چگونه صبحی شاد داشته باشیم

 
helpkade
چگونه صبحی شاد داشته باشیم
چگونه صبحی شاد داشته باشیم

داشتن یک روز پر انرژی و با نشاط برای هر کسی وسوسه انگیز است چراکه شروع روز تعیین کننده است و میتواند کل روزتان را تحت تاثیر قرار دهد.

8 کاری که باعث می شود صبح با خوشحالی و شادی از خواب بیدار شوید:

قبل از اینکه بخواهیم وارد بحث اصلی خودمان شویم و ببینیم چگونه می توانیم صبح با شادی از خواب بیدار شویم بهتر است یک سوال مهم را با هم مرور کنیم: صبح ها زود از خواب بیدار می شوید یا جزو افرادی هستید که تا دیروقت بیدار می مانند و صبح دیر از خواب بلند می شوند؟

اگر زمان تنها متغیر در درک معادله خواب شبانه باشد چه اتفاقی رخ می دهد؟ اگر دو احساس بعد از بیدار شدن از خواب وجود داشته باشد چطور؟ بیایید یک لحظه درباره مارکوس آئورلیوس صحبت کنیم.چگونه صبحی شاد داشته باشیم

بحث در مورد کسی که همه دلایل خوب برای نفرت از زندگی را داشت. او یکی از «پنج امپراتور خوب» بود و مجبور بود همیشه با جنگ های ظالمانه ، تهاجم های وحشیانه، بی وفایی ها، مشکلات سیاسی مبارزه کند. او یک پادشاه مهربان بود و عشق عمیقی نسبت به مردمانش داشت. او درباره صبح چنین می گوید: وقتی صبح از خواب بیدار می شوید به این فکر کنید که زنده ماندنتان یک هدیه ارزشمند برای نفس کشیدن، فکر کردن، لذت بردن و عاشق شدن است.

اگر آئورلیوس و میلیون ها نفری که هر روز صبح از خواب بیدار می شوند و کارهای روزمره شان را انجام می دهند در نظر بگیریم به نظرتان می توانید شما هم هر روز صبح با خوشحالی و شادی از خواب بیدار شوید و حس بهتری نسبت به زندگی تان داشته باشید؟ شما یک فرصت ویژه هم دارید. دیگر مجبور نیستید مثل امپراطوران قبلی بجنگید، مبارزه کنید و در میادین مبارزه پیروز شوید.

صرف نظر از احساسی که نسبت به صبح دارید می توانید ذهن تان را با موارد تازه و البته بهتری انطباق دهید. می توانید خودتان را در وضعیت بهتری از ذهن و زنده ماندن قرار دهید. باید به احتمالات باور داشته باشید و بدانید زندگی خوبی پیش رو دارید.

صرف نظر از همه این دیدگاه ها، در این مقاله قصد داریم ماجرای صبح از بیدار شدن و شاد بودن را از دیدگاه علمی بررسی کنیم و ببینیم دانشمندان در این باره چه می گویند.

بیشتر موجوداتی که اکسیژن را استشمام می کنند و نفس می کشند، یک چرخه 24 ساعته دارند که به عنوان ساعت شبانه روزی شناخته می شود. ساعت شبانه روزی یک نوع انطباق زیستی است که برای انطباق بدن موجودات زنده با چرخه خورشیدی 24 ساعته زمین ایجاد شده است.

کار ساعت ما این است که به ما اجازه دهد با تغییرات محیطی دست و پنجه نرم کنیم. نظریه های مختلفی در این باره وجود دارد. این نظریه ها نشان می دهد چرا برخی از افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و برخی هم هستند که صبح زود از خواب بیدار می شوند.

همین امر می تواند نقش مهمی در شادی و خوشحالی ما بعد از بیدار شدن از خواب ایفا کند. همه این چیزها به ریتم شبانه روزی مان مربوط است. اگرچه صحبت کردن در این مورد در محدوده این مقاله نیست اما قربانی کردن ساعت شبانه روزی می تواند مشکلات زیادی برای ما ایجاد کند.

خوشبختانه ژن هایی که ریتم شبانه روزی را کنترل می کنند حداقل تا حدودی تحت تاثیر محیط قرار می گیرند. اگر جزو افرادی هستید که دیروقت به رختخواب تان می روید کارهایی هست که به کمک آن ها می توانید صبح با روحیه بهتری از خواب بیدار شوید.

ژن های شما هم در این شرایط نقش مهمی دارند اما همه چیز تحت تاثیر این ژن ها نخواهد بود. این شما هستید که می توانید شرایط تان را تغییر دهید. حالا اجازه دهید ببینیم چه چیزهایی بر روی ساعت زیستی بدن اثر می گذارند؟

در ادامه سعی می کنیم روش های تایید شده توسط تحقیقات علمی را با هم مرور کنیم و ببینیم چگونه می توانیم به کمک این روش ها صبح هنگام با خوشحالی بیشتری از خواب بیدار شویم.

این موضوع به نظر ساده می رسد اینطور نیست؟ تا به حال برایتان پیش آمده است کمدتان را برای یافتن یک لباس مناسب زیر و رو کنید و زمان زیادی را برای اینکار اختصاص دهید؟ تا به حال برایتان پیش آمده است هر روز صبح به دنبال کلید خودروی تان بگردید و بابت این موضوع کوچک دچار اضطراب و استرس شوید؟ لازم نیست خودتان را اذیت کنید.

به خاطر داشته باشید زمانی که صحبت از شادی بعد از بیدار شدن از خواب به میان می آید، بیشتر موارد قابل کنترل خواهد بود. شب قبل، لباس هایی که قرار است بپوشید را آماده کنید، قهوه تان را کنار بگذارید، کلیدهای خودروتان را جای مطمئنی آویزان کنید، همه مواردی که برای محل کارتان نیاز دارید را بسته بندی نمایید و کنار بگذارید. با انجام دادن این وظایف کوچک، صبح وقتی از خواب بیدار می شوید ذهنتان آرام خواهد بود و بیشتر از قبل شاد خواهید بود.

در دنیای مدرن امروزی، به خاطر مشغله های کاری زیادی که وجود دارد انسان ها شکرگزاری را فراموش می کنند. این طبیعت انسان است و ممکن است او را از چنین فرآیندی دور سازد.

به جای اینکه ذهنتان را با موارد بی تاثیر پر کنید به فکر شکرگزاری بیشتر نسبت به آنچه که در زندگی تان دارید باشید. یک نفس عمیق بکشید و ذهنتان از مواردی پر کنید که دارید. نسبت به آنچه که دارید شکرگزار باشید.

برای اینکه صبح ها با روحیه شادی از خواب بیدار شوید ، طرز فکر شکرگزاری را جایگزین همه مواردی کنید که برایتان بی ارزش است. اجازه دهید یک تمرین خوب را با هم مرور کنیم. وقتی متوجه شدید که بیدار هستید، چشم هایتان را ببندید.

حالا چهره افرادی که دوستشان دارید و در کنارتان هستند را مجسم کنید. به خاطر همه این احساسات خوبی که دارید شکرگزار باشید. این شکرگزاری باعث می شود روزتان را با شادی و خوشحالی آغاز کنید.

شاید با خودتان فکر کنید این پیشنهاد به معنای استفاده نکردن از فناوری های موجود است. بله کمی درست حدس زده اید. البته منظورمان این نیست که کلا فناوری را کنار بگذارید. نه. گاهی از اوقات صدایی که باعث بیدار شدن شما از خواب می شود یک صدای آزاردهنده است. اگر خواب عمیقی ندارید نیازی نیست از چنین صداهای عجیب و غریبی استفاده کنید و روزتان را با این صداها خراب کنید.

اگر تا به حال بدون ساعت از خواب بیدار نشده اید بهتر است یکبار امتحان کنید. اگر خودتان را عادت دهید بدون نیاز به ساعت می توانید هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید.

انسان ها مغز بسیار جالبی دارند. مغز انسان نمی تواند تفاوت بین واقعی بودن یا نبودن چیزی را تشخیص دهد (حداقل در سطح نیمه خود آگاه). این موضوع به چه معناست؟ خیلی تفسیرها می توان از این مورد برداشت کرد.

اگر ذهنتان را خالی کنید و وارد وضعیتی شوید که در آن خودتان را شاد، خلاق و موفق تجسم می کنید، در نهایت می توانید صبحی دلپذیر را آغاز کنید.

همه ما خیلی خوب می دانیم که تغییر طرز فکرمان به معنای ایجاد تغییراتی در روال زندگی است. اگر فکر می کنید مجبور هستید کاری را انجام دهید به سراغش نروید. حداقل اوایل صبح اینکار را نکنید. همین تغییر ساده می تواند شما را بعد از بیدار شدن از خواب شادتر و خوشحال تر سازد.

کمبود خواب یکی از بحران های مهم در سرتاسر جهان محسوب می شود. در کنار مشکلاتی که کمبود خواب می تواند برای بدن ایجاد کند، عادت های ضعیف برای خوابیدن برای معادله بدن-ذهنتان بسیار اسیب رسان است.

از لحاظ بالینی ارتباط مستقیمی بین کمبود خواب و افسردگی و سایر شرایط روحی وجود دارد. با داشتن یک برنامه خواب منظم، می توانید جلوی بروز چنین مشکلاتی را بگیرید. مقابله با کمبود خواب برای همه آن هایی که می خواهند صبح زود با روحیه خوبی از خواب بیدار شوند ضروری است.

ساعت هشدارتان را 15 الی 30 دقیقه زودتر از موعد کوک کنید. بیشتر ماها به خاطر نداشتن وقت اضافی در صبح استرس زیادی را تحمل می کنیم. اگر فکر می کنید این زمان اضافی تفاوتی در زندگی تان ایجاد نمی کند از خودتان بپرسید:

اگر فکر می کنید نمی توانید صبح سر وقت بیدار شوید شب کمی زودتر به رختخواب بروید. در این شرایط می توانید صبح تان را با روحیه بهتری آغاز کنید. حتی متوجه خواهید شد که بیدار شدن از خواب هم برایتان راحت تر می شود و بهتر می توانید فعالیت هایتان را در طول روز انجام دهید.

در میان همه توصیه هایی که برای بیدار شدن سر وقت از خواب بیان کردیم، تمرین حضور ذهن بهترین گزینه برای اینکار است و می تواند تاثیر جادویی داشته باشد.

حضور دهن ساده ترین فعالیتی است که شما را به زندگی در همان لحظه ای که هستید سوق می دهد. حضور ذهن به معنای کاهش احساسات و افکار مزاحم است. این شما هستید که به کمک این روش هر چیزی که در شادی تان تداخل ایجاد می کند را از بین می برید.

بعد از اینکه توانستید تمرینات ذهن آگاهی را به درستی انجام دهید، افکار و احساسات تان در صبح، بعد از ظهر یا عصر (حتی زمانی که در خانه و محل کارتان هستید) تغییر می کند و شما را به سمت دنیایی شاد سوق می دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

صبح زمانی است که از خواب بیدار شده و روزتان را شروع می کنید. اگر یک صبح بانشاط را آغاز کنید روزتان نیز به خوبی می گذرد اما اگز از همان صبح انرژی و انگیزه ی کمی داشته باشید دیگر نمی توانید زیاد به ادامه ی روزتان هم امیدوار باشید. به خصوص صبح شنبه یکی از سخت ترین و رخوت انگیز ترین صبح هایی است که شما را تا مرز گریه برده و برای یک دقیقه خواب بیشتر حسرت می خورید. اما راه هایی هست که می توانید با کمک آن ها کاری کنید که دیگر با خواب آلودگی و رخوت از خواب بیدار نشوید به جای آن مملو از انرژی و انگیزه باشید. در این مقاله ما این راه ها را به شما یاد می دهیم.

یکی از دلایلی که باعث می شود شما صبح تان را با خواب آلودگی و رخودت آغاز کنید این است که شب را به خوبی نخوابیده باشید. بهتر است خواب کافی خود را طی کنید تا صبح نیز به خوبی بیدار شوید. بزرگسالان به هشت ساعت خواب احتیاج دارند و در صورتی که این خواب کافی را طی نکنند نمی توانند یک صبح با نشاط را شروع کنند. به شما توصیه می کنیم خواب تان را مدیریت کنید تا بتوانید از مزایای آن نیز بهره مند شوید.

به جای اینکه صبح با عجله بیدار شده و به دنبال انجام کارهای تان بروید و تازه به این فکر کنید که کدام کار را در چه زمانی و به چه صورتی باید انجام دهید، از شب قبل یک برنامه آماده کرده و تمام کارهای تان را اولویت بندی کنید. به این ترتیب دیگر صبح از عجله و استرس خبری نخواهد بود و می توانید با آرامش از خواب بیدار شوید.

به جای اینکه در تخت غلت بزنید و مدام جیغ های ساعت زنگدار را ساکت کنید با اولین زنگ از خواب برخاسته و دیگر صدای نخراشیده ی زنگ اول صبح را تحمل نکنید. چرت زدن در رخت خواب شما را کلافه می کند و بیشتر انرژی صبح تان را هم در همان اول صبح از دست می دهید.چگونه صبحی شاد داشته باشیم

آب مایع حیات است پس صبح بانشاط خود را با این مایع حیات بخش آغاز کنید. شما مدت زیادی را خوابیده اید و در تمام این مدت هیچ آبی دریافت نکرده اید به جای آن در روال متابولیسم بدن تان و مواردی مثل تعریق آب از دست داده اید و همین باعث شده که بدن تان خشک باشد و حس خواب آلودگی کنید. همیشه یک لیوان آب کنار ساعت زنگذار خود قرار دهید و به محض بیدار شدن آب بنوشید. به این ترتیب صبح بانشاط تان دیگر اثری از کم آبی و رخوت و بی حالی ندارد.

به محض این که بیدار می شوید با چند تمرین کششی ساده خود را از مزایای آن بهره مند کنید. می توانید در رخت خواب با کشیدن دست ها و پاهای تان اجازه ی خون رسانی و رسیدن اکسیژن به این اندام ها را بدهید و باعث شوید تا خواب از سرتان بپرید و حس انرژی و نشاط بیشتری داشته باشید.

بدن شما نیاز به سوخت دارد و از همان ابتدای صبح باید به این نیازتان اهمیت بدهید. با خوردن یک صبحانه ی مقوی تا چند ساعت نیاز بدن تان را تامین کرده و اجازه می دهد تا بدن پرانرژی و قبراق تان برای شما یک صبح با نشاط را رقم بزند.

صبح زمان خوبی است تا از شر تمام خستگی کاری یا تشویش و ناراحتی های تان در امان باشید. پس چه بهتر که وقتی هنوز هیچ اتفاق مثبت یا منفی در روزتان نیفتاده با افکار منفی صبح با نشاط خود را خراب نکنید و اجازه دهید همه چیز به خوبی پیش برود.

هر روز اهداف و آرزوهای تان را به یاد بیاورید تا بدایند که برای چه باید تلاش کنید و چه اهدافی دارید. این کار به شما انگیزه می دهد و هر روز نیروی محرک اهداف تان شما را به جلو می راند. این راه انرژی بخش و ایجاد انگیزه را برای داشتن یک صبح با نشاط امتحان کنید.

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

 

سفر یک روزهاین روزها سراغ هر آژانس مسافرتی که بروید، فهرستی از تور های یک روزه طبیعت گردی یا تاریخی را به شما نشان می دهد. کافی است بدانید دنبال چه سبکی از سفر هستید تا یکی از آنها را انتخاب کنید و یک روز متفاوت را بگذرانید،  قالیشویی در کاشان، طبیعت گردی در سوادکوه یا ستاره بینی در کویر شهداد؟ سخت نگیرید و یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. محققان می گویند گشت و گذار و سفرهای کوچک شما را از آنچه هستید، شادتر می کند.به شکاف دیوار بخندیداین توصیه را حتی اگر بارها و بارها شنیده باشید، باز هم تا آخر بخوانید. روانشناسان می گویند گرچه خلق و خوی شما بر حالت چهره تان هم اثر می گذارد اما گاهی این چهره شماست که حال تان را بهتر می کند و خلق تان را تغییر می دهد، پس حتی اگر در انبوه مشکلات غرق شده اید، بهانه های کوچکی برای خندیدن پیدا کنید و تا می توانید لبخند بزنید. خنده واقعا بر هر درد بی درمانی دواست.گناهکار را ببخشیدمحققان می گویند بخشیدن، درست مثل پیروی از رژیم سالم برای سلامت ما مفید است و بر سلامت قلب و بالاتر رفتن خلق اثر می گذارد. اما شاید تاثیر انتخاب رژیم غذایی درست در 100 ساعت چندان واضح نباشد. پس می توانید میانبر بزنید و با بخشیدن یکی از کسانی که تصور ناخوشایندی در ذهن تان حک کرده شروع کنید.کار ساده ای نیست اما می توانید به بستری که او در آن زندگی می کند، سن و سالش، ویژگی های شخصیتی و بسیاری از عوامل دیگر توجه کنید و برای گذشتن از اشتباه او تلاش کنید.صبح زود، توچالنمی خواهیم صحبت های کلیشه ای در مورد طبیعت گردی و معجزه کوه را تکرار کنیم اما از شما می خواهیم که چند دقیقه ای خودتان را در دمای9/13°C قرار دهید. محققان می گویند هوای تازه به ویژه اگر تا این اندازه خنک باشد، حال شما را خوب می کند. نگران نباشید این بار نیازی به چند ساعت وقت گذاشتن برای خوشحال تر شدن ندارید. کافی است 20 دقیقه در هوای پاکی که تا این اندازه خنک است قرار بگیرید تا شادتر شوید. خوشبختانه صبح های پاییزی، پیدا کردن جای خنک برای نفس تازه کردن کار سختی نیست.کمی میکروب لازم استآلودگی همیشه هم بد نیست. محققان می گویند، بعضی باکتری های موجود در خاک دوست شما هستند و باعث ترشح بیشتر سروتونین در مغز شما می شوند. از آنجا که سروتونین هورمونی شادی آور و ضدافسردگی است، ترشح بیشتر آن می تواند حال شما را بهتر کند، پس اگر در خانه باغچه دارید، بیلچه را بردارید و یک خانه گلی درست کنید. اگر هم آپارتمان نشین هستید، بازی در ساحل یا طبیعت خاک آلود اطراف شهر را انتخاب کنید.یاد گرفتن یک نکته هم حال تان را خوب می کنداگر می خواهید حال تان بهتر شود، یک چیز تازه یاد بگیرید. محققان می گویند یادگرفتن نه تنها تصور شما را نسبت به خودتان بهتر می کند بلکه به خوشحال تر شدن شما هم کمک می کند. بد نیست قبل از شروع شدن این 100 ساعت در یک نشست یا کارگاه آموزشی ثبت نام کنید و چند ساعتی را به یادگرفتن مهارت یا دانش تازه اختصاص دهید.روزی 2ساعت برای خانه تان وقت بگذاریداز خستگی نترسید و به جان خانه بیفتید. نگذارید هیچ گوشه ای آلوده بماند. اگر دست تنها از پس تمیز کردن همه خانه برنمی آیید، از همسر یا شرکت های خدماتی کمک بگیرید تا در چند ساعت همه جا برق بیفتد. محققان می گویند تمیز کردن خانه از هر فعالیت دیگری شما را شادتر می کند. از نظر پژوهشگران اگر تنها 17 ساعت در هفته برای نظافت خانه وقت بگذارید، رضایت تان از زندگی بیشتر شده و آرام تر می شوید.دوباره عاشق همسرتان شویداگر مسئولیت های بی شمار و روزهایی که پی درپی هم می گذرند شما را سرد و خسته کرده، از این 100 ساعت برای احیای عشق تان کمک بگیرید. خاطراتی که با همسرتان داشته اید را بیرون بکشید؛ نامه ها، کارت پستال ها و یادگاری ها. در کنار هم روزهایی که برای تان ماندگار مانده اند و این یادگاری ها را از خود بر جا گذاشته اند را مرور کنید. سری به خیابان های خاطره های تان بزنید و سعی کنید روزهای خوشی که کم کم رو به فراموشی هستند را زنده کنید.کار خیر بکنیداگر گشتی در فضای مجازی بزنید، حتما از نمایشگاه ها و فروشگاه هایی که خیریه ها در گوشه و کنار شهر برپا کرده اند با خبر می شوید. سر زدن به بازارچه های خیریه، یکی از بهترین راه ها برای شادتر شدن است. محققان می گویند، کمک کردن به دیگران شما را شادتر می کند و اگر تنها 100ساعت از سال تان را وقف نیازمندان به کمک کنید، حال تان از این رو به آن رو می شود.بخوابیدتصور نکنید تمام این 100 ساعت باید فعالانه به دنبال شادی و آرامش باشید. اگر می خواهید حال تان خوب شود از خواب تان نزنید. خواب کافی احساسات منفی را از شما دور می کند و تمرکز و خلاقیت تان را بالاتر می برد. محققان می گویند خوش خوابی شما را شادتر هم می کند. پس برنامه 4 روزه را طوری بچینید که خواب تان کم و زیاد نشود.

از نکاتی که در این قسمت به اونها اشاره کردیم استفاده کنید و صبح هایی پرانرژی تر، سرحال تر و شادتر داشته باشید!

اگه هر روز صبح با احساس کسالت و ناامیدی از خواب بیدار میشید باید بگیم که شما تنها نیستید! برای اینکه بتونید صبحی بانشاط، پرانرژی و شاد داشته باشید بهتره از توصیه هایی که کارشناسان به اونها قسم می خورند استفاده کنید و روز خودتون رو به بهترین شکل ممکن شروع کنید!

با زیبامون دات کام همراه باشید و توصیه هایی که در این قسمت به اون ها اشاره کردیم رو بخونید و به اونها عمل کنید و مطمئن باشید با این کار سرحال تر و شاداب تر از همیشه از خواب بیدار میشید و روزهای خوب و پر انرژی رو تجربه خواهید کرد!

 

 

چگونه صبحی شاد داشته باشیم

 

اگه عادت دارید صبح خودتون رو با خوندن ایمیل ها، پیام ها و اخبار شروع کنید توصیه میکنیم که این کار رو فراموش کنید. چرا که صرف کردن تنها 3 دقیقه برای خوندن خبرهای مختلف و به ویژه ناراحت کننده کافیه تا صبح تون رو با استرس، احساس نارضایتی و ناراحتی شروع کنید و این کار احساس اضطراب و ناامیدی رو تا 27 درصد افزایش میده!

بهترین کار اینه که اصلا گوشی موبایلتون رو به اتاق خواب نبرید و بعد از بیدار شدن از خواب، با جملات امیدوار کننده و شکرگزاری صبح خودتون رو شروع کنید.

روش هایی برای از بین بردن خستگی بعد از خواب

 

 

 

به جای صرف کردن زمان برای چک کردن صفحات اجتماعی بهتره که افکار و هدف های خودتون رو یادداشت کنید! تحقیقات نشون داده که اراده افراد در ابتدای صبح بسیار قوی هست و یادداشت کردن و فکر کردن به اهداف کمک میکنه تا بهتر و راحت تر به هدف های خودتون برسید!

البته باید توجه داشته باشید که اهداف غیر قابل دسترس تاثیر زیادی برای افزایش سطح استرس شما دارند پس بهتره اهدافی رو برای خودتون تعیین کنید که میتونید به خوبی از پس اونها بر بیاید و با این کار احساس رضایت خوبی رو برای خودتون به وجود بیارید.

 

 

 

صبح خودتون رو با خوردن صبحانه کامل و مقوی شروع کنید. هیچ چیز به اندازه سلامت و شادابی خودتون مهم نیست! پس وقت کافی برای صرف صبحانه در نظر بگیرید و صبحانه رو با آرامش و لذت بخورید! با خوردن صبحانه کامل، سطح قند خون و میزان انرژی در بدن متعادل میشه و پرخوری و اضافه خوری در طول روز رو هم کم میکنه و در نتیجه بدن سالم تر و اندام متناسب تری هم خواهید داشت!

صبحانه سالم و مقوی و کامل

 

 

 

مانترا (mantra) مجموعه ای از کلمات و آواهایی هستند که به صورت موزون و آهنگین خونده میشن و تاثیر زیادی در ایجاد آرامش و تمرکز دارند. تحقیقات نشون داده که تکرار آروم و متناوب یک مانترا میتونه ریتم قلب رو تثبیت کنه. هر زمان که احساس کردید به آرامش بیشتری نیاز دارید شروع به زمزمه کردن کلمات و عبارت های مثبت و آرامش بخش کنید. با این کار، تمرکز بهتری پیدا میکنید و میتونید بهتر و موثرتر عمل کنید.

 

 

 

هر روز 5 دقیقه چرخه خبری روزانه رو نادیده بگیرید و به چیزهایی که ارزش قدردانی و شکرگزاری دارند فکر کنید! با این تمرین می تونید احساس آرامش بیشتری داشته باشید و جریان ذهنی خودتون رو کنترل کنید. بهتره زمان هایی رو برای تمرکز بر روی چیزهای مثبت در نظر بگیرید و کمی خوش بین تر باشید! قدردانی باعث افزایش کیفیت زندگی و احساس شادابی بیشتر میشه.

سلامتی و شادابی – 8 کار ضروری قبل از ساعت 8 صبح

 

 

 

بعد از گذروندن یه روز کاری سخت احساس اضطراب و استرس یه امر کاملا طبیعی هست اما شما میتونید با تدابیری که دارید این اضطراب و استرس رو تا حد زیادی کم کنید. موسیقی مناسب می تونه بهترین راه حل در این مواقع باشه. بهتره همیشه یه لیست از آهنگ های مورد علاقه تون رو در گوشی موبایل یا پخش کننده های موسیقی داشته باشید و به اون گوش کنید. تحقیقات نشون داده که گوش دادن به موسیقی خوب میتونه احساس آرامش زیادی رو ایجاد کنه و ضربان قلب و استرس رو تا حد زیادی کم میکنه.

 

ممنون که با زیبامون همراه هستید!

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

 

چگونه صبحی شاد داشته باشیم

اغلب صبح ها که از خواب بیدار می شوید،‌ انرژی کافی را برای یک روز کامل ندارید و ممکن است احساس خستگی، خواب آلودگی و بی حوصلگی داشته باشید. رعایت نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم، سبب می شود تا شما روزتان را بهتر آغاز کنید.

 

سحرخیز باشید

افرادی که تا دیروقت بیدار می مانند و دیر می خوابند و بیش از نصف خوابشان را پس از ساعت پنج و نیم صبح می گذرانند، میزان بیشتری فست فود مصرف می کنند و بیشترین میزان کالری را بعد از ساعت ۸ شب مصرف می کنند. در تحقیق دیگری نشان داده شده است که موادغذایی که پس از ساعت ۸ شب مصرف می شوند، تاثیر بیشتری بر افزایش وزن بدن دارند. یکی از بهترین راه هایی که شما می توانید وزنتان را کنترل کنید، این است که شب ها زودتر بخوابید و صبح ها زودتر از خواب برخیزید.

 

خستگی بیش از حد نشان از پرخوری دارد

این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که شما انرژی بدنتان را چگونه تامین و چه موادغذایی را مصرف می کنید. موادغذایی مغذی می توانند مغز شما را در وضعیت هوشیارتری قرار دهند و باعث شوند که شما بتوانید وزنتان را به سادگی کنترل کنید.

 

پروتئین را فراموش نکنید 

مصرف پروتئین می تواند مغز و معده شما را قانع کند که شما سیر شده اید. گرسنگی ممکن است منجر شود تا شما به خوردن یک پاکت چیپس روی بیاورید. نتایج تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان می دهد که افرادی که کمتر از ۱۵ درصد از کالری مورد نیازشان را با پروتئین تامین می کنند، بیشتر از سایر افراد که میزان پروتئین بیشتری مصرف کرده اند گرسنه می شوند. همین موضوع سبب می شود تا آنها به خوردن میان وعده های بیشتری روی آورند و اضافه وزن بیشتری پیدا کنند. خوردن تخم مرغ آب پز و ماست یونانی برای صبحانه می تواند کمک شایانی به کنترل اشتها در طی روز کند.

 

روزتان را با شکلات آغاز کنید 

بله شما درست خواندید. یک تکه شکلات تلخ می تواند تئوبرومین مورد نیاز بدنتان را برای بیدار ماندن تامین کند و شما را در طی روز سرحال نگه دارد. همچنین شکلات سرشار از آنتی اکسیدان است و این موضوع ریسک ابتلا به حملات قلبی را در شما کاهش می دهد. از طعم خوب شکلات هم که نمی توان گذشت.

 

قهوه بنوشید 

آخرین باری که شنیدید یک پزشک از کلمه معجزه استفاده کند چه زمانی بود؟ نیازی نیست که قهوه را کنار بگذاری و یا از نوشیدن آن احساس گناه کنید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که قهوه تاثیر معجزه آسایی بر روی سلامت افراد دارد و می تواند ریسک ابتلا به سرطان پوست را تا ۲۰ درصد و حمله قلبی را تا ۲۵ درصد کاهش دهد. همچنین میزان مرگ بر اثر سرطان پروستات در مردان را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد. سعی کنید قهوه را تلخ و یا همراه مقدار کمی شیر میل کنید، تا کالری آن را به حداقل برسانید.

 

موادغذایی ترد مصرف کنید 

خوردن یک سیب هنگام صبح می تواند برای شروع یک صبح پرانرژی موثر باشد. خوردن آن کمک می کند تا ماهیچه های صورت شما به صورت منظم در هنگام صبح کار کنند و شما هوشیارتر باشید. همچنین علاوه دریافت فیبر کافی، انرژی مضاعفی در طی روز خواهید داشت.

 

تختخواب را مرتب کنید 

قبل از همه چیز مرتب کردن تختخواب، مانع از وسوسه شدن شما برای خزیدن مجدد به آن می شود. به اضافه اینکه برای مرتب کردن ملحفه دستها باید بالای سر رفته و ماهیچه های بازو را به فعالیت وا داشت؛ همین امر منجر به بالا رفتن ضربان قلب و هوشیار شدن شما خواهد شد.

منبع:سالم زی

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


سفارش آنلاین کیک تازه خانگی


خرید ماست ساز پونته

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

چگونه صبحی شاد داشته باشیم


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه صبحی شاد داشته باشیم

     

راههای شاد بودن  صبح برای زندگی شادتر

معمولاً ابتدای صبح و به خصوص بیدار شدن از خواب در صورتی که شب قبل دیر خوابیده باشیم برای هیچ کس چندان خوشایند و دوست داشتنی نیست. فراموش نکنیم که استرس و نگرانی، آن هم در ابتدای روز برای هیچ کس خوشایند و خوب نخواهد بود بنابراین با رعایت نکات زیر می توانیم روز خود را با شادی و آرامش بیشتری آغاز کنیم و در نتیجه شانس سلامتی خود و داشتن روزی پر بار را افزایش دهیم.

۱-همیشه شب قبل از خواب کمی پرده و کرکره اتاقمان را نیمه باز بگذاریم و آن را کاملاً کیپ نکنیم تا این که به هنگام طلوع آفتاب اشعه های نور طبیعی خورشید به اتاق و مغز ما بتابد و کم کم تولید هورمون ملاتونین که موجب خواب آلودگی می شود را کاهش دهد تا در عوض هورمون آدرنالین که به بیداری از خواب کمک می کند بهتر تولید شود. به این ترتیب وقتی صدای زنگ ساعت بلند می شود ما در حالت نیمه خواب بوده و دیگر بدن ما آمادگی بیشتری برای بیدار شدن و برخاستن داشته باشم. البته بهتر است که شب زودتر به رختخواب برویم تا اینکه صبح حداقل پس از ۷ ساعت خواب بیدار شویم. اگر ما این برنامه را اجرا کنیم به این ترتیب بدن ما همانند یک ساعت بیولوژیکی عمل کرده و ما را به موقع بیدار می کند و دیگر نیازی به ساعت کوکی نخواهد بود .

۲-همیشه زنگ ساعت را ۱۵ دقیقه زودتر از زمانی که قصد داریم از خواب بیدار شویم تنظیم کنیم تا این که فورا به محض شنیدن صدای زنگ مجبور نباشیم که از جا بپریم و آماده شویم. به این ترتیب ما می توانیم روزمان را با کمی دراز کشیدن در تخت خود و آرام آرام برخاستن از جا آغاز کنیم و کمی بدنمان را بکشیم و نرمش کنیم و حتی تا قبل از بیدار شدن به یک موسیقی ملایم و یا اخبار روز گوش دهیم و در مورد این که چه می خواهیم بپوشیم و در طول روز چه می خواهیم بکنیم کمی فکر نماییم و یا حتی در مورد مواد غذایی صبحانه خود تصمیم بگیریم. آماده سازی ذهنی برای برخاستن از جا و بیدار شدن به همان اندازه ی آمادگی جسمانی مهم است. این ۱۵ دقیقه زمان زودتر باز کردن چشمان و بیدار شدن از خواب، قبل از این که هر کس دیگری بیدار شده باشد فقط متعلق به خود ما است و در کاهش استرس و آرامش صبحگاهی بسیار موثر است .

۳-یکی دیگر از راههای شاد بودن در زندگی این است که برای ۱۵ ثانیه بدن خود را حتی قبل از باز کردن چشمانمان در صبح زود کمی بکشیم. دست خود را بلند کنیم و ابتدا انگشتان، مشت و سپس کل دست خود را بکشیم. این کار را در مورد اجزای پاهایمان نیز انجام دهیم و سپس گردن و در پایان کمرمان را بکشیم و این حرکات به راحت برخاستن از جا بسیار کمک می کند و به این ترتیب جریان خون در عضلات و اعضای بدنمان بهتر و سریعتر جریان می یابد و انجام این حرکات کششی همانند یک آمپول اکسیژن و انرژی برای بافت ها عمل می کنند.

۴-صبح ها قبل از دوش گرفتن یک وان گذاشته و در آن یک صندلی پلاستیکی مناسب حمام را زیر شر شر آب گرم قرار دهیم و برای مدتی روی آن بنشینیم و حتی در حالی که هنوز آب گرم با فشار به صندلی می خورد ما به گونه ای بر روی آن بنشینیم که این آب گرم ولرم به پشت کمر ما هم بخورد. این کار موجب آرامش و افزایش انرژی ما می شود و همانند یک ماساژ طبیعی عمل خواهد کرد. پس از چند دقیقه صندلی را به کناری هل دهیم و با آب وان خود را شسته و از حمام بیرون بیاییم.

۵-هر روز صبح یک گفته و نقل قول معروف و آموزنده که در عین حال مشوق هم باشد بخوانیم. یا این که شعر زیبا از حفظ کنیم. این گفته می تواند به روز ما چارچوب و برنامه ای خاص دهد و در عین حال می تواند کمک کند که با انگیزه ای خوب در مسیر صحیح حرکت نماییم و تفکر منفی و بد بینانه ی کمتری نسبت به روز داشته باشیم.

۶-بعضی صبح ها یک ویتامین بخوریم.

۷-از انجام تصمیم گیری ها در ابتدای صبح اجتناب کنیم. تعداد تصمیماتی را که در ابتدای صبح می گیریم کمتر کنیم. یکی دیگر از راههای شاد بودن در خانه این است که سعی کنیم تصمیمات صبحگاهی خود را در شب قبل بگیریم مثلاً در مورد این که صبحانه چه بخوریم، چه لباسی بپوشیم و یا این که از چه مسیری برویم و غیره. به علاوه سعی کنیم امور صبحگاهی خود را تا جایی که می توانیم یکنواخت تر کنیم مثلاً ساعت بیدار شدن، نوع صبحانه، لباس ها و زمان حمام کوتاه و معینی را برای تمام صبح ها انتخاب کنیم.

۸-کودکان خود را در ابتدای روز نوازش کنیم و در آغوش بگیریم. هیچ چیز ناراحت و نگران کننده تر از بیدار کردن یک کودک دبستانی و یا فرزند دبیرستانی خسته در صبح زود نیست و او در این زمان بسیار حساس و آسیب پذیر است. بنابراین او را یکدفعه از خواب بیدار نکنیم بلکه در کنار تختش بنشینیم و به آرامی موهایش را نوازش کنیم و او را از خواب بیدار نماییم. اگر می خواهیم کودکی کم سن تر را بیدار کنیم در کنار او دراز بکشید و به آرامی او را بغل کنیم و بیدارش نماییم. این نوازش های صبحگاهی کودک موجب می شود که هم ما و هم کودک با لذتی بیشتر روز خوبی را آغاز کنیم.

۹-هر روز صبح زود ۵ تا ۱۰ دقیقه موسیقی گوش دهیم و کمی فکر کنیم. این کار به ما کمک می کند که تصمیمات شب گذشته را با خلاقیت بیشتری در طول روز شکل دهیم و عملی کنیم.

۱۰-یکی دیگر از راههای شاد زیستن این است که با بوی عطر قهوه یا چای از خواب بیدار شویم. عطر یک قهوه یا چای عالی دم کشیده در صبح به انسان نشاط می دهد. ما می توانیم زمان قهوه جوش یا چای ساز الکتریکی خود را در صورت امکان به گونه ای تنظیم کنیم که صبح کمی قبل از ساعتی که قرار است بیدار شویم روشن شود و دم بکشد. بوی خوش چای یا قهوه همانند یک قلاب ماهی گیری ما را از اتاق بیرون خواهد کشید. کافئین موجود در چای یا قهوه همانند یک محرک سیستم عصبی عمل می کند و این ماده همانند داروهای محرکی چون داروی آمفتامین ما را بیدار می کند و سر حال می آورد و میزان فعالیت عضلانی را افزایش می دهد .

۱۱-دهان و زبان خود را بشویید و مسواک کنیم. این کار در ابتدای صبح موجب خوش بویی دهان و تنفس و همچنین از بین رفتن ۳۰ نوع باکتری می شود که در طول شب در دهان شما مستقر می شوند. بنابراین یک مسواک زدن مختصر در ابتدای صبح بسیار مؤثر است.

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

۱۰ دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است


راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

۱۲-صبح ها مصرف روزی یک آسپرین به مدت ۵ سال خطر سکته قلبی را حداقل به نصف می رساند. البته قبل از مصرف آسپرین حتماً با پزشک متخصص خود مشورت کنیم.

۱۳-در ابتدای صبح شکر در قهوه یا چای خود بریزیم و یا این که یک فنجان آب پرتغال بنوشیم. تحقیقات در افراد بین ۶۰ تا ۸۰ سال نشان داده است مصرف کمی شکر در ابتدای صبح و حتی قبل از صبحانه موجب تقویت بهتر حافظه در آن روز می شود. بنابراین مصرف یک قاشق چای خوری یا کمتر شکر در ابتدای صبح مفید است.

۱۴- تقویم و یادداشت روزانه خود را چک کنیم. این دفتر یادداشت می تواند یک سر رسید بزرگ و یا یک تخته وایت بورد بر روی دیوار آشپزخانه یا اتاق باشد. ما می توانیم در آن ها تمام کارهای روزانه را یادداشت کنیم و این برنامه ها می تواند شامل وظایف خاص طول روز و همچنین امور مربوط به بچه ها باشد. بنابراین هر روز صبح برنامه روزانه ای که شب قبل نوشته ایم با دقت به هنگام صرف چای یا قهوه بخوانیم. این کار به ما کمک می کند برنامه ای منظم برای روز خود بچینید و مانع از بروز استرس و نگرانی در وجود خود در طول روز شویم.

۱۵-روزی ۵۰۰ میلی گرم قرص کلسیم یا کربنات کلسیم قبل از خواب مصرف کنیم. در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کنیم.

۱۶-روزی ۸ لیوان آب مصرف کنیم تا صبح ها سر حال تر و بدون احساس تشنگی از خواب بیدار شویم.

۱۷-یکی دیگر از روشهای شاد بودن این است که اگر فرزندی داریم بهتر است که یک لیست از کارهایی که او باید قبل از خروج از خانه و یا در طول روز انجام دهد تهیه کنیم و آن را روی دیوار بزنیم و یا روی تخته سفید روی دیوار حال یا آشپزخانه نصب کنیم تا صبح ها مجبور به جر و بحث و مجادله نشویم. کارهایی مثل مسواک زدن، صرف صبحانه، آماده سازی کیف و وسایل مدرسه، مرتب و جمع کردن تخت و رختخواب و غیره را در این چک لیست یادداشت کنیم.

۱۸-یک سبد یا کمد کوچک خاص را برای خودمان و هر یک از بچه هایمان آماده کنیم تا این که کلیدها، کیف مدرسه و بیرون، کیف پول، کاغذها ، دستکش، کلاه و لوازم روزانه ای از این دست را در آن بریزیم تا هر روز صبح مجبور نباشیم که هر کدام را از یک گوشه ی اتاق و خانه پیدا کنیم.

۱۹-صبح ها هر یک از افراد خانه بهتر است زمان جدایی را به استحمام و یا دوش گرفتن اختصاص دهند چرا که در این زمان می توانیم آرامش خاصی پیدا کنیم.

۲۰-زمان استحمام صبحگاهی را مفید و کوتاه تر کنیم. اگر ما وقت نکرده ایم که شب یا عصر گذشته دوش بگیریم بهتر است که صبح روز بعد برای کاهش زمان استحمام مثلاً به جای استفاده ی جداگانه از شامپو و نرم کننده از یک شامپوی دارای نرم کننده استفاده کنیم و حتی از شامپوهای چند منظوره ی سر و بدن بهره بگیریم.

۲۱-لوازم ضروری مورد نیاز روزانه امان را داخل ظرف یا قفسه ای قرار دهیم تا صبح راحت بتوانیم آن ها را پیدا کنیم، وسایلی چون جوراب ها، ساعت، انگشتر، کلیدها و غیره تا این که صبح وقت کمتری را صرف پیدا کردن آن ها کنیم.

۲۲-صبح ها پس از استحمام از یک حوله بزرگ برای خشک کردن خود استفاده کنیم تا وقت کمتری بگیریم و در صورت مطبوع و گرم بودن هوا اجازه دهیم در حالی که لباس هایمان را می پوشیم و خود را آماده می کنیم موهایمان به صورت طبیعی کمی خشک تر شود و در پایان سشوار بکشیم تا هم وقت و هم انرژی برق کمتری مصرف شود .

چگونه صبحی شاد داشته باشیم

۲۳-صبح ها روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی و یا راه رفتن را فراموش نکنیم تا به حفظ سلامت جسمانی و تناسب اندام خود کمک بسزایی کنیم.

۲۴-در ابتدای صبح تمام افراد خانواده را که دوست داریم ببوسیم و بعد از خانه بیرون برویم. این کار موجب کاهش استرس ما و آنها و همچنین کمک به آغاز روزی خوب و مثبت می شود.

شاد بودن هنر است و در زیر چند نمونه از عکس شاد بودن در زمان بیدارشدن برایتان میگذارم

مطلب قبلی

زندگینامه مارک زاکربرگ – خالق سایت فیس بوک

مطلب بعدی

راههای شاد بودن در محیط کار

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه بر موانع

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای اتخاذ میلیون ها تصمیم کوچک…

چگونه شروع به استفاده از قانون جذب کنیم؟ 8 موردی که همین…

10 راهی که قانون جذب می تواند به شما کمک کند تا زندگی تان را…


چگونه در مراقبه تجلی مهارت پیدا کنیم؟

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();


چگونه صبحی شاد داشته باشیم
چگونه صبحی شاد داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *