چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم
چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

برای همه ما مهم است که بدانیم دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند، بخصوص در اولین ملاقات با دیگران دوست داریم به گونه‌ای رفتار کنیم جذاب باشیم و که به دل آن‌ها بنشینیم و حس خوبی در آن‌ها ایجاد کنیم. زبان بدن و کلمات ما در ثانیه‌های اول ملاقات، می‌توانند روی جذابیت ما و در نتیجه در نظر دیگران تاثیر بگذارند. حال ببینیم که چگونه می‌توانیم در کمترین زمان جذاب باشیم و بیشترین تاثیر را روی فرد مقابلمان بگذاریم. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب

بسیاری از آدم‌ها تلاش می‌کنند تا مهربان، مراقب و دلسوز باشند. اما برای برخی از مردم همیشه این تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد. رفتارها یا عادت‌های بدی وجود دارند که آدم‌ها را غیرجذاب و آزاردهنده نشان می‌دهند و معمولا کسی نمی‌خواهد اطراف این گونه آدم‌ها باشد. به تعدادی از این عادت‌های آسیب‌زا در اینجا اشاره می‌شود. ممکن است است آدم‌ها از وجود چنین ویژگی‌هایی در خودشان آگاه نباشند، اما این دلیل نمی‌شود که دیگران آن را نادیده بگیرند. بنابراین اگر شما هم این عادت‌ها و رفتارها را در خودتان پیدا کردید تلاش کنید آن ها را اصلاح کنید. تلاش کردم که در بخش یک برداشت راه راهایی از دست این ویژگی‌ها را نشان دهم. 
شما هم احتمالا غیرجذاب هستید، اگر…  (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بدن ما زبان مخصوص خودش را دارد و الفاظ آن همیشه محبت‌آمیز نیستند. زبان بدن شما به احتمال زیاد بخش جدایی‌ناپذیر وجود شما است، تا جایی که ممکن است حتی فکرش را هم نکنید که تا چه حد می‌توانید در برداشت دیگران از شخصیت شما و جذابیت‌تان تایر گذار باشد.. پس اگر تاکنون به فکر زبان بدن خود نبوده‌اید، وقت آن رسیده کاری کنید چون ممکن است در حرفه‌تان تاثیر منفی بگذارد. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بعضی‌ها سعی می‌کنند به خیال خودشان طوری رفتار کنند یا حرف بزنند که نیت قلبی‌شان مشخص نشود، غافل از این که نشانه‌هایی وجود دارند که افراد از روی آن‌ها می‌توانند به راحتی به شخصیت و منش آن‌ها پی ببرند و آن‌ها را به قضاوت بنشینند. اطلاع از ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی کمک نماید. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

آیا تا کنون حرف‌ها یا عباراتی را گفته‌اید که به سرعت از گفتن آن‌ها پشیمان شده باشید؟ به احتمال زیاد گه‌گاه این اتفاق برای همه ما پیش می‌آید، اما چنین موضوعی برای افراد باهوشی که با دقت کلمات و جملات خود را قبل از بیان آن‌ها برمی‌گزینند، یک اتفاق عادی نیست. باید در کلام هم جذاب بود!
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

ما در زندگی روزمره خود در اجتماع، محل کار یا در میان بستگان با افراد مختلفی در ارتباط هستیم که ممکن است برخی از آنان بسیار به دل ما بنشینند و برخی‌ها را اصلاً دوست نداشته باشیم. ویژگی شخصیتی افراد می‌تواند نقش مهمی در این موضوع داشته باشد. اما زندگی به گونه‌ای‌ است که باید با همه افراد جامعه چه کسانی که رفتارشان را می‌پسندیم و چه کسانی که نمی‌پسنیدم، در ارتباط باشیم. پس بهتر است یاد بگیریم با افرادی که با آن‌ها در تعامل هستیم؛ به‌خصوص کسانی که دوستشان نداریم، چگونه رفتار کنیم تا زندگی راحت‌تر و آرام‌تری داشته باشیم. 

ادامه مطلب…

ما همیشه مجبور نیستم به تمام درخواست‌های دیگران یا چیزهایی که ما را وسوسه می‌کنند یا تمرکزمان را به هم می‌ریزند، بگوییم “بله”. نه گفتن از جمله مهارت‌های زندگی است که آموختن آن می‌تواند در رسیدن به اهدافمان کمک کند.

ادامه مطلب…

برخی انسان‌های ویژگی‌های شخصیتی قوی و قدرتمندی دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها توانسته‌اند رهبری عده زیادی را بر عهده بگیرند، متفاوت با دیگران باشند و تغییر و تحولات بزرگی را بیافرینند. حال این ویژگی‌های شخصیتی ممکن است در نگاه بعضی‌ها گستاخانه یا سلطه‌جویانه باشد، در حالی که این‌طور نیست. آن‌ها تنها به درک درستی از خود و اطرافیان‌شان رسیده‌اند.
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

چگونه شخصیت جذاب و دوست داشتنی داشته باشیم

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

یکی از سؤالاتی که برخی از افراد از خود میپرسند؛ این است که آیا من خسته کننده هستم؟ پاسخ صادقانه به این سؤال این است که احتمالاً شما شخصیت جذابی دارید ولی میتوانید با رعایت برخی از نکات جذاب تر هم باشید.

شخصیت جذاب داشتن

برای این کار نیاز است مهارت ها، دانش و تجربیات جدید کسب کرده و نحوه اشتراک آنها با دیگران را فرابگیریم. به‌ تازگی برخی از کاربران وب‌ سایت Quora بر طبق تجربیات زندگی شخصی خود در رابطه با اینکه چطور میتوان شخصیت جذاب تری داشت، صحبت کرده اند. در ادامه برخی از سودمندترین این توصیه ها را با هم مرور می کنیم.

۱- مهارت های جدید بیاموزیم

اگر در شرایط مختلف بتوانیم با مهارت های خود کمک حال دیگران باشیم، مطمئنا به شخصیتی جذاب تبدیل خواهیم شد. از همین رو آنتونی لی از کاربران Quora  توصیه میکند تا می توانید مهارت های مختلف یاد بگیرید، از طراحی وب سایت گرفته تا خیاطی.
به این ترتیب ما تبدیل به فردی می شویم که همواره به او رجوع میشود؛ چه دوست ما بخواهد وب‌ سایتی برای تجارت جدید خود راه‌ اندازی کند ،چه بخواهد قسمتی از لباسش را که ناگهان پاره شده است بدوزد.

۲- کنجکاو باشیم

یکی از مواردی که جذاب نبودن ما را تضمین میکند این است که ذهن خود را به روی ایده ها و نظرهای جدید ببندیم. برای اینکه جذاب تر باشیم، باید دائم در جستجوی ایده ها و تجربیات جدیدی باشیم که احساس و افکار ما را تغییر میدهند.
سودهیر دسایی پیشنهاد میکند به یک یادگیرنده همیشگی تبدیل شویم. ذهنِ بازی داشته باشیم؛ کنجکاو باشیم؛ موارد جدید بیاموزیم تا دیدگاه های خود را عمیق تر و گسترده تر کنیم.

۳- یاد بگیریم چطور داستان خوبی تعریف کنیم

شاید تجربه ها و اطلاعات زیادی در ذهن داشته باشیم ولی اگر نتوانیم آنها را با دیگران در میان بگذاریم، فایده ای ندارد. درست به همین علت، مارکوس گیدولد معتقد است ما باید یاد بگیریم چطور داستان گوی خوبی باشیم:
هر چیزی که به ذهنمان میرسد در مکالمات خود استفاده نکنیم. به طرز هدفمندی افکار خود را شکل دهیم که وقتی آنها را به زبان می آوریم، جذاب باشند. زندگی خود را مانند هدیه‌ ای فرض کنیم که می توانیم به دیگران بدهیم، سپس آن را در زیباترین کاغذ کادوی ممکن بپیچیم.
جالب است بدانیم مطالعات جدید هم نشان میدهند که مردانی دارای توانایی داستان گویی بهتر، برای خانم ها جذاب تر هستند. محققان معتقدند داستان گوهای بهتر، بیشتر می توانند مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند و عنان مکالمه را در دست بگیرند.

۴- سه داستان خوب برای تعریف در چنته داشته باشیم

اینکه بدانیم چطور داستانی را به‌ صورت بداهه تعریف کنیم، یک مهارت واقعاً مفید محسوب میشود. ولی اگر هنگام بداهه گویی کمی عصبی میشویم، خود را به چند داستان از پیش آماده شده مجهز کنیم تا یخ مکالمات را بشکنیم.

دیوش در این مورد میگوید:
وقتی کمدین ها روی صحنه هستند فقط در مورد «همه‌ چیز» صحبت نمی کنند، بلکه نمایش صحبت های خود را هم تمرین کرده اند. همیشه ۳ داستان متفاوت در ذهن داشته باشیم که مخاطب را سرگرم، آگاه یا درگیر کند.

۵- گوش کنیم و اشتیاق خود را نشان دهیم

بکی از راه هایی که میتوان به وسیله آن جذاب بود، این است که طوری عمل کنیم تا دیگران برای ما جذاب باشند. این ایده اولین بار توسط دیل کارنگی در کتاب معروفش “چطور دوست پیدا کنیم و افراد را تحت تأثیر قرار دهیم” در سال ۱۹۳۶ مطرح شد:
تعداد دوستانی که طی ۲ ماه با علاقه مند شدن به دیگران پیدا میکنیم، به‌ مراتب بیشتر از دوستانی است که طی ۲ سال با علاقه‌ مند کردن دیگران به خود پیدا خواهیم کرد.

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

با دقت به دیگران گوش کنیم و با اشتیاق حرکات و محرک های آنها را دریابیم. تعداد کمی از ما واقعا در این امر خوب هستیم. اگر به هر کسی با نگرش مثبت گوش کنیم، او به نوعی در تجربه های زندگی خود منحصربه‌ فرد است. کار کردن روی این تکنیک باعث رشد خودمان هم میشود.

۶- سؤالات خوب بپرسیم

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید

۱۰ دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

در یک میهمانی لازم نیست چیز زیادی از خود به حضار بگوییم تا ثابت کنیم جذاب هستیم؛ در عوض آنها را در یک مکالمه عمیق در رابطه با زندگی روزمره خودشان درگیر کنیم.

سؤالات حساب‌ شده در رابطه با آنها، علایق و اولویت‌ هایشان بپرسیم (البته طوری که فضولی در زندگی شخصی مخاطب نباشند). واقعاً به پاسخ ها گوش دهیم. بحث را با سؤالات حساب شده دیگر ادامه دهیم (البته باز هم از فضولی بپرهیزید). تا میهمانی تمام شود، ما به یکی از جذاب ترین افرادی تبدیل شده ایم که آنها تابحال دیده اند.
از پرسیدن سؤالات ساده هم خجالت نکشیم. ایوان راتلیف روزنامه نگاری که در نشریاتی مانند The new Yorker مقالاتی به چاپ رسانده، معتقد است:
تقریباً هیچ سودی در این وجود ندارد که وانمود کنیم چیزی را میدانیم، در حالی که نمیدانیم. با پرسیدن سؤالات ساده، احتمالاً می توانیم روی افرادی که تازه با آنها آشنا می شویم تاثیر بگذاریم.

۷- چیزی که به آن فکر می کنیم به زبان بیاوریم

کت لی معتقد است افرادی که در مورد هیچ‌ چیز نظری ندارند و موافق یا مخالف هیچ‌ چیز نیستند، شخصیت خسته‌ کننده‌ ای دارند. ما احساس میکنیم که هیچ‌ وقت نمی توانیم با آنها مکالمه ای داشته باشیم. باید تمرین کنیم نظر خود را در مورد موضوعات مختلف بگوییم، حتی اگر فرد مقابل خوشش نیاید.

۸- علایق خود را دنبال کنیم

به جای اینکه در مورد موضوعات متنوع و مختلف کسب اطلاع کنیم فقط برای این که انسان “بادانشی” باشیم، حوزه هایی را دنبال کنیم که واقعاً برای ما جذاب هستند. به این ترتیب وقتی در مورد این موضوعات با دیگران صحبت می کنیم، تصویر فردی فعال و پویا از خود نشان میدهیم.

۹- زیاد مطالعه کنیم

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

اگر زمان و پول کافی برای جهانگردی داریم که خیلی عالی است، اگر نداریم، هنوز هم میتوانیم با مطالعه در مورد فرهنگ های مختلف و دوره های تاریخی مهم  اطلاعات سودمندی به دست بیاوریم؛ کتاب ها، وبلاگ ها و نشریات دوره ای در این راه به ما کمک میکنند. بر اساس یکی از مقالات تحقیقی در رابطه با تأثیرات مطالعه داستان‌ طی دهه گذشته؛ افرادی که بیشتر کتاب داستانی می خوانند، در همدلی و درک دیگران موفق تر هستند.

۱۰- شوخ طبعی خود را نشان دهیم

آودش سینگ پیشنهاد میکند در تعاملات خود حس شوخ‌ طبعی را توسعه دهیم. یاد بگیریم نیمه پر زندگی را ببینیم و عادت شاد بودن، حتی در شکست ها را در خود توسعه دهیم.
تحقیقات نشان میدهد مردان شوخ طبع، بیشتر برای زنان جذاب هستند؛ احتمالاً به این دلیل که باهوش‌ تر به نظر میرسند.

۱۱- اوقات خود را با افراد جذاب بگذرانیم

افرادی که با آنها وقت می گذرانیم، شخصیت ما را تحت تأثیر قرار میدهند. اگر همراه با افراد خسته کننده، بدخلق یا جدی باشیم؛ احتمالاً خیلی زود مثل آنها می شویم. این امر در مراوده با افراد جذاب هم صادق است. به گروه‌هایی از افراد علاقه مند که به دنبال جستجوی علایق خود هستند، بپیوندیم.

۱۲- یکی از علایق خود را به صورت عمیق و جدی دنبال کنیم

شاید علاقه داشته باشیم که در مورد همه چیز اطلاعات داشته باشیم و مقداری دانش در زمینه های مختلف کسب کنیم. بجای این کار، سعی کنیم که در مورد یک حوزه کاری اطلاعات زیادی داشته باشیم و در آن حوزه تجربه خوبی کسب کنیم.
اپریل فونتی معتقد است افرادی جذاب هستند که یک چیز را با جدیت و علاقه به‌ صورت طولانی‌ مدت پیگیری میکنند. فرقی نمیکند که این افراد دانشمندان موفقی باشند یا افراد پرتلاش عادی.

۱۳- دوره های ارتقای شخصی بگذرانیم

بیل کانولی که یک کمدین است میگوید:
هنر بداهه گویی میتواند مهارتهای ارتباطی ما را در زندگی روزمره توسعه دهد. این هنر باعث خواهد شد ما شنونده های بهتری باشیم و به‌ خوبی روی صحبت‌ های فرد مقابل خود تمرکز کنیم؛ به جای اینکه روی چیزی تمرکز کنیم که در ادامه مکالمه خواهیم گفت.

کن گرِگ معتقد است:
حتی اگر خجالتی هستیم و هیچ‌ تمایلی به رفتارهای جمعی و عمومی نداریم، بداهه گویی کمدی به ما کمک میکند سریعتر فکر کنیم، یاد بگیریم چطور دوباره سرزنده باشیم (چیزی که بسیاری از افراد بالغ فراموش کرده اند) و حس راحت تری هنگام بازیگوشی مقابل دیگران داشته باشیم. این امر به ما کمک میکند که در تعامل با دیگران بهتر عمل کنیم.

۱۴- با جمع‌ های جدید بیرون برویم

شاید یکی از دلایلی که باعث میشود احساس جذاب بودن نداشته باشیم، این است که با افرادی وقت خود را می گذرانیم که ما را تحسین نمی کنند. در اینگونه موارد باید جمعی را پیدا کنیم که به‌ خوبی متوجه ارزش‌ های ما میشوند و جذابیت ما را درک میکنند.
خود را با دیدن انسان های جدید به چالش بکشیم، با جمع های جدید بیرون بروید و انسان های دیگر با نظرات و دیدگاه‌ های متفاوت را تجربه کنیم. بدون تردید افراد جذاب و افرادی که ما را جذاب می پندارند، پیدا میکنیم.

مطلب قبلی

زندگینامه ژول ورن – شاعر و نمایشنامه نویس

مطلب بعدی

عادت های ثروتمندان جوان را بشناسید

چگونه در زندگی موفق شوید: 13 نکته تغییردهنده زندگی

راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه…

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای…

چگونه شروع به استفاده از قانون جذب کنیم؟ 8 موردی که همین…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه شخصیت جذابی داشته باشیم؟ هستند افرادی در بین دوستان و آشنایان شما که همانند بسیاری از بزرگان و انسان های بزرگ دارای شخصیت های تاثیر گذار و قدرتمند هستند. حتما لازم نیست که شما فرد متفاوت و شناخته شده باشید، بلکه در هر جایگاهی که هستید با داشتن ویژگی هایی می توانید برای خود نشانه هایی از یک فرد بزرگ و شخصیت قدرتمند را ترسیم کنید. با ما همراه باشید تا 7 ویژگی انسان ها و شخصیت های بزرگ و تاثیر گذاار را با یکدیگر مرور کنیم.

بسیاری از افراد فکر می کنند ویژگی های شخصیتی آنها چیزی است که در هنگام تولد بدست می آورند، در حالی که برخی افراد از بدو تولد خوش مشرب هستند، برخی دیگر ممکن است این ویژگی را نداشته باشند و بدست آوردن آن را برای خود غیرممکن بدانند. ما همیشه روش های پرورش ویژگی های مثبت شخصیتی که به ما عطا شده است را در نظر نمی گیریم و شخصیتمان را بهتر نمی کنیم. با این وجود این کار شدنی است و در حالی که برخی ویژگی ها می توانند به سادگی ایجاد شوند،  ویژگی های دیگر قبل از اینکه جزئی از شخصیت شما شوند نیاز به تلاش مستمر دارند و به دست آوردنشان سخت است. با این وجود تقریبا هر ویژگی مثبت شخصیتی می تواند بدست آید و پرورش یابد تا به شخص جذاب تر و موفق تری تبدیل شوید. در این مقاله، نکاتی جمع آوری شده است که می تواند به شما کمک کند تا بهتر از زندگی تان بهره ببرید.

افرادی که اعتماد به نفس دارند همیشه بر کسانی که نسبت به خودشان تردید دارند، مزیت دارند، چون افرادی که اراده قوی دارند به دیگران الهام می کنند و بر موقعیت سوار هستند. طبق تحقیقات اخیر افراد با اعتماد به نفس در زندگی شان سریع تر و راحت تر پیش می روند.

چگونه اعتماد بنفس داشته باشیم؟

یک شیوه عالی برای رسیدن به اعتماد به نفس بیشتر تمرین است. حس تمرکز و کنترل بر بدن ثبات جسمی و عاطفی فراهم می آورد، به درک واکنش های افراد دیگر به عنوان قواعدی که لازم است شما پیروی کنید اهمیت ندهید و احساس نکنید که نیاز به تایید آنها دارید. افرادی که اعتماد به نفس دارند زندگی شان را خودشان کنترل می کنند و مسئولیت کارهایشان را می پذیرند.

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

عدم توانایی در گفتن “نه” یعنی داشتن عزت نفس پایین. علاوه بر این افرادی که همیشه آماده کمک هستند، به دنبال تشکر دیگران نیستند چون این ویژگی به ندرت تحسین می شود و هر کمکی اغلب به عنوان یک امر عادی تلقی می شود، همچنین هر موقعیتی که فردی بیشتر از چیزی که دریافت می کند یا چیزی که کمبود دارند را به اشتراک می گذارد  استرس زا است.

چگونه نه بگوییم و نه گفتن را بیاموزیم؟

گفتن “نه” در هر لحظه ای ممکن است. از این نترسید که شخص را با رد کردن (جواب نه دادن) ناراحت کنید چون ممکن است شما تنها کسی نباشید که می تواند کمک کند. همچنین این کار به شما کمک می کند از افراد انگلی که از مهربانی شما سواستفاده می کنند خلاص شوید. واقعا افراد قوی درک می کنند که همیشه ممکن نیست که به آنها کمک کنیم و این که درخواست ما رد شود جای ترس و نگرانی وجود ندارد.

مردم کسانی را دوست دارند که شخصیت شاد و خوش مشربی داشته باشند و بتوانند به خودشان و اشتباهاتشان بخندند. خنده کمک می کند با استرس مقابله کنیم، مثبت ببینیم و با دیگران ارتباط برقرار کنیم. افراد بذله گو بیشتر مورد تحسین هستند و دیگران دوست دارند در کنار آنها باشند چون این کار ساده و سرگرم کننده است.

چگونه شوخ طبع باشیم و دیگران را بخندانیم ؟

برای پروراندن این ویژگی سعی کنید کارها را خیلی جدی نگیرید، ببینید چطور بقیه به نظراتی با شوخی بیان می شود و با شوخی های بیشتری همراه می شود تکیه می کنند. با چیزهای کوچک آزرده نشوید و یاد بگیرید به خودتان بخندید. شما می توانید مهارت های تفکر ارتباطی تان را تقویت کنید. همانطور که بسیاری از شوخی ها بر مبنای بازی جهان هستند.

علیرغم تصورات غلط رایج، کارمندانی با بالاترین عملکرد بیش از اندازه کار نمی کنند، همانطور که مطالعات نشان می دهد. برای رسیدن به عملکرد بهتر تمام پیام رسان ها را خاموش کنید، گوشی مبایل خود را در حالت ویبره قرار دهید و اگر موسیقی حواستان را پرت می کند آن را قطع کنید و گوش ندهید. خودتان را غرق کاری که باید انجامش دهید بکنید.

مانند پیش غذا که اشتها را بر می انگیزد، الهام گرفتن با کار می آید. وقتی شما از یک کار به کار دیگر می روید برای مغز سخت است تا به کار اول برگردد، همانطور که می دانید هر چیزی که پردازشش برای مغز دشوار باشد ناخوشایند می شود (به همین دلیل است که انگیزه از بین می رود).

علاوه بر این، داشتن یک رژیم غذایی روزانه سالم مهم است تا شما با احساس کمبود خواب یا گرسنگی حواستان پرت نشود.

اکثر افراد مطمئن هستند که خواندن ذهن دیگران قدرتی مافوق است که تنها افراد ماورای عادی آن قدرت را دارند، با این حال، این واقعیت محض نیست، فقط کافی است به دیگران گوش دهید، بطور مثال موقعیت زیر را در نظر بگیرید:

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم؟ (۷تکنیک خواندن ذهن)

شما با کسی برای مدتی ارتباط برقرار کرده اید زمانی که ناگهان محو می شود و شما را با این سوال ترک می کنند که “چطور این اتفاق افتاد؟! من فکر می کردم همه چیز خوب پیش می رود!” بعد از اینکه با دقت این رابطه را تجزیه تحلیل کردید متوجه می شوید که واقعا همه چیز خوب نبوده است چون او متعهد بود تا برای شما وقت بگذارد، اما واقعا این کار را انجام نداد. اهمیت ندارد که دلایل اجتناب از دیدن شما چه بود. شما متقاعد شدید که او همیشه برای شما وقت پیدا می کردد و اینکه می خواست با شما وقت بگذراند. شما نتوانستید متوجه شوید که فقط تلاش می کردد تا شما را آرام نگه دارد و در عذرش در ندیدن شما مودب باشد.

موقعیت ها می توانند متفاوت باشند، تصور کنید چقدر متعجب می شدید اگر یکی از آشنایانتان بگوید که به شما علاقمند است در حالی که شما فکر می کردید اصلا به شما توجه نمی کرد. این می تواند به سادگی اتفاق بیفتد چون شما به این واقعیت توجه نکردید که این شخص مکررا برای شما می نوشت تا حال شما بپرسد و ببیند آیا مایل هستید با یکدیگر بیرون بروید؟

برای اینکه انگیزه های دیگران را درک کنید و بفهمید دلایل رفتار آنها چیست لازم است به چیزی که می گویند و کاری که انجام می دهند و جایی که نگاه می کنند و اینکه چه کسی آنها را می خنداند توجه کنید. اگر شما تمام این نکات را ترکیب کنید دیدن واقعیت آسان خواهد شد. البته این چیزی نیست که شما تمام وقت آزادتان را برایش بگذارید.

برخی افراد خیلی جذاب هستند و به نظر می رسد همه آنها را دوست دارند و می خواهند با آنها باشند این افراد جذبه و گیرایی دارند (ویژگی ای که هر فردی می تواند واقعا آن را رشد دهد).

وقتی با کسی صحبت می کنید سعی کنید ارتباط چشمی برقرار کنید (به او با آرامش نگاه کنید). لبخند یادتان نرود. افراد جذاب می توانند به دیگران گوش دهند و مانند آنها با هم تفاهم داشته باشید. برای صحبت کردن درباره خودتان عجله نکنید و به خاطر بسپارید که سوال پرسیدن بهتر است. هیجاناتتان را سرکوب نکنید اگر کسی چیز آزاردهنده ای گفت نشان دهید که آن را تصدیق نمی کنید. شما می توانید این کار را با متوقف کردن مکالمه یا عوض کردن ناگهانی موضوع صحبت انجام دهید به جای آنکه صحبت کنید که چقدر این مسئله شما را آزاد می دهد.

بالعکس اگر شخصی سر صحبت را با شما باز کرد شما هم می توانید سر صحبت را با او باز کنید. با صمیمیت باید پاسخ داده شود.

کنترل خود توانایی کنترل هیجانات و رفتار خود است. و این کنترل به افراد کمک می کند به اهدافشان برسند. این کار کاملا برای ایجاد روابط فردی و زندگی موفق ضروری است. با کمک آن شما می توانید آرامش بیرونی و درونی متعادل و مهار شده و آرامش درونی و بیرونی خود را حفظ کنید. برای تقویت این توانایی لازم است یاد بگیرید که هیجاناتتان را بشناسید و درک کنید.

ضربان تند قلب، عضلات سفت و کمبود انرژی یا انرژی بیش از حد یا کمبود اشتها یا اشتهای بیش از حد علایم اضطراب هستند. با کمک تمرینات تنفسی یا مدیتیشن می توانید خودتان را آرام کنید.

حملات ناگهانی نیز با تمرینات ورزشی خاص می تواند متوقف شود، در حالی که واکنش های ساده تری مانند بی حوصلگی، بی ادبی یا جیغ و فریاد زدن می تواند با قرار دادن خودتان به موقع جلوگیری شود.

کدام یک از ویژگی های شخصیتی را دوست دارید در خود تقویت کنید؟ فکر می کنید چطور به شما کمک خواهد کرد؟ افکار و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

چگونه شخصیت خود را تغییر دهیم (5 روش برای تغییر شخصیت)

تیپ شخصیتی D چیست و چرا مهم است؟

چگونه با افراد منفی و بدقلق رفتارکنیم؟

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

 

زیبایی در نگاه شماست و جذابیت به صورت های مختلفی ظاهر می شود. بعضی افراد موی بور دوست دارند و بعضی دیگر قهوه ای را ترجیح می دهند. ممکن است شما از یک بدن خوش فرم خوشتان بیاید و بهترین دوست شما برعکس به بدنی نرم و در آغوش گرفتنی تمایل نشان دهد. سلیقه ی شما هرچه باشد، حقیقت این است که لازم نیست ستاره ی هالیوود یا جورج کلونی دوم باشید تا جذاب به نظر بیایید. چیزی که در نظر اکثر مردم جذاب است، گشاده رویی فرد و علاقه ی او به آن هاست.
شاید از خود بپرسید چرا باید به خودم زحمت بدهم؟» در پاسخ به این سؤال باید بگوییم به این دلیل که معمولا به نظر می آید که افرادی که جذاب جلوه می کنند، صفات مثبت دیگری نیز دارند. مطالعات بی شمار نشان می دهد که از نظر مردم، افراد جذاب به احتمال زیاد با استعداد، خون گرم، علاقه مند، مهربان، حساس، پرکشش، باوقار، زودجوش و اجتماعی اند. اگر اینها شما را قانع نمی کند، باید بگویم که از نظر دیگران افراد جذاب باهوش تر و شادتر هم هستند. درستی یا نادرستی این موضوع مهم نیست. اگر جذابیت باعث می شود که این طور به نظر برسید، چرا می خواهید سر آن بحث کنید؟
هرچند فیزیک و ظاهر شما عواملی مؤثر در تعیین جذابیت شما هستند، اگر زبان بدنتان جذاب باشد آدم ها دیگر به اندام یا چهره ی نه چندان ایده آل شما توجه نمی کنند.

به زمانی فکر کنید که وقتی با فرد مقابل مشغول صحبت بوده اید همه ی حواسش به شما بوده است. احتمالا آن شخص به چشمان شما نگاه کرده، بدنش را ثابت نگه داشته و به شما جرئت بیان احساسات و افکارتان را داده است. در واقع توجه او روی شما متمرکز بوده است. ایجاد و حفظ ارتباط چشمی با دیگران نشان دهنده ی علاقه ی شما به آنهاست. و اگر علاقه ی خود را به دیگران نشان دهید، آنها مجذوب شما می شوند.
هنگام نگاه کردن به آدم ها اطمینان حاصل کنید که نگاه شما کنجکاوی تان را برای شناخت او منعکس می کند. از اخم کردن، از گوشه ی چشم نگاه کردن، یا نگاه نکردن به چشم طرف مقابل خودداری کنید؛ مگر این که بخواهید به او این احساس را بدهید که دارید قضاوتش می کنید یا بی اعتنا هستید. درهم کشیدن چهره نیز باعث می شود صورت شما زودتر از آن چه انتظار می رود پرچین و چروک شود.
با توجه کردن و نشان دادن علاقه به طرف مقابل، حس مهم بودن را در او ایجاد می کنید. هرکس که باعث شود دیگری احساس کند فردی مهم و ارزشمند است، خود به خود جذاب به نظر خواهد آمد.

 

اگر لبخند بزنید، دنیا به شما لبخند می زند و اگر بگریید، به تنهایی گریه خواهید کرد. حداقل این چیزی است که پدر بزرگم به من گفته است. لبخندی طبیعی و واقعی که هم دهان و هم چشم در ایجاد آن دخیل اند، جذاب است. مردم می خواهند با کسی باشند که حس خوبی به آنها بدهد. اخم کردن و جمع کردن لب ها و در کل، یک چهره ی درمانده، قطعا برای دیگران جذاب نیست.
چهره ای که سرشار از سرزندگی و اشتیاق و لذت است مانند آهن ربا عمل می کند. چنین چهره ای مردم را به سمت شما جذب می کند و باعث می شود بخواهند با شما همراه باشند. با لبخند می توانید مستقیما احساس دیگران را نسبت به خود تحت تاثیر قرار دهید. با حالت چهره تان می توانید عکس العمل افراد را نسبت به خود کنترل کنید. از طریق استفاده ی درست و سنجیده از حالات چهره می توانید آنها را به سمتی هدایت کنید که به شما واکنش مثبت نشان دهند و شما را فردی جذاب به حساب بیاورند. این بدان معنا نیست که باید، پوزخندی مصنوعی روی صورتتان باشد؛ این حالت قطعا برای دیگران جذاب نیست.

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

 

از طریق تکان دادن و کج کردن سر و گرفتن آن به سمت طرف مقابل نشان می دهید که به صحبت های او گوش می دهید و به حرف هایش علاقه مندید. هر کس که به فرد دیگری علاقه نشان دهد، قطعا جذاب به نظر خواهد آمد.
سر تکان دادن، طرف مقابل را به ادامه ی صحبت دل گرم می کند و نشان دهنده ی توجه شما به او است. کج کردن سر به یک سمت نشان می دهد که درگیر گفت و گو شده اید و حواستان جمع است. در نتیجه ی استفاده از حرکات و اشاره های کوچک سر، نشان دادن توجه یا علاقه یا درگیر شدن در ماجرای کسی، این طور به نظر می رسد که دل سوزید و با طرف مقابل ارتباط برقرار کرده اید. کیست که این خصوصیات برای او جذاب و فریبنده نباشد؟

 

این حرکات به مردم خوش آمد می گوید و آن ها را دعوت می کند تا به قلمرو شما وارد شوند. وقتی نشان می دهید فردی دلسوز و آرامید و با دیگران راحتید، خون گرم و دست یافتنی به نظر می رسید و این دو ویژگی مساوی است با جذاب بودن.
اگر دوست دارید بازوان تان را روی سینه به حالت ضربدری قرار دهید یا این که دست هایتان را در جیب خود فرو ببرید، در مقابل این وسوسه مقاومت کنید و به جای آن دست ها را باز و آزاد نگه دارید و کف آنها را در معرض دید بگذارید. نشانه هایی که مانعی میان شما و دیگران ایجاد می کنند مردم را از شما دور نگه می دارند و باعث می شوند سرد و دور از دسترس به نظر برسید. حرکات باز دیگران را تشویق می کند تا به حریم شما وارد شوند و نشان می دهد که شما آن ها را همان طور که هستند می پذیرید و برایشان ارزش قایلید.

 

بدنی صاف و کشیده قطعا جذاب تر از بدنی قوز کرده و بی حال است. این بدان معنا نیست که باید خشک و بی انعطاف باشید؛ برعکس بایستی بدنتان منعطف و آماده ی جذب دیگران به خود باشد و باعث شود دیگران در حضور شما احساس راحتی کنند.
وقتی در موقعیتی غیر رسمی نشسته اید، به عقب تکیه بدهید و به شکل نامتقارنی قرار بگیرید. یک دست تان را روی تکیه گاه صندلی بیندازید. وضعیت های دیگر را امتحان کنید. حالت های باز و راحت، پذیراتر و جذاب تر از حالتی اند که در دست را محکم به طرفین بدن بچسبانید. به علاوه این حالت ها به تلاش کمتری نیاز دارند.
اگر می خواهید اشتیاق خود را نشان دهید، کمی به جلو متمایل شوید و وضعیت متقارنی به خود بگیرید. این حالت متعادل نشان می دهد که شما روی طرف مقابل متمرکزید و به او توجه می کنید. اگر طوری رفتار کنید که گویی نسبت به طرف مقابل کنجکاوید و او برایتان مهم است، او نیز خود به خود به شما جذب می شود.

 

انسان های جذاب به دیگران احترام می گذارند. آنها به نظرات دیگران اهمیت می دهند و احساسات طرف مقابل را در نظر می گیرند. به نظر می رسد این افراد درکی ذاتی از آن چه دارند که حس خوبی به دیگران می دهد و آن چه باعث رنجش آن ها می شود. آنها می دانند چه موقع نزدیک و صمیمی باشند و چه موقع عقب نشینی کنند.
احترام گذاشتن به حریم شخصی دیگران، یک ویژگی جذاب است. وقتی در محیط کار یا اجتماع، کنار فرد دیگری قرار می گیرید در واقع به او می گویید که برایش ارزش قایلید و به حرف هایی که برای گفتن دارد علاقه مندید. افراد جذاب عمدا کسی را معذب نمی کنند و هرگز به طور عمد به حریم دیگری تجاوز نمی کنند. آنها به اندازه ی کافی به فرد مقابل نزدیک می شوند؛ نه آنقدری که باعث عذاب او شوند.
اگر می خواهید جذابیت خود را نشان دهید، به حریم دیگران احترام بگذارید. اگر در نزدیکی فردی که با او در تعاملید بایستید یا بنشینید و مستقیما به او نگاه کنید، در کنار شما احساس اعتماد به نفس و راحتی خواهد کرد.

افراد جذاب از برقراری تماس بدنی نمی هراسند. آنها از تأثير قوي تماس بدنی به موقع و بجا آگاهند. تماس بدنی را می توان برای تشویق با ابراز علاقه یا دلسوزی و نشان دادن حمایت انجام داد.
فرد جذاب هنگام لمس طرف مقابل حس احترام را نشان می دهد. اگر در این موقعیت ها عمدا فرد دیگر را لمس کنید، میزان جذابیت شما افزایش می یابد:
وقتی به مشکلات یا نگرانی های کسی گوش می دهید، لمس کردن او نشانگر توجه و حمایت شماست.
وقتی به متقاعد کردن فردی برای پذیرش نظرات تان مشغولید، با لمس او پلی برای مرتبط کردن فرد مقابل با شرایط و دیدگاه تان به وجود می آورید.
هنگام ارایه ی اطلاعات یا توصیه های خود، با لمس طرف مقابل تشویق و مشارکت را منتقل می کنید.
فقط هنگامی فرد مقابل را لمس کنید که با توجه به نوع رابطه ی شما، تماس بدنی عمدی صحیح باشد. لمس کردن به طور غیرمستقیم وجود پیوندی را میان دو طرف نشان می دهد. قبل از برقراری تماس بدنی توجه کنید که فرد مقابل با چه نوع تماسی احساس راحتی می کند. اگر در این رابطه که تماس شما با چه عکس العملی مواجه می شود تردید دارید، بهتر است این کار را انجام ندهید.

 

جذاب ترین افراد آن هایی اند که برای دیگران احترام و اهمیت قائل اند. شاید به این فکر نکنید که نحوه ی مدیریت زمان ممکن است به زبان بدن مرتبط باشد؛ اما این امر بخشی ضروری از ارتباط غیرکلامی است که به همین دلیل آن را در اینجا مطرح کرده ام.
اگر تابه حال شما را برای چیزی معطل کرده اند، مثلا برای یک قرار ملاقات، جلسه یا حتا پاسخ ایمیل، می دانید که این وضعیت چقدر آزاردهنده است. داشتن برنامه ریزی و انجام کارها در وقت معین، معنایی فراتر از یک رفتار خوب دارد؛ این کار به نوعی بیانگر ارزش های درونی شماست. درواقع این امر نشان می دهد که شما چه احساسی به دیگران دارید و چگونه با مردم رفتار می کنید.
در برخی فرهنگ ها مثل هند با عربستان سعودی، معطل کردن دیگران چندان مشکل ساز نیست. حتا انتظار آن هم می رود؛ اما در فرهنگ غرب، افراد در مورد زمان بسیار حساس اند. اگر عادت دارید همیشه دیر کنید، به تأثیر آن روی رفتارتان توجه کنید. تعجب نکنید اگر دیگران برایتان ارزشی قایل نمی شوند؛ البته اگر شما را خودخواه یا گستاخ تصور نکنند. شاید تصور کنید دیر رفتن به یک مهمانی شام طبق عادت مرسوم ممکن است جذاب به نظر برسد، اما میزبانی که سوفله اش تا زمان معینی قابل خوردن است، چندان از کار شما خوشحال نخواهد شد.

 

افراد جذاب به ظاهر خود می بالند. این افراد می داند کدام لباس به آنها می آید و کدام یکی را بهتراست به خیریه ببخشند. لازم نیست برای جذاب به نظر آمدن هزینه ی زیادی صرف کنید. ابتدا سعی کنید تمیز و آراسته باشید. مطمئن شوید موهایتان تمیزند و مدل آنها به شما می آید. آیا ناخن هایتان تمیز و کوتاهند؟ آیا مرتب به دندان پزشک مراجعه می کنید؟ آیا لباس ها و کفش هایتان سالم اند؟ این که چگونه خود را در معرض نمایش می گذارید، بیانگر احساسی است که به خود دارید اگر زمان و انرژی لازم را برای نشان دادن خود در بهترین حالت ممکن صرف نمی کنید، انتظار نداشته باشید فردی جذاب به نظر بیایید.
اگر از نظر بدنی روی فرم نیستید، همین حالا فکری برای این مسئله بکنید زندگی کوتاه است. با این کار نه تنها زیباتر خواهید شد، بلکه احساس بهتری نیز خواهید داشت. لازم نیست حتما به باشگاه ورزشی یا کلوب سلامت گران قیمتی بروید؛ گرچه اگر فکر می کنید برای شما موثر است، بهتر است این کار را انجام دهید. نیازی نیست هزینه ی زیادی را صرف خرید وسایل گران قیمت لاغری شکم کنید، هر چند خرید یک جفت کفش ورزشی خوب برای دویدن ضروری است. کاری که باید انجام دهید این است که چه روشی برای شما موثر است. برنامه ریزی کنید و به آن وفادار بمانید. چاقی و سستی نه جذابیت می آورد و نه برای سلامت مفید است.

 

برای ایجاد رابطه ای موفق، بایستی هنگام قرار گرفتن مقابل هر کسی حالات و حرکات تان هماهنگ باشند. اگر به دیگران موقع صحبت کردن نگاه کنید، خواهید دید چقدر حرکات و حالات سر و دست شان موزون است. سپس به حرکات خودتان دقت کنید. حتا زمانی که به نظر می رسد کاملا بی حرکتید، می بینید که چگونه هماهنگ با طرف مقابل حرکت می کنید. سر تکان دادن یا پلک زدن شما با سخنانی که می شنوید هماهنگ است. در واقع این حرکات نامحسوس بدن به عنوان بازتاب حرکات طرف مقابل، نشان دهنده ی توجه شما به صحبت های اوست.
اگر مشغول صحبت هستید و نمی خواهید کسی رشته ى كلام تان را پاره کند، انتهای هر جمله اندکی دست خود را بالا ببرید. وقتی تمایل دارید شخص دیگری صحبت کند، با چند روش می توانید منظور خود را برسانید. می توانید پس از اتمام سخن تان مکث کنید و به طرف مقابل خیره شوید یا به حرکت دست تان که هماهنگ با صحبت هایتان است خاتمه دهید. با به کار بردن این نشانه ها این ویژگی جذاب را از خود بروز می دهید که مایلید دیگران نیز در گفت وگو شرکت کنند، نه اینکه فقط خودتان صحبت کنید.

 

ادم های جذاب می دانند چگونه متناسب با شرایط صدایشان را تنظیم کنند. آن ها شدت و میزان و آهنگ صدایشان را با توجه به وضع موجود کنترل می کنند. این افراد زبانی هماهنگ با موقعیت انتخاب می کنند و صریح و مطمئن و متعهد صحبت می کنند. به علاوه جذاب ترین افراد موقع ابراز وجود دیگران کاملا به آنها توجه می کنند.
از آن جا که افراد جذاب همچنین دوست دارند عقاید خود را به اشتراک بگذارند و تمایل دارند بیشتر صحبت کنند، متعادل کردن گوش دادن و صحبت کردن برای این امر بسیار حائز اهمیت است.
با اعتماد به نفس رفتار کردن، هدفمند حرکت کردن و نشان دادن پایبندی آسان به قوانین هر نوع محیطی در اطراف تان، قطعا بیانگر این است که شما فردی جذابید که دیگران خواهان همراهی تان هستند.

 

 

جهت سفارش آنلاین خدمات یا نیاز های خود با ما تماس بگیرید . تیم ما همه روزه آماده ارائه مشاوره تخصصی بر اساس نیاز شما می باشد.

 

044 33 46 55 75

0914 600 3002

2019 © GITYAFROUZ All Rights Reserved.

جذابیت و کاریزما داشتن، چیزی است که تقریباً همه ی خواهان آن هستند، خود ما در اطرافمان آدم هاي جذاب و گیرا را بیشتر از دیگران دوست داریم، اما تا به حال فکر کرده‌اید که چطور می‌شود تا خودمان آن فرد جذاب و دوست داشتنی و پرطرفدار باشیم؟

 

 گیرا صحبت کنیم و توجه همه ی رابه خود جلب کنیم. چطور اینکار را انجام دهیم؟ ما بشما می‌گوییم. مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده اي نیست.اما عده اي از کارها هستند که شما به سادگی میتوانید انجام دهید تا چهره اي دوست داشتنی تر از قبل درنظر دیگران داشته باشید.

 

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده اي نیست اما عده اي از کارها هستند که شما به سادگی می‌توانید انجام دهید تا چهره اي دوست داشتنی تر از قبل درنظر دیگران داشته باشید.اگر نمی‌دانید که چگونه این کارها را انجام دهید، ما بشما نکاتی را یادآور میشویم که با رعایت آنها در جمع محبوب تر از قبل خواهید درخشید.جذابیت یکی از ویژگی هایي است که همه ی ما می‌خواهیم آنرا داشته باشیم

 

تماس چشمی

نخستین چیزی که دیگران در نگاه شما جست‌وجو می‌کنند، حس اعتماد است. ما نمیتوانیم افرادی راکه به آنها اعتماد نداریم، دوست داشته باشیم. ما بطور ناخوداگاه به دنبال راهی برای اعتماد و تکیه کردن به دیگران هستیم اما این احساس را چگونه در دیدار اول بطرف مقابل مان انتقال دهیم. واضح اســت، تماس چشمی! نگاه کردن به چشم هاي طرف مقابل میتواند یکی از تاثیرگذارترین راهها باشد.

 

لبخند

هیچگاه قدرت لبخند را نادیده نگیرید. خندیدن یکی از تاثیرگذارترین راههای برقراری ارتباط با دیگران اســت. پس تا میتوانید لبخند بزنید و این حس مثبت رابه دیگران نیز انتقال دهید تا در برقراری ارتباط با شا آسان تر عمل کنند.

 

اشتیاق

درکنار لبخند، اشتیاق و انرژی خودرا نشان دهید. اینکار نه تنها دیگران رابه سمت شما جذب می‌کند بلکه به آنها نیز این انگیزه را میدهد تا چون شما پر از امید و انگیزه باشند. اگر شور و شوق کافی از خود نشان دهید، مطمئنا دیگران پس از صحبت با شما با انرژی وافری از شما جدا خواهند شد.

 

تلفن همراه خودرا در جیب تان بگذارید

تا زمانی که مکالمه شما با طرف مقابل تان به اتمام نرسید، تلفن همراه خودرا از کیف یا جیب تان در نیاورید. در غیر این صورت، اینکار حرف هاي شما را قطع میکند و انگیزه صحبت کردن بیشتر را از طرف مقابل تان میگیرد.

 

با خاطرجمعی خاطر دست دهید

دست دادن یکیدیگر از راههای شناخت شخصیت طرف مقابل اســت. اگر شل و بی‌حال دست دهید، انرژی منفی رابه طرف مقابل تان انتقال داده اید، از طرف دیگر خیلی محکم همدست وی را نفشارید که احساس ناراحتی و خفقان کند. درست دست دادن تاثیر مثبتی را در نخستین لحظه دیدارتان بر جای خواهد گذاشت.

 

دیگران رابا نام بخوانید

آیا زمانی که دیگران شما رابه نام می‌خوانند، احساس خوبی بشما دست نمیدهد؟ روانشناسان میگویند: هنگام صحبت با دیگران، نام آنها را مکررا به زبان آورید.زمانی که می‌خواهید مکالمه خودرا برای دیگران تعریف کنید،

 

شخص سوم رابه نام بخوانید در غیر این صورت به سرعت نام وی را فراموش خواهید کرد. به زبان آوردن نام دیگران، چه در محیط خانه، چه در محیط کار یا حتی در رابطه عاطفی تان، پیوند مستحکم تری را میان شما می سازد.

 

به حرف هاي دیگران گوش دهید

بیش از این‌که حرف بزنید، خوب به حرف هاي طرف مقابل تان گوش دهید. شما دو گوش دارید اما تنها یک لب، پس باید به تناسب از آنها اســتفاده کنید.

 

تعریف و تمجید دیگران رابه درستی پاسخ دهید

زمانی که شخصی در مقابل شما نشسته و از خوبی ها و نکات مثبت تان میگوید، عکس العمل شما چیست؟ این یکی از حساس ترین لحظه هاســت زیرا جوابی که می‌دهید ممکن اســت که شما را فردی خودخواه جلوه دهد.

 

برای پیشگیري از اینکار بجای گفتن جمله هایي چون «مرسی، شما هم همچنین»، «شما خودتان که از من بهترید» یا «نظر لطف شماســت» به شدت بپرهیزید و بجای آن بگویید «ممنون! شنیدن این تعریف ها از زبان شما حس خوبی به من میدهد.»

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

 

اگر حرف طرف مقابل تان قطع شد، از او بخواهید ادامه دهد

اگر در حال گوش دادن به حرف هاي فردی بوده اید که ناگهان صحبت هایش قطع شد، در ادامه از او بخواهید که به حرف هایش ادامه دهد. با این رفتار به او نشان میدهید که خود و صحبت هایش برای شما ارزشمند اســت.

 

بگویید واقعا متاسفم

هر شخصی در زندگی داستان غم انگیزی دارد که ممکن است از شما بخواهد که شنونده باشید.به گزارش پارس ناز دراین شرایط بهترین جمله اي که می‌توانید در جواب تجربه هاي غم انگیز او به زبان آورید «من واقعا متاسفم» اســت. با گفتن این جمله به او نشان میدهید که خودتان را جای او گذاشته و درکش کرده‌اید. دراین شرایط آنها بشما بیشتر اعتماد خواهند کرد.

 

از مکالمه هاي کوتاه بپرهیزید

پینشهاد ما بشما این اســت که اگر میخواهید سر صحبت رابا فردی باز کنید، موضوعی را انتخاب کنید که هر دوی شما بدان علاقمند هستید. دراین صورت مکالمه شما دلنشین تر خواهد بودو تاثیر بیشتری بر هر دوی شما خواهد گذاشت.

 

به حالت بدنی تان دقت کنید

هنگام بلند شدن، نشستن یا صحبت کردن، به حالت بدنتان دقت کنید. حرکات بد بدن، حس خوبی رابه دیگران منتقل نمی‌کند و همچنین موجب دوری آنها از شما خواهد شد. بعنوان مثال نشستن با پاهای باز، قوز کردن یا دست به سینه بودن، نه تنها غرور و تکبر شما را نشان می‌دهد بلکه موجب دوری طرف مقابل تان از شما نیز خواهد شد.

همه ی دنبال رابطه گرفتن با افراد جذاب هستند

 

هنگام صحبت به همه ی نگاه کنید

اگر در حال صحبت در جمعی هستید، به تمام افرادی که بشما گوش میدهند، نگاه کنید. دراین شرایط به آنها نشان می‌دهید که برای شما اهمیت دارند ودر نتیجه بیشتر بشما توجه خواهند کرد.

اگرهم فردی در جمع سعی دارد چیزی بگوید اما شرایط برایش فراهم نمیشود، شما از او بخواهید که در گفت و گو شرکت کند. بعنوان مثال بگویید: «آقای… شما چیزی می خواســتید بگویید؟» اما طوری رفتار نکنید که دیگران احساس خفقان و فشار کنند.

 

شکایت نکنید

مطمئنا خود شما هم دوست ندارید که با افرادی که مدام در حال شکایت و غر زدن هستند، ارتباط برقرار کنید. اینکار انرژی منفی اي را منتقل و دیگران را از شما دور میکند. اگر احساس کردید که در حال گله و شکایت هستید، سریع موضوع صحبت را تغییر دهید.

 

مکالمه را عاقلانه به اتمام برسانید

کلماتی که شما در انتهای مکالمه بیان میکنید، تاثیر زیادی بر دیگران خواهد گذاشت، بنابر این آنها رابه درستی انتخاب کنید. جملاتی مانند «من از این گفت‌وگو بسیار لذت بردم» یا «امیدوارم که باقی روزتان فوق العاده باشد» یا «هیچ وقت این مکالمه مان را فراموش نخواهم کرد.» می‌تواند تفاوت زیادی را در احساس طرف مقابل ایجاد کند.

 

جذاب بودن و رنگ قرمز

رنگ قرمز خیلی چیزها را برای ما تدعی میکند: عشق، گل سرخ، گرما و … . بهمین خاطر اســت که تحقیقات نشان داده اند که پوشیدن رنگ قرمز به افزایش جذابیت کمک میکند. طی تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مردان سراسر جهان پوشیدن لباس به رنگ قرمز توسط خانمها را جذاب می‌دانند. قرمز رنگ عشق اســت. با پوشیدن رنگ قزمر شما بیشتر در دسترس توجه هستید.

 

گارد نگیرید، و انعطاف پذیر باشید

خانمها ممکن اســت خیال کنند اگر احساسات واقعی خودرا پنهان کنند تا مردان وادار به حدس و گمان شوند جذابتر می‌شوند. طبق مطالعاتی که در چین انجام شده اســت مردان زمانی که وارد یک رابطه میشوند علاقه دارند که طرف دیگر انعطاف پذیر باشد ودر رابطه با این موضوع خیلی گارد نگیرید ولی این در حالیست که خانمها باید دقت کنند که این رفتار قبل از آشنای و مراحل ابتدای رابطه برای مردان خیلی خوشایند نیست و مراقب باشید که دراین امر زیاده روی نکنید.

راز این نکته در مغز ماســت: یعنی این‌که شرکت کنندگان این مطالعه توانسته اند دایره لغات عصبی طرف مقابل را رمزگشایی کنند.سایت پارس ناز ،زوج ها باید اطلاعاتی که از انگیزه و نیات طرف مقابل خود دارند را بدانند و درک خود از آنها رابه روز رسانی کنند و انتظار بروز رفتار از طرف مقابل را داشته باشند و رفتار خودرا با آن رفتار تطبیق دهند.

 

صدای زیر و نازک در زنان، صدای بم در مردان

قبل تر در هاو کن یو در رابطه با نقش صدا در روابط شما صحبت کردیم. تحقیقات نشان داده که داشتن صدای زیر و نازک در زنان جذابیت آنها را افزایش می‌دهد و بر عکس. مردانی هم که صدای بم دارند برای زنان جذابتر هستند. تحقیقات قبلی نشان داده اند که افراد صدای نازک رابا جثه و اندام کوچک و صدای بم رابا جثه و اندام بزرگ مرتبط می‌دانند. درضمن تفاوت بین اندام زن و مرد هم در جذابیت آنها نقش ایفا میکند. در واقع تفاوت هاي جنسیتی، مثل زیر و بمی صدا جذابیت را افزایش می‌دهد.

چطور فردی جذاب باشیم؟

 

شوخ طبعی

خانم هایي که به مرد یا پسری علاقه دارند بیشتر تمایل دارند که به رفتار ها و صحبت هاي آنان لبخند بزنن و پذیرای آن باشند. در واقع جذابیت شوخ طبعی برای زنان به لحاظ علمی ثابت شده اســت. خانمها و آقایان هردو شوخ طبعی را جذاب میدانند و هیچ مردی از خانم اخمو و افسرده خوشش نمی‌آید. اما تحقیقات نشان داده اند که تنها زنان شوخ طبعی را جذاب میدانند نه مردان.

این به این معناســت که برای جذاب بودن از دید آقایان، خانم مورد نظر باید شوخ طبع بودو وی را شاد کند. چرا شوخ طبعی برای زنان جذاب اســت؟ چون شوخ طبعی نیاز به داشتن مهارت هاي شناختی و هوش و خلاقیت دارد ودر نتیجه فرزندی که در نتیجه ي ازدواج با مرد شوخ طبع بدنیا می‌آید هم این ویژگی ها رابه ارث خواهد برد.

 

داشتن حیوانات خانگی

البته این مورد شاید با فرهنگ و شرایط ما در ایران کمی کتفاوت باشد چرا که این تحقیقات در کشور اروپایی انجام شده اســت ولی با این حال شاید برای شما هم میتواند قابل توجه باشد. حیوانات خانگی میتوانند به اسانی مکالمه ي بین دو نفر را ایجاد کنند. تحقیقی که در فرانسه انجام شده نشان داده که مردانی که سگ دارند سه برابر بیشتر از مردانی که سگ ندارند در جذب زنان موفق هستند.

 

مهربانی و جذاب بودن

این موضوع بر هیچ یک از شما پوشیده نیست. باید دانست که راز جذابیت چیزی فراتر از داشتن اندام و چهره ي زیباســت. افراد خوش قلب، مهربان و خوب جذابتر هستند. تحقیقات نشان داده که مردم افراد جذاب را افراد خوب و مهربانی هم می‌دانند و تحقیقات جدید نشان داده که این قضیه می‌تواند جهت وارونه هم داشته باشد به این معنی که افراد مهربان و خوش قلب جذابتر ظاهر خواهند شد.

 

آراســتگی و جذابیت

این را دیگر همه ی می‌دانند که هیچکس از ظاهر ژولیده و نا مرتب خوشش نمی‌آید. تحقیقات نشان داده اند که بخش اعظم جذابیت به جوانب قابل تغییر انسان بر میگردد. موی مرتب و تمیز، لباس آراســته و باکیفیت ، ژست خوب و وزن مناسب. ما بیشتر به دنبال افرادی هستیم که بیش از هر چیز سالم و تمیز باشند و بتوانند از فرزندانمان به خوبی مراقبت کنند. و بنابر این باید برای مراقبت از فرزندان اول از خودشان مراقبت کنند.

 

اســترس نداشتن

همانگونه که لبخند زدن و مهربان بودن می‌تواند ما را جذابتر کند نشانه هاي اســترس زیاد در زندگی مثل پوف کردن پای چشم ها، یا پوست کدر هم میتواند از جذابیت ما کم کند.عدم بازرسی استرس نه تنها می‌تواند خودرا در چهره ي ما نشان دهد بلکه نشانه اي از ضعف سیستم ایمنی بدن است. طی مطالعه اي که توسط محققان اروپایی و آفریقای جنوبی انجام شد زنان مردانی راکه کمتر هورمون استرس، کورتیسلول و سیستم ایمنی قوی داشتند را جذابتر تلقی کردند.

 

ریش و سبیل

داشتن ریش و سبیل در فرم ها و مدلهای مختلف مردان نشانۀ مردانگی و بلوغ آنهاست و از اي نظر برای زنان جذاب ترهستند البته نه برای تمامی انها. طی مطالعه اي که اخیرا در استرالیا انجام شده زنان مردانی که ته ریش زیاد داشتند را جذابتر میدانستند و از سوی دیگر مردانی که ریش کامل داشتند رابا داشتن توانایی در تربیت فرزند و بدن سالم مرتبط میدانستند.

رابطه ي بین ریش و سلامت را هم میتوان آن گونه توضیح داد که چون ریش مانع جذب اشعه ي مضر خورشید میشود از سرطان پوست محافظت میکند. همچنین مانع رسیدن گرد و غبار به منافذ هوایی می‌شود. رابطه ي ریش و پدر خوب بودن هم به خاطر این اســت که ریش نشانه ي بلوغ و پختگی و قابلیت فرزندآوری اســت.

 

تاثیر منفی آرایش

یکیدیگر از تلقی هاي نادرست خانمها این اســت که اگر بیشتر آرایش کند درنظر مردان جذابیت بیشتری خواهند داشت. البته آرایش صحیح میتواند جذابیت را تا حدی افزایش دهد اما طی مطالعه اي مشخص شده که مردان، زنانی راکه آرایش کمتر داشته اند را زنان جذابتر و قابل اعتمادتر دانسته و به زنانی که آرایش غلیظ تر داشته اند نتوانسته بودند اعتماد کنند. البته زنان همیشه برای جذب مردان آرایش نمی‌کنند بلکه آنها بیشتر برای افزایش اعتماد به نفس اینکار را میکنند.

 

جمع دوستان

مطالعات مشخص کرده که افرادی که در جمع هاي دوستانه شرکت دارند نسبت به افرادی که تنها در جایی حضور دارند جذابتر بنظر می‌رسند. دانشمندان میگویند علت این امر شاید این باشد که ما وقتی افراد یک گروه را می‌بینیم از چهره هاي همه ی ي آن افراد میانگین می‌گیریم و افرادی که جذابیت کمتر دارند بیشتر برایمان جذاب خواهند بود. در واقع چهره ي متوسط جذابیت بیشتر دارد.

اما منظور چیست؟ متوسط بودن چهره به این معناســت که چهره ي فرد شبیه چهره ي اکثر آدم ها باشد. مطالعه اي که در اسپانیا انجام شده مشخص کرده که مردان چهره ي متوسط زنان را بیشتر جذاب میدانند یعنی اندازه، رنگ و اجزای صورت زنانی که چهره ي متوسط دارند نزدیکی بیشتری با چهره ي سایر افراد جمعیت دارد.

 

 (function () { var now = new Date(); var version = now.getFullYear().toString() + “0” + now.getMonth() + “0” + now.getDate() + “0” + now.getHours(); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var link = document.createElement(“link”); link.rel = “stylesheet”; link.href = “https://app.najva.com/static/css/local-messaging.css” + “?v=” + version; head.appendChild(link); var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = true; script.src = “https://app.najva.com/static/js/scripts/tabnakjavan-3294-253787cc-eb4b-4d87-bd2c-90159a756a16.js” + “?v=” + version; head.appendChild(script); })() (function (w, d, s, l, i) { w[l] = w[l] || []; w[l].push({ ‘gtm.start’: new Date().getTime(), event: ‘gtm.js’ }); var f = d.getElementsByTagName(s)[0], j = d.createElement(s), dl = l != ‘dataLayer’ ? ‘&l=’ + l : ”; j.async = true; j.src = ‘https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’ + i + dl; f.parentNode.insertBefore(j, f); })(window, document, ‘script’, ‘dataLayer’, ‘GTM-T7Q963P’);
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “NewsArticle”,
“headLine”: “u0686u06afu0648u0646u0647 u0634u062eu0635u06ccu062a u06a9u0627u0631u06ccu0632u0645u0627u062au06ccu06a9 u062fu0627u0634u062au0647 u0628u0627u0634u06ccu0645u061f”,
“articleBody”: “u06a9u0627u0631u06ccu0632u0645u0627u062au06ccu06a9 u0648 u06a9u0627u0631u06ccu0632u0645u0627 u0628u0648u062fu0646 u06ccu06a9 u0641u0631u062f u0631u0627 u0634u0627u06ccu062f u0628u062au0648u0627u0646 u062cu0630u0627u0628 u0628u0648u062fu0646 u062fu0631 u0627u0631u062au0628u0627u0637u0627u062a u0648 u0628u0631u062eu0648u0631u062fu0647u0627u06cc…”,
“author”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Organization”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646 | tabnakjavan”,
“description”: “u067eu0627u06ccu06afu0627u0647 u062eu0628u0631u06cc u062au062du0644u06ccu0644u06cc u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“logo”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“url”: “http://tabnakjavan.com”,
“address”: “u062au0647u0631u0627u0646”,
“email”: “info@tabnakjavan.com”,
“founder”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Person”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9”
},
“foundingDate”: “2018-07-23T00:00:00+04:30”,
“legalName”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“telephone”: “+9809031020635”,
“faxNumber”: “”,
“sameAs”: [
“http://t.me/tabnakjavan”,
“https://www.instagram.com/tabnakjavan”
]
},
“publisher”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Organization”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646 | tabnakjavan”,
“description”: “u067eu0627u06ccu06afu0627u0647 u062eu0628u0631u06cc u062au062du0644u06ccu0644u06cc u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“logo”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“url”: “http://tabnakjavan.com”,
“address”: “u062au0647u0631u0627u0646”,
“email”: “info@tabnakjavan.com”,
“founder”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Person”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9”
},
“foundingDate”: “2018-07-23T00:00:00+04:30”,
“legalName”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“telephone”: “+9809031020635”,
“faxNumber”: “”,
“sameAs”: [
“http://t.me/tabnakjavan”,
“https://www.instagram.com/tabnakjavan”
]
},
“datePublished”: “2019-07-27T22:25:53+04:30”,
“dateModified”: “2019-07-27T22:25:53+04:30”,
“image”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“mainEntityOfPage”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “WebPage”,
“breadcrumb”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “BreadcrumbList”,
“itemListElement”: [
{
“@type”: “ListItem”,
“position”: 1,
“item”: {
“@id”: “http://tabnakjavan.com/fa/archive?service_id=4”,
“name”: “u062eu0627u0646u0648u0627u062fu0647 u0648 u062cu0627u0645u0639u0647”
}
},
{
“@type”: “ListItem”,
“position”: 2,
“item”: {
“@id”: “http://tabnakjavan.com/fa/archive?service_id=4&cat_id=7929”,
“name”: “u0633u0644u0627u0645u062a u0648 u062au0646u062fu0631u0633u062au06cc”
}
}
]
},
“lastReviewed”: “2019-07-30T14:03:40+04:30”,
“comment”: [
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “u0647u0631u06afu0632 u0622u0646u200cu0647u0627 u0631u0627 u0646u0642u062f u0646u06a9u0646u06ccu062fu060c u0646u06a9u062au0647 u0627u0635u0644u06cc u0627u0633u062a”,
“datePublished”: “2019-07-28T10:38:20+04:30”,
“downvoteCount”: 1,
“upvoteCount”: 1,
“comment”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “”,
“datePublished”: “”,
“downvoteCount”: 1,
“upvoteCount”: 1
}
},
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “u0645u0641u06ccu062f u0628u0648u062f. u0645u062au0634u06a9u0631u06ccu0645.”,
“datePublished”: “2019-07-28T16:03:18+04:30”,
“downvoteCount”: 1,
“upvoteCount”: 0,
“comment”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “”,
“datePublished”: “”,
“downvoteCount”: 1,
“upvoteCount”: 0
}
},
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “u06a9u0627u0634 u0645u0646u0645 u06ccu0647 u0634u062eu0635u06ccu062a u06a9u0627u0631u06ccu0632u0645u0627 u0628u0648u062fu0645”,
“datePublished”: “2019-07-29T22:54:07+04:30”,
“downvoteCount”: 0,
“upvoteCount”: 0,
“comment”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “”,
“datePublished”: “”,
“downvoteCount”: 0,
“upvoteCount”: 0
}
},
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “u06a9u06cc u0645u06cc u062eu0648u0646u062f u0648 u0639u0645u0644 u0645u06cc u06a9u0646u062f u0627u06ccu0646 u0645u0647u0645 u0627u0633u062a nu062au0645u0627u0645 u0627u0648u0646u0647u0627u06ccu06cc u06a9u0647 u0627u062fu0639u0627u06cc u06a9u0627u0631u06ccu0632u0645u0627 u0628u0648u062fu0646 u062fu0627u0631u0646u062f u062eu0648u062fu0634u0627u0646 u0627u0639u062au0642u0627u062fu06cc u0628u0647 u0639u0645u0644 u0646u062fu0627u0631u0646u062f”,
“datePublished”: “2019-07-31T14:11:26+04:30”,
“downvoteCount”: 2,
“upvoteCount”: 0,
“comment”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “”,
“datePublished”: “”,
“downvoteCount”: 2,
“upvoteCount”: 0
}
},
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “u0645u062au0634u06a9u0631u0645”,
“datePublished”: “2019-08-03T11:29:05+04:30”,
“downvoteCount”: 1,
“upvoteCount”: 0,
“comment”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “”,
“datePublished”: “”,
“downvoteCount”: 1,
“upvoteCount”: 0
}
}
],
“commentCount”: “6”,
“keywords”: “u06a9u0627u0631u06ccu0632u0645u0627u062au06ccu06a9,u06a9u0627u0631u06ccu0632u0645u0627,u0627u0631u062au0628u0627u0637u0627u062a,u0631u0648u0627u0646u0634u0646u0627u0633u06cc,u0634u062eu0635u06ccu062a”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/fa/news/7929”
}
}

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگلیش) معذور است.

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

 

 

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

 

همه ما علاقه‌منديم يادمان در دلهاي اطرافيان باقي باشد و اين تنها با سلاح خُلق خوش حاصل مي‌شود هنگامي كه به خاطرات پررنگمان با آشنايان مراجعه مي‌كنيم افراد مهربان و خوش اخلاق از ماندگارترين شخصيت‌ها در ذهن و رحمان مي‌باشند. چنين ماندگاري در قلب‌ها آرزوي همه ماست و اين مهم به دست نمي‌آيد مگر آن كه از رموز آن آگاه باشيم‌.

 

يكي از مهمترين رازهاي رسيدن به آن جذابيت است و قبل از هر چيز بايد بدانيم كه جذابيت چيزي غير از زيبايي است‌. شخص مي‌تواند صورت زيبايي نداشته باشد اما بسيار جذاب باشد و هم چنين مي‌تواند بسيار زيبا باشد اما اصلاً جذابيت نداشته باشد. جذابيت و گيرايي يك ويژگي كاملاً اكتسابي است و به راحتي مي‌توانيم صاحب آن باشيم‌:

 

 

۱ – ظاهري آراسته داشته باشيد.

تميز و مرتب باشيد، هماهنگي و پاكيزگي شما، ناخودآگاه شما را جذاب مي‌كند. بعضي از افراد براساس تصوري اشتباه براي جذاب شدن به زحمت زيادي مي‌افتند و خود را به شكل‌هاي عجيب و غريبي درست مي‌كنند. مهمترين مسئله اين است كه مرتب و هماهنگ و در عين حال ساده باشيد. نامرتب بودن حتي حرفهاي قشنگ‌، مثبت و تأثيرگذار شما را ضايع مي‌كند. فرزندي كه هميشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهري مرتب مي‌بيند، ظاهر آراسته فرد ناآشنا او را نمي‌فريبد. چون ممكن است جذب ظاهر آراسته كسي شوند كه تأثير منفي او از اثرات مثبتش به مراتب بيشتر باشد.

 

 

۲ – بيشتر سكوت كنيد:

غالباً افراد به اشتباه براي اين كه جذاب‌تر شوند، بيشتر شلوغ مي‌كنند و به خطا مي‌روند. سكوت‌، يك تأثير ذهني و رواني بسيار قوي مي‌گذارد. در سكوت‌، فرد پيرامون خود خلاء ايجاد مي‌كند و هر خلايي‌، جذب را سبب مي‌شود. آنها كه بيشتر صحبت مي‌كنند و كمتر مي‌شنوند از جذابيت خود مي‌كاهند، حال آن كه سكوت و گوش دادن بيشتر به واقع شما را عاقل‌تر و قابل اطمينان‌تر معرفي مي‌كند و اين زمينه‌اي مساعد براي صميميت بيشتر است‌. سكوتي سرشار از اعتماد به نفس سرچشمه صميميت است‌.

 

 

۳ – نرم و ملايم سخن بگوييد:

هنگامي كه نرم و ملايم صحبت مي‌كنيد افراد را جذب خود مي‌كنيد و به راحتي مي‌توانيد بر روي آنها تأثير بگذاريد. آدم‌هاي خشن و داد و بيدادي افراد مناسبي براي اطمينان كردن‌، نيستند.

۴ – فرد محترمي باشيد:

 

بي‌احترامي به خود، به ديگران و بي‌احترامي و بي ادبي در كلام و رفتار همگي از جذابيت شما مي‌كاهد. شما بايد هم در ظاهر آراسته باشيد و هم در باطن وارسته‌. افراد مؤدب و متين و محترم بي ترديد جذابند و اين جذابيت از درون موج مي‌زند.

محترم و مؤدب و باشخصيت باشيد، خواهيد ديد خود به خود جذاب مي‌شويد.

 

 

۵ – زياد شوخي نكنيد اما بسيار تبسم كنيد:

شوخي فراوان از انرژي ذهني و جذابيت شما مي‌كاهد چرا كه شوخي فراوان به تدريج مرزهاي لازم بين افراد را از بين مي‌برد متبسم باشيد كه تبسم به چهره شما جذابيتي عميق و ژرف مي‌بخشد. در تبسم‌، سنگيني و متانت و جذابيت است‌.

 

 

۶ – قاطعيت يعني جذابيت‌:

كساني كه شخصيت قاطعي دارند و هدفها و ارزش‌هاي معيني دارند، بي‌استثنأ مي‌توانند افراد جذابي باشند. زيرا شخصيت‌هايي جذاب و تأثيرگذارند كه بسيار مصمم هستند و اعتماد به نفس دارند. به دنبال اهداف مشخصي بودن و به آنها رسيدن اعتماد به نفس زيادي به ارمغان مي‌آورد و جذابيت از وجود چنين شخصي موج مي‌زند.

 

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

آسان بود، اين طور نيست‌؟

 

فكر مي‌كنم شما هم مي‌توانيد يكي از جذاب‌ترين و ماندگارترين‌ مردان و زنان باشيد. اگر می خواهید دیگران عاشق شما شوند ، معطل نشويد دست به كار شويد.

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


انواع جراحی زیبایی سینه


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


درمان اختلالات گفتاری کودکان


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

بیشتر اوقات زندگی روزمره ما به مراوده و گفتگو و تعامل با دیگران میگذرد. در منزل، محل کار، خیابان، تاکسی، مغازه، کلاس درس و … در این میان همیشه عده‏ای انگشت شمار از افراد در میان دیگران برتر بوده و نامشان زبانزد دیگران است. همچنین همیشه باعث جذب سایرین شده و در کل افرادی پرنفوذ و تاثیرگذار هستند. البته جذابیت شخصیتی با جذابیت زیبا بودن فرق دارد. جذابیت و گیرایی شخصیتی کاملا اکتسابی است و آگاهانه و یا ناآگاهانه کسب میشود. اینگونه افراد هیچ فرقی با دیگران ندارند؛ مثلا ستاره داشته و یا اینکه جادوگری بدانند بلکه به صورت دانسته و یا ناخودآگاه یک سری قوانین را همیشه رعایت می‏نمایند که همین قوانین عامل برتری و جذب دیگران و عامل نفوذ در اذهان است. ما نیز می‏توانیم اینطور باشیم. در اینجا به بعضی از این عوامل اشاره‏ای مختصر می‏نمایم :

1- کمتر حرف بزنیم : این بدان معنا نیست که حرف نزنیم و یا سرمان در لاک خودمان باشد. بلکه هرجا نیاز به صحبت کردن بود خود را نشان داده و نظر خود را ایراد کنیم. متاسفانه بعضی افراد اینطور برداشت می‏نمایند که کم گویی یعنی هیچ‏گویی و همین امر باعث منزوی شدن و دور شدن از اجتماع می‏گردد.

2- قبل از شروع صحبت حداقل ۳۰ ثانیه فکر کنیم : فکر کردن قبل از شروع صحبت هر چند کم و کوتاه باعث گزیده‏گویی شده و از هرگونه گاف زدن و همچنین بیهوده گویی و با عجله صحبت کردن جلوگیری می‏کند. حتما دیده‏اید افرادی که پس از شنیدن حرفی یا سوالی مدت زمانی کوتاه آنرا حلاجی نموده و سپس بیان می‏نمایند و اکثر اوقات جواب آنها بسیار متین و درست است و هیچ جای ایراد نیست. اما امان از افرادی که آنچه به ذهنشان می‏آید را بیان می‏نمایند، بدون اینکه حتی لحظه‏ای در مورد آن فکر کنند. به اصطلاح با صدای بلند فکر ‏می‏کنند و اکثر اوقات حرفهایی می‏زنند که باعث پشیمانیشان می‏گردد. فکر کردن آسان است. تمرین کنیم.

3- با صدای بلند نخندیم : خنده با صدای بلند شخصیت انسان را زیر سوال می‏برد. هیچ انسان گرانمایه‏ای را نخواهید دید که با صدای بلند خندیده و یا قهقهه بزند. از بازیگران معروف سینما (در زندگی شخصی) گرفته تا بزرگان و دانشمندان. با صدای بلند خندیدن باعث جلب توجه دیگران شده و با توجه به اینکه دیگران نمی‏دانند مطلب شما چقدر خنده‏دار است، باعث سوء برداشت آنها می‏شود.

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم

4- لبخند بزنیم : یک لبخند کوچک باعث جذب می‏شود. هر انسان دارای کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می‏شود چه بخواهیم و چه نخواهیم. اخلاق کودک درون دقیقا مانند کودکان است و به چیزهای زیبا عکس العمل مثبت نشان می‏دهد. پس همانطور که یک کودک جذب یک لبخند می‏شود، ما نیز جذب چهره‏های بشاش و خنده‏رو می‏شویم. همچنین لبخند باعث زیباشدن چهره می‏شود.

5- در امور دیگران دخالت نکنیم : برایتان چقدر پیش آمده که با تلفن همراه یا شخصی دیگر صحبت می‏کرده ‏اید که دقیقا پس از پایان صحبت، یک نفر دیگر آمده وگفته “چی شده؟”؟ حتما برایتان پیش آمده است که این قضیه کمی باعث تنفر شما شده است. امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت، با ما نیز در میان گذاشته می‎‏شد. دخالت در امور دیگران باعث دفع آنها شده و نوعی دورشدن را ایجاد می‏نماید. زیرا با توجه به شناختی که افراد از شخص فضول دارند، از رفت و آمد و حتی صحبت مقابل وی خودداری می‏کنند.

6- شوخ طبع باشیم ولی بسیار بسیار کم شوخی کنیم : شوخی هرقدر هم کوچک می‏تواند باعث رنجش شود مگر اینکه این شوخی با فکر قبلی و بررسی بیان شده و یا انجام شود. مثلا شوخی‏هایی که با شخصیت افراد رابطه دارد باعث قتل شخصیت می‏شود. شوخی اگر در حد یک لبخند کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است و نه بیشتر. شوخی فراوان انرژی ذهنی را کاسته و جذابیت را از بین می برد. چراکه شوخی بتدریج پرده های حرمت را پاره کرده و کم کم موجب بی احترامی می شود. با این حال تبسم به چهره جذابیتی عمیق می بخشد. در تبسم سنگینی و متانت موج می زند ولی در خنده زیادی و شوخی سبکی و کاهش جذابیت نهفته است.

7- آنچه هستیم باشیم : از بیان حرفهای بیخودی و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزیم. آنچه که هستیم باشیم به این معنا که خود را بزرگتر از آنچه هستیم جلوه ندهیم و سعی نکنیم خود را به زور در دل مردم جای دهیم.

8- به وضع ظاهری خود برسیم : یکی از عواملی که باعث تاثیرگذاری در بین سایرین می‏شود، خوش لباسی، خوشبویی و خوش صورتی است. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد با شخصی که دهان او بوی بد می‏دهد و یا لباسش پاره است دمخور شود. ضمن اینکه هماهنگی و پاکیزگی ناخودآگاه باعث جذب مردم می شود. البته باید دقت شود که لباس های عجیب و غریب باعث جذب نمی شود. تمیزی و اطوی لباس، موهای مرتب، دهان خوشبو مجذوب کننده است. اما آراستگی ظاهری فقط به پوشش داخل و خارج خلاصه نمی شود بلکه حرفهای زیبا، جملات مثبت، اعمال درست نیز باعث جذب است.

9- سکوت را تمرین کنیم : بعضی افراد می پندارند که هر چه شلوغتر و پر صداتر باشند بیشتر جذب می شوند ولی اینطور نیست. سکوت تاثیری ذهنی در افراد می گذارد. هنگام سکوت، در اطراف خود ایجاد خلاء می نماییم و این خود باعث جاذبه است. ضمن اینکه سکوت انسان را عاقلتر و با تجربه تر نشان می دهد، زمینه ای مناسب برای صمیمیت است. البته سکوت ناشی از ترس و عدم اعتماد بنفس، باعث کاهش جذابیت است. همچنین نرم و با ملایمت صحبت کنیم چراکه جیغ، داد و هوار، بلند صحبت کردن و خشن و عصبی بودن باعث قطع اعتماد مردم می شود.

10- فرد محترمی باشیم : به خود و دیگران احترام بگذاریم. بی ادبی در کلام و گفتار و رفتار از جذابیت بسیار می کاهد. باید در ظاهر آراسته و در باطن وارسته بود. شخص مودب و متین و محترم بی تردید جذاب تر از بی ادبان است. هتاکی و ناسزا گفتن حتی به افراد بدصفت و بی شخصیت و همچنین تحقیر و تمسخر و غیبت و بدگویی مخالف با احترام است.

11- در رفتار و کلام قاطعیت داشته باشیم : سست عنصر نبودن و پای تصمیمات و تعهدات ماندن موجب جذابیت است. افرادی که شخصیتی قاطع دارند هدفهای مشخص و ارزشهای معینی و برنامه های مدونی دارند و بلااستثنا جذابند. قدرت “نه” گفتن به درخواست های بی ارزش دیگران موجب رویش جذابیت است. بعضی افراد خود را فدای این و آن می کنند و هرکار مثبت یا منفی را قبول میکنند و اینطور می خواهد در دل دیگران رخنه کنند که نمی شود. جذابیت یعنی مصمم بودن و قاطعیت در رفتار و گفتار.

12- مراقب امیال و غرایز شخصی خود باشیم : افراد دارای شخصیت مسلط و چیره بر غرایز و امیال، دارای تسلط بیشتری هستند. کسانی که بر میل جنسی، میل غذا خوردن، عواطف و هیجانات خود مسلط هستند، جذابیت معنوی دارند. تاثیر روانی گذاشته و انرژی مثبت از وجودشان فوران می کند. کسانی که غریزی و هوی هوسی هستند و مدام در پاسخ به امیال خود به سر می برند و نمی توانند خود را کنترل نمایند و خصوصا به زبان و نگاه خود مسلط نیستند، هیچگاه به جذابیتی که انتظار دارند دست نخواهند یافت و مسلما بدون کسب جذابیت از تاثیرگذاری هم خبری

منبع :

http://www.iranibax.com/showthread.php?p=25366


دانلود فرهنگ های لغت به زبان های مختلفDownloads-icon


مبانی گویندگیDownloads-icon


چگونه فوق العاده صحبت کنیم ؟Downloads-icon

چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم
چگونه شخصیت گیرایی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *