی از خود نشان دهید، فقط به این معنی است که درک کنید که هر یک از شما سرگرمی و تعهدات خود را دارید ؛ زیاد خوب نیست که مثل چسب به هم وصل باشید متاسفانه، با این حال، بسیاری از مردم نمی توانند از زندگی بدون شریک خود لذت ببرند – این یک اشتباه رایج است!

2- اگر خواهان احترام هستید، پس به یکدیگر احترام بگذارید

اگر خواهان رابطه عاطفی رویایی هستید، اولین قدم احترام گذاشتن است. مطالعات طولانی مدت ازدواج به ما این کلید را برای یک رابطه موفق می دهد. احترام پایه و اساس هر گونه رابطه است، و یک رابطه عاشقانه قطعا از این موضوع استثنا نیست. احترام به چه معنی است؟ خودتان را جای آنها قرار دهید، آنها را درک کنید و بپذیرید، اجازه دهید خودشان را بیان کنند، اجباری نکنید چیزی جز آنچه هستند باشند، و سعی نکنید که اعتقادات خود را به همسرتان تحمیل کنید.

📷رازهای موفقیت یک رابطه عاشقانه موفق

3- خودخواهی ممنوع

شما دیگر در زمان مجردی خودتان نیستید که فقط به خودتان فکر کنید! شما باید در هنگام تصمیم گیری، هم به خودتان و هم به همسرتان فکر کنید، نیمی از یک زوج بودن به معنی است که در همه زمانی به هر دوتان فکر می کنید چرا که خودخواهی در یک رابطه موفق نیست. معنی آن چیست؟ در زمان های تصمیم گیری به جفتتان فکر کنید، نه فقط خودتان. آینده شما بستگی به این دارد. ما نمی گوییم که نباید خودتان را نادیده بگیرید، بلکه روابط جدی یعنی رسیدن به توافق برای تصمیم گیری است. شبیه یک قرارداد کاری یا هر توافقی دیگری بین دو طرف. به یاد داشته باشید که جهان در در اطراف شما نمی چرخد. دیگران هم نیازهایی دارند. خودخواهی بیشتر در رابطه شما و چند دقیقه طول می کشد تا توجه همسرتان را به خود جلب کنید و صحنه را برای صلح و شادی تغییر می دهید.

فرض کنید که می خواهید بینی خود را عمل کنید، در چنین مواقعی، بعد از تصمیم نهایی خود، باید نظر شریک زندگی خود را بپرسید و اگر توانستید همسر خود را قانع کنید، می توانید بینی خود را عمل کنید. در نظر داشته باشید که زندگی عاطفی دارای جنبه های مثبت زیادی است، اما شما نباید با رفتارهای بچه گانه و کمی کم تجربگی، زندگی را برای خودتان تلخ کنید. بنابراین قبل از شروع زندگی رویایی، باید از افراد با تجربه کمک بگیرید!

4- در رابطه با همه چیز اظهار نظر کنید

ایجاد رابطه عاشقانه موفق جسارت و اعتماد به نفس می خواهد! اگر بتوانید در مورد همه چیز خیلی راحت اظهار نظر کنید، جنس مخالف شما، متوجه اعتماد به نفس شکما خواهد شد و او از چنین موضوعی استقبال خواهد کرد. این یکی دیگر از کلید های روابطه موفق است. حتی اگر موضوعات سختی را که می شناسید که می تواند باعث بحث شود، اما ارزشش را دارد. بسیار مهم است که چیزی را که می خواهید و احساس می کنید رل بروز دهید، مانند شریک زندگی خودتان، و خوب است که بدانید موضوعات جنجالی و دیدگاه های متفاوتتان را مطرح کنید. زندگی همه آفتاب و گل سرخ نیست روابط دارای روحیه و جریان هستند و بنابراین گفتگو ضروری است. پنهان کردن چیزها جواب نمی دهد، زیرا پس از آن توهم رشد می کند و در نهایت ممکن است راه حل دیگری برای این مشکل وجود نداشته باشد.

صداقت و اعتمادپذیری، دو جزء اساسی برای هر رابطه عاشقانه موفق است. گفتن حقیقت در تمام دوران با وجود عواقب مخربش ، با ارزش است بنابراین پیش بروید و در مورد آن چیزی که تا به حال در دل خود پنهان کرده اید صحبت کنید.

5- همه ی کارهای سرگرمی را با شریک زندگی خود شروع کنید

فقط از طریق موبایل و تلگرام با همسر خود ارتباط برقرار نکنید! بلکه سعی کنید به او نزدیک شوید و احساس خوب خود را با او به اشتراک بگذارید. آیا می دانستید که به اشتراک گذاری سرگرمی با شریک زندگی خود، برای شما بسیار خوب است؟ این کار شما را از سقوط به گودال نگه می دارد، از خستگی جلوگیری می کند، و باعث صحبت کردن می شود. به علاوه، به شما کمک می کند تا به راحتی ارتباط برقرار کنید – نه از طریق یک صفحه، بلکه به چشم در چشم و فهمیدن آنچه او فکر می کند. این کار فرصتی برای حمایت از یکدیگر و کمک به دستیابی به اهداف است.

6- از رابطه عاشقانه موفق دیگران الگو برداری کنید

فقط داشتن رابطه عاشقانه موفق را به خودتان منتهی نکنید، سعی کنید که با زوج های موفق ارتباط برقرار کنید. به دنبال زوج هایی بگردید که سالهای زیادی با هم زندگی کرده اند و همواره ارتباط بسیار فوق العاده و رویایی از نظر شما دارند و در نظر داشته باشید که اگر همین تکنیک های به ظاهر ساده را پیاده سازی کنید، می توانید زندگی فوق العده ای برای خودتان رقم بزنید، فقط باید کمی در این مسیر مصمم باشید و مطمئن باشید که سختی کار، فقط برای ابتدای مسیر است و اگر به مدت بیست و یک روز هر کاری را انجام دهید به راحتی می توانید در حوزه های مختلف موفق شوید و کم کم افراد دیگر از شما الگو برداری می کنند.

http://ravabetesabz.ir

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

چگونه یک رابطه موفق داشته باشیم

آیا مدت زیادی است که در یک رابطه ی موفق قرار گرفته اید؟

آیا از رابطه ای که در آن قرار دارید لذت می برید و از آن رضایت کافی دارید؟

نظر شریک زندگی شما در این باره چیست؟

آیا در این مورد باهم اتفاق نظر دارید؟

آیا در زندگی به دنبال راهی برای دستیابی به عشق و علاقه ی بیشتر هستید؟

یا هم اکنون به دنبال شرکت زندگی خود هستید؟

همراهان همیشگی سایت پرورش افکار، در این مقاله می توانید به پاسخ تمام سوالات خود برسید. با ما همراه باشید.

ساختن یک رابطه ی استثنایی

قبل از شروع هر چیز باید به این نکته اشاره کرد که وارد شدن به یک رابطه و یا ازدواج کردن کار بسیار آسانی است. اما تداوم آن رابطه آن هم توأم با عشق، علاقه و صمیمت که هرروز زندگی را برای شما بهتر از قبل کند و لذت آرامش را به شما بچشاند کار چندان آسانی نبوده بلکه فوق العاده سخت می باشد. زیرا این گونه نیست که هر شخصی پس از ازدواج رابطه ی خیلی گرمی داشته باشد و از زندگی در کنار شریک خود لذت ببرد.

نکته مورد توجه این است که برای دستیابی به یک رابطه موفق قطعا باید آموزش ببینید. در این مورد قوانینی وجود دارد که باید به صورت اصولی به آن ها عمل نمایید تا به نتیجه دلخواه برسید. باید کتاب بخوانید، از مشاوران کمک بگیرید و یا حتی در دوره های مربوطه شرکت کنید. به بیان دیگر برای رابطه ی خود باید هزینه کنید و زمان اختصاص دهید.

پس باید دقت کنید زمانی که ازدواج می کنید و وارد یک رابطه جدی می شوید، هیچ وقت فکر نکنید که به پایان راه رسیده اید و به موفقیت بزرگی دست یافته اید. درواقع این تازه اول راه است و زمان یادگیری شما آغاز شده است. مانند به دنیا آوردن فرزند، شاید در ابتدا این کار ساده به نظر برسد ولی بعد از مدتی خواهید دید که مسئولیت شما چندین برابر شده است، به گونه ای که تا زمان به بلوغ رسیدن و حتی بعد از آن برای تربیت فرزند باید زمان بگذارید.

گام اول – به قسمت های مثبت رابطه ی خود توجه کنید

بهتر است برای گام اول اسمی را در نظر بگیریم تا بهتر در ذهن شما باقی بماند. اگر تا به حال به پروژکتورهای فیلم برداری دقت کرده باشید خواهید دید که نور زیادی را از خودشان ساطع می کنند. شما باید در رابطه دقیقا این گونه باشید و نور فراوانی از خود ساطع کنید. یعنی به گونه ای که اگر در قسمت های مختلف زندگی که ما آن را پازل زندگی می نامیم، هفت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده بود، شما باید آن سه قسمت سالم و به هم پیوسته را ببینید و تنها به آن توجه کنید. هر موضوعی که در زندگی می خواهید با شریک زندگی تان مطرح کنید، در مورد آن سه قسمت سالم باشد نه در مورد ایرادات و مشکلات زندگی!

در زندگی هر واژه ای را که لازم می دانید جهت قدردانی به کار ببرید. این واژها مانند چسبی قسمت های مختلف زندگی تان را به هم خواهد چسباند. اگر ابتدا به خوبی های شریک زندگی خود فکر کرده باشید خواهید توانست تمام قسمت های زندگی خود را بسازید. ابتدا سعی کنید به قسمت های مثبت زندگی خود فکر کنید. این را بدانید فکر کردن به قسمت های ناخوشایند زندگی دردی را دوا نخواهد کرد.
اگر سال های زیادی است که با همسر خود زندگی می کنید بهتر است این دیدگاه را کنار بگذارید که از ما گذشته است و نمی شود خیلی چیزها را درست کرد. همین حالا می توانید تصمیم بگیرید که رابطه خود را به صورت معجزه آسا بهبود بخشید و خودتان را شگفت زده کنید.

از امروز می توانید صداقت را در زندگی خود پایه گذاری کنید. چون شما تصمیم گرفته اید به بهترین تصویر از خودتان در یک زندگی موفق تبدیل شوید و این مهم نیست که دو یا حتی بیست سال از رابطه تان می گذرد. مهم این است که هدف شما بهبود یک زندگی و دستیابی به عشق بیشتر است.

گام دوم – سعی کنید یک شنونده خوب باشید

یکی از نکاتی که همیشه در هر رابطه ای باید به آن توجه کنید این است که شنونده خوبی باشید. اصولا خانم ها بیشتر از هر چیز نیازمند آن هستند که در زندگی موردتوجه قرار بگیرند و بتوانند حرف های خود را با شریک زندگی خود مطرح کنند. درواقع این یکی از وظایف مهم آقایان است که بتوانند این نیاز بزرگ را در رابطه ی خود برآورده کنند. البته خانم ها هم باید این نکته را رعایت کنند که گاهی باید حتی بیشتر از آقایان شنونده باشند تا بتوانند به رابطه ی خود گرمی ببخشند.

حتی یک روانشناس موفق هم باید ابتدا حرف های طرف مقابل را به خوبی گوش دهد تا به احساسات طرف خود پی ببرد. شما هم به همسر و شریک زندگی خود گوش کنید، تا بداند به حرف های او احترام می گذارید نه این که نظرات خود را پشت سر هم بیان کنید.

اگر روزانه یک ربع به حرف های شریک زندگی خود گوش دهید، قطعا باید پس از مدتی منتظر نتایج شگفت انگیزی در رابطه خود باشید. مطمئن باشید این روش واقعا معجزه می کند.

گام سوم – به رابطه خود استراحت دهید

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه ویژه داشت و پیشنهاد می کنیم که حتما به آن توجه کنید، استراحت دادن به رابطه است.

رابطه هم مانند هر چیز دیگری بعد از مدتی درگیر خستگی خواهد شد و شما نمی توانید همیشه به یک منوال ادامه دهید. در حقیقت بهتر است بعد از یک مدت زمان طولانی، یک مدت کوتاه از هم دور باشید، تا به قول قدیمی ها قدر هم دیگر را بهتر بدانید. با این روش بسیاری از موارد به راحتی می تواند تغییر کند. درواقع شما با این کار رابطه ی خود را نوسازی خواهید کرد.

از نظر برخی کارشناسان، در زندگی بهتر است دو نفر مدتی از هم دور باشند. به این دلیل که وقتی دوباره با یکدیگر برخورد می کنند حرف هایی برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات جدیدی را برای یکدیگر تعریف کنند.

خیلی از افراد تصور می کنند زمانی که تمام روزها کنار همسر خود باشند، این اتفاق بسیاری خوبی است ولی غافل از آن هستند که همین مورد می تواند زمینه ساز مشکلاتی بسیاری شود. بنابراین در فواصل زمانی مختلف به رابطه ی خود استراحت دهید.

گام چهارم – به وظایف خود به درستی عمل کنید

مهم ترین نکته ای که باید به آن عمل کرد این است که هر شخصی باید در رابطه به وظیفه ی خود عمل کند. ممکن است این پرسش را در ذهن شما شکل گیرد که وظیفه ی شما چیست؟

در زندگی مشترک وظیفه شما دوست داشتن و عشق ورزیدن است. باید بتوانید این وظیفه را به بهترین شکل به انجام برسانید. شاید بخواهید از افرادی الگوبرداری کنید که به ظاهر یکدگیر را دوست دارند و به یکدیگر عشق می ورزند. ولی این به هیچ وجه روش مناسبی نیست. شاید خیلی از آن ها از لحاظ مالی بسیار ثروتمند باشند، حتی برای تولد همسرشان چند صد میلیون هزینه کنند ولی در عین حال از رابطه ی خود رضایت نداشته باشند.

شما باید بدانید که رابطه ی موفق به هیچ وجه یک تجارت نیست که با مبلغی بتوانید آن را خریداری کنید. شاید با هزینه کردن مبلغی بتوانید طرف مقابل را خوشحال کنید، ولی هرگز نمی توانید به علاقه و صمیمیت در آن رابطه دست پیدا کنید.

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم

شما باید در ابتدا نیازهای طرف مقابل را شناسایی کرده، به آن ها پاسخ دهید و احترام بگذارید. شما باید زمان خود را برای شناخت شریک زندگی خود صرف کنید و تک تک جزئیات احساسات او را بفهمید و بررسی کنید. در این صورت است که به طور واقعی می توانید وظیفه ی خود را در قبال او انجام دهید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله و عمل به آن بتوانید در رابطه ی خود موفق تر از گذشته عمل کرده و آرامش حقیقی را به خود و شریک زندگی خود هدیه کنید، و به خوشبخت ترین زوج دنیا تبدیل شوید.

در ادامه به بررسی چند نکته مهم دیگر می پردازیم.

یک رابطه عمیق باید معیارهای خاصی داشته باشد. هر دو طرف رابطه باید عشق به یکدیگر را احساس کنند و بتوانند در مقابل موانع و گذر زمان مقاومت کنند.

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید

چگونه در زندگی موفق شوید: ۱۳ نکته تغییردهنده زندگی

۵۰ جمله ی تاکیدی برای موفقیت و اعتماد به نفس

موفقیت طولانی مدت به یادگیری این ۶ درس در اوایل شغل شما…


۳ قدم برای موفقیت از دیدگاه اُپرا وینفری

تواضع: تکه پازل گمشده لازم برای موفقیت شما

رابطه باید کاملا دو طرفه باشد.

خوب نیست که یکی از اعضای رابطه احساس کند که باید خیلی تلاش کند تا اوضاع به خوبی پیش برود. افراد باید در یک رابطه راحت باشند، آنها نباید حس کنند که در حال تلف کردن انرژی خود هستند. در رابطه ای مانند این هیچ سختی یا تراژدی وجود ندارد و تنها چیزی که توسط طرفین حس می شود عشق است.

طرفین یک رابطه نباید حس کنند که بیش از حد با یکدیگر تفاوت دارند.

اهداف هر دو طرف باید در نهایت مشابه باشد یا خیلی متفاوت نباشد. وقتی جنبه های عجیب و غریبی در یکی از طرفین وجود داشته باشد باعث ایجاد ناسازگاری می شود.

مابین همه زوجین اختلافاتی وجود دارد، از این رو سازگاری و همدلی امری حیاتی است. اما آنها باید بدانند که چگونه اختلافات خود را مدیریت کنند و این امر مستلزم این است که مشکلات خیلی بزرگ نباشند.

باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند.

لازم است که آنها به یکدیگر اعتماد کامل داشته باشند. نباید دائما ترس یا بی اعتمادی، وجود آنها را فرا بگیرد. این اعتماد باید به قدری باشد که فرد مطمئن باشد شریک زندگی اش به او آسیب نمی رساند.

طرفین باید پیگیر هم باشند.

وقتی دو طرف احساس کنند که شریک زندگیشان واقعاً دوست و شریک آنها است، رابطه شان می تواند دوام داشته باشد زیرا دوستی با گذشت زمان از بین نمی رود. این رابطه یک همراهی متقابل است و شامل به اشتراک گذاشتن اختلافات، علایق و غیره می شود.

توجه به خوب بودن حال شریک زندگی

بالاتر از ترس نقصان زندگی خودمان باید به خوب بودن حال شریک زندگی مان توجه داشته باشیم.

فراموش نکنید که باید برای شریک زندگیتان خجالت را کنار بگذارید.

“بسیاری از اوقات، مردم از شخصی که دوستش دارند خجالت می کشند و در رابطه ی جنسی به صورت منفعل عمل می کنند و ساکت و خجالتی هستند.” به شریک زندگیتان «احترام » بگذارید و باعشق و جنب و جوش با او رابطه داشته باشید.

الگوی جنسی تکراری نداشته باشید.

“الگوی جنسی ثابت و یکنواخت خسته کننده است و در نهایت بسیاری از افراد را به سمت احساس ناکامی و ناامیدی سوق می دهد.”

روی گفتار خود تمرکز کنید

بیشتر از کلمه ی “من” در مقابل کلمه ی “تو” استفاده کنید.

به طور مثال می توانید بگویید :

“تحقیقات نشان داده اند چگونگی ادامه گفتگو و چگونگی ادامه روابط را تعیین می کند. بسیاری اوقات حمله یا سرزنش شریک زندگی –که آن را به عنوان انتقاد می دانیم- یکی از اصلی ترین نابودکنندگان و قاتلان رابطه شناخته می شود.

بنابراین به آرامی شروع کنید. به عنوان مثال به جای گفتن ، تو همیشه ظرف هایت را در همه جای خانه رها می کنی!

بگویید: وقتی در اتاق نشیمن ظروف غذا را می بینم ، اذیت می شوم.

آیا می شود لطفا آنها را به آشپزخانه ببری؟ ”

“تضادهای خوب” خود و شریک زندگیتان را مشخص کنید.

در روابط طولانی مدت ، اغلب احساس می کنیم که چیزی که مورد نیاز شما است همان چیزی است که همسرتان کمترین توانایی را برای برآورده کردنش دارد.

اما باید بدانید این پایان عشق شما نیست – این آغاز عشقی عمیق تر است! از این تضاد ها فرار نکنید.

مقدر شده است که این تضاد ها وجود داشته باشد. در واقع ، این کلید خوشبختی شما به عنوان یک زوج است – اینکه هردوی شما بتوانید متعهد شوید که به عنوان یک زوج روی مشکلاتتان کار کنید.

اگر به “تضاد های خوب” تان با تلخی، سرزنش و تحقیر نزدیک شوید، روابط شما سمی خواهد شد. ”

زمانی را دور از هم باشید.

“یک دوست قدیمی به من آموخت که مهم نیست که چقدر عاشق هم باشید یا چه مدت با هم بوده باشید ، مهم است که مدتی را به خودتان اختصاص دهید. با دوستانتان معاشرت کنید ، یک سفر آخر هفته ترتیب دهید تا به دیدار خانواده تان بروید، یا فقط مدتی را صرف “خودتان” کنید. در این صورت وقتی به خانه می روید واقعاً ، شارژ می شوید و آماده می شوید تا حتی عمیق تر از قبل عاشق باشید!”

خود را نادیده نگیرید.

“یک دلیل عمده مشکلات روابطی عبارت است از: رها کردن خود. ما می توانیم در بسیاری از زمینه ها خود را رها کنیم و نادیده بگیریم: احساسی (قضاوت یا نادیده گرفتن احساسات) ، مالی (هزینه نکردن برای خود)  یا جسمی (بد غذا خوردن ، ورزش نکردن)  وقتی تصمیم می گیرید که به جای نادیده گرفتن خود ، یاد بگیرید که خود را دوست داشته باشید ، می فهمید که چگونه با همسرتان رابطه دوست داشتنی برقرار کنید. ”

زندگی شایسته ای را ایجاد کنید.

“من مانند بسیاری از مردم ، اعتقاد داشتم که ازدواج نیاز به ایثار دارد.  همسرم، لیندا ، به من کمک کرد تا ببینم که لازم نیست من خودم و سعادتم را فدا کنم تا بتوانم ازدواج کنم. او به من نشان داد که من در قبال ایجاد زندگی شاد برای خودم مسئولم و بر اساس آن می توانم زندگی شاد را برای اطرافیانم ایجاد کنم.”

سخن آخر

گاهی اوقات آنقدر به انتظاراتمان از زندگی آویزان می شویم که دقت نمی کنیم روابط مان چقدر زیباست. پس قدر روابطمان را بدانیم !

شاید دیگر هیچکس مانند شریک فعلی تان شما را درک نکند یا دوست نداشته باشد!

مطلب قبلی

افراد موفق هر روز این ۹ کار را تکرار می‌ کنند

مطلب بعدی

خصوصیات افراد با هوش هیجانی بالا کدامند

تنها چیزی که افراد را به سمت موفقیت سوق می دهد

چگونه بر احساس ترس از رد شدن یا طرد شدن غلبه کنید

10 کاری که باید وقتی به سختی موفق هستید آن‌ها را انجام دهید.

چرا موفقیت اغلب سبب جدایی در دوستی‌ها می‌شود؟

8 جنبه از نتایجِ تقویت برد­باری که شما را اساساً برای موفقیت…


چگونه یک زن جوان موفق باشیم؟


7 راهکار موثر برای آغاز زندگی جدید

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم
چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *