چگونه ذهن خود را گرم کنیم

 
helpkade
چگونه ذهن خود را گرم کنیم
چگونه ذهن خود را گرم کنیم

آتشی است…. مشتاق خاموشی در آغوشت [email protected]

دلم میخواد اینجوری فکر کنم که عنوان مطلب، این بنده ی کمترین رو از نوشتن مقدمه بس بی نیاز میکنه 🙂 … پس بی مقدمه میرم سر اصل مطلب.

نوشته ی زیر بیشتر بر اساس تجربیات شخصی ام و تمریناتی که گاه و بیگاه بیشتر در بچه های هنر و معدود گروه های دیگه دیده ام هست.

با انجام این کارها من نمردم، کچل نشدم، با غورباقه ها هم پیاله نشدم، خرچنگ ها هم مثل همیشه کج رفتند و راست پنداشتند… دیگه شما اگر بلایی سرتون اومد، با مسئولیت خودتون 🙂

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

البته لازم نیست مثل این بنده خدا هم اینقدر باد کنید

“”توجهههههههه”! ممکنه عواقب بدی در انتظارتون باشه :)) از من میشنوید، کاغذ رو معدوم کنید، ی جوری “کان لن یکم” بشه که گویی از روز ازل فقط جام نبودن رو سرکشیده!.. نمیدونم آتیشش بزنید، بجوید قورتش بدید یا هر چی. ( همین معدوم کردن خودش قابلیت یک پست مجزا رو داره )

اووووووه تا دلتون بخواد باز هم تمرین هست. عمری باشه ان شاءالله در اختیارتون میزارم. و یک نکته اینکه این تمرینات فقط برای انجام کارهای هنری نیست، در هر امری که نیاز به آمادگی ذهنی بیشتری هست، میتونه استفاده بشه.

شما هم مرحمت کرده تجربیاتتون رو در اختیار بگذارید.. به شرط اینکه نمیریم، کچل هم نشیم 🙂

ممنون

آتشی است…. مشتاق خاموشی در آغوشت [email protected]

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

مغز شما همانند یک عضله است. بدون رفتن به باشگاه ورزشی و تغذیه درست ماهیچه‌هایتان رشد نخواهند کرد. بدون توجه و مراقبت، مغز هم مانند قسمت‌های دیگر بدن دچار انحطاط می‌شود، در ادامه شما را با کارهایی آشنا می‌کنیم که بهتر است سعی کنید آن‌ها را یک روز درمیان انجام دهید. چه خوب می‌شد اگر راه آسانی وجود داشت که با آن بتوانیم قدرت ذهن خود را تقویت کنیم و حافظه و تمرکز خود را تا حد زیادی افزایش دهیم؟ اگر چنین راهی وجود داشت آن را امتحان می‌کردید؟ البته که امتحان می‌کردید. حال اگر این روش را یاد بگیرید، آیا آن را به یک عادت خوب تبدیل می‌کنید؟ احتمالاً این کار را نمی‌کنید. چرا؟ چون ما مخلوقات عادت هستیم و متاسفانه بیشتر هم عادت‌های بد.


 با این وجود توصیه می‌کنیم این مقاله را بخوانید، چون حاوی مطالبی در مورد بدن شما است که ممکن است از آن‌ها مطلع نباشید. می‌توانید از این اطلاعات به نفع خود استفاده نمایید و آن‌ها را به عادت‌هایی جهت تقویت و بهبود حافظه و تمرکز تبدیل کنید.

1- خواب خود را مدیریت کنید

 معمولاً توصیه می‌شود 8 ساعت خواب شبانه‌ داشته باشیم، ولی می‌دانیم که انجام این کارمی‌تواند برای اکثر ما کار سخت و دشواری باشد، بخصوص در این دنیای امروزی که همه چیز باید با سرعت انجام بگیرد. چرا به جای دنبال کردن این قاعده و قانون‌ها در طول روز چرت نمی‌زنید؟ طبق گزارش بنیاد ملی خواب، 85 درصد گونه‌های پستانداران خواب چند مرحله‌ای دارند، به این معنی که چرت می‌زنند- ما انسان‌ها هم در همین طبقه‌بندی قرار داریم. یک چرت کوتاه 20 تا 30 دقیقه‌ای می‌تواند تاثیر به سزایی در حافظه و تمرکز ما داشته باشد.

2- زمان‌های خواب و بیداری خود را بدانید

این که بدانید چه زمانی بیشترین هشیاری را دارید، به شما در افزایش بهره‌روری کمک خواهد کرد. مطالعات نشان داده‌ است که افراد احساس می‌کنند ساعت 10 صبح بالاترین هشیاری را دارند و کارهایی که در صدر وظایف روزانه آن‌ها قرار دارند، باید در این زمان انجام بگیرند. به هرحال، هشیاری در افراد مختلف متفاوت است و درک زمانی که بیشترین هشیاری را دارید، از اهمیت خاصی برخوردار است. پس چرا سطح بهره‌وری خود را با یادداشت کردن زمان‌هایی که بیشترین کار را انجام می‌دهید، نمی‌سنجید؟ با این کار می‌توانید بفهمید که چه زمان‌هایی از بیشترین هشیاری برخوردار هستید.

3- انجام یک سری کارها برای فعال‌تر و پربارتر شدن

برای این که مشخص شود که چگونه مدیران اجرایی این قدر خلاق و پرکار هستند، تحقیقات زیادی صورت گرفته است. یکی از روش‌هایی که توسط مدیران اجرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش 3 برد برای تکنیک روز است. اگر قبل از آن که روز خود را آغاز کنید 3 وظیفه بزرگی را که قرار است انجام دهید، مشخص نمایید؛ با این کار در واقع ذهن خود را در موقعیتی قرار می‌دهید که تصور کند برای آن که در آن روز موفق باشد، باید این سه وظیفه بزرگ را انجام دهد.

4- درک تمرکز و از دست دادن تمرکز

برهم خوردن تمرکز یک واکنش غیرارادی است تا ما در امان بمانیم. در حالی که تمرکز انتخابی به معنی توجه نزولی است، برهم خوردن تمرکز یک واکنش صعودی می‌باشد. مثلاً، اکثر اوقات صدای بلند یا نور خیلی شدید تمرکز ما را بهم می‌زند. وقتی تمرکز ما بهم می‌‌خورد، تقریباً 25 دقیقه طول می‌کشد تا تمرکز ما دوباره برگردد. با دانستن این موضوع، می‌توانید مدت طولانی‌تری تمرکز کنید به شرط آن که چیزی حواس شما را پرت نکند.

5- ورزش در جهت تقویت حافظه و تمرکز

وقتی ورزش می‌کنیم، سلول‌های عصبی ما پروتیینی به نام فاکتورهای نوروتروفیک تولید می‌کنند که مواد شیمیایی دیگر را در جهت کمک به یادگیری فعال می‌نمایند. یک مطالعه در سال 2010 بر روی میمون‌ها ثابت کرد که ورزش منظم به میمون‌ها کمک می‌کند که کارهای جدید را دو برابر سریع‌تر از میمون‌هایی یاد بگیرند که ورزش نمی‌کنند، و دانشمندان تصور می‌کنند که چنین چیزی در مورد انسان‌ها هم صادق است.

6- انجام بازی‌های فکری

“اگر از مغزتان استفاده نکنید، آن را از دست خواهید داد” . تحقیقات صورت گرفته در مورد شکل‌پذیری مغز می‌گوید که با انجام یکسری ورزش‌های ذهنی می‌توانید جلوی انحطاط مغز را بگیرید. برنامه‌ای به نام Brain HQ طراحی شده تا ذهن ما را با محرک‌های متفاوت آماده کند و مناطق مختلف خواندن و درک مطلب را در جهت بهبود حافظه تقویت نماید. اگر گشتی در  فروشگاه‌های اپ اسمارتفون بزنید، می‌توانید بازی‌های فکری متفاوتی را پیدا کنید. به هرحال، توصیه می‌کنیم حداقل 20 دقیقه‌ای را در روز به انجام بازیهای فکری اختصاص دهید، اگر این کار را طولانی مدت و هرروز انجام دهید مثل دیگر کارهای روزمره شما می‌شود.

7- تمرین تجسم و ارتباط

 تصویر را می‌توان راحت‌تر از واقعیت به یاد آورد و دانشمندان کشف کردند که ما در واقع هیچ چیز را فراموش نمی‌کنیم. دلیل این که نمی‌توانیم برخی چیزها را به خاطر بیاوریم کمبود ” قلاب‌های ذهنی” است که به ما کمک می‌کنند اطلاعات را از مغزمان بازیابی کنیم. در روش V&A جهت به خاطر سپردن مطالب، شما با چیزهایی ارتباط برقرار می‌کنید که به یادماندنی هستند. مثلاً به خاطر سپردن لیست مواد غذایی می‌تواند بسیار دلهره‌آور باشد. به همین جهت برای به خاطر سپردن یک قلم جنس می‌توانید آن را با چیز دیگری که با آن در ارتباط است مرتبط کنید.

8- وقت گذرانی با دوستان

مطالعه انجام شده توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد نشان داد که افرادی که زندگی اجتماعی فعالی دارند کمتر دچار زوال فکری می‌شوند. انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند و معاشرت با دوستان نه تنها به نفع سلامت عاطفی بلکه به نفع سلامت مغز آن‌ها هم هست. 

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

19 روش علمی برای آرام شدن ذهن

آیا اضطراب دارید یا خوشحال نیستید؟ آیا به آرامش ذهن نیاز دارید؟ روش های آرام کردن ذهن را نمی دانید؟ روش هایی برای آرام شدن ذهن وجود دارند که سخت نیست و به شما کمک می کند تا آرامش ذهن خود را بدست آورید و در در هر زمانی آماده باشید. اگر این سوال برای شما هم وجود دارد که چگونه ذهنمان را آرام کنیم در ادامه با مطالعه 19 روش آرام شدن ذهن همراه زوم لایف باشید.

آرام شدن ذهن ذهن، می توان مدیتیشن، فعالیت های سالم تر مانند ورزش یا فعالیت های آرامش بخش مانند گوش دادن به موسیقی و استفاده از محرک های اضطراب، مانند شبکه های اجتماعی را کاهش داد. هنگامی که روش هایی را می یابید که به آرام شدن ذهن شما کمک می کند، سعی کنید اغلب آن ها را انجام دهید.

اگر ذهن آشفته ای دارید و بدنبال آرام کردن ذهن خود هستید در ادامه 19 روش را برای آرام شدن ذهن به شما توصیه می کنیم.

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

این مورد بسیار واضح بوده و نفس عمیق ظاهرا تاثیری شگفت انگیز در آرام کردن ذهن دارد. تمرین های زیر را روزانه و در مواقع استرس انجام دهید؛ زیرا به کاهش استرس کمک می کنند:

این مورد، فرایندی برای خالی کردن و آرام کردن ذهن با تمرکز بر فکر، مکان، کلمات، رنگ یا شیء مشخص است. برای انجام مراقبه، در مکانی راحت بنشینید (زانو زده یا دراز بکشید) و دعا کنید یا به چیزی مشخص فکر کنید. ممکن است این کار بیش از ده دقیقه طول بکشد، ولی هیچ اشکالی ندارد و مسئله ای عادی است.

این مورد بسیار مشابه تصویر سازی در مراقبه است که در آن، برای آرام شدن ذهن باید صحنه ای آرامش بخش را تصور کنید. آن صحنه را تا هر وقت که دوست دارید در ذهن خود مجسم کنید؛ اما تمام انرژی و فکر خود را بر مجسم کردن این مکان در ذهن خود متمرکز کنید.

در این فرایند، تمامی عضلات بدن را ابتدا منقبض کرده و سپس شل می کنید. این کار، وضعیت روحی و روانی را تغییر داده و به ذهن کمک می کند تا مانند بدن به آرامش برسد.

یوگا ورزشی کششی بوده و به بدن فشار وارد نکرده و به آزاد و شل شدن عضلات در بدن کمک می کند؛ زیرا باید بر هر حرکت آن تمرکز کرده و ذهن نمی تواند به مسائل اضطراب آور فکر کرده و به همین دلیل، می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند.

برای داشتن آرامش ذهن، بدنی سالم و عاری از سموم، نوشیدن آب بسیار با اهمیت بوده و به ذهن کمک می کند تا بهتر تمرکز کند. برای بهتر انجام دادن فعالیت های آرامش بخش، آب زیاد بنوشید.

غذاهایی خاص به بدن کمک می کنند تا هورمون های مربوط به اضطراب را کاهش داده و هورمون هایی را که مسئول ایجاد حس شادی و آرامش ذهن هستند، افزایش دهد.

ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود که این ماده باعث ایجاد حس شادی در بدن است. سعی کنید هر روز مقداری ورزش کرده و پس از یک برنامه ی کاری پر از استرس، ذهنتان را آرام کنید.

اگر به آشپزی، مطالعه یا ورزش علاقه دارید، انجامشان دهید! انجام دادن کارهایی که به آن ها علاقه دارید به شما کمک می کند تا ذهن را از اضطراب خالی کرده و ترشح اندورفین را افزایش می دهد که باعث شادی می شود.

نوشیدنی های گرم باعث می شوند تا تنش از بدن خارج شده و اضطراب کاهش یابد. نوشیدنی های گرمی را بنوشید که فاقد کافئین و الکل هستند؛ زیرا این مواد می توانند اضطراب و افسردگی را تحریک کنند.

انجام فعالیتی که به تفکر نیاز ندارد، می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند.

حتی اگر به موسقی هایی مانند رپ یا راک علاقه دارید، به آهنگ هایی آرام و آرامش بخش گوش دهید تا ذهنتان نیز آرام شود.

تحقیقات نشان داده اند افرادی که با حیوانات وقت می گذرانند، فشار خون پایین تری داشته و مهم تر از همه، نسبت به افرادی که به ندرت با حیوانات در تماس هستند، اضطراب کمتری دارند.

این روش هنگامی است که از رایحه های آرامش بخش استفاده می شود. برخی از این رایحه های معروف عبارتند از: اسطوخودوس، نعنا و اوکالیپتوس.

آب گرم به ترشح اندورفین کمک می کند که این ماده، اضطراب را کاهش می دهد؛ پس به مدت بیست دقیقه در وان آب گرم بنشینید.

یکی از بزرگترین محرک های اضطراب، شبکه های اجتماعی است؛ خواه تلفن همراهتان باشد یا حساب کاربری فیسبوک. سعی کنید برای کاهش اضطراب، زمانی را به دور از این ها بگذرانید.

دوری از تلویزیون می تواند به آرام شدن ذهن کمک کند. تلویزیون مملو از رنگ های روشن، تصاویر شلوغ و صدایی ممتد است که باعث افزایش میزان اضطراب می شود.

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

اغلب افرادی که در اطرافمان هستند، بیشترین میزان اضطراب را در ما ایجاد می کنند؛ پس سعی کنید زمانی را برای تنهایی در نظر بگیرید.

اگر می دانید امتحان یا قرار ملاقاتی که دارید باعث اضطرابتان می شود، سعی کنید برای جلوگیری از اضطراب بیشتر، به آن فکر نکنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

بسیار عالی بود، ممنونم

سلام، خوشحالم که براتون مفید بوده. ممنونم و سلامت باشید 🍀🙏

سلام، بله ماساژ هم می‌تونه به آرامش ذهن و بدن کمک کنه اما روشی نیست که خودتون بتونید انجام بدید و باید توسط شخص دیگری انجام بشه.

در این مطلب روش‌هایی گفته شده که خودتون بتونید انجامش بدید.

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

هنگامی که ما آماده یک مسابقه و یا تمرین در زمین فوتبال می‌شویم نیاز به گرم کردن و تمرینات سبک اولیه داریم تا آماده تمرین‌های بیشتر و سنگین‌تر بعدی شویم.

قبل از شروع تمرین یا مسابقه اتفاقات گوناگونی برای ما روی می‌دهد و تاثیر مستقیم بر قدرت ذهن ما خواهد داشت.

هیچگاه به این موضوع توجه داشته‌ایم که قبل از شروع تمرینات بایستی ذهن خود را آماده تمرین کردن کنیم و آن را به آرامی گرم کنیم؟

ذهن‌مان نیاز به تمرکز کردن دارد، آیا زمان لازم را به آن می‌دهیم تا از بقیه مشغله‌های ذهنی فاصله گرفته و تمرین یا مسابقه را اولویت خود قرار دهد؟

قدرت ذهنی اولین نیاز یک فوتبالیست می‌باشد تا بتواند با حداکثر توان خود در زمین حضور داشته و بهترین عملکرد را نشان دهد.

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

زین‌الدین زیدان در خصوص گل فینال لیگ قهرمانان در سال 2002 مقابل بایرلورکوزن تاکید کرد:

قبل از بازی حدود یک ساعت در اتاقی ساکت و تاریک به تمام نقاط زمین تمرکز کردم و تمام ارسال‌های موجود را تصور می‌کردم.

اینکه بعد از رسیدن توپ به من چگونه و با چه قدرتی به آن ضربه بزنم.

هنگامی که روبرتو کارلوس توپ را سانتر کرد همان لحظه‌ای بود که منتظرش بودم، قبل از آن آماده شلیک نهایی بودم و آن وقت کار را تمام کردم.

مثال فوق نمونه‌ای بارز برای افزایش قدرت ذهن قبل از شروع تمرین و مسابقه است که به ما کمک می‌کند تا خود را با این مقوله آشنا کنیم.

تمرین‌های بسیاری برای افزایش قدرت ذهن وجود دارد. در اینجا به 3 نمونه کاربردی اشاره می‌کنیم.

همه جنبه‌های زندگی دارای دو طرف متفاوت است.

همانگونه که می‌توانیم با نگرشی منفی به شرایط توجه کنیم، نگرش مثبت هم روی دیگر سکه است.

برای افزایش قدرت ذهن خود، روی جنبه‌های مثبت زندگی و اتفاقات وقت بگذارید.

مغز انسان متوجه نگاه منفی نمی‌شود. همه چیز را به صورتی تصور می‌کند که باید به آن برسد.

یعنی اگر بگوییم، «نمی‌خواهم شکست بخورم»، مغز اینگونه برداشت می‌کند که «شکست بخوریم».

بهتر است به جای این عبارت با دید مثبت بگوییم، «می‌خواهم پیروز شوم».

انجام دادن کارهای روزانه از روی عادت تقریبا از مغز ما انرژی زیادی نمی‌گیرد. فقط بدن ما را خسته می‌کند

برای اینکه بتوانیم قدرت ذهنی خود را افزاش دهیم، ساده‌ترین کارهایی که انجام می‌دهید به صورت جدیدی انجام دهید.

مثلا مسواک زدن، کار با گوشی و غذا خوردن با دست مخالف.

انجام بازی‌های ساده‌ای که ظاهرا برایتان دشوار نیست. البته یادتا باشد، انجام دادن آنها!!!

علم امروز تلاش بسیار زیادی می‌کند تا کشف کند چرا انسان‌ها یا حتی همه موجودات به خواب نیاز دارند و چرا این نیاز متفاوت است!

ولی نکته‌ای که تا کنون ثابت شده نیاز بدن به خواب مناسب است و به طور فراوان برای تقویت ذهن ما مفید!

هدف از واژه مناسب این است که میزان خواب برای هر فرد متفاوت است.

به طور کلی خواب مناسب، خوابی است که خودت بخوابی و خودت بدون عامل مزاحم بلند شوی.

قدر خواب، این نعمتی که خداوند به ما داده بدانیم

برای دریافت آموزش‌ها بیشتر یا داشتن مربی، می‌توانید در صفحه تماس با ما فرم مربوطه را پر نمایید.

مصدومیت به عنوان یک عامل مهم در ورزش می‌تواند بیشترین ضربه روانی و فیزیکی را به بازیکن، مربی‌ها، باشگاه و حتی طرفداران بازیکن وارد نماید.

در اکثر مواقع مصدومیت‌های فیزیکی که به بازیکنان در حین تمرین و مسابقه وارد می‌شود قابل جبران است و با سپری شدن دوره درمانی بازیکن می‌تواند به شرایط مسابقه برگردد.

اما مهمترین نکته بعد از مصدومیت و در حین دوره درمان شرایط روانی و قدرت ذهن فوتبالیست است.

هنگامی که بازیکنان آموزش‌های لازم و مفید در خصوص روانشناسی مصدومیت و عواقب آن ندانند، ممکن است بعد از اتمام دوران مصدومیت هیچگاه به شرایط مطلوب و آرمانی قبل از مصدومیت بازنگردند.

شناخت این قانون که ما به عنوان انسان، با مجموعه اتفاقات و شرایطی روبرو می‌شویم که می‌تواند به انتخاب ما نباشد.

ولی ما می‌توانیم واکنش و برخوردی را با آن داشته باشیم که به انتخاب خود ما بستگی دارد، همچنین می‌تواند نتایج مثبت یا منفی برای ما به ارمغان بیاورد.

یادآوری این نکته که شناخت بازیکن از قانون فوق به تنهایی می‌تواند شرایطی برای خودش به وجود آورد که هیچ شخص دیگری نمی‌تواند آن را برایش مهیا کند.

نمونه‌های زیادی راجع به این موضوع وجود دارد که هم به نتایج مثبت و هم منفی اشاره می‌کند.

 

اریک آبیدال مدافع فرانسوی باشگاه بارسلونا دچار بیماری سرطان شد، ولی با ایستادگی و مقاومت خودش به زمین مسابقه برگشت و جام قهرمانی باشگا‌ه‌های اروپا را بالای سر برد.

نمونه بازیکنانی که با مصدومیت‌های بلند مدت تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفته‌اند بسیار یافت می‌شوند که نمونه‌های داخلی آن هم وجود دارد.

به هر حال مهمترین عامل در بازگشت بازیکنان بعد از دوران مصدومیت، عدم مصدومیت روانی و داشتن قدرت ذهن بالا برای بازیکن می‌باشد.

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

همواره برای افزایش قدرت ذهنی خود به دنبال اطلاعات جدید باشید.

یادتان باشد، این بدن ما که تمام فشار فیزیکی و … روی آن است، توسط مغزی کنترل می‌شود که باید قدرش را بدانیم.

میخوام به فوتبال برم

سلام به شما. چقدر عالی.
چه خدمتی می‌تونیم برای شما داشته باشیم؟
سپاس

سلام…
ممنون به خاطر مطالب خوبتون…
راستش من ۲۰ سالمه و الان در لحظات حساسی از زندگیم هستم که تا حالا همچین فشاری نداشتم…
من به خاطر تربیت اطرافیانم و حالا دلایل مختلف طوری بزرگ شدم که برای دیگران زندگی کنم…خودمو فراموش کردم و هر چی میگفتن رو میگفتم چشم…متاسفانه دچار خودفراموشی شدم و میخوام این شرایط رو تغییر بدم…خسته شدم…
تنها علاقه ای که دارم در حال حاضر فوتباله و من هیچ وقت به طور حرفه بازی نکردم…اصلا پام به چمن نخورده…
اینم بگم که هنوز رسالت زندگیم مشخص نیست و دنبالشم…خلاصه اینکه از وقتی تصمیم گرفتم به تغییر به یه دیوار سیمانی بزرگ و قطور برخوردم که در واقع باورهای اشتباه و عادت های اشتباهم هستن…
تنها چیزی که یادم میاد از نوجوونی این بود که فوتبال رو در مدرسه خوب بازی میکردم و از دروازه بانی تا مهاجم نوک رو خوب بازی میکردم و همه فن حریف بودم…تجربه بازی تفننی در سالن هم داشتم..
یادم میاد که وقتی با کامپیوتر فوتبال بازی میکردم بازیکن میساختم و میرفتم ستارش میکردم…
الان از نظر فیزیکی شرایط خوبی ندارم و اضافه وزن دارم…یعنی از سن ۱۵ تا ۲۰ من کشک الکی هدر رفت…میتونستم کلی رشد کنم…
الان من نگرانم که دیر نیست برای شروع فوتبال…میتونم از الان شروع کنم؟؟
کلی الگو گشتم ولی کسی نبود که در سن من موفق شده باشه…نهایتا طرف ۱۸ یا ۱۹ سالش بوده که وارد فوتبال شده…

سلام و درود بر شما
خیلی خوشحالم که به فکر پیشرفت خودتون هستید، همین طور از اینکه به دنبال رسالت خودتون هستید.
پیشنهاد اول ما اینه که دوره رایگان سایت گوش کنید و تمرینات اون انجام بدید.
در پاسخ اینکه چه زمانی برای شروع فوتبال مناسبه، بستگی به توان خودتون داره.
ولی اگر به دنبال رسالت خودتون می‌گردید، شاید بتونید در خارج از زمین به فوتبال خدمت بزرگتری کنید.
امیدوارم هر تصمیمی می‌گیرید، تمام شرایطش انتتخاب کنید.
به امید موفقیت روز افزون شما

تو موفق شو بزار تو اون ی نفر باشی

سلام وقتتون بخیر من 22 سالمه و به فوتبال خیلی دارم میشه ی راهنمایی کنید از کجا شروع کنم متشکر

از خودت شروع
فقط سروع کن
از همین الان

سلام
میشه چندتا تمرین ذهنی برای آمادگی قبل تمرین یا مسابقه بگید ممنون

اگه میشه تمرینات ذهنی برای تمرین و مسابقه بزارید

با سلام و عرض ادب خدمت شما من یه بازیکن ۱۷ساله از اصفهان هستم ما سوالی از شما داریم .

وقتی ک ما مسابقع در لیگ داریم فکرمان درون بازی انگار مشغول چیزی دیگه ای هست.
به گفته همه میگن بدنت خیلی خوب اماده هست ولی از فکرت اصلا استفاده نمیکنی من خودمم همینطور فکر میکنم.
میخواستم ببینم چطور میتونم ذهنیتم رو ارتقا بدم و این مشکلم رو حل کنم؟
با تشکر

سلام من دنبال یه تیم فوتبال میگردم

سلام من ۱۳ سالمه و در فرانسه زندگی میکنم و قدرت بدنی من اندازه فردی ۱۷ ساله هست ولی فوتبالم اندازه هم سن های خودمه میخوام قدرت ذهنم بالا بره اگ تمرینهایی رایگان دارید که لطف کنید بدین به من خیلی ممنون میشم چون فقط قدرت ذهنم کمه باید ارتقا بدم خودمو میخوام فوتبالیست بشم مثل ستاره های فوتبال امباپه یا هر کسی ممنون میشم اگ جواب بدین

سلام‌ آقای محترم
من ۱۳ سالمه من علاقه ای خاصی به فوتبال دارم و در بین هم‌ سن و سال های خودم خوبم قدرت بدنیم اندازه پسرای ۱۷ ساله هست و من فقط ذهنم کند هست تو فوتبال میخوام قدرت ذهنمو و نفس برای دویدنم افزایش پیدا کنه میشه لطفا یه راهنمائی کنید من کلا سر در گم هستم ممنون

سلام میشه چند تا تمرین ذهنی بگید قبل از بازی

سلام میخواهم یک فوتبالیست خوب باشم؟؟

سلام من ۱ سال هست که با تیم تمرین میکنم و ۱۶ ساله هستم میخواهم بدانم با این وضعیت چقدر باید وقت بگذارم و آیا شانسی برای موفقیت وجود دارد یا خیر؟

سلام
من ۱۳ سالمه توی تیم نونهالان سایپا بازی میکنم و تازه به تیم ملی زیر ۱۴ سال دعوت شدم
راستش من خیلی استعداد فوتبال دارم و هدفم بازی توی لیگ جزیره هستش و ایشالله توپ طلا رو بگیرم
من هر روز و شب فکرم فوتباله و تمرکزم روی مسابقه فردا یا تمرین فردا
هر شب ساعت ۹ خوابم و هر روز بدن سازی و هوازی هایم رو انجام میدم البطه به جز روز هایی که تمرین داریم
(من فامیلیم سیاهپوش هست به یادتون باشه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

آیا می دانید که گرم کردن قبل از بازی شامل آمادگی ذهنی برای بازی نیز می باشد؟ قبل از بازی، چه راهکارهای ذهنی ای شما را برای بازی آماده می کنند؟

وقتی از ورزشکاران می پرسیم: قبل از بازی چه می کنید؟ اغلب راجع به گرم کردن فیزیکی صحبت می کنند.

در دنیای کنونی ورزش، شما باید مهارت های ذهنی مهم برای گرم کردن قبل از مسابقه را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید …

همچنین، به خاطر داشته باشید که گرم کردن به معنای تمرین کردن مهارت هایتان نیست. مهارت های شما از قبل ایجاده شده اند و هدف آمادگی در جهت استفاده بهینه از آنها برای بازی می باشد.

اضطراب قبل از بازی یک مانع اساسی برای داشتن عملکرد آرام و بی درد سر است. اینجاست که گرم کردن قبل از بازی می تواند به داشتن احساس آرامش، متمرکز ماندن و داشتن اعتماد به نفس بالا برای مسابقه کمک کند.

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

ما هر روز با ورزشکاران کار میکنیم تا به آنها برای آماده کردن یک روتین آمادگی قبل از بازی کمک کنیم تا بتوانند در مسابقه عملکرد خوبی داشته باشند.

منظور از روتین آمادگی ذهنی قبل از بازی این است:

احساس ثبات و آرامش در مورد مسابقه پیش رو

احساس اعتماد به نفس در مورد مهارت هایتان در شروع مسابقه

لذت از رقابت و غلبه بر عوامل مخل و تضعیف کننده تمرکز قبل از بازی

اعتماد به مهارت های آموخته شده خود.

۶ مرحله آمادگی ذهنی قبل از بازی

تهیه و تنظیم:  حمید یاری، محمدصادق رفعت

کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان البرز

تمامی حقوق برای فدراسیون پزشکی ورزشی محفوظ است.

ورود و ثبت نام

وبلاگ

یکی از اصلی ترین دلایل ضعف در مطالعه عدم انجام تمرینات گرم کردن چشم قبل از مطالعه است.

آیا می دانید برای گرم کردن چشم ها و افزایش حوزه دید تمرینات و راهکارهای مختلفی وجود دارد؟

اصلا با خبر هستید ک استفاده از تمرینات گرم کردن چشم چه تاثیر شگرفی در کیفیت و سرعت مطالعه ی شما دارد؟

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

استفاه از این تمرین ها و در نتیجه افزایش حوزه دید باعث افزایش سرعت مطالعه نیز خواهد شد.

زیرا افزایش حوزه دید و تندخوانی ارتباط ناگسستنی و بسیار موثری با یکدیگر دارند.

این مقاله را از دست ندهید:

تندخوان شو!

اگر شما دچار هر یک از موارد زیر هستید مطالعه این مقاله بسیار برای شما مفید خواهد بود :

 

تمام این موارد ذکر شده ، نشان دهنده این است که عضلات چشم شما ضعیف هستند.

در نتیجه شما اگر قصد دارید یک فرد فوق العاده قوی در زمینه مطالعه شوید، باید حتما حوزه دید خود را تقویت کنید.

همچنین گرم کردن چشم ها قبل از شروع مطالعه به تقویت ذهن و افزایش تمرکز شما بسیار کمک خواهد کرد.

در مطالعه، حوزه دید به تعداد کلماتی گفته می شود که شما در یک مکث قادر به مشاهده ی آن ها هستید.

یکی از مزایای استفاده از تکنیک های تندخوانی و تندخوان شدن، این است که به میزان قابل توجهی حوزه دید افراد گسترش می یابد.

حوزه دید یک کندخوان به صورت کلمه ای است.

یعنی هر در هر توقف یک کلمه را می خواند.

اما در فردی که تندخوان است، حوزه دید بسیار متفاوت است و فرد می تواند قادر به مشاهده یک سطر در یک مکث هم باشد.

شما با استفاده از تمرینات گرم کردن چشم، می توانید حوزه دید خود را افزایش دهید و به سوی تندخوان شدن و داشتن یک مطالعه سریع و با کیفیت گام بردارید.

افزایش حوزه دید با استفاده از نرم افزار تندخوانی

مطالعه این مقاله در سایت

 

ما برای تقویت حوزه دید نیازمند گرم کردن چشم هایمان هستیم.

شما به دو صورت می توانیم چشم های خود را گرم کنید.

شما باید از یک سری تمرین ها استفاده کنید.

تمرینات گرم کردن چشم به دو صورت فیزیکی و نرم افزاری هستند.

مرحله اول:

در مرحله ی اول این تمرین، شما باید در هفته اول بر روی یک برگه A4 ستاره ای به اندازه ی برگه رسم کنید.

سپس می بایست برگه را در مقابل خود قرار داده و چشمانتان را در جهت اضلاع و راس های این ستاره حرکت دهید.

حداقل در طول روز چهار مرتبه، هر بار به مدت دو دقیقه این تمرین را انجام دهید.

مرحله دوم:

در این مرحله چشمان خود را در جهت خلاف رئوس ستاره به حرکت در آورید.

سعی کنید حرکت چشم های شما در هر دفعه سریع تر از قبل باشد.

مرجله سوم:

در مرحله سوم، ستاره را بر روی یک دیوار بزرگ تجسم کنید.

رئوس ستاره را با چشم های خود دنبال کنید.

یک دقیقه در جه موافق رئوس ستاره و یک دقیقه در جهت مخالف.

این تمرین را حداقل روزی چهار مرتبه انجام دهید.

مرحله چهارم:

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

در هفته چهارم به جای ستاره، ستاره ی دریایی را تجسم کنید.

سپس با چشم های خود اضلاع ستاره دریایی را هم در جهت موافق ( یک دقیقه) و هم در جهت مخالف ( یک دقیقه ) دنبال کنید.

این تمرین به این صورت است که:

در سمت راست و چپ خط میانی اعدادی نوشته شده اند که برای انجام این تمرین، صفحه را مستقیم در مقابل خود گرفته و سر ثابت باشد.

در حالی که چشم شما فقط خط میانی را می بیند، باید بتوانید اعداد سمت راست و چپ را بخوانید.

توجه داشته باشید که شما می توانید به طور روزانه خودتان بر روی کاغذ اعداد آن ها را تغییر داده و تمرین کنید.

برای پیشرفته کردن این تمرین می توانید تعداد ستون اعداد را افزایش دهید.

چرا سرعت مطالعه اهمیت دارد؟

راهکار هایی برای افزایش سرعت مطالعه

مطالعه این مقاله در سایت

شما کافی است یک نقطه روی یکی از انگشتان دستتان بزنید و آن انگشت را جلوی صورتتان به صورت علامت بی نهایت حرکت بدهید.

 آموزش متفاوت و کاربردی مطالعه صحیح، همراه با آموزش تمرینات گرم کردن چشم و افزایش حوزه دید

در کتاب بی سوادی:

کتاب بی سوادی الکترونیکی

دیگر تمرینات گرم کردن چشم:

شما با چشم هایتان شروع کنید به عکس برداری از یک متن.

یا برای مثال شروع کنید به ویترین یک مغازه برسید، سریع و در عرض چند ثانیه نگاه کنید و رد شوید و سپس در ذهن خود آن چه را که دیده اید، تکرار کنید.

انگار که با چشمتان از آن محیط عکس گرفته اید.

این تمرین دقت چشم را بالا می برد.

همچنین ادامه دادن آن باعث تقویت چشم ها و تقویت ذهن و تمرکز خواهد شد.

اگر به دنبال یادگیری تندخوانی هستید ما مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم:

آموزش تند خوانی ، راهی برای یک مطالعه صحیح

در دنیای امروزی با آمدن کتاب های پی دی اف، استفاده از تمرینات گرم کردن چشم می تواند در استفاده از این فایل های پی دی اف بسیار موثر باشد.

یکی از سایت هایی که می تواند  تمرینات گرم کردن چشم را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد، سایت ذیل می باشد:

 

pro.eyeqadvantage.com

 

ما در کارگاه های تندخوانی از تمام این فایل ها و تمرینات به روز برای آموزش گرم کردن چشم افراد شرکت کننده بدون دریافت هزینه اضافه، استفاده می کنیم.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با  کارگاه های ما به این لینک مراجعه نمایید:

 

yek.be/fast

 

 

راه های ارتباطی :

شماره تلفن ثابت : ۰۲۱۶۶۰۸۶۵۱۲ –۰۲۱۶۶۰۸۶۵۱۳

شماره تلگرام :۰۹۱۰۰۳۹۹۶۴۴

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سپاس از محتوای عالی وبسایت خوبتون

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با ثبت نام در خبرنامه شما می توانید از آخرین اخبار سایت و همچنین جدیدترین جزوات و کتاب های منتشر شده مطلع شوید.

ثبت نام شما انجام شد با سپاس

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


تنفس آتش

هرگز اولین تجربه‌ام از یوگا را فراموش نمی‌کنم. یک مرد جوان با لهجۀ غلیظ هندی، نه‌تنها به ما حرکات و نحوۀ قرارگیری بدن در وضعیت‌ها را آموخت، بلکه به ما یاد داد که چگونه ذهن خود را آزادکرده، تنفس‌های گرم و سردکننده برای تغییر وضعیت فیزیکی بدنمان داشته باشیم. همین امر باعث شد متوجه شوم که یوگا فقط بدن من را نرم و انعطاف‌پذیر نمی‌کند، بلکه بر روی وضعیت کلی جسم و ذهن من اثر خواهد گذاشت.
 آیورودا، روشی مبتنی بر تغییرات فصلی برای حفظ سلامت که به آن خواهر یوگا نیز گفته می‌شود، بر این باور است که برخی از وضعیت‌های یوگا در برخی اوقات سال مفیدتر است. از این وضعیت‌ها برای گرم کردن خود در ماه‌های سرد سال استفاده نمایید.

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

خم به جلو در حالت ایستاده

از دیدگاه یوگا، لگن جریان انرژی در ستون فقرات شما کنترل می‌کند، به همین خاطر تعادل بخشیدن به آن با این وضعیت، انرژی را در سراسر بدن شما به جریان خواهد انداخت. انجام این وضعیت، گروهی از ماهیچه‌های بزرگ را در بدن شما به کار خواهد گرفت که همین امر باعث گرم شدن بدنتان خواهد شد.

لانج به سمت بالا با پاهای باز

وضعیت دیگری که گروه عظیمی از ماهیچه‌ها را به کار می‌گیرد، جنگجوی شماره یک است. اگرچه به‌ظاهر ساده است، اما درواقع یک تمرین چندجانبه است. تمرکز بر روی توازن صحیح بدنتان در این وضعیت، نیازمند تلاش است، اما در عوض به بدنتان انرژی و گرما خواهد بخشید.

جنگجوی شماره سه با حائل

خم به عقب‌ها نیز ازجمله وضعیت‌های گرم‌کننده در یوگا بوده و برای تمامی پرتوجویان در تمامی سطوح مناسب هستند. خم به عقب‌ها را بااحتیاط انجام دهید، وضعیت‌های پیشرفته را برای اولین بار بدون کمک یک مربی یوگای متبحر انجام ندهید.

چرخش در حالت لانج

لانج چرخشی

وضعیت‌های تعادلی دست‌ها ممکن است در نگاه اول ترسناک به نظر برسند، اما اگر می‌توانید وضعیت خط کش را انجام دهید، می‌توانید وضعیت‌های تعادلی دست را نیز انجام دهید. این وضعیت‌ها نیز گرم‌کننده هستند.

چرخش ستون فقرات در حالت نشسته

تنفس‌های گرم‌کننده و خنک‌کننده را سوریا بهدانا پرانایاما4  می‌نامند. در هاتا یوگا، حفرۀ سمت راست بینی باانرژی گرم‌کننده و خورشید در ارتباط است؛ درحالی‌که حفرۀ چپ بینی باانرژی خنک‌کننده و ماه در ارتباط است. تمرین تنفس از طریق حفرۀ راست بینی، انرژی گرمابخش را افزایش داده و بدن به کمک آن گرم می‌شود.
مفاصل ما نیز در فصل‌های سرد سال، خشک می‌شوند. توالی زیر، راه ساده‌ای برای گرم کردن بدن از درون است. این توالی با تنفس آتش یعنی دم سریع و تند و بازدم از بینی آغاز می‌شود و با چرخش ستون فقرات در حالت نشسته برای ماساژ جریان درونی گرمابخش پایان می‌یابد. تمام توالی را از یک سمت بدن انجام داده و سپس از سمت دیگر تکرار نمایید. هر وضعیت را به مدت پنج تنفس کامل حفظ نمایید.

جنگجوی شماره دو

عقاب

وضعیت کلاغ

چگونه ذهن خود را گرم کنیم

برای اطلاعات بیشتر در مورد کلاس یوگا و زمان برگزاری کلاس ها به صفحه اصلی دانش یوگا مراجعه نمایید. 

بیوگرافی شیرا آتکینز
شیرا آتکینز، نویسنده و مربی یوگا در نیویورک است. او از دانشگاه براون  در رشتۀ مطالعات زبان اسلاوکی فارغ‌التحصیل شده است. وی در تمام لحظات ممکن یوگا تمرین می‌کند و به ادبیات روسیه نیز علاقه دارد.

نویسنده: شیرا آتکینز / برگردان: واحد ترجمه
اجرا کننده حرکات الهه بانی

فصول آیورودایی تقریبی هستند و محدودۀ زمانی آن‌ها باید با شرایط خاص محلی تطبیق داده شود. مثلاً در برخ …

در هر تمرین مدیتیشن یوگا نیدرا، با ورود آگاهانه به وضعیت خواب، موجب آرامش و ثبات امواج مغزی می‌شوید …

هیچکس مستعد ابتلا به همۀ بیماریها نیست. ولی شناخت نوع بدن، اقدامات پیشگیرانه را مشخص‌تر می‌کند. …

برای این‌که ببینیم آیا یوگا به تنهایی برای تناسب اندام‌های بدن کافی است یا نه، آزمایشاتی روی چند یوگ …

یوگا برای میانسالان بیش از 50 سال میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. حتی چند دقیقه تمرین یوگا طی روز برا …

یوگا هر آنچه را که بدن شما برای داشتن بهترین عملکرد بدان نیازمند است، برآورده می‌سازد… …

یوگا سنت خرد و فرزانگی با قدمتی 5000 ساله است که یاری‌مان می‌دهد از قیدوبندهای ذهن و روان رهایی یافت …

با یوگا احساس جوانی کنید
یائسگی با تغییرات هورمونی‌ای همراه است که خواب شما را بر هم زده، برای شما …

بر طبق اصول آیورودا، بدن از سه دوشای کافا، پیتا و واتا تشکیل‌شده که هرکدام از این دوشاها به جهت حفظ …

انجام ماساژ هیجان را در افراد کاهش داده، احساس نزدیکی، مهربانی، وحدت و سازگاری را در افراد به وجود م …

چگونه ذهن خود را گرم کنیم
چگونه ذهن خود را گرم کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *