چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

 
helpkade
چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم
چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

افراد بسیاری در پی داشتن پوستی شفاق و روشن هستند که زیبایی و جذابیت چهره آنها را چندین برابر کند. قبل از استفاده از کرم های شیمیایی روشن کننده پوست، از این روش های خانگی استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، افراد بسیاری در پی داشتن پوستی شفاف و روشن هستند که زیبایی و جذابیت چهره آنها را چندین برابر کند. قبل از استفاده از کرم های شیمیایی روشن کننده پوست، از این روش های خانگی استفاده کنید. علاوه بر ماسک های خانگی روشن کننده پوست، انتخاب رژیم غذایی مناسب نیز در شادابی و طراوت پوست تاثیر بسیاری دارد. با ما همراه شوید تا با ماسک های خانگی روشن کننده پوست، رژیم غذایی مناسب و نکاتی که باید رعایت کنید آشنا شوید..

ماست، محصولی جانبی از شیر است،که حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای پوست خوب می باشد. همچنین دارای اسید لاکتیک است که دارای خواص سفیدکنندگی میباشد.

اینها راه حل های مناسب برای انواع پوست می باشد.

 • ماست ساده را به آرامی بر روی پوست بمالید. چند دقیقه آنرا روی پوستتان نگه داشته  و سپس آن را با آب ولرم بشویید. تکرار این عمل یک بار در روز به مدت چند هفته باعث  تغییر قابل توجهی در پوست و چهرهمیشود.چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

 • روش دیگر، مخلوط یک قاشق غذاخوری ماست تازه با نصف قاشق غذا خوری از عسل است. مخلوط را بر روی صورت و گردن خود به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه داشته و سپس آن را با آب بشویید. استفاده روزانه ی این ماسک برای بهبود پوست و چهره شما بسیار مفید است.

• شما همچنین می توانید کمی آب لیمو و مقداری بلغور جو دوسر را به ماست اضافه کرده و خمیری ضخیم درست کرده و آن را بصورت ماسک به صورتتان بزنید. این درمان نیز باعث انعطاف و مرطوب نگه داشتن پوست شما میشود.

عنصر مهم در مراقبت از پوست، ویتامین C است که می توانید  آنرا به وفور در پرتقال یافت کنید. به علاوه، پرتقال دارای خواص سفیدکنندگی نیز میباشد که می تواند پوست شما را روشن کند. مشخص شده است که مصرف منظم آب پرتقال تازه تا حد زیادی می تواند به بهبود بافت پوست و همچنین انعطاف آن کمک کند. برای روشن شدن پوست ، پرتقال را می توان به دو روش مختلف استفاده کرد.

• با ترکیب دو قاشق غذاخوری آب پرتقال و اندکی پودر زردچوبه خمیری درست کرده و آنرا بر روی صورت و گردن خود را قبل از رفتن به رختخواب بمالید. همچنین می توانید آن را بر روی دست ها و پاهای خود نیز بمالید. صبح روز بعد آن را بشویید. این کار را روزانه انجام دهید.

• پوست پرتقال خشک شده را پودر کنید. یک قاشق غذاخوری از پودر پرتقال را با یک قاشق غذا خوری از ماست ساده مخلوط کنید. آنرا  به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید. سپس با آب شستشو کنید. این ماسک به روشن شدن  نقاط تیره  و لکه های دیگر روی صورت کمک خواهد کرد. آنرا هفته  ای یک یا دو بار استفاده کنید، اما نه بیشتر از آن .

 آرد نخودچی یکی از بهترین مواد برای افرادی ست که مایل به روشن شدن رنگ پوست خود دارند. این ماده شامل مواد مغذی مختلف است که به حفظ سلامت پوست شما بسیار کمک میکند. استفاده از درمان های زیر به صورت روزانه باعث حذف روغن اضافی پوست شما بهمراه حفظ رطوبت طبیعی پوست شما میشود.

 1. مقداری آرد نخودچی را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و یا آب را زیاد بریزید تا حجم خمیر ضخیم شود.

۲٫ آن را بر روی صورت ، دست و پا بمالید.

۳٫ تا زمانی که خشک شود صبر کنید، سپس آن را با آب بشویید.

 عسل کمک می کند تا پوست سفید شود در حالی که به عنوان یک عامل مرطوب کننده نیز عمل میکند. پوست خشک، عاملی ست که باعث ناهمواری پوست میشود. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند لکه های مربوط به سن و جای جوش را محو کند.

• عسل خالص را به صورت خود بمالید و برای چند دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این درمان ساده به حذف سلولهای مرده پوست کمک خواهد کرد و باعث میشود پوست شما روشن تر و تازه تر از قبل به نظر برسد. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

• برای ایجاد یک ماسک روشن کننده پوست،یک قاشق چای خوری از عسل و آب لیمو، یک قاشق غذاخوری شیر خشک و نصف قاشق چای خوری روغن بادام را ترکیب کرده و خوب آنها را مخلوط کرده و آن را به آرامی بر روی پوست بمالید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار را روز در میان انجام دهید.

خاصیت اسیدی لیمو به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی برای پوست و مقدار بالای ویتامین C در آن کار برای رشد سلول های جدید موثر است. همچنین، لیمو دارای آنتی اکسیدان ها است که برای رنگ پوست بسیار خوب هستند.

 • یک توپ پنبه را در آب لیموی تازه غوطه دهید و آن را به طور مستقیم بر روی صورت بمالید. حتی می توانید یک برش لیمو را به طور مستقیم بر روی پوست آسیب دیده بمالید و اجازه  دهید که  آب آن جذب پوست شود. حداقل یک ساعت بعد، صورت خود را با آب بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. این درمان ساده مطمئنا رنگ پوست شما را روشن کرده و همچنین می تواند از توسعه زخم روی صورت جلوگیری کند.

• سه قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یا آب گوجه فرنگی را مخلوط کرده و بر روی پوست مالیده و نیم ساعت بعد ، آنرا با آب شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

• روش دیگر، مخلوط کردن یک قاشق چای خوری از هر یک ،آب لیمو، شیر خشک و عسل است. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از شستشو ، آنرا بر روی پوست خود نگه دارید. این کار را روزانه و یا روز در میان انجام دهید.

 توجه: هنگام استفاده از این سه درمان، لازم است هیچ زخم بازی بر روی پوست شما وجود نداشته باشد. ماهیت اسیدی آب لیمو می تواند باعث درد در زخم های باز شود. همچنین، آب لیمو ممکن است برای پوست های حساس و یا کسی که به لیمو حساسیت دارد، مناسب نباشد.

 ژل آلوئه ورا می تواند هایپرپیگمنتاسیونیا تجمع رنگدانه ها در بافتها را کاهش دهد و به بازیابی رنگ اصلی پوست شما کمک کند. هیپرپیگمانتاسیون یکی از علل اصلی ناهمواری پوست است. همچنین، اثر خنک کننده آلوئه ورا کمک می کند تا بازسازی سلول های جدید و بازسازی بافت آسیب دیده، که برای سلامتی پوست مهم است، انجام شود. این درمان با استفاده ساده از ژل آلوئه ورا می تواند لکه های سیاه را روشن کند و رنگ پوست را به طور کلی بهبود دهد.

 1. لایه های بیرونی از برگ آلوئه ورا را برش دهید . برشی ضخیم از ماده ژله مانند جدا کنید.

 2. ژل را کاملا بر روی پوست خود بمالید.

 3. حدود ۳۰ دقیقه آنرا روی پوستتان بگذارید، و سپس آن را با آب بشویید.

 4. این کار را در حداقل دو بار در روز به مدت دو هفته انجام دهید.

اگر گیاه آلوئه ورا را ندارید، می توانید آنرا از بازار بخرید.

مواد لازم:

شیر ۱ قاشق غذاخوری

عسل ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۱ قاشق چایخوری

روغن بادام یک قاشق چایخوری

پودر شیرین بیان ۱قاشق مرباخوری پر

مواد فوق را با یکدیگر ترکیب کنید و روی صورت بمالید به مدت نیم‌ساعت صبر کنید و سپس با آب ملایم بشوئید تا علاوه بر درخشش پوست، لکه‌های قهوه‌ای روی پوست شما نیز از بین بروند.

مواد لازم:

پودر جو دوسر ۱ قاشق مرباخوری

ماست آب‌گرفته تازه(کیسه‌ای)  ۱ قاشق مرباخوری

پودر جوی دو سر را با ماست و آب گوجه‌فرنگی تازه مخلوط کرده تا خمیری یکدست به دست آید مثل ماسک روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و هفته‌ای دوباره تکرار شود تا تمامی لکه‌های قهوه‌ای مایل به زرد روی پوست شما به تدریج از بین بروند.

قرار دادن سیب‌زمینی خام برش داده شده بر روی پوست و دور چشم نیز لکه‌ها و علامت‌های پوستی را از بین می‌برد.چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

سیب زمینی حاوی عوامل سفید کننده است که باعث روشن تر شدن پوست می شود. سیب زمینی خام را خمیر کنید و با شیر مخلوط کنید و به پوست بمالید سپس بگذارید 15 دقیقه بماند. همچنین می توانید برش های سیب زمینی خام را بر روی پوست قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

به مدت دو هفته هر شب ۴ عدد بادام آسیاب‌شده را در شیر خیس کنید، آن را آسیاب کرده و این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و پس از خشک شدن آن روی پوست، با آب سرد بشویید.

این مخلوط را به آرامی بر روی صورت مالش دهید. اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است از روغن استفاده نکنید. به جای روغن از عسل استفاده کنید. این مخلوط پوست را مرطوب کرده و برای پوست چرب مناسب است.

یک خیار، یک چهارم فنجان آب لیمو، 5 قاشق چای خوری عسل، و 5 قاشق چای خوری شیر را با هم مخلوط کنید. مخلوط را در یک کاسه بریزید. در آرد هم بزنید تا زمانی که مخلوط غلیظ شود. بگذارید 6 ساعت در یخچال بماند. سپس هر روز بعد از حمام بر روی صورت قرار دهید. بگذارید ماسک 15-20 دقیقه روی پوست بماند سپس آن را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

به منظور باز کردن منافذ پوست به صورت تان بخور دهید. یک قابلمه آب جوش بیاورید و برای پوست های چرب به آن گیاهان طبیعی مانند آویشن، نعناع و لیمو اضافه کنید. برای پوست های خشک یا حساس بابونه یا آهک اضافه کنید. از یک کاسه بزرگ استفاده کنید. وقتی صورت تان را بالای کاسه پر از آب نگه داشته اید، یک حوله را روی سر خود نگه دارید. از این روش برای از بین بردن کثیفی، آرایش یا سلول های مرده که ممکن است منافذ پوست تان را مسدود کرده باشند، استفاده کنید. سپس یک حوله سرد را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست تان بگذارید تا هم آن را خنک کنید و هم منافذ پوست را ببندید.

از پاک کننده های غیر صابونی صورت استفاده کنید تا از خشک شدن پوست تان جلوگیری کند. پاک کننده هایی پیدا کنید که شامل مواد طبیعی باشند. پس از شستن صورت با یک پارچه خشک، آهسته صورت تان را خشک کنید تا آسیب نبیند. بعد از خشک کردن، از یک مرطوب کننده که از مواد طبیعی ساخته شده باشد استفاده کنید. این کار را روزانه تکرار کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. به مقدار فراوان میوه و سبزیجات بخورید و از خوردن مواد غذایی فرآوری شده و غذاهایی که سرشار از قند هستند، اجتناب کنید. برای روشن شدن پوست تان کلم بروکلی و ماهی بخورید. از خوردن غذاهای تند که حاوی هیستامین هستند و باعث قرمز شدن پوست می شوند، پرهیز کنید. به رژیم غذایی خود مواد حاوی آنتی اکسیدان اضافه کنید. از ویتامین C با غلظت بالای ۱۰ درصد به بالا استفاده کنید که پوست تان سفت شود. مراقب باشید پوست تان در معرض اشعه UV خورشید آسیب نبیند.

به مقدار کافی بخوابید تا دور چشمتان حلقه های سیاه ایجاد نشود و چشم ها و صورت تان پف نکند. همیشه آرام باشید و با فعال بودن و وقت گذراندن خارج از منزل از استرس دوری کنید.

از آنجا که بعضی از کرم ها و سروم های روشن کننده پوست قیمت بالایی دارند توصیه می شود برای روشن کردن پوست تان در ابتدا سراغ مصرف گروهی از مواد غذایی بروید. از از این راه نه تنها پوست تان روشن می شود, بلکه دیگر قسمت های بدنتان هم سالم می ماند و از ابتلا به بیماری های مختلف مصون می مانید. متخصصان پوست و مو معتقدند اگرچه هنوز کاملا مشخص نیست که چه غذاهایی در فرایند روشن سازی پوست های تیره تاثیر دارند اما به طور حتم داشتن یک رژیم غذایی متعادل به طراوت و درخشش پوست کمک می کند. درضمن بهتر است از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کنید. این میوه ها را هم امتحان کنید:

توت فرنگی میوه ای مغذی است که با داشتن ویتامین C یک داروی طلایی برای پوست شماست. ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است که استحکام پوست را بهبود می بخشد و صورت تان را تازه و روشن نشان می دهد.

با داشتن ویتامین C فراوان برای طراوت پوست مفید است. آناناس آنزیمی دارد که به کاهش لکه های ناشی از پیری پوست کمک می کند. برای روشن شدن پوست تان می توانید آناناس را مستقیم روی آن بمالید.

این میوه هم با داشتن اسید اسکوربیک و آنتی اکسیدان های فراوان پوست را از تیرگی نجات می دهد. مقداری لیمو داخل آب بچکانید و آن را بنوشید.

 گوجه فرنگی در درخشندگی و طراوت پوست تان تاثیر دارد, به این ترتیب که با تولید کلاژن در پوست تان درخشش طبیعی ایجاد می کند.

به بوی بدش توجه نکنید چون یک آنتی بیوتیک طبیعی است و خون را تمیز می کند, در نتیجه پوست هم شفاف می شود.

این برگ های سبز رنگ هم با داشتن بتا کاروتن سبب روشن تر شدن پوست شما می شود.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

ممکن است بخواهید پوست خود را به دلایل مختلف، روشن کنید. در حالی که امکان تغییر رنگ پوست به طور چشمگیر وجود ندارد، اما ممکن است با استفاده از مواد طبیعی یا شیمیایی روشن شود. در این مقاله جدیدترین روشهای قطعی روشن کردن پوست به نقل از چند موسسه معتبر پزشکی را به شما یاد می دهیم. اما دقت کنید که تاثیر آنها ممکن است چند هفته به طول بینجامد. ضمنا به هیچ وجه به دنبال روشهای ذکر شده در سایت های غیرمعتبر فارسی نروید. مطالب این سایت ها عمدتا مبنای علمی ندارند و استفاده از روشهای گفته شده در آنها ممکن است به پوستتان آسیب های جدی وارد کند.

بسیاری از پزشکان علم پوست و زیبایی معتقدند که آبلیمو می تواند اثرات روشن کننده روی پوست داشته باشد. برای این کار یک لیمو را بردارید و نصف کنید. آب آن را بگیرید. با استفاده از پنبه آن را روی پوست خود بمالید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس محل مورد نظر را با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. در هفته ۲ تا ۳ بار این کار را تکرار کنید.

ماسک آبلیمو اجازه خواهد داد که قسمت اسیدی لیمو به آرامی به داخل منافذ نفوذ کند و به تدریج رنگ پوست را تغییر دهد. ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، ۱ قاشق غذاخوری آب میوه و ۱ قاشق غذاخوری از خمیر شور نیشکر را در مخلوط کنید. آن را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم صورتتان را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

یک لایه بردار پوست با استفاده از اجزای روشن کننده اسید سیتریک و همچنین لایه برداری از سلول های مرده پوست، پوست را روشن می کند. ۲ قاشق غذاخوری (۶/۲۹ میلی لیتر) شکر قهوه ای، ۱ تخم مرغ سفید و ۱ قاشق چای خوری آب لیمو را مخلوط کنید. آن را روی پوست بمالید و با حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید. به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه اجازه دهید روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

هنگامی که زردچوبه به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند برخی از مشکلات پوستی را بهبود بخشد. برای استفاده از زردچوبه برای روشن شدن پوست، یک ماسک حاوی نصف قاشق چایخوری زردچوبه، ۲ قاشق چایخوری آب لیمو و دو قاشق چایخوری آب میوه مخلوط کنید. آن را در منطقه ای که مایلید روشن شود پخش کنید. بگذارید برای ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. این ماسک را تا ۵ بار در هفته استفاده کنید.

حتما بخوانید: قانون جذب عشق: چگونه از آن برای جذب فردی خاص استفاده کنیم؟

برخی از متخصصان در جدیدترین تحقیقات خود معتقدند که آب نارگيل مي تواند پوست را روشن و در عين حال نرم کند. پنبه را به آب نارگیل آغشته کنید. قبل از خواب مایع را روی صورت یا هر منطقه دیگری که مایل به روشن شدنش هستید، بمالید. بگذارید تا صبح بماند. سپس آن را بشویید. روزانه می توانید این کار را تکرار کنید.

حتما بخوانید: تمام خواص و فواید توت فرنگی برای بدن و پوست شما که حتما تعجب خواهید کرد!

ژل آلوئه ورا برای پوست بسیار آرام بخش است. همچنین پوست را مرطوب و جوان می کند. بسیاری معتقدند که باعث روشنی پوست می شود. برگ گیاه آلوئه ورا را ببرید و ژل درون آن را روی پوست مالش دهید. حداقل چهار بار در روز به مدت حداقل ۱۵ روز به طور مرتب تکرار شود.

بسیاری از متخصصان معتقدند که سیب زمینی می تواند پوست را روشن کند، گرچه در حال حاضر شواهد علمی برای اثباتش وجود ندارد. سیب زمینی خام به علت میزان بالای ویتامین C موجود در آن به طور طبیعی پوست را روشن می کند. کاری ه باید انجام دهید این است که سیب زمینی خام را نصف کنید و و آن را روی پوست مالش دهید. ۱۵ دقیقه آن را روی صورت خود بگذارید و سپس آن را بشویید.

حتما بخوانید: بهترین روش سفید کردن دائمی دندان ها بدون مراجعه به دندانپزشک

بسیاری از سفید کننده های طبیعی می توانند باعث حساسیت یا تحریک شوند. استفاده طولانی مدت از محصولات روشن کننده پوست نیز می تواند منجر به پیری زودرس پوست به علت افزایش حساسیت به اشعه UVA / UVB شود. برخی از مواد شیمیایی موجود در کرم های موضعی می توانند به جریان خون شما جذب شوند، بنابراین از محصولات حاوی مواد مضر مانند جیوه و استروئیدها استفاده نکنید.

کرمی انتخاب کنید که حاوی مواد مفید و غیر مضر باشد. کرم ضدعفونی کننده حاوی کوژیک اسید، اسید گلیکولیک، اسید آزالئیک، آلفا هیدروکسی اسیدها، ویتامین C یا آربتین (که عصاره توت فرنگی نیز نامیده می شود) خریداری کنید. با متخصص پوست برای تجویز یک کرم روشن کننده حاوی رتینوئید (فرم اسیدی ویتامین A) مشورت کنید.

لایه برداری شیمیایی یا میکرومبراسیونی بعضی اوقات توسط متخصصین پوست توصیه می شود. هر دو این درمان ها پوست مرده را از بین می برند. این درمان ها همچنین می توانند به درمان آکنه، لکه های قهوه ای و سایر مشکلات رنگدانه کمک کنند.

خورشید می تواند آسیب جدی به پوست وارد کند – از لکه گرفته تا سوختگی و سرطان پوست. به همین دلیل هر روز باید کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. حتی اگر هوا ابری باشد، اشعه های UV خورشید هنوز هم به سطح پوست شما می رسند، بنابراین شما باید در زمستان نیز کرم ضدآفتاب داشته باشید.

مرطوب نگه داشتن پوست به پوست کمک می کند که سالم بماند. برای داشتن پوستی شفاف، روزانه حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

چهره خود را دو بار در روز با پاک کننده یا صابون تمیز کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین باید از محصولات آرایشی فرموله شده برای پوست خود استفاده کنید. اگر از محصولات غیر مناسب استفاده کنید ممکن است حساسیت ایجاد کند.

حتما بخوانید: آموزش تصویری ۳ روش اصلی ماساژ صورت برای داشتن پوست جوان تر

هر گونه سوال، نظر یا تجربه ای در زمینه سفید کردن پوست دارید در بخش نظرات با هنرفردی مطرح کنید تا متخصصان ما پاسخگو باشند.

مرسی

خیلی چیزهای مفیدی بودند ممنون👌👌

خوب بود ممنونم

من روزی۵تالیوان آب میخورم پس‌ چراسفیدنمیشم⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️

به نظر من پوست روشن نمیکنه فقط چراغ دستشویی رو باز میکنه 😅

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

ایمیل *

سلام.بعضی از فایل ها مث 16،17،18.20و 21}خراب هستند….

سلام خیر متاسفانه…

عالی بود…

منم همینطور کاملا موافقم…

من خودم ووشو کارم و تازه ۲ ساله وارد این رشته شدم واقعا هم ع…

همه چی خوبه ولی چرا اندازه هاشو نمی‌نویسد اگر لطف کنید انداز…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل [email protected]

تبلیغات    تماس با ما 

برای رسیدن به زیبایی و شفافیت پوست صورت چند نکته را رعایت کنید تا در مدت کوتاهی بدون صرف هزینه ای خاص و با تکنیک های خانگی به پوست صاف و زیبا برسید. آیا شما از آن دسته از دختران یا پسران هستید که هیچ وقت پوست مطلوب و درخشان نداشتند؟

کمی زمان صرف جوان سازی و شفاف کردن پوستتان کنید تا زیبایی شما چند برابر شود. در این بخش از سلامت نمناک برایتان نکاتی را خواهیم گفت که در عین سادگی موثر هستند و در 2 ماه پوست شما را دچار تغییرات فوق العاده خواهند ساخت.

شستشوی صورت صبح و شب به شما کمک شایانی در خصوص شفافیت پوست می کند زیرا باعث زدودن آلودگی های روزانه از صورت می شود.

خشک کردن پوست با صابون کاکائو کره ای صبح و شب برای جوان ماندن پوست شما و همچنین حفاظت پوست شما در برابر آلودگی ها گزینه بسیار مناسبی است.چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

هویج منبع بسیار مناسبی از ویتامین آ است که روند پیری پوست را به طور مجعزه آسایی کاهش می دهد همچنین برای شادابی و شفافیت پوست صورت می توانید از ویتامین ای استفاده کنید.

75% بدن آب است. نوشیدن فراوان آب می تواند کمک زیادی به آب رسانی پوست بکند و در نتیجه باعث شفافیت و روشنی پوست شود.

سبزیجات منبع قوی ویتامین های هستند با خوردن سبزیجات می توانید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. افرادی که رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می کنند دارای پوستی روشن و درخشنده هستند.

موهای سرتان روغنی تولید می کند که باعث لکه روی پوست می شود.

فکر می کنید دست هایتان تمیز است اما اینطور نیست شما مقدار زیادی باکتری و روغن را اینطوری انتقال میدهید.

اگر خسته شدید رژیم پوست خود را تغییر ندهید زیرا این کار باعث می شود شما از هیچ روشی جواب کامل را نگیرید.

روی بدن ما انواع و اقسام آلودگی ها وجود دارند که یکی از مناسب ترین مکان ها برای رشد آن ها رخت خوابمان است پس برای محافظ از پوست خود از آلودگی ها رو بالشتی خود را هر چند وقت یک بار تعویض کنید.

فراموش نکنید که استفاده از صابون های شیمیایی باعث خشکی و به مرور پیری پوست صورت می شود پس بهتر از لایه برداری پوست صورتتان را با ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل انجام دهید.

تخم کتان بخورید این روغن حیاتی قدرت مغز را بالا می برد.

گوجه بخورید چون از پیری و بروز لک صورت جلوگیری می کند.

قطرات لیمو را به لیوان آب تان اضافه کنید.

با این 13 توصیه کوتاه و مختصر در دو ماه و کمتر از دو ماه رنگ چهره شما شفاف و پوست صافی خواهید داشت.

همانطور که دست و پاهای ما در بیشتر موارد در بیرون قرار می گیرند، تیره تر از سایر قسمت های بدن می شوند ، به علت قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش A و B (uva و uvb) خورشید، پوست برای محافظت از خودش ملانین بیشتری تولید می کند.

ملانین زیاد موجب تیره شدن پوست می شود، مخصوصا صورت دست و پا، یا بخشی از بدن که با لباس و کفش محافظت نشده باشد. همراه با قرار گرفتن در معرض آفتاب، پوست تیره می تواند به دلیل خاک، آلودگی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر ایجاد شود.

اکثر مردم به زیبایی دست و پای خود توجه نمی کنند، زیرا مراقبت های خود را بیشتر بر روی صورتشان متمرکز می کنند. لازم است مراقبت از کل بدن به طور مساوی به منظور جلوگیری از تیره شدن پوست و آسیب رساندن به آن صورت گیرد.

پا و دست های تیره به نظر خوب نمیرسد و می تواند باعث خجالت شما شود خوشبختانه روش های طبیعی زیادی برای روشن کردن پوست دست و پاها وجود دارد که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت.

چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

1. لیمو:

توجه: پس از استفاده از لیمو، یک مرطوب کننده خوب بزنید تا پوست شما خشک نشود. همچنین از نور مستقیم خورشید برای حداقل 1 تا 2 ساعت اجتناب کنید.

2. ماست :

3. خیار:

4. آلوئه ورا :

توجه: پس از استفاده از آلوئه ورا روی پوست، به طور مستقیم جلو نور خورشید نروید.

5. پوست پرتقال:

6. گوجه فرنگی :

7. زردچوبه :

توجه: پس از استفاده از هر گونه درمانی با زردچوبه بر روی پوست، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.

8. چوب صندل :

آب 1/2 لیمو را به 1 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. اگر خمیر بدست آمده خیلی سفت باشد، آب کمی را اضافه کنید. پس از 15 تا 20 دقیقه، این خمیر نرم را در ناحیه پوست تیره خود بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد بشویید. وزانه این کار را تکرار کنید تا پوست تان دوباره روشن و درخشان شود.

روشی جایگزین، 1 قاشق غذا خوری از پودر چوب صندل و پودر بادام را مخلوط کنید و با اضافه کردن گلاب، شیر یا آب ساده به آن، خمیری را تهیه کنید. آن را به ناحیه پوست تیره شده خود بزنید و اجازه دهی. تا به طور کامل خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشورید. از این ماسک روشن کننده پوست 2 یا 3 بار در هفته استفاده کنید.

9. پاپایا :

پاپایا را به تکه هایی تقسیم کنید و آنها را در مخلوط کن بریزید.

1 قاشق چایخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید و تمام مواد تشکیل دهنده را تا زمانی که یک خمیر صاف تهیه شود، مخلوط کنید. این خمیر را روی دستها و پاها خود بزنید. اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند، سپس آن را بشویید. این کار را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید تا پوست شما را به طور طبیعی روشن و شفاف شود.

10. برنج :

 

 

مراقبت از پوست ، مهم ترین دغدغه بانوان به خصوص دختران است که بخشی از  وقت و هزینه  ماهانه و فصلی آنها به خرید محصولات مراقبتی از کرم پودر و لوسیون گرفته تا آبرسان ها و مرطوب کننده ها و سرم ها اختصاص پیدا می کند. داشتن پوستی شاداب، صاف،  یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان به خصوص بانوان داشته و به  همین  خاطر، بعضا آرزویی  برای  بانوان جوان  به شمار می رود. گزارش امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۱۵ موضوع مهم مراقبتی از رنگ تیره تا روشن آشنا میکند.

(برای داشتن پوست سفید و صاف و یکدست سبک زندگی خود را باید تغییر داد و روش های حرفه ای مراقبتی را جدی گرفت)

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با خواص روغن آرگان برای پوست و مو  آشنا شویدچگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

در اختیار داشتن پوست صاف و شفاف، بیش از آنکه به انواع لوسیون، کرم های پودر، آبرسان ها، مرطوب کننده ها، دستگاه های  چاقی و لاغری متداول این روزها و مسائل  تکنیکال و مدرن  مرتبط  باشد، به سبک زندگی سالم و سبک زندگی سبز  (GREEN LIFE STYLE) مرتبط است. شما نمی توانید صیح تا شب در معرض باد و طوفان و رطوبت و گرد و خاک و انواع و اقسام غذا  های  آماده و حجیم و فست فودی باشید و آن وقت با مراجعه به پزشک متخصص   و استفاده  از بهترین جراحی  های تهاجمی  و کرم  های  شفاف کننده و ضد پیری، معجزه جوان  سازی را انتظار داشته باشید!

هیچ  دم نوش، هیچ کرم پودر، هیچ جراجی تهاجمی  و غیر تهاجمی، هیچ  روش ارگانیک مراقبتی نمی تواند جایگزین سبک زندگی  سالم و سالم زیستن  باشد که تاثیر فوق العاده ای در داشتن پوست زیبا و صاف و شفاف و بدون لک دارد. باید توجه کنید که در  فضای دود آلود و پر  ترافیک و پر استرس زندگی  شهری هموطنان، پوست  به عنوان عنصر  زنده، مرتب در  معرض  آسیب  های روحی  و روانی و جسمی و شیمیایی  قرار دارد و روش  های تکنیکی، تاثیر  موقت دارد.

بنابراین برای در اختیار داشتن پوست صاف، شفاف و یکدست، باید ضمن مراقبت  های پزشکی زیر نظر پزشکان مجرب متخصص  گیاهی و شیمیایی، سبک  زندگی  را باید اصلاح کرد. ما چاره ای نداریم که در عصر مدرن که در  معرض انواع و اقسام  تبلیغات فست فودی و نوشابه های گازدار و زندگی پر نمک و شکر و چربی و کم تحرکی هستیم، روش  دیگری  را برای زندگی و خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم تا هم  عمر بیشتر و هم با کیفیتی داشته باشیم.

حتما در طول زندگی خود افرادی  را مشاهده  کردید که عمر زیادی دارند، اما از ۴۰ تا ۵۰ سالگی، با انواع و اقسام فشار خون، کمر درد، پا درد،  مشکلات مفصلی، عضلانی و امثالهم دست و پنجه نرم  کرده و در سن ۸۰ تا ۹۰  سالگی، همچنان با این مشکلات همراه هستند! وقتی کمی بررسی میکنید متوجه می شوید که ریشه خیلی از مشکلات و بیماری ها و بحران هایی که اطرافین ما در سنین بالا  با آن مواجه  هستند، در سبک زندگی غلط است.

(توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست است که برای سفید و یکدست شدن موثر است)

کسانی  که صبح تا شام، پنیره  و کره پر  چرب، شیره انگور،  غذا  های آماده و سیگا مصرف  می کنند و استفاده  مکرر از خودرو دارند، معمولا  آسیب پذیری بدنی آنها به مراتب  بیش تر از افرادی است  که در سبک زندگی آنها، موارد فوق الذکر وجود ندارد یا به ندرت در دسترس است.

پس، برای در اختیار داشتن  پوست صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف، پیش از هر کاری، سبک زندگی خود را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم  دارد، نوشابه  گاز دار زیاد دارد، غذا  های حجیم و پر چرب زیاد دارد، آب خوردن زیاد ندارد، استراحت کافی ندارد و  . . .  حتما برای داشتن پوست خوب، روی این موارد تجدید نظر کنید و برای تغییر آن،  برنامه  ریزی حرفه ای کنید.

( ماسک توت فرنگی  برای جوان سازی و شادابی )

در عصر مدرن، در  قرن بیست و یکم، برای داشتن  «پوست خوب»  مثل  داشتن دوست خوب، همسر  خوب، کار خوب،  زندگی خوب،  رشته  تحصیلی خوب  و ماشین  خوب، باید «خوب مطالعه»  کرد. خوب  مطالعه کردن و خوب  بررسی کردن، هنری در عصر  دیجیتال  است که متاسفانه  خیلی ها از ان بی بهره  هستند. شما برای داشتن  بهداشت خوب ، باید خوب مطالعه  کردن را یاد بگیرید و با مطالعه آشتی  کنید.

یکی از روش های گیاهی برای در انجام فرآیندهای مراقتبی در کنار سبک زندگی سبز، استفاده از ماسک های طبیعی است.  ماسک  ها  معجزه می  کنند. استفاده از  ماسک های  طبیعی را در  نظر داشته باشید.  ۴ ماسک  را معرفی میکنیم:

از جمله ماسک های پر طرفدار  برای سیستم  های SKIN CARE، می  توان به  ترکیب با  طراوات و معجزه  کننده دارچین و ترکیب آن با لیمو و عسل اشاره  کرد که خاصیت آنتی باکتریال آن سب می شود تا جوش ها پاک شده  و هم  چون فونداسیون آرایشی مطلوب، شادابی را به پوست تقدیم  کرد. برای صافی و شفافی، گزینه  خوبی برای بانوان جوان است. مخلوط  خمیری شکل این مواد  را میتوانید ۲۰ دقیقه استفاده کرده و در مرور زمان، شاهد تغییرات  شگفت انگیزش باشید.

زرد چوبه و آلوئه ورا، به  طور  جداگانه، خواص بسیاری برای سلامت فرد دارند. آن ها در رژیم غذایی  ماهانه در دستور کار  داشته  باشید.  زرد چوبه، از جمله  ادویه  هایی  است که مواد معدنی  بسیاری برای  طراوت و شادابی  پوست داشته  و پلی  ساکارید آن سبب  می شود تا نقش یک سرم را ایفا کند  و سم زدا باشد. وقتی  سموم  زیر لایه ها  قرار بگیرد، شفافیت به کندی انجام می شود و ترکیب  زرد چوبه  و این میوه  خوشمزه مغذی، می تواند  تاثیر  زیادی  در صافی و خاصیت آبرسانی ایفا کند.

شیر با عسل، ترکیبی ساده  اما عالی  برای سیستم های مراقبتی ارزان است. شیر و عسل  در همه خانه ها در دسترس است. می  تواند هم چون یک لایه  بردار قوی عمل کرده و  در روزهای آلوده، نقش  کیمیا برای بازسازی  و باز کردن منافذ را بر  عهده  داشته باشد.

از جمله ماسک های پر طرفدار بین سلبریتی ها،  معجون موز و بادام و آووکادو است. اووکادو برای ما ایرانی ها، میوه ای گران بوده  و خیلی هم در دسترس نیست. اما خواص عالی برای سلامت افراد دارد. این ماسک طبیعی  به دلیل برخورداری از مواد معدنی، شاداب و طراوت، نخستین ارمغان این ترکیب ارزشمند  به شمار می رود که جوش را از بین برد و منافذ را باز  می کند.

پس با دنیای ماسک های طبیعی  (غیر  شیمیایی) آشتی  کنید و برای داشتن  پوستی  صاف و یکدست،  از ان ها به عنوان بخشی  از فرآیند  های مراقبت  پوست  و مو استفاده  نمایید.

پس از  رعایت الزامات  سبک زندگی سبز و سالم و دوری از مواد شیمیایی  در کرم های مراقبی ، می بایست:

(استفاده از کرم های هیدراته طبیعی را فراموش نکنید)

(ماسک خیار را فراموش نکنید که تاثیر معجزه آسایی برای جوان سازی و پاک سازی صورت بانوان و آقایان دارد)

افرادی که از  صورت های شل رنج  می برند و سبک زندگی  سالم  دارند، حتما بایدبه پزشک متخصص مراجعه کنند و از درمان های اینترنتی پر هیز کنند. اما برای  سفت  شدن  صورت، استفاده از سیب زمینی،  خیار و موز  و چای سبز،  به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ومغذی، تاثیر زیادی  روی جوان  سازی و سفت شدن پوست دارد. عصاره خیار کم تر در رژیم غذایی غیر  تابستانی ما ایرانی ها استفاده  می شود. رای سفت شدن پوست همان اندازه  عصاره  خیار تاثیر گذار  است که چای  سبز به دلیل کلاژن سازی  طبیعی ، تاثیر شگفت انگیز به ارمغان می اورد.

اگر میخواهید خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود،  معجون کلم و ماست  را با تخم مرغ فراموش نکنید. مخصوصا اگر موز هم رنده  کنید و در  این معجون  استفاده  کنید،  فوق  العاده است  و شادابی و پاکسازی پوست  با این ماسک افزایش  می یابد .

همان طور که قبلا گفتیم، برای داشتن پوست  شفاف و یکدست، می بایست سبک زندگی خود را سبز کنیم. همانطور  که باید  با مد سبز‌ آشتی کنیم. داشتن پوست زیبا، نیاز یه شفاف  اندیشین و زیبا زیستن  دارد. اگر بخواهیم به صورت نکته وار مواردی را برای داشتن  پوست زیبا  معرفی کنیم، توجه شما را به موارد ۱۰ گانه  ذیل  جلب میکنیم:چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

(رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت را اینجا بخوانید)

(میراندا کر، عروس رویایی دیور و از مدل های معروف جهان  روزانه ۲ ساعت ورزش میکند)

سفید کردن به خصوص  برای افرادی که با پوست های تیره  و گندمی  مواجه هستند، یکی از دغدغه های مهم است. در کنار روش  های مراقبتی تکنیکال و کرم های  روشن کننده با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی، می توان به مصرف  ویتامین  C، به  منظور  سفید سازی  اشاره کرد. مرکبات  از پرتقال  تا  طالبی و نخود سبز  می تواند  پوست را روشن کند. رتینول در  بافت  پوست وجود دارد. رتینول، ویتامین A  است. پس  هر چه ویتامین آ بخورید ارزشمند است. زرده  تخم مرغ ویتامین آ دارد. برای  همین، مصرف روزانه  ۲ لیوان شیر و ۱  تخم  مرغ  اکیدا توصیه  می شود. هویج و گوجه فرنگی هم  منابع خوب ویتامین آ هستند. البته  به حد و اندازه  و حتی المقدور بدون شکر و نمک مصرف شود.

اگر میخواهید صورت روشنی داشته باشید، کم تر در معرض نور  خورشید  باشید. اگر توجه کنید، زنان و مردانی که در  مناطق  سردسیر جهان مثل اسکاندیناوی، روسیه، کانادا و گرینلند زندگی می  کنند، از پوستان صاف و روشن برخوردار هستند.  استفاده  از کرم  های  ضد آفتاب با حداقل SPF  ۲۰ را  در نظر داشته باشید.  اشعه  UV باعث تیره تر  شدن می شود و توانایی کلاژن سازی  و ترمیم  سلول های  آسیب دیده را به شدت کاهش می دهد.

مراقب محصولات روشن  کننده باشید که با جیوه، به  پوست شما در بلند مدت آسیب می زند.  برای  سفیدی پوست هم توصیه  می شود که آب به مقدار کافی بخورید. بله! برای سفیدی پوست ورزش کنید تا پوست شما  با طراوت باشد. استفاده از  آب لیمو برای شادابی و طراوات پوست اهمیت  دارد و در بلندمدت، سموم پوست را از بین برده  و پوستی شفاف را سبب می شود.

فاکتور زمان را در نظر بگیرید.  ماسک خیار  و ماست و نعناع می تواند گزینه های  خوب تکمیلی  برای  شفافیت و سفیدی پوست در بلند  مدت باشد. البته  ماسک سیب  زمینی هم چون المان های سفید کننده و سفت کننده دارد، توصیه می شود.

برای داشتن پوست شاداب  باید  همه مواردی  که در پاسخ  به  پرسش  های  شش گانه فوق  الذکر را ارائه کردیم در نظر  داشته  باشید. برای  شادابی صورت باید زمان بگذارید. اقدامات  اصلاحی مانند تغییر  سبک زندگی  به  سبک زندگی سبز،  اهمیت  دادن  به ماساژ صورت، پاک  سازی ، از  بین  بردن سلول های مرده و ورزش و خواب کافی  و نوشیدن  آب باید در دستور  کار قرار بگیرد.

پوست برای حفظ شادابی، نیازمند بالانس است بالانسی بین مواد معدنی و مغذی مثل ویتامین ها. بنابراین برای حفظ  شادابی پوست ، از خوردن بیش از اندازه مولتی ویتامین ها پرهیز کنید. همه چیز باید تحت نظر و مشورت و توصیه پزشک بوده و از تجویزه های اینترنتی پرهیز کنید.

یکی از  روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست ، استفاده از مرطوب کننده پس از استحمام با آب ولرم است. این کار به شما کمک میکند تا رطوبت را جذب کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

همواره از استرس،‌  سیگار،‌ مشروبات الکی و غذا های پر چرب و پر نمک و شکر دوری کنید. برای شادابی ، همیشه  از مواد غذایی  رنگی استفاده  کنید  که FITO CHEMICALS دارند. فیتو کمیکالزها در گیاهان و مواد غذایی رنگی مثل توت فرنگی و انگور و فلفل  وجود دارد.

یک حقیقت مهم : برای داشتن پوستی شاداب، شاداب زندگی کنید.

برای پاک سازی صورت علاوه بر مواد آرایشی  و بهداشتی  موجود مثل لایه  بردارها و لوسیون ها و امولوسیون ها و امثالهم، میت وانید از روش های  طبیعی مثل ماسک گذاری استفاده کنید.  روش  های چندگانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

جوش زدن صورت، عامل  منفی  برای  حفظ شادابی و طراوت است. برای جلوگیری از  جوش های  پوستی، موارد  زیر  را در نظر داشته باشید:‌

پوست براق، فقط با براق  کننده ها ایجاد نمیشود.  برای  حفظ  براقی باید سطح  را مرتب  از آلودگی ها دور کرد. باید مرتب  با نوشیدن آب کافی،  هیدراته شدن را تقویت کرد. فرهنگ  ضد آفتاب  زدن و تجدید ضد آفتاب  در طول روز  را در  نظر داشت. خواب کافی  و آب کافی و مطالعه برای  فهمیدن روش  های  ارگانیک  حفظ طراوات پوست ، کمک شایابی به  براق بودن و شفافیت دارد. برای داشتن پوست براق،  از  لایه بردارهای طبیعی استفاده کرده  و خواب  کافی را فراموش  نکنید.  استفاده  از پیاز  و سیب زمینی برای براق  سازی صورت به  خصوص  برای  بانوان مشکل پسند  توصیه  شده است.

داشتن  پاهای زیبا و صاف، از دغدغه  های بهداشتی  بانوان  است.  به منظور داشتن پاهایی زیبا و بی نقص، توصیه  های زیر را در  نظر داشته  باشید:

تغییر  دادن  پوست تیره به  سفیدی، دغدغه ای مهم  به  خصوص درمیان  بانوان جوان است. روشن کردن طبیعی صورت، اهمیت  فراوان دارد.  بازار، مملو  از کرم های مختلف و لوسیون  هایی برای روشن  کردن  پوست  تیره است  که همگی موقتی هست. برای سفید کردن طبیعی رنگ  تیره ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای جوان سازی ، حتما برنامه ریزی کنید و اقدامات بلند مدت نه مقطعی و موقت را در دستور کار قرار دهید. دوری کردن از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی و توجه به استراحت و ورزش  کردن، از  جمله کلیاتی است که باید مد نظر داشت. اما راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی:

هر پوست ، بر اساس جنس و رنگی که دارد باید روش های مراقبتی خاصی را برایش در نظر گرفت.  ارتباطی  بین غذای چرب خوردن  و پوست چرب وجود ندارد. این که  فکر  کنید پوست های چرب،  دیر تر پیر تر  می شود نیز  باور درستی نیست.  عوامل محیطی در کنار  عوامل وراثتی در  چرب  بودن پوست تاثیر گذار است. در بانوان، استفاده مکرر از قرص  های ضد بارداری و آلودگی هوا و رطوبت و استرس، می تواند عاملی  برای چرب  شدن باشد.

پوست های  چرب، نیازمند روش های مراقبتی بیشتری هستند، لذا چنین افرادی، باید بیشتر فرآیند های مراقتبی را مد نظر  قرار بگیرند. پوست های چرب، مستعد آکنه  و جوش  هستند. افراط و تفریط  در شستشوی پوست چرب، عاملی منفی در بهداشت است. متخصصان  به این افراد  توصیه  می کنند که در  شرایط  عادی، از  شستن صورت خود،  بیش از ۳ بار در روز خودداری کنند.

(بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ماسک های طبیعی مثل خیار است)

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده نباید حاوی کومدوژنیک و آکنوژیک باشد تا عامل ایجاد جوش نشود.

اگر محصولات آرایشی خریداری کردید که بر روی آن  ها عنوان بدون چربی قید شده است  نباید شما را فریب دهد. چرا که به هر حال حاوی  چربی است حتی اگر مقدارش  کم باشد. مواردی  که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند  عبارتند از:

چروک  ها به دلایل مختلف  اتفاق می افتند و باید اقدمات پیشگیرانه  ای به منظور کاهش چین و چروک پوست در دستور کار قرار  داد. برای صاف کردن چروک ها، روش های  متعددی وجود دارد.

لیزر  یکی از روش  های از بین بردن چروک های است که به منظور تقویت کلاژن  های زیر  پوست انجام شده  و کار هم  سطح  کردن  نقاط فرو رفته و برجسته را انجام می دهند. از لیزر تراپی زمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کند.

تزریق بوتاکس برای از  بین  بردنچروک ها مثل پیشانی  و خط خنده و خط اخم زیاد  استفاده می شود.  به منظور  انجام بوتاکس، همواره  دقت کنید که در  مراکز مجاز با متریال  اصل و با کیفیت این فرآیند انجام شود تا  سلامت شما تهدید نشود.

اگر چروک عمیق روی  پوست باشد، از  لیفتینگ می توان استفاده کرد.  برای از بین بردن چروک های  سطحی،  می بایست از  روش  های تهاجمی  با بی  حس موضعی  بهره  برد که معمولا به  دلیل  ملتهب  شدن صورت، چند  ماه زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه باز  گردد.

در روش مزوتراپی، از روش های زیبایی است که با تزریق  مواد غذایی با بافت های زیر جلدی  پوست ، باعث رشد و استحکام کلاژن و الاستین می شوند که عاملی برای  شفافیت  و هم چنین کاهش چین و چروک های پوست  است.

همراهان گرامی

اگر برای جوان سازی پوست و پاک سازی  آن تجربه ای دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را با لوکس تهران تجربه کنید.

برای دریافت پاسخ این پرسش ها با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

لوکس تهران

عوامل مختلفی در تیره شدن پوست دست ها و پاها نقش دارند از جمله آلودگی، داروها، عوامل محیطی و شیمیایی، عفونت ها، التهاب و قرار گرفتن در معرض پرتوهای مضر خورشید.

امروزه محصولات زیادی برای روشن کردن پوست تولید شده است اما مواد غذایی و طبیعی زیادی هم وجود دارد که استفاده ی موضعی از آن ها روی پوست به روشن شدن آن کمک می کند.

۱- مواد غذایی حاوی لاکتیک اسید

لاکتیک اسید نوعی آلفا هیدروکسی اسید است. آلفا هیدورکسی اسید به مجموعه ای از اسیدها اطلاق می شود که به طور طبیعی در بعضی میوه ها وجود دارند. این اسیدها لایه ی فوقانی سلول های مرده ی پوست را از بین می برند و اغلب در محصولات تجاری مراقبت از پوست وجود دارند تا جلوی خشکی، پوسته پوسته شدن یا تیره شدن پوست را بگیرند. از محصولات حاوی لاکتیک اسید تنها شب ها استفاده کنید، چون این اسید می تواند پوست را در برابر آسیب های پرتوها فرابنفش آسیب پذیرتر کند.

قبل از خواب لایه ی نازکی از ماست ساده را به دست ها و پاهایتان بمالید. بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه پوست تان را با آب گرم بشویید. این کار را هفته ای چند بار تکرار کنید.چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

به خاطر داشته باشید که حتی با وجود این کار هم برای جلوگیری از صدمات ناشی از نور خورشید، طی روز باید از کرم ضد آفتاب با اس پی اف ۱۵ یا بالاتر استفاده کنید.

۲- مرکبات

سیتریک اسید موجود در مرکبات مانند یک لایه بردار عمل کرده و به روشن شدن پوست کمک می کند. از طرفی دیگر، ویتامین سی موجود در این میوه ها رنگ پوست را یکدست کرده و به رفع مشکل هایپرپیگمنتیشن (Hyperpigmentation) پوست کمک می کند.

هایپرپیگمنتیشن به قسمت های تیره تر پوست اطلاق می شود که در اثر ازدیاد ماده ی ملانین (رنگدانه ی پوست) به وجود می آیند. مرکبات را هرگز به پوست صورت تان نزنید و در استفاده از آن ها برای دیگر بخش های بدن با احتیاط عمل کنید. چون اسید موجود در این میوه ها می تواند سطح pH طبیعی پوست را بر هم بزند و پوست تان را نسبت به پرتوهای فرابنفش خورشید حساس تر کند. بیشتر از یک بار در هفته مرکبات را به پوست تان نزنید.

قبل از خواب، آب لیموترش یا پرتقال تازه را بگیرید و آن را با یک تکه پنبه به پوست دست ها و پاهایتان بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوست تان را با آب گرم بشویید.

پوست پرتقال را درون فر خشک کنید و آن را بسابید تا تبدیل به پودر شود. این پودر را با ماست ساده مخلوط کنید و قبل از خواب این ترکیب را به پوست تان بمالید. بعد از گذشت ۲۵ تا ۲۰ دقیقه، پوست تان را با آب بشویید.

از سرکه ی سیب هم می توان به صورت موضعی روی پوست استفاده کرد. این ماده علاوه بر آنکه نوعی ضد قارچ طبیعی است، به روشن شدن پوست هم کمک می کند. سرکه ی سیب را به مقدار برابر با آب رقیق کنید، سپس آن را روی دست ها و پاهایتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.

۳- زردچوبه، آرد نخود و خاک رس

زردچوبه، آرد نخود و مولتانی میتی که به خاک رس قهوه ای هم مشهور است، از گدشته برای روشن کردن پوست استفاده می شوند. این مواد را می توانید با آب یا هر نوع مایع دیگری مخلوط و تبدیل به خمیر کنید تا به راحتی روی پوست قرار بگیرند.

یک قاشق غذاخوری خاک رس قهوه ای یا آرد نخود را با مقدار کافی آب گل رز (رز واتر) مخلوط و از آن یک خمیر درست کنید. خمیر را به دست ها و پاهایتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس پوست تان را با آب گرم بشویید. این کار را هفته ای دو تا سه بار تکرار کنید.

یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با مقدار کافی آب خیار یا ماست ساده مخلوط کنید تا از آن یک خمیر رقیق به دست بیاید. ترکیب با ماست، سفت تر خواهد بود. خمیر را به پوست تان بمالید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پوست تان را با آب بشویید. این کار را دو یا سه روز در میان تکرار کنید.

۴- نشاسته

استفاده از مواد غذایی نشاسته دار مثل سیب زمینی و برنج به روشن شدن پوست کمک می کند. سیب زمینی را می توانید برش دهید و برش ها را روی دست ها و پاهایتان بکشید. در خصوص برنج هم می توانید با آرد برنج خمیر درست کنید یا از آب برنج استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با مقدار کافی آب مخلوط و از آن خمیر دست کنید. خمیر را به پوست تان بمالید و بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پوست تان را با آب بشویید.

برای استفاده از آب برنج، یک یا دو فنجان برنج را قبل از پخت با آب بشویید. مخلوط آب و برنج را از آبکش رد کنید و آب آن را نگهدارید. دست ها و پاهایتان را به مدت ۱۰ دقیقه درون آب برنج بگذارید و سپس پوست تان را با آب بشویید.

۵- کرم های روشن کننده ی پوست

امروزه در بازار کرم های و لوسیون های زیادی برای روشن کردن پوست وجود دارد. بسیاری از این محصولات با کم کردن میزان ملانین (رنگدانه ی پوست) به روشن شدن پوست کمک می کنند. با این حال، استفاده از این محصولات با خطراتی همراه است و باید قبل از استفاده از آن ها با پزشک متخصص مشورت کنید.

هرگز از محصولاتی که حاوی جیوه هستند استفاده نکنید.

بسیاری از محصولات روشن کننده ی پوست حاوی ماده ی هیدروکوئینون هستند که مصرف طولانی مدت آن می تواند منجر به سرطان شود. بنابراین از خرید چنین محصولاتی خودداری کنید.

۱- شستشوی روزانه ی پوست

مسدود شدن منافذ پوست و آلودگی ها باعث تیره شدن پوست می شوند. حفظ تمیزی پوست از ایجاد جوش جلوگیری می کند و کمک می کند پوست تمیز و شادابی داشته باشید. برای تمیز نگه داشتن پوست نیازی به شوینده های خاص یا گران نیست و شستشوی پوست با آب و صابون های ملایم کفایت می کند.

۲- مرطوب کردن پوست

می توانید از کرم های مرطوب کننده یا مرطوب کننده های طبیعی استفاده کنید. دقت داشته باشید که کار مرطوب سازی پوست را باید بعد از شستشوی آن انجام دهید. از مرطوب کننده های طبیعی می توان به روغن نارگیل یا بادام و ژل گیاه آلوئه ورا اشاره کرد.

۳- لایه برداری پوست

یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت پوست و کاهش تیرگی آن، لایه برداری پوست است. در فرآیند لایه برداری، سلول های مرده ی پوست از سطح آن جدا می شوند. بیشتر از یک یا دو بار در هفته پوست را لایه برداری نکنید. از لایه بردارهای طبیعی می توان به پودر قهوه، جو دو سر و شکر اشاره کرد که با مخلوط کردن آن ها با روغن زیتون یا نارگیل می توانید دست ها و پاهایتان را لایه برداری کنید.

۴- ماساژ پوست

چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

با استفاده از لوسیون یا ژل آلوئه ورا و یا عسل، دست ها و پاهایتان را ماساژ دهید. این کار باعث مرطوب شدن پوست و افزایش گردش خون و در نتیجه حفظ سلامتی و درخشان شدن پوست می شود. اگر از عسل استفاده می کنید، بعد از ماساژ پوست تان را با آب بشویید.

۱- رژیم غذایی سالم و متعادل

بهترین روش برای مقابله با تیره شدن پوست، پیشگیری از آن در وهله ی اول است. داشتن یک رژیم غذایی مناسب یکی از بهترین روش ها برای این منظور است. مصرف مواد غذایی مناسب، سلامتی تمام قسمت های بدن را حفظ می کند و سلامت بدن به معنای سلامت پوست هم هست.

برای آنکه بتوانید بیشترین ویتامین و مواد معدنی ممکن را از طریق رژیم غذایی تان دریافت کنید، میوه ها و سبزیجات رنگارنگ را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از مواد غذایی ای استفاده کنید که ویتامین سی زیادی دارند. این ویتامین رنگ پوست را یکدست تر و آن را انعطاف پذیرتر می کند.

۲- محافظت از پوست در برابر خورشید

یکی از بزرگ ترین عوامل تیره شدن پوست، قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش آ و ب خورشید است، چون در این حالت، پوست تلاش می کند با تولید بیشتر ملانین (رنگدانه ی پوست) از خود محافظت کند و ملانین بیشتر به معنای پوست تیره تر است.

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر خورشید، دوری از آن است اما دوری کامل از آفتاب ممکن نیست بنابراین:

۳- مراقبت از دست ها و پاها

تیره شدن پوست می تواند در اثر آلودگی، قرار گرفتن در معرض عناصر خاص و عفونت های پوستی هم باشد، بنابراین برای داشتن پوستی سالم باید دست ها و پاهایتان را تمیز نگه دارید و از آن ها مراقبت کنید. این کار از تیره شدن و صدمه دیدن پوست آن ها جلوگیری می کند.

قبل ازاستفاده از هر روش خانگی برای روشن تر شدن رنگ پوست خود باید سه اقدام کلی برای پوست خود داشته باشید و سپس از بهترین درمان های خانگی و طبیعی استفاده نمایید.

همانطور که بارها شنیده اید پیشگیری معمولا بهتر از درمان است. بنابراین چه در روزهای ابری و بدون نور خورشید و چه در روزهای آفتابی استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. این کرم تا حد زیادی مانع از آسیب های نور خورشید بر روی پوست شده و همچنین از تیره و کدر شدن پوست صورت جلوگیری خواهد کرد.

ابتدا نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و هفته ای یک بار از روش های مناسب و درست لایه برداری از پوست استفاده کنید. لایه برداری از پوست سلول های مرده از سطح پوست را از بین می برد و از این طریق باعث می شود تا پوست صورتتان روشن تر باشد. مراقبت از پوست یکی از کارهایی است که باید به درستی آن را انجام دهید زیرا پوست به عنوان مهم ترین عضو بدن شماست و عدم رسیدگی به آن به سرعت نمایان می شود.

مرطوب کردن پوست را به هیچ عنوان فراموش نکنید. خشک شدن پوست یکی از عواملی است که باعث می شود تا پوست صورت تیره و کدر دیده شود. بنابراین همیشه پوست خود را با یک مرطوب کننده مناسب و باکیفیت مرطوب کنید و از خشک شدن آن جلوگیری نمایید.

بااستفاده چند روش خانگی پوستی جذاب و سفید داشته باشید.
1 . همیشه قبل از خواب صورت خود را بشویید.
2 . هرروز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
3 . با صورت خود مهربان باشید.
4 . می بایست فرچه آرایشی خود را هفته ای یکبار بشویید. البته آن را بهتر است با صابون و آب سرد شست و شو دهید.
5 . رو بالشتی خود را هفته ای یک بار شت و شو دهید.
6 . روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.
7 . اول صبح و آخر شب حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
8 . آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی و مفید می باشد و مصرف آن توصیه می گردد.چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

بسیاری از پزشکان علم پوست و زیبایی معتقدند که آبلیمو می تواند اثرات روشن کننده روی پوست داشته باشد. برای این کار یک لیمو را بردارید و نصف کنید. آب آن را بگیرید. با استفاده از پنبه آن را روی پوست خود بمالید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس محل مورد نظر را با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. در هفته ۲ تا ۳ بار این کار را تکرار کنید.

ماسک آبلیمو اجازه خواهد داد که قسمت اسیدی لیمو به آرامی به داخل منافذ نفوذ کند و به تدریج رنگ پوست را تغییر دهد. ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، ۱ قاشق غذاخوری آب میوه و ۱ قاشق غذاخوری از خمیر شور نیشکر را در مخلوط کنید. آن را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم صورتتان را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

یک لایه بردار پوست با استفاده از اجزای روشن کننده اسید سیتریک و همچنین لایه برداری از سلول های مرده پوست، پوست را روشن می کند. ۲ قاشق غذاخوری (۶/۲۹ میلی لیتر) شکر قهوه ای، ۱ تخم مرغ سفید و ۱ قاشق چای خوری آب لیمو را مخلوط کنید. آن را روی پوست بمالید و با حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید. به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه اجازه دهید روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

هنگامی که زردچوبه به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند برخی از مشکلات پوستی را بهبود بخشد. برای استفاده از زردچوبه برای روشن شدن پوست، یک ماسک حاوی نصف قاشق چایخوری زردچوبه، ۲ قاشق چایخوری آب لیمو و دو قاشق چایخوری آب میوه مخلوط کنید. آن را در منطقه ای که مایلید روشن شود پخش کنید. بگذارید برای ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. این ماسک را تا ۵ بار در هفته استفاده کنید.

حتما بخوانید: قانون جذب عشق: چگونه از آن برای جذب فردی خاص استفاده کنیم؟

برخی از متخصصان در جدیدترین تحقیقات خود معتقدند که آب نارگيل مي تواند پوست را روشن و در عين حال نرم کند. پنبه را به آب نارگیل آغشته کنید. قبل از خواب مایع را روی صورت یا هر منطقه دیگری که مایل به روشن شدنش هستید، بمالید. بگذارید تا صبح بماند. سپس آن را بشویید. روزانه می توانید این کار را تکرار کنید.

“روشن کردن پوست” ، روشن شدن پوست ، سفید شدن پوست ، سفید کردن پوست ، چگونه پوست سفیدی داشته باشیم ؟ باشم ؟ شاداب شدن پوست ، شادابی پوست ، شاداب کردن پوست ، به طور طبیعی در خانه ، چگونه پوستی روشن داشته باشیم ؟ چگونه پوست خود را روشن کنیم ؟ چگونه پوستی شاداب و شفاف داشته باشیم ، شادابی پوست ، چگونه پوست سفید داشته باشیم

اگر دوست دارید پوست روشن تر و سفید تر و شاداب تری داشته باشید ، استفاده از برخی مواد و وسایل طبیعی موجود در خانه می تواند این کار را برای شما انجام دهد ، بدون اینکه عوارض جانبی ناشی از استفاده از محصولات شیمیایی موجود در بازار ، به پوست شما آسیب بزند ، به راحتی می توانید پوست خود را چند درجه روشن تر کنید.  ساده ترین کار که می تواند از تیره تر شدن پوستتان جلوگیری کند ، قرار نگرفتن در معرض نور خوشید است . هیچ معجون جادویی وجود ندارد که پوست شما را بیش از یک یا دو  درجه روشن تر کند ، بنابراین انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید – و از همه مهمتر ، به یاد داشته باشید که پوست تیره نیز زیبا است.

 

آب لیمو هزاران سال است که به عنوان یک روشن کننده طبیعی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. آبلیمو حاوی اسیدهایی است که به آرامی پوست را سفید می کنند و لایه بالایی سلول های تیره پوست را بیرون می کشد. از آنجا که آب لیموی خالص می تواند پوست را تحریک و یا ملتهب کند ، باید آبلیمو را با مقداری آب مخلوط کرد ( به میزان مساوی ).چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

یک محلول آب لیمو درست کنید. مقداری از محلول را بر روی پد پنبه ای بریزید و بر روی پوست خود بمالید . بگذارید 15 دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

فراموش نکنید ، استفاده از محلول آب لیمو بر روی پوست را فقط دو تا سه بار در هفته انجام دهید. استفاده بیشتر از آن می تواند منجر به سوزش و یا تحریک پوست شود. بعد از استفاده از آب لیمو بر روی پوست ، از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا آبلیمو باعث خشک شدن پوست شما می شود.

شما باید بعد از سه تا چهار هفته استفاده از این محلول ( دو الی سه بار در هفته ) ، نتایج را مشاهده کنید. اگرچه آب لیمو نتایج فوری را بر روی پوستتان نشان نخواهد داد ، اما موثرترین راه حل طبیعی موجود است.

اگر سعی دارید هر نوع آب مرکبات را روی پوست صورت خود قرار دهید احتیاط کنید. ممکن است یک مشکل پوستی به نام فیتوفوتودرماتیت  در اثر واکنش بین نور UV و مواد شیمیایی فتوسنتز موجود در میوه مرکبات ایجاد شود.

در حالی که استفاده از آب لیمو بر روی پوست شما مفید است ، اما باید توجه داشته باشید که حتما قبل از بیرون رفتن از منزل و در موقعی که می خواهید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید ، آن را از روی پوستتان بشورید.

برای شروع یک فرایند درمان آرامش بخش کامل بدن ، به همراه روشن کردن پوست بدن ، با یک حمام آب گرم شروع کنید. در وان حمام یک فنجان شیر پرچرب ریخته و آب یک لیموی کامل را نیز درون آن بریزید. این ترکیب را با دست به طور کامل در آب وان بچرخانید تا در تمام قسمت ها به طور مساوی ، توزیع شود . به مدت 20 دقیقه بدن خود را در وان و این ترکیب قرار دهید ، سپس خود را با آب تمیز بشویید.

شیر موجود در این آب دارای آنزیمی است که به آرامی پوست را روشن می کند. همچنین پوست را مرطوب می کند و جبران کننده خاصیت خشک کنندگی آب لیمو است.
هفته ای یکبار این کار را امتحان کنید و بعد از تقریبا یک ماه ، نتیجه را خواهید دید.

 

مانند شیر ، ماست حاوی آنزیم هایی است که می تواند به آرامی پوست را روشن کند. عسل خاصیت مرطوب کننده و ضد باکتریایی دارد. هنگام ترکیب کردن این دو ماده با هم ، یک ماسک مغذی درست می شود که پوست را تغذیه می کند . یک قسمت عسل و یک قسمت ماست را با هم مخلوط کنید سپس این مخلوط را روی صورت و بدن خود پخش کنید. بگذارید 15 دقیقه بر روی پوستتان قرار گیرد ، سپس آن را با آب گرم بشویید.
حتما از ماست ساده و بدون بو استفاده کنید. ماست قندی یا طعم دار خیلی چسبناک می شود.
به جای عسل ، می توانید آووکادو را نیز آرد کنید یا به جای آن از آلوئه ورا استفاده کنید. این دو ماده نیز خاصیت های مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارند.

معرفی چند ماسک خانگی ضد جوش و ضد آکنه و شفاف کننده پوست.

 

برای بهره گیری از مزایای غلیظ تر ، سعی کنید خمیر غلیظی را با استفاده از مواد طبیعی که به روشن شدن پوست کمک می کنند ، تهیه کنید.

خمیر را روی پوست صورت که تازه شستشو داده اید قرار داده و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید بر روی پوستتان بماند ، سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

در اینجا دو دستور العمل برای ساخت این ترکیب “روشن کننده طبیعی پوست ” ارائه می دهیم :

1 – ترکیب یا مخلوط آرد گرم ( Gram ) :  یک فنجان آرد گرم را درون یک کاسه بریزید. آب لیمو یا شیر کافی را نیز برای تهیه این مخلوط غلیظ ، اضافه کنید.2 – ترکیب یا مخلوط زردچوبه :  1 قاشق غذاخوری (14.8 میلی لیتر) زردچوبه را درون یک کاسه بریزید. مقداری آب لیمو یا شیر کافی نیز به آن اضافه کنید ، تا ترکیب آماده گردد.

 

سوابق خطرناکی در مورد استفاده از سفید کننده ، آمونیاک و سایر محصولات سفید کننده خانگی که بر روی پوست استفاده شده وجود دارد .

این مواد شیمیایی برای پوست بسیار مضر هستند و می توانند آسیب های طولانی مدت و غیر قابل بازگشتی به پوست بزنند. پوست آسیب دیده در واقع تیره تر نیز خواهد شد ، بنابراین با استفاده از این مواد شیمیایی خلاف آنچه شما می خواهید انجام می شود. پس از استفاده از آنها دوری کنید !

 

قبل از استفاده از هر محصول روشن کننده و سفید کننده پوست ، حتما از کیفیت و استاندارد بودن آن مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید.

مهم نیست که رنگ پوست شما چه باشد ، هر چه هست ، قطعا زیباست !

خوب است که با استفاده از مواد ایمن مانند آب لیمو یک یا دو درجه پوستتان را روشن کنید ، اما هیچگاه به دنبال تغییر رنگ طبیعی پوست خود نباشید.

به جای اینکه سعی کنید رنگ پوستی متفاوتی داشته باشید ، خود را در برابر کسی قرار ببینید که با پوست تیره به دنیا آمده است ، زیبایی خود را در آغوش بگیرید و اجازه ندهید کسی به شما بگوید که رنگ پوستتان را تغییر دهید.

بسیاری از زنان در سراسر جهان خود را مطابق با استانداردهای زیبایی می بینند که پوست روشن را بر پوست تیره تر ترجیح می دهد.

بسیاری از زنان دیگر برای نیز وجود دارند که برای رسیدن به پوست تیره تر ،  راه طولانی می روند و هزینه زیادی برای این کار پرداخت می کنند ، این هزینه زیاد آنها را می تواند حتی در معرض خطر قرار دهد و باعث سرطان پوست شود. این کار به نظر معقول نمی آید ، درست است ؟

وقتی صحبت از زیبایی پوست صورت می شود ، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پوست خود را سالم نگه دارید. پوست بزرگترین ارگان بدن شما است و لیاقت مراقبت بالایی را نیز دارد.

خوب بخورید ( خوردن غذای خوب ) ، بدن و پوست خود را آبرسانی کنید ( استفاده از آبرسان ها و نوشیدن آب به میزان کافی ) و پوست خود را لایه برداری و مرطوب کنید ( لایه برداری به تعداد دو الی سه مرتبه در هفته ) تا همیشه پوستی سالم ، شفاف ، روشن و زیبا داشته باشید.

منبع : https://www.wikihow.com/Naturally-Whiten-Skin-at-Home

“روشن کردن پوست” ، روشن شدن پوست ، سفید شدن پوست ، سفید کردن پوست ، چگونه پوست سفیدی داشته باشیم ؟ شاداب شدن پوست ، شادابی پوست ، شاداب کردن پوست ، به طور طبیعی در خانه ، چگونه پوستی روشن داشته باشیم ؟ چگونه پوست خود را روشن کنیم ؟ چگونه پوستی شفاف و شاداب داشته باشیم ، شادابی پوست ، چگونه پوست سفید داشته باشیمچگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

 

شاید برای شما عجیب به نظر برسد اما این درست است که کمبود خواب می تواند پوست و صورت شما را آشفته کند زیرا بدن شما به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارد. شما باید به میزان کافی زمان برای استراحت بدن خود اختصاص دهید تا درخشش درونی بدن و پوست خود را به دست بیاورید. هنگامی که شما می خوابید بدن شما جریان خون به پوست را افزایش می دهد و این بدان معنی است که شما با داشتن پوستی روشن و سالم از خواب بیدار می شوید. اما اگر خواب کافی نداشته باشید ، چهره شما بیرنگ ، خسته و کسل کننده و بی جان به نظر می رسد.

به منظور آبرسانی و روشن شدن پوست ، شما باید به مقادیر کافی آب بنوشید . شما باید حداقل 8 اونس که دو لیتر آب در روز است در هر 24 ساعت آب بنوشید . نوشیدن آب به اندازه کافی باعث  بیرون راندن سموم بدن شده و به بهبود بافت و ظاهر پوست شما کمک می کند.

شما باید هنگام بیرون رفتن از خانه و حتی در مواقعی که در منزل هستید ( مشاهده سوال استفاده از ضد آفتاب در خانه … ) ، از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید. لوسیون ضد آفتاب و یا اسپری ضد آفتاب را به تمام بدن خود بمالید و حتما از عینک آفتابی ، کلاه یا روسری ، برای محافظت از پوست خود و یا موی خود در برابر آفتاب و آلودگی استفاده کنید.

شما باید پوست خود را با استفاده از یک مرطوب کننده استاندارد یا روغن صورت دو بار در روز مرطوب کنید. مرطوب کننده پوست به شما کمک می کند تا از شر پوست خشک و پوسته پوسته شدن پوستتان خلاص شوید و پوست شما روشن تر و شاداب تر به نظر برسد . هیدراتاسیون ( آبرسانی و مرطوب کردن پوست ) باعث تسریع بهبود ظاهری رنگ و بافت پوست می شود.

برای روشن تر شدن و سفید تر شدن پوست ، روزانه پوست خود را با ترکیب روغن زیتون و عسل ماساژ دهید. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری عسل را مخلوط کرده و برای چند دقیقه روی پوست خود قرار دهید. اگر پوست شما چرب است ، چند قطره آب لیمو نیز به این ترکیب اضافه کنید. سپس پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. این درمان خانگی چهره منصفانه تری به شما می دهد.

این روش پاکسازی عمیق ، یعنی بخور آب گرم ، منافذ پوست شما را باز کرده و همه کثیفی ها و آلودگی ها و ناخالصی ها را پاک می کند. اما به جای استفاده از آب معمولی ، مقداری لیمو را در آب بجوشانید و سپس از آب برای بخور کردن صورت خود استفاده کنید. این کار را برای چند دقیقه انجام دهید و سپس صورت خود را با یک حوله مرطوب و نرم خشک کنید. ویتامین C لیمو باعث افزایش رنگ و شادابی و روشن شدن پوست شما خواهد شد.

مشاهده یک مقاله در خصوص بستن و درمان منافذ باز پوست …

مشاهده یک مقاله در خصوص خواص ویتامین سی برای پوست …

گلاب دارای خاصیت ضد التهابی است ، قرمزی و حساسیت های پوست شما را کاهش می دهد. پاشیدن گلاب سرد روی صورت باعث می شود پوست شما با طراوت و تر و تازه شود و رنگ چهره شما را تقویت می کند. بهترین نکته در مورد استفاده از این داروی خانگی این است که می توانید در هر ساعت از شبانه روز از آن استفاده کنید.

برای خلاص شدن از شر پوست مرده و سلول های مرده روی سطح پوست ، هر یک روز در میان ، باید پوست خود را لایه برداری کنید. با مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری پودر برنج با کمی روغن نارگیل ، یک ماسک لایه بردار خانگی درست کرده و بر روی پوست خود استفاده کنید. برای خلاص شدن از تیرگی و رفع تیرگی پوست، این ترکیب را بر روی پوست خود مالش دهید و سپس شستشو دهید.

مشاهده یک ماسک زغال با کیفیت با قدرت آبرسانی بالا جهت پاکسازی و لایه برداری پوست با ویژگی های زیر ، با کلیک بر روی تصویر زیر :

با استفاده از مقداری کره بدون نمک ( unsalted butter ) و 2 قاشق غذاخوری موز رسیده و 1 قاشق غذاخوری عسل یک پک صورت خانگی درست کنید ( ماسک صورت خانگی ) . تمام مواد را مخلوط کرده و آن را برای چند دقیقه روی صورت خود قرار دهید. برای پاک کردن این ماسک از روی پوست ، از پارچه شستشوی گرم استفاده کنید. این ماسک باعث بهبود بافت چهره و پوست شما می شود.

 

برای روشن شدن پوست می توانید از ماسک پوست پرتقال استفاده کنید. پوست پرتقال تازه را با مقداری شیر سرد میکس کنید و سپس ترکیب به دست آمده را بر روی صورت و گردن خود بمالید. هفته ای 2 بار از این ترکیب و ماسک برای روشن تر شدن پوستتان به طور طبیعی استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک لیمو و عسل یا ماسک پوست پرتقال و عسل : برای تهیه یک ماسک سفید کننده صورت طبیعی ، 2 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال یا پودر پوست لیمو را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ، 1 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق آب لیمو ترکیب کنید. این ماسک ضد لک و روشن کننده پوست را بر روی صورت خود بمالید تا پوستی درخشان و شاداب داشته باشید.

طرز تهیه ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست : 

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 1/2 قاشق غذاخوری زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ترکیب و یا ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس با استفاده از پد پنبه ای که در شیر سرد خیسانده شده است ، پوست خود پاک کنید. بعد از پاک کردن پوست خود با شیر ، صورت خود را با آب خنک بشویید. این ماسک باعث افزایش و بهبود رنگ چهره و همچنین خاصیت کشسانی و سفتی پوست شما می شود.

طرز تهیه ماسک خیار : 

برای روشن کردن پوست و روشن شدن پوست می توانید با مخلوط کردن برش های خیار پوست کنده شده با پودر چوب صندل ( sandalwood powder یک گیاه هندی است ) و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک ماسک خانگی درست کنید. این ماسک خانگی گیاهی را بر روی صورت خود بمالید و 15 دقیقه اجازه دهید بر روی پوستتان بماند و سپس آن را بشویید و برای داشتن یک پوست درخشان و رنگ روشن تر، پوستتان را خشک کنید.

“روشن کردن پوست” ، روشن شدن پوست ، سفید شدن پوست ، سفید کردن پوست ، چگونه پوست سفیدی داشته باشیم ؟ شاداب شدن پوست ، شادابی پوست ، شاداب کردن پوست ، به طور طبیعی در خانه ، چگونه پوستی روشن داشته باشیم ؟ چگونه پوست خود را روشن کنیم ؟ چگونه پوستی شاداب و شفاف داشته باشیم ، شادابی پوست ، چگونه پوست سفید داشته باشیم

برای تهیه یک تونر خانگی و طبیعی برای پوستتان ، باید به مقدار مساوی سرکه سیب و گلاب را با هم مخلوط کنید. سپس یک پد پنبه ای را در این ترکیب خیس کنید و صورت خود را با آن پاک کنید ، بعد از 2 دقیقه پوست خود را بشویید. این کار ناخالصی ها و سلول های مرده را از روی پوست شما پاکسازی می کند و پوست شما را نرم و روشن تر می کند.

 

تخم مرغ شگفتی هایی عجیبی روی پوست شما ایجاد می کند! تخم مرغ خاصیت قابض دارد ، می تواند منافذ شما را منقبض کرده و پوست شما را محکم کند و همچنین باعث بهبود رنگ پوست شما شود.

طرز تهیه ماسک تخم مرغ :

برای تهیه ماسک تخم مرغ ، 2 قاشق غذاخوری پودر آرد ذرت و 1 عدد تخم مرغ را با هم مخلوط کنید ، این ترکیب را بر روی صورت خود بمالید. افرادی که پوست آنها مستعد آکنه و جوش است می توانند برای نتیجه بهتر ، مقداری آب لیمو را به این ترکیب اضافه کنند.

منبع : https://www.india.com/lifestyle/how-to-lighten-skin-tone-14-skin-whitening-beauty-tips-to-lighten-your-skin-tone-naturally-1949825/

با مجله اینترنتی مه زیبا آخرین مطالب علمی در زیبایی و مراقبت از پوستتان را مطالعه کنید و محصولات مراقبت از پوست و زیبایی خود را از فروشگاه مه زیبا ، با دقت و با علم بیشتر خرید کنید

در خبرنامه ما عضو شوید تا آخرین مطالب علمی در زمینه های مختلف را در ایمیلتان دریافت کنید

کرم دور چشم و ضد چروک فیداوت

کرم ویتامین سی و کلاژن ساز SK سارا کامکاریان

کرم ضد لک و روشن کننده فید اوت ، کرم روز

کرم ضد چروک و جوان کننده فیداوت – کرم روز

میسلار واتر یا آب میسلار پیرگاردین

کرم ضد لک و روشن کننده فید اوت ، کرم شب

کرم ویتامینه فیداوت – روشن کننده و یکنواخت کننده پوست – کرم روز

تونر شاداب کننده و تمیز کننده پوست پیر گاردین

پروتئین مو گلد لیزار

اتو مو کراتینه پریمیوم مجستیک

شامپو تقویت کننده موی مجستیک – بدون سولفات

اتو مو سارا کامکاریان SK ، اتو موی حرفه ای و کراتینه

اتو مو رمینگتون مدل S8590

اتو مو پریمیوم کوراک مادون قرمز

اتو مو سرامیک تورمالین موهیر

همه تلاش مه زیبا بر این است که با کیفیت ترین و استاندارد ترین لوازم آرایشی و بهداشتی و زیبایی حرفه ای و لوکس را برای شما فراهم آورد ، مه زیبا در این راستا اقدام به عرضه و فروش محصولاتی می کند که برای تولید آنها از فناوری پیشرفته همراه با فرمولاسیون بسیار جدید استفاده شده ، همچنین بسته بندی های محصولات کاملا ظریف و با کیفیت بوده و به منظور بالا بردن هنر زیبایی استفاده شده است.

All rights reserved | This website is made with by mahziba IT team

آیا دوست دارید با روش طبیعی و در مدت زمان کوتاه باقی ماند تا عید پوستی روشن تر و زیباتر داشته باشید؟ با زیبامون دات کام همراه باشید!

امروزه عوامل مختلفی مانند سبک زندگی، استرس، آلودگی هوا، عوارض دارویی، نور خورشید، بیماری های پوستی، ژنتیک و … بر روی تیره شدن رنگ پوست موثر هستند. مطمئنا این تغییر در رنگ پوست برای هیچ کس خوشایند نیست و همه افراد و به ویژه خانم ها دوست دارند پوستی روشن، درشخان و زیبا داشته باشند.

اگر شما نیز دوست دارید در سال جدید و عید نوروز 97 رنگ پوستتان را بهتر کنید و کمی آن را روشن تر و شفاف تر نمایید بهتر است این قسمت از زیبامون دات کام را تا آخر ببینید و از توصیه هایی که در این مقاله گردآوری شده است برای روشن شدن رنگ پوست خود استفاده نمایید.

 

 

چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

قبل ازاستفاده از هر روش خانگی برای روشن تر شدن رنگ پوست خود باید سه اقدام کلی برای پوست خود داشته باشید و سپس از بهترین درمان های خانگی و طبیعی استفاده نمایید.

 

همانطور که بارها شنیده اید پیشگیری معمولا بهتر از درمان است. بنابراین چه در روزهای ابری و بدون نور خورشید و چه در روزهای آفتابی استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. این کرم تا حد زیادی مانع از آسیب های نور خورشید بر روی پوست شده و همچنین از تیره و کدر شدن پوست صورت جلوگیری خواهد کرد.

 

 

ابتدا نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و هفته ای یک بار از روش های مناسب و درست لایه برداری از پوست استفاده کنید. لایه برداری از پوست سلول های مرده از سطح پوست را از بین می برد و از این طریق باعث می شود تا پوست صورتتان روشن تر باشد. 

مراقبت از پوست یکی از کارهایی است که باید به درستی آن را انجام دهید زیرا پوست به عنوان مهم ترین عضو بدن شماست و عدم رسیدگی به آن به سرعت نمایان می شود.

 

مرطوب کردن پوست را به هیچ عنوان فراموش نکنید. خشک شدن پوست یکی از عواملی است که باعث می شود تا پوست صورت تیره و کدر دیده شود. بنابراین همیشه پوست خود را با یک مرطوب کننده مناسب و باکیفیت مرطوب کنید و از خشک شدن آن جلوگیری نمایید.

 

 

 

 

عسل دارای خواص شگفت انگیزی برای پوست است که علاوه بر روشن تر کردن پوست نقش موثری در ایجاد و حفظ رطوبت پوست دارد. اگر پوست صورتتان حساس است می توانید از عسل به عنوان یک جایگزین مناسب برای شست و شو دهنده های صورت استفاده کنید زیرا عسل دارای خواص ضدباکتریایی بوده و از ایجاد اسیب به پوست جلوگیری خواهد کرد.

قبل از دوش گرفتن مقداری عسل را مانند ماسک صورت روی پوست خود قرار دهید، چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. این روش شاید کمی سخت و چسبنده باشد اما واقعا ارزشمند است و کمک می کند تا پوستی سالم تر، زیباتر و روشن تر داشته باشید.

 

 

 

ماست حاوی اسید لاکتیک بسیار بالایی است و به همین دلیل برای روشن و سفید شدن پوست بسیار موثر و مفید است. برای این ماسک صورت بهتر است از ماست ساده استفاده کنید و در صورت تمایل آن را با مقداری عسل مخلوط کنید.

چند قاشق ماست را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و روی پوست صورت خود قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. با استفاده مداوم از این ماسک طبیعی پوستی روشن تر و طبیعی تر خواهید داشت.

 

 

 

استفاده از آرد گندم با حالت خمیری شکل یکی دیگر از روش های طبیعی برای روشن تر شدن رنگ پوست است. مقداری آرد گندم را با چند قطره آب یا گلاب مخلوط کنید تا حالتی خمیری و چسبناک پیدا کند. این خمیر را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس ان را بشویید. از این خمیر می توانید برای سایر قسمت های بدن نیز استفاده کنید.

 

 

 

آلوئه ورا یکی دیگر از معجزه های طبیعت برای افزایش زیبایی پوست است. برای استفاده از این گیاه تنها به یک برگ آلوئه ورا نیاز دارید. ژل آن را استخراج کنید و روی پوست خود بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس ان را بشویید. ژل آلوئه ورا سلول های آسیب دیده پوست را بازسازی می کند و باعث کاهش تیرگی پوست و بهبود رنگ پوست خواهد شد.

 

 

چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم

 

اگر به دنبال روشی طبیعی برای کاهش چین و چروک پوست و همچنین روشن و سفید شدن پوست خود هستید استفاده از روغن بادام را فراموش نکنید. روغن بادام دارای اسیدهای چرب غیر اشباع و مواد معدنی بسیار زیادی است که بای پوست لازم و ضروری هستند و ماساژ پوست با این روغن طبیعی سبب روشن تر شدن و همچنین مرطوب شدن پوست خواهد شد.

برای این منظور پوست خود را با مقداری روغن بادام ماساژ دهید و این کار را حداقل 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا به مرور پوستی روشن، جوان و زیبا داشته باشید.

 

 

روشهای جوانسازی پوست – از لایه برداری تا هایفوتراپی

چگونه از موهای زیر پوستی خلاص شویم؟

داشتن پوست زیبا و درخشان در یک هفته – رژیم زیبایی برای نوروز 97

خوش رنگی و روشن شدن لب های تیره با نوعی ماساژ 

چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم
چگونه پوست بدنی سفید داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *