چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه گردنبند درست کنیم
چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

ساختن زیورآلاتی که دست ساز هستند برای اغلب خانم‌ها کاریست هیجان انگیز مثل ساخت گردنبند. چرا که خانم‌ها استفاده از جواهرات و بدلیجات تزئینی را دوست دارند اما ممکن است این سوال برایشان پیش آید که چگونه گردنبند درست کنیم. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در منزل با صرف کمترین هزینه گردنبندی شیک و زیبا بسازید. چنانچه تصمیم به این کار گرفته‌اید ولی تجربه کافی در این زمینه را ندارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا شما را با انواع روش‌های درست کردن گردنبند آشنا کنیم.

برای درست کردن گردنبندی ارزان قیمت و در عین حال شیک و زیبا می‌توانید سری به کمدتان بزنید و لوازمی را که برای ساخت این گردنبند لازم دارید پیدا کنید. برای ساختن گردنبندی که در ادامه نحوه ساخت آن را شرح خواهیم داد می‌توانید از زیورآلاتی که کهنه هستند و یا خراب شده‌اند استفاده کنید. این امر موجب می‌شود که به راحتی با صرف کمترین هزینه، صاحب گردنبندی زیبا شوید.

وسایل مورد نیاز برای درست کردن این گردنبند عبارتند از: زنجیر، یک حلقه طلایی ۲۰ میلی متری که باید دو سر این حلقه دارای سوراخ باشد، حلقه تاشو، سیم نقره‌ای که البته نباید خیلی ضخیم باشد، انبردست‌های کوچک.توجه داشته باشید که برای درست کردن این گردنبند بهتر است طول زنجیری که استفاده می‌کنید بلند باشد.برای درست کردن این گردنبند زیبا مراحل زیر را انجام دهید:

حتماً قبل از این‌که شروع به درست کردن گردنبند نمائید اندکی با سیم کار کنید تا دستتان راه بیفتد. یک تکه از سیم را ببرید و تلاش کنید با انبردست حلقه‌های کوچکی روی آن ایجاد نمائید. درست کردن این حلقه‌ها روی سیم اندکی سخت می‌باشد ولی با انجام دستورالعملی که در ادامه شرح خواهیم داد به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

برای ایجاد این حلقه‌های کوچک روی سیم باید یک تکه سیم و یک انبردست با سر گرد بردارید. با یک انبردست، سیم را از آن‌جایی که تمایل دارید حلقه را ایجاد کنید، بگیرید. گفتنی است که به هر میزان که انبردست را بالاتر بگیرید حلقه‌ها بزرگتر می‌شوند.چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

البته عکس این قضیه هم صادق است به این معنا که به هر میزانی انبردست را پایین نگه دارید حلقه‌ها کوچکتر می‌شوند. انتهای سیم را گرفته و نیم دور آن را بپیچانید. انبردست را باز کرده و سیم را تا جایی بپیچانید که به جای اول خود باز گردد. محل عبورسیم‌های حلقه از روی هم را با کمک انبردست فشار دهید تا حلقه سفت‌تر گردد.

بعد از انجام مرحله قبل، می‌توانید شروع به درست کردن گردنبند کنید. در این مرحله باید سیم اصلی را از سوراخ‌های مهره گردنبند عبور دهید. به آرامی سیم‌ها را به سمت بالا خم نمائید تا به شکل یک اشک درآید. دو سر سیم را به همدیگر برسانید تا اطمینان حاصل کنید که مهره در وسط سیم قرار گرفته است. زمانی‌که از محل مهره گردنبند اطمینان حاصل کردید، زاویه سیم‌ها را بسته‌تر نمائید تا مهره سر جای خود باقی بماند.

در این مرحله باید سر سیم را تا نمائید. حدود ۳٫۵ الی ۴ سانتی متر از کنار مهره را اندازه بگیرید و سیم را از نقاطی که اندازه گرفته‌اید تا کنید. وقتی سیم را خم نمودید محلی را سیم خم شده است بگیرید و مجدداً خم کنید تا زاویه سیم بیشتر گردد. همین کار را برای طرف دیگر هم تکرار نمائید. بعد از انجام اقدامات ذکر شده بایستی آویزتان زیر شبیه به پاهای یک عنکبوت باشد!

در این مرحله می‌توانید ساختن حلقه‌ها را آغاز نمائید. در هر دو سمت مهره باید سه حلقه درست کنید. این حلقه‌ها بایستی تقریباً به اندازه یک سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. از قسمت پایین سیم آغاز نمائید و مطابق با دستورالعملی که در مرحله اول برای ساخت حلقه ذکر نمودیم، سه حلقه ایجاد کنید.

پس از این‌که هر سه حلقه را درست کردید انتهای سیم را خم نمائید و آن را به مهره نزدیک کنید. بنابراین می‌توانید مشاهده کنید که بال‌هایی که درست کرده‌اید دارای چه شکلی هستند. همین کار را باید برای سمت دیگر مهره تکرار نمائید.

در این مرحله باید سیم‌ها را محکم کنید. برای این کار بایستی سر آزاد سیم را دور سیمی که از داخل مهره بیرون آمده است بپیچید تا سفت شود. باید توجه داشته باشید که این مرحله را باید با دقت بالا و ظرافت خاصی به انجام برسانید چرا که نتیجه کاری که انجام داده‌اید دیده خواهد شد و در ظاهر گردنبندتان تأثیر خواهد گذاشت.

حال نوبت این است که زنجیر و گیره را متصل کنید. زنجیری را که برای ساخت گردنبند خود انتخاب کرده‌اید از وسط نصف کنید تا دو تکه زنجیر هم اندازه داشته باشید. طول این دو زنجیر بایستی حدوداً ۲۰ الی ۲۳ سانتی متر باشد. در این مرحله بهتر است که زنجیرها را اندازه بگیرید تا از هم اندازه بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. با استفاده از یک حلقه فشاری که خود شما هم می‌توانید با یک تکه سیم آن را بسازید، هر زنجیر را به یکی از بال‌ها متصل کنید.

دو سر دیگر سیم‌ها را هم با همین حلقه‌ها به همدیگر وصل کنید. توجه داشته باشید که هنگام کار با سیم دقت لازم را داشته باشید چرا که زنجیرهای نازک با فشاری کوچک تغییر شکل می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که حلقه‌ها به اندازه کافی سفت و محکم شده باشند و دو سر سیم به خوبی به همدیگر چفت شده باشند. شایان ذکر است که چنانچه از زنجیر نازکی استفاده می‌نمائید، حلقه‌هایتان هم باید متناسب با زنجیرتان نازک باشند تا سیم از بین آن‌ها لیز نخورد. پس از این‌که زنجیر را وصل نمودید آویز گردنبندتان را بررسی کنید تا تو رفتگی و یا برآمدگی نداشته باشد. چنانچه متوجه شدید اندازه حلقه‌ها متفاوت از یکدیگر می‌باشند آن‌ها را با اندکی دستکاری یکدست کنید.

پس از انجام مراحل فوق صاحب گردنبندی زیبا همانند تصویر زیر خواهید شد.

چنانچه علاقه زیادی به جواهرات و زیورآلاتی که پر از زرق و برق می‌باشند ندارید وعلاقه‌مند به سنگ‌های قیمتی و زینتی هستید می‌توانید با استفاده از سنگ، فلز و یا چوب، زیورآلات مهره‌ای درست کنید. این گردنبندهای مهره‌ای با ظاهر ساده‌‌ای که دارند روح تازه‌ای به استایل شما خواهند بخشید.

افزون بر این، این دست از زیورآلات در مقایسه با طلا و سایر جواهرات، قیمت کمتری دارند. پس می‌توانید گردنبندهای مهره‌ای متنوعی همراه با دستبند و یا گوشواره درست کنید و با یکدیگر ست نمائید. ساخت این قبیل از زیورآلات بسیار ساده و در عین حال لذت بخش می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید آن را در منزل بسازید. برای ساخت گردنبند مهره‌ای قطعاً به وسایل مختلفی نیاز خواهید داشت که می‌توانید آن‌ها را از خرازی‌ها تهیه کنید.

لوازمی که برای ساخت گردنبند مهره‌ای به آن نیاز خواهید داشت عبارتند از: مهره، سیم چین، استاپر ساده، دم باریک، سیم مفتول نازک، زنجیر. برای اتصالات و بستن گردنبند به قفل و حلقه جواهرات هم نیاز خواهید داشت. بعد از تهیه لوازم ذکر شده، مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید یک گردنبند مهره‌ای درست کنید.

در ابتدا چند رشته از سیم مفتول را به هر شکلی که دوست دارید با استفاده از مهره‌ها پر کنید. بنا به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید چند رشته مهره بسازید و یا این‌که با یک رشته آغاز نمائید و گردنبند مهره‌ای تک رشته‌ای درست کنید.

در این مرحله بایستی با استفاده از دم باریک انتهای رشته‌های مفتولی را که در مرحله قبل آماده کرده‌اید، به یک حلقه اتصال، وصل کنید. این کار بسیار ساده است و تنها کافیست با دو عدد استاپر انتهای سیم‌ها را حلقه کنید و با انبردست، استاپرها را با فشار صاف و محکم کنید. سپس با سیم چین، قسمت‌های اضافی سیم را ببرید. این کار را برای انتهای تمامی سیم مفتول‌ها انجام دهید و در پایان همه آن‌ها را به یک حلقه اتصال، وصل کنید.

در این مرحله باید رشته‌های مهره‌ای را که آماده کرده‌اید، به وسیله یک حلقه اتصال و دم باریک به زنجیر وصل کنید. در این مرحله لازم است که نسبت به اندازه‌گیری و طول مورد نظرتان برای گردنبند اطمینان حاصل کنید. در نهایت قفل گردنبند را به انتهای زنجیر وصل کنید.

پس از این‌که مراحل ذکر شده در بالا را به انجام رساندید، گردنبندتان آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر به گردنبند چوکر علاقه دارید ولی نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید می‌توانید ساخت این گردنبند را با بهره‌گیری از سه روش و با لوازم ساده و عادی به انجام برسانید.

روش اول: در این روش می‌توانید از یک گردنبند ساده و یا یک مدال برای درست کردن گردنبند استفاده کنید. به این منظور آن را دور گردن خود بپیچید و در محلی مناسب چوکر را قرار دهید و دو انتهای آن را با سنجاق قفلی محکم کنید تا در محل درست ایستاده و سر نخورد.

روش دوم: برای ساخت گردنبند چوکر با استفاده از این روش بایستی یک مهره یا مدال زیبا و یک کش سیاه پهن و یا روبان مشکی ساده تهیه کنید. کش و یا روبان را از مهره و یا مدال رد کنید و دور گردن خود بپیچید. سپس طول مناسب را بیابید و توسط یک سنجاق قفلی مشکی آن را محکم کنید. گفتنی است که این روش، ساده‌ترین روش برای درست کردن گردنبند چوکر است و لازم نیست زمان زیادی برای آن صرف کنید.

روش سوم: در این روش باید دو رشته کش نازک که طول هریک از آن‌ها یک و نیم برابر دور گردنتان می‌باشد و تعداد زیادی مهره تهیه کنید. کش‌ها را از مهره رد کنید زمانی‌که به طول مورد نظر خود رسیدید انتهای آن را گره بزنید. در صورت نیاز می‌توانید تعداد مهره‌ها را کم و زیاد کنید.

اگر دوست دارید یک گردنبند کریستال داشته باشید، بایستی تعداد اندکی کریستال و مروارید تهیه نمائید.

برای اینکه جواب سوال چگونه گردنبند کریستال و مروارید درست کنیم را بیابید، بایستی لوازمی از جمله دانه‌های مروارید سفید ۸ میلی متری، دانه‌های کریستال چند وجهی ۴ میلی متری، حلقه طلایی، قفل گردنبند طلایی، سیم ماهی‌گیری سفید ۰٫۲ میلی متری و قیچی تهیه کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید تا گردنبند کریستالی و مروارید زیبا بسازید.

در گام اول بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

در گام دوم بایستی مراحل زیر را طی کنید:

در گام سوم بایستی مراحل بالا را تکرار کنید تا چهار الگوی دیگر از کریستال و مروارید بسازید. سپس ۵ عدد کریستال دیگر بیفزائید و سیم را مطابق آنچه در تصویر زیر می‌بینید از دانه کریستال رد نمائید.

در این مرحله مراحل زیر را طی کنید:

در این مرحله بایستی مراحلی را که در مرحله قبلی شرح آن گذشت، تکرار نموده و ۵ الگوی مروارید و کریستال درست کنید.

بعد از انجام مراحل ذکر شده گردنبندتان آماده است و گردنبندی زیبا و شیک مطابق تصویر زیر خواهید داشت.

شاید خود شما هم می‌دانید که قیمت ست‌های مروارید کمی گران بوده و هر کسی قادر به خریداری آن نیست. علاوه بر این اغلب ست‌های مروارید دارای یک شکل کلاسیک بوده و به ندرت می‌توانید گردنبندی بیابید که تماماً از مروارید درست شده باشد و در عین حال منحصر به فرد نیز باشد. همین دو دلیل موجب می‌شود که دست به کار شده و خودتان گردنبند مروارید بسازید.

حتی می‌‌توانید با درست کردن گوشواره و یا دستبند ست زیورآلات مروارید خود را تکمیل کنید. زمانی‌که خودتان گردنبند مروارید درست می‌کنید قادرید قیمت، جنس، شکل، رنگ و همچنین موادی که استفاده می‌نمائید را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمائید. ساخت گردنبند مروارید بسیار آسان است و تنها کافیست با تهیه لوازمی از قبیل مروارید ۸ میلی متری، سوزن ته گرد، انواع انبردست، مرواریدهای شیشه‌ای ۶ میلی متری، قفل گردنبند و حلقه گردنبند مراحل زیر را انجام دهید.

در ابتدا باید مهره‌های اصلی را درست کنید. برای این کار باید یک سوزن ته گرد بردارید و به صورت یک در میان یک مروارید و یک مروارید شیشه‌ای را از آن رد نمائید. توسط دم باریک سر سوزن ته گرد را حلقه کنید. اگر می‌خواهید یک ست از گوشواره و گردنبند بسازید در مجموع ۴۸ مهره لازم دارید. این مهره‌ها را با همین روش درست کنید. گفتنی است که تعداد مهره‌ها به طرح گردنبندتان بستگی دارد.

در این مرحله بایستی مهره‌ها را به هم وصل نمائید. یکی از مهره‌هایی را درست کرده‌اید بردارید و آن را به مهره دیگری متصل کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمامی مهره‌ها به یکدیگر وصل شوند. توجه داشته باشید که چنانچه در مرحله قبلی حلقه سر سوزن را بیش از حد تنگ و یا گشاد کرده باشید در این مرحله با مشکل مواجه خواهید شد پس چنانچه لازم باشد حلقه‌ها را گشاد و یا تنگ کنید.

در مرحله سوم بایستی قفل گردنبندتان را اضافه کنید برای این کار به مهره اول و آخر گردنبندتان قفل گردنبند را بیفزائید و اتصال آن‌ها را سفت نمائید. یکی از برتری‌های این طرح این است که نمی‌گذارد قفل به چشم بخورد.

بعد از انجام مراحل فوق گردنبندتان آماده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد گردنبند می‌توانبد به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید.چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

همچنین اگر قصد خرید و فروش انواع زیورآلات مدنظر خود را دارید می‌توانید به وبسایت واسط کالا یا اپلیکیشن واسط کالا مراجعه نمایید و بدون دردسر اینکار را انجام دهید.

گردنبند کریستالی و مرواریدی خیلی زیبا میشه

سلام.ممنون از مطلب خوبتون.منکه عاشق درست کردن وسایل دست ساز و رنگی رنگی هستم.

حتما برای خودم مثل اون مرواریدیه درست می کنم

سلام.خیلی خوب توضیح دادین.چگونه دستبند درست کنیم هم بگذارید.ممنون

با استفاده از روش کار کردن روی سیم چگونه انگشتر درست کنیم؟

باتشکر از مطلب خوبتون
چگونه گردنبند شیشه ای درست کنیم؟

مطلب قشنگی بود.من برای پسرام میخوام گردنبند درست کنم.گردنبند پسرانه را چگونه بسازیم؟

همه خانم ها علاقه زیادی به استفاده کردن از جواهرات و بدلیجات تزیینی دارند. به همین دلیل امروز در این مطلب ساخت گردنبند رزینی بسیار زیبا و راحت آموزش داده می شود.

این گردنبند نیاز به وسایل خاصی ندارد و به راحتی قابل اجرا است.

روش آموزش داده شده در این مطلب به قدری جذاب و ساده است که می توانید تنوع بالایی به کار خود داده و انواع گردنبند را برای خود بسازید.

می توانید طرح ها و مدل های مختلف و زیبایی را به کار ببرید و گردنبند های متنوع و جذابی را بسازید.

این آموزش نیاز به وسایل کمی دارد. شما می توانید از سرهای فلزی نوشابه برای این کار استفاده کنید. مگر در شرایطی که دوست نداشته باشید گردنبند شما گرد باشد.چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

در این صورت باید قالب دیگری برای گردنبندتان درست کنید.

 

      

 

اگر تمایل دارید از درب بطری نوشابه به جای قالب فلزی استفاده کنید، اولین گام این است که آن را آماده کنید.

هر چند که قابل های آماده قیمت زیادی ندارند و سهولت کار را بیشتر می کنند.

در هر صورت انتخاب با شماست.

امکان ساخت قابل با ورق های فلزی نیز وجود دارد.

اگر دوست ندارید که قابل گردنبندتان گرد باشد، استفاده از این ورق ها به شما کمک می کند.

باید بر روی یکی از برآمدگی‌ های لبه درب بطری سوراخی را به وجود آورید. دقت کنید که با وجود نرم بوده این درب ها آسیبی به آن وارد نکنید.

 

 

 

سیم فلزی یا سیم آویز که به صورت آماده در بازار وجود دارد را از این سوراخ رد کنید.

حالا باید سیم آویز آماده را در این سوراخ قرار دهید.

سر سیم فلزی را با استفاده از یک دم باریک گرد کرده و از سوراخ روی قالب فلزی رد کنید.

حالا سیم را از طرف داخل قالب محکم و ثابت کنید.

می توانید برای این کار از چسب استفاده کنید. به هر حال مهم این است که این سیم در جای خود ثابت و محکم قرار بگیرد.

 

 

یا این که کل قالب را به صورت یکدست رنگ کنید.

یا این که به صورت ترکیبی و حالت ابر و بادی قابل را رنگ کنید.

در هر حال باید این کار را در این مرحله انجام دهید. از رنگ آکریلیک استفاده کرده و قالب ها را رنگ کنید.

اگر از حالت اب رو بادی استفاده می کنید باید رنگ پایه را از رنگ‌ های تیره تر انتخاب کرده و رنگ های روشن تر را برای روی ان ها به کار برید.

چند قطره رنگ را داخل قالب ریخته و با استفاده از خلال دندان یا چوب کبریت رنگ ها را در هم کنید.

از خلاقیت خود استفاده کنید هزاران طرح و مدل را می توانید با این روش درست کنید. من ایده ای دیگر نیز برای شما دارم. می توانید از انواع مهره ها و یا گل های خشک شده در داخل قابل استفاده کنید.

مطمئن باشید این روش هم بسیار زیبا می شود.

حالا باید کمی صبر پیشه کنید تا رنگ های شما کاملا خشک شوند. برای ادامه کار عجله نکنید. تا زمانی که مطمئن نشدید که رنگ شما کاملا خشک نشده نباید وارد مرحله بعد شوید.

 

رزین اپوکسی که در ساخت زیورآلات تزیینی به کار می رود در تمامی فروشگاه های لوازم هنری پیدا می شود. البته جایگین های دیگری نیز برای این ماده وجود دارد. اما مطمئنا استفاده از رزین کار را بسیار شکیل تر می کند.چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

برای پر کردن قالب ها از کاغذ مومی یا کاغذ روغنی استفاده کنید.

برای این کار کاغذ را بر روی یک سطح صاف پهن کنید.

قالب ها را روی کاغذ قرار دهید. قبل از این که داخل قالب را از رزین پر کنید باید از تمیز بودن سطح کار مطمئن شوید.

حتی ذره کمی از آلودگی و گرد و غبار موجب می شود تا رزین روی رنگ چسبیده نشود.

 روی آویزها را به خوبی تمیز کرده و سپس داخل آن ها را از رزین پر کنید.

می توانید برای بالا بردن سهولت کار چندین سکه را روی هم قرار داده و سپس قالب را روی آن ها بگذارید.

این کار باعث می شود تا قالب بالاتر آمده و تمرکز شما برای پر کردن ان ها بیتر شود.

دقت کنید که به قدری رزین اضافه کنید که روی آویز یک برآمدگی شکل بگیرد. به هیچ عنوان تا حد لبریز شدن قالب را پر نکنید.

حالا باید کمی صبر کنید تا رزین سفت شود.

رزین زود خشک شده و قابل استفاده می باشد.

بعد از خشک شدن کافی است تا کار خود را از یک زنجیر آویز کنید و از دیدن و استفاده کردن از آن لذت ببرید.

دوستای گلم ممنون که همراهمون بودین. بازم منتظر آموزش های جذاب بعدی مون باشین و با ما همراه باشین

اگر از این آموزش لذت بردید و دوست دارید مهارت تون رو بالا ببرید و نکات بیشتری یاد بگیرید و چنانچه علاقه مند به بدلیجات رزینی هستید میتونید به کلاس آموزش زیورالات رزینی مراجعه کنید.

.

منبع:

http://www.instructables.com

 



* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

تمامی حقوق برای شرکت دانش بنیان هنربخشان نوین شایگان محفوظ است و انتشار با ذکر دقیق مطلب و لینک به سایت هنری بلامانع است.


نام کاربری یا ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


درست کردن این گردنبندو ببینید!

درست کردن این گردنبندو ببینید!

صفحه نخست » خانه و خانواده » هنرهای دستی » آموزش ساخت زیور آلات » آموزش ساخت زیورآلات رزینی زیبا در منزل + عکس

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با ساختن یک چیز جدید و جالب در خانه، ذوق زده می شوید؛ پس حتما آموزش ساخت زیورآلات رزینی را دنبال کنید.

 

حتما شما هم در فروشگاه ها، جواهرفروشی ها و بوتیک های مربوط به مد و فشن، آویزهای رزینی یا صمغی شکل را دیده اید. درست است که به شکل جواهرات سنگی هستند، اما جنس آنها در واقع از صمغ یا رزین است.

در این مطلب از بخش ساخت زیورلات تصمیم داریم آموزش ساخت یکی از این گردنبندهای رزینی جالب را به شما نشان دهیم.چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

 

چگونه به کمک رزین اپوکسی بدلیجات زیبا بسازیم ؟

باور کنید ساخت زیورآلات رزینی خیلی سخت نیست؛ یعنی از آن چیزی که فکر می کنید ساده تر است. به هر حال اگر مشتاقید، این مطلب را تا پایان دنبال کنید.

 

قالب یخ یا شیرینی از جنس سیلیکون برای قالب بدلیجات

رزین اپوکسی دوجزیی بیرنگ مخصوص قالب گیری و بدلیجات که میتوانید به صورت اینترنتی از سایت های ایرانی و یا فروشگاه های چسب و رنگ خریداری کنید.

سشوار

آب گرم

چوب بستنی یا قاشق یکبار مصرف

لیوان یک بار مصرف

 

ابتدا قالب سیلیکونی را با لوازم تزیینی مانند اکلیل، حشرات پلاستیکی، یادگاری های کوچک، بدلیجات فلزی و… پر میکنیم.

حالا نوبت آماده کردن رزین است

ابتدا رزین را به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم قرار داده تا رزین رقیق شده و حباب های آن خارج شود.

این کار باعث می شود تا حباب های ایجاد شده در زمان هم زدن به راحتی از رزین خارج شود.

حالا با توجه به نسبت تعیین شده توسط کارخانه، دو جز رزین را در لیوان یکبار مصرف ریخته و کمک چوب بستنی خوب با هم مخلوط  کنید.

این کار را به دقت انجام دهید زیرا در صورت خوب مخلوط نشدن ممکن است محصول نهایی هرگز خشک نشود.

بعد ازهم زدن رزین برای اطمینان آن را به لیوان یک بار مصرف دیگری منتقل کنید و مجدد خوب به هم زنید.

حالا به آرامی رزین را درون قالب و روی قطعات تزیینی خود بریزید.

و سپس به کمک سشوار آن را گرم کنید.

این کار ضمن گرم و رقیق کردن رزین باعث می شود حباب هایی که روی رزین جمع شده اند به راحتی بترکند.

حالا روی قالب یک ظرف بزرگ به صورت وارونه قرار دهید تا رزین درمقابل خاک محفوظ بماند.

به زیورآلات رزینی خود اجازه خشک شدن دهید.

حالا با فشار از پشت قالب آنها را از قالب سیلیکون خارج کنید. ممکن است نیاز به کمی فشار داشته باشد.

 

چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

 

حالا یک مقدار سیم بردارید و به کمک دم باریک نوک آن را خم کنید. آنرا به کمک آتش گرم کرده و با آن رزین را ذوب کرده و سوراخ کنید.

حالا فقط به زنجیر بدلیجات نیاز دارید تا بتونید از بدلیجات ساخته دست خودتون استفاده کنید.

 

برای رنگ کردن رزین رنگ های مخصوص وجود دارد که سه نوع پودری، جوهری و خمیری هستند.

میتوانید بعد از اینکه مقدار رزین و هاردنر مورد نظر را توزین کردید، رنگ پودری و یا رنگ جوهری اضافه کنید و سپس همه را با هم به هم بزنید تا یکدست شود.

برای تکنیک ابر و باد ، رنگ اپوکسی بخرید به صرفه تر است.

 

 

منابع:نگارینو/ئی دوست

سلام وقت بخیر خیلی خوب بود امکان داره با این ها بشه برای جعبه قاشق ها استفاده کرد؟

عالی بود ممنونم

سلام عزیزم
خوب بود ممنونم
البته برای کسی که صفر کیلومتره احتمالا اجرای مراحل بالا سخت باشه
ممنونم

سلام
دوست عزیز اگر بنده بخوام تو یک قالب آماده گردنبند که یک طرف بسته اس رزین بریزم و البته اول عکس بعد رزین
جنس کاغذ عکس هر چی باسه اشکال نداره؟
سوال دومم اینه که میخوام نمای رزین گردنبند برجسته باشه
چطور اون بیضی بودن بدست میاد؟

سلام،من درست کردم مشکلی پیش نیومد،در مورد سوال دومتونم اینکه وقتی ک رزین ریختید داخل قالب و تزیینات را هم انجام دادید زمان بدید نیم خشک بشه بعد دوباره رزین ک یکم از قبل سفت تر شده از وسط کار بریزید

لایه لایه رزین بریزید اول یه لایه بریزید بزارید تا خشک شه بعد خشک شدن دوباره یه لایه دیگه و…. تا اونجوری بشه

نام:

به طور عمومی، مروارید در ست جواهرات رسمی و سنگین استفاده می شود اما زیبایی این جواهر بیش از اینهاست و می توان در ست های نیمه رسمی و اسپرت هم از آن بهره برد؛ به شرط اینکه خودتان دست به کار شوید و یک گردنبند مروارید دست ساز را در خانه تدارک ببینید. برای خرید مواد مورد نیاز خود باید سری به فروشگاه هایی بزنید که خرده ریزهای ساخت زیورآلات را در اختیار شما قرار می دهند.

مروارید سفید 4 میلیمتریمروارید سفید 8 میلیمتریمهره اشکی سفید 6 میلمتریمهره اشکی قرمز 6 میلیمتریسیم ماهیگیری شفاف 0٫2 میلمتریقفل گردنبندحلقه فلزیقیچی

درست کردن الگوی اصلی

چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

یک تکه سیم ماهیگیری ببرید و سه عدد مروارید 4 میلیمتری، قفل گردنبند و دو مروارید 4 میلیمتری دیگر از آن رد کنید.یک سر سیم را از آخرین مهره رد کنید تا یک حلقه شکل بگیرد. طناب را گره بزنید و یک سرش را ببرید.سه مهره قرمز و دو مروارید 4 میلیمتری را یکی در میان از سیم رد کنید و سپس طناب را مطابق تصویر از مروارید رد کنید.

بیشتر کردن مهره ها

سیم را از مهره قرمز و مروارید رد کنید، سپس سه مروارید 4 میلیمتری و دو مروارید 8 میلیمتری را یکی در میان از سیم رد کنید.سیم را از مهره قرمز و حلقه مهره رد کنید.یک مروارید 4 میلیمتری، یک مهره اشکی سفید و چهار مروارید 4 میلیمتری را از سیم رد کنید. سپس سیم را از دومین مروارید رد کنید و یک مهره اشکی سفید، یک مروارید 4 میلیمتری، یک مروارید 8 میلیمتری و یک مروارید 4 میلیمتری از آن رد کنید.سیم را از مروارید 8 میلیمتری حلقه ایجاد شده و مهره ها رد کنید و سپس سه مروارید 4 میلیمتری، یک مروارید 8 میلیمتری و یک مهره قرمز را به ترتیب از آن رد کنید.سیم را از مروارید 8 میلیمتری که در تصویر مشخص است، رد کنید.

بیشتر کردن تعداد حلقه ها

سه مروارید 4 میلیمتری را به ترتیب از سیم رد کنید. سپس سیم را از مهره قرمز و حلقه رد کنید.

برای کامل کردن گردنبند مروارید مراحل بالا را تکرار کنید تا حلقه های بیشتری بسازید. اینکار را تا وقتی ادامه بدهید که سینه ریز به طول دلخواه تان برسد. وقتی گردنبند مروارید به طول دلخواه رسید، سیم را کوتاه کنید و انتهایش را گره بزنید.

اضافه کردن حلقه فلزی

چهار مروارید 4 میلیمتری از سیم رد کنید، حلقه فلزی را سیم وصل کنید و سیم را از مهره ها رد کنید تا ثابت بشود.

اضافی سیم را ببرید و اگر می خواهید یک لایه برق ناخن یا اسپری براق کننده روی سینه ریز بزنید.

گردنبند مروارید

 یکی از جذاب ترین طرح هایی که با رزین ساخته میشه استفاده از گل های خشک برای ساخت گردنبند های رزینی هست این طرح طرفداری زیادی نسبت به سایر جواهرات رزینی داره. 

پس باهم این جلسه رو شروع کنیم : 

رزین :  

از هر نوع رزینی که می خواید می تونید استفاده کنید من در این آموزش از رزین 50 درصد استفاده کردم کسانی که از کریستال سرورنیک و یا رزین 64 درصد استفاده می کنن طبق آموزش جلسه اول پیش بیان   

پیمانه مدرج یا ترازو اندازه گیری :   

چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

من در این آموزش از پیمانه مدرج استفاده کردم.   

گل های خشک :   

شما می تونید خودتون گل های خونگی یا صحرایی رو خشک کنید و یا اینکه از گل های خشک آماده و گل های خشک آماده مخصوص ناخن کاری استفاده کنید.  

 ( نحوه خشک کردن گل رو بهتون آموزش میدم تا درصورتی که دوست داشتید خودتون گل رو خشک کنید )

قاب گردنبند : 

از هر نوع قاب گردنبندی می تونید استفاده کنید من در این آموزش با گردنبند هایی که سطح ندارند و فقط محیط دار هستند کار کردم تا این تکنیک رو هم یاد بگیرید  

زنجیر : 

از هر نوع جنس زنجیری می تونید استفاده کنید فقط توجه کنید که رنگ قاب و زنجیر با هم همخونی داشته باشه.   

هم زن چوبی   

دستکش   

چسب پهن   

لیوان یک بار مصرف

 

مرحله اول : 

برای خشک کردن گل ها دو روش وجود داره یکی اینکه گل ها رو به صورت حجمی خشک کنیم و یا اینکه به صورت تخت خشک کنیم 

 برای خشک کردن گل به صورت تخت که دراینجا هم مورد استفاده ما هست می تونید گل رو لایه برگه های کتاب بزارید تا خشک بشه توجه کنید که گل های حجیم رو به این روش خشک نکنید چون کپک میزنه 

بعد از خشک شدن روش رو می تونید اسپری فیکساتیو بزنید ولی الزامی نیست. 

برای خشک کردن گل به صورت حجمی هم می تونید گل رو به روش مرسوم آویز کنید و هم اینکه می تونید از سیلیکاژل یا همون بلور های بوگیر استفاده کنید 

روش استفاده از سیلیکاژل :   

برای خشک کردن گل با سیلیکا ژل باید یک ظرف در دار رو انتخاب کنید دانه های سیلیکا ژل رو کف ظرف بریزید و بعد گل رو قرار بدید و مجددا دانه های سیلیکاژل رو روی گلبرگ ها بریزید به صورتی که تمام سطح گل پوشیده بشه و بعد در ظرف رو محکم ببندید و و در واقع وکیوم کنید. 

حدود چند روز بعد در ظرف رو باز کنید و گل رو بررسی کنید اگه رطوبت گل کشیده شده گل رو خارج کنید ( همونطور که گفتم گل های سه بعدی در این آموزش مد نظر ما نیستن ) 

 

 

مرحله دوم :   

در مرحله دوم باید رزین  و هاردنر رو به میزان مورد نیازمون اندازه بگیریم و مخلوط کنیم برای این کار ما به 7.5 مخلوط رزین و هاردنر احتیاج داریم بنابراین باید 5 سی سی رزین و2.5 سی سی  هاردنر داخل پیمانه بریزیم و هم بزنیم. 

یاد آوری : رزین و هاردنر و با پیمانه اندازه می گیریم  + با یه هم زن چوبی به مدت 3 الی 5 دقیقه به آرامی هم میزنیم +به مدت 5 دقیقه استراحت میدیم تا حباب ها به روی رزین بیان + با گرمادهی حباب هارو از بین می بریم

( تمامی این مراحل رو در جلسه اول می تونید مشاهده کنید )  

 

 حالا چسب پنج سانتی رو بردارید و مقداری از اون رو ببرید و قاب گردنبند رو بهش بچسبونید و سپس روی سطح میز بکشید تا لبه ها کامل بچسبه 

 

 حالا رزین رو روی چسب بریزید به طوری که تا یک سوم سطح قاب برسه. 

 

چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

 

حالا گل یا گل ها رو با پنس بردارید . و روی رزین قرار بدید . 

 

 

 

نکته : توجه کنید که کار رو روی یک سطح یا میز تراز بزارید.

حالا روی قاب رو با یه لیوان یکبار مصرف می پوشونیم تا گرد و غبار و غیره روی رزین نشینه . 24 ساعت زمان می دید تا کامکلا خشک بشه. 

 

مرحله سوم :

بعد از گذشت 24 ساعت حالا مجددا باید  رزین بسازیم و کار رو کامل کنیم 

 

 ابتدا چسب پشت کار رو جدا کنید 

 

 

 حالا به آرومی روی سطح قاب بریزید تا جایی که حس کنید دیگه امکان ریختن رزین وجود نداره. 

 

نکته : توجه کنید که کار رو روی یک سطح یا میز تراز بزارید.

حالا روی قاب رو با یه لیوان یکبار مصرف می پوشونیم تا گرد و غبار و غیره روی رزین نشینه . 24 ساعت زمان می دید تا کامکلا خشک بشه. 

 

مرحله سوم :  

بعد از خشک شدن رزین باید چسب پشت کار رو جدا کنیم ممکن هست که رد چسب  پشت کار مونده باشه برای اینکه رد چسب رو از بین ببرید باید از پد لاک پاک کن استفاده کنید و رد چسب رو از بین ببرید. 

 

 

 

مرحله چهارم :   

 حالا مجددا رزین بسازید و روی سطح کار بریزید. 

نکته : چون سطح ما یه سطح صاف هست باید با احتیاط رزین رو بریزید که به بیرون از قاب نشت نکنه بنابراین رزین رو وسط کار بریزید و با خلال دندون به اطراف هدایت کنید. 

 

اگه  دوست دارید که سطح کارتون برجسته تر باشه باید صبر کنید تا رزین خشک بشه مجددا رزین بسازید و روی  هر دو طرف در دو مرحله مجزا رزین بریزید. 

 

امیدوارم این آموزش مورد پسند و استقبال شما واقع شده باشه

 

 

 


کاغذدیواری چسبی در طرحهای شیک ولاکچری

اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

درست کردن گردنبند با منجوق

 

چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

درست کردن گردنبند ستاره ای با منجوق

 

آموزش درست کردن گردنبند ستاره ای با منجوق

ساده ترین آموزش برای شروع کارهای زیبای منجوق و مهره بافی این ستاره است، که بافت ساده و کاربردهای فراونی دارد.

 

وسایل مورد نیاز ساخت گردنبند

 

وسایل لازم :منجوق با هر سایز و رنگی که دوست دارید

نخ ابریشمی یا نخ ماهیگیریسوزن نازک و بلند

یک قیچی

نخ کردن 10 عدد منجوق

10 عدد منجوق را روی نخ بیندازید.

نخ را از منجوق ها دوباره بگذرانید تا دایره درست شود

دوباره نخ را از هر 10 منجوق بگذرانید تا یک دایره تشکیل شود.

5 منجوق را نخ کرده و رها کردن یک منجوق و گذراندن از منجوق بعدی

5 منجوق به سوزن بکشید یک منجوق از دایره را رها کنید و سوزن را از منجوق بعدی بگذرانید.

 

بعد از عبور دادن نخ را بکشید تا محکم شود

اینطوری!

این کار را 5 مرتبه تکرار کنید

باز یک منجوق را رها کنید و از منجوق بعدی نختان را عبور بدهید.

 

آماده شدن ستاره با منجوق

دور تا دور دایره این کار را تکرار کنید.

گره زدن انتهای نخ و چیدن آن

چگونه در خانه گردنبند درست کنیم

در انتها نخ را گره بزنید و از داخل تمام مهره ها بگذرانید، تا هم کارتان محکم و بادوام شود و هم انتهای نخ را مخفی کرده باشید.

آماده شدن ستاره ها و اتصال آن ها به اشکال مختلف

با بافتن تعدادی از این ستاره ها و اتصالشان به همدیگر می توانید دستبند،گردنبند،کمربند و خیلی چیزهای دیگر بسازید.

 

منبع : aftab92.mihanblog.com

مهارت های خانه داری


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده

خرید کاغذ دیواری قابل شستشو |مشاهده طرحها


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه در خانه گردنبند درست کنیم
چگونه در خانه گردنبند درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *